EIOF er den virkelig glemte perle, dobling på kort sikt

mercedesglk
EIOF 01.10.2021 kl 13:58 86000

EIOF er den virkelige glemte diamanten.
her bør og Må det komme ei dobling.
det kan gå faderlig fort, så kom dere inn.
6-7 kr i sikte,
Let it be
21.12.2022 kl 14:06 5553

EIOF sine skip seiler inn gode penger. Solgt skip forbedrer likviditeten betraktelig. Skulle ikke forundre meg om driftsresultatet for kvartal 4/22 blir
veldig bra. Og en stund ut i 2023 kan markedet for offshore fartøyer stramme seg til, når det skal oppgraderes, repareres, installeres offshoreinstallasjoner i
de mer værstille månedene. Så jeg ser det bedre fremover mht akjsekursen, men pr. dato vandrer den rolig.
Contrarianus
18.12.2022 kl 15:38 5738

De fleste båtene har kontraktsforpliktelser så ideen er jo urealistisk. Det du lurer på er vel hva båtene kan selges for "free of charter" i en handel mellom frivillig selger og frivillig kjøper. Hvert halvår blir flåten taksert av tre meglere og resultatet pleier å oppgis i rapportene. Min erfaring er at slike meglervurderinger ofte er noe oppblåste, men det er vel de beste objektive vurderingene man kan få. I tilfellet EIOF synes jeg det blir nokså uinteressant da skipene er på lange kontrakter, og ikke minst fordi merverdien som ligger i selskapet som "going concern" er høy og ingenting tilsier at de ønsker å selge noen andre båter enn seismikk-skipene som ligger i opplag.
Jeg tror det er en viss merverdi i selskapet utover de bokførte verdiene selv om man justerer for kontraktsforpliktelsene, kanskje burde den bokførte verdien være ca. 20 kroner pr aksje. Vi får håpe selskapet snart begynner å utbetale utbytter slik at verdiene etter hvert kan tilfalle aksjonærene, men jeg tror vi må belage oss på å fortsatt være tåmodige.
Offshore OBS
18.12.2022 kl 14:50 5740

Netto rentebærende gjeld pr 31 des 2022 kr 600 millioner kr.

Kanskje litt enkelt tenkt, men:

Selge 1-2 av båtene betyr at selskapet er gjeldfritt.

Verdsatt på børsen med kurs kr 9: 550 million kr

Altså verdsettes 8-10 båter til kr 560 mill.

Noen som har mening om hva disse båtene kan selges for i dagens marked om selskapet likivideres for utdeling av overskudd?
Offshore OBS
16.12.2022 kl 15:46 5836


Kopiert fra Nordnet.no sin shareville forum:

"Den gevinsten EIOF skal bokføre for salg av Neptun er ikke lengre 150m som kommunisert i børsmeldingen i januar. Skipet er solgt i USD og det er ikke så vidt jeg kan se gjort noen sikring av valuta, da de har lånet i USD som en naturlig hedge. At skipet er solgt i USD er først påpekt i kvartalsrapporten for Q3 i en liten setning. Dette har etter det jeg regner en effekt på EK pr. aksje etter minoritetsinteresser (25,25%) på rundt 3,7kr før skatt (men er stort fremførbart underskudd så trolig ingen skatt i 2022). Dette er noe jeg mener er så betydelig at det burde vært opplyst mer enn kun en liten setning i kvartalsrapporten. Skipet har jeg regnet meg til har en salgspris på 1,1mrd (959m (bokførte verdien av skipet) + 150m gevinst kommunisert) = 1 109mNOK) som pr. 31.12 utgjør 125,7 mUSD. Med dagens USD/NOK på 10,09 så er gevinsten 310 mNOK, ikke 150. Dette er ikke kommunisert noe sted, men disagio på lånet er bokført, slik at lån relatert til eiendeler holdt for salg pr. 30.09 utgjør 954m og ikke 840m som ved årsskiftet. Alt lån relatert til eiendeler holdt for salg gjelder ikke Neptun, da seismikkskipene er "holdt for salg", men det er nok betydelig del av de 207m som er bokført disagio hittil i år. Altså er regnskapet tynget med disagio som ved salget nå blir til en agio da salgspris overgår lånesummen, og begge er i USD. I tillegg så får de frigitt likviditet opp mot 400m fra salget (netto etter betalt gjeld + at det er lånt inn penger til driftsselskapet til Neptun) som kan gå til å betale ned annen gjeld. Tar man med et kvartal marginalt bedre enn 4. kvt i fjor, så de genererer rundt 100m cash fra drift, så i sum så kan EIOF pr. 31.12 ha en netto rentebærende gjeld på rundt 600m. Tar man med at de har kontraktsdekning på over 80% av aktive skip i 2023, rundt 77% for 2024, så taler dette for at de enten kan gjøre lønnsomme investeringer i vekst (mot havvind f.eks) eller begynne å betale utbytte. Trolig får Viking Lady kontrakt eller driver godt i spot markedet for 23/24, mens Viking Princess har mulighet for opsjonsutøvelse og dermed fullbooket i 23/24. Altså er 100% flåteutnyttelse (av aktive skip, altså uten seismikk) fullt mulig i 2023 og 2024. Eidesvik er også ledende på lavutslippsløsninger som trolig vil gi et konkurransefortrinn i fremtiden både for dagens skip men også for nybygg. I tredje kvartal så ble det gjort reversering av tidligere nedskrivninger på 209m pga. bedre kontrakter, spesielt innen supply segmentet. Dette kan fort bli mer av fremover når markedet bedrer seg, det ble totalt nedskrevet 1,6 MRD fra 2014 frem til nå, korrigert for det som er solgt så er det fortsatt mye å gå på når markedet bedrer seg ytterligere. Et salg av seismikkskipene vil også kunne overraske positivt med bokført gevinst, så det ligger der som en opsjon. EK pr. aksje er 9,22 kroner i Q3 rapporten, pluss på rundt 3,7 kr for salget av Neptun nå i 4. kvartal så har man nesten 13kr pr. aksje. Kursen nå er rett over 9kr. Skal man ha eksponering mot OSV markedet så er EIOF et selskap som har ordnet det finansielle, har fleste skipene på lange kontrakter nå og har finansiell kapasitet til å vokse både innenfor olje & gass men også mot havvind. I tillegg er de ledende på lavustlippsløsninger og snart (?) nullutslipp fra fartøyene, noe som gir premie på rater og generelt fortrinn. EIOF vil jeg påstå passer rett inn under de tre U'ene som Skagenfondene jobbet etter; upopulær, underanalysert og undervurdert."


Noen som mener det er faktafeil i denne omtalen av EIOF?
Offshore OBS
10.12.2022 kl 10:23 6093

EIOF er kjedelig som tradingsobjekt, men IKKE som verdicase for de som gidder sitte å vente på utrulling av framtidens drivstoff alternativer for supplyflåtene.
https://eidesvik.no/innovation/

Nøkkelen til satsingskapital kommer blant annet ved å innse salg av assets som en løsning for å bevare handlingsrom , også i dårlige tider.
https://eidesvik.no/stock-notification/eidesvik-offshore-completes-sale-of-csv-viking-neptun/

Tror neppe veldig mange forstår velge finansiell posisjon EIOF er i. Men 3-8 dobling blir det ikke. Heller ikke 95% nedgang i kursen.
Let it be
03.12.2022 kl 13:55 6358

EIOF er tydeligvis ikke i vinden på børsen, det er helt sikkert. Synes som markedet ikke liker selskaper med solid balanse. Er ikke mange offshoreselskaper som kan matche EIOF sin solide økonomi. Utgangen av Q3/22 var netto kontanter MNOK 200. I tillegg oppgjør i Q4 for solgt skip frigjorde MNOK 340. Og så kontantstrøm fra driften i Q4 på minimum MNOK 100. Totalt MNOK 640 til fri disposisjon i Q4. Benyttes vel til ekstra nedbetaling av gjeld, samt til spennende investeringsmuligheter.
Offshore OBS
03.12.2022 kl 10:06 6329

Eiof er nok en svak aksje, i perioder.
Men den har substans , uten stor nedsiderisiko. I et marked og bransje som ser ut til å oppleve sterk fortjeneste økning.
I den relative sammenligningen mellom subsea/supply kommer EIOF godt ut. F.eks i forhold til SOFF som nødvendigvis trenger en refinansiering kommende vår, seinest.
Contrarianus
02.12.2022 kl 17:52 6366

Jeg liker det du kaller svake aksjer dersom de har det fundamentale på sin side. De store norske fondene har vel nesten alle gått glipp av siste års opptur i norske supplyaksjer, og er enda ikke kommet seg inn til tross for duppen i sommer. Nedturen i tech har de derimot fått med seg, men fortsetter å hausse sektoren. Jeg tror uansett ikke at de norske aksjefondene vil være noen frisk kilde til likviditet i norske papirer de kommende årene. Det vil bli store uttrekk, enten fordi "vanlige folk" trenger penger til andre ting (finansiering av boligkostnader/investeringer for seg eller sine), eller fordi de litt analytisk anlagte ser at beskatningen av de fleste selskapene med eiere gjør andre plasseringer mer attraktive i et høyrenteklima.
desirata
02.12.2022 kl 16:33 6439

EIOF aksjen er veldig svak, klarer ikke å holde 9- tallet.

Omsetning har vært tilnærmet null siste 2 uker, dvs laber interesse. Ingen fond eller meglerhus gidder å kikke på denne da.
Offshore OBS
02.12.2022 kl 15:36 6466

Et annet forhold som gangner EIOF, er at de har tatt konsekvensen av bransjekrisen. Ved å selge assets tidlig nok. Og slipper slike spagater som i DOF. Og kommende smertefull refinansiering i SOFF.
Eiof har kapital til å føre Ann på fremtidens drivstoff løsninger.
SW_94_1000
02.12.2022 kl 12:13 6523

Offshore OBS skrev Kjedelig, men lønnsomt.
Utklipp fra budsjettforliket: Stortinget ber regjeringen i løpet av 2023 fremme krav om lavutslipp til offshorefartøy med sikte på innføring fra 2025 og nullutslipp fra 2029, eller
tilsvarende krav som gir samme utslippseffekt for offshorefartøy.

Dette vil gagne Eiof med sine lavutslipp skip og flere prosjekter.
Offshore OBS
29.11.2022 kl 13:55 6592

Kjedelig, men lønnsomt.
Contrarianus
28.11.2022 kl 14:12 6640

Vi var litt uheldige med timingen av oppgjør, ettersom dollaren har falt så mye i det siste, men det ble jo bra uansett! Slik jeg forstår det blir oppsettet omtrent slik:
Proveny fra salget: NOK 959 mill (bokført verdi av skipet) pluss gevinst fra salget NOK 270 mill = NOK 1229 mill, som med dagens USD/NOK på 9,90 tilsier en netto salgspris på USD 124 mill, omtrent som vi antok.
Videre angis det en likviditetseffekt etter salget på NOK 340 mill. Den bokførte gjelden på båten pr. 30. sept kan da beregnes til NOK 1229 mill - 340 mill = 889 mill, som med valutakurs pr 30. sept på ca. 10,70 tilsier at gjelden på skipet i original valuta var ca USD 83 mill. Agio på dette lånet i dette kvartalet vil da utgjøre 83 mill x (10,70-9,90) = 66,4 mill. Summen av agio og gevinst på salget blir da NOK 336,4 mill. Av dette vil 75,25% tilfalle majoritetsaksjonærene (oss!), dvs 253 mill fordelt på 62 150 000 aksjer som gir NOK 4,07 pr aksje. BV/share var NOK 9,66 og øker da til 13,73. I tillegg kommer EBITDA på båten fra 30. sept til overtakelsen, det anslår jeg til NOK 0,20 pr aksje. Så vi kommer vel ut av 2022 med omtrent 14 kr i bokført verdi per aksje med mindre det blir store endringer i desember.

Jeg er spent på hvordan selskapet nå planlegger å utnytte den forbedrede finansielle fleksibiliteten.
desirata
28.11.2022 kl 12:00 6602

Derved er salget av Viking Neptun i boks. Detgir en salg gevinst på 270m. Høres gjerne ikke så voldsomt ut, men for et slik lite selskap, så tilsvarer det altså halve markedsverdien på EIOF. Det er vel ikke hver dag en leser noe slikt. Cash situasjon og gjeld situasjon er meget gunstig.

Får se om det gir seg utslag på børsen. Aksjen burde stått i 11kr nå.
Offshore OBS
27.11.2022 kl 15:56 6809

https://e24.no/shared/boers-og-finans/i/rlrkX8/positive-tendenser-i-offshore-rapportene-markedet-vil-fortsette-aa-styrke-seg?pwsig2=a6a0d6b4e3cad3941730a7380c81bca0e0aa192e7067d69ae155b7f90db5f790_1670164442_cHRi

Eiof fører ann mht resultater og balanse.

Egner seg dårlig for day trading.

De som ønsker 1 million aksjer vil skye kursen flere kroner!
Redigert 27.11.2022 kl 15:58 Du må logge inn for å svare
Offshore OBS
21.11.2022 kl 17:57 6961

Viking Neptun salget gir viktig inntekt og gjeldsreduksjon.
Så kan man bekymre seg om at viktig EBITA bortfaller fra Q1 2023.
Men det er vel inngått kontrakt om at EIOF i 2 år leverer mannskap og teknisk drift. Er det noen som har innsikt i omfang i omsetning og fortjeneste en slik kontakt kan bety?
Contrarianus
20.11.2022 kl 22:39 6967

EIOF er i veldig god utvikling etter syv tunge år i bransjen. I slutten av måneden går Viking Queen av kontrakten som ble inngått med Equinor mars '21, i et meget depressivt marked. Jeg vil tro at de nå kan øke dagraten solid ved inngåelse av ny lang kontrakt, ref. den nylige terminkontrakten til Viking Avant (kilde: Westshore):

14.10 Equinor Energy AS Supply Duties, 3 years firm + 3x 1 year opt NOK 195000

Om vi antar 55000,- ekstra sammenlignet med dagens rate gir det alene 30 øre i økt EPS bare for en enkelt PSV. En annen interessant båt nå er Subsea Viking som fikk 5-års kontrakt i sommer som den skal inn på i Q1 '23. Jeg synes den båten viser noe av hva som ligger i EIOF sammenlignet med de bokførte verdiene. Båten, som er bygd i 1999, var praktisk talt nedskrevet til null i regnskapet pr. Q2 '22 (EIOF skriver av båtene veldig raskt). Så får den altså en kontrakt som trolig gir om lag 30 mill netto hvert år. Trolig må den påkostes noe oppgradering, men likevel! Ikke rart ledelsen følte de for skams skyld måtte skrive båten litt opp i siste rapport...
Let it be
20.11.2022 kl 21:07 6999

Kvartalsrapporten for Q3/22 viser bra inntjening med potensiale for forbedring. Og etter overlevering av solgt fartøy i Q4 vil det nok fremkomme gevinst på salg, samt positiv utvikling restlån i USD.
MEN det som ikke vises i rapporten er cash flow på driften isolert i Q3/22. Den vises kun hittil i år pr.Q3/22. Og hittil i år pr 30/9-22 er den MNOK 101 mot
MNOK 5 hittil i år 30/6-22.
DVS isolert i Q3 var kontantstrømmen fra driften på hele MNOK 96. Ikke store forbedringen som skal til i 2023 så er inntjeningen på driften over 20 % av dagens børskurs i KVARTALET. Og etter overlevering av nevnte solgte skip vil finanssiden bli lettere. Snakker om. Hvor finnes bedre utsikter. Spennende
Offshore OBS
19.11.2022 kl 10:55 3617

50 øre i utbytte, ja kanskje.
Tror først det blir investert i båt mot vindmarkedet, kanskje sammen med solid partner. Mot langtidskontrakt signert med solid motpart. Og til rater som belønner selskapets grønne fokus . Om det blir nybygg eller ombygging er jeg usikker på. Tipper ombygging, pga nybyggpriser og ratenivåer spriker vel fortsatt?
Contrarianus
18.11.2022 kl 23:53 3663

Båten ligger ved basen ved Leirvik og blir vel klargjort for overtakelse i disse dager. Det blir spennende å se hva de melder. Egenkapital før minoritetsinteresser pr 30. sept. er NOK 9,66/share så etter salget blir det vel om lag NOK 13,40/share. Jeg antar at båten er lånt opp med ca USD 80 mill så en salgssum på USD 125 mill vil gi et bra likviditetsbidrag fra selve salget, selv om noe vil gå til minoritetsinteressene.
Jeg tipper de selger to av seismikkbåtene og så håper jeg at de to gjenværende kan bygges om til SOV-er. Jeg tror man har måttet vente med salget av båtene da de er lånt opp høyt over pipa. Nå kan man kvitte seg med dem og tilhørende dyr dollargjeld og så har man likevel bra med penger til noen investeringer og forhåpentligvis litt utbytte etter at nye avtaler er gjort med bankene. Jeg synes ikke det er kravstort om vi ønsker oss en femtiøring våren 2024.
Offshore OBS
18.11.2022 kl 18:21 3697

desirata

Vi er enig, bare en lite , men kan bli stort, moment,
Disse 3 drivstoff (grønne ) prosjektene kan være av meget stor strategisk betydning,
Eiof ligger langt foran alle andre!
desirata
18.11.2022 kl 15:58 3762

Obs takk for god analyse, også enig med Sw 94.
Er selv inne i EIOF og Sioff og sitter godt der.
Jeg har kursmål 16 i EIOF og 20 i Sioff, dette er i løpet av neste år eller 2024.

Upsiden i Sioff kursen er veldig avhengig av AH flåten. Kommer den opp i halv million rater, kan kursen gå i 25-30kr også.

Som nevnt har begge finanser iorden og kan konsentrere seg om driften. EIOF må derimot ha noe mere skip på sikt. Kan jo være det dukker opp noe interessant.

Vi kjenner selvsagt ikke intensjon til familien Eidesvik, men dersom rett pris ca.12 kr. Kan det hende de lar seg kjøpe ut. Kursen kan ikke være mere, dersom kjøper skal få noe ut av det. Dette pga relativ gammel flåte, de har kun 10år brukstid igjen.
Offshore OBS
18.11.2022 kl 15:44 3766

Så fint å se en konkret gjennomgang, godt dokumenter, gir samme konklusjon som for egen del.
Dette er en god eksponering mot et marked mange er i ferd med å spå flere gode år.
Mangedobling blir det nok ikke på kort tid. Men himmelferdenes tid er nok over i HAVILA , SOFF og SIOFF. Der må det trolig emisjoner til. (Ikke siof) Eiof har som du påpeker orden på gjeld, og inntjening som begynner å bli svært bra.
Ja, viking Neptun solgt, og inntekter bortfall.
Men selskapet er posisjonert for investeringer. Det fine er at et slikt konservativt selskap ikke investerer uten langtidskontrakt mot en udiskutabel solid motpart.
3 ganger U!!
Redigert 18.11.2022 kl 15:45 Du må logge inn for å svare
SW_94_1000
18.11.2022 kl 12:44 3789

Den gevinsten de skal bokføre er ikke lengre 150m som kommunisert i børsmeldingen i januar. Skipet er solgt i USD og det er ikke så vidt jeg kan se gjort noen sikring av valuta, da de har lånet i USD som en naturlig hedge. At skipet er solgt i USD er først påpekt i kvartalsrapporten for Q3 i en liten setning. Men dette fikk jeg opplyst fra selskapet før fremleggelsen. Dette har etter det jeg regner en effekt på EK pr. aksje etter minoritetsinteresser (25,25%) på rundt 3,7kr før skatt (men er stort fremførbart underskudd så trolig ingen skatt i 2022). Dette er noe jeg mener er så betydelig at det burde vært opplyst mer enn kun en liten setning i kvartalsrapporten. Skipet har jeg regnet meg til har en salgspris på 1,1mrd (959m (bokførte verdien av skipet) + 150m gevinst kommunisert) = 1 109mNOK) som pr. 31.12 utgjør 125,7 mUSD. Med dagens USD/NOK på 10,09 så er gevinsten 310 mNOK, ikke 150. Dette er ikke kommunisert noe sted, men disagio på lånet er bokført, slik at lån relatert til eiendeler holdt for salg pr. 30.09 utgjør 954m og ikke 840m som ved årsskiftet. Alt lån relatert til eiendeler holdt for salg gjelder ikke Neptun, da seismikkskipene er "holdt for salg", men det er nok betydelig del av de 207m som er bokført disagio hittil i år. Altså er regnskapet tynget med disagio som ved salget nå blir til en agio da salgspris overgår lånesummen, og begge er i USD. I tillegg så får de frigitt likviditet opp mot 400m fra salget (netto etter betalt gjeld + at det er lånt inn penger til driftsselskapet til Neptun) som kan gå til å betale ned annen gjeld.

Tar man med et kvartal marginalt bedre enn 4. kvt i fjor, så de genererer rundt 100m cash fra drift, så i sum så kan EIOF pr. 31.12 ha en netto rentebærende gjeld på rundt 600m. Tar man med at de har kontraktsdekning på over 80% av aktive skip i 2023, rundt 77% for 2024, så taler dette for at de enten kan gjøre lønnsomme investeringer i vekst (mot havvind f.eks) eller begynne å betale utbytte. Trolig får Viking Lady kontrakt eller driver godt i spot markedet for 23/24, mens Viking Princess har mulighet for opsjonsutøvelse og dermed fullbooket i 23/24. Altså er 100% flåteutnyttelse (av aktive skip, altså uten seismikk) fullt mulig i 2023 og 2024. Eidesvik er også ledende på lavutslippsløsninger som trolig vil gi et konkurransefortrinn i fremtiden både for dagens skip men også for nybygg.

I tredje kvartal så ble det gjort reversering av tidligere nedskrivninger på 209m pga. bedre kontrakter, spesielt innen supply segmentet. Dette kan fort bli mer av fremover når markedet bedrer seg, det ble totalt nedskrevet 1,6 MRD fra 2014 frem til nå, korrigert for det som er solgt så er det fortsatt mye å gå på når markedet bedrer seg ytterligere. Et salg av seismikkskipene vil også kunne overraske positivt med bokført gevinst, så det ligger der som en opsjon.

EK pr. aksje er 9,22 kroner i Q3 rapporten, pluss på rundt 3,7 kr for salget av Neptun nå i 4. kvartal så har man nesten 13kr pr. aksje. Kursen nå er rett over 9kr.

Skal man ha eksponering mot OSV markedet så er EIOF et selskap som har ordnet det finansielle, har fleste skipene på lange kontrakter nå og har finansiell kapasitet til å vokse både innenfor olje & gass men også mot havvind. I tillegg er de ledende på lavustlippsløsninger og snart (?) nullutslipp fra fartøyene, noe som gir premie på rater og generelt fortrinn.

EIOF vil jeg påstå passer rett inn under de tre U'ene som Skagenfondene jobbet etter; upopulær, underanalysert og undervurdert.
Offshore OBS
17.11.2022 kl 15:40 3764

Og i fjerde kvartal blir gevinsten på salget av Viking Neptun bokført!!
Tik takk…
Offshore OBS
15.11.2022 kl 17:38 3866


EIOF - Report for Q3 2022
Eidesvik Offshore ASA is pleased to report its Q3 group results. The report is attached to this notification and available for download from the company’s website https://www.eidesvik.no.

Revenue from Q3 was at the highest level in a quarter since 2016. EBITDA margin for the quarter was 48%.

The award of multiple new contracts is securing long term utilization for our vessels.

Revenue for Q3 2022 was MNOK 190.4 compared to MNOK 174.8 in Q3 2021, EBITDA was MNOK 91.0 compared to MNOK 81.5 in Q3 2021.

Operating profit was MNOK 262.9 and net profit was MNOK 162.8. Reversal of previous impairment on vessels of net MNOK 209.2 together with improved operating results drove the profit margin upwards.

Bømlo, November 15, 2022

Contacts:
CEO Gitte Gard Talmo (+47 915 23 245)
CFO Helga Cotgrove (+47 907 35 246)
Offshore OBS
31.10.2022 kl 15:24 4006

Fra Eidesvik sin Facebook side:

"We are so proud that the EU-funded ShipFC project won the “Best Outreach Award” at the Clean Hydrogen Partnership Hydrogen Week in Brussels! Eidesvik has taken an active role in communicating the project and its achievements to various stakeholders, a work that has been planned and led by Maritime CleanTech. Congratulations to all our fellow project partners on this great achievement!
Through the ShipFC project Eidesvik will install an #ammonia fuel system and fuel cell modules with a total power of 2MW on board our supply vessel Viking Energy, enabling her to sail long distances without any carbon emissions. The project has also received funding from Innovasjon Norge and Norges forskningsråd."

Bare utgifter med slikt antakelig?

Eller utgift til inntekt ervervelse?

Eller muliggjøre langtidskontrakter på båter som er 15 eller 25 år?

Eller oppnå bedre rater når man posisjonerer seg mot nullutslipp?
desirata
27.10.2022 kl 03:55 4160

Fenriken, vil kommentere ditt siste avsnitt:

Jeg tror det er heller slik at Eiof ikke ville ha lenger enn mid 2023, ihvertfall til dagens rate. Ref artikkel i FA sist uke. Det er ingen vits i å locke inn båter til lave rater, dersom en forventer tilstramming.

Ser ut for de har bra kontrakt dekning på PSV. Upsiden ligger i seismikk, de har 3 båter i opplag. Anyway, vil tro at neste år har aksjen potensiale å stige til mid-teens, forutsatt at de tjener penger vel å merke. Det er en stund sidene har prestert, ca 8 år siden ! Markedet vil se noe på bunnlinjen først. Where is d beef
Fenriken
26.10.2022 kl 17:51 4259

Fint med forlengelse. Dette selskapet har etterhvert en vanvittig backlog ift. egen størrelse. Blir spennende når folk får øynene opp for dette.

Men ser på Q2 presentasjonen at det var opsjon på skipet både i 2023 og 2024. Litt rart at Wintershall bare tar til juli 2023 da.
Offshore OBS
26.10.2022 kl 13:27 4222

Passet fint med dagens kontakt, som dekker vintersesongen.
Tipper 3-5 år kontrakt på denne ifra sommermarkedet 2023!!
snaxen
21.10.2022 kl 13:49 4398

Går tregt, men sakte framover for eiof.
Offshore OBS
18.10.2022 kl 16:12 4508

Greit for meg med en dobbling.
Ser kjøpersiden omsider begynner bygge seg opp.
desirata
16.10.2022 kl 04:31 4666

Greit nok, men det blir ingen penger på bunnlinjen av slikt, kun utlegg.

Eiof har etter salget av Neptun en eldre flåte. Det blir derfor ingen store triggere. Må være fornøyd med 10-12kr, gjerne 15 på noen års sikt.
Offshore OBS
15.10.2022 kl 17:10 4703





Eidesvik er en pioner i praktisk tilnærming til nær 0 utslipp med bruk av ammoniakk. Gårdsdagens kontrakt fra Equinor fra til 4 rederier har føringer for EIOF sin utprøving på Viking Energy. Eidesvik har flere kontrakter med AkerBP og Equinor. Og de jobber nært med Alma . Røkke eid!

https://www.youtube.com/watch?v=JvuBKIBts8I

https://almacleanpower.com


Offshore OBS
14.10.2022 kl 19:49 4738

Tar nok litt tid, men her blir den ingen voldsomme fall. PGA gjeldssituasjonen. Har vært en korrigering nå, men den går mot slutten, gitt at markedsutviklingen er gunstig for offshoretjenester.