MPCC Bull 2022

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
11.04.2022 kl 10:05
Kbkristi
MPCC 01.10.2021 kl 16:14 1698997

Da den gamle tråd ble stengt 1.10.21 med 10.513 innlegg og 2.007.448 leserklikk, åpnes ny.
Forrige tråd brakte oss fra 26.11.20 kr 4,96 til kr 21,20.
Må også legge til at vi i løpet av perioden har fått vår egen logo, hatt medlemsmøte på Tjøme og Mpc har laget en offisiell Caps, "first and only edition". Firmaet var stolte over å være det eneste containerrederiet i verden med egen «fan-club».
Alle skal jo sammenlikne seg med noe, så derfor nevnes pr dags dato:
OSEBX: 1164,43, MPCC: kr 21,20 (NN 11.798) og siden en del av oss er med i ER: € 3,80 (NN 751). (NN= antall aksjonærer i Nordnet)
Suksessen skyldes de 100 speidere som jobber sammen, og ikke mot hverandre.
Så om du er long, short eller ute, kom med saklig info :) Ibsen er saklig info :)

Link til første tråd: https://finansavisen.no/forum/thread/120245/view, siste side: https://finansavisen.no/forum/thread/120245/view/0/0?page=266
Helg11`s regneark: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1a3YdATxno422KLYmlJAnTShft2cEaPunfYXI1AEQrTk/edit#gid=124036591
NetromK`regneark:. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1cB_QoA8qM2piK6ZDoPqkuZ1phPwNEy4ubnGDd8x8khU/edit#gid=0
New Contex: https://www.vhbs.de/index.php?id=28&L=1
Operational update 18.1.2022: https://www.mpc-container.com/files/Public/17513/3488076/220118-market-and-company-update.pdf
https://www.marinetraffic.com/
Teknisk analyse: Market screener: https://m.marketscreener.com/quote/stock/MPC-CONTAINER-SHIPS-ASA-40531046/charts/
Link til 21-22 mai treffet i Stavanger: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe_DLhlRW-ZWTDbvi4c8mhezuE_VAeqLHzJM6RIzm0HkKgiig/viewform?fbclid=IwAR1u1kYGZVh7cAz8oWLKeKQ_v_eU0_pkbZ3vj6kIG9avvzJxoA_cr_DlOXI
Redigert 16.03.2022 kl 21:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.11.2021 kl 11:16 8497

Det kan være vanskelig å vite hva som rører seg i hodene til de større investorene, men gevinstsikring synes å være ett moment.

Et annet poeng er det skattemssige. I 2022 blir beskatningen av gevinster ved aksjesalg 3,52% dyrere. Det kan være nok til at flere selger seg ut i 2021 og heller kjøper seg inn igjen i år eller over nyttår.

I skatteårene 2021 og 2022 er satsen på alminnelig inntekt 22 prosent.

I 2021 skal utbytte og gevinster på aksjer og aksjefond ganges opp med en faktor på 1,44, slik at skattesatsen i praksis blir 31,68 prosent.

I 2022 økes denne oppjusteringsfaktoren til 1,60, slik at skattesatsen i praksis blir 35,20 prosent.

Jeg er usikker på om det såkalte skjermingsgrunnlaget er inkludert i denne satsen.

Men poenget er i hvert fall at gevinstbeskatningen øker endel for investeringer som realiseres i 2022.
Redigert 24.11.2021 kl 11:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.11.2021 kl 11:26 8474


Jeg skal være forsiktig med å garantere kursutviklingen fremover.

Likevel synes jeg det er grunn til å vektlegge to momenter:

1.) Det tekniske bildet etter oppgangen fredag i forrige uke er ikke endret. Det er et støttenivå på kr. 19,80, men også under der har aksjen støtte.

Og for å være ærlig, og det skal man jo være, så hadde jeg kjøpt flere aksjer nå, men desverre så er mine midler bundet opp - i ....... nettopp - .... MPC og Ernst Russ AG!

2.) Fundamentalt er det fremlagt krystallklare prognoser/løfter som vel nesten ikke finnes i andre selskaper på Oslo Børs. Det er nok å vise til at ratene stiger, det kan inngås nye kontrakter i tiden fremover på rekordnivå for de gjenværende skipene, det vil bli utdelt utbytte i 1. kvartal 2022 både ordinært og ekstraordinært som følge av skipssalg , og selskapet har muligheten for å kjøpe egne aksjer. Slik at nedsiden fundamentalt er minimal. Og som Londonmannen påpeker over; PE er utrolig lav. For dersom PE 7 legges til grun, skulle kursen ha ligget godt over kr. 50. PE for 2022 er nå på cirka 2,50.....

Good luck everybody!
Titleist
24.11.2021 kl 11:36 8339

Det er vel kun for private at gevinstbeskatningen stiger. Om man har aksjer på ASK eller i et AS, så får man vel fortsatt ikke skatt på realisasjon til neste år?

Utbytteskatten går vel dog opp, etterhvert..
jadden
24.11.2021 kl 11:40 8291

Omrokkeringer blant de store hvis jeg forstår riktig:
24.11.2021, 11:26 · Cision
MPC Container Ships ASA: Konsernintern restrukturering av aksjeposter: Transaksjoner fra nærstående personer og offentliggjøring av stor aksjepost
Oslo, 24. november 2021
Følgende konserninterne transaksjoner er avtalt i dag for å konsolidere aksjepostene til MPC-gruppen i MPC Container Ships ASA ("MPCC") i CSI Beteiligungsgesellschaft mbH ("CSI" - som er det utpekte investeringsinstrumentet til MPC-gruppen i MPCC ):

MPC Capital AG har gått med på å overføre 12.692.633 aksjer utstedt av MPCC til CSI som naturalieinnskudd, og Elbrock GmbH har gått med på å overføre 4.932.528 aksjer utstedt av MPCC til CSI som naturalieinnskudd. MPC Capital AG, Elbrock GmbH og CSI er tilknyttede parter og nært tilknyttede personer av blant annet medlemmer av styret i MPCC. Se vedlegget for ytterligere detaljer om transaksjonene.

Etter transaksjonene har CSI 67 552 796 aksjer i MPCC, som representerer 15,2 % av aksjene og stemmerettighetene i MPCC, og har følgelig overskredet 15 % avsløringsterskelen.

Den samlede eierandelen til MPC-gruppen i MPCC forblir uendret etter transaksjonene ovenfor, hvorav 15,2 % nå er holdt i CSI.

Ovennevnte informasjon er underlagt offentliggjøringskrav i henhold til verdipapirhandelloven § 5-12.

http://publish.ne.cision.com//Release/ViewReleaseHtml/8FA1D09DEA4612ACE0C856B0705FC7D6

https://mb.cision.com/Public/17513/3459281/b7469224cbe31fc2.pdf
Slettet bruker
24.11.2021 kl 11:41 8324


Ja, du betaler ikke skatt så lenge avkastningen av investeringene blir stående på ASK-kontoen, men tar du ut pengene til neste år f.eks., blir du skattlagt med økt sats der også.
Trøndersmolten
24.11.2021 kl 11:54 8162

Glimrende timing å starte med tilbakekjøp av aksjer nå - soleklart den beste investeringen selskapet kan gjøre på denne kursen!!
Ekstremt fordelaktig for aksjonærene iom vi da vil få satt en effektiv stopper for nedsalgene til Klavenes & co, kursen vil garantert stige bratt og dermed også verdien
på tilbakekjøpene de gjør. Veldig innvannende. Som jeg ser det på dagens kurs er tilbakekjøp av aksjer å foretrekke fremfor utbytte...vi kan eks.vis godt nøye oss med 5 kroner i utbytte i 22 i stedet for 7 når tilbakekjøp pusher kursen godt opp på 30-tallet :-)

Titleist
24.11.2021 kl 12:16 7937

Glimrende timing for noen og enhver å kjøpe til 20 kr nå, tenker jeg.. Hvis man har to års horisont, forstår jeg ikke hvordan man kan unngå å oppnå minst 50% avkastning, inkl utbytter og kursutvikling.. Det burde jo friste de fleste i dagens "lavrenteverden"..
Redigert 24.11.2021 kl 12:17 Du må logge inn for å svare
AlanS
24.11.2021 kl 12:26 7892

Helt enig i at tilbakekjøp er meget aktuelt nå. 444 millioner aksjer er alt for mye for et solid selskap.
Titleist
24.11.2021 kl 12:32 7949

La oss si at MPCC vil kjøpe tilbake 50 mill aksjer til kurs 21 kr:

De kunne ringt rundt og forhørt seg på topp 20 listen. La oss si at det er aktører der som vil selge 20 mill aksjer. Da kunne de kjøpt disse og lagt seg på børsen med en ordre på (resterende) 30 mill aksjer på 21 kr. Da ville alle som ønsker å selge på det nivået fått mulighet.. (Evt. til enda høyere kurs om markedet presset kursen noe opp..)
Keefer
24.11.2021 kl 12:53 7830

Tror kanskje de får fylt opp hele tilbakekjøpspotten, ref. gjeldende fullmakt, ved bare å kontakte de 11 største aksjonærene.
Redigert 24.11.2021 kl 12:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.11.2021 kl 12:55 7870

Kursutviklingen må sies å være svært uheldig for selskapet, dette skjer etter meget god guiding og Q3 tall. Slik jeg ser det, så er det for mange aksjer i markedet med eiere som ikke ønsker kursen opp til ett nivå der den burde være. Måtte vært en god investering for MPCC å kjøpt aksjer tilbake på dette nivået, samt fått tillit blant trofaste aksjonærer for fremtiden og ikke minst troen på selskapet i markedet.
Redigert 24.11.2021 kl 12:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.11.2021 kl 12:59 6955

Edit: fikk forklaring fra IR på at dette er intern, meldepliktig omrokkering hos aksjonær, så litt læring er notert :-) «Her er jeg som amatør utpå glattisen - men varsler MPCC her et tilbakekjøp av drøyt 17,6 mill egne aksjer - til avtalt pris 2,2 EUR fra MPC Capital & Elbrock?»
Redigert 24.11.2021 kl 15:05 Du må logge inn for å svare
Titleist
24.11.2021 kl 13:04 7805

Kan være et poeng å sørge for likebehandling av aksjonærene. Derav mitt forslag med noe direkte avtalt med største eiere og deretter en blokk rett på børsen..
Gastromat
24.11.2021 kl 13:37 7535

Fyller på litt mer!
Lyr
24.11.2021 kl 13:38 7664

«Det billigste skipet vi kan kjøpe er våre egne aksjer.» - Constantin.
Å få fem prosent røde i trynet i morges var slitsomt. Jeg hører romlingen fra fora-dypet. Folk begynner å gå lei aksjen. De går glipp av andre investeringsmuligheter mens de venter på MPCC. Ingenting hjelper på kursen. Vi blir lurt til sengs og dumpet neste dag. Misnøyen brer seg og man begynner å lete etter løsninger, quick fixes.
Noen vil at selskapet skal bruke noe av sin stadig økende pengebinge til å kjøpe tilbake aksjer for å få opp kursen. Jeg mener dette er et kortsiktig, defaitistisk og udynamisk forslag. Det vil på ingen måte forandre selskapets verdi, og ved å støtte en slik ide vil du nødvendigvis fremstå som kortsiktig. Det er ingenting galt med å være kortsiktig, men ikke ri begge hestene samtidig.
Det er ikke selskapets jobb å få opp aksjekursen. MPCC`s jobb er å skape størst mulig overskudd. Det er vi, markedet, som skal prissette resultatet.
Jeg mener tilbakekjøp har en duft av svakhet og utålmodighet. I tillegg til at det begrenser selskapets handlingsrom. Det er mye bedre å ha en pengesekk i bakhånd hvis en mulighet eller utfordring skulle dukke opp. MPCC har kjøpt tilbake aksjer tidligere. Underveis et sted, da kursen raste fra 50 til 2 kroner, prøvde de dette trikset for å skape tillit i markedet og stoppe fallet. Det ble penger rett i dass. Penger de kunne trengt da de stod på konkursens rand og utstedte aksjer til 1 krone stykke for å overleve.
Nei, jeg er langsiktig fordi selskapet leverer stadig bedre resultater, samtidig som båtenes verdi har steget til rekordhøyder. Min plan er å sitte til siste nagle er solgt. Til alt av verdier er omgjort til kroner. Noe jeg håper skjer så fort som mulig. Jeg tror heller ikke Constantin kommer til å kjøpe tilbake aksjer. Jeg tror han sier at muligheten er der, kun fordi han ikke har noe å tjene på å benekte det. Det jeg håper på er noen saftige salg. Jeg har ikke lyst til å sitte på sidelinjen hvis f.eks. Nordspring og Emma, to store båter med kort tid igjen av kontrakten, blir annonsert solgt.
Slettet bruker
24.11.2021 kl 13:38 7705

Er nok noe som er oppe til diskusjon i ledelsen, om ikke akkurat slik du antyder det. Kan ikke tenke meg at MPCC som selskap er tjent med dagens kurs, derfor er min gjetning at vi vil se tilbakekjøp av aksjer innen kort tid.
Titleist
24.11.2021 kl 13:43 7693

Er i prinsippet ikke helt uenig. Jeg ser at selskapet bør ha annet å gjøre enn å kjøpe egne aksjer.

Men, nå er situasjonen spesiell og det kan godt hende det hadde vært det mest lønnsomme for oss alle (aksjonærer), om selskapet brukte noen penger på å kjøpe (og slette) noen MPCC-aksjer..

Er ikke veldig opptatt av det. Er langsiktig og trygg på at vi får betalt til slutt..
velkjent
24.11.2021 kl 13:57 7603

Er "i prinsippet" helt enig. Markedet får bestemme verdien av selskapet via kursen, ikke via kunstige tilbakekjøp/manipulasjon. Jeg husker med gru da DNO gjorde det.
Slettet bruker
24.11.2021 kl 13:58 7646

Jeg er også langsiktig og forholder meg til at MPC har varslet at det kan bli aktuelt å kjøpe egne aksjer.

Kan ikke se noe galt i det. Jeg synes det, sammen med utbyttepolitikken, viser at ledelsen har aksjonærenes beste som siktemål.

Dersom man legger ut f.eks. 10 millioner aksjer av gangen for kjøp litt over dagens kurs, signaliserer man at de utålmodige gis en sjanse til å komme seg ut til en litt bedre kurs enn tidligere. Samtidig vil de kjøpte aksjene gå i søppelbøtta, slik at kjøpene blir innvannende. Og borte for alltid. Dermed blir hver aksje mer verdt.

Det er ikke noen dårlig aksjonærpolitikk, i sær dersom dette skjer mens man deler ut utbytte, både ordinært og ekstraordinært.

Nei, etter min ringe oppfatning synes jeg selskapet hele tiden tenker det beste for oss. Dette fører før eller siden til en videre solid oppgang.

Husk, dere som er kommet inn de siste tre månedene har ikke den samme tålmodigheten som oss som har deltatt minst et års tid. Det er viktig å vurdere kursutviklingen over tid, så vil man se at det har vært en eventyrreise. Dette eventyret har stanset midlertidig på en sydhavsøy for å bunkre. Snart går ferden videre til neste drømmested!

Jeg ønsker ikke å virke belærende, det har vist seg gang på gang her inne at de utålmodige piper i fløyta hver gang kursen gjør et tilbakerykk. Men det er helt riktig og i tråd med all praksis. Det er ikke noen selskaper som går til himmels uten at de får noen tekniske reaksjoner. Selv ikke årets aksje!
Redigert 24.11.2021 kl 14:01 Du må logge inn for å svare
Keefer
24.11.2021 kl 14:02 7639

Det er ikke godt å spå utfall, men situasjonen er en helt annen nå sammenlignet med ved tidligere tilbakekjøp. Den gangen var det et desperat forsøk på å stanse en fallende kniv. Nå er situasjonen at markedet ser helt annerledes ut og gjeldsbyrden er en helt annen, men at enkelte av de største aksjonærene ønsker å selge seg ut av ukjente grunner. Når vi da er på et kursnivå hvor selv Constantin påpeker at det vil være billigere å kjøpe egne aksjer fremfor andre skip, tenker jeg det også vil gagne oss andre aksjonærer å få de som nå kanskje tynger kursen ut av eierlisten, minke mengden totalt antall aksjer slik at de positive resultatene fremover skal deles på færre aksjer, samt at det vil være et godt signal til markedet om at dagens pris er gunstig. Dette kan naturligvis gjøres i kombinasjon med utbytte og evt. nedbetaling av gjeld, men isolert sett ser jeg positivt på tilbakekjøp dersom ledelsen i MPCC selv skulle vurdere dette som hensiktsmessig.
toftos
24.11.2021 kl 14:54 7264

Har ikke så store formeninger om hva selskapet burde gjøre, men i forhold til å kjøpe egne aksjer, så kunne de kanskje kjøpt tilbake de som de trykte opp for Songa kjøpet. Det er jo aksjer som ikke var i markedet for 6mnd siden. Ser ut som det er de aksjene som tynger kursen om dagen, og skal de ut med alle så kommer det til å bli en lang vinter før de er ferdige
Slettet bruker
24.11.2021 kl 14:58 7436


God idé, toftos!
Slettet bruker
24.11.2021 kl 14:59 7565

Først, veldig enig i mye av det du skriver. Men klart at misnøyen kan bre om seg, kunne selv solgt alle mine aksjer idag med en ok fortjeneste. Jeg mener allikevel at nåværende fallende kurs er og vil bli oppfattet negativt for selskapets aksjonærer om det ikke kunngjøres noe som vil være fremhevende for selskapet og aksjekurs. Markedet prissetter ikke resultat slik du skriver, dette grunnet for mange aksjer i selskapet som ikke ønsker langsiktighet og økt kursoppgang.
Slettet bruker
24.11.2021 kl 15:20 7394


Merkelig!

Jeg har i hvert fall ikke opplevd et selskap som til de grader har kunngjort aksjonærvennlige opplysninger slik MPC gjorde i forrige uke.
Slettet bruker
24.11.2021 kl 15:29 7385

Det jeg vil frem til er at der finnes for mange aksjer ute i selskapet som ikke ønsker langsiktighet og kursoppgang. Det som ble kunngjort i forrige uke skulle holdt kursen oppe på ett høyere kursmål enn dagens, derfor er ett tilbakekjøp av aksjer fra selskapet noe som burde vurderes slik jeg ser det. Om ikke kan kursen og tillit til selskapet svekkes av trofaste aksjonærer.
Redigert 24.11.2021 kl 15:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.11.2021 kl 15:48 7266

Ok, det er nok mange som lar seg friste til å selge etter at kursen har steget 15,5 % på en dag. Så forplanter iveren seg, og de som skulle ha solgt på topp, hiver seg på bølgen mens kursen faller. Derfor får man en overreaksjon nedover.
Kaga
24.11.2021 kl 15:53 7280

Ledelsen har vel i grunnen kommunisert veldig tydelig at det er utbytte som har første prioritet. Tror ikke vi vil få se noen tilbakekjøp med det første
velkjent
24.11.2021 kl 15:54 7283

Om kursen midlertidig skulle øke noe ved tilbakekjøp, litt avhengig av om det gjøres i markedet eller ikke, så vil dette bare øke selgernes motivasjon om de ikke er interessert i utbytter. Jeg sitter heller rolig på et lavt nivå og kjøper heller mer om kursen nærmer seg 19. Eneste grunnen jeg ser for tilbakekjøp og sletting til 400m aksjer, er at det vil være et rundere tall for beregning av EPS.
Redigert 24.11.2021 kl 15:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.11.2021 kl 16:13 7158

Hehe, jeg gir meg ikke på Fibonacci-teoriene. Nå ender vi vel på nedre bunnpunkt som er 38,2% av oppgangen fra 19,26 til 22,25 som igjen gir oss sluttkursen i dag på ca kr. 20,4

Så får vi se da om det går oppover i morgen. I så tilfelle er vi på tur..;-)
Redigert 24.11.2021 kl 16:14 Du må logge inn for å svare
Trøndersmolten
24.11.2021 kl 16:19 7127

Kan selvsagt ikke sammenligne DNO og Mpcc i denne sammenheng. Å kjøpe tilbake egne aksjer i en sterkt fallende trend og med dårlige utsikter gjør selvsagt bare vondt verre ;) Mpcc ligger i en tildels sterkt stigende langsiktig trend og har glimrende utsikter på relativt lang horisont!
Nei, rette "hestekuren" nå hensyntatt dagens situasjon i Mpcc (Klavenes & co som ønsker å realisere) er en kombinasjon av tilbakekjøp (oppstart så kjapt som mulig) og heftige utbytter..
Slettet bruker
24.11.2021 kl 17:16 6793

Blir det 4 dager denne uken med rødt etter Q3? 😄 Sitter uansett, men begynner nesten å bli helt mot alt som skulle være fornuftig og normalt nå.
Redigert 24.11.2021 kl 17:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.11.2021 kl 17:27 6739

Helt klart for mange aksjer. Tilbakekjøp av aksjer er nødvendig og helst kjapt. De trenger vel ikke noen styrebehandling av tilbakekjøp
Redigert 24.11.2021 kl 17:30 Du må logge inn for å svare
unikum
24.11.2021 kl 18:17 6515

Mpcc er vel det selskapet som blir mest lest og hausset hele tiden. Mange som gjør en kjempe innsats med mye informasjon. Men er det å regne som bjørnetjeneste?? Mange som hever seg på av småsparere å tror dette går til himmels. Dette blir fanget opp av de som ønsker å kontrollere mpcc på ett annet nivå enn oss andre. Hva med å holde opp med at den "nyttige informasjon " ? Slutninger, 50 største, og alt annet. Faktisk la være å hausse , mindre fokus, kanskje aksjen vil gå noe mer normalt etterhvert...
Sikkert mange som er uenige men jeg har vært i dette gamet langt lengre enn gjennomsnittet her inne.
Slettet bruker
24.11.2021 kl 18:32 6470

Meningen med tilbake kjøp er å handle med så stor rabatt som mulig, hvis det skal være aksjonær vennlig.
Et tilbake kjøp gjøres ikke for å hausse eller kjøre et papir opp.

Tilbake kjøp er også bare rør, det er en oppgiring av aksjonærenes cash, denne cashen bør deles ut til aksjonærene kontant og ikke via tilbake kjøp av aksjer.
AlanS
24.11.2021 kl 18:49 6387

Tilbakekjøp medfører økt utbytte per aksjer holdes av aksjonærer. Det beste er å slette aksjer som kjøpes tilbake, men disse kan brukes for andre formål, blant annet oppkjøp eller liknende.
Ledelsen og innsiderne mener at selskapet er kraftig underpriset. Derfor er det mange gode grunner til å kjøpe aksjer.
auxe
24.11.2021 kl 19:14 6293

https://www.bloomberg.com/news/storythreads/2021-10-29/global-supply-chain-collapse-latest-news?srnd=premium-europe

Selv jeg syns det er merkelig att ikke MPCC går høyere , for meg så må den etablere seg over 28 før det blir vurdert noen ny inngang.
Billyjojimbob
24.11.2021 kl 19:47 6190

Hvordan ser du på aksjen nå når den ståri 20kr i forhold til når den stod i 4kr?
Struts
25.11.2021 kl 06:38 5032

Kort referat fra handler iht VPS-loggen pr dags dato (men da antagelig handler foretatt rundt tirsdag). Tall, særlig fra utenlandske banker, kan være misvisende.

Topp 50 reduserer med 7,654’ aksjer, og har med det 69.32% av aksjene. Disse tall (som de nedenfor) kan variere noe fra når på dagen man innhenter dem.

På salgssiden: Interactive Brokers minus 611’ (2,783’ totalt), Merrill Lynch ned 208’ (1,031’), Klaveness Invest ned 200’ (6,235’), State Street Bank minus 175’ (4,494’), Canomaro Shipping (Geir Brynildsen i Fredrikstad) ned 161’ (16,971’), J.P. Morgan Bank Luxembourg minus 122’ (822’), Clearstream Banking ned 61’ (6,759’) og Nordnet Bank ned 22’ (2,598’ totalt). Ellers bare én liten endring.

På plussiden: Nordnet Livsforsikring opp 189’ (4,892’), The Bank of NY Mellon øker i to beholdninger med hhv. 167’ og 64’ aksjer (til resp. 1,677’ og 3,875’ totalt), Barclays Capital pluss 127’ (2,094’), Glaamene Industrier (Egil W. Iversen, investor, bla assosiert med Songa og Awilco) + 50’ (1,510’) og Verdipapirfondet Storebrand + 30’ (1,559’ totalt). Ellers bare en håndfull mindre endringer.

PS. På oppdater liste er reduksjon fra topp 50 nedjustert til 3,126' aksjer. Det er 23 beholdninger som reduserer med mer enn 20' aksjer, og 32 som øker tilsvarende.
Redigert 25.11.2021 kl 07:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.11.2021 kl 06:57 4989

Heller kraftig misvisende. Tirsdag ble det omsatt under 7 mill. aksjer om eg ikkje husker heilt feil. Om ein berre summerer salgssiden over, viser jo den langt under 2 mill. aksjer. Så både antall og dag blir jo berre spekulasjoner. Når listen også viser nedgang på dager med over 15% oppgang, kan ein spørre seg kva denne listen er verdt. Det var ikkje småsparerne som kjøpte seg opp og stod for 15% oppgang.
Redigert 25.11.2021 kl 07:04 Du må logge inn for å svare