MPCC Bull 2022

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
11.04.2022 kl 10:05
Kbkristi
MPCC 01.10.2021 kl 16:14 1698998

Da den gamle tråd ble stengt 1.10.21 med 10.513 innlegg og 2.007.448 leserklikk, åpnes ny.
Forrige tråd brakte oss fra 26.11.20 kr 4,96 til kr 21,20.
Må også legge til at vi i løpet av perioden har fått vår egen logo, hatt medlemsmøte på Tjøme og Mpc har laget en offisiell Caps, "first and only edition". Firmaet var stolte over å være det eneste containerrederiet i verden med egen «fan-club».
Alle skal jo sammenlikne seg med noe, så derfor nevnes pr dags dato:
OSEBX: 1164,43, MPCC: kr 21,20 (NN 11.798) og siden en del av oss er med i ER: € 3,80 (NN 751). (NN= antall aksjonærer i Nordnet)
Suksessen skyldes de 100 speidere som jobber sammen, og ikke mot hverandre.
Så om du er long, short eller ute, kom med saklig info :) Ibsen er saklig info :)

Link til første tråd: https://finansavisen.no/forum/thread/120245/view, siste side: https://finansavisen.no/forum/thread/120245/view/0/0?page=266
Helg11`s regneark: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1a3YdATxno422KLYmlJAnTShft2cEaPunfYXI1AEQrTk/edit#gid=124036591
NetromK`regneark:. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1cB_QoA8qM2piK6ZDoPqkuZ1phPwNEy4ubnGDd8x8khU/edit#gid=0
New Contex: https://www.vhbs.de/index.php?id=28&L=1
Operational update 18.1.2022: https://www.mpc-container.com/files/Public/17513/3488076/220118-market-and-company-update.pdf
https://www.marinetraffic.com/
Teknisk analyse: Market screener: https://m.marketscreener.com/quote/stock/MPC-CONTAINER-SHIPS-ASA-40531046/charts/
Link til 21-22 mai treffet i Stavanger: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe_DLhlRW-ZWTDbvi4c8mhezuE_VAeqLHzJM6RIzm0HkKgiig/viewform?fbclid=IwAR1u1kYGZVh7cAz8oWLKeKQ_v_eU0_pkbZ3vj6kIG9avvzJxoA_cr_DlOXI
Redigert 16.03.2022 kl 21:33 Du må logge inn for å svare
sgrevskott
06.12.2021 kl 08:47 6681

Det Londonmannen skrev er jo ikke dyssing av MPCC kritikk, men generelle dynamikken i aksjer vs utbytte. Realiteten fremover er at 75% av overskudd gis i utbytte og 25% blir værende i selskapet som er/blir gjeldsfritt relativt snart. Vi snakker om en EPS på nesten 30kr de neste 3 år basert på faktiske kontrakter, der er fortsatt oppside om vi får inn flere gode kontrakter på skip med utgående kontrakt neste 6-12mnd.

Men, aksjeverdien går ikke i 0 selv om MPCC skulle betale ut 22.5kr i utbytte. Selskapet vil jo selv sitte igjen med kontanter på 7.5kr/aksjen + XX kr i kontrakter + skrapverdien på 4 (??)kr/aksjen / evt salgsverdien av skip om den skulle være over skrapverdi. Selskapet er jo gjeldsfritt på dette tidspunktet :)
Redigert 06.12.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
jadden
06.12.2021 kl 08:55 6601

Ja, aksjekursen har nå i et halvår gått mot en formidabel grunnleggende markedsoppgang i rater, fortjeneste, nyheter etc. Da er det ikke rart at investorene stiller spørsmål om som skjer etter de varslede utbyttene. Utbyttene starter som kjent i Q1/22 med basis i hva som er opptjent ved årsskiftet og justert for balanseoptimalisering. Videre fortsetter selskapet med utbytter kvartalsvis, oppi dette forventes at selskapet er gjeldfritt trolig i løpet av 2022. Når det utbetales 75 % utbytte av kvartalsvis fortjeneste blir 25% igjen i bedriften. Over noen få år vil dette utgjøre samlet en meget stor kapitalbeholdning. I tillegg ligger skipsverdiene der. Selskapets samlede verdi vil definitivt ikke være nær kr 1 pr aksje, verdien bak hver aksje øker hele tiden til tross for utbyttebetalingene.
Kbkristi
06.12.2021 kl 08:58 6574

MPCC: ERKLÆRT OPSJON PÅ TILBAKEKJØP AV UTESTÅENDE I OBL.LÅN PÅ USD 200M
Oslo (Infront TDN Direkt): MPC Container Ships' datterselskap MPC Container Ships Invest har erklært en opsjon på tilbakekjøp av utestående i et obligasjonslån på 200 millioner dollar med forfall i mars 2023, ifølge en melding fredag.
Utestående obligasjoner vil bli tilbakekjøpt til 102 prosent av nominelt beløp med oppgjørsdato 17. desember 2021.

TDN Direkt finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
unikum
06.12.2021 kl 09:24 6376

Man kan bli "imponert" over åsen de klarer å holde mpcc nede. Man kan lurer på om dette caset bør være interessert for flere enn oss som allerede er inne for lengst ? Får kjempeomtale at container shipping er og blir en pengemaskin men....
Redigert 06.12.2021 kl 09:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.12.2021 kl 09:26 6446

Jeg skjønner hvordan du tenker toftos, og du har helt klart rett i at ingen kan vite noe om kursen fremover og hvordan det står til med container markedet fra 2025. Det vi vet er at større skip enn "våre" fortsatt får opp til 5 års kontrakter på svært gode rater, så det tyder i alle fall på at folk med vesentlig bedre innsikt enn meg har tro på/ser muligheten for at det gode markedet kan vare lenger enn 2025. Jeg for min del setter min lit til at ledelsen vet å balansere utleie og salg fremover, slik at det blir flere ekstraordinære utbytter av typen vi vil få i Q1. Selskapet ble startet for å "ri en bølge " de mente så komme, og ikke for å drive med utleie av containerskip i uoverskuelig fremtid.

Jeg tror følgende vil skje i løpet av 1-3 år; Selskapet blir enten kjøpt opp, eller selskapet blir "slaktet" sakte med sikkert, i form av salg av skip til priser som ligger over det skipene ut fra dagens kurs verdsettes til. Dersom det siste skjer tror jeg selskapet kun driftes utover 2025 dersom de fortsatt har skip med gode kontrakter et godt stykke utover 2025. Ved Q3 bet jeg meg spesielt merke i CB sin kommentar om at selskapet HVER GANG et skip skal av en kontrakt, gjør en svært nøye vurdering av hva som ser ut til å gi best avkastning, en ny kontrakt eller salg av skip. På bakgrunn av dette føler jeg meg trygg på at jeg vil ende opp med en avkastning som er vesentlig bedre enn om jeg hadde solgt i dag.
Kbkristi
06.12.2021 kl 09:50 6202

Ja, det er fint summert dato.
Jeg tror også aksjonærene får utbetalt alle verdiene i løpet av noen år.
AlanS
06.12.2021 kl 09:56 6204

Dersom Pareto sine anslag er riktige, er det kr 4,2 per aksje som skal deles ut i utbytte eller brukes til tilbakekjøp. Imponerende. Kjekt å få kr 4 i utbytte i Q1, men det er også fint å bruke noen kr på å pleie kursen, i hvert fall redusere nedside ved å indikere en pristrigger for tilbakekjøp.
For eksempel kan selskapet dele ut kr i utbytte og indikere tilbake kjøp under kr 20. Dette vil holde kursen over kr 20 når kursen er justert for utbytte.

Vil bare minne på at styret har mandat til å kjøpe opp til 39 425 612 aksjer (§11pkt (i) - https://www.mpc-container.com/files/Public/17513/3335700/210428-mpcc---agm-minutes.pdf)
Slettet bruker
06.12.2021 kl 10:55 5778

Takk, AalanS!

Jeg visste jeg hadde lest noe om det, men nå fikk jeg bekreftet at selskapet når som helst kan kjøpe tilbake egne aksjer. Og siden det er snakk om ca. 40 millioner aksjer, kan det gjelde oppkjøp for 800 millioner og mer. Dersom kursen stiger fra i dag.Det vil kunne påvirke kursen, helt klart.

_______________________

Og når jeg først har ordet, oppdaget jeg også at man i GF i 2021 også vedtok at fristen for innkalling til EGF skal være to uker frem til neste GF. Såfremt EFG kan gjennomføres elektronisk.

______________________

Til Helg11 og kBkristi: Jeg må bare ærlig innrømme at jeg ikke fikk noe ut av fredagens børsmelding. For eksempel hvorfor melder man at opsjonen for lånet skal løses inn om to uker når man like godt kunne gjøre det først og så melde det etterpå? Det har vært planlagt å slette lånet i DNB og gå over til et stort lån i HBC (?). Og der stanser det for meg. Forståelsen altså.

Men det ville være veldig fint om én av dere kunne forklare dette på på enkel måte, slik at en enkel sjel som meg (og kanskje Struts???, enkel sjel altså, er det ikke det du kaller deg?) ) forstår det hele!
Redigert 06.12.2021 kl 10:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.12.2021 kl 11:05 5656

Følger resonnementet ditt her, dato👍
Kbkristi
06.12.2021 kl 11:26 5507

Vet ikke hvorfor dette må børsmeldes så mange ganger.
Men nå er det vel endelig, og det skjer den 17,12.21
Londonmannen
06.12.2021 kl 11:29 5460

Ja, jeg har ingen intensjoner om å spise hodet av dem som er kritisk til aksjen. Jeg har ikke fordøyelse som tåler slikt kosthold. Nei, det skrives vel ikke direkte at aksjekursen skal i 0, men implisitt i det som står der kan man fort oppfatte det som at utbyttene vil bidra til å presse kursen ned. Men nå må vi ikke glemme at utbyttet kun er opp til 75% av EPS. Og. År man kommer til EPS så er allerede alle faste og variable kostnader dekket. Og da holdes sågar 25% av EPS igjen i rederiet. Og med økende rater, eller rettere sagt, skip på utgående kontrakter får nye kontrakter med høyere dagsrate, så vil faktisk rederiet få en høyere EPS i det kommende kvartalet enn det utbyttet ble utbetalt for. Så i overskuelig fremtid så vil rederiet tjene inn igjen det de utbetaler i utbytte det påfølgende kvartalet.

At kursen får seg et dipp i det aksje går ex-utbytte er helt normalt og skjer i de aller fleste aksjer som utbetaler utbytte. Men denne dippen tas også rimelig fort inn igjen, ofte i løpet av samme dagen som aksjen går ex-utbytte.

Så hva med 2025 og videre? Ja, det kan ingen av oss vite med sikkerhet før vi kommer dit. Vi kan gjøre våre mer eller mindre kvalifiserte gjetninger, eller analyser basert på foreliggende faktorer. Men ingen av oss kan med sikkerhet si hva som skjer.

Men slik jeg leser bildet så ser man ikke den overkontraheringen i feedersegmentet som man normalt ville sett i en slik supersyklus. Og årsaken til dette ligger i den usikkerheten som miljømessige krav fra myndighetene skaper. Hva vil være et akseptabelt fremdriftsmaskineriet i fremtiden? Vi befinner oss i et av skipsfartshitorien sine store vendepunkt. Vi gikk fra seil til damp rundt 1900, vi gikk fra damp til motor på 1930 tallet og når står vi på terskelen til å gå fra fossisle brennstoffmotorer til motorer på brennstoff med nullutslipp av CO2.

Denne situasjonen gjør at den supersyklusen vi nå befinner oss i kan komme til å vedvare langt lengre enn det som ville vært normalt.

Men ikke bare usikkerheten til,fremdriftsmaskineriet bidra til dagens situasjon. Også bottlenecks i logistikkjeden bidrar til å ta ut tonnasje og presse ratene til unormalt høye nivåer. Noen mener dette har å gjøre med covid19. Ja, men det er kun en av flere faktorer. Vi kan se innslag som forklarer situasjonen i LA der det mangler truckdrivere, chassis og kapasitet generelt til å få ut av havnen like mange containere som kan losses fra skipene. Noe som kan ledes tilbake til at Maersk, MSC og andre av de tunge aktørene i containernarkedet kontrahert såpass store skip at de kun kan bli betjent av LA på vestkysten av USA. Derved er det blitt en ubalanse mellom det rederiene kan ta av containere over havet og det som infrastrukturen i havnen evner å håndtere. Og det siste er ikke noe man kan fixe i løpet av noen måneder.

Jeg ser at enkelte frykter at denne situasjonen skal løse seg på nyåret. Vel, jeg er ikke en av dem. Nå får vi en ny bølge av covid19 som vil forkludrer dette bildet ytterligere. Og det beste tegnet på at næringen tror denne supersyklusen vil bli langvarig er lengden og ratene som man er villige til å slutte containerskip på for tiden.

Men jeg skal ikke nekte noen å selge seg ut av MPCC og dere må gjerne være kritiske til MPCC. Jeg gjør mine egne vurderinger ut fra foreliggende informasjon og så får andre gjøre sine. Det er først etter 2025 vi kan se tilbake og kjenne fasiten.

Så håper jeg ingen føler seg hodeløse etter dette innlegget. Og dersom noen likevel skulle føle seg hodeløs, så er det altså ikke jeg som har spist det. ;-))
Bearwizard
06.12.2021 kl 11:35 5380

Slutter aldri å forundre meg over kursbevegelsene i denne aksjen….
jadden
06.12.2021 kl 11:44 5332

I dag da morgenkaffen skulle inntas stod det å lese at våre venner i Evergrande, det kinesiske boligselskapet, hadde nye betalingsproblemer. Da visste jeg at det ville bli en rød børsdag i MPCC. Skulle tro at Evergrande var MPCC´s største kunde.
MSoleim
06.12.2021 kl 12:00 5179

Nei, men hvis Evergrande går konkurs - rammes verdens børser kraftig.
Hoasis
06.12.2021 kl 12:02 5177

Bare å innse at Brynhildsen og Klaveness må tømme seg før det blir noen videre oppgang, uansett veldig mye å se frem til i Q1!
Redigert 06.12.2021 kl 12:02 Du må logge inn for å svare
AlanS
06.12.2021 kl 12:11 5068

Sjansen at Evergrande går konkurs er liten. Det er mange måter å løse utfordringer på. Staten kan overta det hele gjennom ulike statlige selskap. De rike kan bes/tvinges til å gi lån eller kjøpe seg inn. Eller se bare på USA som er de facto konkurs og holdes flyttende av stadig økende printing av USD.
Normalone
06.12.2021 kl 12:15 5031

Akkurat nå er det ingenting som "biter" - verken nye langsiktige avtaler, kraftig økning i backlog, salg av skip med enorme gevinster, optimalisering av balansen med kraftig reduksjon i gjeld, store utbytter som vil overstige dagens aksjekurs i løpet av relativt kort tid, dollarkurs som stiger, samlet innsidekjøp på over kr 10 mill, stor cashbeholdning (selv etter ekstraordinært utbytte i Q1 + nedbetaling av gjeld), fare for ytterligere nedstengning pga Corona (positivt for MPCC - se artikkel på E24 i helga), fortsatt økte køer utenfor de største havnene, økte kursmål som ligger mellom kr 26-40 (alle kjøp) mv. Skjønner veldig godt at mange ikke forstår kursbevegelsene i denne aksjen de siste månedene - men etter en relativt kraftig stigning er det ikke unaturlig at noen velger å ta gevinst, og på samme måte som at kursen ble hemmet av at Songa (Blystad) tok gevinst for noen måneder siden, skjer det samme nå som Brynhildsen og Klaveness tar gevinst etter salget av Songa båtene (kan også være skattemessig motivert). De kommer ikke til å selge seg helt ut - da ville en i stedet valgt å finne en aktør som kjøper hele posten. Når de er ferdig med å selge kan en alltids spekulere i - jeg tipper at det vil skje i god tid før nyttår.
Redigert 06.12.2021 kl 12:26 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
06.12.2021 kl 12:16 5071

Vedrørende tilbakekjøp av aksjer.
Jeg har prøvd å se på effekten en slik manøver vil ha.
Selskapet bruker sin andel av foregående kvartals overskudd, altså 25%, til å kjøpe tilbake aksjer.
De kan da bruke ca kr 177 mill
Brukte kr 21, som var en grei pris ved børsstart i dag. De får da ca 8,4 mill aksjer.
Disse aksjer slettes, og da får jeg at det kun vil utgløre rundt 3 øre pr aksje i økt utbytte ved neste kvartal.
Gjerne ettergå mine tall, om jeg er helt på villspor og har regnet feil, for jeg syntes det var utrolig lite vi sitter igjen med.
Har regnet 75% av utbytte der også, da formlene mine er satt opp for nettopp 75%. Ved 100% utbetaling av tilbakekjøpte aksjer blir da ca 4,5 øre.
Det vil jo bli noen ører bedre etter 2-3-4 kvartaler
Slettet bruker
06.12.2021 kl 12:31 4945

Jeg fikk 0,39 øre:)
Kbkristi
06.12.2021 kl 12:32 4938

Pr kvartal?
Det er masse tall, så jeg håper jeg har regnet feil.
Men kan du vise utregningen?
Redigert 06.12.2021 kl 12:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.12.2021 kl 12:35 4906

Nei.
Tok bare 177mill og delte på antall aksjer i selskapet.
Jasper7
06.12.2021 kl 12:46 4980

Nå er det vel kun penger fra salg av skip som vil bli brukt til tilbakekjøp, ikke fra overskudd fra drift?
Kbkristi
06.12.2021 kl 12:50 5021

Vil det gi bedre tilbakebetaling enn om pengene går direkte til oss?
Skal selskapet driftes inn i evigheten, så er nok tilbakekjøp gunstig.
Men personlig så vil jeg heller ha 40 øre utbetalt straks, en å få det fordelt over 10 kvartaler.
Det samme gjelder ved salg av skip.
Redigert 06.12.2021 kl 12:56 Du må logge inn for å svare
Jasper7
06.12.2021 kl 12:53 4992

?? du brukte tall fra resterende 25% etter utbytte, du må bruke tallene fra salg av skip, mulig det blir det samme
PSI- Investor
06.12.2021 kl 12:58 5010

Når EPS for 2022 akkurat nå er estimert til 8,73 så er hver firedel av dette kr 2,18.
Det blir neppe mindre enn 2,18 pr aksje av at man bruker disse til å kjøpe aksjer for.
Derimot får de jo kjøpe sine egne skip til halv pris hvis de bruker disse 2,18 til kjøp av egne aksjer slik at noen bedre investering kan de vel neppe få gjort.
En skulle tro at når aksjen er priset til 21,80 og man har 2,18 pr aksje å kjøpe for så får man i teorien kjøpt tilbake 10% av selskapet for 25% av EPS.
Og det må da være jævlig bra for å si det mildt!
Kbkristi
06.12.2021 kl 12:59 5012

Vi vet ikke om og når det blir snakk om neste salg av skip. De som de til nå har har solgt, går til refinansiering av gjeld, samt xo utbytte i Q1.
Jasper7
06.12.2021 kl 13:00 5065

Ja , hva jeg ville hadde ikke noe saken å gjøre, men Constantin har sagt 75% til utbytte, den er fast, eventuelle tilbakekjøp vil bli gjort med penger fra salg. Hvor stor del er det bare han som vet
Kbkristi
06.12.2021 kl 13:02 4905

Og da vil du kutte utbytte til null, og bruke alt til tilbakekjøp, er det slik å forstå?
Jasper7
06.12.2021 kl 13:08 4978

Ja, da vil det jo ikke bli noe tilbakekjøp før de ha solgt flere skip, jeg sitter for utbyttene som kommer så slapper helt av
PSI- Investor
06.12.2021 kl 13:10 5025

Nei det var ikke det jeg tenkte egentlig, men det hadde sikkert ikke vært så dumt. Dersom det hadde vært nok aksjer å kjøpe på dagens nivå. Da ville de jo fått kjøpt 40% av selskapet for bare ett års overskudd, og vi kunne fått nesten dobbelt så store utbytter i 2023 og fremover.

Nå regnet jeg hele året da, ikke pr kvartal.
Men 2,18 blir den firedelen som ikke deles ut i utbytte. Vi skal ha 3/4 deler av de 8,73 tilutbytte, det som blir igjen blir 2,18 som de kan bruke til å kjøpe aksjer.
unikum
06.12.2021 kl 13:20 4955

Vi får håpe de begynner å dele ut utbytter for leve av fortjeneste av aksje solgt er jo helt natta i mpcc. Denne kursen blir f... hver j... dag. Bra vi har penger som vi ikke må bruke hver dag.
Kbkristi
06.12.2021 kl 13:30 4931

Da tar det vel ca 5 år å få halvert antall aksjer. og vi får fortsatt utbytter underveis. Men hva er kursen i Mpc om 5 år?
Og hvor lenge er AS Laetitia, 2007, 966 TEU verdt 21,5 MUSD?
Oppfordrer flere til å finregne på forskjellene her.
Skal vi eie, drifte og fornye oss for de neste 20-30 år, så er tilbakekjøp gunstig.
Sitter selskapet med masse cash, på et tidspunkt et fiendtlig oppkjøpstilbud kommer, så mister vi den cashen, og det vil sikkert bli rabatt på oppkjøpet.
Vi må nok regne med at vi er på radaren til de store ulvene.
Purdey
06.12.2021 kl 13:36 4930

Jeg har også tenkt litt på dette. Hva er egentlig fordele m tilbakekjøp av aksjer? Kortsiktig er det vel en kursoppgang? Men er noe av gevinstintensjonen at de kjøpte aksjene slettes slik at resterende blir pr def mere verdt og færre aksjer å fordele utbytter på som blir da mer utbytte pr aksje.

For om tilbakekjøp for å heve kursen er målet, blir jo det som å pisse i buksa. Vipps så har vi en Juni m dnb anallyse og nedsalg og vipps så var pengene prukt på tilbakekjøp borte.
PSI- Investor
06.12.2021 kl 13:43 4910

Hvis kursen hadde stått i ro ville det tatt mindre tid enn 5 år å kjøpe halvparten av aksjene. Det blir jo en form for renters renter.
90% aksjer bare i 2023 og dessuten da er EPS beregnet til 9,61 nå. Med bare 90% aksjer tilbake etter tilbakekjøp gjennom 2022 blir EPS da 10,67 og det vil da bli 2,67 pr aksje å kjøpe for. Dersom kursen fremdeles er 21,8 vil det da la seg gjøre å kjøpe 12,2% av aksjene. Samtidig som utbyttet blir 8,- kr aksjen.

Og det er jo fremdeles sånn at de kan selge halve flåten og kjøpe tilbake alle aksjene på dagens kurs, altså i teorien da, hvis folk vil selge aksjene på denne latterlige kursen.
Så ved å kjøpe 10% av aksjene i 2022 for overskuddet som selskapet ikke skal dele ut og i tillegg selge f eks 10 skip og kjøpe aksjer for alt, altså, det er mange måter de kan gjøre dette på som vil føre til vi som er med vil tjene veldig mye!
Kbkristi
06.12.2021 kl 14:04 4931

Jo, helt enig at det på sikt vil være lønnsomt med tilbakekjøp. Men for hvem?
Hadde det dukket opp en kjøper på kr 25 akkurat nå, så tror jeg de hadde fått titalls millioner aksjer.
Svært få tror på regnearket og er villige til å vente.
Selv om Struts har beregnet verdien på skipene vi har igjen til kr 44 pr aksje.
PSI- Investor
06.12.2021 kl 14:09 4985

Hvis noen hadde bydd 25 hadde kursen gått dit umiddelbart. Kanskje noe over, kanskje noe under.
Jeg skjønner ikke hva det har med saken å gjøre.
Hele selskapet hadde de jo ikke fått kjøpt.
Slettet bruker
06.12.2021 kl 14:15 4995

Vi er garantert 1 dag nærmere inndekning av short, 1dag nærmere utbytte, og 1 dag nærmere jul. Dette er jeg faktisk sikker på:)
Struts
06.12.2021 kl 14:17 5049

Øh, vil presisere at jeg bare har gitt verdianslag basert på T/C-fri basis (som de fleste skipsmeglere - meg bekjent - gjør). Men føler at jeg kan stå inne for samme (ellers som anført i "disclaimer"), man gjør (som alle andre her) det beste man kan (regnearkene her går vel forresten de fleste en høy gang). Noe særlig mer er vel ikke å forlange. Kursene er som vanlig opp til markedet å definere.

Humrer fremdeles over sjøløven. Nuvel. Riktig god påske!