MPCC Bull 2022

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
11.04.2022 kl 10:05
Kbkristi
MPCC 01.10.2021 kl 16:14 1699008

Da den gamle tråd ble stengt 1.10.21 med 10.513 innlegg og 2.007.448 leserklikk, åpnes ny.
Forrige tråd brakte oss fra 26.11.20 kr 4,96 til kr 21,20.
Må også legge til at vi i løpet av perioden har fått vår egen logo, hatt medlemsmøte på Tjøme og Mpc har laget en offisiell Caps, "first and only edition". Firmaet var stolte over å være det eneste containerrederiet i verden med egen «fan-club».
Alle skal jo sammenlikne seg med noe, så derfor nevnes pr dags dato:
OSEBX: 1164,43, MPCC: kr 21,20 (NN 11.798) og siden en del av oss er med i ER: € 3,80 (NN 751). (NN= antall aksjonærer i Nordnet)
Suksessen skyldes de 100 speidere som jobber sammen, og ikke mot hverandre.
Så om du er long, short eller ute, kom med saklig info :) Ibsen er saklig info :)

Link til første tråd: https://finansavisen.no/forum/thread/120245/view, siste side: https://finansavisen.no/forum/thread/120245/view/0/0?page=266
Helg11`s regneark: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1a3YdATxno422KLYmlJAnTShft2cEaPunfYXI1AEQrTk/edit#gid=124036591
NetromK`regneark:. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1cB_QoA8qM2piK6ZDoPqkuZ1phPwNEy4ubnGDd8x8khU/edit#gid=0
New Contex: https://www.vhbs.de/index.php?id=28&L=1
Operational update 18.1.2022: https://www.mpc-container.com/files/Public/17513/3488076/220118-market-and-company-update.pdf
https://www.marinetraffic.com/
Teknisk analyse: Market screener: https://m.marketscreener.com/quote/stock/MPC-CONTAINER-SHIPS-ASA-40531046/charts/
Link til 21-22 mai treffet i Stavanger: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe_DLhlRW-ZWTDbvi4c8mhezuE_VAeqLHzJM6RIzm0HkKgiig/viewform?fbclid=IwAR1u1kYGZVh7cAz8oWLKeKQ_v_eU0_pkbZ3vj6kIG9avvzJxoA_cr_DlOXI
Redigert 16.03.2022 kl 21:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.12.2021 kl 08:43 8891

Puuh, her har du litt å holde orden på, Struts :-) Takk skal du ha for at du fortsatt gidder!
Det kan se ut til å være en ny forflytning av aksjer i toppskiktet, og at Fearnleys er inne som "mellommann" igjen.
Slettet bruker
07.12.2021 kl 08:46 8924

Veldig bra hectorgonzales, takk for info!
Slettet bruker
07.12.2021 kl 08:58 8951

Har hatt meg ein liten pause fra tråden, noko som kanskje er sunt ein gang i blandt. Har raskt sjekket de siste innleggene og det er lite nyhetsoppdateringer å spore. Når det kommer til tilbakekjøp, vil berre signalet om eit minde tilbakekjøp heve kursen, så og hevde at eit større tilbakekjøp vil føre til 1 øre/aksje, er ein konklusjon er meiner ikkje stemmer. Når kursen går ned med over ei krone ein dag uten nyheter, kvifor skal den da ikkje stige 2 kroner på ein nyhet om tilbakekjøp av eit par millioner aksjer? Etter mitt syn er det litt for mange aksjer i omløp, så om ein hadde fått slettet ein del, hadde det kanskje ført til ein meir stabil kursutvikling som er gunstig i det lengre løp. Lovnader om store utbytter fra Q1 påvirker ikkje kursen det spor, så kvifor ikkje prøve på litt tilbakekjøp og slette litt aksjer. Uansett, dette er undertegna sitt syn - utbytte (75%) får me uansett. Men når eg sjekket reknearket til Helg, er EPS barbert kraftig siden sist tilsynelatende? Kva er grunnen? New Contex og Harpex har stabilisert seg og holder på å snu opp på nytt.

Med den nye Omikron varianten på gang, blir det nok gode tider det neste året også og ratene vil ligge stabilt meget høyt.

https://container-news.com/msc-pushes-up-rates-to-american-ports/

https://e24.no/boers-og-finans/i/wOVMPP/aksjene-som-kan-tynges-og-loeftes-av-omikron
Redigert 07.12.2021 kl 09:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.12.2021 kl 09:06 8990

Ser ut som om tilbakekjøp har startet:)
Kbkristi
07.12.2021 kl 09:23 8881

Det er ikke selskapets oppgave å befri store og små aksjonærer med en kunstig høy aksjepris.De som vil selge, får gjøre det til markedspris.
La meg sette dette på spissen:
Selskapet mener vi er inne i en supersyklus. Dermed bestemmer de seg for å kutte utbytte til null, og bruke alt overskudd til kjøp av egne aksjer de neste 3 år.
I denne tenkte virkelighet, så startet en 3 år lang nedgang i container. Men selskapet fortsetter å kjøpe aksjer, og etter 3 år står aksjekursen i kr 5, som den var i november i fjor.
Da er vi fratatt utbytte og de aller fleste sitter igjen med store tap.

I motsatt fall, så kan vi godt være i en supersyklus, og aksjekursen 3-dobler seg de neste 3 år. Men vi har fortsatt ikke mottatt utbytte med denne strategien.

Det er ikke selskapets oppgave å spille lotto. Markedet styrer kursen, og sånn vil det fortsatt være framover.
unikum
07.12.2021 kl 09:24 8872

La oss håpe det. De har begynt å stadig å tilby billigere og billigere akser igjen. Får satse at kjøpe interessen er høyere enn salgs siden. Det bør den være men den nedgangen i går som kom fra blå himmel så er det ikke godt å forstå noe. Sun fornuft er lagt nederst i skuffen.. Vi får kjøpe og kjøpe til de gir seg
Slettet bruker
07.12.2021 kl 09:28 8870

Det tviler eg på. Heilt naturlige svingninger. Om ein zoomer ut, ser ein at i skrivende stund er aksjen opp 11-12% siden bunnen midt i oktober. Bunnene blir høyere og høyere, altså ein stigende trend. Men det er langt opp til meglerstandens konsensus på 33 kr/aksje, der laveste kursmål er ca. 6 kr opp fra dagens kurs og høyeste er opp ca. 19 kr fra dagens kurs. Så zoom ut, sjekk det fundamentale (New Contex, Haprex, Shanghai/Baltic indexene, markedet og verdensbildet, regnearkene øverst i tråden, MPCC børsmeldinger etc.) så ser ein at ein kan ta livet heilt med ro. Kbkristi, me er ikkje enige her og det akspeterer eg. Oppkjøpet av Songa burde vore finansiert med lån, ikkje utsteding av nye aksjer - men det er lett å være etterpåklok.
Ha ein flott dag alle! 👍
Redigert 07.12.2021 kl 09:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.12.2021 kl 09:32 8860

Var bare en fleip....hehe
Man jeg tror at tilbakekjøp av shortede aksjer har startet, håper på det!
Uansett ha en fin børsdag alle sammen.
Redigert 07.12.2021 kl 09:32 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
07.12.2021 kl 09:42 9108

Nå er det ikke noe viktig å ha rett i den her diskusjonen synes jeg for det er ingen av oss her som påvirker hva MPCC kommer til å gjøre uansett.
Det er nesten så jeg beklager å måtte si det.
Men det du skriver her nå er jo nærmest svartmaling. Du regner helt feil mister! Det ligner ikke deg!

Hvis du mener at kursen vil synke til kr 5 om 3 år så må vi kunne regne at selskapet vil kunne kjøpe så mye aksjer som de bare vil for kr 21,80 slik jeg regnet i går?
Hvis de da ikke betaler noe utbytte i 2022 men bruker hele inntekten til tilbakekjøp vil de kunne kjøpe så mye som 40% av alle aksjer i 2022.

Da er det altså bare 60% av aksjene tilbake i 2023.
Akkurat nå er det noe galt med regnearket, men i går var det vel ca 9,60 i EPS for 2023 det sto. Dersom det bare er 60% av aksjene tilbake i 2023 så blir EPS pr aksje da kr 16,- altså etter tilbakekjøp i 2022.
Så dersom det hadde gått an å gjøre dette i praksis så ville vi aksjonærene allerede i løpet av 2023 kunne ha fått like mye i utbytte etter denne modellen som vi kunne uten tilbakekjøp i det hele tatt, men da med utbytte både i 2022 og 2023.
Den store forskjellen på totale kroner i utbytte i perioden 2022-2024 kommer da i 2024.

Dersom de da stopper tilbakekjøpene etter 2022 så vil EPS i 2024 etter tall i regnearket i går bli 17,07
Derfor er det selvsagt helt utenkelig at de vil få fortsette å kjøpe aksjer til 21,80 i 2023.
Men hadde de gjort det kunne de kjøpt tilbake ca 73% av de gjenværende aksjene.
Da ville EPS i 2024 blitt ca 63,-

Jo det er helt klart ikke noe de kommer til å kunne gjøre, for så mye aksjer vil ikke være til salgs på 21,80.
Jeg regner dette ut kun som motvekt til de 1- øringene som du kommer med for det er veldig misvisende.

Selv tar jeg det som det kommer. Utbytter sier jeg ikke nei takk til.
Ikke tilbakekjøp heller.
Stort sett tror jeg at jeg kommer til å bli veldig fornøyd med denne investeringen, det er bare litt kjedelig for tiden.
Redigert 07.12.2021 kl 09:53 Du må logge inn for å svare
AlanS
07.12.2021 kl 09:46 9311

Diskusjonen er ikke konstruktiv. Selskapets oppgave er å skape verdi for aksjonærene sine, blant annet gjennom utbytte og tilbakekjøp. Tilbakekjøp har langsiktige fordeler fremfor utbytte. Din oppfatning av tilbakekjøp er begrenset. Jeg vil derfor anbefale deg å grave dypere.
En plass å begynne med er https://cleartax.in/s/dividend-vs-buyback
Differences Between Buyback and Dividend Shares
Parameter Buyback Dividend
Occasional income (maybe regular) No Yes
Long-term profits Higher Lower
Tax implication Uniform rate Based on the income slab
Capital gains over time Higher Not applicable
Redigert 07.12.2021 kl 10:05 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
07.12.2021 kl 09:56 9245

Det er selvfølgelig satt på spissen Psi. Kursen vil heller ikke ligge lenge så lavt.
Det kan være god butikk å kjøpe aksjer for utbytte, men hva er hensikten å jazze opp kursen før man får utbytte.
Og det bør være opp til hver enkelt å velge om man vil kjøpe aksjer eller reise til Hawaii for utbytte.
Jeg sitter i Mpc pga at jeg har regnet ut at det bør bli mer og mer lønnsomt etterhvert som tiden går.
Men har de penger de ikke har bruk for, så vil jeg heller at de deler de ut til aksjonærene, enn at de kjøper egne epler, som en så fint sa det.
Struts
07.12.2021 kl 09:57 9497

Ja, var det jeg også tenkte. Den gang endte aksjene til Caceis (trur eg) opp hos CSI, så vil kanskje ikke være fullstendig overraskende om det samme skjer igjen. Den som lever får se! Hadde tenkt å overlate stafettpinnen til nyttår, vet ikke om noen har lyst - kanskje Normalone eller VolumOpp? Og kanskje det ikke er så veldig interessant lenger (men har litt inntrykk at en del ønsker slike tallmessige opplysninger, da kan man jo selv trekke sine konklusjoner). Nuvel, men før den tid - rom for masse øl samt annet tant og fjas! Håper ellers at formen går rette veien?
Kbkristi
07.12.2021 kl 10:12 9680

Jeg har sagt hva jeg mener om tilbakekjøp, så vi kan avslutte denne diskusjonen.

Tenk heller på en bonde som har 10 tonn såkorn.
Avlingen gir ham 30 tonn korn. 10 tonn beholder han selvfølgelig til neste år.
Det er ikke prisen på såkornet han skal leve av, men hva han får igjen for de 20 tonn han har i overskudd.

Prisen på såkornet er kun interessant den dagen han vil slutte som bonde, da han ser han får bedre avkastning som aksjonær i Mpc :)
Redigert 07.12.2021 kl 10:19 Du må logge inn for å svare
NetromK
07.12.2021 kl 10:13 9716

Håpar noko tar opp "pinnen". Synes for eigen del det har vore og er veldig interessant med disse oppdateringane. Gjerne det fyrste eg har sjekka om morgonen det.
Slettet bruker
07.12.2021 kl 11:36 9488

Takk, "nu går alt så meget bedre", for å sitere en som ikke kan si det lenger...
Håper du får "avløsning" ved nyttår, og hvis ikke får jo bare den som ønsker det innhente info på egen hånd.
Rom for litt mer sjakk også regner jeg med. :-)
PSI- Investor
07.12.2021 kl 11:40 9551

Ny rekord i antall ventende skip:

https://www.hellenicshippingnews.com/its-official-96-container-ships-are-waiting-to-dock-at-socal-ports/

Altså ikke så mye som tyder på at de som i forrige uke mente at det begynte å løsne hadde rett.
Kbkristi
07.12.2021 kl 12:01 9426

Ikke dumt det nye køsystemet. Luftfarten har jo brukt slot-times i flere ti-år.
Helg11
07.12.2021 kl 12:12 9415

Regnearket: Har nå stilt tilbake til versjonen fra fredag, virker som om det viser riktig EPS nå. Takk for tilbakemelding.
unikum
07.12.2021 kl 13:54 9005

Det regnes opp i mente alt mulig her. Tunge forklaringer på drift og overskudd, utbytter og igjen kjøp av aksjer. Men slik som det nå spekuleres i mpcc og kurs utvikling med den risikoen det å sitte i ett slikt selskap fremfor eks Equinor som faktisk stiger nesten det samme i dag, får heller ikke de tunge nedturer UTEN grunn. Man kan faktisk spørre seg om det er verdt å sitte her. Disse som hele tider selger, drar ned kurs og manipulerer selskapets verdi , frustrerer sikkert mange flere enn meg. Burde ha steget det dobbelte siden det fikk grise juling i går uten grunn men nei dette styres elegant. Når man sitter inne i selskapet med 7 sifrert verdi så gjør dette noe med hele interessen. Jo man får sikkert utbytte etterhvert men jeg ønsker ikke å sitte inne med mørke røde tall bare for å håpe at det går bra.
Alby
07.12.2021 kl 14:06 9191


Du har valget og selge deg ut 😆
Slettet bruker
07.12.2021 kl 14:10 9283

Om du ikkje trur på det fundamentale, alle meglerhusene, nyhetsbildet, MPCC v/CEO eller ratebildet etc., er det enkelt: Selg om ein er overnervøs.
Men det kan nevnes, MPCC er opp ca. 12% siden midten av oktober. Slår min sparekonto om ikkje annet.
Redigert 07.12.2021 kl 14:14 Du må logge inn for å svare
unikum
07.12.2021 kl 14:18 9465

Det gjøres tunge innsidekjøp i selskapet. Nå er vi igjen snart nede på samme nivået hvis de får holdt på litt til. Hvilken vinning de har for å kontrollere kursen aner jeg ikke men jeg regner med de fleste som sitter her får med seg hvor mye penger det tjenes samt fremtiden. Selskaper blir priset etter både resultater og fremtidige inntekter. Mpcc har steget mye ja men så var de nesten konkurs for ett par år siden pga "negative" rater. Alle som har investert her har absolutt forstått dette. Kursen har ikke endret seg ett øre siden 1 okt . Håper de ikke ødelegger slik at det er litt forutsigbart der man investerer sine sparepenger !
unikum
07.12.2021 kl 14:21 9676

Har ikke solgt 1 eneste aksje!. Men greit med litt sunn fornuft inne i dette forumet også å ikke bare unngå å betale skatter!
Slettet bruker
07.12.2021 kl 14:25 9676

Personlig er jeg veldig glad for alle her inne som regner "opp i mente" for oss andre. Det gjør det veldig mye lettere for hver enkelt å vurdere om det er verdt å sitte her. En liten digresjon, men kursutviklingen her minner litt om Biotec Pharmacon (Nå arcticzymes) ifjor. Var en fantastisk reise fra 15 til 80kr. Etter Q3 lå kursen i sideleie i flere måneder, ble utålmodig og solgte på 60kr. AZT peaket på 110kr ifjor vinter/vår. Tror vi vil se litt av det samme her, når det først løsner.
Slettet bruker
07.12.2021 kl 14:26 9742

Ta livet med ro mann! Trenden er positiv den siste halvannen måneden, første utbyttene blir vedtatt sannsynligvis innen 30 dager og konsensus fra meglerhusene ligger langt over 30 kr/aksje. Keep calm and eat a banana! 😁
Alby
07.12.2021 kl 14:27 9915


Når selskapet begynner sine tilbakekjøp, er det noen som vet hvilke meglerfirma de vil bruke ?
Slettet bruker
07.12.2021 kl 14:33 9920

New Contex uforandret, dvs. kontrakter på 3-6x break even. Tidenes marked innen container består.

https://www.container-land.com/index.php?id=2-3-0-1011
Slettet bruker
07.12.2021 kl 14:39 10079


Hvis du ser litt ovenfor for en dag eller to siden, så la jeg ut noen tall for både MPC og Ernst Russ AG, hvor jeg er aksjonær.

I dag brøt Ernst gjennom motstandspunktet som jeg har vist til lenge. Kursen har foreløpig steget med 10 % i dag. Ernst var nede på 3,5 Euro den 28.09., fra 4,38 Euro bare et par uker før. Dette viser at markedet reagerer begge veier, men tar seg opp igjen, så lenge det er bærekraftige selskaper. Og det er jo container for tiden, så det monner.

Det er ikke noen god grunn til at MPC skal falle ytterligere. Selskapet tjener penger i hopetall og har alle de forutsetninger for å opprettholde sin status som Årets aksje på Oslo Børs. Plutselig kommer oppgangen, og den kan bli sterk.
Normalone
07.12.2021 kl 14:42 10286

Unikum - jeg har stor forståelse for det du her tar opp, og det er ikke alltid like enkelt å forstå kursutviklingen til enhver tid. Det er helt riktig, som Constantin og MPCC selv har vært helt tydelig på, at de underliggende verdiene i MPCC og inntjeningen som er sikret gjennom de langsiktige kontraktene tilsier en langt høyere kurs enn i dag - hvilket meglerhusene også er helt enig i (kursmål mellom kr 26-40) og innsiderne har også kjøpt mange aksjer på dagens kurs. Hvorfor er ikke kursen betraktelig høyere? hvorfor gjenspeiler ikke kursen de underliggende verdiene + fremtidig inntjening? Hadde vi visst svaret på det - og alltid kunne forutsi de fremtidige kursutviklingene - ville det vært enkelt å være på børs. Det jeg har erfart er at tålmodighet er utrolig viktig (ref også Buffets uttalelse om at i aksjemarkedet flyttes penger fra de utålmodige til de tålmodige) - stol på dine egne vurderinger!!
unikum
07.12.2021 kl 16:57 9668

Takk for svarene ovenfor. Mulig jeg kan virke utålmodig så er jeg nok ikke det og nerver eksisterer det ikke. Har hvert aksjonær nå snart i halvt år. Det gikk i det samme da også. Da er vi samme nivå igjen som 1 oktober. Ingen planer om salg. Har såpass mange aksjer at ett utbytte på nyåret vil betraktes som forhåpentligvis lønn for tålmodighet og da for vi håpe at vi alle har litt grønne tall i porteføljen våres.
Normalone
07.12.2021 kl 17:38 9491

Struts - beklager sent svar. Det er fullt forståelig at du ønsker å overlate stafettpinnen, vet at det er en del jobb med det. Jeg har dessverre, pga jobb, ikke anledning til å ta på meg denne oppgaven fast hver morgen. En kunne ev. fordelt oppgaven på flere?
Slettet bruker
07.12.2021 kl 18:45 9245

Noen flere har mønstret på "MPCC menigheten" hos Nordnet.
Menigheten teller nå 12393 sjeler ..
Kbkristi
07.12.2021 kl 19:13 9185

Ja, vi fikk 45 new souls onboard, men disse sjeler pleier å forsvinne etter en dag med oppgang. Vi får se i morgen tidlig hvor mange vi har igjen.
Ellers sier Pareto i sin siste oppdatering at de forventer kr 3 i XO utbytte / buyback for Q1 og kr 1,20 i utbytte pr Q i 2022.

Mine beregninger sier også kr 1,20 for Q1, men de har det dobbelte av meg i XO. Så jeg krysser fingrene for at Pareto har rett :)
Redigert 07.12.2021 kl 19:22 Du må logge inn for å svare
Normalone
07.12.2021 kl 19:59 8997

Kbkristi - det ekstraordinære utbytte i Q1 på kr 3 (Pareto) omfatter slik jeg oppfatter det både salg av skip (de 2 siste) + overskudd Q4, slik at MPCC pr 1.1.2022 vil sitte igjen med ca 80 mUSD (etter nedbetaling av gjeld). Er i samsvar med mine beregninger. Med kr 1.2 i utbytte for hvert kvartal i 2022 (75 % av overskuddet), vil en for hele 2022 (inkludert det ekstraordinære utbytte (knytter seg til overskudd i 2021 + salg av skip) få nesten kr 8 i utbytte. Dagens kurs er kr 21....
Kbkristi
07.12.2021 kl 20:45 8826

Får vel bare si Haleluja 😂
Jeg har de 2 skip, men overskuddet fra Q4 har jeg beregnet til utbytte i Q1. De ville jo også ha ca 80 mill i reserve cash.
Men takker og bukker og håper det er cash jeg ikke har telt. Det er en stund siden jeg så på dette nå, og orker ikke fundere mer på det. Akkurat nå ihvertfall. Ikke gæli om det går bedre enn kalkulert 😎
MSoleim
07.12.2021 kl 22:24 8418

Spørsmålet er om vi skal ned på 20 kroner blank igjen da eller under? Slik jeg ser det har aksjen dannet seg en trend siden midten på november med høyere bunner ved hver nedgang. For min del kan den det, for å kjøpe mer, men spørsmålet er om den skal det. Ble plutselig mye optimisme på børsene idag. Nesten rart det ikke fortsetter i morgen.
coronet
07.12.2021 kl 23:55 8051

I Rotterdam i dag (7/12) var det navneskifte for "GRETE SIBUM" i Rotterdam. Hennes nye navn ble "ELBWINTER". I følge schedule vil hun fortsette i ruten Rotterdam/Antwerpen/ St.Petersburg ihvertfall ut januar.
Kildene mine sier intet om nye eierforhold, men alle containerskip med forstavelsen "ELBW..." har management hos selskapet USC Barnkrug GmbH & Co.KG, Drochtersen, Tyskland. Videre finner jeg at på samme adresse ble det 8.oktober 2021, registrert et selskap med navnet MS ELBWINTER GmbH & Co.KG og dette passer jo bra med når sannsynligvis avtale om salg kan ha blitt inngått. Moderselskapet heter Elbowner Beteiligungs GmbH.

Da har vi fremdeles 2 skip som trolig skal overtas av sine nye eiere (Seaboard) i løpet av desember måned. Dette gjelder "AS PALATIA" og "AS PETULIA" som begge er engasjert i trafikk mellom Houston, NewOrleans til destinasjoner i Mellom Amerika og Caribbean.
Redigert 08.12.2021 kl 00:42 Du må logge inn for å svare
Struts
08.12.2021 kl 06:47 7792

Veldig bra! Og hadde nesten glemt AS PALATIA og AS PETULIA, så bra du følger med der også!

Banchero Costa melder om flg slutninger i sin uke-rapport:

Vessel Name Built TEUs TEU@14 Gear Fixture Period Rates

Brussels 2000 6078 4160 no extended to Oocl 34-36 m $55,000/d
Vira Bhum 2005 2598 1938 no fixed to Culines 2-3 m $60,000/d
Konrad 2005 1740 1330 yes fixed to Hapag L. 11-13 m $44,000/d
Oocl Rauma 2009 1404 1030 no extended to Oocl 30-32 m $31,000/d
Redigert 08.12.2021 kl 06:48 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
08.12.2021 kl 07:05 7770

Takk for oversikten coronet. De er i rute, og det er flott.
Ratene er jo fortsatt helt topp, Struts :)
Kbkristi
08.12.2021 kl 07:14 7755

Etter oppgangen i går, så forsvant 79 sjeler, og Nordnets eiere teller nå 12.314.
Redigert 08.12.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare