MPCC Bull 2022

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
11.04.2022 kl 10:05
Kbkristi
MPCC 01.10.2021 kl 16:14 1527835

Da den gamle tråd ble stengt 1.10.21 med 10.513 innlegg og 2.007.448 leserklikk, åpnes ny.
Forrige tråd brakte oss fra 26.11.20 kr 4,96 til kr 21,20.
Må også legge til at vi i løpet av perioden har fått vår egen logo, hatt medlemsmøte på Tjøme og Mpc har laget en offisiell Caps, "first and only edition". Firmaet var stolte over å være det eneste containerrederiet i verden med egen «fan-club».
Alle skal jo sammenlikne seg med noe, så derfor nevnes pr dags dato:
OSEBX: 1164,43, MPCC: kr 21,20 (NN 11.798) og siden en del av oss er med i ER: € 3,80 (NN 751). (NN= antall aksjonærer i Nordnet)
Suksessen skyldes de 100 speidere som jobber sammen, og ikke mot hverandre.
Så om du er long, short eller ute, kom med saklig info :) Ibsen er saklig info :)

Link til første tråd: https://finansavisen.no/forum/thread/120245/view, siste side: https://finansavisen.no/forum/thread/120245/view/0/0?page=266
Helg11`s regneark: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1a3YdATxno422KLYmlJAnTShft2cEaPunfYXI1AEQrTk/edit#gid=124036591
NetromK`regneark:. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1cB_QoA8qM2piK6ZDoPqkuZ1phPwNEy4ubnGDd8x8khU/edit#gid=0
New Contex: https://www.vhbs.de/index.php?id=28&L=1
Operational update 18.1.2022: https://www.mpc-container.com/files/Public/17513/3488076/220118-market-and-company-update.pdf
https://www.marinetraffic.com/
Teknisk analyse: Market screener: https://m.marketscreener.com/quote/stock/MPC-CONTAINER-SHIPS-ASA-40531046/charts/
Link til 21-22 mai treffet i Stavanger: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe_DLhlRW-ZWTDbvi4c8mhezuE_VAeqLHzJM6RIzm0HkKgiig/viewform?fbclid=IwAR1u1kYGZVh7cAz8oWLKeKQ_v_eU0_pkbZ3vj6kIG9avvzJxoA_cr_DlOXI
Redigert 16.03.2022 kl 21:33 Du må logge inn for å svare
AlanS
05.10.2021 kl 21:30 12769

Å signalisere tilbakekjøp dersom kursen går under 20 kr vil trolig ikke koste 1 kr selskapet :-)
Kbkristi
05.10.2021 kl 21:35 12783

Nei, vi får vel tro at kurser under kr 20 er slutt, men hvordan folk reagerer på forskjellige meldinger, er umulig å spå.

Om MPCC sin strategi hadde vært å øke aksjonærenes verdi fremfor utbytte så ville kjøp på dagens kurs.. I dagens marked tjener MPCC godt men de har ikke sagt når utbytte kommer er det derfor noen store har valgt å selge seg ned for å investere i noe bedre? Det er alltid noen som sitter med inside info.
Normalone
05.10.2021 kl 22:11 12606

Dagens hendelser gjorde meg enda mer overbevist om at MPCC og Constantin legger store planer for en "aggressiv" utbytte politikk fremover, og at vi snart får vite mer om hvor mye utbytte som vil deles ut i nær fremtid. Jeg sikter da særlig til dagens salg av en 1400 TEU til 24 mill USD - litt høyere enn Struts siste verdsettelse (og som tilsier at skipsflåten til MPCC har en verdi nesten dobbelt av dagens aksjekurs) - som frigir kapital og gir selskapet anledning til å betale ned gjeld raskere. Jeg tror heller ikke dette blir siste salget i 2021 - og er helt på linje med det Jan Banan fremhevet i innlegg tidligere i dag.

Med dagens to slutninger øker også overskuddet fremover - og bare i 2021 vil MPCC få inn over 1 mrd i cash og Constantin har selv antydet 500 mill USD Ebit i 2022. Jeg tok derfor i dag beslutningen om at det er på tide å skaffe seg enda flere aksjer frem til Q3. Når markedet får med seg den 18. november at Q3 gir et overskudd rundt 500 mill NOK og vi får mer utfyllende informasjon om utbytter fremover (og flere får øynene opp for at en fort kan se for seg utbytte på over kr 20 pr aksje) er min klare oppfatning at kursen ikke vil ligge på kr 20 lenger.
Redigert 05.10.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
Bikez
05.10.2021 kl 22:15 12646

Jeg er sikkert helt på jordet som jeg pleier men prøver meg allikevel. Kan det være at ledelsen/styret holder kursen nede pga skattemessige årsaker? Og eller fordi de ønsker å kjøpe mere aksjer selv billig. Bare å fyre løs med svar og motargumenter, jeg er vant til å bomme. Det dukker jo opp store poster på 3-500000 på feks 20kr som hindrer den i å stige videre. Noen ønsker jo tydelig å holde kursen nede, samme har vi sett på ish 22 og 21 kr også, store "sperreposter"
Mister Green
05.10.2021 kl 22:26 12673

Nei. her tror jeg at du er helt på jordet, som du selv sier.
Antar at ledelsen har helt andre ting på agendaen enn å påvirke aksjekursen negativt. De er heller opptatatt av å skape verdier for aksjonærene.
All kred til ledelsen.
Redigert 05.10.2021 kl 22:29 Du må logge inn for å svare

Fra BLOOMBERG. Se fra 28m 30s
https://www.bloomberg.com/news/videos/2021-10-05/bloomberg-markets-european-close-full-show-10-5-2021-video

Fra CNN BUSINESS.
https://www.cnn.com/videos/business/2021/10/05/port-of-los-angeles-cargo-backlog.cnnbusiness

En container fra Kina koster nesten like mye som en ny Honda Civic
https://jalopnik.com/shipping-a-container-from-china-costs-almost-as-much-as-1847797385
It’s not known when things will go back to normal, but some experts suggest it could be as far out as 2023.

The supply chains are everything at this point,’ economist explains
https://finance.yahoo.com/news/supply-chains-everything-economist-132302212.html

Om Constantin med "aggressiv" utbytte politikk var på agendaen da hadde nok ikke Blystad solgt seg ut som han har gjort hittil. Constatin hadde kjøpt aksjer. Som jeg har skrevet tidligere, det hadde vært et positivt signal til aksjonærene at selskapet hadde kjøpt aksjer. Det hadde vært gunstig for selskapet som har god inntjening og for aksjonærene.
Normalone
05.10.2021 kl 23:13 12433

Sandsli invest - en skal ikke utelukke at MPCC begynner å kjøpe tilbake aksjer, det ble nevnt på Q2 av Constantin. Jeg har nevnt det før - jeg tror Blystad har behov for cash nå til andre prosjekter, men det er kun min antagelse. I likhet med det jeg skriver vedrørende utbytte - samtidig tror jeg basert på det som har blitt informert tidligere fra Constantin (og det at en har solgt flere skip) kan tyde i retning på at det kanskje blir utdelt utbytte tidligere enn først antatt. Men her er det ingen som vet - heller ikke Blystad. Tror heller ikke det er tilfeldig at Mintzmyer kjøper seg inn igjen nå - viser her til tidligere intervju mellom Mintzmyer og Constantin (hvor utbytte var et tema) Men her får alle gjøre sine egne vurderinger/beslutninger.
Redigert 05.10.2021 kl 23:15 Du må logge inn for å svare

Når renten er lav som nå søker penger seg dit hvor avkastningen er høyere, enkel logikk. Når et rederi selger skip så er det for å investere i nye for fremtiden. MPCC har større insikt i markedet enn jeg og du. Uttalelser på Q2 skal man ta med en teskje om innholdet. Hva man tror skal man holde for seg selv, vi er alle investorer. Bevis er hva som driver markedet, kjøper MPCC tilbake aksjer så viser det at ledelsen har stor tro på selskapet og belønner aksjonærene for å være aksjonærer, ja de gjør det samme men ikke like godt ved å utbetale utbytte.
durrrrant
05.10.2021 kl 23:50 12232

Nokså på kanten, men når vi snakker om Mintzmyer og utbytte... siste melding jeg fikk fra Mintzmyer var litt humoristisk;
"He promised me a dividend for my birthday!!!". Så det er ingen tvil om at han hadde dette i tankene når han kjøpte, iallefall!

Og så vidt jeg husker, så har han bursdag i november, hehe!
Redigert 05.10.2021 kl 23:53 Du må logge inn for å svare

For de av dere som lurer på hvordan hvordan "Port congestion" oppstår så er det en fin oppskrift her:
Arbeidere på container depot i Chittagong (Bangladesh) streiket i 6 dager. Jobben deres er å flytte containere frem til skipene som skal laste og lossede containere skal i egne rekker til eksportører som skal laste varene sine i den. De skal også sette tomme containere klare for henting. Her har rederne seilt videre uten lasten for å holde ruten.

Krise 2 veier. Eksportørene får ikke varene ut tidsnok til kundene og de får ikke inn nok tomme containere til å laste produserte varer. Dvs varelagre hos produsenter av klær osv kan hende "mister sesongen" og må være på lager 1 år og krysse fingrene for at moten ikke endrer seg for mye til neste år (økt behov for containere).

According to port sector officials, at least 700 export boxes missed their designated vessels during the last six days of the strike. Officials said at least 11 vessels had to miss their containers thus sailed under capacity.
At the same time, they noted that 2,500 export goods-laden containers have become stuck inside the depot since the drivers stopped working.

https://container-news.com/prime-movers-enforce-six-day-strike-in-a-chittagong-depot-creating-container-stockpile/
Struts
06.10.2021 kl 07:14 11762

Kort referat fra handler iht VPS-loggen pr dags dato (men da antagelig handler foretatt rundt fredag forrige uke). Tall, særlig fra utenlandske banker, kan være misvisende.

Topp 50 reduserer med 7,598’ aksjer, og har med det 71.51% av aksjene (en av Songas kontoer er ute av listen). Disse tall (som de nedenfor) kan variere noe fra når på dagen man innhenter dem.

På salgssiden: Tar i det følgende kun med salg av over 100’ aksjer, og IKKE personnavn (4 stk.): J.P. Morgan Bank Luxembourg ned 477’ (3,056’ totalt), Goldman Sachs minus 117’ (11’) og The Bank of NY Mellon ned 102’ (7,697’ totalt. Det er totalt 35 beholdninger som er redusert med mer enn 20’ aksjer, og ellers bare én liten endring.

På plussiden: Tar i det følgende kun med kjøp av over 100’ aksjer: The Bank of NY Mellon øker i to andre beholdninger med hhv. 958’ og 346’ aksjer (til resp. 2,507’ og 2,482’ totalt), Morgan Stanley opp i to kontoer med hhv. 380’ og 268’ (til resp. 1,796’ og 268’ totalt), Bofa Securities pluss 199’ (487’), J.P. Morgan Securities + 168’ (168’), J.P. Morgan Chase Bank + 146’ (628’) og Nordnet Bank opp 100’ (100’ totalt). Det er totalt 17 beholdninger som øker med mer enn 20’ aksjer, ellers bare noen små endringer.
Kbkristi
06.10.2021 kl 08:07 11458

Masse flotte linker Førstereis.
Man kan lure på hvordan Usa skal løse dette.
Og alle sjåførene de mangler. Ble de kastet ut sammen med Trumps meksikanere?
Norge mangler jo også 10.000 sjåfører de neste 10 åra.
Nye skip? De klarer jo ikke å ta unna de som er der engang.
Normalone
06.10.2021 kl 08:20 11321

Det er mulig du har rett - at MPCC en gang i fremtiden kommer til å investere i nye skip, samtidig er jeg usikker på om MPCC kommer til å ha over 70 skip de neste årene.

Du har helt rett i at mine antagelser ikke er basert på "bevis" - og en investor kan svært sjeldent ta sine avgjørelser kun basert på det. Fasiten/bevisene vil en først sitte på i ettertid - og ofte er markedet drevet av rykter/antagelser, så får enhver investor ta sine avgjørelser basert på hvor troverdig informasjonen/ryktene er, hvor etter mitt syn informasjon/uttalelser på Q presentasjoner er en del av denne pakken. Så langt er mitt inntrykk av ledelsen/Constantin meget bra - men alle får selv finne ut om en skal ha tiltro til det som blir sagt under Q presentasjoner. Min erfaring er at når bevisene foreligger, er det ofte for sent for å være med på mesteparten av kursstigningen. Dette har naturligvis sammenheng med Risk/Reward.
Kbkristi
06.10.2021 kl 08:36 11147

Vi er jo overhode ikke avhengig av Blystad. Blystad var ikke inn i bildet i fjor, vi har kun kjøpt billige skip av ham, så om han forsvinner ut døra, så vil det være glemt om noen måneder. Kanskje Mpc balanserer porteføljen nå, så vi sitter gjeldfrie med de beste skipene, og beholder ca 65 skip, som vi hadde ifjor.
Ærligtalt
06.10.2021 kl 08:42 11069

Sant nok, kun en observasjon :)

The cost to lease a ship runs from about $1 million to $2 million per month, according to Zimmerman, plus operating costs, including the cost of renting the containers, which can run in the hundreds of dollars. The biggest retailers are using between 500 and 1,500 containers per month.
https://wmleader.com/general-other/210620/walmart-target-home-depot-and-other-large-retailers-are-chartering-ships-to-bypass-supply-chain-problems-will-the-strategy-save-christmas/
VolumOpp
06.10.2021 kl 09:24 10666

Tydelig at de gode ratene og lang kontraktene vil vedvare, som igjen vil styrke forutsigbarheten innen container og MPCC.

«How supply chain chaos and sky-high costs could last until 2023»

https://www.hellenicshippingnews.com/how-supply-chain-chaos-and-sky-high-costs-could-last-until-2023/
Kbkristi
06.10.2021 kl 09:43 10471

Ja, det er nok der prisen ligger. Dvs $ 32.000 til $ 65.000 pr dag. Home depot klarer fint å skaffe skip til den prisen.

Det som blir spennende framover, er hva Mpc skal gjøre med pengene for skipssalgene.
Vi har vel ca $ 280 mill i gjeld etter Q2, samt $ 63 mill i cash om skipssalg medfører riktighet.
Cordelia var verdsatt til $ 6,5 mill da jeg startet forrige tråd, nov 20. Nå blir den solgt for $ 39 mill.
Det skal ikke så veldig mange salg til før vi er gjeldsfrie. Vi har noen baljer som går i pool, som i hvertfall på regnearket ikke vil utgjøre så mye om de forsvinner.
Det blir spennende å se hva selskapet gjør det neste året.
En utbyttemaskin blir det nok om kortene spilles riktig.

Bearwizard
06.10.2021 kl 09:48 10427

Jeg sitter i en del forskjellige aksjer på børsen, og som regel er bevegelser i kursen relativt rasjonelle. I MPC må jeg bare innrømme at jeg ikke skjønner noe som helst. Det virker som kursen totalt er frakoblet realiteter og fundamentale forhold. Jeg ser på tråden at det er "tilbudt" mange forklaringer på siste tids kursnedgang, men det blir jo formålsløse spekulasjoner. I går kom det et "kinderegg" av nyheter med salg av skip til god pris, nye slutninger til god pris og NewContex steg...allikevel så bærer det sydover i dag..ja, ja trøsten får bli at det fundamentale vinner til slutt (forhåpentligvis). Avslutningsvis; takk til dere som bidrar med så mye informasjon på tråden (ingen nevnt, ingen glemt). Hadde det ikke vært for dere hadde jeg vært ute av denne aksjen nå, men takket være deres innsiktsfulle innlegg så har jeg fortsatt trua.

Jeg tror også det vil vedvare. Når enkelte selskaper sender 800-1000 TEU skip over stillehavet så sier det sitt om at de ikke ser at dette løses på kort sikt. F.eks ved å benytte Portland og Tacoma til å losse mindre skip så har man allerede infrastruktur (jernbane) til å frakte videre. https://www.nwseaportalliance.com/cargo-operations/rail-service-links-pnw-us-midwest. Man vil da nå Minneapolis, Chicago på 3-4 dager.

Jeg så i sist uke at Mærsk og MSC vurderte ruter fra Asia til Baltimore (tror også Norfolk var på kartet). Da vil det være naturlig å benytte Panamax (Max 5000TEU). Så nybyggene til MPC Capital (5000TEU) kan være bestilt av en årsak :)

Kbkristi
06.10.2021 kl 09:58 10303

Ja, du har så rett. Jeg lurer også på hva folk tenker med.
Kinderegget i går førte til at 67 sjeler med Nordnetkonto forlot aksjen.
Jeg gjorde en utregning i forrige innlegg, hvor resultatet er så eventyrlig at jeg vil holde det for med selv.
Norske børsaspiranter har samme taktikk som fattigfolk i uland.
Gjør du en jobb, så får du 100 kroner nå, men venter du 1 mnd, så får du 500 kroner.
Alle tar 100 kroner og løper.
Bikez
06.10.2021 kl 10:05 10172

Enig med deg her. Har blitt en av de vanskeligste aksjene å forholde seg til. Den siste tiden har nok mange tapt mye penger i mpcc, og det virker som de "store" utnytter det maksimalt. Nå er det snart 10000 medlemmer på gruppa på Facebook. Mange av de kom inn etter 20 kroner. De har vært med opp, blir usikre når det stuper og velger å selge. Gjentar seg til det kjedsommelige, opp en dag, ned neste. I går var det en fin stigning, var spekulasjoner om at det var gode nyheter som fikset det, evt en dobbelt bunn. Den hentet ikke inn tapet fra mandagen og stengte 40øre under mandagen. I dag ser man igjen at kursen blir presset ned med flere "store sperreposter". Har troen på at det fundamentale vinner til slutt. Men det blir bare lavere og lavere bunner og topper.
Kbkristi
06.10.2021 kl 10:07 9943

Handelen nå er vel mer mot normalen som vil komme.
Det blir hele tiden referert til hvor mye den har økt siden pre-covid, men da hersket jo Trump med handelskrig og boikott av Kina.
NetromK
06.10.2021 kl 10:10 9925

Ut frå appendix i Q2-presentasjon (siste side) verkar gjeld å vere nær $ 400mill ved utgang Q2. Og Cash på det tidspunktet var ca $ 46 mill.
Usikker om millionane frå salet av Cordelia då var komt med i cash-talet. Viss ikkje skal i så fall cash vere nære 60 mill inkl. Cordelia. Og med siste sal no på 24 mill kjem ein opp mot 85 mill. Helg11 sin venta EPS for 2021 NOK 1564 mill eller ca. $ 180 mill så det vert mykje pengar å redusere gjeld med her, om ein ynskjer det. Evt. både betale noko utbytte og ned mykje gjeld. Sjølv om ein vel å betale noko utbytte er det fullt mogleg å vere gjeldsfri H1 2022. Og sel ein endå eit skip og to vert det endå raskare cash.

Digger denne typen innlegg! Aldri trodd jeg skulle bli konteinernerd i 2021... jaja... Må vel prøve litt Ports of Call igjen en dag :)
Lo godt når jeg kom til siste delen, takk HG!

Ellers hadde jeg nylig en dialog med en som sitter med møbelimport fra Kina og her er hva som kom frem:

meg: Hva gjør dere nå egentlig?
Hørte om noe i US at nå var det like greit å kjøpe kortreiste kvalitetsmøbler istedenfor. Det er på en måte bærekraftig økonomi i det også.

han: vi har heldigvis flere varegrupper som kommer til å holde oss i gang. Importen av hagemøbler går ned ca 70-80% prisene har vi ikke satt før vi får fraktfakturaene. De blir ikke pene. Vi droppet høstsalg på lagervarer. Solgte bare det vi kunne av utstilte modeller. Lagervarene må nødvendigvis prises opp for å ta unna litt av tapt omsetning.
Neste år ser dessverre ikke så bra ut. Tipper vi er ferdige med møbler, inntil videre. Time will show.
Norsk produserte hagemøbler.. da er det fort 40k for hjørnesofa uten bord. Det blir nok høyere nå det også pga stigning i alu priser

meg: Opp i mot containers er da min tanke at når møbelvareimporten går ned/bort midlertidig vil det ligge der som en buffer for å ta imot et ratefall når det kommer.
Alle piler peker jo mot at frakt har vært for billig siste 10år og at man må regne med høyere priser i all overskuelig fremtid. Slik at owners også får betalt nok for å drive forretning. Jeg står ikke først i køen for en 40k sofa.

Håper dette er interessant nok for publikumet på denne tråden.
Kbkristi
06.10.2021 kl 10:21 9805

Skal du lykkes med investering i en aksje, så kreves det at man setter seg inn i caset, Hvis ikke blir man lett lurt av tradere som meler sin egen kake.
Høsten er generelt en urolig tid. De siste 8 børsdagene har 541 aksjonærer med Nordnet-konto kastet kortene. Disse kortene blir gladelig tatt i mot på lave kurser hos andre. Enhver er sin egen lykkes smed.

Absolutt interressant - og å kjøpe kortreiste møbler... glem det! Ikke f... om jeg skal sponse teslaen og hipsterbarten til en finsnekker fra Toten (jeg er litt spiss og ironisk - jeg støtter norsk næring)

...Og hva skjer så når prisene på møbler går opp? Jo, "folk" betaler da gladelig mer for frakt fra utlandet - fordi det sammenlignet med kortreist uansett blir rasende billig

Win -win-win!

Hvis en godtroende Amerikaner mener det tar han feil tror jeg. Hvis du hører mot slutten av podcasten svarer CB noe avvikene, han kan jo ikke fortelle om evt. planer.
Klarheten omkring Q3 og utbytte strategi som CB kommuniserer er at de skal fortelle om dette på Q3 og at utbytter kommer en dag.

At J Mintz ønsker seg dividens til bursdagen sin er helt klart, men om han får det er en annen sak. (bursdag 17.nov mener jeg huske, så de skulle ha en prat omkring da)
CB svarte såvidt jeg husker "We will see.."

Når da MPCC starter med utbytter ser jeg da lett at det klamme taket som ligger over aksjen vil løsne.
Kbkristi
06.10.2021 kl 10:31 9763

Du kan godt ha rett der, jeg slo kjapt opp på side 14 i Q2 raporten.
Men betydningen er den samme. Vi kan bli gjeldsfrie snart og pengene strømmer inn.
Q4 i 22 vil bli i en helt annen liga en hva vi kan se for oss for Q4 i år.
Så det blir et vanskelig valg, 100 kr i dag eller 500....
Kanskje fattigfolk i uland er smartere enn oss!
Bikez
06.10.2021 kl 10:45 9655

Det er helt sant det. Og hadde det ikke vært for dette forumet hadde jeg kastet kortene jeg også. Dere deler så mye bra informasjon at jeg er trygg. Men de siste 3 ukene har vært litt vel kjedelige. Prøver å se langt frem, men ikke alltid like enkelt når man har bundet opp en del kapital i mpcc. Skulle gjerne hatt litt mere å bruke på trading for øyeblikket. Men får bare stå i det så lenge. Takk igjen alle sammen og lykke til.
VolumOpp
06.10.2021 kl 10:53 9545

Har me ein trader i skjult forkledning her? Snakker fint og flott, men konklusjonen hans er alltid tilslutt at det ser ikkje så lyst ut og at folk er usikre. Iflg. han dukker det alltid opp «store sperreposter» og at «problemene» gjerne kan diskuteres, trur han kanskje ikkje at me andre som sitter her klarer å sjå kva som foregår? I tillegg insinuerer han at «han skulle ønske at hadde midler til litt trading», mange måter å skjule eit budskap på. Men men. Zoom heller ut og ta ein kikk på det fundamentale og fremtidsutsiktene. Litt normal nedgang på formiddagen i dag på lavt volum etter 6% opp i går, ingenting unormalt. Så lenge den ikkje faller meir enn 6% i dag, er første barrierer for å snu trenden overvunnet, etter mitt syn.
Redigert 06.10.2021 kl 11:01 Du må logge inn for å svare
Mister Green
06.10.2021 kl 11:04 9544

Hva er det som er galt med å trade da?
Henge ut andre debattanter er unødvendig. Alle har sin strategi og det er vel det aksjehandel dreier seg om, å selge en aksje til en høyere pris enn det en kjøpte den for.
Er ikke tråden for alle eller er den kun for de som er long?
Aksjen svinger med over en krone flere ganger i uka slik at en trader vil få utbytte for 2022 som de snakkes så mye om i løpet av en uke eller to.
Jeg vurderte å selge i går da aksjen var over 21kr, med gjorde de ikke, det var et dumt valg ser jeg i ettertid.

Ellers en flott tråd og mye god info fra ildsjelene her på tråden
Redigert 06.10.2021 kl 11:09 Du må logge inn for å svare
VolumOpp
06.10.2021 kl 11:11 9546

Ingenting galt i det. Alle har lov til å selge og kjøpe, nett når det måtte passe den enkelte. Men det er ein del medlemmer på denne tråden som bidrar og har bidratt i lang tid til den gode informasjonsflyten og sitter langsiktig, så da har vel eg også lov å poengtere at kanskje ikkje alle har samme agenda, sjølv om ein tilsynelatende har samme. Men for all del, kjør på.
Redigert 06.10.2021 kl 11:16 Du må logge inn for å svare