MPCC Bull 2022

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
11.04.2022 kl 10:05
Kbkristi
MPCC 01.10.2021 kl 16:14 1704132

Da den gamle tråd ble stengt 1.10.21 med 10.513 innlegg og 2.007.448 leserklikk, åpnes ny.
Forrige tråd brakte oss fra 26.11.20 kr 4,96 til kr 21,20.
Må også legge til at vi i løpet av perioden har fått vår egen logo, hatt medlemsmøte på Tjøme og Mpc har laget en offisiell Caps, "first and only edition". Firmaet var stolte over å være det eneste containerrederiet i verden med egen «fan-club».
Alle skal jo sammenlikne seg med noe, så derfor nevnes pr dags dato:
OSEBX: 1164,43, MPCC: kr 21,20 (NN 11.798) og siden en del av oss er med i ER: € 3,80 (NN 751). (NN= antall aksjonærer i Nordnet)
Suksessen skyldes de 100 speidere som jobber sammen, og ikke mot hverandre.
Så om du er long, short eller ute, kom med saklig info :) Ibsen er saklig info :)

Link til første tråd: https://finansavisen.no/forum/thread/120245/view, siste side: https://finansavisen.no/forum/thread/120245/view/0/0?page=266
Helg11`s regneark: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1a3YdATxno422KLYmlJAnTShft2cEaPunfYXI1AEQrTk/edit#gid=124036591
NetromK`regneark:. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1cB_QoA8qM2piK6ZDoPqkuZ1phPwNEy4ubnGDd8x8khU/edit#gid=0
New Contex: https://www.vhbs.de/index.php?id=28&L=1
Operational update 18.1.2022: https://www.mpc-container.com/files/Public/17513/3488076/220118-market-and-company-update.pdf
https://www.marinetraffic.com/
Teknisk analyse: Market screener: https://m.marketscreener.com/quote/stock/MPC-CONTAINER-SHIPS-ASA-40531046/charts/
Link til 21-22 mai treffet i Stavanger: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe_DLhlRW-ZWTDbvi4c8mhezuE_VAeqLHzJM6RIzm0HkKgiig/viewform?fbclid=IwAR1u1kYGZVh7cAz8oWLKeKQ_v_eU0_pkbZ3vj6kIG9avvzJxoA_cr_DlOXI
Redigert 16.03.2022 kl 21:33 Du må logge inn for å svare
AlanS
11.10.2021 kl 09:30 9465

Ikke glem om at MPCC kommer snart med oppdatert guiding og mye mer.
Redigert 11.10.2021 kl 09:30 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
11.10.2021 kl 09:31 9501

Nå er det nå en gang slik at det er langt lettere å måle verdien til dem som ble med sittende investert i selskaper som sank i verdi, enn dem som ble stående igjen på perrongen og ikke fikk med seg oppturen i et selskap som stiger i verdi. Detb er mulig at Sissener har mer efaring med å være del av en nedtur, enn å få med seg oppturene.

I tilfellet MPCC er det rimelig klart hvordan ting vil utvikle seg. Siden juni 2021 har langtidskontraktene nærmest doblet seg og skipsprisene steget betydelig. I samme periode har kursen sunket fra kr 28,- til kr 20,-. Logisk?

Ut fra MPCC sine egne analyser av fremtiden vil behovet etter feedertonnasje øke mer enn tilgangen av ny tonnasje i år og til neste år. Man må ikke ha NHH utdannelse for å skjønne at et økende fraktbehov og et tonnasjetilbud som ikke holder samme stignoingstakt, normalt vil resultere i høyere rater og derigjennom bedre inntjening for rederier som MPCC. Å selge seg ned/ut av MPCC på dette nivået, vil neppe fortone seg som smart i retrospektiv. Men hver mann er sin egen lykkes smed og må få gjøre som han vil. Selv valgte jeg å øke min beholdning forrige uke og jeg utelukker ikke å kjøpe ytterligere flere aksjer i inneværende uke.

Lykke til enten du sitter på innsiden eller velger å stå på utsiden.
Redigert 11.10.2021 kl 09:33 Du må logge inn for å svare
Ærligtalt
11.10.2021 kl 09:43 9370

Har økt her også...

At "folk" kan bevitne at bestilling av skip med høy kapasitet øker...og samtidig ikke koble dette opp mot økt behov for feedere som det på langtnær bestilles nok av... Er meg komplett uforståelig

Så hadde det jo hjulpet sikkert med et lite nys fra selskapet om sist ukes slutninger - men skitt au!

Lykke til, alle sammen!
Slettet bruker
11.10.2021 kl 09:44 9447

At dere gidder.
150 mann som roper på oppgang aksje rett i grøfta, en mann er negativ og han skal hals hugges.
Redigert 11.10.2021 kl 09:45 Du må logge inn for å svare
Hoasis
11.10.2021 kl 09:47 9440

Du har helt rett i at kursen har gått ned i det siste og teknisk ser det rævva ut. Alle ser at du bare er et troll som godter deg over at kursen går ned, vi hørte ikke så mye fra deg da kursen gikk opp og kommer neppe til å gjøre det når vi får neste rally
Ærligtalt
11.10.2021 kl 09:51 9414

Jeg har oppfattet Longsits som særs kapabel på mange tråder - så han skal slettes ikke avfeies

...Men jeg er også uenig i logikken hans og vet at han selvfølgelig jakter en god (enda bedre) inngang :)
Dan123
11.10.2021 kl 09:57 9394

DnB skrev i dagens morgenrapport: "Vi er fortsatt ikke ute av risikosonen når det gjelder Q3 resultatvarsler, men uavhengig av dette kan vi i løpet av denne uken vente foreløpige oppsummeringer av utviklingen i kvartalet fra blant annet Aker BP, Fjordkraft, Grieg Seafood, Mowi, MPC Container Ships og PGS."
velkjent
11.10.2021 kl 09:57 9455

Mellom resultatrapportene har vi kurspleie, eller trør sjøen "ei stonn",som de synger i Haugesund.
Slettet bruker
11.10.2021 kl 10:03 9435

Ting tyder på at det var mange som gikk inn i sommer med sikte på kjapp profitt i en bransje de kanskje ikke ikke kan/kunne altfor mye om. Jeg er selv på langt nær noen ekspert innen shipping, men om man tror shipping er shipping og knapt vet forskjell på danskebåten og Kursk så burde man kanskje lese seg mer opp før man investerer.
Selvfølgelig er det gøyere når kursen stiger, men det har jo kun noe å si for dem som har planer om å selge i nær fremtid og de som i sommer håpte på raske penger. Alle andre kan ta det knusende med ro eller kjøpe mer til en hyggelig pris.
Er det ikke denne uka det var varslet ny guiding også? Tror det kan være smart å ha posisjonert seg innen da i alle fall.
Slettet bruker
11.10.2021 kl 10:04 9452

Du vet sikkert at du oppfattes som en utenforstående, som ønsker å snakke ned kursen. Hvilken agenda du har som bakgrunn for dette er ikke vesentlig, men du ber jo om noen spenn i leggen. Tråden her består i all hovedsak av investorer som har langsiktige hensikter og som bare vil selskapet MPCC alt vel.

Ingen skal hugge hodet av noen, men du må være mann nok til å stå oppreist og få et par spenn i leggen. Samtidig så vil jeg si at du er hjertelig velkommen. Dersom du virkelig mener det du skriver, så får du heller vente med å gå inn, men å prøve å snakke ned kursen hjelper lite og ingenting. De store aktørene, som vi vet styrer denne aksjen bryr seg lite om hva du eller jeg mener og skriver i et forum.
Struts
11.10.2021 kl 10:20 9415

Ikke at man skal legge så voldsomt vekt på det, men troverdige kilder (min mening) rapporterer at M/V =AS RICCARDA= 1,496 TEU Bgt 2012 faktisk oppnådde $ 26 mill (vs $ 24 mill som først rapportert). Hva som blir fasiten kommer nok frem etter hvert - kan uansett ikke se noe negativt i det, visstnok alltid noen av en eller uforståelig grunn som leter etter det.
Redigert 11.10.2021 kl 10:20 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
11.10.2021 kl 10:32 9419

Takk!

Ja det er jo enkeltpersoner som er innom ulike tråder og alltid opptrår på samme måte, som helt åpenbart liker å spre usikkerhet. Som alltid forsøker å oppnå noe. Som er positive når de er inne og negative når de ikke er inne.
Det er som kbkristi har påpekt merkelig at noen finner veien til en tråd for et selskap de ikke har tro på og så bruker masse energi på å være bekymret for folk man ikke kjenner.
Heldig vis er de fleste på denne tråden saklige og kommer med faktisk informasjon.
Londonmannen
11.10.2021 kl 10:34 9439

Unnskyld meg herr Longsitinbulk, men jeg kan ikke erindre at jeg har halshugget verken deg eller noen av dine likesinnede. At jeg kan kvesse blyanten en smule dersom det kommer usakeligheter på bordet, det får du leve med og sørge for at du har rygg til å tåle. Men avretting av personer det sluttet vi med i Bergen for flere tiår siden. At det til tider kan være fristende å gjenopplive slike barbariske metoeder, ja se det er en annen diskusjon. Men du og dine skriblerier ville uansett ikke bli vuredert såpass graverende at de rettferdiggjorde å sløve et økesblad ved å benytte det på dem.

Ønsker eherren en god dag!
Slettet bruker
11.10.2021 kl 10:54 9284

Jeg ser at Dan123 henviser til dagens rapport fra DNB om at ..."vi i løpet av denne uken kan vente foreløpige oppsummeringer av utviklingen i kvartalet" (fra bla.a. MPC) og at du skriver: "Er det ikke denne uka det var varslet ny guiding også?".

Dette er særdeles viktig informasjon!

Hvor har det stått noe om ny guiding denne uken? Det er tydeligvis noe som har gått meg hus forbi.

Redigert 11.10.2021 kl 10:54 Du må logge inn for å svare
Ærligtalt
11.10.2021 kl 10:56 9311

Det har også gått meg komplett hus forbi

Dersom dette stemmer og det kommer usensurerte nyheter fra selskapets munn og ikke en ny, besudlet sak fra DNB... Ja -da gleder jeg meg virkelig!
Struts
11.10.2021 kl 11:15 9203

Det er meg noe uvisst hvorfor det noe morbide tema «halshugging» dukket opp her i forum. Men (og siden trådsjef Kbkristi har definert at Ibsen er «saklig info», så enig, så enig), drister jeg meg frempå med følgende sanne historie. Den er kanskje ikke heelt Ibsen-relatert, men ørlite perifert; den tragiske hendelsen fant nemlig sted i Ibsen-land, nærmere bestemt Skien:

Tidlig på morgenen den 24. november 1777 tok det fyr i en bygård i Skien. En kald nordavind spredte ilden til nabobebyggelsen, og på få timer sto hele Skiens sentrum i flammer. Da kvelden kom, var omtrent 270 bygninger (blant annet rådhuset, kirken, 32 saghus, 2 møller og 40 hus i utkanten av byen) brent ned. Tilbake stod 30-40 små hus i byens forsteder på Snipetorp og i Taterbakstredet samt noen få sjøbuer. Vinteren stod for døren, og selv ved-lagrene hadde brent ned, så det ble mye nød blant befolkningen.

Brannforhøret som fulgte ble resultatløst, men snaue to år senere inntraff en nesten tilsvarende begivenhet. Klokken fem om ettermiddagen den 2. november 1779 ble det meldt om brann på nøyaktig samme sted som sist, det var høyloftet i Halvor Nielsens hus som stod i lys lue. Denne gang ble ikke skaden så stor, men etterspillet ble svært dramatisk.

Under forhørene som fulgte, ble det klart at den 23 år gamle Kirstine Olsdatter, datter av smeden Ole Olsen Smith i Kristiania, og i tjeneste hos tobakksspinner Halvor Nielsen, var skyldig både i bybrannen i 1777 og i den 1779, siste gang med hensikt om å tilvende seg et beløp på 515 riksdaler som lå i tobakksspinnerens skatoll. Hun hadde et uekte barn med en løytnant Kypping, som for tiden oppholdt seg hos Lavrans Midbø i Seljord (nordvest for Skien), og motivet var at hun ved hjelp av pengene skulle friste ham til å ta henne til ekte.

Etter flere rettsinstanser, endte saken med full tilståelse fra Kirstine Olsdatters side, og Høyesteretts dom, som ble stadfestet av Kongen 2. mai 1781, lød på at hun skulle miste sitt hode og dessuten brennes. Henrettelsen fant sted ute ved Blekebakken, hvor tradisjonen har utpekt en gammel furustubbe som retterstedet. Skarpretteren, mestermann Franz Gottschalck Lædel (1729-1799), som fremdeles oppholdt seg i byen etter en henrettelse han hadde foretatt oppe på Limi (utenfor Skien, ikke langt fra senere Ibsens Venstøp) høsten 1780, fikk 43 riksdaler og 4 skilling av byens kasse for å fullbyrde dommen over Kirstine.

Jeg ser aldeles ikke bort fra at mesteren Henrik Ibsen på et eller annet tidspunkt fikk høre historien om Kirstine Olsdatter. Og så er det nok ikke mange som i dag innehar yrket tobakksspinner, og at halshugging også er avskaffet (i Norge i det minste) er beroligende.
Slettet bruker
11.10.2021 kl 11:47 9074

Det er godt mulig jeg blander kortene litt og at det er meldingen Dan123 henviser til som jeg også har snappet opp.
Helg11
11.10.2021 kl 11:47 9219

Hvis noen ønsker å utvide horisonten, så kan jeg anbefale Bøddel cider fra Aga i Hardanger, fås som bestillingsvare på alle polutsalg. Samson Isberg (1795-1873) vokste opp ved Aga og var Norges nest siste bøddel. Etter 15 halshugginger ble han pensjonert. Norsk cider er virkelig en skatt.

Clarksons Platou er ute med en gjennomgang av containersektoren (shipping weekly) i dag, jeg har lagt en slide på første side av regnearket. MPCC er inkludert. Sliden viser utviklingen i aksjekurs vs. NAV og budskapet er at containersektoren nå er den billigste innen shipping.
Clay Allison
11.10.2021 kl 12:00 9099

Da snakket jeg nettopp med en kompis, som er delelager ansvarlig i et stort firma ( bildeler ) De har et sant helvete med å både få sendt og mottatt varer og prisene på frakt har gått til himmels. det er også det de forventer fortsetter i uviss tid. Det meste av dette blir jo produsert i Kina og Japan.
Slettet bruker
11.10.2021 kl 12:02 9125


Siden vi kan dekke oss litt under Ibsen, hørte jeg senest i går at sistemann som ble henrettet i Norge var Kristoffer Nilsen Svartbækken. Og jeg har nå lest meg opp på ham; i retten kom det fram at Svartbækken hadde tilbragt 41 av de siste 46 årene før rettsaken om et drap i forskjellige straffeanstalter. Fem ganger hadde han blitt dømt for tyveri hvor to hadde gitt dom med livsvarig straffearbeid, men fått benådning. Saken kom helt til Høyesterett som den 20.november 1875 avsa enstemmig at han skulle ha dødsstraff. Han ble halshugget på morgenen den 25.februar 1876. Noen dager før tilstod han mordet på bondesønnen.

Det spesielle er at dødsstraff ble fullstendig avskaffet i Norge først i 1979. Den siste henrettelsen etter dom fant sted i 1948.

Kilde: Det Store norske Leksikon.

Jeg kan for egen del tilføye at det har funnet sted andre metoder å omgå bestemmelser om å unngå dødsstraff på: For eksempel da israelerene kidnappet Adolf Eichmann i Argentina,fraktet ham til Israel, dømte ham og henrettet SS-offiseren i 1962.
Londonmannen
11.10.2021 kl 12:07 9206

Her er det fristende å sitere Michel Montaigne; "Den enes død, den annens brød".
Struts
11.10.2021 kl 12:20 9137

Ja, i Norge ble det vel i praksis slutt etter 2. verdenskrig med dødsstraff. Og Über-Sturmbann-führer Eichmann var sjef for AMT IVB4 (minnes jeg vagt) innen RSHA (Reich-Sicherheits-Haupt-Amt eller noe i den duren), mao. ansvarlig for "Die Endlösung", i praksis dødsdommen over alle Europas jøder. Historien er full av grusomheter, at Eichmann fikk sitt endelikt (på 60-tallet innbiller jeg meg) var nok ganske fortjent. Om man kan si det da.

Jaja, vi får se hva denne og følgende uker bringer. Selv uttrykte jeg håp forrige uke om at C. Baack skulle komme med en "guiding" snart, men noe konkret har jeg ikke hørt. Utover det som har blitt skrevet nå.
Slettet bruker
11.10.2021 kl 12:24 9250

Ja, det er flere som venter på guiding fra herr Baack. Kommer vel i løpet av et par dager.
Slettet bruker
11.10.2021 kl 12:29 9221


Ja, det er lett å få dødelige assosiasjoner i disse dager, med bøddelen hengende over hodet....

Men, i motsetning til herr Samson Isberg så er man for tiden litt mer humane (kanskje) og vil nok la løkka gli av halsen i siste liten og sørge for en pen kursoppgang!!!
Clay Allison
11.10.2021 kl 12:33 9425

Nå hadde jeg mine glans dager fra midten av 80 tallet til midten av 90 tallet. Da het det, den enes brød den andres død. Hehe
PSI- Investor
11.10.2021 kl 12:35 9501

En skal vel muligens ikke spøke med sånt, men siden det er avskaffet som yrke og straff uansett, altså hvor lang tid kan en halshugging ta, det er jo bare sekunder, så å gå av med pensjon etter 15 halshugginger og da å ha jobbet samlet bare et par minutter det må jo ha vært litt fristende når man den gang skulle velge yrke
Redigert 11.10.2021 kl 12:38 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
11.10.2021 kl 12:44 9542

Potato eller potato (poteito eller potato). Navnet skjemmer ingen. ;-))













Clay Allison
11.10.2021 kl 12:46 9730

Min far var fra Galgeberg og farmor bodde der og det var ikke smått med vitser om det. En annen ting er sånne som meg som etter em MC ulykke, mistet en arm, milten og fikk hode skader. Senere har jeg transplantert nyre og masse hjerte problemer og vi har galgen humor. Siden det nå har blitt snakk om galger og annet, så skjønner der vel hvor uttrykket galgen humor kommer fra.
PSI- Investor
11.10.2021 kl 12:47 9748

Klippet følgende fra GOGL- tråden:
Etterspørselen etter bulktjenester har økt med 4 % år over år de siste 30 år.
Eexi som kommer fra 1. jan 2023 vil gjøre at en stor del av flåten må slow-steame, de må ned på 8,5-9 knop for å tilfredsstille kravene.
Effekten av det er en kapasitetsreduksjon på 6-7 % for flåten i sin helhet.
Ordreboken er nå 6 %.
Ved forrige topp i mai 2008 var ordreboken 120 %

Er det noen av dere som har peiling på hvor stor fartsreduksjon som er aktuelt innen container? Altså nåværende normal fart og hvor langt ned må de i fart?
Muligens forskjellig ut fra størrelse på skipene?
Hvor stor andel av flåten kan man anslå at dette vil ramme sånn veldig grovt sett? Containerflånten har vel egentlig noe høy snittalder så vidt jeg har forstått, lite ordre de senere år (før i år da) pga dårlige rater over mange år.

Kjosfast
11.10.2021 kl 12:53 9765

Jeg mener i alle fall å vite at det ofte krevde både 3 og 4 hugg før man var i mål. Kvaliteten på øksen man hadde til rådighet varierte nok, i tillegg til beskaffenheten til bøddelen.
PSI- Investor
11.10.2021 kl 12:54 9815

Huff da, det er bra du tydelig vis har humor og humør selv etter slike tap, og det er veldig bra, for det er jo ingen ting i livet som blir lettere av å se mest på det negative.
Har forøvrig kjørt en del sykkel i høst, og det var fort gjort å finne tilbake til gamle uvaner fra da man var ung og enda dummere, så den hobbien ble fort lagt bort igjen før det skjedde noe.

Edit: Ok Kjosfast så jeg får kanskje legge på til en 7-8 minutter da, det er ikke så helt galt det heller
Redigert 11.10.2021 kl 13:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.10.2021 kl 12:55 9876

MPC Container Ships ASA: Et nivå av støtte som skal utnyttes
11/10/2021 | 10:17

KJØP
Inngangspris: 19,88NOK | Mål: 26,8NOK | Stop-loss: 16,8NOK | Potensial: 34,81%
Salgspresset til aksjene i MPC Container Ships ASA kan snart lette. Faktisk har støttesonen som nå testes rundt 19,2 kroner spilt inn og kan i det minste på kort sikt holde et baissetrykk i sjakk.
Du kan åpne en kjøpsposisjon for å nå 26,8 NOK.
Sammendrag
Selskapet har sterke grunnleggende. Mer enn 70% av selskapene har en blanding av vekst, lønnsomhet, gjeld og lavere synlighet.
Selskapet har solide grunnlag for en kortsiktig investeringsstrategi.

Styrker
En av styrkene til selskapet er den sterke veksten som forventes i årene som kommer.
Selskapets inntjening per aksje (EPS) forventes å vokse betydelig i de kommende årene, ifølge konsensus fra analytikere som dekker emnet.
Selskapets EBITDA / salgsgrad er relativt høyt og gir høye marginer før avskrivninger, amortiseringer og skatter.
Gruppens aktivitet fremstår som svært lønnsom takket være netto høyere avkastningsmarginer.
Selskapet har svært attraktive inntjeningsmultipler.
Gitt de positive kontantstrømmene generert av virksomheten din, er verdsettelsesnivået til selskapet en eiendel.
Investorer på jakt etter ytelse kan synes denne handlingen er interessant.
I løpet av det siste året har analytikere jevnlig revidert salgsprognosene for selskapet oppover.
Analytikere er tydelig optimistiske med tanke på inntektsutsiktene og har nylig revidert sine estimater for forretningsutvikling.
I løpet av de siste tolv månedene har analytikere gradvis revidert EPS -prognosen for det kommende regnskapsåret.
I flere måneder har analytikere revidert sine EPS -estimater omtrent oppover.
Analytikere tester positivt på aksjer. Den gjennomsnittlige konsensus er å kjøpe eller overvektige aksjer.
Gjennomsnittlig målpris satt av analytikere som dekker aksjene er over dagens priser og gir et enormt potensial for verdsettelse.
Gjennomsnittsprismålet for analytikerne som er interessert i filen har blitt revidert betydelig oppover de siste fire månedene.
Analytikerens mening har forbedret seg betydelig de siste fire månedene.
Det er stor synlighet for gruppens aktiviteter for de kommende årene. Utsiktene for fremtidige inntjening for analytikere som sikrer egenkapital er fortsatt like store. Disse spredte estimatene støtter svært forutsigbart salg for inneværende og neste regnskapsår.
Analytikernes prismål er alle relativt nære, noe som gjenspeiler god synlighet i selskapets verdsettelse.

Svake punkter
De siste tolv månedene har analytikernes konsensus blitt revidert kraftig nedover.
Tidligere har gruppen ofte skuffet analytikere ved å publisere aktivitetstall under forventningene.
Slettet bruker
11.10.2021 kl 13:03 9807

Fra CMC
Tradere tenker tredjekvartalstall
Som alltid er kvartalssesongen en periode med store utslag i aksjekursene. Dette kan man som trader posisjonere seg for.
Tredje kvartal er lagt bak oss og smått om senn vil selskapene legge frem de finansielle resultatene for perioden. Under finner du en oversikt over rapporteringsdatoen for utvalgte selskaper på Oslo Børs basert på sektor.HANDELSPLATTFORM

SKREVET AV

Henrik Sommerfelt



11 Oct 2021, 10:10
Som alltid er kvartalssesongen en periode med store utslag i aksjekursene. Dette kan man som trader posisjonere seg for.
Tredje kvartal er lagt bak oss og smått om senn vil selskapene legge frem de finansielle resultatene for perioden. Under finner du en oversikt over rapporteringsdatoen for utvalgte selskaper på Oslo Børs basert på sektor.
Shipping

Det har så langt vært et svært hyggelig år for de fleste shippingaksjer, drevet av galopperende fraktpriser, spesielt for containerfrakt. Nå er spørsmålet om tank kan følge etter.
MPC Container ships

18. november
Redigert 11.10.2021 kl 13:06 Du må logge inn for å svare
Ærligtalt
11.10.2021 kl 13:10 9817

18.11 er jo en stund til da...
PSI- Investor
11.10.2021 kl 13:11 9854

Blir litt lei av å se på den kursen, lurer på om jeg skal stikke og kjøpe en sånn eske med miljøvennlig grønn pistasjeis igjen jeg, og fylle magen, skal bare ikke gjøre samme tabben som sist og handle i arbeidstiden, siden det ikke er fryser her, det er jo måte på hvor mye is man kan ha i magen også
Clay Allison
11.10.2021 kl 13:20 9810

Hadde flaks, var ung og trodde livet var ødelagt uten kjangs til å få noe damer, utdannelsen var ødelagt osv, så kom jeg på nytt sykehus og møtte en på min egen alder og han hadde sprengt av seg begge armene, ett ben og brannskader over hele fronten, de klarte å bygge opp en tommel og pekefinger på venstre hånda. Han bare glisa og hadde det fint. I det øyeblikket forsto jeg at uansett hvor jævlig du har det, så er det noen som har det verre. De andre tinga kom senere og da blir det enklere å ikke se negativt på ting. Som nå da jeg er minus KR. 100000.- I MPC, de kommer tilbake.
Så er jeg enig med deg i avgjørelsen din.
Ha en fin dag.

Så mens jeg skrev, ble det plutselig 120000.-
Redigert 11.10.2021 kl 13:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.10.2021 kl 13:20 9865

Grådighet i shipping på sykelens topp fører ofte ikke til noe godt, men snarere ris på egen bak.
Enkelte begynner nå å føle det.

Tank ligger nå på syklens bunn, John Fredriksen vekter seg opp i tank, men Blystad vekter ned i Container.

Bare et lite vennlig ment hint.
Så kvess Giljotinen.
Redigert 11.10.2021 kl 13:28 Du må logge inn for å svare