MPCC Bull 2022

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
11.04.2022 kl 10:05
Kbkristi
MPCC 01.10.2021 kl 16:14 1499793

Da den gamle tråd ble stengt 1.10.21 med 10.513 innlegg og 2.007.448 leserklikk, åpnes ny.
Forrige tråd brakte oss fra 26.11.20 kr 4,96 til kr 21,20.
Må også legge til at vi i løpet av perioden har fått vår egen logo, hatt medlemsmøte på Tjøme og Mpc har laget en offisiell Caps, "first and only edition". Firmaet var stolte over å være det eneste containerrederiet i verden med egen «fan-club».
Alle skal jo sammenlikne seg med noe, så derfor nevnes pr dags dato:
OSEBX: 1164,43, MPCC: kr 21,20 (NN 11.798) og siden en del av oss er med i ER: € 3,80 (NN 751). (NN= antall aksjonærer i Nordnet)
Suksessen skyldes de 100 speidere som jobber sammen, og ikke mot hverandre.
Så om du er long, short eller ute, kom med saklig info :) Ibsen er saklig info :)

Link til første tråd: https://finansavisen.no/forum/thread/120245/view, siste side: https://finansavisen.no/forum/thread/120245/view/0/0?page=266
Helg11`s regneark: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1a3YdATxno422KLYmlJAnTShft2cEaPunfYXI1AEQrTk/edit#gid=124036591
NetromK`regneark:. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1cB_QoA8qM2piK6ZDoPqkuZ1phPwNEy4ubnGDd8x8khU/edit#gid=0
New Contex: https://www.vhbs.de/index.php?id=28&L=1
Operational update 18.1.2022: https://www.mpc-container.com/files/Public/17513/3488076/220118-market-and-company-update.pdf
https://www.marinetraffic.com/
Teknisk analyse: Market screener: https://m.marketscreener.com/quote/stock/MPC-CONTAINER-SHIPS-ASA-40531046/charts/
Link til 21-22 mai treffet i Stavanger: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe_DLhlRW-ZWTDbvi4c8mhezuE_VAeqLHzJM6RIzm0HkKgiig/viewform?fbclid=IwAR1u1kYGZVh7cAz8oWLKeKQ_v_eU0_pkbZ3vj6kIG9avvzJxoA_cr_DlOXI
Redigert 16.03.2022 kl 21:33 Du må logge inn for å svare
Argus
12.10.2021 kl 01:14 8518

Takk dato, det var viktig å få avkreftet at det ikke kommer en oppdatering slik et par skribenter har meldt.

Jeg tolket også uttalelsen fra IR dithen at optimaliseringen av balansen vil komme før 3. kvartal.
Struts
12.10.2021 kl 06:48 8387

Se her ja, takk for mye bra info og bra du er tilbake i manesjen!

Dagens aksje-logg sakset fra Tekinvestor virker kanskje mer forvirrende enn informerende, men tar de allikevel med (av gammel vane).

Kort referat fra handler iht VPS-loggen pr dags dato (men da antagelig handler foretatt rundt fredag forrige uke). Tall, særlig fra utenlandske banker, kan være misvisende.

Topp 50 øker med 139’ aksjer (pussig, i og med at det av listen fremkommer langt flere salg enn kjøp), og har med det 71.81% av aksjene (som også fremstår merkelig, da tallet er lavere enn i går). Disse tall (som de nedenfor) kan variere noe fra når på dagen man innhenter dem.

På salgssiden: J.P. Morgan Bank Luxembourg ned 212’ (2,330’ totalt), Banque de Luxembourg ned 106’ (1,035’), The Bank of Ny Mellon minus 90’ (2,910’), State Street Bank ned 75’ (5,834’), Nordnet Livsforsikring ned 64’ (4,299’) og Glaamene Industrier (Egil W. Iversen, investor, bla assosiert med Songa og Awilco) minus 50’ (993’ totalt). Ellers bare noen mindre endringer.

På plussiden: Credit Suisse opp 92’ (1,141’ totalt). Ellers bare noen små endringer.

PS: Ok, som forventet er det kommet inn en haug med andre endringer etter første oppdatering. Nevner bare at det er loggført totalt 19 kjøp av 20' eller flere aksjer, og tilsvarende 27 salg av tilsvarende art.
Redigert 12.10.2021 kl 07:31 Du må logge inn for å svare
Struts
12.10.2021 kl 07:04 8333

Ref. flåtelisten som dato viser til er oppdatert. Det ser for meg ut fra samme at M/V =SONGA BONN= og =SONGA NÜRNBERG= da også har endret navn til =AS ALEXANDRIA= og =AS ANITA= (uten at jeg har klart å etablere hvilken som har fått det ene eller andre navn). Og så ser jeg nå at gamle =SONGA BONN= ikke var så gammel (2009 bgt) som jeg tidligere trodde, men faktisk 2010 bygget. I så fall (dato/Helg?) er det vel bare å oppskrive verdien til $ 34 mill (fra 33.5). Ikke det store utslaget, men alle monner drar osv som den famøse musa sa.
VolumOpp
12.10.2021 kl 07:06 8341

«Its Seaexplorer monitoring service yesterday showed clusters of vessels waiting off the Belgian, Dutch and German coasts. Antwerp Anchorage, a designated waiting zone for shipping, was hosting 80 vessels, a third of which were container or other cargo ships»

https://www.google.com/amp/s/inews.co.uk/news/long-reads/shipping-crisis-last-next-summer-2022-container-ships-queue-channel-european-ports-1240039/amp

Pentad
12.10.2021 kl 07:36 8229

Bred børsnedgang forventet i morges. Det blir interessant å se om aksjen holder sitt.
Kbkristi
12.10.2021 kl 08:04 8070

Flott å ha deg tilbake dato, du har vært savnet.
Supert å få forklart det med siloene og blokkering av utbytte.
Det viser jo at selskapet har en veldig god plan med det de holder på med.
Oilbaron
12.10.2021 kl 08:44 7833

Ny dag, nye muligheter.
Får se om robotene blir satt i revers i dag også, greit å få hanket inn igjen de aksjene som ble solgt for kr 25 en 5-6 kr lavere.
Men det spørs vel om ikke billigsalget snart er over, til helgen så er det 1 mnd til Q3 presentasjon.

Det har du rett i, i motsetning til de fleste andre tråder. Denne synes jeg har vært bra og det kan vel alle andre i stemme i.

Takk for info Dato! Det med silo finansiering og at bankene legger utbyttebegrensninger og egenkapitalskrav tyder bare på en ting.... de har nok svidd fingrene sine på JF tidligere. Der har man betalt ut max utbytte - så stuper markedet (for tank og bulk) for så å kjøre på med gjeldsanering og omgjørelse av gjeld til aksjekapital. Dårlig løsning for bankene med andre ord.

Når man ser på regnskapene så tror jeg bankene slikker seg rundt munnen når man får betydelig redusert gjeldsgraden og forhåpentligvis renten. Folk har kortsiktig hukommelse og når man vet at MPC var desperate for litt over 18mnd siden så er det lett å glemme. Da inngår man avtaler på de premissene som bankene setter.

Jeg er fortsatt der at jeg beregner inntekter i regnearket ut fra NewContex 1.7 som jeg syns er en meget god rate basert på selvkosten til selskapet.

Det interessante nå fremover for feedermarkedet er for meg:
1) Erfaringene med 1000-1700TEU fra Asia til USWC. Dersom de største kundene finner ut at man ved å kjøre 3-4 mindre skip i egen rute får opp levereansekvaliteten i mindre havner vil dette gi et nytt marked for feeder. Jeg vil tro at det er derfor at HPAG og CMA gir "rategaranti" - altså at de ikke skal øke fraktratene. "Problemet" for Home Depot osv er at man trenger en partner til å fylle containere med last på returen evt kjøre tomcontainere tilbake. Lurer på om jeg leste at de trengte 800-1000 TEU i uken.

2) De store rederiene vi da sitte igjen med "svarteper" i de gode tidene. Gigantskip som mister grunninntjeningen og som ikke får opp frekvensen (de klarer ikke å holde rutetidene pga havnene de anløper er for treige). Ved å benytte "småskip" så er man mye mer lettbeint og kan anløpe mindre havner som f.eks Tacoma. Selv om ikke losse og laste kapasiteten er like stor så får de regularitet i leveransene. Om da selvkosten på et pipenøkkelsett øker fra kr35 til kr 40 (som de selger til 500) så er det bedre å ha varer i hyllene enn å vente.

3) Intra-regional trades: Altså det vi har sett av nye Liner ruter (Kina - Vietnam - India) og Bangladesh - Thailand.

At kursen går ned er vel endel av å være i aksjemarkedet. For dere som vil ut er det bare å selge (aldri feil å ta gevinst - evt å relalisere tap). Vi må huske på at det er andre faktorer som spiller inn. F.eks. at consumboosten i USA vil avta etter pengeinnsprøytningen. At børsene er på ATH og mange varsellamper lyser som gjeldsgrad og pengetrykking (Pål Ringholm er verdt å lytte til).

For de av dere som er interessert i fakta så kan dere se skipsanløp her for Seattle og Tacoma : https://www.nwseaportalliance.com/cargo-operations/vessel-schedules-and-calendar. Det er interessant å se f.eks. CMA CGM Pelleas ligge 1 uke for lossing og lasting - uten å ha sjekket vil jeg tro denne har 8000-10.000TEU.

Til nybegynnere - litt om størrelser her som er ovenfor markedet til MPC: http://www.containertech.no/containershiptypes.htm

Deilig å få aksjer til lavt 19 idag. Takker og bukker til de som er så snille og er villige til å la andre lykkes. Blir nok ikke kull fra julenissen til dere 👌
RLP
12.10.2021 kl 09:25 7432

Det tenkte jeg også, på 21 :D
Kjøpte meg heldivis inn på 6 tallet, og solgte igjen på 25. Vurderer sterkt å fylle på mer igjen, men aksjen virker veldig svak på kort sikt nå...
dato
12.10.2021 kl 09:41 7201

Selv takk Hectorgonzales, gode refleksjoner! Jeg har også tenkt på dette med nytt potensielt marked for feeder, som du nevner under pkt 1. Det kan vel være det blir av midlertidig karakter, for å få fylt opp lagrene og til situasjonen normaliserer seg, men det kan også hende at det er noe som kommer for å bli. De som er store nok til å gjøre det på denne måten får dermed langt bedre kontroll over leveransene, og det ser jeg ikke bort fra at de verdsetter høyt etter de opplevelsene de har hatt de siste månedene.
Struts
12.10.2021 kl 09:43 7204

Registrerer at M/V =ISEACO HORIZON= 2,824 TEU Blt 2005 Hyundai Mipo rapporteres solgt for $ 41.5 m til CMA CGM. Det er et søsterskip av vårt to år eldre =CORDELIA= som vi vet oppnådde $ 39 mill. Hensyntatt for aldersforskjell blir det marginalt opp (eller tilsvarende) på "last done". Summa summarum; verdianslagene våre består.

Tja, om du satser å treffe helt på bunn kan du risikere å stå igjen når den tar av.

Så god er ikke jeg, så jeg snitter meg ned om den fortsetter å falle. Det fungerer greitt.

Lukter gyldne muligheter her, gjelder å feste seg fast mens treet blir ristet.
tigern34
12.10.2021 kl 09:45 7149

Hør hør..........

Lånt 100k av kona
Lånt 1000k av Nordnet
+ egenkapital
Noen som vil tjene 4% og låne meg 1000k.......MPCC blir ikke feil på sikt......enda til gode å se "regneark" og gode fundamentale forhold som tilsier at dette er en feil investering.
Vi som har vært investert i aksjemarkedet siden 90-tallet bryr oss ikke med roooooookies som bedriver kortsiktig støy og uro. Finn dere en annen arena og spre usaklig galle. Vi takler negativ omtale om denne er saklig og fundamentalt begrunnet....enda ikke fremlagt i denne eller forrige tråd...og jeg har lest hvert ord.
. Vi kan gjerne diskutere aksje strategi ...kanskje på neste MPCC treff !!!!!!

....måtte legge til noen utropstegn... :-)

Endre R
Redigert 12.10.2021 kl 09:47 Du må logge inn for å svare
Oilbaron
12.10.2021 kl 09:52 7066

Det ble handel på meg i dag på 19 blank.
Skal ha mere hvis salget fortsetter, men venter til Fredag med neste kjøp.

Så bra å se du er i farta dato! Håper det begynner å gi seg nå.

Takk for info både fra deg og andre!

Med skipssalg og gode inntekter om dagen får de nok snart både nedbetalt på gjelda og refinansiert. De har jo tross alt allerede begynt på årets beste kvartal Q4, og selv om Q3 ikke skal presenteres på en stund har de jo sikkert allerede fått inn pengene som ble tjent.

Det var jo ratedipp for selve containerne rett før 'høstferien' i Kina, nå er det tilbake, det blir fint å se ratene øke igjen tenker jeg. Aksjen handles som om ratene som oppnås gjelder for en og en tur.

Det kommer hele tiden spådommer om hvor lenge forsinkelsene og skipsmangelen etc skal vare. Det er nå lenge siden jeg leste noen artikkel hvor skribenten tror på løsninger før langt ut i 2022.
Noen tror jo på 2023 og 2025 har vært nevnt.
Jeg lurer fremdeles på hvor mye kapasitet for feedere som vil forsvinne når alle de gamle må redusere farten i 2023. Hvis det blir en dipp utover høsten 2022 kan vi være heldige og få ny boost i ratene allerede fra 2023?
Redigert 12.10.2021 kl 10:13 Du må logge inn for å svare
dato
12.10.2021 kl 10:46 6618

I og for seg kan vel en børsmelding komme når som helst, ifm med "optimalisering av balansen". Jeg leste det IR skrev en gang til, særlig dette: "Det er ikke korrekt at selskapet har kommunisert at det skal komme en foreløpig oppdatering i forbindelse med Q3 som skal rapporteres 18.november." Det skal altså ikke komme en
"foreløpig oppdatering i forbindelse med Q3...". Hva det er DNB har snappet opp og/eller tolket av info, vet bare de. Slik jeg forstår det, er det eneste IR utelukker av oppdatering/melding før Q3, det jeg nå siterte.
dato
12.10.2021 kl 10:48 6889

Takk, ja det tenker jeg også! Selskapet har en plan, og resultatet av den kan åpenbare seg når som helst slik jeg ser det.
tigern34
12.10.2021 kl 10:51 6972

- 272K nå og lever godt med d..... Vært tidlig ut ved flere anledninger i forskjellige aksjer og endt godt i pluss etter å ha vært tålmodig.. ;-)

------ og langsiktig .... redigert
E
Redigert 12.10.2021 kl 10:52 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
12.10.2021 kl 11:24 6945

Kjekt med små dipper, fikk også påfyll ved 19,06 i dag.
dato
12.10.2021 kl 11:27 6926

Takk, godt å være i farta igjen også :-)
Q4 ja, blir jo både årets og, så langt, tidenes beste kvartalsresultat i selskapet.
Så langt jeg kan se i øyeblikket ligger det an til en cashflow på over $90 mill, og overskudd på +/- $80 mill. Da er overskuddet fra salg av Cordelia medregnet, men ikke overskuddet fra AS Riccarda. Om hun overleveres til nye eiere i løpet av Q4 blir overskuddet selvsagt enda høyere.
jadden
12.10.2021 kl 11:46 6887

Kursutviklingen i MPCC fortsetter på vesentlig lavere nivåer enn de fleste kunne se for seg for noen måneder siden, høsten skulle tross alt stå for en solid oppgang når de gode ratene etterhvert materialiserte seg. Så langt har det stort sett gått nedover, i sommer hadde vel de færreste forestilt seg at kursen skulle være under 20 i oktober.
Det er høy fryktfaktor i denne aksjen, store daglige bevegelser opp eller ned uten nyheter som kan forsvare hvor den spretter.

Frykten kan ha sin rot i følgende, men det kan også være mange andre årsaker:

- Evergrande, siste store kursnedgangen ble forårsaket av det kinesiske eiendomselskapet Evergrande, de sliter med å betale gjeldsavdrag. Problemstillingen ligger
der som en klam hånd, ingen innbetalinger i sikte foreløpig. Markedet frykter ringvirkningene.

- Den globale energikrisen skaper stor frykt, ikke minst i Kina der nedstengninger allerede er en realitet. Denne linken omhandler elendigheten:
https://oilprice.com/Energy/Oil-Prices/Brent-Crude-Nears-85-As-Global-Energy-Crisis-Worsens.html

- Høye energipriser medfører høyere produktpriser og i neste omgang inflasjon, et kjent børsspøkelse. Med inflasjon og høyere priser blir mindre varer å frakte.

- Frykten for nye blokksalg, for de som var med sist gang gikk kursen på et par dager fra 28 til 22. Ingen vil oppleve slik nedgang en gang til, da er det bedre å være
ute.

- Er det flere storaksjonærer som skal lette seg, er Blystad ute med alt, og skal han egentlig ut? Neppe noen som vet.

- Frykt for overkontrahering, men dette er veldokumentert at ikke gjelder for feedersegmentet.

- Aksjen er immun mot gode nyheter, det gjelder nye kontrakter på historisk høye rater og varighet. Salg av gamle skip til nybyggpris biter heller ikke på kursen. Så
hva skal til, varsel om solide utbytter? Vi får håpe det hjelper, men er det nok?
Kbkristi
12.10.2021 kl 11:58 6783

Jo, det er en god del ubesvarte spørsmål. Og det er nettopp derfor det er penger å tjene, om man investerer riktig.
Når alle spørsmål er besvart, da er alt priset inn i aksjen.
NetromK
12.10.2021 kl 12:09 6759

Eg tenkjer det viktigaste er at fleire skip får lange gode kontrakter, noko som krever tolmod. Vert H1 2022 omtrent på nivå som no, og evt. ein del ned vil inntjeninga vere bunnsolid godt ut i 2025.
Skal MPCC betale ut utbytter jevnleg kan ikkje kursen stige "evig" openbart då kapital kjem på kontoane våre. Får me opp mot 25 kroner per aksje i utbytte i åra 2022-2024 og aksjekursen i 2025 er 10 kroner har ein vel ca. 75% gevinst over 3 år mot dagens kurs. Skulle ein få 10 kroner i utbytte og aksjen står i NOK 10 om 3 år hypotetisk har ein ikkje tjent pengar, og avhengig av konto har ein kanskje måtte skatte av utbytte på vegen i tillegg.
Når ratene på eit tidspunkt dempar seg framtida MCAP også falle naturleg nok.

Eg held på aksjane då ratene held seg og delvis stig. 3-årskontraktene for tida er voldsomt sterke, og fleire storleikar fekk eit godt hopp i førre vekes seasures.
Når få i bransjen trur ting vil endre seg drastisk før langt ut i 2022 vil mange nye skipe få dei same gode ratene. Kvifor skulle linere kontrahere skip på 1700 TEU for 34-35 000$/døgn no over 3 år om dei trur dette snur om få månader?

Det med nedstenging av elektrisitet i Kina:
Jeg vet ikke hvordan dette har vært de siste årene.
Men da jeg var og besøkte noen fabrikker i Kina for noe år siden, 90- tallet, så var det helt vanlig at strømmen ble borte. Den gikk på et vis på omgang, og den ble stengt for hele distrikter av gangen. Jeg husker ikke hvor lenge det varte, men da tok de lunsj, tok en middagshvil, gikk en tur osv. De ansatte måtte nok jobbe timene sine uansett, det ble bare forskjøvet arbeidstid.
Den ene fabrikken jeg besøkte der var det sånn at man kunne bo på fabrikken også, så derfor hadde alle, eller i alle fall de fleste, sine senger der. Så det at strømmen var borte et par timer det var ikke noe problem, det var bare sånn det var.
Om dette har vært bedre de senere år vet jeg altså ikke.

Ja her var det mye frykt!
Jeg tror din største frykt er at aksjen skal stige, for jeg tror at du har solgt deg ut og ønsker en lavere inngang.
Jeg deler din frykt om at Mr Blystad er ute, eller selger seg helt ut av aksjen. Tenk å være aksjonær i et selskap uten denne flotte hedersmannen, en nesten uutholdelig tanke.
Tenk også om det blir blokksalg på kurser under 19 kr, skrekk og gru... men da er det ikke blokksalg etter min mening, men blokk-kjøp!
Redigert 12.10.2021 kl 12:18 Du må logge inn for å svare

Det ble mye snakk om frykt her. Min største frykt er om jeg skulle finne på å selge meg ut der jeg deretter forvillet meg inn i noen andre selskaper som en periode gikk nedover. For eksempel som følge av et evt. kommende krakk i teknologiaksjer, og der jeg ble sittende med et stort urealisert tap som medførte at jeg stod igjen på perrongen og så på MPCC - toget som tok av i voldsom fart oppover.

Jeg sitter fint gjennom noen bølgedaler for da slipper jeg frykten for å ikke være med opp når det endelig braker løs igjen. Det er ingenting fundamentalt feil her. Risiko vil det alltid være forbundet med det vi holder på med. Dette gjelder i alle aksjer.

Bare å finne roen og nyte turen :-)
Redigert 12.10.2021 kl 12:47 Du må logge inn for å svare
Kaga
12.10.2021 kl 12:46 6866

Vedr dette med nedstenging pga el-kutt. Det er tydeligvis høyst reelt nå, men håper situasjonen bedrer seg snart. Da blir det nok mye å ta igjen. Limer inn en epost jeg fikk i morres, fra en Kinesisk leverandør jeg handlet litt av tidligere (men heldigvis ikke noe behov nå...)

Hello xxx xxxxxx,

Now Chinese government has restricted factories to use the electricity, some can open 2 days, and close 5 days.
Some can open 3 days and close 4 days. It is hard to finish all the order production. How about your local now ?

---------------------------------------------------
Best Regards Julia
Export Department
Xiamen Starflo Industry and Trade Co.,LTD
---------------------------------------------------

Enda en kineser med et utypisk kinesinsk navn...
Interessant hvordan de alle (kinesiske selgere) heter John, Jeff, Steve, Julia, Sally osv... :-)
Redigert 12.10.2021 kl 12:56 Du må logge inn for å svare

Er for så vidt noe i nærheten selv, om jeg regner med det jeg har gått glipp av i Hydro og Storebrand, da jeg håppa over hit. På den andre siden så fikk jeg ikke mer enn 10 % belåning her, mot 90 % I Hydro/Storebrand. Det takker jeg alle tusser, nisser og alver for nå. Så her blir jeg å venter på penger.
Ha en fin dag.
Struts
12.10.2021 kl 12:51 7040

Blystad er alt annet enn ute, hans Songa Capital (konto # 11) er 5.te største aksjonær med 17,826,890 aksjer (iht dagens VPS-logg). Men hva fremtiden bringer er meg ukjent, fasiten på den virker det ofte som noen forteller oss i ETTERTID (gjerne i form av at jeg gjorde, og så solgte jeg, og så oppdaget jeg en hode skulder kne og tå og en kopp til, og så ble det dobbelt-kopp). Nok om det, rykende fersk kaffe i en MPCC-kopp er ikke det verste - muligens vanndrivende, men i likhet med Aass Pilsner ikke kursdrivende!

PS. Min aller største frykt er streik i bryggeribransjen.
Redigert 12.10.2021 kl 12:52 Du må logge inn for å svare

Med langvarig streik i bryggeribransjen blir det nok mer import via containere fra kontinentet.
Redigert 12.10.2021 kl 13:03 Du må logge inn for å svare

he he veldig bra!

Det med sjåførmangel kan muligens påvirke bryggeribransjen?

Men uansett, det er vel blandt annet sjåførmangel som nå fører til større køer med skip også i Europa så vidt jeg skjønner.
Redigert 12.10.2021 kl 13:19 Du må logge inn for å svare

I Storbritannia alene... Mangler de 15 000 tungtransportsjåfører

Da begynner webinaret snart. For containers anbefaler jeg spesielt:
(norsk tid)
I dag:
Kl 14:50: SHIPPING - IS IT ALL GLITTER & GOLD? (50min)
Kl 20:15: EXPANDING THE RESEARCH & INVESTOR UNIVERSE FOR SHIPPING (40min... bla. J Mintzmeyr)

Onsdag:
Kl 15:50: CONTAINER SECTOR PANEL (50min... MPCC's CEO)

Torsdag:
Kl 18:05 ADDRESSING GLOBAL SUPPLY CHAIN DISRUPTIONS (20min)

Her finner dere hele agendaen:
http://forums.capitallink.com/shipping/2021NYmaritime/index.html
Struts
12.10.2021 kl 14:38 6585

Banchero Costa rapporterer om flg slutninger (litt artig den minste syntes jeg, for ikke å snakke om =Atlantic Silver=):

Vessel Name Built TEUs TEU@14 Gear Fixture Period Rates

Hannah Schulte 2006 2602 1853 yes fixed to One 36-38 m $35,500/d
Inceda 2019 1774 1380 no fixed to Hmm 36 m $35,000/d
Atlantic Silver 2008 1341 925 yes extended to Cma Cgm 12 m $39,500/d
Sunaid X 2006 698 436 no fixed to Naviera 42-49 days Euro 13,000
NetromK
12.10.2021 kl 14:56 6499

Endå eit 1700 TEU skip på $ 35 000 altså. For 3 årskontrakter 6 slutningar på rad no med 34-35 500 for denne storleiken.
MPCC flåtegjennomsnitt er i underkant av 2100 TEU.
Hadde alle skip gått på denne rata ville EPS blitt NOK 13-14/aksje/år. (73 skip, dollar 8,6, break-even 7500).