MPCC Bull 2022

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
11.04.2022 kl 10:05
Kbkristi
MPCC 01.10.2021 kl 16:14 1500163

Da den gamle tråd ble stengt 1.10.21 med 10.513 innlegg og 2.007.448 leserklikk, åpnes ny.
Forrige tråd brakte oss fra 26.11.20 kr 4,96 til kr 21,20.
Må også legge til at vi i løpet av perioden har fått vår egen logo, hatt medlemsmøte på Tjøme og Mpc har laget en offisiell Caps, "first and only edition". Firmaet var stolte over å være det eneste containerrederiet i verden med egen «fan-club».
Alle skal jo sammenlikne seg med noe, så derfor nevnes pr dags dato:
OSEBX: 1164,43, MPCC: kr 21,20 (NN 11.798) og siden en del av oss er med i ER: € 3,80 (NN 751). (NN= antall aksjonærer i Nordnet)
Suksessen skyldes de 100 speidere som jobber sammen, og ikke mot hverandre.
Så om du er long, short eller ute, kom med saklig info :) Ibsen er saklig info :)

Link til første tråd: https://finansavisen.no/forum/thread/120245/view, siste side: https://finansavisen.no/forum/thread/120245/view/0/0?page=266
Helg11`s regneark: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1a3YdATxno422KLYmlJAnTShft2cEaPunfYXI1AEQrTk/edit#gid=124036591
NetromK`regneark:. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1cB_QoA8qM2piK6ZDoPqkuZ1phPwNEy4ubnGDd8x8khU/edit#gid=0
New Contex: https://www.vhbs.de/index.php?id=28&L=1
Operational update 18.1.2022: https://www.mpc-container.com/files/Public/17513/3488076/220118-market-and-company-update.pdf
https://www.marinetraffic.com/
Teknisk analyse: Market screener: https://m.marketscreener.com/quote/stock/MPC-CONTAINER-SHIPS-ASA-40531046/charts/
Link til 21-22 mai treffet i Stavanger: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe_DLhlRW-ZWTDbvi4c8mhezuE_VAeqLHzJM6RIzm0HkKgiig/viewform?fbclid=IwAR1u1kYGZVh7cAz8oWLKeKQ_v_eU0_pkbZ3vj6kIG9avvzJxoA_cr_DlOXI
Redigert 16.03.2022 kl 21:33 Du må logge inn for å svare
dato
20.10.2021 kl 18:22 6809

CB sa HELT KLART at utbytte betales I Q1, og ikke for Q1. Hørt presentasjonen i opptak og lyttet oppmerksomt etter nettopp dette. :-) Han fikk faktisk konkret spørsmål om det: Betales utbytte i Q1 for Q4, eller i Q2 for Q1? Svaret var altså I Q1. Han bekreftet ikke altså ikke at utbyttet dreier seg om et «for Q4 utbytte». Tipper at det første utbyttet som utbetales ikke nødvendigvis gjenspeiler 75% av overskudd i siste kvartal, men blir et beløp ledelsen finner passende ut fra relevante forhold. Kan jo slik sett bli både over og under 75% av Q4 overskudd.
Titleist
20.10.2021 kl 18:31 6813

Jeg må si jeg likte aksjen godt i dag.

Fikk kjøpt mange billige aksjer mot slutten av dagen..

Allerede i morgen kan vi se 22-23..
ejewil
20.10.2021 kl 18:37 6860

Sa han ikke noe om når de skulle melde hvor mye som skulle betales også? Synes jeg hørte han sa at vi skulle få vite i nov/des. Mulig jeg blander med noe annet
Redigert 20.10.2021 kl 18:42 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
20.10.2021 kl 18:53 6757

Takk dato. Det var slik jeg oppfattet det, men alltid greit å få det på "tape" :)
Da er vi allerede inne i et kvartal som gir utbytte i det neste kvartal.
Og mens jeg skrev dette, tikker det inn melding fra IR.

"Jeg antar du refererer til spørsmålet ved ca 29:20 hvor Constantin svarer at intensjonen er å utbetale utbytte i Q1 2022. Med forbehold om at ex-dag og utbytte faller innenfor Q1 2022, men vi kan ikke se det skal være et hinder. "

SHIP OHOI :)
Kbkristi
20.10.2021 kl 18:55 6813

HEHEE, NÅ MÅ SHORTERNE GÅ Å LEGGE SEG :)
Redigert 20.10.2021 kl 18:57 Du må logge inn for å svare

Tenkte samme sjæl; at det er et algofond eller noe som shorter. For selv om motstanden mellom 21 og 22 er sterk; så er det jævlig rart hvor alle aksjene kommer fra. Med mindre blystad bare skal ut eller noe da.
VolumOpp
20.10.2021 kl 19:05 6873

Ser det diskuteres. Hele dagens presentasjon ligger her:

https://edge.media-server.com/mmc/p/he4xmzxc

Må registere for å lytte.
Kbkristi
20.10.2021 kl 19:08 6845

Man skal jaggu meg ha et dårlig forhold til penger om større aktører selger på dette nivået.
Kan ikke tenke meg at Blystad selger nå, når han får 25% p.a.
Kanskje DNB har lovt ham 3% rente... Neida, mannen er oppegående og intelligent.
Nå snakker vi faktisk garantert avkastning framover. Selv med et dyrt banklån, vil man gå i pluss.
Hoasis
20.10.2021 kl 19:13 6926

Potensiell bombe her vil være at ledelsen bestemmer seg for å investere i flere skip/kjøp av andre tonnage providers slik at utbytte ikke utbetales i 2022, da kan det kanskje gå fort nedover. Lite sannsynlig men greit å ha i bakhodet
Kbkristi
20.10.2021 kl 19:17 6998

Lytt til podcasten, så slipper du å komme med slik tull.
Vil anbefale alle hjernedøde å selge alt av aksjer i morgen.
Det er ikke rart shorterne får aksjer, når aksjonærene er så lite opplyste.
Redigert 20.10.2021 kl 19:20 Du må logge inn for å svare
dato
20.10.2021 kl 19:17 7021

Jo, han sa noe om det også. Husker ikke formuleringen, men jeg husker jeg tolket det til «ikke nødvendigvis så lenge til». Slik ble det i mitt hode i alle fall. :-)
VolumOpp
20.10.2021 kl 19:18 7014

Tradingview har beveget seg fra «sell» til «neutral», så det tekniske er også i bedring.

https://www.tradingview.com/symbols/OSL-MPCC/

Hoasis - det har de vært helt tydelig på at ikke er aktuelt. Som det også ble sagt av Constantin idag - de rigger seg nå for å betale overskuddet ut til aksjonærene.
Redigert 20.10.2021 kl 19:20 Du må logge inn for å svare
dato
20.10.2021 kl 19:21 7069

Se det ja, nesten «directly from the horses mouth» der altså. :-) Da kan det i alle fall ikke være tvil om intensjonen!

Webcasten med Q&A ligger ute som opptak for de som ikke fikk den med seg i dag (link under).
Spørsmål på slutten om utbytte så sier han at det kommer i(!) Q1. Da oppfatter jeg det som implisitt at det er utbytte fra (q4) 2021?!
Det har jo ikke den store betydningen om det kommer 1 kr aksjen for q4 eller q1, men signaleffekten er i alle fall spennende.

Kan det være en tanke at hvis det kun er algoritmer basert på tekniske signaler som har signalisert short-posisjonene, så ble signalene ytterligere forsterket av kursøkning i dag? Videre at selskapene som allerede har shortet, økte posisjonene i dag og gjenspeiler dagens volum og ett par millioner ekstra aksjer på salgssiden er hovedårsaken til 12% nedgang fra topp intradag?

https://77710.webcruiter.no/Main/Recruit/Public/4425475745?Alink_source_id=3223266566
Redigert 20.10.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
Hoasis
20.10.2021 kl 19:22 7102

Jeg er klar over at det er svært lite sannsynlig, men ksulle de plutselig snuble over noe de ikke kan takke nei til kan det jo skje, se på Ernst & Russ, får de kjøpt skipene deres for 130 mill EUR er det en no brainer. Bare ser etter mørke skyer på horisonten da denne aksjen har blitt langt mer volatil enn jeg hadde sett for meg. Men for all del, dere og meg inkludert regner med bra utbytter fremover
Kbkristi
20.10.2021 kl 19:31 7277

Den gjengen som står for shorting nå, får ihvertfall ikke jobb i oljefondet.
Det ville spøkt for jobben deres om de hadde jobbet i min bank, om jeg skulle ha eid en :)
Impianku
20.10.2021 kl 19:36 7248

Denne dagen ble litt av en kruttlapp gitt! Ingen hadde vel sett for seg utviklingen vi fikk etter tidenes nyhetskavalkade med positive innslag.

Nå har jeg fått satt meg ned, roet ned. Fått i meg litt sjørøverdrikke og medisinert med god gammel Metallica på godt over naboens foretrukne lydnivå. Det neste glasset vil jeg heve for å skåle med dere der ute, det har jo i realiteten vært en fantastisk dag! Selskapet er i utrolig positiv utvikling. CB og hans menn har gjort noen særdeles sterke handler og posisjonert oss for fremtiden. Selvom vi blir preget av de som jobber med å selge seg ned i MPCC, så er dagens nytt BULL som bare det!

Det er lett å la seg frustrere, provosere eller hva som helst, av kursen, men vi er faktisk på rett kurs, selvom det ikke ser sånn ut ihht Oslo Børs.
fylla12
20.10.2021 kl 19:41 7199

Du kan se hvor aksjene kommer fra. Med loven i hånd kan du se aksjeeierboken hver dag . IR hos MPCC blir sur men kan ikke nekte å gi deg en kopi. Det er straffbart å nekte innsyn i Norge
Pentad
20.10.2021 kl 20:22 6905

Jeg har sett flere skriver i dag, utbytte OG tilbakekjøp, men er nokså sikker på at ledelsen har sagt, utbytte eller eventuelt tilbakekjøp. Korrigerer meg hvis jeg tar feil.
Jeg hadde ihvertfall ikke takket nei til begge deler siden aksjen har vist seg til å være noe mer volatil enn forventet de siste månedene.

Hehe, nei Tangen ville nok ikke gitt de jobb på en kiosk en gang. De matematiske kalkylene som ligger bak må sies å være særdeles imponerende!
havana12
20.10.2021 kl 20:29 6909

Både til Kristi og AlanS.

Virker som dere misforstår litt hvordan et utbytte faktisk fungerer? Utbytte er kun kontanter, kursen faller teoretisk like mye som verdien for cashen dagen etter at utbytte et gitt. En krone er en krone enten som utbetalt eller cash på balansen.

Eksempel 1: Hvis vi holder ting konstant, og et selskap er verdt 100 kroner, har alt i cash og utbytte er 25 kroner, uten trading vil kursen på aksjen åpne på 75kr dager etter, og du vil få disse pengene på konto ca 1-2 måneder etter ex-dividende. Kursreaksjonen får alltid motsatt reaksjon som utbytte. Tilbakekjøp er samme som utbytte, selskapet bruker cash på å fjerne aksjer som er utstedt i markedet og hver aksje man sitter på blir mer verdt, bortsett fra at man slipper skatten som du må betale for å få cash hvis du heller vil sitte i selskapet.

Eksempel 2: Hvis selskapet har en fremtidig forventet inntjening på 100kr, så er det bedre å motta de 100 kronene i morgen, enn feks å vente på la oss si 25 kr innen et år, 25 nye i år 2 (minus nåverdi for nå begynner allerede dette å synke i verdi fordi penger er mer verdt i dag enn i morgen), 20 kr år 3, og kanskje 15 kr år 4 osv? Vil du heller sitte å vente på dette, i stedet for å få pengene i dag?

Eksempel 3: Mpcc locker inn cashflow for 22', 23', 24 og 25'. De har en backlog nå på EBITDA på 700 mill, og det tar ca 4-5 år å få inn all cashen. La oss si de klarer å locke litt en del i 22'(selv om nesten alt er tatt ut av kapasitet), før flommen av skip treffer markedet, og de får til en ebitda på 1000 mill dollar før ratene faller(naturlig nok, syklusene i shipping er brutale som f. når tilbudet øker, og det er annonsert til å hitte 23'.)
Grovt sett så vil du NET PROFIT sitte igjen med 700-800mUSD, eller 6-7 milliarder NOK. La oss si at markedet er fylt over med containere, og at ratene faller til "normale" nivåer sett mellom 2010-2020. Skipsverdiene faller 90%, ratene går mot cash break even.

DVS: At du får cashen din innen 4 år, som IKKE overstiger DAGENS mcap dersom markedet går mot normalt over 1-3 år, fordi du sitter fast på ratene dine. Det skal også nedbetales gjeld, renter på gjelden. Av dagens 9 mrd mcap vil du få ut 6 mrd i cash, men etter det så aner du ikke hva som skjer med resten av flåten, ratene, eller skipsverdiene. Dvs du betaler 3 millarder for den potensielle verdien av kontantstrømmen som enda ikke er inngått, ergo hvis du er dividendestrateg så better du 1/3 av innsatsen på fremtidig inntjening, og er villig til å vente for å se om det lønner seg.

Da er det bedre å selge alle skipene i dag til 1850usd per teu, eller 12-20 millarder for hele flåten sett 157.000 teu solgt. Da hadde du fått hele dagens aksjekurs som du skal vente 4 år på, pluss 100-150% premie og du kunne fått pengene i morgen i stedet for å vente på en krone som kommer.

Og btw, jeg er bull. Skulle bare ønske at management kunne brukt hele miliarden for salget i dag til å kjøpe tilbake en haug av aksjer og utnyttet underprisingen.
Er store rabatter til NAV nå.

Helt seriøst, de fikk en milliard for de seks minste skipene. Det er helt sykt.
Redigert 20.10.2021 kl 20:37 Du må logge inn for å svare
Water
20.10.2021 kl 20:36 6890

FA i dag, https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/10/20/7756545/mpc-selger-med-gevinst?internal_source=sistenytt
MPC Container Ships har inngått en avtale om salg av seks mindre fartøyer med en gjennomsnittlig lastekapasitet på 1.200 standard 20 fots containere. Etter salget vil flåten bestå av 68 containerskip.
Rederisjef Constantin Baack opplyser at verdistigningen på skipene som nå forsvinner ut av flåten summerer seg opp til 71 millioner dollar.

Skipene som selges er «Anne Sibum», «Stefan Sibum», «Grete Sibum», «AS Federica», «AS Faustina» og «AS Riccarda».
Baack ser fortsatt svært optimistisk på den videre utviklingen i containerskipsmarkedet og spår gode år med solide rater både i 2022 og 2023.
Etter utgangen av andre kvartal 2021 har selskapet sikret lange, faste kontrakter til ytterligere syv fartøyer. Disse avtalene er inngått til det Baack omtaler som «attraktive» rater.
Som et eksempel på styrken i markedet nevnte MPC-sjefen onsdag kontrakten om tre års utleie av «AS Constantina» til 40.000 dollar dagen. Kapasiteten er cirka 2.750 standard 20-fots containere.

Rederiet har inngått en ny lånefasilitet på 180 millioner dollar med Hamburg Commercial Bank. Lånet er fordelt på 130 millioner dollar i terminlån og 50 millioner dollar i en rullerende kredittfasilitet.
I løpet av fjerde kvartal vil selskapet bruke fasiliteten, sammen med deler av provenyet fra salget av fartøyene, til å refinansiere et lån i DNB og innfri et utestående obligasjonslån på 204 millioner dollar.
Etter gjennomføring av transaksjonene venter selskapet fra første kvartal neste år å kunne returnere opptil 75 prosent av nettoresultatet til aksjonærene gjennom utbytte eller tilbakekjøp av aksjer.
På Oslo Børs har MPC-aksjen steget med 216 prosent til 20,30 kroner så langt i år.
Sulzer
20.10.2021 kl 20:40 6897

Hang on, kamerat. Ain't nothing "normal" about 2010-2020.. Det er en av de verste depresjoner i et shippingmarked noensinne. En brutal overkapasitet etter finanskrisen in 2009.

Ordreboken i dag, spesielt hva gjelder feedersegmentene, er ikke i nærheten av å skremme oss som var med på hele løpet fra 2003 og utover.
AlanS
20.10.2021 kl 20:55 6925

Fint at du brukte tid til å forklare hva utbytte handler om. Tilbakekjøp og utbytte passer fint sammen.
Tviler på at ratene kommer til å falle på 2015-2020 nivå. De nye og dyrere skipene som bestilles nå vil holde ratene oppe i flere år framover. Klimatiltak vil også støtte bedre rater.
Det er greit å bruke penger til å ordne en langsiktig finansiering. Pareto snakker om $10 mill besparelse i finanskostnader. Etter min oppfatning, støtter den nye langsiktige finansieringen selskapets satsing på en aksjonærvennlig selskapspolitikk.
Redigert 20.10.2021 kl 21:00 Du må logge inn for å svare
komfa
20.10.2021 kl 21:10 6922

Det blir 400 $ lavere CBE for hver av skipene med besparelse i finanskost🤑
dato
20.10.2021 kl 21:30 6829

Takk for info Alan S, ang besparelse i finanskostnader. Da snakker vi nesten en halvering av finanskostnader, det er veldig bra!
havana12
20.10.2021 kl 21:39 6759

Helt enig i at det er strukturelle endringer, og spesielt miljø som det blir nevnt ovenfor av Alan s er ganske positivt gitt at man må redusere hastighet, ikke så positivt om man må ha installasjoner på eksisterende uten betaling for det, eller nyere teknologi:)

For å si det slik, vi har sett nada av hva som kan skje. Vi snakker tidenes bull-marked med kvantiative lettelser fra vest, hvor kina og india er hele driveren for økonomisk vekst med handel fra øst. Det skal ikke mer til enn at kina ikke innfrir LITT av vekstforventningene, og etterspørselen faller. Spiller ingen rolle hvilken ratio du har på orderbook-to-fleet hvis etterspørselen faller. MEn det er fundamentalt positivt dersom man forutsetter høy økonomisk vekst som IMF bla.a nylig annosnerte positive justeringer, bare 0,2% ned fra kina. De makroøkonomiske sjokkfaktorene som inntreffer klarer man jo aldri å spå, så det er kun basert på dagens aktivitetsnivå.

Viktig å poengtere risikoen det er ved å sitte på disse skipene, ingen vet hva som skjer om et år, men det viktigste er kina og hvor bra kina gjør det. For de som har vært i shipping i mange år vet at det går i sinnsyke sykluser. Om vi er i en supersyklus er vanskelig å si pga markedsforstyrrelsene, det som er sikkert og visst er at når congestions roer seg ned så roer ratene, men til hvilken konsolidering, og hva er den nye normalen?

På en side er miljø bull fordi de påståtte løsningen for eldre skip er å redusere hastighet for å minske utslipp, men samtidig vil man
kunne bli straffet om man sitter på en eldre flåte som mpcc sin. Det krever først og fremst klarhet hva slags krav som skal foreligge, men enkelte linere siter allerede at de ønsker å kun bruke lng fra 2030, så det gir en viss indikasjon på hvor langsomt(egentlig superraskt) endringene skjer.
Redigert 20.10.2021 kl 21:40 Du må logge inn for å svare
havana12
20.10.2021 kl 21:45 6724

Absolutt positivt med refinansiering av Libor + margin, det gir fin kostnadsbesparelse på rundt 85 millioner kr årlig.
Besparelse er et pent ord fordi de gamle dealsene var rett og slett dårlig, klart bankene ønskes høyere marginkrav mtp risk det var tilbake den gang.
Det gir en god leverage, og et veldig godt move av ledelsen. Aksjonærer og ledelse virker aligned med dagens endring.
Dette er et signfikant move mot å bli profittmaksimerende det som skjedde i dag, kunne ikke fått en mer bull melding spør du meg. Eneste som slår meldingen i dag er et oppkjøp. Det endrer jo selskapet radikalt med relativt små endringer i salg!

Sterk investor call i stad og, han er naturlig nok baist bull som daglig leder i et hett segment, men tallene står støtt.
Redigert 20.10.2021 kl 21:49 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
20.10.2021 kl 21:49 6753

Jeg var i shipping både i perioden 2000-2010 og 2010-2020.
Hva var det Billung sa om 2010 og utover? Det var den værste perioden for shipping siden Steinalderen.
Så du er langt unna virkeligheten om du tror det var normalen. Men redere har en tendens til å kjøpe for mye tonnasje når det virkelig går bra.
I 2007-8 var det vel 3.000 bulkskip i bestilling, som alle var på sjøen da Lehman Brothers knakk.
Om Mpc skulle brukt hele milliarden på kjøpe opp aksjer, vil ikke markedet sette pris på allikevel.
Shortere ville sørget for at kursen ikke steg, så en halv milliard ville blitt kastet på gata.
Selge hele selskapet? Da ville vi fått masse penger i dag. Vi kunne jo ha spilt de bort på Kahoot eller Bitcoin.
Den enkleste måten å bli millionær på børsen, er å starte med 2 mill.
Det er utrolig vanskelig å finne gullkorn som Mpc. Du kan kjøpe Mowi, Equinor, Orkla etc, men man aner ikke hva de kommer til å tjene.
Selv om Mpc gir 75% utbytte, så sitter de igjen med 25% selv. De pengene kan de bruke på å destruere aksjer og fortsette med nedbetaling av gjeld.
Mange er av den oppfatning at oppturen er over før den er begynt. Da haster det å få opp kursen.
De som er langsiktig, vil etter mitt syn motta utbytter i veldig mange år. Men der kan man mene det man vil og sette innsatsen deretter.
Uansett, lykke til alle sammen, uansett valg.
Kbkristi
20.10.2021 kl 22:11 6594

Joda, alle monner drar. Det øker utbyttekapasiteten med 15 øre neste år. Eller 3,75 øre pr kvartal pr aksje.
Viktigere er det at de har fått restrukturert gjeldsiloene, som forhindret utbetaling av utbytte.
Gjelden i Mpc er svært overkommelig.

Havana12 - du har flere gode poenger, samtidig er det ikke så "svart/hvitt" som du uttrykker. Blant annet vil langsiktige eiere, som ikke har tenkt å selge sin aksjepost, heller ønske utbytte i stedet for tilbakekjøp. Videre er forutsetningene for at en i stedet skal selge skipene - dele ut alt - og dermed få 100-150 % mer enn dagens kurs, slik du foreslår, at skipene ikke vil ha noen verdi og at selskapet ikke vil få noen inntjenning på fremtidig kontrakter etter 2025. En må ikke glemme at mye tyder på at overskuddet for perioden t.o.m 2024 vil havne på en kurs nærmere kr 30 (hvor ca 20-22 vil utdeles som utbytte) - og en vil fortsatt eie 67 skip og inngå nye kontrakter.

Jeg tror derfor ikke at ledelsen mener at det du her skriver vil være det beste for sksjonærene;

"Da er det bedre å selge alle skipene i dag til 1850usd per teu, eller 12-20 millarder for hele flåten sett 157.000 teu solgt. Da hadde du fått hele dagens aksjekurs som du skal vente 4 år på, pluss 100-150% premie og du kunne fått pengene i morgen i stedet for å vente på en krone som kommer."

Det gjør etter mitt syn enda mer attraktivt å kjøpe MPCC til kr 20. Det kan også være verdt å høre på det Constantin mener vil være den nye normalen i cointaner bransjen. Det virker som at markedet og mange skribenter mener at etter 2024 vil MPCC ikke tjene noe på de nye slutningene som inngås. Constantin er ihvertfall uenig i det - selv om det er umulig å gi noen garantier.
Redigert 20.10.2021 kl 22:15 Du må logge inn for å svare
Zabal
20.10.2021 kl 22:24 6646

Ingen tvil om at det fortsatt er interessant å være MPCC-aksjonær!

Innimellom alle positive nyheter registrerte jeg skuffet at min favoritt-aksjonær, Virginia Retirement System (VRS), hadde solgt seg helt ut bare over natta!?!
Dette er en type aksjonær (solid, langsiktig og litt konservativ) som jeg hadde håpet vi ville få flere av når det forelå helt konkret informasjon om utbytter.

MEN, VRS kvittet seg altså med 295.000 aksjer, og samme dag øker shorten med rundt 400.000 aksjer. Tilfeldig?
Her vedder jeg Kahoot-premien min (Aas pilsner!) på at VRS kun har lånt ut aksjene sine, og egentlig sitter langsiktig. (Vi snakker tross alt om pensjonspenger.)
Kbkristi
20.10.2021 kl 22:28 6667

Ja, det kan nok høres fornuftig ut. John Fredriksen har jo tjent store penger på å låne ut aksjer han slett ikke skal selge.
AlanS
20.10.2021 kl 22:30 6666

Det kan godt stemme. Det kan ta tid til markedet begynner å endre sitt syn på MPCC. GSL her allerede i gang med utbytte og har 57% av institusjonelle aksjonærer som kraftig økte sine andeler ila Q1 og Q2. Regner med at vi ser liknende når utbytte er på plass i MPCC.