SuperBull *Hvorfor Jeg tror AKH går over 40kr i Oktober 2021*

Meatskull
AKH 02.10.2021 kl 20:56 28733

Jeg anbefaler ingen og kjøpe basert på hva dere leser i tråden her men jeg anbefaler og gjøre seg belest på AKH nå vertfall :)

Dette er hva jeg tror er hvorfor det er lurt og kjøpe AKH nå:
COP26 er like rundt hjørnet hvor 20.000 av verdens ledere og diplomater+++ skal diskutere klima i Glasgow hvor de har mye press på seg for og gjøre mer en og bare snakke som tidligere år!

Under finner dere info fra de linkene lengre ned pluss noe extra info om en stor ny eier fra usa(Usa sin elsdte bank BNY Mellon) som er top 4 største aksjonær nå etter og ha hamstret noe voldsomt siste måneden. Disse 2 artiklene sammen på kort tid og rett før Statsbudsjettet for 2022 skal fremlegges som forslag pluss en ny storeier i AKH gjør meg nå meget bull!

Putter denne teksten fra linken under opp hit da jeg føler den er viktig info og vite: – Er det naturlig at Aker blir en samarbeidspartner i den nye regjeringens industripolitikk?

– Det er naturlig at store aktører som Aker, Equinor og Statkraft blir klimapartnere, sier Barth-Eide.

– Så Aker er aktuelle som klimapartner?

– Ja, de er det, sier Aps energipolitiske talsmann, som er en av favorittene til å få en statsrådspost.

På Arbeiderpartiets hjemmesider står det: «I kombinasjon med slike forpliktende klimapartnerskap kan det åpnes for å etablere klimafond eller andre støtteordninger.»

Det er ventet flere detaljer når Støres regjeringsplattform ligger på bordet.

*Ved Statsbudsjettet for 2021 ifjord så ga Norges Stat 1Milliard Kroner til ACC og dere kan se hvordan den kursen har beveget seg etter støtten fra Norges stat!
*https://www.nrk.no/norge/rokke-gir-klimarad-til-ap-1.15654439
Sitat fra artikkel over:
I mange år har Røkke og Aker hatt god dialog med Ap. I 2007 overtalte Røkke regjeringen Stoltenberg til å investere 4,8 milliarder kroner i Aker Kværner Holding. Tapet for staten ble 4,4 milliarder kroner.

Denne teksten er Key:
– Hvor mange møter har dere hatt med Arbeiderpartiet?

– Vi har møter med mange aktører, sier Eriksen, men bekrefter at Aker tidvis har hyppig kontakt med Arbeiderpartiet og andre i det politiske Norge.

Senere får NRK bekreftet at det har vært jevnlig kontakt med Ap over lang tid om hvordan grønne investeringer bør utformes. Men ingen i SV har møtt Røkke og hans menn.

En telefon til Espen Barth Eide, energipolitisk talsperson i Ap, gir oss mer informasjon om møtevirksomheten med Aker. Møter der industripolitikk har vært tema.

– Hvor mange møter har det vært?

– Det husker jeg ikke, sier Espen Barth Eide.

– Hvem har deltatt på møtene med Aker?

– Terje Aasland og jeg er blant dem som har møtt Aker en del ganger.

– Hva med Støre og Røkke, har de deltatt?

– Det har også vært møter med Støre og Røkke til stede, bekrefter Espen Barth Eide.

***Ny link som kom idag andre okt 2021;)***
*https://www.nettavisen.no/nyheter/dette-er-stores-klimalofte-til-barnebarna/s/12-95-3424186372

Støre:– Jeg har barnebarn på fem og to år, og jeg føler et ansvar for at i den tiden jeg har i politikken, skal jeg bidra til at det Norge de skal leve videre i, blir et godt land. Da må også jorda være levelig. Og Norges bidrag er å kutte våre klimagassutslipp på en måte som gjør at det fortsatt er jobber, inntjening og framtid i norsk økonomi.

Viktig info: – Jeg skal gjøre mitt for at Norge når målene vi har forpliktet oss til, på en måte som får større effekt enn bare i Norge, nemlig at vi leverer noen løsninger som virkelig kan utgjøre en forskjell ute i verden, svarte Støre.

Hele verden kan fort sikte til AKH når vi faktisk operer mer utenfor Norge en i :)
Mainstream renewable Power som enda ikke er priset inn i AKH(blir børsnotert innen 2023 etter at Aker landet kjøpts avtalen før ESG boomen i fjord høst så de fikk MRP grisebillig og den er verdt mye mer nå!

Top 20 aksjonær liste i AKH med ca 3 dagers delay:
https://www.akerhorizons.com/investors/shareholders

THE BANK OF NEW YORK MELLON har siste måneden kjøpt seg opp kraftig og kom fra ingenstede opp til plutselig top 4 største eier!
De eier nå 7,319,333.00 Ja over 7,3 millions akh aksjer ;)
Men top 20% eier altså hele 90.52% av alle AKH aksjene!

Eliten har tatt plass:
https://www.weforum.org/
World Economic Forum's Members and Partners Our members represent the 1,000 leading companies and 200 smaller businesses - many from the developing world - that play a potent role in their industry or region. Our members are influential, talented and powerful people.

https://www.bnymellon.com/us/en/about-us/newsroom/press-release/bny-mellon-and-world-economic-forum-partner-to-shape-the-future-of-capital-markets-130174.html

Ja Bank of New York Mellon som er USA sin eldste bank blei tidligere i år partner med World Economic Forum som har holdt på i 50 år med og styre verden!

Spørsmål: Fins det noen mulighet at BNY Mellon veit noe som vi ikke veit om hva som kommer ved statsbudsjettet for 2022?
Hvorfor jeg stiller spørsmålet er fordi Øyvind Eriksen:
https://no.wikipedia.org/wiki/%C3%98yvind_Eriksen
Som dere ser så holder denne mannen seg meget opptatt med veldig mye på engang!
Få mennesker som har arbeids kapasitet som dette! Er jo en grunn til at han er Røkke sin høyre hånd ;)
Altså Øyvind Eriksen sitter også på Advisory board til World Economic Forum og Røkke og Øyvind(Aker) Har også dannet havteknologi senter sammen med World Economic Forum tidligere: https://e24.no/naeringsliv/i/dOzKzX/aker-og-world-economic-forum-etablerer-havteknologisenter

Som dere ser så har Mellon og Aker tette bånd med World economic forum og vem veit hva de har av info som kanskje ikke vi har?
Jeg sier ikke at de har drevet med innside trading men at det er lov og tenke tanken om hva vis?
Alt er mulig vertfall :)

Blir vertfall utrolig spennende nå 12 oktober om AKH får støtte penger igjen og om det blir mer en ''bare'' 1 milliard denne gangen ;)
Tror det er stor sjangse AKH får mere penger nå og ved alle de neste statsbudsjette og føler personlig at det er riskikabelt og sitte på utsiden!
Hva om AKH får økninger de neste statsbudsjettene i 2023 og 2024 når Støre bestemmer ;)
Kanskje 1,5 milliard i år og 2-3 neste år og plutselig 4-5 fordi Norge skal vise hvor flinke de er?
Norge gir jo bort over 30-40 milliarder årlig til veldedighet til andre land så dette blir bare litt lommerusk for staten :)

Jeg anbefaler ingen og kjøpe basert på hva dere leser i tråden her men jeg anbefaler og gjøre seg belest på AKH nå vertfall :)















Redigert 20.10.2021 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
Norwege
08.10.2021 kl 07:02 3190

Jeg var inne igjen da du skrev tilbake og har greid å trade en krone til på fallet ned på 29 tallet.
Ja, jeg leser FA og andre aviser. Derfor er jeg ikke full bull på noe, men heller litt forsiktig.
Redigert 08.10.2021 kl 07:10 Du må logge inn for å svare
Meatskull
08.10.2021 kl 09:08 3057

WE BACK BITCHEZZZZ! Ja jeg klarte vist ikke holde meg unna sålenge. JA: Bank Of New York Mellon Usa sin eldste bank har nå økt betraktelig mer: 9,167,042.00 Ja over 9.1 mill aksjer nå ;)))))))))
Meatskull
08.10.2021 kl 09:09 3061

Norwege jeg beklager meldingen jeg svarte deg med sist. Det var out of line og uppassende. Godt jobbet med tradingen der :)
Meatskull
08.10.2021 kl 09:16 3487

Mulig det er BNY Mellon som presser prisen ned for og hente stop loss aksjer?
Slettet bruker
08.10.2021 kl 09:20 3459

Det kan ha noe med denne meldingen å gjøre: "DNB Markets nedjusterer kursmålet på Aker Horizons til 33 kroner fra tidligere 40 kroner, og nedgraderer aksjen til en hold fra tidligere kjøp. Det fremkommer av en analyse publisert torsdag".
Norwege
08.10.2021 kl 09:20 3479

Det går bra. Solgte med litt tap i forhold til sist kjøp, på åpning, men er inn igjen nå. Trodde jeg var litt for optimistisk på med kjøp på 29.1, men det gikk litt for greit. Fortsatt ikke helt sikker på om 29.2 området holder….

Redigert 08.10.2021 kl 09:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.10.2021 kl 09:20 3509

Nyhetsbrev fra DNB Markets:

Verdsettelsen av Aker og Aker Horizons avhenger av verdiutviklingen i, til dels de samme, underliggende virksomhetene. Aker Horizons stengte i går på NOK 30.19 pr aksje og handles slik vi ser det dermed med en premie på 24% i forhold til netto underliggende verdier. Samtidig lå Aker på NOK 739 pr aksje og verdsettes dermed med en tilsvarende rabatt på 23%. I kombinasjon med at vi ser relativt større muligheter for en positiv nyhetsstrøm fra Aker fremover gjør dette at vi tar anbefalingen i Aker Horizons ned fra Kjøp til Hold og kursmålet ned fra NOK 40 til NOK 33 pr aksje. I Aker gjentar vi Kjøp og løfter kursmålet fra NOK 775 til NOK 870 pr aksje.
Akagunners
08.10.2021 kl 09:20 3517

Dnb som nedgraderer fra 40 til 33..
Meatskull
08.10.2021 kl 09:29 3499

Hva er årsaken til at de nedjusterer akh? Er det for og lure ut småsparerne nå rett før statsbudsjettet? Er det dette gjort på ordre fra BNY Mellon? Hvor mye skal BNY Mellon handle? Kraftig økning idag opp fra 8.2 mill til 9.1 mill aksjer. Er personlig ikke bekymret på denne meldingen fra dnb!
Frodon
08.10.2021 kl 09:31 3504

Det der ser ut som en gavepakke til oppkjøpet fra BNY ;) Skjønner poenget til Dnb at peers til Mainstream har falt i verdi, ref Scatec. Men Dnb har lagt inn kr 0 i inntekt fra Mainstream i hele 2021. Det er jo feil. Mainstream har jo inntekter og flere nye felt skal ferdigstilles nå
Frodon
08.10.2021 kl 09:32 3492

Dnb har worst case kursmål på kr 25, dvs hvis alt går dritt, er det ikke mye nedside ;)
manman01
08.10.2021 kl 09:33 3483

Meget Attraktiv pris nu, holder skarpt øje her

is i maven, og Lykke til!
retur
08.10.2021 kl 09:42 3450

Er ikke nedgrad med 7 kr litt væl
Redigert 08.10.2021 kl 09:43 Du må logge inn for å svare
TraderMom
08.10.2021 kl 09:44 3441

Ja, jeg sitter stille i båten, vurderer å laste mer. AKH blir superbra på sikt :-)
manman01
08.10.2021 kl 10:01 3376

Jeg skal også have fundet lidt selskab til de 5 aktier jeg stadig sidder med ((: Med en udvidet tidshorisont, er dette penge på gaden (;
karve
08.10.2021 kl 10:10 3338

Jeg mener det også kan ha med frykten for beskatning i EU for denne type selskaper det sto om forrige dagen, har vært stille om nettopp dette. Noen synspunkter om det Frodon ?
Frodon
08.10.2021 kl 10:10 3447

Spesielt siden de priset Mainstream alene høyere tidligere, enn de priser hele AKH nå ;) Ser ut som kanskje bunnen er satt? Hvor mye kjøper BNY idag? 😅😅
Norwege
08.10.2021 kl 10:19 3471

Tja. Om ikke området her holder, så er det 25 området next er min tro, med mine TA øyne
Meatskull
08.10.2021 kl 10:30 3422

Kan 27.64 som var bunnen 17/3 ses på som en støtte? Eller er det kun topper og ikke bunner som ses på som støtte?
Redigert 08.10.2021 kl 10:31 Du må logge inn for å svare
Marketwatch
08.10.2021 kl 10:38 3399

Er jo bare omsatt aksjer for ca 15 mill. hittil idag. Ser ut som de store/langsiktige sitter.25% eierskap i Rec kan fort bli verdt 5 milliarder for AKH dersom det vi håper på slår til. Selvsagt ikke positivt at Dnb reduserer kursmålet, men ikke alle er enig, en god del analytikere har høyere kursmål.
Frodon
08.10.2021 kl 11:24 3316

Det som gjør at områder blir motstander og støtter, er på områder hvor aksjen har bunnet ut eller toppet flere ganger, også skal det ha vært handlet en del volum på områdene. De sterke områdene er bunnen rundt kr 23,67 til 24,30. kr 27,64 ser jeg også på som en støtte pga 3 topper på området, men ikke en like sterk støtte pga lavere volum. Kr 35 er en sykt sterk motstand, siden veldig mange har kjøpt på den kursen ved børs noteringen.

Uansett, nå er den stigende trenden brutt, så får vi se hva BNY gjør med denne gavepakken ;) BNY har kjøpt veldig mye aksjer på kort tid, i tillegg har de betalt en mye lavere pris for sine aksjer enn de andre på topp 20 listen 😉
retur
08.10.2021 kl 11:29 3329

Som sagt. Redd mange gevinstsikrer nå. Var jo støtte på 29.20. Lurer på å realisere litt selv. Snitt på 26.2.kjipt hvis ned til 25 igjen. Tror ikke det helt selv. Men hvis folk ryker ut igjen på tvang og stopploss så er det ikke god å si. Håper 28 holder.
alan
08.10.2021 kl 12:04 3239

Knapt 0.13% av totale aksjer i selskapet, er omsatt hittil i dag.
Det har senket børsverdien med ca. 1,3 milliarder. Eller 7.4%

Bare å ta helg, og ikke følge med på galskapen.

Norwege
08.10.2021 kl 12:19 3207

I forhold til normal omsetning i akh, så er det mye omsatt foreløpig idag. Sitter med de jeg fikk idag, men er ikke sikker på om området her holder mer enn noen dager.
Langsiktig har jeg stor tro på akh.
nhydro
08.10.2021 kl 12:25 3190

Tipper vi ender mellom 9 og 9,2 i dag. Kursmålendringen er et rent svindelprosjekt fra DNB
wielkikrol
08.10.2021 kl 13:18 3104

Kjøpte mer her i dag.
DividendYield
08.10.2021 kl 15:16 2957

Jeg er for det meste posisjonert innen shipping og jeg har ikke noe investert her, men registrerte at DnB nedgraderte denne kraftig i dag. Jeg merker meg også gleden over dennne amerikanske storbanken The Bank of NY Mellon som er innom

Jeg har ikke noen fasit på smellen, men ser noen likheter med MPCC som har falt og gått sidelengs tross langt høyere inntekter over tid. Det som er felles er at DnB noen ganger har satt et lavere kursmål en andre og til aksjonærenes i MPCCs fortvilelse som de ikke forstår.

Mer interessant er denne Mellon banken. De har over tid kjøpt og solgt i MPCC. Virker som de utnytter nervøse selgere og småaksjonærer med stopp loss. De er inn og ut hele tiden og på MPC tråden får de noe av skylden for nedgangen. Jeg er ingen ekspert, men kan det være at det ikke er så positivt at denne banken har kjøpt seg inn? Ser de enkle penger fra nervøse småinvestorer? Blir spennende å følge.
Redigert 08.10.2021 kl 15:35 Du må logge inn for å svare
undrende
08.10.2021 kl 15:32 2937

Sitter å følger litt med på ordredybden her.
Gjennomført 100% robot trading. Luker mellom kjøp/salg. Små poster som oftest. Har opplevd dette noen ganger tidligere i noen papirer. Da er man nødt til å kjøpe på tilbyder direkte, men får ikke dekket omtrent noe av en middels post. Robotene danser rundt en, for å si det på den måten.
Jeg har ikke tradet her i dag, men legger du deg med en litt større post rett over kjøp, så er jeg sikker på at robot går rett over umiddelbart.
Generelt er det spennende å se hva som vil skje med markedet i US i kveld etter jobbtall langt under forventet. Frister ikke å sitte med noe over helgen for min del.
Meatskull
08.10.2021 kl 16:10 2879

Men hvor mye hadde de i mpcc? Her har de ikke solgt noe enda men bare kjøpt gjevnt og kjøpt masse til over dagens prising! Var de top 5 eller top 10 i mpcc?
DividendYield
08.10.2021 kl 16:36 2838

Jeg har ikke fulgt så mye med. De kom inn for noen måneder siden. ikke topp 5, men betydelige beløp hver dag. Spekulasjonene er at det enten er en bank som herjer med aksjen, eller så er det en fellesbetegnelse for enkeltaksjonærer. Omtrentlig som om vi enkeltpersoner i Norge kjøper aksjer i USA gjennom Nordnet, så står det at Nordnet kjøper, ikke våre private navn. Uansett så er det ikke en storbank med langsiktig investering i noen av selskapene.
Meatskull
08.10.2021 kl 17:06 2782

Litt tidlig og se at de ikke har en langsiktig plan med innvesteringen i akh vel? Om det var vanlige folk som innvesterte gjennom BNY Mellon så hadde vi vel sett noe annet bare kjøp? Er det mulig og maile BNY Mellon med spørsmål om dette eller til AKH?
Meatskull
08.10.2021 kl 17:57 2708

Sendte BNY Mellon en melding nå med spørsmål om det er dems egen innvestering eller fra privat personer/investorer som investerer gjennom dem!
Sendte også dette spørsmålet til AKH nå og spør dem også om deres tanker rundt at BNY Mellon har kjøpt seg så kraftig opp i det siste :)
Redigert 08.10.2021 kl 18:02 Du må logge inn for å svare
Meatskull
08.10.2021 kl 18:06 2703

Fint om noen andre her også sjekker opp litt, mulig dere er bedre en meg på og formulere dere proffesjonelt opp mot disse store aktørene!
wielkikrol
08.10.2021 kl 18:38 2652

Nei, dette var noe dritt. Fikk fylt på rett under 28 i dag.. håper på noe spennende til uken.
Meatskull
08.10.2021 kl 18:41 2709

Statsbudsjettet for 2022 skal fremlegges forslag for til Tirsdag :) Kan bli spennende det!
wielkikrol
08.10.2021 kl 18:46 2790

Tenkte jeg også.
EnAksjeTil
08.10.2021 kl 21:45 2717

Skal målene i parisavtalen oppnås må det tas store steg de nærmeste årene og det må begynne NÅ. Politikerne må sette rammene NÅ. Det bør komme en brukbar grønn gulrot ved dette statsbudsjettet ellers blir det tungt. Høy oljepris er nok et tilbakesteg på kort sikt.
Redigert 08.10.2021 kl 21:48 Du må logge inn for å svare
Frodon
08.10.2021 kl 22:08 2681

Hmm, The Bank of NY Mellon begynte å hamstre aksjer i AKH ca hver dag og de har dratt opp kursen med ca 20%. De har kjøpt nesten 2% av selskapet på et par mnd og siden Aker eier 80% av aksjene og topp 20 eier over 90% av aksjene, er det veldig lite aksjer tilgjengelig når noen kjøper 2% av selskapet. Hvis den samme banken begynner å selge alle aksjene, vil kursen utvilsomt stupe. Da er jo det store spørsmålet «hvorfor kjøper de så mye aksjer på så kort tid?». Om de kjøper aksjer til seg selv eller kunder, vet vi jo ikke. Men de har kjøpt aksjene sine billigere enn de andre på topp 20, da selskapet ble børs notert på kr 35.

Men du tenker at vi burde være bekymret for oppkjøpet? Håper litt på at det er bankens grønt satsing, men umulig å vite 🧐