DNO på full fart mot 15 kr

Else
DNO 04.10.2021 kl 16:20 54268

Igjen ser vi rallytendenser mår kursen går opp over 5% i formiddagstimene. Årsakene er jo sikkert flere , bl.a sterkere oljepris "++80$ , store inntekter med regulære betalingsforhold osv..
Flere analytikere og investorer har i lang tid påpekt at selskapet er verdt betydelig ler enn børskursen av ulike årsaker. Men nå ser det ut til at kursen tar sats og beveger seg opp på 10- tallet osv
Takk til Mossamannen som ser ut til å slippe aksjen fri i markedet.
Kvike11
08.10.2021 kl 14:54 6711

OTO1 hvis du følger lidt med i hvad de skriver så har Genel Oil sendt en meddelelse ud den 6 september om de har modtaget penge,
de skriver ikke hvornår, så vi må gå ud fra det er tidligst den 6 september
Deri mod er DNO heldigvis så professionelle at de 2 dage den 8 september skriver de har modtaget penge, brevet er dateret den 8 september og de skriver de har modtaget penge den 8 september, altså 2 dage efter
Denne måned skriver Genel Oil at de har modtaget penge, og vi hører intet fra DNO, derfor tror jeg ikke på de har modtaget en krone.
Det ser ud til du ved mere end hele marked og andre forum, kan du ikke dokumenterer dine påstande.
DNO er startet i sidste måned med at informerer marked, hvilket måske har været med til at en analytiker har opgraderet hans analyse.
Og du kan lurer på hvorfor dette spørgsmål til stadighed dukker op, troede du var klog nok til at regne det ud, men ak nej .
Grafter
08.10.2021 kl 15:02 6683

Må du holde opp…..
Ifølge tidligere regnskap, har betalingen kommet siste tiden.
Alle selskap informerer ikke ved hver innbetaling…
Er så lei dette no
kvirrevi
08.10.2021 kl 15:04 6671

Det nærmer seg 3Q resultatet dag for dag.

Jeg tror det er mange som er positive til det DNO vil vise frem, både med hensyn til letevirksomhet, økonomiske resultatet og utviklingen for nøkkelindikatorer.

Posisjonering frem mot 3Q resultatet tror jeg vil påvirke aksjekursen fra neste uke av.
Redigert 08.10.2021 kl 15:07 Du må logge inn for å svare
oto1
08.10.2021 kl 16:30 6497

Kvike11

Hvis du hadde klart å følge med så ville du kanskje innsett at DNO mange ganger har mottatt betaling uten å melde det.
Manglende melding betyr ikke manglende betaling.

Hvis du videre hadde klart å følge med så ville du kanskje fått med deg at DNO har fått betaling hver eneste gang de andre operatørene har meldt betaling.
Hver eneste gang.

Hvis du videre hadde klart å følge med så ville du fått med deg at på Tawke lisensen er det DNO som er operatør, ikke Genel.
Det er operatøren som mottar betaling.

Hvis du videre hadde klart å følge med så ville du lagt merke til følgende setning i genels melding (gjelder sarta)::
*Genel is awaiting confirmation from the operator, Chevron, that payment has been received. The Company
expects this shortly and will not announce the payment separately.
Har Genel tatt samme forbehold når det gjelder Tawke? Og hvem var operatør på Tawke sa vi?

Hvis 20.000 aktører har fått med seg at DNO har mottatt betaling på lik linje med alle andre aktører, og 10 personer ikke har fått det med seg så vil jeg påstå følgende:
Det er ikke de 20.000 som vet mer enn hele markedet, det er de 10 som ikke skjønner en dritt.
Selv om de altså gang på gang blir forklart det opplagte.

Når det gjelder DNO's forrige melding så melder ikke DNO at de har mottatt betaling 8 september.
De skriver at de 8 september melder mottatt betaling.
Meldingen kom kl 06:00, og info fra KRG kom noen dager før.

Så må jo DNO forklare hvorfor de noen ganger melder betaling, andre ganger ikke.
Det skjønner ikke jeg, men betaling har de altså mottatt.
Redigert 08.10.2021 kl 16:31 Du må logge inn for å svare
khtt
08.10.2021 kl 16:33 6498

Mangler jo bare en dag på 4 uker før res 3 Q. Men er enig at hvis ikke kursen snart går noen kr så er det helt utrolig. Får jo snart inntekter på 7-8% av børskursen hver mnd. Ikke mange som kan skilte med det. Ha ei god helg.
cheezy
08.10.2021 kl 17:26 6371

oto1,

Jeg foreslår at du lagrer denne meldingen i en fil. Så er det bare cut og paste en gang i måneden framover. Du må bare skifte ut nicket til mottageren.
cinet
08.10.2021 kl 17:59 6303

Creepy; oto1 har sinnsyk peil dno. Alle kan være enige i at dno har en merkelig aksjonær strategi, men de leverer noe helt ellevilt
cinet
08.10.2021 kl 19:22 6156

Du tror d ikke før du ser d , dno kursen vil bli ellevill. Pæng vil sprute over aksjonærene . Med oljepris på 80+ vil dno sope inn gryn
sveipen
08.10.2021 kl 20:47 6005

Hvorfor er ikke DNO konsekvent i sine meldinger. Enten melder man, eller så lar en være. Slik det nå gjøres, kan man lure på om de ønsker å skape usikkerhet i markedet. Det virker som det er målet.
Kvike11
08.10.2021 kl 22:13 5922

Du roder rundt i det det, og indtil videre kan du ikke dokumenterer at de har fået penge i denne måned, alle ved de har fået før, dog ikke de første måneder i år o.s.v
håber selvfølgelig de har fået penge, men jeg ved det heller ikke, du gætter hele tiden.
skriv du bare det du tror og ikke ved.
gider ikke bruge tid på dine teorier mere., så kopier du bare hver måned det du skriver
oto1
08.10.2021 kl 22:26 5889

Er du såpass sikker at du tør vedde en mill?

Det er jeg.

Helt greit at du ikke skjønner noe som helst, men hold våset ditt for deg selv.
Grafter
08.10.2021 kl 22:51 5846

Enig!
Hold det våset for deg selv Kvige11.
Melder Dolphin Drilling at de mottar betaling for DNO hver dag/uke/mnd de utfører boreoperasjoner?
Kvike11
10.10.2021 kl 17:55 5009

Nemmere for dig at dokumenterer dine påstande, end tabe en million til mig..
DNO må oppe sig og stoppe med at holde os aktionærer til grin,
meddele den ene måned at de har modtaget betaling og så stoppe den næste, virker som en børnehave
Da vi andre ikke ved det og det ser ud til du ved det som den eneste, måske du er ansat, måske du har en varm linje til DNO flot oto1
oto1
10.10.2021 kl 20:25 4714

Kvike11

For 2 mnd siden maste du på akkurat det samme som du gjør nå.
Vet ikke hvordan korttids minnet ditt er, (eller kanskje 2 mnd kommer inn i en kategori du ikke klarer), men DNO meldte altså ikke betaling for mai.
Fikk de betalt selv om de ikke meldte?
Hvis du lurer på det kan du lese 2q rapporten.

Grunnen til at DNO meldte betaling i forrige måned vil jeg anta er pga flere mindre begavede personer som trolig har sendt mail.
For å fjerne enhver tvil så tenker jeg dno valgte å melde som et spesialtilfelle.
Det normale for DNO er faktisk å la være å melde betaling..

Grunnen til at jeg tror det er at dno spesifiserte at dette var den 6 på rad. Altså at betalingene kommer hver mnd, selv om det fortsatt er noen "luringer" som ikke har skjønt det.

Når det gjelder dokumentasjon på at dno har fått betalt, så har ikke jeg tilgang til dno's bankkonto.
Men om du hadde skjønt konseptet med at det er operatøren på en lisens som sender faktura, og som dermed får betalt, så ville du skjønt ar Genel kan ikke ha mottatt penger uten at dno har mottatt betaling.

Hvis ikke du tror meg så får du bekreftelsen om en mnd når dno kommer med 3 q tall.
Uten at jeg av den grunn tviler på at du kommer til å mase på akkurat det samme hver mnd.
Enkelte klarer nemlig ikke å skjønne det mest opplagte, og du virker for meg å være i akkurat den kategorien.

Over og ut.
Redigert 10.10.2021 kl 20:27 Du må logge inn for å svare
Kvike11
10.10.2021 kl 21:12 4657

Du har intet fatter af det hele, ved ikke om du er ansat i DNo og fortsætter med at være stædig og komme med gætværk.
Om 3 mdr ved vi ud af om de har fået penge.
Ved at flere banker efterlyse info om pengene, da det er en slyngelstat de arbejder sammen med.
Flere måned ud af de sidste 12 har de ikke fået penge,
det burde være nok til der er flere advarsels lamper der lyser hos ledelsen i DNO om at informerer marked.
Dit gætværk behold det for dig selv, jeg forventer DNO informerer marked så kursen ikke roder rundt omkring de 10
Ser ud til du er klogere end resten af marked og flere store banker m.m. i udlandet
forholder mig til fakta, når det er korrupte slyngelstater der skal betale
Nexhal
10.10.2021 kl 21:25 4620

Finne noe nytt å investere pengene i kanskje.. Da sover du nok bedre :)
kvirrevi
10.10.2021 kl 22:59 4410

Rolig nå gutter:).

DNO har hatt en fin stigning og det har vært gøy å være med på reisen siste måned. Og det er neppe ferdig nå, dette tror jeg kommer til å fortsette oppover. DNO tror jeg leverer bedre enn mine prognoser, håper i alle fall det.

Gledelig lesning for oss DNO aksjonærer: https://www.dn.no/olje/olje/nadia-wiggen/nadia-martin-wiggen/energianalytiker-tror-pa-vill-avkastning-i-oljebransjen/2-1-1079723
anfield16
10.10.2021 kl 23:21 4370

25. mars 2020 trodde samme Wiggen det ville ta tre år før oljeprisen nådde 60 $ , ikke mye å høre på dessverre….
Redigert 10.10.2021 kl 23:54 Du må logge inn for å svare
oto1
11.10.2021 kl 02:23 4212

kvike11

Skal gi et siste svar på dette tullet.
Ikke for din del, for du ville ikke skjønt dette om noen stemplet det i panna di, men for andre som kanskje er usikker pga våset du lirer av deg.

For det første så er det ikke flere ganger det siste året at de, (og med de mener jeg alle), ikke har fått betalt.
Dette gjelder en mnd, all den tid KRG endret betalingen fra en mnd etter faktura til to.

For det andre så trenger du ikke vente 3 mnd.
DNO kommer med 3Q tall den 4. november, og et av avsnittene blir hva som har skjedd etter 3Q.
Der kommer det til å stå hvor mye dno mottok nå i oktober for juli betaling.

Videre er det ikke flere banker som etterlyser info om pengene.
Dette er bare noe du dikter opp, som alt annet.

Når det gjelder hvem som gjetter så kan jeg minne om deg for 2 mnd siden.
Etter en tilsvarende meningsløs diskusjon kom du frem til følgende:

Kvike11 26.07.2021 kl 14:31
"Hvis kurderne ikke har betalt deres afdrag og DNO ikke har informeret dette til marked, er det vel en strafbar handling, idet det er vigtige informationer.
Derfor er jeg ikke i tvivl om de har fået penge, der er bare ingen der ved det."

Der kom du altså frem til den konklusjon at dersom kurderne ikke har betalt, og DNO ikke melder det, så er det en straffbar handling.
Altså var du da ikke i tvil om at DNO hadde fått betaling (selv om det tok deg en mnd å komme frem til det).

Selv om konklusjonen din var feil, så kan du gjerne holde på den tanken. Men det er jo over 2 mnd siden du hadde et klart øyeblikk, så det er vel glemt for lenge siden.
Kvike11
11.10.2021 kl 08:23 3932

DNO vil heldigvis fortsætte sin opgang i dag..
gider ikke bruge mere til på oto1 er et næsehorn, som ikke kan læse indenad og fordrejer fakta.
Burde snart få ny analyse
cinet
11.10.2021 kl 08:35 3881

Pæng spruter inn i pengebingen til DNO. Oljepris vil holde seg godt ut året. Betalingen fra kurderne går sin skjeve gang. Blir godt opp på 11-tallet i dag. Det er energikrise i store deler av verden. Thunberg & co starter oljekraftverk, Libanon helt uten strøm i mange dager . Hele verden trenger det sorte gullet . Med et lysende 4q, vil DNO stige raskt fram til nyttår
khtt
11.10.2021 kl 08:44 3847

11,5 i dag. Men hva venter de på ang. utbytte. Blir det ikke noe utbytte eller?
HAS
11.10.2021 kl 08:52 3818

Hvis det ikke blir utbytte, er det fordi de har funnet noe enda bedre å bruke pengene på:-)
nucleus
11.10.2021 kl 09:26 3658

cinet skrev Innlegget er slettet
Thunberg, Lan Berg,Lysbakken og tilsvarende.. ligger vel nå rett ut på gølvet og vrier seg av sinne/harme nå.
Når energikrisa tar tak og miljøfokuset havner bakerst i køen.
Norge og oljeselskaper tjener derimot penger, mye penger på olje og gas.
Prewia
11.10.2021 kl 09:48 3583

Trots att oljepriset fortsätter stiga, verkar DNO svag, mycket märkilgt
Shagwong
11.10.2021 kl 10:10 3512

Ser ut som Dno har falt under 0.5 % på Short Nordic registeret
Stokk Dum
11.10.2021 kl 10:48 3421

Bra observert, virker ikke som finanstilsynet sine sider (https://ssr.finanstilsynet.no) viser oppdatert status, selv om en får opp detaljer om siste bevegelser om en går inn på DNO spesifikt. Siste bevegelse torsdag, 7. oktober

mvh
chr-
11.10.2021 kl 12:17 3248

Jo, CAPITAL FUND MANAGEMENT gik under 0,5% short den 7. oktober.

Det er virkeligt til at fryde sig over, at de nu har erkendt at DNO aldrig bliver en gevinst for dem længere og at de nu må acceptere et større milliontab på DNO. For får uger siden kunne de være kommet ud med en gevinst.

https://shortnordic.com/history_company.php?player=X&selskapsnavn=Dno&land=norway

De kan nu hygge sig sammen med JP Morgan og Blackrock om store milliontab i DNO.
Prewia
11.10.2021 kl 12:41 3221

Vilka jubelidioter, som shortar DNO, man tappar allt förtroende för stora bolag som håller på så
Anywhere
11.10.2021 kl 13:29 3116

Kvike11, må nok dessverre meddele at jeg støtter Oto fullt her i sin frustrasjon over dine anmasinger om betalingsvarsling.
Ingen proffe forventer at det skal gjøres på månedlig basis. Man erkjenner at business er som vanlig, og uregelmessigheter som har markedsmessig konsekvens må meddeles. Det har ikke betalinger som man forventer skal komme. Det er noe markedet allerede vet kommer, og må derfor selvsagt ikke meldes.
Else
11.10.2021 kl 14:20 3086

Kursen fortsetter opp i dag også og er nå på 11,15kr . Det er jo logisk når nå oljeprisen fortsetter opp og inntektene flommer inn på DNOs konti..
Selskapets samlede verdier har imidlertid sterke potensialer som fort kan bringe kursen til 20kr ++
tradecommander
11.10.2021 kl 14:40 3061

Jeg må nok si meg uenig her. Dessverre har KRG vist seg å være upredikterbare med tanke på betalinger. I tillegg virker det som om det er nye ansvarlige i oljedepartementet som har skapt ytterligere usikkerhet. Se bare på situasjonen med lisensene til Genel og endringer i tilbakebetalinger (fra 50% til 20%). Det ser for meg også ut til at KRG er forsinket i betalinger. Selv om andre melder og vi kan derfor anta de får betalt, er det i seg selv grunn til ikke melde. Gitt historikken og den fortsatte usikkerheten syns jeg det derfor er mest ryddig at de melder. I tillegg skal man ikke se bort fra at det noe økte fokuset fra DNO den siste tiden på informasjon også har bidratt til å løfte kursen...
Slettet bruker
11.10.2021 kl 15:34 2974

Klarer ikke 11 tallet tross høy oljepris, Dno er veldig svak. I gamledager med denne oljeprisen så var Dno i 18kr minst ! Er det vår diktator mossa som holder aksjen nede og gjør det uinterressant for andre !
jantt
11.10.2021 kl 15:51 2904

Så er jeg helt ude af DNO for denne gang. Det blev til en fortjeneste på de sidste 1,5 år på ddk 372.238 så jeg siger tak :)
HVIS den skulle falde tilbage under 10 går jeg nok ind igen.
God vind til alle de trofaste.
Er nu gået ind i Zenith Energy. Så må vi se om den kan give nogle penge :)
chr-
11.10.2021 kl 15:53 2943

På Nordnet ligger DNO fint over 11-tallet bortset fra meget korte perioder i dag.

Selvom shorten er kommet under 0,5%, så er Capital Fund Management sikkert stadig inde i shorten og arbejder intenst på at komme ud med mindst muligt tab. Når de er helt ude af shorten, så vil manipulationen på kursen stille og roligt ophøre og så stiger DNO til dens reelle værdi, som nok ligger i intervallet 20-30. Og intervallet nås nok senest ved 3. kvartals præsentation - noget som Capital Fund Management trods alt nok har fundet ud af.
sveipen
11.10.2021 kl 16:14 2930

Om en skal melde eller ikke melde er for såvidt et uviktig spørsmål, og burde ikke være grunnlag for diskusjon. Hvorfor later noen som dette med betaling aldri har vært et problem?
Om det hadde vært som i Norge, er jeg helt enig.
Da melder man ikke om betaling.
Men ettersom DNO av og til gjør det, må de jo ha en grunn, og hva er den?
Uansett om DNO sin ledelse kommer ut med meldinger eller ikke, ser det ut som markedet får en misstanke om at noe er galt, og ofte kanskje med god grunn.
Alle vet hvor DNO har sine hovedinntekter fra.
Feks.
Hvorfor hører vi ingen ting mer om utbytte. Er det fordi markedet skal begynne å spekulere om det i det hele tatt kommer?
Jeg tenker at det er bedre med en melding for mye, enn omvendt, og uansett hvor mye en prøver og idiotforklare de som stiller disse spørsmålene, så er det en grunn til at DNO er så lavt priset.
Jeg tviler på om det er de som stiller disse spørsmålene sin feil.
Kanskje er det Mossa selv som styrer dette, og er problemet? Jeg vet ikke.
nucleus
11.10.2021 kl 16:19 2961

Oljeprisen på 84 dollar/ fat nå. Så norske kroner sterkest på 2 år. Må vær en god oppskrift for gode inntekter. DNO aldri så mye, med eller uten Mossa.