Pryme + Shell
Det ligger i kortene at Shell vil kjÞpe seg inn i Pryme, nÄ har de inngÄtt et langsiktig samarbeid som strekker seg mange, mange Är frem i tid, bÄde for fabrikken i Nederland og Tyskland.
Shell vil bruke Prymes pyrolyseolje for Ă„ lage sirkulĂŠre kjemikalier, samt at de tar imot pyrolyseoljen fra Pryme for raffinering.
De ble omsatt for 80-85 kr. i grÄmarkedet fÞr notering, fÞrste handelsdag flÞy kursen i taket til 74 kr. opp 45 %.
Pryme gikk pÄ bÞrs med lav prising visavi peers, (52 kr.) De ble omsatt for 80-85 kr. i grÄmarkedet fÞr notering, fÞrste handelsdag flÞy kursen i taket til 74 kr. opp 45 %. Siste grÞnne dag pÄ bÞrs var 13 Sept!! Akjsen har mer enn halvert seg siste mnd. uten nyheter.
Det jeg spesielt liker ved Pryme er at Pyrolyseprosessen bruker elektrisitet, som gjÞr at man kan fÄ et lavere karbonavtrykk pÄ hele verdikjeden og en stÞrre yield, samt at reaktor-stÞrrelsen er betydelig stÞrre enn hos de fleste konkurrentene. Qfuel som lekker informasjon fÞr hver bÞrsmelding, som mangler CEO og som hverken har POC eller klarer Ä kjÞre flere linjer samtidig pÄ Skiveanlegget, prises mer enn 10 gangern. Det er mindre risiko i Pryme ogsÄ, fordi de ikke raffinerer selv,, Pareto som var tilrettelegger opererer med kursmÄl 150 kr.
Shell vil bruke Prymes pyrolyseolje for Ă„ lage sirkulĂŠre kjemikalier, samt at de tar imot pyrolyseoljen fra Pryme for raffinering.
De ble omsatt for 80-85 kr. i grÄmarkedet fÞr notering, fÞrste handelsdag flÞy kursen i taket til 74 kr. opp 45 %.
Pryme gikk pÄ bÞrs med lav prising visavi peers, (52 kr.) De ble omsatt for 80-85 kr. i grÄmarkedet fÞr notering, fÞrste handelsdag flÞy kursen i taket til 74 kr. opp 45 %. Siste grÞnne dag pÄ bÞrs var 13 Sept!! Akjsen har mer enn halvert seg siste mnd. uten nyheter.
Det jeg spesielt liker ved Pryme er at Pyrolyseprosessen bruker elektrisitet, som gjÞr at man kan fÄ et lavere karbonavtrykk pÄ hele verdikjeden og en stÞrre yield, samt at reaktor-stÞrrelsen er betydelig stÞrre enn hos de fleste konkurrentene. Qfuel som lekker informasjon fÞr hver bÞrsmelding, som mangler CEO og som hverken har POC eller klarer Ä kjÞre flere linjer samtidig pÄ Skiveanlegget, prises mer enn 10 gangern. Det er mindre risiko i Pryme ogsÄ, fordi de ikke raffinerer selv,, Pareto som var tilrettelegger opererer med kursmÄl 150 kr.
Tommyknocker
21.10.2021 kl 10:37
5212
Tja, noen ville ut og solgte. Ser ut som bunnen ligger her og det kan bli en bra rekyl opp. Blir nok flere innsidekjĂžp hvis den blir liggende her nede.
Tommyknocker
29.10.2021 kl 09:24
5035
Her har det vÊrt stille en stund. Aksjen er oversolgt, og jeg tror en inngang pÄ dette nivÄ kan bli bra pÄ sikt. Det er langt opp til 150kr..
thypoon
31.10.2021 kl 14:56
4974
Hvorfor prises dette selskapet sÄ lavt? Og hvilke triggere kan vi glede oss til?
Bjellesauen
01.11.2021 kl 09:57
4847
Her gjorde jeg og mange andre et kjÞp nÄr store og kjente navn dukket opp, da er det jo som regel for seint til Ä fÄ den kortsiktige oppturen, det stemte ogsÄ denne gangen. Rart man aldri lÊrer! Men jeg holder pÄ mine til det gÄr i pluss igjen, det gjÞr det nok om noen mÄneder eller Är.
Tommyknocker
01.11.2021 kl 10:31
4842
Kort vei opp her. Trenger litt volum. Det kommer nok. Virker litt styrt av algoritme handel pĂ„ lite volum nĂ„. Ps: Bare 5k aksjer opp til 80krđ€Ł tikk takk..
Redigert 01.11.2021 kl 11:01
Du mÄ logge inn for Ä svare
De som kom litt skjevt ut her pÄ inngang kan vurdere Ä kjÞpe Quantafuel nÄ-de stÄr forann samme rekylen som Pryme hadde og den kan komme nÄr som helst. Kjendis investorer som dumpet Pryme 1-2 dager fÞr Shell melding kom. Quantafuel kan melde POC Skive nÄr som helst, de melder og sansynligvis Kristiansund snart pluss mulig tett samarbeid med Equinor. Ny mann tiltrer i sjefsstolen i dag. Qfuel kan dobble seg i November.
thypoon
01.11.2021 kl 11:32
4792
Pantera, hahaha nei. Pryme har bedre teknologi og er priset som en pĂžlsebod.
thypoon
01.11.2021 kl 11:35
4799
NÊrmer vi oss en opptur mot ipo kurs i november. Pareto sine kursmÄl ligger pÄ 150-350kr
Samme her, er litt i minus pÄ denne. Men sÄ volatil som denne aksjen er, sÄ er svÊrt lite bekymret. En liten gladsak, sÄ stÄr denne i 60-80kr igjen. Tar gjerne sjansen.
Honor
08.11.2021 kl 10:34
4242
thypoon, hva skulle i sÄ fall det vÊre? SmÄsparne er alltid utÄlmodig og vil presse denne langt nedover, tror jeg, det vet ogsÄ kjÞperne. Tviler pÄ sÊrlig annen aktivitet her fÞr tidligst langt ut i 2022. Noen som har annen oppfatning? Personlig skal jeg fiske hvis den komme ned der den var fÞr siste melding.
Tommyknocker
09.11.2021 kl 13:05
4188
Plastikk gjĂžr det bra idag. Mulig Ă„ fiske litt i Pryme,kan jo sprette opp med volum.
VanDiemen7
11.11.2021 kl 10:23
4146
Utrolig Ä tenke pÄ at jeg solgte pÄ 53 for en knapp mÄned siden.
Denne aksjen vil gÄ fullstendig bananas pÄ neste kontrakt. Pas har kursmÄl pÄ 160 hvis jeg ikke tar feil. PÄ tide Ä laste nÄ. Tror ikke Denne gÄr mye ned fra disse nivÄ
Minner om innsidekjÞp pÄ 41 kr 90000 aksjer, nÄ er pryme ett rÞverkjÞp
Tommyknocker
12.11.2021 kl 17:24
3998
Tenker oljesjefens rÄd passer godt her. Tenk langsiktig, kjÞp pÄ svakhet og andres panikk, ha is i magen! Dette ser jo bra ut pÄ sikt, de har store ambisjoner, avtaler og innsidere kjÞper. Mulig de kjÞper mer etter Q3..
Tror denne gÄr til himmels om kort tid, selgere er totalt fravÊrende. I tillegg tror jeg pÄ en ny avtale om kort tid
Snart presentasjon, blir spennende Ă„ hĂžre hva selskapet kommer med. Sitter stille i bĂ„ten đ
Tommyknocker
19.11.2021 kl 21:16
3501
Ja, spennende tider i mÞte. Lurer og pÄ hvem som styrer 800 roboten som holder kursen nede? Hvem kjÞper opp aksjene pÄ vei nedover, i fÞrhandel idag lÄ det ordre pÄ ca 60k aksjer som plutselig ble borte..kommer det gode nyheter blir rekylen formidabel. De Þnsker 5 anlegg innen 2025, sÄ bare Ä legge papiret i skuffen.
Aksjen vil bli en stor vinner i sitt segment. Shell avtalen vil ta denne inn i en meget spennende fase. Mer kommer.....
skvisen
24.11.2021 kl 13:05
3247
Noen som har fĂ„tt med seg presentasjonen i dag og kan gi ett kort referat. đ€ PĂ„ forhĂ„nd takk đ€
thypoon
24.11.2021 kl 14:03
3263
Alt er i rute, penger pÄ bok og samarbeid med Shell. Nytt er kanskje samarbeid med universitetet i Genk om anlegg i miniskala. Har kun lest presentasjonen! Etter pryme sine to anlegg er ferdig og i drift jobbes det med utrulling av anlegg over hele Europa (blueprint)
Redigert 24.11.2021 kl 14:04
Takk for sammendrag. Da er det omtrent samme status som fÞr, bare Ä smÞre seg med tÄlmodighet en stund. Skal kursen skyte opp, sÄ vil det nok vÊre basert pÄ eventuelle bÞrsmeldinger og ikke dagens presentasjon :)
Shell mener faktisk alvor, les her:
https://www.shell.com/sustainability/environment/plastic-waste.html
https://www.shell.com/business-customers/chemicals/media-releases/2021-media-releases/shell-and-pryme-sign-cooperation-agreement.html
PRYME er nevnt som en svÊrt viktig leverandÞr pÄ nettsidene til Shell, med storeambisjoner allerede i 2022, og ambisjoner om utvidelser i 2024 (!!).
Mitt synspunkt er at PRYME er en rakett, sÄ akkurat nÄ er i dvalemodus. Dagens lave kursnivÄ kan snart bli historie. Vi snakker om ett av verdens stÞrste selskaper som kunde, og flere avtaler kan/vil komme.
"Also, in Europe Pryme will begin to supply Shell in 2022 from its Rotterdam plant. Prymeâs plant is forecast to convert 60,000 tonnes of plastic waste to pyrolysis oil each year. Shell will use the pyrolysis oil in its chemical crackers at Moerdijk, The Netherlands and Rheinland, Germany to produce circular chemicals for customers. Read more here.
The agreement also includes provision for future supply to be delivered from Prymeâs proposed second plant in the region. The proposed plant will have an estimated annual pyrolysis oil production capacity of 350,000 tonnes. Start-up for the second plant is planned for 2024."
https://www.shell.com/sustainability/environment/plastic-waste.html
https://www.shell.com/business-customers/chemicals/media-releases/2021-media-releases/shell-and-pryme-sign-cooperation-agreement.html
PRYME er nevnt som en svÊrt viktig leverandÞr pÄ nettsidene til Shell, med storeambisjoner allerede i 2022, og ambisjoner om utvidelser i 2024 (!!).
Mitt synspunkt er at PRYME er en rakett, sÄ akkurat nÄ er i dvalemodus. Dagens lave kursnivÄ kan snart bli historie. Vi snakker om ett av verdens stÞrste selskaper som kunde, og flere avtaler kan/vil komme.
"Also, in Europe Pryme will begin to supply Shell in 2022 from its Rotterdam plant. Prymeâs plant is forecast to convert 60,000 tonnes of plastic waste to pyrolysis oil each year. Shell will use the pyrolysis oil in its chemical crackers at Moerdijk, The Netherlands and Rheinland, Germany to produce circular chemicals for customers. Read more here.
The agreement also includes provision for future supply to be delivered from Prymeâs proposed second plant in the region. The proposed plant will have an estimated annual pyrolysis oil production capacity of 350,000 tonnes. Start-up for the second plant is planned for 2024."
Merkelig stille her, stille fĂžr stormen,? Kommer snart noe her tenker jeg. 30 kan vĂŠre bunnen
Nye avtaler ventes, denne gÄr jo bananas pÄ nyheter, tror vi bunner her i omrÄdet, husk innsiden kjÞpte pÄ 41 kr for 4 mill ca
Alt i rute med fabrikken, denne tar av sÄ vanvittig i 2022. Pas kursmÄl 150kr
Allmuen
02.12.2021 kl 11:20
5259
Har fulgt med denne en stund, og det ser ut som om selgerne pÄ dette nivÄet (30-nivÄet) er ferdige. Tipper en oppgang herfra.
trani skrev Snaker vi om en 300-400% oppside til neste Ă„r?
Jeg tipper nĂŠrmere 200% i 2022.
Og heller en gjevnt bratt stigning de neste Ärene mot 2024 nÄr de skal utvide kapasiteten til nesten 5x av kapasiteten fra 2022 til 2024. Da vil vi virkelig se storskala-produksjno og sannsynligvis en vesentlig hÞyere omsettning og lÞnnsomhet.
De har lagt ut en video pÄ LinkedIn - som kortfattet forklarer planen pÄ kort sikt, Mr Boudewijn virker som han har stÄltro pÄ sin investering.
Og heller en gjevnt bratt stigning de neste Ärene mot 2024 nÄr de skal utvide kapasiteten til nesten 5x av kapasiteten fra 2022 til 2024. Da vil vi virkelig se storskala-produksjno og sannsynligvis en vesentlig hÞyere omsettning og lÞnnsomhet.
De har lagt ut en video pÄ LinkedIn - som kortfattet forklarer planen pÄ kort sikt, Mr Boudewijn virker som han har stÄltro pÄ sin investering.
Redigert 03.12.2021 kl 09:05
Spetalen har vel satset 50mill her sÄ tror dette blir gigantisk i 2022. 150 target pas. Blir trangt i dÞra her etterhvert
Kontrakten nÊrmere nÄ, tror pÄ positiv nyhet nÄ. VÊrt stille lenge.
Her er det bare Ă„ sitte stille og vente.
"BÞrskometen Pryme stiger 23,80 prosent til 38,00 kroner. Nordea kunne i morges melde at de har tatt opp dekning av aksjen med en kjÞpsanbefaling" var kommentaren til Finansavisen idag, men nÄ er aksjen opp nesten 40% pÄ nyheten. Denne raketten kommer til Ä ta fyr mange ganger fremover, tror dette mÄ vÊre en av de mest underestimerte aksjene vi har pdd.
"BÞrskometen Pryme stiger 23,80 prosent til 38,00 kroner. Nordea kunne i morges melde at de har tatt opp dekning av aksjen med en kjÞpsanbefaling" var kommentaren til Finansavisen idag, men nÄ er aksjen opp nesten 40% pÄ nyheten. Denne raketten kommer til Ä ta fyr mange ganger fremover, tror dette mÄ vÊre en av de mest underestimerte aksjene vi har pdd.
Jepp! Markedet reagerer generelt svÊrt lite pÄ en del meget sterke hendelser. Spetalen kjÞper til hÞyere kurs, ledelsen i Pryme hamstrer som galninger, Nordea tar dekkning - avtale med Shell - planer om Ä utvide kapasiten til 5-6x ila 2-3 Är (kort sikt!!).
Fortsatt god kjÞpsmulighet for den som liker stor gevinst :) Mulig kursen vil falle noe etter denne nyheten, men pÄ et par mÄneders sikt vil disse prisene vÊre historie.
Fortsatt god kjÞpsmulighet for den som liker stor gevinst :) Mulig kursen vil falle noe etter denne nyheten, men pÄ et par mÄneders sikt vil disse prisene vÊre historie.
Andpaal71
10.12.2021 kl 11:17
4887
Denne har gÄtt under radaren her. Men dette mÄ jo vÊre en aksje for fremtiden. Har vel kanskje topps i dag. Men man vet jo aldri..
Bjellesauen
10.12.2021 kl 12:35
4847
Fantastisk artig, har ikke mange tusen aksjene i denne, og har vel egentlig sett bort fra noen Þkning i nÊrmeste fremtid, men nÄ er jeg i allefall i pluss. Her ser vi hvor mektig meglerhusene er!
Bullfight
10.12.2021 kl 12:42
4842
PRYME: NORDEA MARKETS TAR OPP DEKNING MED KJĂP, KURSMĂ
L 113
Oslo (TDN Direkt): Nordea Markets tar opp dekningen av Pryme med en kjÞpsanbefaling og et kursmÄl pÄ 113 kroner pr aksje.
Det fremgÄr av en oppdatering fredag.
Nordea skriver at Pryme har utviklet en unik prosess basert pÄ bevist teknologi, som sammenlignbare selskaper ikke er i stand til Ä matche. Kombinert med en voksende liste med partnerskap og fÞrste produksjonsfasilitet under konstruksjon, mener meglerhuset at den nÄvÊrende prisingen er for lav.
Petter Jensen Petter.Jensen@tdndirekt.com Infront TDN Direkt
Oslo (TDN Direkt): Nordea Markets tar opp dekningen av Pryme med en kjÞpsanbefaling og et kursmÄl pÄ 113 kroner pr aksje.
Det fremgÄr av en oppdatering fredag.
Nordea skriver at Pryme har utviklet en unik prosess basert pÄ bevist teknologi, som sammenlignbare selskaper ikke er i stand til Ä matche. Kombinert med en voksende liste med partnerskap og fÞrste produksjonsfasilitet under konstruksjon, mener meglerhuset at den nÄvÊrende prisingen er for lav.
Petter Jensen Petter.Jensen@tdndirekt.com Infront TDN Direkt
Ja dette er gÞy. Jeg har ogsÄ hatt nedgang her. Men godt i pluss nÄ. Er desverre altfor tungt inne i REC. Men holder denne seg pÄ under 50 innen desemberlÞnn, sÄ hÄper jeg Ä fÄ fylt pÄ en del.
Bullfight
10.12.2021 kl 14:42
4723
Hele styret har jo kjÞpt pÄ kurser mellom 70 og 75
Redigert 10.12.2021 kl 14:42
En analytiker mÄtte til... igjen... Fantastisk!
Bullfight
10.12.2021 kl 16:53
4660
Da fikk traderene tÞmt seg ut. sÄ fÄr vi se pÄ mandag God Helg alle sammen.
Ja det blir spennende. God helg đ
Tror uansett nyÄret byr pÄ mange gode muligheter for kursstiging. NÊrmer seg produksjon nÄ.
Tror uansett nyÄret byr pÄ mange gode muligheter for kursstiging. NÊrmer seg produksjon nÄ.