Topofthehill
27.10.2018 kl 14:11 4326

Fyfader - den kommende uken blir den viktigste hittil i NANO sin historie på børs. Her vil skjebnen videre bestemmes. Forventer at kursen stiger noe fram mot torsdag. Med generelt solide data fra ASH (efficacy og DoR), så tror jeg på 200 +/- mill omsetning og rundt 100kr aksjekurs til helgen. Ikke glem Endocyte som steg 274% på en dag med klinisk fremleggelse av data, selv om dette var fra Phase 3. Vi får nå et fullverdig bilde av Lymrit 37-01, og potensielt kan vi trekke noen del-konklusjoner av 20/100. All data vi har fått hittil har vært "oppdateringer", dette er "resultatet". Jeg kommer til å sitte klar med en slump penger på ASK-konto i tilfelle det skulle gå nedover med kursen uansett.
SkeptusVektus
27.10.2018 kl 14:15 4316

tixis: Jeg ser ærlig talt ikke noe problem med at de som har vært skeptiske til en nedadgående aksje ser potensial for positive tider i vente. Tvert i mot! At både Korsar, focuss og bateman nå spekulerer i positive triggere er jo bare artig.
dr. Stockman
27.10.2018 kl 14:38 4271

Enig. Selv om jeg allerede satt med samme antall aksjer i PHO som jeg gjør nå så var det Bellete som ga meg troen på at disse aksjene burde betraktes som langsiktige og ikke midlertidige. At Bravo har gitt focuss noe av den samme opplevelsen er jo helt greit. Men også enig med Tixis i den forstand at man bør ha et filter i bakhodet når man leser innlegg fra skribenter som tenderer til svart/hvitt tilnærming til selskaper. Egentlig er det sjelden grunnlag for en slik tilnærming fordi sluttresultatet er det ingen som kjenner.

Men ingen tvil om at både PHO og NANO trekker store veksler på utskifting i ledelsen. Selvfølgelig enig med focuss i det han leser ut av de siste oppdateringene da jeg allerede har pekt på det samme. At NANO kan komme til å overlate det vanskelige Europa-markedet til en partner er utvilsomt en klok tanke. I den stilling NANO befinner seg må strategien være å ikke bite over mer enn selskapet kan fordøye.

Og langt mer spennende for NANOs finansielle fremtid enn Europa-markedet for Betalutin er potensialet som ligger i Archer1 og Humalutin. Er ikke sikker på om det ville være ønskelig, men ser vel ikke helt bort fra at NANO også kunne tenke seg å inngå et partnerskap med tanke på å bringe Humalutin langt raskere til markedet enn hva som ellers vil skje.

Har skrevet lenge at vi står foran spennende tider i NANO de nærmeste månedene, og er blitt styrket i den overbevisningen. Mange brikker mangler fortsatt i puslespillet, men ser konturene av noe svært interessant. NANO og PHO er aksjene å sitte i for tiden (og på dagens kursnivå har jeg heller ikke lyst til å kvitte meg med de mindre postene jeg har i PCIB og Targovax, men har disse aksjene først og fremst for å kunne bli med på ferden til en viss grad hvis de mot formodning skulle lykkes).
Redigert 27.10.2018 kl 14:39 Du må logge inn for å svare
heilo888
27.10.2018 kl 15:28 4143

Dr.S;
Har stort sett samme tilnærming.
Er tyngst eksponert i PHO og NANO da de ligger fremst i løypa, dernest PCIB, og så og TRVX og BgBio som det også kan være greit å være investert i på litt lengere sikt.
Når det gjelder potensialet fra nåværende markedspris heller jeg imidlertid til at PCIB befinner seg på topp om de følger opp med de resultatene man kan forvente.

focuss
27.10.2018 kl 15:38 4121

Bayer inngikk avtale med Algeta allerede i 2009. Da var Algeta omtrent der hvor Nano er nå. Bayer kan ikke føle seg trygg på at de kan vente i en evighet. Roche og Novartis er heller ikke uaktuelle.
focuss
27.10.2018 kl 15:48 4096

Dr.S
I den fasen vi er nå så synes jeg EMV analyse tilfører mest logikk. For meg resulterer det i 80% PHO, 15% Nano og 5% TRVX
heilo888
27.10.2018 kl 16:10 4044

Heller mer til Snøffelens rangering selv om den er noe subjektiv i ly av hans egne investeringer.
Pga. av det eventyrlige potensialet bør man være investert i PCIB i fall dette "går veien" for teknologien deres.
Men ledelse og forsinkelser trekker selvfølgelig noe ned. Tror de bør gjøre som PHO og NANO og skifte CEO i den fasen de nå går inn i.

Uten at jeg skal påberope meg, eller vet om at det hadde noen vesentlig betydning var jeg i kontakt med Jonas E. i forkant ang. utskiftningene av CEO i PHO og NANO. Blir det flere forsinkelser i PCIB tar jeg samme manøver der.
God helg?!
focuss
27.10.2018 kl 16:22 4018

Synes selv vektlegging av potensiale over ti gangeren kun blir av akademisk interesse. Jeg rangerer da etter hvem har størst sannsynlighet for ti gangeren og når kan det skje. Etter ti gangeren må man tenke nytt likevel og egentlig lenge før også.
focuss
27.10.2018 kl 16:31 3990

Og min analyse baseres på at PHO sitt potensiale er basert på godkjent produkt og at det er nok å skrape i overflaten av markedet sitt for å gå 10 gangeren. For de andre skal mye på plass før 10 gangeren er realistisk. Nano ser jeg på som bra sannsynlighet for 7 gangeren innen rimelig tid. Men med snubletråder på veien dit.




Redigert 27.10.2018 kl 16:35 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
27.10.2018 kl 17:18 3529

Tror det ligger litt i sakens natur at PHO vil måtte komme sånn gradvis etter hvert som de beviser at de kan øke salget dramatisk uten at utgiftene øker tilsvarende. I NANO har vi muligheten for dramatisk positive nyheter allerede de nærmeste månedene, men det blir selvsagt også bra til slutt om vi må vente et par år. Håper vel egentlig på at en av aksjene vil stikke av først, slik at jeg kan ta litt gevinst og øke innsatsen i den andre. Stikker begge av samtidig så kan jeg jo alltids øke litt i PCIB og muligens Targovax.
focuss
27.10.2018 kl 17:33 3501

Dr.S
Vi kan ikke være enige om alt.
Ressource
27.10.2018 kl 19:45 3368

Steike Stockman hvor kan en.lære å bli like flink som dæ
focuss
27.10.2018 kl 21:03 3261

Noen sliter med å finne ut om 90% mulighet for ti gangeren er dårligere en ti prosent sjangs for tyve gangeren. Derfor finnes det tapere og vinnere i markedet
dr. Stockman
27.10.2018 kl 21:49 3189

Å slå proffene ned i støvlene er ingen enkel sport (men er vel det vi alle håper på), og krever også at man tar sjanser som kan slå katastrofalt tilbake. Etter å ha bygget opp min første formue forsvant det hele i et tilfelle av overmot. Slikt kan skje hvis man ikke har tatt høyde for det fullstendig uventetede. Nå satser jeg på flere hester, ikke minst NANO og PHO ved siden av mitt unoterte selskap. Da er sjansen for totalhavari betydelig redusert. Og så bør man som focuss er inne på ha kontroll over regneøvelsene. De kan være kompliserte nok. Selskaper vil gjerne kunne lykkes på flere nivåer, og da med forskjellig sannsynlighet for å kunne oppnå hvert nivå. Og så bør man jo også ha et øye til tidsfaktoren oppi det hele. Noen kan få med seg tre vinnere på samme tiden som en annen sitter og venter på den siste vinneren. Flaks og uflaks skal heller ikke undervurderes. Mitt første havari var et resultat av uvettig ensidighet, men også et resultat av en lang kjede av uflaks for selskapet. Suksessen med mitt unoterte selskap skyldes langsiktig tro på selskapet, men ikke minst en lang kjede heldige tilfeldigheter for selskapet. Kjedelig er det ihvertfall ikke å være hardcore investor (hadde min siste dag på jobben i år 2000).
focuss
27.10.2018 kl 23:58 3043

Proffene som Dr.S kaller det forvalter milliard formuer. Har man ikke ambisjoner om å slå de ned i støvlene bør man spare i fond.
heilo888
28.10.2018 kl 15:45 2723

focuss;
For all del; Photocure har en stor fremtid selv om jeg mange ganger har vært i tvil siden jeg for første gang i 1998/1999 investerte surt inntjente nettopenger i selskapet.

Men vær oppmerksom på at snubbletrådene er få og tynne for Nano både teknologisk og regulatorisk for tiden. "Pipen" er uhyre sterk så dette kan ende opp med en kurseksplosjon etter 2 års ørkenvandring
En sak mange glemmer er at en dose med Betalutin gir mange ganger inntekten til en dose med Cysview. For ikke å snakke om prisingen PCIB kan få for sine produkter! Det er dette astronomiske inntektspotensialet som gjør at man bør være investert i PCIB.
Selv et lite innskudd på kr 10.000 kan bli til en stor formue om 3-4 år om teknologien fungerer som til nå, og selskapet spiller sine kort riktig.
Lese dere opp, og ta kalkulatoren opp fra skuffen?!
Redigert 28.10.2018 kl 15:57 Du må logge inn for å svare
focuss
28.10.2018 kl 16:15 2675

Heilo888
Nano kan nå være nær slutten av sin ørkenvandring. PCIB kan nå være i begynnelsen av sin. Når jeg ikke har fattet interesse for PCIB siden jeg solgte på 22 for et par år siden så får jeg det neppe på ganske lenge.
focuss
28.10.2018 kl 16:28 2635

At Betalutin blir et produkt i markedet har vel de aller fleste vært skråsikker på siden ASC-16.
focuss
28.10.2018 kl 16:42 2601

Inntektene til Nano og PHO bestemmes av den samme matematikken. PxV. P=pris og V= volum. Apple tjener penger de og.