Nå flytter vi fra Australia til Norge og søker på hovedlisten

FkL
PNOR 07.10.2021 kl 10:23 265003

Nå har flyttingen til Norge startet og søknadsprosessen for notering på hovedlisten er i gang.
Begge forventes implementert i desember. Her er det bare å glede seg!!!

Scheme of Arrangement; Financial Calendar Amendment

PetroNor Australia (OSE ticker: “PNOR”), the independent oil and gas exploration
and production company with a focus on Africa, is pleased to announce its
intention to re-domicile from Australia to Norway via a proposed Australian
Scheme of Arrangement (“Scheme”), subject to shareholder, regulatory and court
approvals.

In the event approval to have its securities admitted to the Oslo Børs main list
is not forthcoming, PetroNor Norway will alternatively apply to have its
securities admitted to trading on Euronext Expand, thereby facilitating the
tradability of the New PetroNor Norway Shares on the same securities exchange
that PetroNor Australia is presently listed.

Shareholders will be given the opportunity to vote on the Scheme at the Scheme
meeting, expected to be held in late November 2021 and, subject to the
conditions of the Scheme being satisfied, the Scheme is expected to be
implemented in late December 2021.

Further, the Company advises that it will no longer release an Interim Financial
Report for the quarter ending 30 September 2021. However the Company will in due
course provide a Trading Update announcement covering the same period.

https://live.euronext.com/en/node/6906225
Redigert 06.01.2022 kl 13:00 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
01.11.2021 kl 17:30 5737

Jeg tror i hvert fall ikke dagens nedgang hadde noe med meldingen fra i går kveld å gjøre. PEN steg 2,81 % i dag.
FkL
01.11.2021 kl 18:40 5626

Oil rises on demand outlook despite China fuel reserves release

Nov 1 (Reuters) - Oil prices rose sharply on Monday as expectations of strong demand and a belief that a key producer group will not turn on the spigots too fast helped reverse initial losses caused by the release of fuel reserves by No. 1 world energy consumer China.

OPEC+ is expected by analysts to stick to the 400,000 figure at its Nov. 4 meeting, with members Kuwait and Iraq in recent days voicing their support for it, saying those volumes were adequate.

https://www.reuters.com/business/energy/oil-falls-after-china-releases-reserves-gasoline-diesel-2021-11-01/
Mrhifi
01.11.2021 kl 20:23 5470

Der er ikke den store interesse fra købere...FACT..

Der skal konkrete og positive news til at rykke kursen....

Gambia forlængelse var ikke nok til at løfte kursen....kurs 2 kroner ligger ikke lige rundt om hjørnet 😇
thief
01.11.2021 kl 21:18 5369

Helt klart at nedgangen hadde med meldingen å gjøre.Bare at aksjonærene i PEN virker å skjønne at dette snart ordner seg🙂Hadde avtalen gått i boks,ville vi fått en betydelig oppgang.Når det nå ble en liten utsettelse til,virket det som noen ultrakortsikrige solgte i dag.Og som har NULL kontroll på verdiene i selskapet. Kun inne for en kjapp trade. Leverer petronor noe konkret snart,får vi nok en skikkelig reprising. Aksjen henger minst 50% etter de andre oljeaksjene.Så vi får vente på Aje,nye kjøp osv!Dette kommer jo garantert,vi får bare håpe det kommer snart🙂
Fluefiskeren
01.11.2021 kl 21:44 5271

He-he. Nei, PNOR faller aldri en helt vanlig dag...

Redigert 01.11.2021 kl 21:45 Du må logge inn for å svare
Mrhifi
02.11.2021 kl 07:57 5028

Jeg forstår ikke der så lidt handel i Pnor aktien...
Anyway, 2022 oil price ser ud til at blive crazy...

1-11-2021.
Bank Of America Sees $120 Oil By June 2022.
https://oilprice.com/Latest-Energy-News/World-News/Bank-Of-America-Sees-120-Oil-By-June-2022.html
Redigert 02.11.2021 kl 07:59 Du må logge inn for å svare
smaa
02.11.2021 kl 11:37 4688

Ja, men de leverer jo ikke noe konkret, vi må bare vente og vente, og hvorfor stiger Pen og ikke Petronor? I dag rødt igjen: 1 dag -1,89, 1uke -1,38, 1 mnd -6,85, 3 mnd-6,39 og 1 år -18,19. Vi er jo ikke i markedet for å oppleve slike tall, alle her vil vel tjene penger. Tross alle forsikringer fra dette forum om at bare vent, og vi venter og taper penger - ikke mye å rope hurra for, dere må da være enig i det. Ja da jeg kan bare selge og finne noe annet, men gjør ikke det , men kanskje skal vi rosemale litt mindre. Solen titter også fram nå:)
Slettet bruker
02.11.2021 kl 12:49 4549

Laster videre, helt utrolig pris rundt 1,14.
Som jeg har hevdet tidligere, det tar tid å venne seg av med de brune konvoluttene.

Avgjort at det treneres av den kvinnelige oljeministeren, men hun må nok gi etter til slutt.

I mellomtiden er dette utrolig billig.
evetjo
02.11.2021 kl 14:22 4388

Enig, jeg begynner å mislike rosemalingen sterkt. Jeg har sagt det før, men jeg tror at PNOR er helt okey med at prisen går nedover frem mot flyttingen. Noe sier meg å de ønsker denne situasjonen velkommen. Det er noe som heter å pynte brura, men i dette tilfellet virker det som man prøver å få bryllupet så billig som mulig...

Eneste som holder motet oppe hos meg er at jeg snitter ned...
FkL
03.11.2021 kl 10:07 3987

Siste rykte fra salg av ENI’s andel fra Havet på XI.

The sale of Eni's onshore and offshore production activities in Tunisia is not yet complete. Here's what's going on

The sale of Eni's onshore and offshore production activities in Tunisia is not yet complete. However, bids from the Perenco and Petronor duo, as well as Savannah Energy's Andrew Knott, would be in the best position to win. Petronor worked to secure external funding.

According to Africa Intelligence , Petronor contacted Shell Trading for this transaction to obtain a repayable loan on future crude oil shipments. Shell Trading, however, would not lend the full amount and Petronor would probably also have to resort to a capital increase on the Oslo (Norway) stock exchange, where it is listed, to cover the full cost of the acquisition.

https://www.startmag.it/energia/eni-tunisia-petronor/
tuja
03.11.2021 kl 11:20 3860

Noen vil ikke slippe aksjen oppover i kursstigen. Med en gang kursen går i pluss, kommer noen og selger ned kursen umiddelbart. Har pågått litt vel lenge nå. Aksjen er helt klart underpriset i forhold til energipriser og inntjening/cashflow, men det er vist ikke ett viktig parameter på Oslo børs. Er vel eneste oljerelaterte aksje med negativ verdiutvikling i 2021. Crazy.
nkamok
03.11.2021 kl 12:02 3790

Spændende - ellers kan de sikkert låne lidt af Mærsk her i DK, de kom lige med tal i går . 100 mia kr. i overskud :-O :-O
FkL
03.11.2021 kl 12:37 3757

Ja, dette er veldig spennende og viser litt at vår ledergruppe tenker utenfor boksen. Slik jeg forstår det så har de ønsket å finansiere kjøpet med salg av olje fra kjøpet. Litt som å la kjøpet finansiere seg selv. Hvis volumene vi har sett på dette stemmer så tror jeg ikke vi trenger penger fra annet enn vår egen kasse og jeg tror at journalisten her har spekulert på egenhånd når det gjelder dette. Gøy å se konturene av hva de tenker hvis det stemmer.
thief
03.11.2021 kl 12:46 3724

Får nok en syk rekyl om kjøp meldes.Med økning i congo fremover,så er vi plutselig på 8-9k i produksjon 🙂Skal mcap betydelig opp,sammenlignet med andre lignende selskap. Hvertfall 50-70% fra dagens nivå!Kursmålene vil da stige langt over 2kr!Pen fikk et saftig løft etter deres kjøp, de ligger på 7.7k,med mål om 9.5k snart!
Redigert 03.11.2021 kl 12:50 Du må logge inn for å svare
polion
03.11.2021 kl 13:46 3605

"Syk rekyl"? Ja, du skal jaggumeg se det blir den samme rekylen som det ble fra mai d.å. (etter en kraftig produksjonsøkning) og frem til i dag. En rekyl fra 1,60 til 1,15, type rekyl som vi lever særdeles godt med.

Ellers så blir vi vel litt lei den evigvarende tesen om at aksjen holdes kunstig nede og disse nivåer. En aksje som eventuelt er underpriset skal definitivt vekke kjøpsinteresse, det er vel omtrent slik markedet fungerer, eller? Det handler om å kjøpe billig/til underpris, eller? I vårt tilfelle, er bare markedsinteressen zero komma null, null.
smaa
03.11.2021 kl 14:08 3572

SYK er rette ordet, for det er vel det denne aksjeprisen har vært siden 3.mai uansett hva som har blitt sagt og meldt. Er noe som ikke stemmer når kursen holdes nede på denne måten, ikke med selskapet, men med Oslo Børs. Det må vi lide under, håper den flyr før de får fylt på altfor mye.
Håper på FRISK rekyl:):)
Redigert 03.11.2021 kl 14:11 Du må logge inn for å svare
Dovretro
03.11.2021 kl 14:26 3610

Den blir jo syyyykt presset nedover, gjetter på at denne står i 1.16 på slutten av dagen, slik har det jo vært daglig at den blir kjøpt opp på slutten av dagen. De som leker med denne kan få fortsette for min del, Har vært med så lenge at jeg skal være med en stund til.
Fluefiskeren
03.11.2021 kl 14:41 3555

Stadig leser vi innlegg om at kursen holdes nede. Noen presser den nedover etc.

Hvordan vet man det? Det er lett å se det utifra et kursutvikling som ikke passer sin egen investering, men den er ikke objektiv.

Hvis det er så lett å manipulere så er det rart at ikke noen av aksjonærene manipulerer den oppover?

Ikke PNOR spesifikt, men gjelder de fleste aksjer. Dalende kurs blir forklart med manipulering og gjerne roboter. Når det er oppganger er det aldri snakk om det. Hvem har interesse av å holde PNOR nede i måned etter måned etter måned? Hva vil de oppnå?
Redigert 03.11.2021 kl 14:42 Du må logge inn for å svare
Dovretro
03.11.2021 kl 14:56 3513

Men hvilken seriøs aktør kjøper 1 og 10 og 25 aksjer uten å ha en mening med det ?
Fluefiskeren
03.11.2021 kl 14:58 3510

Men hvorfor skulle det påvirke kursen? Opp eller ned? Jeg kan ikke forstå at det skulle senke kursen. Burde ikke da heller være omvendt?
Bsingh
03.11.2021 kl 14:59 3524

Det har vært flere runder med betraktelig oppgang, uten at det har vært noe form for nyheter det siste året vil jeg si. Så det kan jo forsvare en form for manipulering av kursen oppover også. Men, jeg sier ikke at det har vært noe manipulering, bare at kursen har gått begge veier. Det jeg derimot har sett er at for hver gang den har gått oppover, så virker det som at den går rett ned igjen kort tid etterpå. Vet at MM har vært et hett tema rundt dette, og den skal jo også bremse volatilitet. Så det kan jo være at litt av oppgangen bremses grunnet dette. Men siden jeg ikke ser hvem som gjør kjøpene, så blir det vanskelig å si hva det er. Kan jo bare være noen som prøver lykken litt under kursen, og får gjennom kjøpet. Kan heller ikke forstå hvem som skal ha interesse av å "holde" kursen nede. Aksjen har vært billig en god stund nå, så de som vil gjøre en god inngang, har jo hatt drøssevis av muligheter. Men igjen, kan heller ikke forstå hvorfor den er priset som den er.
thief
03.11.2021 kl 15:06 3486

Mye av grunnen til at det ble dårlig oppgang,når produksjonen økte,er vel åpenlyst 🙂Da tynget repemi,som ikke var vanskelig å se.Denne gangen trykkes det ingen nye aksjer,ref les hva selskapet skriver om nye kjøp!Hvis ikke de gjør et gigakjøp!Og med en produksjon på 8-9k,lite gjeld og bunnsolid økonomi, er det selvsagt at dagens mcap er latterlig lav. Kan jo bare ta en kikk på PEN 🙂
Fluefiskeren
03.11.2021 kl 15:18 3446

Det forstår jeg heller ikke. Nyheten om de økte eiendelene var jo et kjempekjøp til en billig penge. Hvorfor skulle en liten repemi forhindre en oppgang? Det gjorde jo slett ikke det da PEN kjøpte opp Tullow-andeler og det var jo en repemi jeg tjente mye penger på. Rep-emien i PNOR var jo mest en bagatell. Jeg har sagt det før at dette flotte kjøpet ble kommunisert dårlig. Noen er enig med meg i det. Andre er uenige. Det er greit. Hadde blitt kjedelig her hvis alle var enige i alt. Nå ser jeg akkurat at kursen er nøyaktig på mitt snitt. Trodde ikke den skulle ned dit igjen.

polion
03.11.2021 kl 15:19 3456

Jeg visste hva som ville komme. Men hva vi aksjonærer mener om aksjen og det fundamentale, er repetert adskillige hundre ganger. Og den ubetydelig mengde repemi-aksjer, det vet hele markedet om. Og hvis markedet mener at det er denne ubetydeligheten som har forårsaket dagens "Nille"-kurs (til tross for produksjonsøkning, oljeprisøkning, osv.), så burde aksjen vært av interesse for flere enn oss. Dette er og blir bare nok en repetisjon der man forsøker å idiotforklare markedet.

Og hvorfor er ikke markedet interessert i en aksje der det fundamentale egentlig tilsier en kurs på eks..vis NOK 2,00? Vet ikke hvordan det er med dere andre, men som markedsaktør så er i alle fall jeg interessert i de billigste aksjene på OSE. Dog fullt mulig at resten av markedet er fullstendig uinteressert i gode kjøp.

PS. Husk nå på at vi PNOR-aksjonærer ikke sitter på noen hemmelighet som er helt ukjent for resten av markedet.
Nybegynner2
03.11.2021 kl 15:34 3409

Mine antagelser om lav kurs skyldes liten interesse som igjen forklares med; ingen profilerte personer har kjøpt, notert på Euronext Expand, er i ''skitten sektor'', ingen medieomtale, ingen analytikere som roper KJØP i Finansavisen eller i DN, er et relativt nytt selskap hvor historikk APCL henger ved, vært mye utsettelser, er et ubetydelig selskap per tiden, har demonstrert over for kort tid at de tjener penger ++. Det er noe som heter Proof of Concept. Jeg sitter rolig i båten, selv om jeg ergrer meg over at kursen er som den er. Selskapet tjener penger, noe som betyr at jeg også tjener penger uavhengig av kurs.
Dovretro
03.11.2021 kl 15:50 3388

De tingene som jeg sliter med å forstå er at børsen har gått opp 30% siden januar oljen har økt ca 40% og Pnor har økt sin produksjon mye, mens aksjen har falt 10% siden Januar, vet ikke om det er noen andre oljeaksjer som kan vise til det samme.
Fluefiskeren
03.11.2021 kl 16:06 3335

Det må vel isåfall være IOX, men det er en dårlig sammenligning. Hvis vi er en mygg så er de en midd.
thief
03.11.2021 kl 16:25 3273

Slike eksempeler er det haugevis med på ose.De er lavt priset og mange kjenner til selskapet.Liten interesse,men plutselig kommer reprisingen.Så handler ikke om at vi sitter på noe ukjent.Men noen må ta tak.Og det vil garantert skje i PNOR.Aksjen gikk rett fra 1kr til 1.6kr like etter hovedemisjonen.Da tok noen tak🙂Og med den prisingen vi har nå,produksjon/fortjeneste og veksten fremover,så vil det skje igjen.
Redigert 03.11.2021 kl 16:26 Du må logge inn for å svare
upsidedown
03.11.2021 kl 16:47 3236

PNOR vil trolig ligge i stabilt sideleie ei stund til. Har man troa laster man. Personlig har jeg vært av den oppfatning at man ikke kan forvente særlig mye før Q4 er på bordet om det ikke kommer overraskende nyheter. Senegal kan være en slik trigger, men tror ikke det blir avklaring før i ellevte time i beste fall og da er vi godt ute i Q1 2022.
thief
03.11.2021 kl 17:00 3189

Er vel flere nyheter som burde komme lenge før et knallsterkt q4🙂Forventer at både nytt kjøp og Aje er på plass,dette er 2 store triggere.I tillegg meldes vel oppstart av drilling i congo, da er den organiske veksten i gang💰
tuja
03.11.2021 kl 18:29 3038

Enig. Det burde snart komme noe kursdrivende. Og i des skal vi i tillegg også på hovedlisten. Bare å smøre seg med tålmodighet. Noe er nok på trappene.
Fluefiskeren
03.11.2021 kl 18:39 3028

Er det noe en fluefisker må ha er det tålmodighet, men det begynner å skorte på. Egentlig burde man vel bare legge den i skuffen, glemme den og bare ta imot det som eventuelt kommer. Det klarer garantert ikke jeg.
Patron72
03.11.2021 kl 18:42 3008

Enig med deg angående tålmodighet. Når vi kommer til fisking er det sluk eller spinner som gjelder. Og en god dunk med vin i båten 😃
Fluefiskeren
03.11.2021 kl 18:56 2952

Da legger akkurat Stena Icemax ut fra Las Palmas mot Gambia. Er der om ca 5 dag. Regner med at den da går direkte til Bamboo-1 på A2 og spudder i slutten av neste uke. Den har jo en viss betydning for oss og enda mere for interessen for mini lisensrunden på A1. Et like stort funn der som FAR håper på vil utvilsomt øke interessen for både A1 og A4.
Redigert 03.11.2021 kl 19:05 Du må logge inn for å svare
thief
03.11.2021 kl 19:54 2825

Ja,funn på a2 vil jo være utrolig bra for oss og interessen rundt Gambialisensen.Blir partner neppe noe problem 🙂
Fluefiskeren
03.11.2021 kl 20:27 2763

Mulig jeg var litt rask. Var på vei ut fra havneområdet og var oppe 8 knop. Nå ligger den i ro litt lenger ut fra land. Her omtrent lå den forøvrig også et snaut døgn på vei inn til havna.
polion
03.11.2021 kl 22:39 2589

Tålmodighet er nødvendigvis ikke noen stor dyd. Har en kompis som var nokså tung i tidligere NSG, og det var tålmodigheten som ble hans visse død (dvs. han var med skuta til bunns).
PS. Ei heller klarer jeg å legge PNOR i skuffa, har nok litt for mye til det. Nei, aksjebrevene blir liggende ytterst på bordkanten i påvente av en kurseksplosjon. Skjer ikke dette etter at Q4-resultatet er fremlagt, skal aksjene på hue og ræva ut døra.