Nå flytter vi fra Australia til Norge og søker på hovedlisten
Nå har flyttingen til Norge startet og søknadsprosessen for notering på hovedlisten er i gang.
Begge forventes implementert i desember. Her er det bare å glede seg!!!
Scheme of Arrangement; Financial Calendar Amendment
PetroNor Australia (OSE ticker: “PNOR”), the independent oil and gas exploration
and production company with a focus on Africa, is pleased to announce its
intention to re-domicile from Australia to Norway via a proposed Australian
Scheme of Arrangement (“Scheme”), subject to shareholder, regulatory and court
approvals.
In the event approval to have its securities admitted to the Oslo Børs main list
is not forthcoming, PetroNor Norway will alternatively apply to have its
securities admitted to trading on Euronext Expand, thereby facilitating the
tradability of the New PetroNor Norway Shares on the same securities exchange
that PetroNor Australia is presently listed.
Shareholders will be given the opportunity to vote on the Scheme at the Scheme
meeting, expected to be held in late November 2021 and, subject to the
conditions of the Scheme being satisfied, the Scheme is expected to be
implemented in late December 2021.
Further, the Company advises that it will no longer release an Interim Financial
Report for the quarter ending 30 September 2021. However the Company will in due
course provide a Trading Update announcement covering the same period.
https://live.euronext.com/en/node/6906225
Begge forventes implementert i desember. Her er det bare å glede seg!!!
Scheme of Arrangement; Financial Calendar Amendment
PetroNor Australia (OSE ticker: “PNOR”), the independent oil and gas exploration
and production company with a focus on Africa, is pleased to announce its
intention to re-domicile from Australia to Norway via a proposed Australian
Scheme of Arrangement (“Scheme”), subject to shareholder, regulatory and court
approvals.
In the event approval to have its securities admitted to the Oslo Børs main list
is not forthcoming, PetroNor Norway will alternatively apply to have its
securities admitted to trading on Euronext Expand, thereby facilitating the
tradability of the New PetroNor Norway Shares on the same securities exchange
that PetroNor Australia is presently listed.
Shareholders will be given the opportunity to vote on the Scheme at the Scheme
meeting, expected to be held in late November 2021 and, subject to the
conditions of the Scheme being satisfied, the Scheme is expected to be
implemented in late December 2021.
Further, the Company advises that it will no longer release an Interim Financial
Report for the quarter ending 30 September 2021. However the Company will in due
course provide a Trading Update announcement covering the same period.
https://live.euronext.com/en/node/6906225
Redigert 06.01.2022 kl 13:00
Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
18.10.2021 kl 22:12
3534
Jeg oppfatter det som ett års utsettelse fra den dagen meldingen kom (16. september)
FkL
18.10.2021 kl 20:08
3771
Ikke alt som går på skinner i Senegal.
Gas and oil: Tensions between Senegal and BP, Macky Sall cancels ...
By: Seneweb News -Seneweb.com | October 18, 2021 at 11:10:27 AM | Read12363 Times | 57 Comments
The reason ? The poor results of BP and the rise of renewable energies will delay the start of production.
President Macky Sall canceled in extremis a discussion scheduled for September 30 with Gordon Birrel, vice-president exploration / production.
The British major keeps revising her schedule on the Tortue gas field, as the problems accumulate. A delay that exasperates and worries the two governments involved in this project.
https://www.seneweb.com/news/Economie/gaz-et-petrole-tensions-entre-le-senegal_n_361530.html
Gas and oil: Tensions between Senegal and BP, Macky Sall cancels ...
By: Seneweb News -Seneweb.com | October 18, 2021 at 11:10:27 AM | Read12363 Times | 57 Comments
The reason ? The poor results of BP and the rise of renewable energies will delay the start of production.
President Macky Sall canceled in extremis a discussion scheduled for September 30 with Gordon Birrel, vice-president exploration / production.
The British major keeps revising her schedule on the Tortue gas field, as the problems accumulate. A delay that exasperates and worries the two governments involved in this project.
https://www.seneweb.com/news/Economie/gaz-et-petrole-tensions-entre-le-senegal_n_361530.html
Redigert 18.10.2021 kl 20:09
Nybegynner2
18.10.2021 kl 20:07
3753
Litt usikker om det er 1 år utsettelse de ber om. I børsmelding står det «full year». Kan jo også tolkes som forlengelse ut året, eller er jeg helt på jordet? Ikke at det har så stor betydning, da dette forhåpentligvis avklares før børsåpning i morgen.
FkL
18.10.2021 kl 19:55
3787
Da tar vi et lite psykologisk pust i bakken på veien oppover.
Oil prices ease off highs as U.S. factory data weighs on market
“The oil market started off with a lot of exuberance, but weak data on U.S. industrial production caused people to lose confidence in demand, and China released data that intensified those worries,” said Phil Flynn, senior analyst at Price Futures Group in New York.
https://www.reuters.com/article/idUSKBN2H802R
Oil prices ease off highs as U.S. factory data weighs on market
“The oil market started off with a lot of exuberance, but weak data on U.S. industrial production caused people to lose confidence in demand, and China released data that intensified those worries,” said Phil Flynn, senior analyst at Price Futures Group in New York.
https://www.reuters.com/article/idUSKBN2H802R
FkL
18.10.2021 kl 19:34
3819
Det er utvilsomt slik at selskapet og ikke minst jeg ønsker å beholde lisensen i Gambia, men innbakt i kursen er den jo ikke. Jeg kan heller ikke se at noen skulle selge isolert på grunn av den, men man skal aldri si aldri.
Derimot så skriver du som om det er miste eller beholde og det tror jeg ikke det er snakk om, med mindre 30 dager var vår opprettingsperiode. Det tror jeg derimot at den var for kort til. Altså tror jeg det står mellom at vi får utsettelse på 1 år eller at Gambia kjører etter avtalen og kjører den opprettingsperiode som finnes det. Da blir det vel en advarsel og så får vi en tid til å komme i mål. Tror ikke det er snakk om noen bot i og med at vi så langt ikke har forpliktet oss til annet enn å tyde seismikk og få på plass partner det første året.
Derimot så skriver du som om det er miste eller beholde og det tror jeg ikke det er snakk om, med mindre 30 dager var vår opprettingsperiode. Det tror jeg derimot at den var for kort til. Altså tror jeg det står mellom at vi får utsettelse på 1 år eller at Gambia kjører etter avtalen og kjører den opprettingsperiode som finnes det. Da blir det vel en advarsel og så får vi en tid til å komme i mål. Tror ikke det er snakk om noen bot i og med at vi så langt ikke har forpliktet oss til annet enn å tyde seismikk og få på plass partner det første året.
Fluefiskeren
18.10.2021 kl 18:00
3986
Tror nok den betyr en god del for dem. Ellers hadde de ikke kjørt voldgift i flere år. Det er nok ikke gratis. A4 er jo den lisensen de har med de klart størst prospektive ressurser. På den annen side er kanskje ikke sannsynligheten for funn veldig stor så ved å miste den kan det være at de slipper de også slipper en del kostnader. Hvis de ikke klarer å finne en interessent kan man jo også lure på hvor prospektiv den egentlig er. Hvor langt nede på prioriteringslisten den er vet jeg ikke, men det ville uansett være negativt om de må gi den tilbake etter så mye kjemping for å beholde den. Tror også det vil ha klare følger for kursen. Vi så hvordan den steg da meldingen om at vi kunne beholde kom. Riktignok falt den relativt fort tilbake igjen slik jeg også tror den vil stige tilbake igjen. Det kan være en fin anledning for å fylle på. Personlig vil jeg ikke bytte den med Guinea- Bissau. Ikke SOSP heller hvis vi får beholde den.
Men så lenge ingen melding har kommet er det vel like greit å ikke spekulere (selv om det var akkurat det jeg gjorde). Vi vet det nok i morgen tidlig.
Men så lenge ingen melding har kommet er det vel like greit å ikke spekulere (selv om det var akkurat det jeg gjorde). Vi vet det nok i morgen tidlig.
Redigert 18.10.2021 kl 18:04
SEE
18.10.2021 kl 16:47
4131
Ledelsen kunne tatt en "psky", hadde vært morsomt å se om kursen hadde beveget seg oppover med noe lignende.. 😂
hofa
18.10.2021 kl 16:17
4186
Med de kursmål der er og de triggere der ligger, så er en kurs på 1,15 eller 1,25 fuldstændig ligegyldige, jeg forstår ikke det øretrilleri.
thief
18.10.2021 kl 16:07
4236
Bomma på forrige nedtur,satse på du kommer deg inn nå🙂Flott om vi får utsettelse, men Gambia har veldig lite å si får verdiene i petronor. Den har blitt bare en bonus.Er langt nede på prioriteringslisten til selskapet!Så kan jo bli en meget god kjøpsmulighet, om noen selger på et avslag.AJE er mye viktigere,og den godkjennelsen er beregnet å komme i oktober🙂
Fluefiskeren
18.10.2021 kl 15:42
4294
Men vi kan jo få melding helt fra nå til børsen åpner imorgen. Men har ikke noen godfølelse jeg heller.
ÆreVære
18.10.2021 kl 15:23
4343
Da håper jeg virkelig at den kommer før 1600 og ikke etter at børsen stenger!
klaesp
18.10.2021 kl 15:18
4359
Siden vi ikke har fått tilbakemelding, så er svaret nei på utsettelse med overhengende sannsynlighet.
Fluefiskeren
18.10.2021 kl 14:57
4412
I dag er vi vel nødt til å få en melding ang. utsettelse i Gamba. En måneders forlengelsen går ut i dag. De har jo bedt om ett år, men de må likevel melde i dag uansett resultat.
nkamok
18.10.2021 kl 11:57
4581
Godt man kan hygge sig med krypto - ventetiden er bare lang i det her damplokomotiv 🙄
tuja
18.10.2021 kl 11:47
4613
87% sjanse for La Nina.
A weather-roiling La Nina appears to have emerged across the equatorial Pacific, setting the stage for worsening droughts in California and South America, frigid winters in parts of the U.S. and Japan and greater risks for the world’s already strained energy and food supplies.
Her er en sammenligning på hvor underpriset PNOR er i forhold til andre aksjer i segmentet. Korrelasjonen mot oppgangen både på børs, og utviklingen i energipriser er helt bak mål. Det må snart komme en kraftig oppgradering i pris pr aksje:
https://goi.nf/?fyhmygrsmpsr
A weather-roiling La Nina appears to have emerged across the equatorial Pacific, setting the stage for worsening droughts in California and South America, frigid winters in parts of the U.S. and Japan and greater risks for the world’s already strained energy and food supplies.
Her er en sammenligning på hvor underpriset PNOR er i forhold til andre aksjer i segmentet. Korrelasjonen mot oppgangen både på børs, og utviklingen i energipriser er helt bak mål. Det må snart komme en kraftig oppgradering i pris pr aksje:
https://goi.nf/?fyhmygrsmpsr
Fluefiskeren
18.10.2021 kl 10:41
4727
Jeg vet at PNOR har oppført seg annerledes vis a vis oljeprisen, men jeg tror at alle selskaper har vært påvirket av interessen for ESG- aksjer. Også PNOR så klart.
Men det kommer en tid da bunnlinja vil tale for seg selv.
Men det kommer en tid da bunnlinja vil tale for seg selv.
FkL
18.10.2021 kl 10:34
4745
Nei, det har ikke kommet noe enda og long stop date er i dag. Trolig så kommer det noe etterpå. Vi har som kjent lagt inn søknad på ett års utsettelse på forpliktelsene, blir det negativt svar på denne så inneholder avtalen nok en ekstra periode for oss til å fylle forpliktelsene. Jeg tipper 3-6 måneder uten å ha sett avtalen.
Nå er forresten problemet med at ditt nick ikke kom opp løst.
Nå er forresten problemet med at ditt nick ikke kom opp løst.
Redigert 18.10.2021 kl 10:36
SEE
18.10.2021 kl 10:21
4787
Ikke for at jeg mener dette er viktig pr nå, men akkurat nå er alle nyheter gode nyheter! Er det noen som har sett noe nytt om dette?
FkL
18.10.2021 kl 08:55
4915
Fokus kan absolutt ha innvirkning, men ikke for vår del. Vi har jo hatt en annen kurve enn andre selskap og da faller denne.
Fluefiskeren
17.10.2021 kl 20:12
5222
Ikke bare vi som mener oljeaksjene er underpriset i forhold til oljeprisen og at overgangen til ESG er årsaken. Her fra USA:
«Indeed, U.S. oil and gas companies are trading at less than half 2014 levels when oil prices last topped $80 per barrel, suggesting they could be seriously undervalued and ready for some catch-up trade.
Not even Big Oil has been spared, with the leader of the space, ExxonMobil (NYSE:XOM) seeing its valuation shrink from $400B in 2014 to the current $260B.
Unfortunately, experts are warning that the catch-up trade might not materialize because the fossil fuel sector has a big nemesis to contend with: the trillion-dollar ESG megatrend. There's growing evidence that companies with low ESG scores are paying the price and increasingly being shunned by the investing community.
According to Morningstar research, ESG investments hit a record $1.65 trillion in 2020, with the world's largest fund manager, BlackRock Inc. (NYSE:BLK), with $9 trillion in assets under management (AUM), throwing its weight behind ESG and oil and gas divestitures.
Michael Shaoul, Chairman and Chief Executive Officer of Marketfield Asset Management, has told Bloomberg TV that ESG is largely responsible for lagging oil and gas investments:
"Energy equities are nowhere close to where they were in 2014 when crude oil prices were at current levels. There are a couple very good reasons for that. One is it's been a terrible place to be for a decade. And the other reason is the ESG pressures that a lot of institutional managers are on lead them to want to underplay investment in a lot of these areas."
https://oilprice.com/Energy/Energy-General/US-Oil-Stocks-Are-Seriously-Undervalued-Right-Now.html
«Indeed, U.S. oil and gas companies are trading at less than half 2014 levels when oil prices last topped $80 per barrel, suggesting they could be seriously undervalued and ready for some catch-up trade.
Not even Big Oil has been spared, with the leader of the space, ExxonMobil (NYSE:XOM) seeing its valuation shrink from $400B in 2014 to the current $260B.
Unfortunately, experts are warning that the catch-up trade might not materialize because the fossil fuel sector has a big nemesis to contend with: the trillion-dollar ESG megatrend. There's growing evidence that companies with low ESG scores are paying the price and increasingly being shunned by the investing community.
According to Morningstar research, ESG investments hit a record $1.65 trillion in 2020, with the world's largest fund manager, BlackRock Inc. (NYSE:BLK), with $9 trillion in assets under management (AUM), throwing its weight behind ESG and oil and gas divestitures.
Michael Shaoul, Chairman and Chief Executive Officer of Marketfield Asset Management, has told Bloomberg TV that ESG is largely responsible for lagging oil and gas investments:
"Energy equities are nowhere close to where they were in 2014 when crude oil prices were at current levels. There are a couple very good reasons for that. One is it's been a terrible place to be for a decade. And the other reason is the ESG pressures that a lot of institutional managers are on lead them to want to underplay investment in a lot of these areas."
https://oilprice.com/Energy/Energy-General/US-Oil-Stocks-Are-Seriously-Undervalued-Right-Now.html
thief
17.10.2021 kl 10:15
5493
Mye spennende fra PNOR fremover.Ikke bare fokus på oljeproduksjon, men også grønne prosjekter 🙂Vi vet jo at de har store planer for AJE!
FkL
17.10.2021 kl 08:56
5588
Fra Havet på XI.
High-level Norwegian delegation to promote Energy Security and Transition at African Energy Week
High-level Norwegian delegation to promote Energy Security and Transition at African Energy Week | © Reuters
The Norwegian delegation’s participation at the African Energy Week is expected to not only encourage a dialogue around renewable energy projects, but to foster a sustainable relationship between African investment opportunities and Norwegian investors. The delegation from Earth Wind and Power, Valinor, PetroNor and other Norwegian stakeholders will showcase opportunities of cooperation between Norway and Africa in Cape Town.
https://www.africanews.com/2021/10/12/high-level-norwegian-delegation-to-promote-energy-security-and-transition-at-african-energy-week/
High-level Norwegian delegation to promote Energy Security and Transition at African Energy Week
High-level Norwegian delegation to promote Energy Security and Transition at African Energy Week | © Reuters
The Norwegian delegation’s participation at the African Energy Week is expected to not only encourage a dialogue around renewable energy projects, but to foster a sustainable relationship between African investment opportunities and Norwegian investors. The delegation from Earth Wind and Power, Valinor, PetroNor and other Norwegian stakeholders will showcase opportunities of cooperation between Norway and Africa in Cape Town.
https://www.africanews.com/2021/10/12/high-level-norwegian-delegation-to-promote-energy-security-and-transition-at-african-energy-week/
Redigert 17.10.2021 kl 08:56
FkL
16.10.2021 kl 10:28
4088
Ja, en god og tydelig melding fra selskapet som viser at det nærmer seg flytteaktiviteter.
upsidedown
16.10.2021 kl 10:12
4111
PetroNor E&P ("PetroNor" or "the Company"), the independent oil and gas exploration and production company with a focus on Africa, has received details on the following share transactions by primary insiders. The transactions will entitle the purchasers to participate in future General Meetings of the Company directly.
FkL
16.10.2021 kl 10:02
4128
Det kom tydelig frem i børsmeldingen. Salget var nødvendig for å sikre kjøperne tilgang til GM i egen person. Som meldt tidligere så kommer det en GM i sammenheng med flytting til Norge og det er nok denne de ønsker å delta på. Antallet aksjer som ble solgt er altså ubetydelig, det er kun plass på GM som er målet. Det var altså juridisk nødvendig.
GullogGråstei
16.10.2021 kl 09:34
4176
Hvorfor selger noen åtti aksjer? Var primærinnsiderne på pub uten at Pace hadde veskel til en halvliter?
Godt fremstilt. At noen velger å henge seg opp i dette som noe negativt er rart. Svært gunstige nivåer å handle på nå, varer nok ikke særlig mye lengre.
solid1
15.10.2021 kl 21:17
4507
Dagens kursbevegelser ligger nok i mangel på kunnskap, og gjerne leseferdigheter. Det ble internt i selskapet solgt 80 - åtti aksjer fra Jens Pace portefølje.
Disse 80 aksjer ble solgt med 20 hver til privatpersonene Knut Søvold, Chris Butler og Michael Barret. Jeg antar de siste 20 gikk til Jens Pace privat.
All innsidehandel er meldepliktig enten dette er 20 aksjer eller 20 000 aksjer. Årsaken til at de 4 privat kjøpte 20 hver, har trolig mest med en personlig tilstedeværelse på generalforsamling. De 20 aksjer har liten eller ingen betydning men enkelte har nok misforstått noe ved ikke å sette seg inn i fakta.
De 4 "stor-kjøpere" av hele 20 aksjer hver besitter ytterligere: Jens Pace 1 498 858 aksjer (0,11 %), Chris Butler 234 376 aksjer, Michael Barrett 1 151 687 aksjer, og Knut Søvold kontrollerer hele 11,74 % av hele selskapet.
Undertegnede har øket, og besitter om lag samme antall som Michael Barrett.
Ha en riktig behagelig helg, så reiser vi oss forhåpentlig kraftig fremover. (Innsiden er uansett godt representert på eiersiden)
Fluefiskeren
15.10.2021 kl 17:56
4722
Jeg tror nok alle som har sittet long siste året er veldig enig med deg.
smaa
15.10.2021 kl 17:06
4806
PNor er en stor rosemalt kommode, bare skuff på skuff, og ingen av dem vil åpne seg og vise oss innholdet. Nei, bare vente og vente. Hadde vel vært mulig med litt nytt om hvordan det ligger an før i siste liten. Som dere skjønner, jeg er skuffet over en avkastning på -11% siste år etter så mye god omtale og så fantastiske "vi" er som selskap. Det med best potensiale på børs, likevel er de fleste andre småselskapene i pluss på en dag hvor olja nærmer seg 85 dollar fatet, men ikke vi. Det er ikke til å skjønne. MEN igjen takk for god info, og som de fleste av dere, jeg slutter ikke Å HÅPE. God helg.
Fluefiskeren
15.10.2021 kl 16:12
4930
La oss håpe det. Både for din og min skyld. Og andres skyld. Har vært en del inn og ut av aksjen gjennom årene og har solgt med gevinst hver gang. Sluttet med dette nå. Det tør jeg rett og slett ikke og er nå long.
hofa
15.10.2021 kl 16:04
4950
Jeg har over 400.000 aktier med et gak på 1,95 (pensionsdepot) så jeg må bare vente, men er sikker på de kommer hjem.
Fluefiskeren
15.10.2021 kl 15:55
4999
Enig. TA er pseudovitenskap på linje med astrologi og homøopati. Og klart at så lenge så mange tror på det kan den fort bli selvoppfyllende.
pelo
15.10.2021 kl 15:35
5054
Tuja, jeg vil hellere udtrykke det som : The Ruler rules….. (linealdrengene styrer).
TA folket sidder og tegner sine streger efter kurshistorikken, og ”forudsiger” en given kursudvikling. Så længe de selv handler efter disse forudsigelser, ja, så går de jo selvfølgelig i opfyldelse – og de kan klappe hinanden på ryggen, og snakke om, hvor dygtige de er.
Hvilket firma, og hvilken fundamental værdi firmaet har (og ser ud til at få fremadrettet), er af absolut ingen betydning for dem – udelukkende den aktuelle kursudvikling.
Så længe, at vi ikke får nogle fundamentale udmeldinger fra selskabet, der kan underbygge og bevise de faktiske værdier og/eller øge disse, så trækker vi ikke nye investorer til – og så kan traderne fortsat hærge.
Jeg er dog helt enig med FkL i, at vor tid nok skal komme – at ”markedet” i øjeblikket handler på nuværende kursværdier giver selvfølgelig folk ret til at mene, at det er ”markedets” prissætning af PNOR. Jeg mener bare, at denne prissætning sker på de helt forkerte præmisser – ikke på selskabets reelle værdi.
Jeg forventer – alt andet lige – at vi når et resultat i Q4, der med nuværende kurs giver en PE på muligvis under 4 – og at vi med forestående infill boringer kommer under 3. Skulle dette ske, så kan vi vel være enige om, at så er firmaet forkert prissat ?
TA folket sidder og tegner sine streger efter kurshistorikken, og ”forudsiger” en given kursudvikling. Så længe de selv handler efter disse forudsigelser, ja, så går de jo selvfølgelig i opfyldelse – og de kan klappe hinanden på ryggen, og snakke om, hvor dygtige de er.
Hvilket firma, og hvilken fundamental værdi firmaet har (og ser ud til at få fremadrettet), er af absolut ingen betydning for dem – udelukkende den aktuelle kursudvikling.
Så længe, at vi ikke får nogle fundamentale udmeldinger fra selskabet, der kan underbygge og bevise de faktiske værdier og/eller øge disse, så trækker vi ikke nye investorer til – og så kan traderne fortsat hærge.
Jeg er dog helt enig med FkL i, at vor tid nok skal komme – at ”markedet” i øjeblikket handler på nuværende kursværdier giver selvfølgelig folk ret til at mene, at det er ”markedets” prissætning af PNOR. Jeg mener bare, at denne prissætning sker på de helt forkerte præmisser – ikke på selskabets reelle værdi.
Jeg forventer – alt andet lige – at vi når et resultat i Q4, der med nuværende kurs giver en PE på muligvis under 4 – og at vi med forestående infill boringer kommer under 3. Skulle dette ske, så kan vi vel være enige om, at så er firmaet forkert prissat ?
tuja
15.10.2021 kl 15:33
5058
Flere oljeaksjer har gått både 2 og 3 gangen. Noen er sågar på ATH. PNOR har lagget hele tiden, og er pr i dag ned 1,6% YTD. Så at her er ett enormt potensiale på oppsiden kontra mange aksjer i samme kategori, levner jeg ingen tvil. Nå venter vi på AJE, Gambia, GB, og mulig oppkjøp av produserende felt. Og i desember skal vi inn på hovedlisten. Så volumet kommer nok. Og prisingen bør nærme seg foreløpig TP på ca 2kr(som er i området flere hus har som første target).
Fluefiskeren
15.10.2021 kl 15:23
5056
De fleste av oss er nok litt lei, men husk at mange har gevinst. Selv snitter jeg på 1,154. Det var nok flere enn meg som kjøpte da den gikk under emikurs. Er opp rundt 20 % fra den tiden.
Men enig. Vi må forvente større oppgang. Og det betydelig. Som fluefisker må jeg være en tålmodig mann, men det finnes grenser også for meg.
Ja, only time will tell.
Men enig. Vi må forvente større oppgang. Og det betydelig. Som fluefisker må jeg være en tålmodig mann, men det finnes grenser også for meg.
Ja, only time will tell.
evetjo
15.10.2021 kl 15:17
5064
At småsparere er dritt lei av Pnor og selger så snart de er pluss, det forstår jeg veldig godt. Full forståelse. Jeg er long, muligens fordi jeg er dum i hodet. Time will show.
tuja
15.10.2021 kl 15:01
5036
En del PNOR aksjonærer som tydeligvis ikke vet hva de har kjøpt. Olja snart i 85 usd, og det selger ned mot 1,21-1,22??????
Håper AJE smeller inn over helga, så vi får volum i aksjen.
PNOR, oljeaksjen som, uten tvil, er den mest underprisede innen oljerelatert på OSE.
God elg. Den som venter, venter som regel på noe godt. I den kategorien vil jeg tro PNOR er i.
:)
Håper AJE smeller inn over helga, så vi får volum i aksjen.
PNOR, oljeaksjen som, uten tvil, er den mest underprisede innen oljerelatert på OSE.
God elg. Den som venter, venter som regel på noe godt. I den kategorien vil jeg tro PNOR er i.
:)
FkL
15.10.2021 kl 11:22
5225
Da har de funnet en løsning på dette og det kommer en release på forumet innen et par dager. Dette skal derfor være løst til neste tråd.
FkL
15.10.2021 kl 10:57
5294
Vi får vel ta med oss at vår største eier også tenker på fremtiden.
UAE sets net-zero target amid region's push for higher oil production capacity
The emirate is the first Persian Gulf nation to set up an ambitious goal to achieve net-zero by 2050
The United Arab Emirates’ ambition to achieve net-zero carbon emissions by 2050 is a major step forward, but lacks clarity due to the nation’s continued push for higher oil and gas production capacity.
The UAE is the first Persian Gulf nation to establish net zero by 2050 as a goal and has claimed it will invest almost $165 billion in clean energy projects over the decades.
https://www.upstreamonline.com/opinion/uae-sets-net-zero-target-amid-regions-push-for-higher-oil-production-capacity/2-1-1080679
UAE sets net-zero target amid region's push for higher oil production capacity
The emirate is the first Persian Gulf nation to set up an ambitious goal to achieve net-zero by 2050
The United Arab Emirates’ ambition to achieve net-zero carbon emissions by 2050 is a major step forward, but lacks clarity due to the nation’s continued push for higher oil and gas production capacity.
The UAE is the first Persian Gulf nation to establish net zero by 2050 as a goal and has claimed it will invest almost $165 billion in clean energy projects over the decades.
https://www.upstreamonline.com/opinion/uae-sets-net-zero-target-amid-regions-push-for-higher-oil-production-capacity/2-1-1080679
Redigert 15.10.2021 kl 11:10
FkL
15.10.2021 kl 10:42
5338
Greenoil skrev Takker! Ja blir spennende å se hva vi ender med. God helg!
Det blir veldig spennende og selskapet har vært tydelig på sin strategi og at de ikke vil kjøpe produksjon som ikke er i tråd med denne. Vi kommer altså ikke til å bare kjøpe produksjon for produksjonens skyld og derfor vet vi med sikkerhet at de avtalene som kommer er ekstremt gode for PetroNor. Aje er et godt eksempel der vi skal øke produksjonen med minst 10 gangeren. Videre så øker lommeboken kraftig mens vi venter og gir både rom for større kjøp og tar høyde for prisøkning. Takk det samme!
FkL
15.10.2021 kl 10:13
5378
Jeg regner da med at spørsmålet gjelder produksjonskjøp? Både ja og nei. Hvis vi snakker om felt med liten produksjon som en IOC bare vil ut av så tror jeg ikke det, spesielt ikke hvis forhandlingene har startet med andre priser. Snakker vi om oppkjøp av felt fra mindre aktører så tror jeg absolutt at de vil kreve mer med dagens priser og da spesielt i forhandlinger som starter nå. Det hele kommer jo litt an på tilbud og etterspørsel. Ser vi på trendene så er de store under press og kommer nok til å kvitte seg med mye som kan være gull for selskaper som PetroNor. Derimot så tror jeg at det er et vindu som må benyttes, for jeg tror ikke denne bølgen vil vare evig. Vi er jo heldigvis så heldige at vi ikke trenger å kaste oss på noe som ikke er i tråd med vår strategi, vi skal ha solide felt med stort potensiale for videre utvikling og dertil avkastning. Dette er selvfølgelig ingen fasit og kun hva jeg tror. Oppsummert; Det vil variere
Greenoil
15.10.2021 kl 09:58
5424
FKL tror du den høye oljeprisen kan gjøre forhandlingene vanskeligere, og at vi muligens må ut med større beløp?