Nå flytter vi fra Australia til Norge og søker på hovedlisten

FkL
PNOR 07.10.2021 kl 10:23 263994

Nå har flyttingen til Norge startet og søknadsprosessen for notering på hovedlisten er i gang.
Begge forventes implementert i desember. Her er det bare å glede seg!!!

Scheme of Arrangement; Financial Calendar Amendment

PetroNor Australia (OSE ticker: “PNOR”), the independent oil and gas exploration
and production company with a focus on Africa, is pleased to announce its
intention to re-domicile from Australia to Norway via a proposed Australian
Scheme of Arrangement (“Scheme”), subject to shareholder, regulatory and court
approvals.

In the event approval to have its securities admitted to the Oslo Børs main list
is not forthcoming, PetroNor Norway will alternatively apply to have its
securities admitted to trading on Euronext Expand, thereby facilitating the
tradability of the New PetroNor Norway Shares on the same securities exchange
that PetroNor Australia is presently listed.

Shareholders will be given the opportunity to vote on the Scheme at the Scheme
meeting, expected to be held in late November 2021 and, subject to the
conditions of the Scheme being satisfied, the Scheme is expected to be
implemented in late December 2021.

Further, the Company advises that it will no longer release an Interim Financial
Report for the quarter ending 30 September 2021. However the Company will in due
course provide a Trading Update announcement covering the same period.

https://live.euronext.com/en/node/6906225
Redigert 06.01.2022 kl 13:00 Du må logge inn for å svare
FkL
22.10.2021 kl 15:11 5300

Ja, dette er som forventet og de følger nå planen som de la ut i børsmeldingen. Du ser hele planen på side 23 (26) i dette dokumentet. Ser ut til å bli julepresang :)

https://petronorep.com/media/1923/20211007_sia_financial-calendar_pr-attachment-inc.pdf

EDIT
Dette er en godnyhet vedr fremdrift på flyttingen til Norge hvis det ikke kom tydelig frem :)
Redigert 22.10.2021 kl 15:17 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
22.10.2021 kl 15:27 5267

Takk. Bra med alt som kan krysses av.
tuja
22.10.2021 kl 16:35 5117

Nå får vi håpe de også lander signatur fra Nigeria vedrørende AJE i løpet av neste uke. Jaggu klarte de å sende kursen i minus også i dag, på tross av oljepris rundt 85 usd. It`s a crazy, crazy time. Men, snart er det vår tur i solen. Kjenner det på gikta.

GOD HELG :)
hofa
22.10.2021 kl 17:11 4983

Sidste halve år er olien oppe med 60 % og vi er nede med 5 %, der er simpelthen noget der ikke harmonerer. Der må komme en ketchup effekt snart. Eneste positive er at Nkr er steget 10 % i samme periode. Go weekend og tak til FKL for opdatering.
Fluefiskeren
22.10.2021 kl 20:28 4798

Det er bare å holde seg borte fra Tunisia. Kun kaos. Fornybarhetsprosjekter er stoppet pga. politisk kaos. Umulig å få gjort noe her. Sikkert ikke lettere med olje.

« Tunisia’s political turmoil has stopped the development of renewable power projects – and much else – in their tracks and it may be impossible to resume work until the fundamental challenges posed by President Kaïs Saied’s suspension of the constitution and assumption of direct power have been resolved, in an unpromising situation that could get worse, writes John Hamilton»

https://www.africa-energy.com/article/tunisias-constitutional-upset-blocks-path-speedy-renewable-development

Det er bare å riste på hodet.

Presidenten har foreløpig nedlagt parlament og regjering. Deretter innsatt ny statsminister uten politisk erfaring. Hvor ble det av demokratiet?

«
Issue 448 - 22 Oct 2021 - By John Hamilton

Just over two months after he suspended parliament, and soon after he published legislative texts permitting himself to rule by decree, President Kaïs Saied on 29 September appointed a new government, led by Najla Bouden, a geologist with no experience in politics and law-making»

https://www.africa-energy.com/article/tunisias-new-government-academics-may-change-nothing



FkL
23.10.2021 kl 09:08 4561

Det er nok ikke alle som er enige med deg her, men det er absolutt selskaper som ønsker seg ut nettopp på grunn av dette. Derimot så er det kamp om disse lisensene og derav også mange som ønsker seg inn. For min egen del så stoler jeg på at selskapet både er i stand til og vil gjøre gode vurderinger vedr det å gå inn eller ikke. Det er nok også slik at uroligheter kan skape forsinkelser, men trolig ikke påvirke eierskap, avtaler eller rettigheter. Regnestykket for beslutning inkluderer nok både pris, risiko, muligheter, tid og etikk. Jeg tror vi er meget gode på dette.
Fluefiskeren
23.10.2021 kl 11:35 4429

Hvis ledelsen ikke har fått med seg urolighetene er jeg sjokkert. Slik situasjonen er nå skal det mye til å snu den. Det sier vel litt når de store selskapene forlater landet og det er umulig å starte mange nye prosjekter som dette fornybarprosjektet.

Afrika er stort. Det finnes mange muligheter. Offshore er man skjermet på en helt annen måte. Eni måtte som kjent stenge ned produksjonen sin i mange måneder sør i landet tidligere i år. Det kan skje igjen. Hvorfor i all verden ta sjansen på dette når det finnes så mye annet. Man kan nok få det billig og det er sikkert lav OPEX, men hva hjelper det hvis man får produsere? Og de fleste felt er gamle og man må kontinuerlig foreta work-over etc for å motvirke decline. Det er bare å se til nabolandet Libya for å se hva man sliter med. Nei, her håper jeg Knut tar til fornuften. Temmelig sikker på at han gjør det egentlig. Høy risk/reward er en ting, men her er det høy risk og liten reward.

Trist det som har skjedd her. Det var jo det landet som stod igjen som vinneren etter den arabiske våren.

Og produksjonen er lav:
https://www.eni.com/en-IT/search.html?question=since+when+is+eni+active+in+tunisia%3F

EDIT. Tror forresten jeg lovte at jeg ikke skulle skrive mer om det så beklager det. Jeg tror nok det aldri blir noe av.
Redigert 23.10.2021 kl 11:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.10.2021 kl 16:16 4282

Hvem tror det kommer positiv melding ang Aje neste uke? Jeg tenker ikke. Da hadde den vert klar. Nei her kommer nok ny utsettelse. Fra et firma som vel aldri har nådd sine egne fristet? Håper jo snart det snur, å det løsner…
Redigert 23.10.2021 kl 20:42 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
23.10.2021 kl 16:23 4263

Vanskelig å si. Klart sjansen minker jo nærmere vi kommer fristen. Men jeg vil ikke legge skylden på hverken Petronor eller Panoro. Her er det først og fremst myndighetene vi må klandre, men vi kan nok ta med pandemien også.
FkL
23.10.2021 kl 18:46 4153

Det er ingenting som tilsier verken eller. Nigeria og deres behandling er helt frikoblet fra den long stop date som Panoro og PetroNor har satt i fellesskap og det har den alltid vært. Vi har nok satt datoene etter indikasjoner fra Nigeria som gjentatte ganger ikke har levert som forventet. Det at fristene har blitt kortere indikerer jo også at Nigeria har kommunisert at det nærmer seg. Denne kan altså komme når som helst og det er ikke knyttet til long stop date.

MEN ventingen er absolutt ikke forgjeves. Det er gjort mye jobb under tiden og ikke minst har vi akkumulert mye kapital under tiden. Videre så er jo alt klart i samarbeidet med YFP og vi har løst alt av tidligere utfordringer som Panoro hadde. Nå skal vi være mer eller mindre good to go.
Fluefiskeren
23.10.2021 kl 19:32 4105

Da var første produksjonsbrønn på Sangomar ferdig boret. Funnet av dette oljefeltet ble gjort i november 2014. Det har altså tatt nesten 7 år til first oil. Det er jo mange år, men slett ikke uvanlig lenge. Johan Sverdrup ble funnet i 2011 og satt i produksjon oktober 2019 til sammenligning, men der har de jo boret svært mange avgrensningbrønner siden feltet er så stort.

https://www.offshore-mag.com/field-development/article/14212627/first-sangomar-development-well-drilled-offshore-senegal
thief
25.10.2021 kl 07:41 3577

Olja stiger og stiger, over 86 nå!Vi får en helt fantastisk oljepris for vår store lifting i oktober💰💰💰
ÆreVære
25.10.2021 kl 10:24 3347

@thief. det ser ikke ut til å hjelpe stort. PEN rykker med 4% og vi går så vidt sidelengs, men ser at salgsviljen har stoppet opp. Er det mange her som eier aksjer i begge? PEN og PNOR
Dovretro
25.10.2021 kl 10:34 3331

Hvor ser du at salgsviljen stoppet opp, nå er den jo i rødt
tuja
25.10.2021 kl 11:01 3276

Mest sannsynlig PAS som shorter, da de har ringt rundt tidligere for å låne aksjer. Håper de brenner seg skikkelig, om AJE plutselig ticker inn.
Fluefiskeren
25.10.2021 kl 11:05 3266

Jeg har i hvert fall ikke gjort noen hemmelighet av at jeg har aksjer i begge selskapene. Mest i PEN forøvrig.
FkL
25.10.2021 kl 11:16 3241

Det er flere som har skrevet at de har aksjer i begge og jeg mistenker at det er en del. Det vil i alle fall bli en del hvis Aje gjøres opp i aksjer.
512tr
25.10.2021 kl 11:30 3188

Sitter i begge, men fikk "kalde føtter" og solgte meg helt ut av PNOR i begynnelsen av forrige uke med ok fortjeneste...men har begynt å kjøpe litt igjen.
PNOR må være den rareste aksjen på OSE, kursen har falt samtidig som oljeprisen har dobblet seg.
Virker som om aksjen driter i oljeprisen og heller følger prisen på bambus-skudd i Øst Timor.
Er forsiktig med kjøpene, tydelig at noen har en agenda med å holde kursen lav.
Dovretro
25.10.2021 kl 11:45 3175

Det er jo bare å se på DNO og PNOR, DNO opp 175% siste 12 mnd, mens PNOR -23 % siste 12 mnd.
elta-gnilk
25.10.2021 kl 11:46 3215

Jeg har for lenge siden hevdet at det jobbes aktivt med å holde prisen nede og det står jeg ved ennu. Jeg trur ikke, jeg vet.
thief
25.10.2021 kl 11:50 3231

Tydeligvis er det aksjonærer i DNO,som klarer å regne🙂Sier seg selv,med en oljeprisoppgang på over 100%,skal kursen være mye høyere.Spesielt etter et fantastisk kjøp, som økte produksjonen med 60%.Og vi betalte stusselige 150mill,for 1500fat om dagen!!Regn på dette med 86usd pr.fat og break even på 20usd 🙂💰
Foreigner
25.10.2021 kl 11:53 3263

The difference is, PNOR is so lucky to have a Market Maker... If you look when the task for MM started and the price development before and after that you will see correlation
Redigert 25.10.2021 kl 12:07 Du må logge inn for å svare
FkL
25.10.2021 kl 12:04 3228

I all hovedsak så er det de som selger som holder kursen nede. Så enkelt. På små volum så blir påvirkningen selvfølgelig større og det er enklere å påvirke kursen.
Fluefiskeren
25.10.2021 kl 12:06 3203

DNO har vel faktisk steget 230 % siste 12 måneder. Sitter der og jeg, men bare med en liten post. Synes den har vært veldig underpriset med en produksjon på ca 100 000 bopd.
polion
25.10.2021 kl 12:23 3142

PNOR-kursen er som kjent temmelig PILLRÅTTEN, derom hersker i alle fall ingen tvil. Spesielt når vi setter kursen opp mot dagens oljepris og de fleste andre oljerelaterte aksjer. For en stund tilbake i tid, var det de færreste som så for seg dagens oljepris, ca. USD 60 var kanskje mer i tråd med de fleste tips. Er det noen som tør tenke på hva dagens PNOR-kurs hadde vært med en oljepris i nevnte leie? Kunne max 80 øre vært et senario?

PS. Orker ikke det evige gjentagende gnålet om det fundamentale og hvor underpriset PNOR er (den vanlige forsvarssitzen her på trådene). Dette er følgelig en helt annen diskusjon. For øvrig så sitter ikke vi her på forumet på hemmeligheter som er ukjent for resten av markedet, det være seg triggere, det fundamentale, fremtidsutsikter, osv. Hittil så er faktisk de som har solgt seg ut de store vinnerne.
Fluefiskeren
25.10.2021 kl 12:29 3103

Da oljeprisen var på ca 60 USD var faktisk kursen på PNOR høyere enn nå. Det virker som den som kanskje eneste oljeaksje er helt løsrevet fra oljeprisen. Det er svært uforståelig da det jo er et selskap med brukbar produksjon som også vil øke. Denne oljeprisen går selvsagt direkte på bunnlinjen. Det er virkelig å undres over.
thief
25.10.2021 kl 12:30 3109

PNOR var på 1.3kr ved 40usd, så jo lavere jo bedre🙂Kursen hadde aldri vært 0.8kr ved 60usd!Kursen har aldri tatt hensyn til oljeprisen, noe som er helt på trynet!Selskapet tjener sykt med penger nå,så etterhvert kommer kursen til å ta hensyn til regnskapet, ingen tvil!Da burde denne lett over 2kr,og plutselig skjer det. Ser man gang på gang på børsen.Når noen tar tak,følger folk på.For mange vet at aksjen er underpriset, men "alle" avventer 🙂Få Aje på plass,så starter det.Så kommer nye kjøp snart også💰
tuja
25.10.2021 kl 12:39 3192

Pokker ta, var noen sekund for sent ute il å få på 1,15.
512tr
25.10.2021 kl 12:41 3200

Er uenig med deg her, det er tvert i mot MANGEL på kjøpere som gjør at kursen er så lav og ikke at noen få selger/trader aksjen. Hadde vi fått interesse for aksjen og fått omsetningen opp ville de som holder kursen nede blitt feid av banen.
Glem oljeprisen og såkalte triggere, de får ikke opp kursen hvis ikke interessen for aksjen og omsetningen går opp.
Det var mye prat i forkant av Gambia meldingen, når søknaden om utsettelse ble godkjent ville aksjen få en reprising.
Hva har skjedd: kursen har gått ned fra 1,23 før meldingen og nå er den nede i 1,17.
polion
25.10.2021 kl 13:08 3131

Selgerne som holder kursen nede, små volum, osv. Hadde markedet bare fattet ørlite interesse for PNOR, hadde ikke engang ti ville hester klart å holde kursen nede på dette latterlige nivået. Alle investorer ønsker å kjøpe det som er "underpriset", eller? Vi får bare ta inn over oss at markedet nærmest ser på aksjen som "spedalsk", men saktens håpe på at oppfatningen kan endres selv om det ser aldri så tregt og tungt ut.
Fluefiskeren
25.10.2021 kl 13:22 3103

Har du noen ide om hvorfor situasjonen er som det er? Greit at det er fordi markedet ikke engang har fattet ørlite interesse for PNOR, men hvorfor har de ikke det? Det er det jeg ikke forstår. Synes at de burde ha markedsført økte eierandeler i Kongo Brazzaville bedre, men bortsett fra det?
Fluefiskeren
25.10.2021 kl 13:45 3037

Apropos oljepris. Selv om den ikke har påvirket aksjekurs så har den betydning for bunnlinja. Det er et faktum ingen kan komme unna, og det ser ikke ut til at vi trenger å bekymre oss over den.

«La Nina threatens to worsen Asian energy crisis with colder winter
A weather phenomenon that typically delivers harsher winters is on the way and expected to add to Asia’s energy crisis.»

https://www.energyvoice.com/oilandgas/asia/358953/la-nina-threatens-to-worsen-asian-energy-crisis-with-colder-winter/
hofa
25.10.2021 kl 13:53 3022

Ff sidder som dig, men har 14 % i DNO og 36 % her, hvor vi bar står stille eller falder, men en af de "mange" triggere der har været talt om i årevis må snart komme ellers må vi vente på kvt. regnskabet, men det er korrekt det er tilsyneladende ikke meget ledelsen gør for at fremme interessen.
polion
25.10.2021 kl 13:53 3026

Nei, det er vel det de fleste på forumet har problem med å fatte:

Kan denne myggen være i minste laget til at den er særlig interessant?
Muligens ørlite skeptisk til vår største aksjonær?
Det nevnte mål om en produksjon på 30' tønner anses som noe urealistisk vissvass?
For selskapet, så ser ting ut til å i en grad å stoppe opp (ref. Aje, Senegal, m.m) noe som går på seriøsiteten løs?

Nei kven kveit, ikkje kveit eg! Vi er i alle fall mange her på forumet som har bommet hva gjelder aksjeutvikling, ikke bare bommet, men bommet grovt.
FkL
25.10.2021 kl 13:54 3028

Både ja og nei. Det blir ingen kurs ned og man ikke selger ned. Men selvfølgelig hadde det hjulpet litt om overvekten var andre veien.
smaa
25.10.2021 kl 13:54 3025

Jeg er så enig, dette er helt på trynet. Det skrives alt for mye om O G Solskjær og hvor bra han er, men gir det resultater, takke meg til Liverpool. Det samme gjelder Petronor, ros og skryt om hvor bra de gjør det dag ut og dag inn, men heller ikke her noen resultater for suportergjengen. Vi er taperne så langt, hvertfall jeg, for jeg har ikke Pen. Det må da være mulig for selskapet og formidle noen nyheter som folk skjønner og som kan løfte kursen. MM bør også bort, helt riktig at etter de kom inn så har det stagnert. Er dere like tålmodige med alt annet som går dårlig i samfunnet også så er jeg imponert. Venter vi lenge nok så kan den jo stige, men det får være måte på. Jeg tar "tapet" med samme sinn,men kunne tenke meg å vinne litt snart.
Fluefiskeren
25.10.2021 kl 14:02 2993

Jeg sier som Bjørnstjerne Bjørnson:

Hvem teller vel de tapte slag på seierens dag.
Redigert 25.10.2021 kl 14:03 Du må logge inn for å svare
FkL
25.10.2021 kl 14:05 3045

Jeg vet ikke hva ditt investeringsperspektiv er i PNOR, men bortsett fra kursen så går dette selskapet så det griner. Du finner ingen bedre og med større inntjening pr. tønne. Det som i alle fall ikke bidrar til noe som helst er alle som proklamerer hvor ille det er og leter etter feil som ikke finnes. De både leverer og styrer dette selskapet helt fortreffelig. Jeg mener selvfølgelig ikke at vi skal være positive når det gjelder kursutviklingen, men dette hjelper ikke.