Nå flytter vi fra Australia til Norge og søker på hovedlisten

FkL
PNOR 07.10.2021 kl 10:23 263966

Nå har flyttingen til Norge startet og søknadsprosessen for notering på hovedlisten er i gang.
Begge forventes implementert i desember. Her er det bare å glede seg!!!

Scheme of Arrangement; Financial Calendar Amendment

PetroNor Australia (OSE ticker: “PNOR”), the independent oil and gas exploration
and production company with a focus on Africa, is pleased to announce its
intention to re-domicile from Australia to Norway via a proposed Australian
Scheme of Arrangement (“Scheme”), subject to shareholder, regulatory and court
approvals.

In the event approval to have its securities admitted to the Oslo Børs main list
is not forthcoming, PetroNor Norway will alternatively apply to have its
securities admitted to trading on Euronext Expand, thereby facilitating the
tradability of the New PetroNor Norway Shares on the same securities exchange
that PetroNor Australia is presently listed.

Shareholders will be given the opportunity to vote on the Scheme at the Scheme
meeting, expected to be held in late November 2021 and, subject to the
conditions of the Scheme being satisfied, the Scheme is expected to be
implemented in late December 2021.

Further, the Company advises that it will no longer release an Interim Financial
Report for the quarter ending 30 September 2021. However the Company will in due
course provide a Trading Update announcement covering the same period.

https://live.euronext.com/en/node/6906225
Redigert 06.01.2022 kl 13:00 Du må logge inn for å svare
polion
25.10.2021 kl 14:30 7482

Investeringsperspektiv? Det har nå gått adskillige måneder der vi alle (og ikke minst du) har bommet grovt på kursutvikling. Og for enhver aksjonær, er selvsagt ikke aksjekursen fullstendig uten betydning. Hjelper intet om selskapet er aldri så grisegodt hvis nevnte aldri kan gjenspeiles i aksjekurs.

Hjelper også synderlig lite å gjenta til det kjedsommelige at selskapet går så det griner. Tror jeg har hørt det en gang tidligere? Korrigerer deg litt og sier at det er nettopp i et sådan tilfelle vi kan tillate oss å lete etter feil/forklaringer. I mine punkter glemte jeg forresten ett, og det er om ledelsen er i overkant lite proaktive i forhold til å synliggjøre verdier/preike selskapet opp?
Bsingh
25.10.2021 kl 14:40 7449

Syntes det hjelper mye at selskapet "går så det griner". Det finnes nok av eksempler der aksjonærene har måttet vente i lang tid, før selskapet reprises. I dette tilfellet her så syntes jeg at det fundamentale faktisk er såpass på plass, at jeg tror at reprisingens dag vil komme. Jeg har ventet lenge, og venter gjerne lenger. De fleste vil vell ikke gjøre det, men heller komme tilbake noen år etterpå å lure på hvorfor de valgte å selge seg ut (som er en gjentagende historie for min egen del hvertfall). Om du mener at ting er veldig feil, så kan man jo alltids finne andre aksjer, er jo ikke noe tvang i å ha pengene sine i PNOR eller å følge dem. Er det så dårlig i dine øyne, så får du basere dine valg på det, og ikke hva folk på forumet mener. Det er aldri noe garanti for ting, men jeg har belaget meg på å måtte vente en god stund før det skjer noe her, og det syntes jeg er helt greit. Trøsten er at jeg i ventetiden har fått fylt på mye mer enn hva jeg planla.

Prøver ikke å feie deg av pga. synet ditt på aksjen, for sannheten er at kursutviklingen har vært tragisk. Men om man ikke da kan vente til aksjen blir repriset (Om den noen sine blir det), så syntes jeg egentlig at valget er enkelt. Jeg har hvertfall såpass tro, at jeg velger å sitte enda lenger, føler ikke at eventyret har startet riktig enda.
GullogGråstei
25.10.2021 kl 14:42 7496

Det er helt rimelig å fremme argumentene for at PNOR kanskje er riktig priset på dagens nivåer, men da må man nesten klare å begrunne hvorfor det er slik. Jeg vil gjerne høre dette caset argumentert på en best mulig måte. Det er vel litt derfor man har et forum. Foreløpig er det for meg egentlig bare balanseaspekter i porteføljen og riktig risikovekting som hindrer meg fra å laste opp enda mer PNOR på dagens nivåer.

Hvis prisen skal stå i forhold til det fundamentale, må det - i tillegg til stillstanden på alle de øvrige planene til PNOR - nesten være vedvarende pågående produksjonsproblemer i Kongo som gjør at de faktiske produksjonsvolumene er betydelig lavere enn det selskapet har indikert i sin siste børsmelding om dette temaet.

Hvis det er noe fundamentalt galt med driften (og dermed de fremtidige kostnadsutsiktene) og infill-drillingen på PNGF Sud i tillegg til at Aje-prosjektet går i vasken og man ikke kommer noen vei i Guinnea Bissau, Gambia eller Senegal, da begynner dagens pris å gi mening. Alternativt, dersom det f.eks. er politiske relasjonsproblemer for PNOR i Kongo, eller elementer av generell politisk uro - som ikke er åpent kjent i markedet - kan man kanskje også mene at en lav prising er riktig.

Mer sannsynlig er det kanskje at markedet generelt ikke har tillit til at PNOR er et selskap som faktisk holder det de lover med tanke på ambisiøse fremdriftsplaner om vekst basert på historisk track record. Men dilemmaet er at selv med veldig lave forventninger til fremdriften i vekstplanene, er prisingen av selskapet gitt dagens oljepris og dagens kjente produksjon i Kongo merkverdig lav. Og fremdriften i vekstplanene har egentlig ikke vært så elendig som mange kanskje skal ha det til. Man har lykkes i å få ned produksjonskostnader i Kongo. Man har lykkes i å bygge reserver. Man har bare ikke lykkes med å få markedet til å innse at de samlede verdiene i selskapet nå er betraktelig høyere enn de har vært.
Redigert 25.10.2021 kl 14:46 Du må logge inn for å svare
evetjo
25.10.2021 kl 14:44 7519

Jeg tror ikke selskapet er interessert i at kursen skal opp før etter at aksjene er overført til Norge... Tipper de sparer mye på en lav kurs. De gjør seg derfor så usexy som mulig slik at ingen gidder å heve øyebrynene, godt hjulpet av Pareto. Jeg blir sittende med aksjene for før eller siden popper den, men jeg tror altså ikke det skjer før etter at flyttingen er gjennomført. Spørsmålet er bare om de klarer å reise kjerringa igjen...

Og Aje blir nok utsatt 1 måned til...
Redigert 25.10.2021 kl 14:53 Du må logge inn for å svare
FkL
25.10.2021 kl 14:46 7563

Nå roter du fælt. Jeg har aldri spådd verken kurs eller tid. MEN, har uten tvil skrevet at de faktiske verdiene er doblet hvilket er fakta. Så, hold deg til fakta. Jeg derimot ikke i tvil om at kursen vil gå betydelig opp, men har aldri bommet på noe som helst.

Jeg vil i tillegg utfordre deg på hva du mener at ledelsen skulle ha synliggjort, for man må nesten ha litt vanskelig for det hvis man har klart å unngå å få med seg at produksjonen er doblet, at oljeprisen er doblet, at vi har break even på $20, OPEX på $10, landet både avtaler og lisenser osv. Ledelsen har både tydelig og gjentatte ganger formidlet både dette og annet.

Har man ikke fått med seg dette så leser man verken børsmeldinger, ser på selskapspresentasjoner eller rapporter. Selskapet leverer jo meget bra her også, men jeg venter spent på hva du mener de ikke har dekket.
tuja
25.10.2021 kl 14:51 7544

Galemattias det som pågår i aksjen. Tror fortsatt dette har med AJE å gjøre. Få den i boks, så vi får slutt på dette tullet. PNOR er vel eneste selskap innen oljesegmentet med negativ verdiutvikling i løpet av året. Dette på tross av knallgod olje/gass pris, og flere positive børsmeldinger.
polion
25.10.2021 kl 15:14 7489

Du misforstod selvsagt helt og fullt (ingen tvang å ha pengene sine i PNOR, osv.). Det du prediker har vi vel hørt til det kjedsommelige på disse trådene (noe vi knapt gidder lese lenger), bare nok en bekreftelse på at markedet synes å være 100% undermåls som ikke kjøper seg opp i PNOR? For øvrig så har jeg ikke i et eneste innlegg snakket ned PNOR som selskap. Her sitter folk med piggene ute og skal i alle anledninger si noe om hvor bra selskapet er og hvor framifrå det fundamentale er. Markedet/kursen er selvsagt betydningsløst.

Få det inn i skallen: Mitt utgangspunkt var dog dagens sitz (og litt kommentarer omkring og hvorfor?), og sitzen er definitivt den aldeles så formidabelt sørgelige aksjekursen/markedstilliten.
Bsingh
25.10.2021 kl 15:28 7444

Hva markedet foretar seg er ikke mitt problem, jeg har tatt mine egne vurderinger for å lande her jeg er nå. Syntes ikke piggene mine er ute, syntes bare det er unødvendig støy du kommer med. Du kommer med mange spørsmål, men har ingen svar selv. Når man svarer deg, så sitter man med piggene ute tydeligvis, og du benytter muligheten til å gå til angrep (På samme måte som du mener at alle angriper deg og sitter med piggene ute). Diskuter gjerne i hytt og gæver, det er tydelig at du har mange ubesvarte spørsmål for din egen del. Del også gjerne fasiten når du har funnet svarene dine, så vi andre også kan få innblikk i HVA du mener er den store feilen.

Få det inn i skallen : Om du ikke snakker ned PNOR, og om du ikke har troa, så er det kanskje ikke så lurt å kaste bort fritiden sin her. Da får dette være et selskap du mener er riktig priset som det er i dag, så får alle vi andre ta oss av oppgaven om å være de store idiotene.
512tr
25.10.2021 kl 15:37 7408

Når krybben er tom, bites hestene 😉
polion
25.10.2021 kl 15:39 7400

Svar: Jau, jau, du har tatt alle nyanser - den er god, meget god og blir vel knapt bedre enn det!
Bsingh
25.10.2021 kl 15:54 7366

Du har stilt 7 spørsmål i de siste innleggene dine, så da kan vi vell trygt si at du har bidratt med masse nyanser her. Å rette masse spørsmål mot alle andre (Som ikke har noen fasit) er tydeligvis den nye måten å nyansere ting på.
polion
25.10.2021 kl 15:57 7358

Dette var både sørgelig og trist. Jeg ga deg all verdens komplimenter, og så kommer du med dette? Har sagt det før, utakk er verdens lønn.
Bsingh
25.10.2021 kl 16:04 7342

Kan ikke se noen komplimenter her, og vi er vell ikke her for å få komplimenter heller. Leser svaret ditt som sarkastisk. Vil også tilføye at jeg i utgangspunktet sa meg enig med deg i en tragisk kursutvikling, men at det til syvende og sist også er en vurdering du burde ta. Om du kommer frem til at PNOR er en dårlig investering, så vil det lureste være å selge. Men ifølge deg så sitter jeg med piggene ute, og jeg trenger også tydeligvis presiseringer på hva jeg må få inn i skallen og ikke. Du er bare frekk og virker ikke som at du er så interessert i å diskutere noe som helst her sånn egentlig. Om jeg har misforstått deg på noe måte, så kan vi godt prøve igjen, men tror ikke at vi kommer noe vei, nettopp fordi at vi har en litt forskjellig oppfatning og kanskje også litt forskjellige ting vi ser på når det kommer til en investering. Ønsker deg selvom en god dag videre mister.
polion
25.10.2021 kl 16:17 7311

Jeg var vel lite konkret (mulig feil) i om hva du har spådd om kursutvikling. Men bommet og bommet, fru Blom? Husker du hadde en drøss med innlegg april/mai da kursen var på kr.1,50 der du da var kjempepositiv med tanke på fremtiden. I etterkant har vi opplevd et kursfall på 25%. Jeg tar den, positiv til selve selskapet, men dog allikevel intet sagt om den fremtidige kursutviklingen.

Hva gjelder ledelsen og deres evne til å "preike opp" selskapet. Tar her bare en sammenligning med eks.vis PEN der Mr. Hamilton virker mye mer fremoverlent, konkluderende, oppsummerende, klar og konsis om selskap/status/utsikter. Han minner faktisk litt om stortaleren A. Hitler da han var på sitt beste (el. verste). Den siste sammenligningen burde jeg egentlig strøket, men jeg hadde dessverre ikke mer korrekturlakk igjen.
FkL
25.10.2021 kl 16:33 7274

Nei, takke med til at ledelsen ikke smører på eller formidler fakta på annen måte enn de gjør. Selv FF er kritisk til at Hamilton er litt vel optimistisk og jeg foretrekker absolutt PetroNor i den sammenlikningen. De kommer med all den informasjonen de skal. Jeg kan ikke se at de ligger tilbake på noe som helst og skal gjerne like å se et eksempel.
polion
25.10.2021 kl 16:33 7278

Puhhhh. Om jeg ikke hadde håp om at saker og ting kan snu for PNOR (og da mener jeg definitivt aksjekursen), hadde jeg slett ikke sittet med adskillige 100 k PNOR. Jeg hadde ikke engang giddet vise meg på PNOR-trådene.

For moro skyld, kan jeg nevne at jeg i mitt opprinnelige innlegg hadde følgende epilog (som de færreste fikk med seg):
REF: "PS. Orker ikke det evige gjentagende gnålet om det fundamentale og hvor underpriset PNOR er (den vanlige forsvarssitzen her på trådene). Dette er følgelig en helt annen diskusjon. For øvrig så sitter ikke vi her på forumet på hemmeligheter som er ukjent for resten av markedet, det være seg triggere, det fundamentale, fremtidsutsikter, osv. Hittil så er faktisk de som har solgt seg ut de store vinnerne".
Fluefiskeren
25.10.2021 kl 16:37 7254

Av og til kan det bli litt vel mye ja fra Hamilton, men det er ikke tvil om at han skaper entusiasme. Jeg har kritisert Søvold for ikke gjøre det samme, men jeg påpekte også at jeg syntes han gjorde en god figur ved den siste presentasjon han hadde.
FkL
25.10.2021 kl 16:48 7270

Jeg synes Knut gjør en god figur og ikke minst styrer selskapet godt. Det ser man på de strategiske valg som blir gjort. Entusiasme uten hold blir ikke godt mottatt hos meg, da foretrekker jeg nøkternhet. De selger ikke luft og holder det de lover.
Bsingh
25.10.2021 kl 17:16 7199

Da vet jeg hvertfall at du sitter på noen aksjer. Jeg fikk med meg epilogen din, men er ikke helt enig med deg i at det fundamentale bare er gnål. Det fundamentale i dag, tilsier at selskapet er ganske stødig, og det syntes jeg er det mest relevante. Det gjentas så klart, for det er denne oppfatningen her som faktisk gjør at jeg velger å sitte her videre. Selvom jeg gjentar dette "gnålet" (Som jeg fortsatt ikke mener er gnål), så vil jeg si at kursen er skuffende (Så da er vi enige om en ting hvertfall)..
Jeg kan virkelig ikke sette fingeren min på hva som gjør at kursen er der den er, men mistenker lavt volum, i kombinasjon med at mange er avventende. Hvorfor tror jeg at folk er avventende? Fordi at de ikke har helt tro på PNOR, og at de kanskje mener at selskapet ikke har levert. Det kan kanskje være en short? Det kan rett og slett være at mange mener PNOR er et "drittselskap", eller at det er gamle APCL i ulveklær? Eller så kan det være titalls andre ting. Selvom, så mener jeg (Nå må jeg repetere dette igjen), at det er andre ting som tilsier at selskapet ligger bra ann, som f.eks. tallene, og det fundamentale. Dette gjør at jeg holder på posisjonen min. Det er ikke fordi at jeg mener at alle andre er dumme og at jeg er smart. Har bare tatt en avgjørelse, basert på det jeg selv anser som relevant. Det er tiden som vil vise om jeg blir skuffet, eller om det kanskje var noe riktig i måten jeg tenkte på. Men jeg syntes det er litt for tidlig (Ift. til mitt tidsperspektiv) til å konkludere om dette er en seier eller en stor skuffelse. Og til slutt, før vi avslutter denne konferansetimen mellom oss, vil jeg også legge til at om det skulle være sånn at jeg selger PNOR som en skuffet aksjonær, så vet jeg hvertfall at jeg kan holde meg selv ansvarlig for investeringen, og ikke skylde på noen andre. Nå prøver jeg ikke å si at du ansvarliggjør andre for dine tap, men jeg sier bare at det i seg selv er nok for at jeg kan komme meg videre i livet, lykkelig og muligens noen kroner fattigere, om PNOR skulle ende som en stor skuffelse.
Redigert 25.10.2021 kl 17:22 Du må logge inn for å svare
polion
25.10.2021 kl 19:15 7015

REF: "det fundamentale bare er gnål". Den som har sagt dette burde hatt skriveforbud, faktisk nesten en sak for Admin hvis du spør meg. Skulle sannelig likt å vite hvilken hottentott som har uttalt dette våset, og ikke minst i hvilken sammenheng vedkommende serverte dette?
GullogGråstei
25.10.2021 kl 20:03 6924

Jeg synes også at Knut gjør en god figur. Spesielt likte jeg måten han fremstod overbevisende på i det intervjuet på norsk i forbindelse med Pareto-konferansen. På engelsk kan han kanskje fremstå noe mer forknytt.
onkel_østkant
25.10.2021 kl 21:51 6785

Litt off-topic men så dette spørsmålet for et par uker siden; Fikk de noen gang tilbake A1, A4, SOSP(?) Og den andre lisensen som Total stjal?
FkL
25.10.2021 kl 21:54 6854

Det ble forlik i Gambia der vi beholdt A4. I Senegal er ikke saken avgjort og endelig avgjørelse på SOSP og ROP kommer til mars neste år.
onkel_østkant
25.10.2021 kl 22:00 6875

Takk for svar!
GullogGråstei
25.10.2021 kl 22:14 6838

Til info:
I ren irritasjon over kursutviklingen og i lys av denne debatt-tråden sendte jeg i dag denne eposten til PNOR:

"Jeg har et spørsmål som aksjonær i Petronor. Er produksjonsutfordringene i Kongo nå løst, og produksjonen stabilt på de nivåene som guidingen i siste børsmelding tilsier, eller har man fortsatt problemer med driftsstabilitet? Jeg kan ikke forstå kursutviklingen i aksjen basert på utviklingen i oljeprisen og produksjonsvolumene som man forventer i andre halvår, og frykter at det er aktører i markedet som har tilgang på negativ informasjon som ikke er delt med alle.

Jeg lurer dessuten på hva som er årsaken til at man ikke får på plass myndighetsgodkjenning av avtalen om Aje. Er det noe konkret som gjør at godkjenningen blir holdt tilbake? Er dette noe som Petronor kan gjøre noe med?"

Her er svaret jeg fikk:
"Many thanks for your email. As per the press release provided on 10th September, production levels have returned to normal at PNGF Sud and remain at steady levels. Should there be any material change to production volumes then the company will provide an update in line with its disclosure obligations.

With regards to Aje, the company is doing all it can to complete on that transaction and awaits approvals from the relevant authorities. Unfortunately, the timing and approval process is wholly outside of the control of the Company."
GullogGråstei
25.10.2021 kl 22:23 6878

Da er man i mine øyne tilbake til dette med det fundamentale. Og i diskusjonen om det fundamentale er det bare en ting å si: Denne aksjen er billig. Markedet tar ikke "feil", men markedet priser den billig akkurat nå.
evetjo
26.10.2021 kl 10:36 6514

Hvordan kom du frem til den konklusjonen? Du spurte to helt konkrete spørsmål som du fikk svar på, men det betyr ikke at alt er på stell.
GullogGråstei
26.10.2021 kl 11:54 6365

Det er forskjell på åpent kjente problemstillinger og skjulte eller delvis kjente problemstillinger.

Det jeg opplever at jeg fikk svar på, er at selskapet er bevisst sitt ansvar for å holde markedet forsynt med lik informasjon om problemstillinger som foreligger. Jeg opplever også at jeg fikk stadfestet at produksjonsvolumene på PNGF Sud fortsatt er stabile i tråd med børsmeldingen fra 10. september.

Gitt det store overskuddet som selskapet nå kan få for hvert produsert fat, er det ikke uvesentlig for verdsettelsen av selskapet hvordan produksjonen på det etablerte feltet i Kongo faktisk er.

Med 3780 fat produsert i døgnet (jf børsmelding fra 10. sept), en dollarkurs på NOK 8,35 (jf. gjeldende kurs), en op ex. pr. produsert fat på mellom $10 og $20, og en oljepris på $80, kommer man frem til at selskapet for øyeblikket produserer på nivåer som tilsier en årlig NETTO positiv annualisert kontantstrøm fra driften av PNGF Sud på ca. 750 millioner kroner. Med kanonpriser i fjerde kvartal kan det dessuten vise seg at det var gunstig med få liftinger i tredje kvartal.

Når selskapet har en MCAP på ca. 1,5 milliarder blir det en P/E på litt over 2 (før man tar inn konsernbidrag og investeringskostnader)

Da kan gjerne både Nigeria(Aje), Gambia, Guinnea-Bissau og Senegal stå på vent i all evighet eller bare koke ned til kål. Den underliggende driften alene gjør selskapet attraktivt priset.

Ingen hevder at de planlagte vekstambisjonene er "på stell", eller at de går helt etter planen. Men man har fortsatt planer, og de planene fremstår attraktive og spennende gitt at selskapet får mulighet til å jobbe videre med dem. Ting tar tid i Afrika. Jeg forventer ikke noe annet.

Jeg er helt åpen for en saklig debatt om at selskapet likevel ikke er verdt spesielt mye mer enn det markedet priser aksjen til i dag. Men etter mitt syn, må man da også lykkes med å sannsynliggjøre at det er sterk usikkerhet knyttet til driften og infill-planene på PNGF Sud, i tillegg til at man forutsetter et ultrapessimistisk syn på alle de nevnte vekstambisjonene.

Jeg solgte meg litt ned i et annet selskap i dag, og kommer nok til å fiske litt videre etter gode kjøp i PNOR.
Fluefiskeren
26.10.2021 kl 11:59 6361

« Da kan gjerne både Nigeria(Aje), Gambia, Guinnea-Bissau og Senegal stå på vent i all evighet eller bare koke ned til kål. Den underliggende driften alene gjør selskapet attraktivt priset. »

Gi deg da. Jeg vil ha dette så fort som mulig. Ikke minst Aje. Det er også grenser for hvor mye vi og resten av markedet er villige til å vente. Selv om det ikke er priset inn så er det disse sakene som kan være company makers.

Jeg er også i oljeselskaper for å få litt spenning. Kongo Brazzaville alene blir for kjedelig. Jeg ser på det som tryggheten.
Redigert 26.10.2021 kl 12:06 Du må logge inn for å svare
GullogGråstei
26.10.2021 kl 12:10 6308

Selvfølgelig ønsker jeg å se en fremdrift i selskapets vekstplaner. De stadige utsettelsene av Aje er kanskje det som er mest irriterende.

Poenget mitt i foregående innlegg er først og fremst at et selskap som produserer verdier - slik PNOR gjør på PNGF Sud - alene forsvarer en verdsettelse som er langt høyere enn dagens aksjekurs skulle tilsi.

Når man regner på inntekter og utgifter, MCAP og P/E sitter man egentlig igjen med en merkelig ekjennelse av at markedet i dag tilskrever en samlet negativ verdi til summen av Aje, Guinnea Bissau, Gambia og Senegal. Er det virkelig det som er grunnen til at aksjen er priset så lavt? Tror selgerne at summen av alt dette bare vil være et kostnadssluk, eller er selgerne bekymret for varig driftsstabilitet i Kongo? Tror de kanskje på at oljeprisen skal kraftig ned?

Det hadde vært interessant å høre begrunnelsen fra noen i forumet som nylig har solgt seg ut eller ned. Hva var den utslagsgivende grunnen? Manglende tillit til ledelsen? Slutt på tålmodighet med en aksje som teknisk sett har blitt hengende igjen? Skepsis til Kongo på lang sikt? Manglende tiltro til at det ligger verdier i vekstambisjonene?
Redigert 26.10.2021 kl 13:04 Du må logge inn for å svare
thief
26.10.2021 kl 12:13 6347

Meget bra.Pnor er allerede underpriset med bare congo,så har vi alt det andre i tillegg 🙂Utrolig at fler ikke skjønner dette.Men noen er vel vandt til at kursen er på dette latterlige nivået,så de tenker ikke på det!Men dette kan ikke vare så mye lenger.Regnskapet for q4 blir helt utrolig 💰💰
GullogGråstei
26.10.2021 kl 12:34 6287

Jeg tror også at q4 isolert seg vil bli helt utrolig godt.
thief
26.10.2021 kl 12:54 6346

Nå er det vel bare denne som ikke har fått en fortjent reprising etter den store økningen av oljeprisen. Så snart hiver vel folk seg på her 😉
Nybegynner2
26.10.2021 kl 13:14 6325

Når vi snakker om høy oljepris så er vi enig om at PetroNor tjener mye penger, men det er viktig å nyansere bilde. Det er ikke slik at økning i oljepris medfører en 100% økning til selskapet. Om jeg har forstått dette riktig er det noen fordelingsnøkler som regulerer hva selskapet sitter igjen med ved økninger i pris.
Fluefiskeren
26.10.2021 kl 13:36 6280

Nei. Etter min mening så kan ikke Gambia, Aje, Guinea-Bissau og Senegal samlet ha negativ verdi. På Aje vet vi det er olje, gass og kondensat. På Guinea-Bissau er det gjort funn. Klart det vil koste mye å lete og utvikle felt før man har produksjon, men vi har muligheten til å farme ned det vi vil. Og vi har ikke minst Kongo-Brazzaville i bånn som kan finansiere mye av det.
FkL
26.10.2021 kl 14:25 6201

Bare en økning fra $50 til $70 gir nesten en dobling i NetBack. I tillegg så skal vi huske at vi nå ligger på OPEX $10 så tallene dere ser for NetBack her er også vesentlig bedre da OPEX $13 er benyttet. Ingen tvil om at dagens oljepris og økning medfører meget stor økning i inntekter.

https://prnt.sc/1xdku99
FkL
26.10.2021 kl 21:19 5920

Begynner å bli mange som spår $100.

Wall Street in Riyadh sees lingering inflation, oil hitting $100
By Davide Barbuscia and Saeed Azhar, Yousef Saba

RIYADH, Oct 26 (Reuters) - Top Wall Street firms warned at an investment conference in Riyadh of the risk of a sustained increase in prices with BlackRock, the world's top asset manager, saying there is "high probability" of oil hitting $100 a barrel.

https://www.reuters.com/world/middle-east/high-probability-oil-reaching-100barrel-says-blackrock-ceo-fink-2021-10-26/