NÄ flytter vi fra Australia til Norge og sÞker pÄ hovedlisten
NÄ har flyttingen til Norge startet og sÞknadsprosessen for notering pÄ hovedlisten er i gang.
Begge forventes implementert i desember. Her er det bare Ă„ glede seg!!!
Scheme of Arrangement; Financial Calendar Amendment
PetroNor Australia (OSE ticker: âPNORâ), the independent oil and gas exploration
and production company with a focus on Africa, is pleased to announce its
intention to re-domicile from Australia to Norway via a proposed Australian
Scheme of Arrangement (âSchemeâ), subject to shareholder, regulatory and court
approvals.
In the event approval to have its securities admitted to the Oslo BĂžrs main list
is not forthcoming, PetroNor Norway will alternatively apply to have its
securities admitted to trading on Euronext Expand, thereby facilitating the
tradability of the New PetroNor Norway Shares on the same securities exchange
that PetroNor Australia is presently listed.
Shareholders will be given the opportunity to vote on the Scheme at the Scheme
meeting, expected to be held in late November 2021 and, subject to the
conditions of the Scheme being satisfied, the Scheme is expected to be
implemented in late December 2021.
Further, the Company advises that it will no longer release an Interim Financial
Report for the quarter ending 30 September 2021. However the Company will in due
course provide a Trading Update announcement covering the same period.
https://live.euronext.com/en/node/6906225
Begge forventes implementert i desember. Her er det bare Ă„ glede seg!!!
Scheme of Arrangement; Financial Calendar Amendment
PetroNor Australia (OSE ticker: âPNORâ), the independent oil and gas exploration
and production company with a focus on Africa, is pleased to announce its
intention to re-domicile from Australia to Norway via a proposed Australian
Scheme of Arrangement (âSchemeâ), subject to shareholder, regulatory and court
approvals.
In the event approval to have its securities admitted to the Oslo BĂžrs main list
is not forthcoming, PetroNor Norway will alternatively apply to have its
securities admitted to trading on Euronext Expand, thereby facilitating the
tradability of the New PetroNor Norway Shares on the same securities exchange
that PetroNor Australia is presently listed.
Shareholders will be given the opportunity to vote on the Scheme at the Scheme
meeting, expected to be held in late November 2021 and, subject to the
conditions of the Scheme being satisfied, the Scheme is expected to be
implemented in late December 2021.
Further, the Company advises that it will no longer release an Interim Financial
Report for the quarter ending 30 September 2021. However the Company will in due
course provide a Trading Update announcement covering the same period.
https://live.euronext.com/en/node/6906225
Redigert 06.01.2022 kl 13:00
Du mÄ logge inn for Ä svare
Fluefiskeren
16.12.2021 kl 22:55
3523
Tredagersregelen er det noe som heter. Det betyr at ved en meget dÄrlig nyhet faller aksjekursen tre dager pÄ rad. Den har nÄ falt to dager pÄ rad og viss regelen gjelder skal den ogsÄ avslutte uken med et fall i morgen.
Min erfaring er at ofte burde den kalles todagersregelen. I sĂ„fall skal vi opp i morgen. Fallet i dag var jo ikke sĂ„ stort, men jammen greide noen Ă„ selge langt ned 0,7-tallet fĂžr fornuften tok fangen. Og i dette tilfelle betyr ikke fangen Knut. đ
Min erfaring er at ofte burde den kalles todagersregelen. I sĂ„fall skal vi opp i morgen. Fallet i dag var jo ikke sĂ„ stort, men jammen greide noen Ă„ selge langt ned 0,7-tallet fĂžr fornuften tok fangen. Og i dette tilfelle betyr ikke fangen Knut. đ
thief
16.12.2021 kl 23:11
3445
Burde jo komme seg over krona igjen fort,nĂ„r vĂ„re verdier fortsatt er intakt og selskapet ikke er siktet.Hadde jo vĂŠrt morro om Aje kom pĂ„ plass i desember,da er dagens salg pĂ„ 0.7tallet stjernetreffđ Plutselig er vi pĂ„ det dobbelte!Kjipt for Knut og co, men ingenting tyder pĂ„ at PNOR blir skadelidende, foruten muligens en ny CEO!Kommer nok mer info etterhvert,om hva det konkret gjelder.
512tr
17.12.2021 kl 08:24
3170
Ja, det blir spennende i dag, i all elendigheten hÄper jeg at mange nye aksjonÊrer har fÄtt Þynene opp for verdiene som ligger i selskapet og ser at PNOR kanskje er den mest undervurderte aksjen pÄ bÞrsen.
nkamok
17.12.2021 kl 08:42
3105
Det tror jeg sĂ„ ikke du skal sĂŠtte nĂŠsen op efter - de 2 seneste dage har vĂŠret daytradernes foretrukne scenarie - aktier hvor der er action og mulighed for hurtige gevinster/tab . Jeg tror ikke helt pĂ„ nye seriĂžse aktionĂŠrer i et selskab, hvor chefen lige er blevet varetĂŠgtsfĂŠngslet - selvom den mistĂŠnkte gerning ikke er foregĂ„et i Pnor đ€·ââïžđ
512tr
17.12.2021 kl 08:54
3044
Sier jeg hĂ„per, og setter ikke "nĂŠsen op efter" som du sier đ
Mange gamle kritiske aksjonÊrer er nok ute nÄ, gÄrdsagens slutt overasket meg, trodde aksjen skulle nedover da alle daytradene skulle ut, men kursen endte pÄ topp.
Uansett, vi fĂ„r se hvordan dagen utvikler seg đ
Mange gamle kritiske aksjonÊrer er nok ute nÄ, gÄrdsagens slutt overasket meg, trodde aksjen skulle nedover da alle daytradene skulle ut, men kursen endte pÄ topp.
Uansett, vi fĂ„r se hvordan dagen utvikler seg đ
FkL
17.12.2021 kl 08:57
3140
Som allerede pĂ„pekt tidligere i trĂ„den sĂ„ tok beslutningen om fengsling veldig lang tid og da er det nok veldig lite Ăkokrim har Ă„ gĂ„ pĂ„. Det kan ikke vĂŠre noen store bevis de har. Tror vi fĂ„r mer klar info nĂ„r de slipper ut igjen.
FengslingsmĂžtene mot de to siktede ble holdt sent torsdag ettermiddag og Oslo tingrett brukte hele kvelden pĂ„ Ă„ ta stilling til Ăkokrims begjĂŠring om varetekt.
FÞrst klokken 20.30 om kvelden kom slutningen om at de to forretningspartnerne mÄ sitte i varetekt fram til 23. desember.
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2021/12/16/195810452/petronor-direktor-og-forretningspartner-fengslet-i-en-uke
FengslingsmĂžtene mot de to siktede ble holdt sent torsdag ettermiddag og Oslo tingrett brukte hele kvelden pĂ„ Ă„ ta stilling til Ăkokrims begjĂŠring om varetekt.
FÞrst klokken 20.30 om kvelden kom slutningen om at de to forretningspartnerne mÄ sitte i varetekt fram til 23. desember.
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2021/12/16/195810452/petronor-direktor-og-forretningspartner-fengslet-i-en-uke
nkamok
17.12.2021 kl 08:58
3145
Ja det endte heldigvis kun med et lille minus i gĂ„r - vi mĂ„ hĂ„be teorien fra FF vedrĂžrende 3-dages reglen bliver kortet ned til 2- dages regl, sĂ„ vi skal lidt op i dag đđ€©
nkamok
17.12.2021 kl 09:04
3114
FKL du kan desvĂŠrre ikke konkludere, at âdet ikke er nogen store bevis de harâ pĂ„ tiden det har taget retten at afgĂžre fĂŠngslingen. I Ăžkonomiske sager kan bevisbyrden vĂŠre meget omfangsrig, hvilket kan tage lang tid at fremlĂŠgge ved et retsmĂžde đ
FkL
17.12.2021 kl 09:09
3078
Konklusjon kan vi vel ikke kalle det, men jeg tenker absolutt at det kan vÊre en indikasjon. Verken Knut eller Gerhard har jo fÄtt muligheten til Ä uttale seg offentlig og det mistenker jeg at de kanskje gjÞr. Dette samt at selskapet sikkert ogsÄ vil fÄ innsyn i hva dette gjelder nÄr de slipper ut.
oivindl
17.12.2021 kl 09:09
3139
"Som allerede pĂ„pekt tidligere i trĂ„den sĂ„ tok beslutningen om fengsling veldig lang tid og da er det nok veldig lite Ăkokrim har Ă„ gĂ„ pĂ„. Det kan ikke vĂŠre noen store bevis de har."
NÄ har ikke jeg erfaring fra slike fengslingsmÞter, men jeg er usikker pÄ om tidsbruken sier noe om grunnlaget for siktelsen.
Det kan ogsÄ tenkes at det tok lang tid pga omfattende bevismengde. Forsvaret skal jo ogsÄ ha anledning til Ä uttale seg.
Ser nkamok kom meg i forkjĂžpetđ
NÄ har ikke jeg erfaring fra slike fengslingsmÞter, men jeg er usikker pÄ om tidsbruken sier noe om grunnlaget for siktelsen.
Det kan ogsÄ tenkes at det tok lang tid pga omfattende bevismengde. Forsvaret skal jo ogsÄ ha anledning til Ä uttale seg.
Ser nkamok kom meg i forkjĂžpetđ
Redigert 17.12.2021 kl 09:10
FkL
17.12.2021 kl 09:16
3082
NÄ er hele denne trÄden full av negative spekulasjoner sÄ da tenkte jeg at jeg skulle komme med en positiv en. Blir sabla ned med en gang ser jeg :)
smaa
17.12.2021 kl 09:20
3061
Du blir vel ikke fengslet hvis du ikke har urent mel i posen. Enig i at vi verken skal dĂžmme eller frikjenne, dette tar rettsapparatet seg av uten vĂ„r hjelp. Vi fĂ„r bare hĂ„pe skadene for oss leges raskt, kunne vĂŠre fint Ă„ gĂ„ inn i jula friske og pĂ„ offensiven.đ
đŒ
nkamok
17.12.2021 kl 09:21
3061
For sjov skyld kan vi da prĂžve at trĂŠkke en parallel til boring efter olie, som jeg mener du har stor kundskab i - hvis det tager lĂŠngere tid end normalt at bore en brĂžnd, er det sĂ„ positivt eller negativt - husk det er kun for sjov det her og IKKE noget personfnidder đ
oivindl
17.12.2021 kl 09:26
3052
Hadde du slengt inn et "kan vi hÄpe pÄ", sÄ hadde det sett langt bedre ut. Den positive vinklingen ble nok litt for bastant pÄ et relativt spinkelt grunnlag.
Men du skal ha for forsĂžket :-)
Men du skal ha for forsĂžket :-)
nkamok
17.12.2021 kl 09:30
3053
Nej nej sĂ„ misforstĂ„r du vist vores debat - vi mĂ„ vel kunne skrive lidt frem og tilbage , selvom vi ikke er enige i alt đ
512tr
17.12.2021 kl 09:39
3006
Sett fra et helt nĂžytralt stanpunkt.
Er SjĂžvold skyldig fortjener han den straffen han mĂ„tte fĂ„, og risikerer store sĂžksmĂ„l fra evnt. fornĂŠrmede i en evntuell korrupsjonssak, som igjen kan gjĂžre at hans og Ludviksenâs aksjer i PNOR fryses helt til et erstatningssĂžksmĂ„l er klart, noe som kan ta mange Ă„r.
Er han derimot uskyldig fortjener han en klekkelig erstatning fra staten, staten bryr seg ikke, de bare Þker strÞmprisene noen Þrer og vips har de det tredobble av hva de mÄ ut i erstatninger. Evntuelle Þkokrim etterforskere som driter seg ut, blir som vanlig i staten, belÞnnet med forfremmelser uansett hvor innkompetente de er.
Begge disse senarioene burde ikke skade PNOR, men heller (hvis vi legger godsiden til) Ăžke interessen for aksjen.
Er SjĂžvold skyldig fortjener han den straffen han mĂ„tte fĂ„, og risikerer store sĂžksmĂ„l fra evnt. fornĂŠrmede i en evntuell korrupsjonssak, som igjen kan gjĂžre at hans og Ludviksenâs aksjer i PNOR fryses helt til et erstatningssĂžksmĂ„l er klart, noe som kan ta mange Ă„r.
Er han derimot uskyldig fortjener han en klekkelig erstatning fra staten, staten bryr seg ikke, de bare Þker strÞmprisene noen Þrer og vips har de det tredobble av hva de mÄ ut i erstatninger. Evntuelle Þkokrim etterforskere som driter seg ut, blir som vanlig i staten, belÞnnet med forfremmelser uansett hvor innkompetente de er.
Begge disse senarioene burde ikke skade PNOR, men heller (hvis vi legger godsiden til) Ăžke interessen for aksjen.
Redigert 17.12.2021 kl 09:39
FkL
17.12.2021 kl 09:43
2995
NÄ var det ikke en konklusjon, men nÄr jeg leser det selv sÄ kan det jo nesten se slik ut. Derimot sÄ tenker jeg absolutt at det kan vÊre relevant.
Jeg mĂ„ jo selvfĂžlgelig ogsĂ„ innrĂžmme at jeg nok lar meg farge av mitt inntrykk av bĂ„de Gerhard og Knut, hvilket er utelukkende positivt. For min egen del sĂ„ har jeg fremdeles en stor prosent pĂ„ at Ăkokrim har gjort en ny blemme. Vi fĂ„r sikkert mer klarhet etter hvert.
Jeg mĂ„ jo selvfĂžlgelig ogsĂ„ innrĂžmme at jeg nok lar meg farge av mitt inntrykk av bĂ„de Gerhard og Knut, hvilket er utelukkende positivt. For min egen del sĂ„ har jeg fremdeles en stor prosent pĂ„ at Ăkokrim har gjort en ny blemme. Vi fĂ„r sikkert mer klarhet etter hvert.
smaa
17.12.2021 kl 09:45
3001
NĂ„ syns jeg du er usmakelig, er fint vi har en stat som griper fatt i slike saker og ordner opp, selv om de ogsĂ„ tar feil noen ganger. La oss holde oss til Pnor.đ
512tr
17.12.2021 kl 09:51
2976
Usmakelig, tror ikke du klar over hvor mange mennesker Ăžkokrim har Ăždelagt i sine utallige fiaskoer.
Det er nettopp omstendighetene rundt PNOR vi diskuterer đ
Det er nettopp omstendighetene rundt PNOR vi diskuterer đ
512tr
17.12.2021 kl 10:15
2880
Gerhard Ludvigsens forsvarer, advokat Halvard Helle
Advokat Marie Nesvik, som forsvarer Knut SĂžvold
Advokat Marie Nesvik, som forsvarer Knut SĂžvold
hofa
17.12.2021 kl 10:19
2878
Jeg har oplevet det tidligere i TKDV, hvor Þkokrim sigtede 6 ledende medarbejdere for bedrageri og kursmanipulation. Sagen tog 4 Är og der var ingen der blev dÞmt. EfterfÞlgende blev det fastslÄet at de selv havde givet anledning til Þkokrim gik ind i sagen og erstatningskrav blev afvist. Alt her er kun spekulationer og gÊtteri, ingen ved hvor vi ender. Bare ikke Pnor bliver trukket mere ind i sÞlet.
oivindl
17.12.2021 kl 10:24
2879
Det er selvfÞlgelig tragisk nÄr uskyldige blir siktet og mÄ gjennom en krevende rettsak. Det ser vi ikke minst i en del av de justismord som er avdekket de siste Ärene.
Men Þkonomisk kriminalitet er nok vanskelig Ä avdekke og sannsynligvis vanskelig Ä dokumentere. Jeg tror derfor pÄ generelt grunnlag at ikke alle som har blitt frikjent nÞdvendigvis har vÊrt uskyldige.
NÄr det gjelder forfremmelse i offentlig sektor, stÄr vel ikke privat sektor noe tilbake nÄr det gjelder bonuser, sluttpakker og rullering av nÊringslivstopper som har tabbet seg ut.
Men dette var nok litt off topic.
Men Þkonomisk kriminalitet er nok vanskelig Ä avdekke og sannsynligvis vanskelig Ä dokumentere. Jeg tror derfor pÄ generelt grunnlag at ikke alle som har blitt frikjent nÞdvendigvis har vÊrt uskyldige.
NÄr det gjelder forfremmelse i offentlig sektor, stÄr vel ikke privat sektor noe tilbake nÄr det gjelder bonuser, sluttpakker og rullering av nÊringslivstopper som har tabbet seg ut.
Men dette var nok litt off topic.
smaa
17.12.2021 kl 10:32
2833
đ riktig, men det er varmegrader og sol, sĂ„ slutt med salg under krona nĂ„.
512tr
17.12.2021 kl 10:36
2907
Helt enig med deg, CV er av mindre betydning, i dag er det hvem en kjenner og hvilken omgangskrets en har som er avgjĂžrende.
Redigert 17.12.2021 kl 10:37
Frodemann71
17.12.2021 kl 10:40
2877
Vi drÞmt om 2 kr, kan bli at vi nÄ i lang tid fremover mÄ vente pÄ Ä komme tilbake til 1 kr.
Nedturen fortsetter idag igjen, fikk desverre rett i at dette blir en juletragedie
Nedturen fortsetter idag igjen, fikk desverre rett i at dette blir en juletragedie
512tr
17.12.2021 kl 10:57
2824
Benytter nĂ„ de ekstra aksjene som jeg kjĂžpte pĂ„ Ă„pning i gĂ„r til litt trading, sĂ„ fĂ„r en se hvordan det gĂ„r....du mĂ„ ikke ta sorgene pĂ„ forskudd, det er da ikke enda julđ
solid1
17.12.2021 kl 10:58
2984
Mulig jeg tar feil, men vi bĂžr ligge rundt 2.- etter presentasjon av Q4 den 28 februar.
Ser man bort i fra de siste dagers hendelse (som er selskapet uforskyldt) er det ingen ting som har endret seg driftsmessig.
Det er god produksjon og gode priser.
(kjÞpte litt aksjer i dag ogsÄ)
FkL
17.12.2021 kl 11:03
2965
Det er ingenting som er endret verdimessig for selskapets del. Pengene renner inn som vanlig.
Ev88
17.12.2021 kl 11:22
3024
Pengene renner inn ja. Men basert pÄ hvilke avtaler? Avtaler det er mulig Ä ha 100% tillit til ikke er inngÄtt pÄ "shady" mÄte? Jeg mener nei, men bÞyer meg i stÞvet for dere som klarer Ä ha tillit i denne situasjonen.
FkL
17.12.2021 kl 11:31
3007
Det er ingen som helst tiltale mot selskapet. Det er ingen hentydninger til at dette berĂžrer oss i det hele tatt. Tvert imot sĂ„ har bĂ„de selskapet og Ăkokrim opplyst om at det ikke gjĂžr det.
At Knut og Gerhard er berÞrt personlig gir selvfÞlgelig dÄrlig pr, men det gÄr over. Selskapets verdi og inntjening er ikke berÞrt.
At Knut og Gerhard er berÞrt personlig gir selvfÞlgelig dÄrlig pr, men det gÄr over. Selskapets verdi og inntjening er ikke berÞrt.
Ev88
17.12.2021 kl 11:40
2987
Gutta styrte vel snaue 30% av selskapet og er nÄ siktet for grov korrupsjon. Dette kan gÄ helt fint for selskapet, altsÄ at de ikke er involvert, jeg ser absolutt den muligheten og sannsynligheten for den utgangen er kanskje ogsÄ stÞrst. Det kan ogsÄ gÄ rett Ät skogen. Jeg savner litt nyanserte meninger, det deles ut sÄ mange garantier pÄ dette forumet at det er nesten ikke til Ä tro. Ingen tiltale mot selskapet nÄ, men ingen vet hva som kan komme pÄ bordet i en etterforskning, den var i en tidlig fase.
Redigert 17.12.2021 kl 11:43
512tr
17.12.2021 kl 11:44
2971
Hadde PNOR ledelse og styre hatt den minste visshet om at de kunne vÊre innblandet, og fremdeles lar aksjen handles over bÞrs, ville det vÊrt "suicidal" for dem alle. Ledelsen og styre ville personlig blitt straffeforfulgt og sÞksmÄl fra aksjonÊrer ville florere noe som igjen ville gi bÄde fengsel og Þkonomisk ruin.
Derfor vil jeg ha tillit, inntil det motsatte er bevist.
Derfor vil jeg ha tillit, inntil det motsatte er bevist.
FkL
17.12.2021 kl 11:49
2981
Da stÄr jo du for den andre siden sÄ da bÞr vi vÊre godt dekket. Det har jo ogsÄ vÊrt andre nyanser. Vi har absolutt rom for det, men nÄr det gjelder hva som er fakta «forelÞpig» sÄ er situasjonen slik jeg beskriver. Men vi er helt enige om at en etterforskning skal gjennomfÞres og her vil jeg ogsÄ pÄpeke at utfallet kan like godt bli frifinnelse.