Tråden er privat, og bare inviterte kan svare
Nå flytter vi fra Australia til Norge og søker på hovedlisten
Nå har flyttingen til Norge startet og søknadsprosessen for notering på hovedlisten er i gang.
Begge forventes implementert i desember. Her er det bare å glede seg!!!
Scheme of Arrangement; Financial Calendar Amendment
PetroNor Australia (OSE ticker: “PNOR”), the independent oil and gas exploration
and production company with a focus on Africa, is pleased to announce its
intention to re-domicile from Australia to Norway via a proposed Australian
Scheme of Arrangement (“Scheme”), subject to shareholder, regulatory and court
approvals.
In the event approval to have its securities admitted to the Oslo Børs main list
is not forthcoming, PetroNor Norway will alternatively apply to have its
securities admitted to trading on Euronext Expand, thereby facilitating the
tradability of the New PetroNor Norway Shares on the same securities exchange
that PetroNor Australia is presently listed.
Shareholders will be given the opportunity to vote on the Scheme at the Scheme
meeting, expected to be held in late November 2021 and, subject to the
conditions of the Scheme being satisfied, the Scheme is expected to be
implemented in late December 2021.
Further, the Company advises that it will no longer release an Interim Financial
Report for the quarter ending 30 September 2021. However the Company will in due
course provide a Trading Update announcement covering the same period.
https://live.euronext.com/en/node/6906225
Begge forventes implementert i desember. Her er det bare å glede seg!!!
Scheme of Arrangement; Financial Calendar Amendment
PetroNor Australia (OSE ticker: “PNOR”), the independent oil and gas exploration
and production company with a focus on Africa, is pleased to announce its
intention to re-domicile from Australia to Norway via a proposed Australian
Scheme of Arrangement (“Scheme”), subject to shareholder, regulatory and court
approvals.
In the event approval to have its securities admitted to the Oslo Børs main list
is not forthcoming, PetroNor Norway will alternatively apply to have its
securities admitted to trading on Euronext Expand, thereby facilitating the
tradability of the New PetroNor Norway Shares on the same securities exchange
that PetroNor Australia is presently listed.
Shareholders will be given the opportunity to vote on the Scheme at the Scheme
meeting, expected to be held in late November 2021 and, subject to the
conditions of the Scheme being satisfied, the Scheme is expected to be
implemented in late December 2021.
Further, the Company advises that it will no longer release an Interim Financial
Report for the quarter ending 30 September 2021. However the Company will in due
course provide a Trading Update announcement covering the same period.
https://live.euronext.com/en/node/6906225
Redigert 06.01.2022 kl 13:00
Du må logge inn for å svare
FkL
17.12.2021 kl 19:22
4232
Oppdatering på Sangomar for spesielt interesserte.
Woodside Offers Updates on Sangomar Project Offshore Senegal
https://african.business/2021/12/apo-newsfeed/msgbc2021-woodside-offers-updates-on-sangomar-project-offshore-senegal/
Woodside Offers Updates on Sangomar Project Offshore Senegal
https://african.business/2021/12/apo-newsfeed/msgbc2021-woodside-offers-updates-on-sangomar-project-offshore-senegal/
smaa
17.12.2021 kl 18:25
4344
Jeg har følelsen av at vi har trodd på nissen i hele år, kanskje finnes han ikke, selv for oss som er snille, men neste år da skal det bli ??????
FkL
17.12.2021 kl 17:42
4432
Da får vi vel begynne å se på andre ting igjen også.
Russia plans lower oil exports for Q1 2022 despite OPEC+ plan to raise output
MOSCOW, Dec 17 (Reuters) - Exports and transit of oil from Russia are planned at 56.05 million tonnes in the first quarter of 2022 versus 58.3 million tonnes in the fourth quarter of 2021, a quarterly export schedule seen by Reuters showed on Friday.
https://www.reuters.com/markets/europe/russia-plans-lower-oil-exports-q1-2022-despite-opec-plan-raise-output-2021-12-17/
Russia plans lower oil exports for Q1 2022 despite OPEC+ plan to raise output
MOSCOW, Dec 17 (Reuters) - Exports and transit of oil from Russia are planned at 56.05 million tonnes in the first quarter of 2022 versus 58.3 million tonnes in the fourth quarter of 2021, a quarterly export schedule seen by Reuters showed on Friday.
https://www.reuters.com/markets/europe/russia-plans-lower-oil-exports-q1-2022-despite-opec-plan-raise-output-2021-12-17/
FkL
17.12.2021 kl 17:18
4488
Da har i alle fall jeg fått kjøpt et godt lass med PNOR-julegaver de siste dagene :) Tenker det er greit å skrive det nå etter stenging. For en uke! God helg til de som logger av allerede nå :)
Redigert 17.12.2021 kl 17:19
512tr
17.12.2021 kl 16:56
4544
Nå skal det bli godt å ta helg, neste uke er siste uke før jul, har vi vært snille gutter kommer nok julenissen til oss i PNOR i neste uke--God helg 😊
Fluefiskeren
17.12.2021 kl 15:07
4749
Ellers tror jeg det ikke er så lenge til ny melding fra FAR ang. Bambo -1. De snakket om slutten av desember, men her tror jeg de var konservative. De skulle jo under 300 m videre ned. Det spørs selvsagt hvor lang tid de brukte på plugging og wireline logging av brønnbanen til dit problemet inntrådte. Føler det på gikta at dette er kommersielt.
Frodemann71
17.12.2021 kl 15:04
4739
Der er vi enige, er derfor jeg i likhet med mange her har sittet rolig og ventet på at det må snu. Verdiene er jo her uten tvil. Må bare se fremover, tiltrods for blackweek salget denne uka 🙂
Frodemann71
17.12.2021 kl 15:00
4754
😊 Tar juleferie idag så satser på at når ferien er over 3 Januar så er vi over krona igjen, har ikke solgt en aksje, men utrolig tolmodighets prøve har det vært siden Mai, og denne ukas begivenheter håper jeg man glemmer snarest.
Fluefiskeren
17.12.2021 kl 14:34
4826
Ser ut som det blir tredagersregelen som blir gjeldende ja. Det betyr kursoppgang på mandag😃
FkL
17.12.2021 kl 12:32
5016
Ifølge Økokrim så er ingen selskaper tiltalt, kun enkeltpersoner. Dette blir da kun ren spekulasjon.
Fluefiskeren
17.12.2021 kl 12:27
5042
Tenkte tanken selv. Selvsagt kan det det, men for min del har jeg sluttet å tenke så mye på dette. Blir bare spekulasjoner og bortkastet hodevirksomhet. Svaret får vi nok uansett en eller annen gang.
tuja
17.12.2021 kl 12:19
5069
Spekuleres på xi om det kan ha noe med Hemla å gjøre:
https://hemlavantage.no/hemla/
Hemla embraces the value chain of oil and gas with focus on LNG utilizing the strength of the Norwegian energy industry to secure excellence in offshore operations to NOCs and local participation, and provides solutions to monetize gas and secure long term final off-take of LNG.
Hemla has been structuring oil and gas projects in the US, West and East Africa, South East Asia and the Mediterranean with renowned partners in the industry.
Hemla’s focus is to monetize proven gas by structuring the entire value chain and providing floating LNG solutions for deep-offshore, near shore, in-port or hybrid solutions for long term off-take of LNG.
In addition, Hemla is also involved in structuring oil projects in West Africa through its Hemla model, as well as providing other gas related soluti
https://hemlavantage.no/hemla/
Hemla embraces the value chain of oil and gas with focus on LNG utilizing the strength of the Norwegian energy industry to secure excellence in offshore operations to NOCs and local participation, and provides solutions to monetize gas and secure long term final off-take of LNG.
Hemla has been structuring oil and gas projects in the US, West and East Africa, South East Asia and the Mediterranean with renowned partners in the industry.
Hemla’s focus is to monetize proven gas by structuring the entire value chain and providing floating LNG solutions for deep-offshore, near shore, in-port or hybrid solutions for long term off-take of LNG.
In addition, Hemla is also involved in structuring oil projects in West Africa through its Hemla model, as well as providing other gas related soluti
FkL
17.12.2021 kl 12:03
5116
Jeg støtter den. Det er jo ingen tvil om at selskapet har snudd hver eneste sten de siste dagene for å forsikre seg om at dette ikke berører oss.
tuja
17.12.2021 kl 12:00
5138
Rimelig viktig poeng. PNOR fortsetter som før, og øker bunnlinjen dag for dag. Verdiene er der fortsatt, selv om dagtraderer og shortere bruker etterforskningen for alt det er værdt. Er nok mange longere som benytter muligheten for akkumulering. Dette blåser over.
FkL
17.12.2021 kl 11:49
3046
Da står jo du for den andre siden så da bør vi være godt dekket. Det har jo også vært andre nyanser. Vi har absolutt rom for det, men når det gjelder hva som er fakta «foreløpig» så er situasjonen slik jeg beskriver. Men vi er helt enige om at en etterforskning skal gjennomføres og her vil jeg også påpeke at utfallet kan like godt bli frifinnelse.
512tr
17.12.2021 kl 11:44
3036
Hadde PNOR ledelse og styre hatt den minste visshet om at de kunne være innblandet, og fremdeles lar aksjen handles over børs, ville det vært "suicidal" for dem alle. Ledelsen og styre ville personlig blitt straffeforfulgt og søksmål fra aksjonærer ville florere noe som igjen ville gi både fengsel og økonomisk ruin.
Derfor vil jeg ha tillit, inntil det motsatte er bevist.
Derfor vil jeg ha tillit, inntil det motsatte er bevist.
Ev88
17.12.2021 kl 11:40
3052
Gutta styrte vel snaue 30% av selskapet og er nå siktet for grov korrupsjon. Dette kan gå helt fint for selskapet, altså at de ikke er involvert, jeg ser absolutt den muligheten og sannsynligheten for den utgangen er kanskje også størst. Det kan også gå rett åt skogen. Jeg savner litt nyanserte meninger, det deles ut så mange garantier på dette forumet at det er nesten ikke til å tro. Ingen tiltale mot selskapet nå, men ingen vet hva som kan komme på bordet i en etterforskning, den var i en tidlig fase.
Redigert 17.12.2021 kl 11:43
FkL
17.12.2021 kl 11:31
3072
Det er ingen som helst tiltale mot selskapet. Det er ingen hentydninger til at dette berører oss i det hele tatt. Tvert imot så har både selskapet og Økokrim opplyst om at det ikke gjør det.
At Knut og Gerhard er berørt personlig gir selvfølgelig dårlig pr, men det går over. Selskapets verdi og inntjening er ikke berørt.
At Knut og Gerhard er berørt personlig gir selvfølgelig dårlig pr, men det går over. Selskapets verdi og inntjening er ikke berørt.
Ev88
17.12.2021 kl 11:22
3089
Pengene renner inn ja. Men basert på hvilke avtaler? Avtaler det er mulig å ha 100% tillit til ikke er inngått på "shady" måte? Jeg mener nei, men bøyer meg i støvet for dere som klarer å ha tillit i denne situasjonen.
FkL
17.12.2021 kl 11:03
3030
Det er ingenting som er endret verdimessig for selskapets del. Pengene renner inn som vanlig.
solid1
17.12.2021 kl 10:58
3049
Mulig jeg tar feil, men vi bør ligge rundt 2.- etter presentasjon av Q4 den 28 februar.
Ser man bort i fra de siste dagers hendelse (som er selskapet uforskyldt) er det ingen ting som har endret seg driftsmessig.
Det er god produksjon og gode priser.
(kjøpte litt aksjer i dag også)
512tr
17.12.2021 kl 10:57
2889
Benytter nå de ekstra aksjene som jeg kjøpte på åpning i går til litt trading, så får en se hvordan det går....du må ikke ta sorgene på forskudd, det er da ikke enda jul😊
Frodemann71
17.12.2021 kl 10:40
2942
Vi drømt om 2 kr, kan bli at vi nå i lang tid fremover må vente på å komme tilbake til 1 kr.
Nedturen fortsetter idag igjen, fikk desverre rett i at dette blir en juletragedie
Nedturen fortsetter idag igjen, fikk desverre rett i at dette blir en juletragedie
512tr
17.12.2021 kl 10:36
2972
Helt enig med deg, CV er av mindre betydning, i dag er det hvem en kjenner og hvilken omgangskrets en har som er avgjørende.
Redigert 17.12.2021 kl 10:37
smaa
17.12.2021 kl 10:32
2898
😀 riktig, men det er varmegrader og sol, så slutt med salg under krona nå.
oivindl
17.12.2021 kl 10:24
2944
Det er selvfølgelig tragisk når uskyldige blir siktet og må gjennom en krevende rettsak. Det ser vi ikke minst i en del av de justismord som er avdekket de siste årene.
Men økonomisk kriminalitet er nok vanskelig å avdekke og sannsynligvis vanskelig å dokumentere. Jeg tror derfor på generelt grunnlag at ikke alle som har blitt frikjent nødvendigvis har vært uskyldige.
Når det gjelder forfremmelse i offentlig sektor, står vel ikke privat sektor noe tilbake når det gjelder bonuser, sluttpakker og rullering av næringslivstopper som har tabbet seg ut.
Men dette var nok litt off topic.
Men økonomisk kriminalitet er nok vanskelig å avdekke og sannsynligvis vanskelig å dokumentere. Jeg tror derfor på generelt grunnlag at ikke alle som har blitt frikjent nødvendigvis har vært uskyldige.
Når det gjelder forfremmelse i offentlig sektor, står vel ikke privat sektor noe tilbake når det gjelder bonuser, sluttpakker og rullering av næringslivstopper som har tabbet seg ut.
Men dette var nok litt off topic.
hofa
17.12.2021 kl 10:19
2943
Jeg har oplevet det tidligere i TKDV, hvor økokrim sigtede 6 ledende medarbejdere for bedrageri og kursmanipulation. Sagen tog 4 år og der var ingen der blev dømt. Efterfølgende blev det fastslået at de selv havde givet anledning til økokrim gik ind i sagen og erstatningskrav blev afvist. Alt her er kun spekulationer og gætteri, ingen ved hvor vi ender. Bare ikke Pnor bliver trukket mere ind i sølet.
512tr
17.12.2021 kl 10:15
2945
Fluefiskeren skrev Noen som vet hvilken advokat(er) de har fått?
Gerhard Ludvigsens forsvarer, advokat Halvard Helle
Advokat Marie Nesvik, som forsvarer Knut Søvold
Advokat Marie Nesvik, som forsvarer Knut Søvold
512tr
17.12.2021 kl 09:51
3041
Usmakelig, tror ikke du klar over hvor mange mennesker økokrim har ødelagt i sine utallige fiaskoer.
Det er nettopp omstendighetene rundt PNOR vi diskuterer 😊
Det er nettopp omstendighetene rundt PNOR vi diskuterer 😊
smaa
17.12.2021 kl 09:45
3068
Nå syns jeg du er usmakelig, er fint vi har en stat som griper fatt i slike saker og ordner opp, selv om de også tar feil noen ganger. La oss holde oss til Pnor.👍
FkL
17.12.2021 kl 09:43
3062
Nå var det ikke en konklusjon, men når jeg leser det selv så kan det jo nesten se slik ut. Derimot så tenker jeg absolutt at det kan være relevant.
Jeg må jo selvfølgelig også innrømme at jeg nok lar meg farge av mitt inntrykk av både Gerhard og Knut, hvilket er utelukkende positivt. For min egen del så har jeg fremdeles en stor prosent på at Økokrim har gjort en ny blemme. Vi får sikkert mer klarhet etter hvert.
Jeg må jo selvfølgelig også innrømme at jeg nok lar meg farge av mitt inntrykk av både Gerhard og Knut, hvilket er utelukkende positivt. For min egen del så har jeg fremdeles en stor prosent på at Økokrim har gjort en ny blemme. Vi får sikkert mer klarhet etter hvert.
512tr
17.12.2021 kl 09:39
3073
Sett fra et helt nøytralt stanpunkt.
Er Sjøvold skyldig fortjener han den straffen han måtte få, og risikerer store søksmål fra evnt. fornærmede i en evntuell korrupsjonssak, som igjen kan gjøre at hans og Ludviksen’s aksjer i PNOR fryses helt til et erstatningssøksmål er klart, noe som kan ta mange år.
Er han derimot uskyldig fortjener han en klekkelig erstatning fra staten, staten bryr seg ikke, de bare øker strømprisene noen ører og vips har de det tredobble av hva de må ut i erstatninger. Evntuelle økokrim etterforskere som driter seg ut, blir som vanlig i staten, belønnet med forfremmelser uansett hvor innkompetente de er.
Begge disse senarioene burde ikke skade PNOR, men heller (hvis vi legger godsiden til) øke interessen for aksjen.
Er Sjøvold skyldig fortjener han den straffen han måtte få, og risikerer store søksmål fra evnt. fornærmede i en evntuell korrupsjonssak, som igjen kan gjøre at hans og Ludviksen’s aksjer i PNOR fryses helt til et erstatningssøksmål er klart, noe som kan ta mange år.
Er han derimot uskyldig fortjener han en klekkelig erstatning fra staten, staten bryr seg ikke, de bare øker strømprisene noen ører og vips har de det tredobble av hva de må ut i erstatninger. Evntuelle økokrim etterforskere som driter seg ut, blir som vanlig i staten, belønnet med forfremmelser uansett hvor innkompetente de er.
Begge disse senarioene burde ikke skade PNOR, men heller (hvis vi legger godsiden til) øke interessen for aksjen.
Redigert 17.12.2021 kl 09:39
nkamok
17.12.2021 kl 09:30
3120
Nej nej så misforstår du vist vores debat - vi må vel kunne skrive lidt frem og tilbage , selvom vi ikke er enige i alt 😉
oivindl
17.12.2021 kl 09:26
3119
Hadde du slengt inn et "kan vi håpe på", så hadde det sett langt bedre ut. Den positive vinklingen ble nok litt for bastant på et relativt spinkelt grunnlag.
Men du skal ha for forsøket :-)
Men du skal ha for forsøket :-)
nkamok
17.12.2021 kl 09:21
3128
For sjov skyld kan vi da prøve at trække en parallel til boring efter olie, som jeg mener du har stor kundskab i - hvis det tager længere tid end normalt at bore en brønd, er det så positivt eller negativt - husk det er kun for sjov det her og IKKE noget personfnidder 😇
smaa
17.12.2021 kl 09:20
3128
Du blir vel ikke fengslet hvis du ikke har urent mel i posen. Enig i at vi verken skal dømme eller frikjenne, dette tar rettsapparatet seg av uten vår hjelp. Vi får bare håpe skadene for oss leges raskt, kunne være fint å gå inn i jula friske og på offensiven.🎅🏼
FkL
17.12.2021 kl 09:16
3149
Nå er hele denne tråden full av negative spekulasjoner så da tenkte jeg at jeg skulle komme med en positiv en. Blir sabla ned med en gang ser jeg :)
oivindl
17.12.2021 kl 09:09
3206
"Som allerede påpekt tidligere i tråden så tok beslutningen om fengsling veldig lang tid og da er det nok veldig lite Økokrim har å gå på. Det kan ikke være noen store bevis de har."
Nå har ikke jeg erfaring fra slike fengslingsmøter, men jeg er usikker på om tidsbruken sier noe om grunnlaget for siktelsen.
Det kan også tenkes at det tok lang tid pga omfattende bevismengde. Forsvaret skal jo også ha anledning til å uttale seg.
Ser nkamok kom meg i forkjøpet👍
Nå har ikke jeg erfaring fra slike fengslingsmøter, men jeg er usikker på om tidsbruken sier noe om grunnlaget for siktelsen.
Det kan også tenkes at det tok lang tid pga omfattende bevismengde. Forsvaret skal jo også ha anledning til å uttale seg.
Ser nkamok kom meg i forkjøpet👍
Redigert 17.12.2021 kl 09:10
FkL
17.12.2021 kl 09:09
3145
Konklusjon kan vi vel ikke kalle det, men jeg tenker absolutt at det kan være en indikasjon. Verken Knut eller Gerhard har jo fått muligheten til å uttale seg offentlig og det mistenker jeg at de kanskje gjør. Dette samt at selskapet sikkert også vil få innsyn i hva dette gjelder når de slipper ut.
nkamok
17.12.2021 kl 09:04
3181
FKL du kan desværre ikke konkludere, at “det ikke er nogen store bevis de har” på tiden det har taget retten at afgøre fængslingen. I økonomiske sager kan bevisbyrden være meget omfangsrig, hvilket kan tage lang tid at fremlægge ved et retsmøde 😉
nkamok
17.12.2021 kl 08:58
3212
Ja det endte heldigvis kun med et lille minus i går - vi må håbe teorien fra FF vedrørende 3-dages reglen bliver kortet ned til 2- dages regl, så vi skal lidt op i dag 😉🤩
FkL
17.12.2021 kl 08:57
3207
Som allerede påpekt tidligere i tråden så tok beslutningen om fengsling veldig lang tid og da er det nok veldig lite Økokrim har å gå på. Det kan ikke være noen store bevis de har. Tror vi får mer klar info når de slipper ut igjen.
Fengslingsmøtene mot de to siktede ble holdt sent torsdag ettermiddag og Oslo tingrett brukte hele kvelden på å ta stilling til Økokrims begjæring om varetekt.
Først klokken 20.30 om kvelden kom slutningen om at de to forretningspartnerne må sitte i varetekt fram til 23. desember.
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2021/12/16/195810452/petronor-direktor-og-forretningspartner-fengslet-i-en-uke
Fengslingsmøtene mot de to siktede ble holdt sent torsdag ettermiddag og Oslo tingrett brukte hele kvelden på å ta stilling til Økokrims begjæring om varetekt.
Først klokken 20.30 om kvelden kom slutningen om at de to forretningspartnerne må sitte i varetekt fram til 23. desember.
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2021/12/16/195810452/petronor-direktor-og-forretningspartner-fengslet-i-en-uke