Amsc reprising for tur?


Anser American shipping som en aksje som kan gå godt det neste året, dobling og mer kan ikke utelukkes er min mening.
Ting skjer i oljebransjen nå og etterspørselen vil øke markant fremover.
Har ligget stabilt på 30 kroningen i lange tider, før dette var den stabil på 40+
Min taget er 60-80,-

Og med fantastiske utbytter på veien dit kan man ikke klage over. En av børsens beste utbytte aksjer.

Gg
olsen
08.10.2021 kl 16:50 7179

Jeg kjøpte mine første 16k i dag.
Det er en fin sparebøsse, dette.
Redigert 08.10.2021 kl 16:50 Du må logge inn for å svare
hoffen
08.10.2021 kl 17:17 7152

AMSC har lange kontrakter med OSG. Disse kontrakt inneholder profit-sharing så kursen på AMSC er avhengig av hvordan det går for OSG.
OSG siste kvartalsrapport viser på 7 ship i opplag (av 22) og et tap på 10 miljoner dollar. Det må nok en bedring av Jones act markedet før det blir noe mere inntekter for AMSC.
Har vært i min portefølje siden 2019 så jeg liker godt det gode utbytte

I tillegg kan nevnes at OSG tanker på strukturendring. Uten at det vil påvirke de lange kontraktene
https://finance.yahoo.com/quote/OSG?p=OSG&.tsrc=fin-srch
LSAS
11.11.2021 kl 13:49 6690

Vil vel tro at Aker nå selger AMSC i denne oppryddingsaksjonen de har

«Short term market dynamics are encouraging and long term fundamentals remain attractive.»
Oppløftende melding fra AMSC i Q3 rapporten. Sannsynlighet for flere skip ut fra opplag.
Og utbytteaksjen fornekter seg ikke, utbyttet opp 20% fra forrige kvartal.
aslemdal
22.11.2021 kl 16:54 6181

AMSC er selskapet som går under radaren og har gjort det i lang tid. Steget over 25% i år, øker utbyttet kraftig, kjøpsanbefalinger og utsikter til et svært godt tankmarked framover.

Hold et øye på denne, mitt tips...

Gg
curly
25.11.2021 kl 09:05 5742

Det står på Nordnet at utbytte er 12 øre. Dette må da være galt?
kakemann
25.11.2021 kl 09:21 5707

Det er feil. Det er 0,12 dollar.
aslemdal
25.11.2021 kl 21:34 5545

12 øre ville vært tragisk:)
0,12 dollar dette kvartalet. Og sansynligvis blir det ikke nedgang på utbyttene med det første. Utsiktene for de neste årene ser bra ut.
LSAS
11.12.2021 kl 13:49 5010

Da ser d ut til at AMSC får noen båter i retur med de konsekvenser sånn medfører.

Og hvor har du denne informasjonen fra? Bare spekulasjoner?
aslemdal
11.12.2021 kl 16:43 4897

Neppe så store negative konsekvenser. Jones Act står sterkt og det er behov for skipene. Så nå står AMSC fritt til å forhandle på båtene. Meget sannsynlig at de vil tjene vel så bra på de skipene fra 2023 og utover😊👍🏻
LSAS
11.12.2021 kl 19:02 4823

Hva er «levetida» på slike båter som AMSC eier. Noen som vet/antar/tror?
børst
13.12.2021 kl 14:57 4506

Det er motpartsrisiko her, noe meldingen om tre skip uten kontrakt om ett år viser. Men vi må jo tro at de klarer å få leid ut disse tre innen de går av kontrakt. Det er ikke noe dramatikk ennå.
Redigert 13.12.2021 kl 14:58 Du må logge inn for å svare
børst
13.12.2021 kl 20:21 4305

Dette kan være en bra kjøpsanledning. AMSC kan få bedre betingelser for disse tre båtene enn de hadde med OSG, som sikkert fikk svært gode betingelser siden de er storkunde:

"AMSC CEO Pål Lothe Magnussen commented, “We are excited about the opportunity to develop new business for the three vessels which will be returned to us in December 2022. The Jones Act tanker market has recently shown increased chartering activity, and the long-term fundamentals remain attractive with negative fleet growth and no newbuilds likely to enter the market for many years ahead. We are looking forward to working with the wider Jones Act tanker community to capitalize on opportunities in a recovering Jones Act tanker market.”"

https://www.hellenicshippingnews.com/american-shipping-company-asa-update-regarding-charter-extensions/
Redigert 13.12.2021 kl 20:22 Du må logge inn for å svare

Uten nesten et ord i finansmediene har i dag AMSC lagt frem resultater for Q4. Det er en blåkopi av Q3-resultatet og sikkert gørr kjedelig å skrive om. For oss aksjonærer er det imildlertid gledelig med nok et kvartal med $0.12 pr aksje i utbytte, noe som betyr ca 13% direkteavkastning annualisert. Utsiktene ser lyse ut og med 13% direkteavkastning så er jo dette et særdeles atraktivt selskap å eie i disse tider.

AMSC opp vel 4 % så langt i dag noe som sannsynligvis skyldes oppdatering fra Artic.
Nytt utbytte snart på konto som skal reinvesteres i aksjen. Fin sparebøsse og «sov i ro aksje» i et turbulent marked.

AMSC: ARCTIC NEDJUSTERER KURSMÅL TIL 40 (46), GJENTAR KJØP
Oslo (Infront TDN Direkt): Ifølge Arctic Securities er American Shipping Companys motvind fra covid-19 og den lave utnyttelsesgraden i Jones Act-markedet nå tilbakelagt. Meglerhuset senker imidlertid kursmålet til 40 kroner pr aksje fra tidligere 46 kroner, men gjentar kjøpsanbefaling.
Det fremgår av en oppdatering fra meglerhuset.

Arctic ser for seg et utbytte på 0,12 dollar pr aksje fremover, men estimatene kan støtte et kvartalsvis utbytte 0,14 dollar fra 2023. Kursmålet på 40 kroner pr aksje impliserer en run-rate direkteavkastning på rundt 11 prosent.
Redigert 09.03.2022 kl 12:20 Du må logge inn for å svare

For å få innsikt i hva slags marked skipene til AMSC opererer i så anbefaler jeg å høre på opptaket fra Q4-rapporten (kom i går 09.03) til OSG Shipping (selskapet som leaser de ti skipene AMSC har). OSG opplyser om at Jones Act-markedet har strammet seg skikkelig til og at 9 av 10 skip fra OSG er i full drift. De har også jobb til det siste skipet, men pga mangel på sjøfolk og forsinkelser i nytt vannballast-anlegg fra Europa greier de ikke å få dette skipet i drift før på slutten av Q2. Av i alt 88 skip i Jones Act-markedet er 85 skip i arbeid til rater rundt $60 000-$70 000 dagen. Dette er sterkt. I tillegg er boikotten av russisk olje med på å stramme til markedet ytterilggere.

Tankmarkedet bedrer seg

Et bedre tankmarked har allerede gitt hyggelige kursløft for mange internasjonale rederier.

– Jones Act-rederiet American Shipping Company går imidlertid fortsatt under radaren, påpeker Østereng.

– Selskapet vil trolig finne nytt arbeid på gode betingelser for de tre skipene som går av kontrakt ved utgangen av året, og det er heller ikke utenkelig at noen kunne ønske å kjøpe dem, ettersom verftspriser og leveringstid har gått i taket.
Kilde: https://finansavisen.no/nyheter/borsintervju/2022/04/25/7854737/arctic-analytiker-liker-belships-mpc-container-ships

Syntes det er mer spennende med at US vil trekke av sine strategiske lagere i et forsøk å stabilisere oljeprisen. Samt at vi må forvente at kjøresesongen i US vil bli sterk etter restriksjoner og korona nedstenging. Har også vært snakk om økt eksport for å kompensere/erstatte eventuell boikott av russisk olje. Ser bra ut for alle som flytter olje om det skjer via bil, tog, rør eller båt, så blir det store mengder som skal flyttes og etterfylles......vil føre til videre økte rater slik jeg ser det :-)

Amsc, selskapet som er underpriset med ca 80%.
Fantastisk utbyttemaskin er den også.

Gg
msmekk
20.05.2022 kl 09:48 1292

Ser ut som AMSC kan bli den melkekuen Ocyen Yield var. Doblet resultat i q1, utbytte på 12% som ser ut til å kunne øke fremover
Stabilt selskap som vil vokse. Skipet de kjøpte fra Solstad for en rimelig penge kan bli gull fremover med enorm vekst både i olje og vindkraft næringen
Redigert 20.05.2022 kl 09:49 Du må logge inn for å svare
msmekk
20.05.2022 kl 16:00 1183

Se der ja, en av blant de 4% beste aksjene på Oslo Børs
msmekk
24.05.2022 kl 12:44 748

AMSC ble tatt inn i min "Buffet" portefølge sammen med Frøy for en uke siden. Syns Clarkson er veldig konservativ med kursmål kun 45 Kr. Kursmålet er vel for de neste 12 mnd og defor er forsiktig. med høy kontantstøm og økend utbytte er dette en malkeku en kan sitte i langsiktig og sove godt om natten

Amsc burde vel ligge på rundt 60kr tenker jeg. Faktisk noe konservativt med dagens makrobilde dette også.

Amsc har vært en glemt perle i lange tider nå kursmessig, men gull for den langsiktige utbyttehøsteren.

Nå virker det som denne er i lyse igjen og er på vei til forsvarlige nivåer kursmessig..

Gg