Kursstigning og utbytteforventning. (Økt produksjon og inntekt)

Trond.heim
PEN 08.10.2021 kl 12:19 46356


Starter ny tråd: link til forrige: https://finansavisen.no/forum/thread/136712/view/0/1

PEN er et oljeselskap med fokus på vekst og lønnsomhet.

Selskapet har viksomhet i Afrika:
Gabon: Dussafu med 17,5% eierandel
Ekvatorial Guinea: 14,25% eierandel (ceiba og okume assets)
Tunisia: Sfax ( 52,5%) og Tps permits (29.5%)
Sørafrika: Blokk 2B ( 12,5%)
Nigeria: Aje feltet, solgt til Pnor. Når endelig myndighetsgodkjenning foreligger,blir salgssummen utdelt til Pen aksjonære i form av aksjer i Pnor.

Selskapet har lavt gjeldsnivå: netto 30.6.21: 11,2 mill USD

Produksjonen 30,6.21: 7700 Boe, forventes økt til 9500 Boe ved årets slutt.( 23% stigning)
Plan 2023:minst 12000 Boe.
Selskapet har signalisert et betydelig utbytte fra 2023.

Q4-21 er særdeles spennende:

A: 2 produksjonsbrønner i Dussafu og 3 produksjonsbrønner i Ekvatorial Guinea skal tilkobles produksjon.
B: planlagt oppstar boring i sørafrika ( dersom treff i tråd med forventning) teoretisk verdi/ kursstigning ca. kr. 10. Rigg er under kontrahering og bemanning: Seilingstid ca 1 mnd.
C: Utbytte fra Aje salg
D. Mulig oppstart i Tunisia: Salloum west boring
E: Nærmere avklaring rundt selskapets fremtidige utbyttepolitikk.

Aksjonærene har ulikt fokus: Kursstigning eller utbytte?

Det blir “ Ja takk, begge deler”

Tillegg: 11.10 kom meldingen om at PEN er blitt tildelt nye blokker i lisensrunde i Gabon.
25.0% non-operated interest in exploration
blocks G12-13 and H12-13 offshore shallow water Gabon,
Blokkene er svært store i utbredelse, tilsammen nesten 5000 km2
Redigert 11.10.2021 kl 16:20 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
29.10.2021 kl 10:02 5275

Kursen fortsetter sin vandring mellom 23,5 og 25,5. Har pågått en måned nå. To skritt frem og to tilbake. Får håpe vi ikke skal ned på 23-tallet igjen. Det er svært nære.

Det kan nok bli litt flukt i dag fra PEN til BWE. BWE har gjort det meget bra den siste drøye måneden og rykket kraftig fra PEN. Så pang ned 15 % i dag. Det er nok mange som ser lettjente penger her nå. Men jeg er som skomakeren.
Jeg blir ved min lest.
solb
29.10.2021 kl 10:12 5306

Bare et lite tidsspørsmål før BWE er tilbake over 30kr. Substans!!
SinnaNecer'n
29.10.2021 kl 10:25 5313

Vel, Pen fikk seg en skikkelig på trynet og har ennå ikke kommet helt til hektene igjen etter nedsalg/gevinstsikring blant topp 20. Så gjenstår det å se hvor raskt Bwe reiser seg igjen da.....
Substansielt er vel begge selskap bra robuste.
E Desperados
29.10.2021 kl 10:36 5337

CEO i BWE handlet igjen igår til 28 kr. Jeg vil tro at kursen til PEN hadde reagert noe annerledes enn den hadde gjort om topp 20 hadde solgt seg ned og kjøper var CEO i PEN.
bmw5
29.10.2021 kl 10:42 5348

Hamillton er en dyktig strateg som tenker seg godt om før han kjøper oljefelt. Strategien bør være å kjøpe seg inn i produserende felt som gir inntekter til selskapet. Det tar tid og koster ganske mye å lete etter olje på umodne felt. Pen har 2B som det skal bores en letebrønn, kanskje flere og er det som indikert skal det investeres stort. Dussafu skal utbygget med produksjon på hibiscus pluss avansert 3D seismikk pluss et par letebrønner Man skal ikke gape over mer enn man kan svelge. Å kommentere BWEs aksje nedgang får andre gjøre på denne strengen.
Fluefiskeren
29.10.2021 kl 10:51 5356

Når skjedde det «skikkelig på trynet»? Jeg må være tøff da jeg ikke har merket noe sånn. Kan ikke se den har fått noe skikkelig på trynet siden Hibiscus Extension.
SinnaNecer'n
29.10.2021 kl 11:05 5318

Kanskje noe dramatisert, men jeg hadde en god følelse av at Pen var på vei opp gjennom 26 nivået da flere topp20 fant det for godt å selge ned/gevinstsikre.....
Fluefiskeren
29.10.2021 kl 12:16 5248

Vi kan vel i hvert fall være enig om at den har skuffet en del de siste ukene. Toppen på 25,85 ble nådd 1. oktober. Vi er nå 6,8 % under det, men det er ikke dramatisk. PEN har steget mer enn det flere ganger tidligere på en enkeltdag.

Men jeg er ikke fornøyd om dagen. Nå ser det ut til å gå mot enda en ny forlengelse av avtalen med PNOR. Helt tyst egentlig også mhp rigg Sør-Afrika. Produksjonen og OPEX på Dussafu for q3 synes jeg også var temmelig skuffende. Kanskje vi rett og slett ikke fortjener høyere kurs i øyeblikket? Og Salloum West er det vel ikke nødvendig å nevne en gang.
Redigert 29.10.2021 kl 12:17 Du må logge inn for å svare
40something
29.10.2021 kl 12:20 5240

ja, det ser mistenkt ut. Med en omsetning på over 70 milj så er det vanskelig å tenke at det går å styre inngang uten kursstigning. Utgang blir noe annet. Det kan jo være at BWO selger enda flere aksjer via børs, siden det er så mange som tenker at 28 er en god inngang. Interessant å tenke hvordan kursen hadde vært med kun dagens volum uten børsmelding og rettet salg.
bmw5
29.10.2021 kl 12:25 5227

Det bør og antagelig er Pen sin strategi å kjøpe seg inn i produserende felt slik flere småselskaper har gjort langs norske kysten. Det gir raskere kapital og feltet kan være nedbetalt på 2 til 3 år. Umodent felt som de må begynne med seismikk tar sa mer enn dobbelt så lang tid før man har en gevinst. Pen produserer nå ca 9k boe og de fleste kan nå beregne verdien av selskapets fortjeneste. Q4 samt Q1 kan bli fantastisk med inntekter vi bare har drømt om.
Fluefiskeren
29.10.2021 kl 12:31 5231

Er det virkelig PEN sin strategi å kjøpe produserende felt? Jeg trodde også det, men de to lisensene vi fikk i Gabon under lisensrunden fortalte jo noe annet. Jeg synes det er greit med en blanding, men vi hadde jo allerede Sør-Afrika. Neste gang regner jeg med produksjon. I takt med økende oljepris skulle man forvente at det blir dyrere, men samtidig er det mange Major oljeselskaper som selger ut sine små og middelstore felt så det er absolutt muligheter fremdeles til gode kjøp.
bmw5
29.10.2021 kl 12:51 5190

Fluefiskeren! Siden kjøpet var hele dussafu samt nærliggende felt så jeg på kjøpet som et strategisk kjøp. Man kunne ikke slippe til andre på dsse to feltene. Pen ( hamillton) viste betydningen av dette og fikk de andre med. Strategisk riktig etter min mening, men nok er nok med umodne felt.
40something
29.10.2021 kl 15:31 5049

Det virker som om ikke markedet tror på oljeprisen. Nå er Pen mye mer ned enn oljen og i tillegg. Muligens at aktørene plukker ut penger fra markedet. Drt er jo ingen garanti at Pen eller BWE-kursene kjøpes opp om oljen går i 90. Det er det som er så paradoksalt med aksjemarked. De fleste flokes rundt de papirene som har volum uansett verdi.
40something
29.10.2021 kl 16:04 4993

Hva skjer i markedet. Er drt frykt for inflasjon. Olja skal jo opp, så hvorfor selges det?
Fluefiskeren
29.10.2021 kl 20:41 4810

Litt fra Tunisia. Har dessverrre ikke abonnement.

« For some, President Kais Saied’s takeover of Tunisia represents a slide towards authoritarianism and an erosion of the democratic gains of the past decade. For others, it represents a new dawn in a country held back by political paralysis, corruption and economic stagnation.

On 25 July, Mr Saied suspended parliament, dismissed the government and assumed extraordinary powers. Many at the time said his moves amounted to a coup. He has since frozen much of the constitution and said he will rule by decree. A new government headed by the Arab world’s first female prime minister, Najla Bouden Romdhane, has been tasked with implementing his vision.»

https://www.mees.com/2021/10/29/economics-finance/kais-saieds-tunisia-where-is-it-headed/7a438bb0-38b7-11ec-8f42-6bcf51947a33
Fluefiskeren
30.10.2021 kl 11:03 4568

Tillater meg å lime inn denne. Tatt fra Patron72 på en PNOR tråd.

Det kan virke som Aje nærmest er i boks hvis vi kan stole på det. Se avsnitt tre.

https://africaoilgasreport.com/2021/10/farm-in-farm-out/petronor-closer-to-nigerian-authorities-approval-for-aje-field-purchase/
bmw5
30.10.2021 kl 14:00 4458

Fluefiskeren ! Takk for den. Dersom det stemmer kan vi få en gledelig nyhet neste uke. Blir det også en melding om 2B rigg blir det xtra bra.
Trond.heim
31.10.2021 kl 08:52 4173

Dersom AJE salget ikke fullføres i dag, går avtalen ut—-eller den forlenges.
Ettersom AJE primært vurderes som et gassfelt, og prisen på gass er 6 doblet bør vilkårene i avtalen reforhandles. PEN oppnådde en svært gunstik pris på lisensen i E Guinea bla,a fordi oljeprisen i forhandlingsperioden lå på ca 40 USD. Hadde oljeprisen vært 80+ , hadde prisen blitt mye høyere.

Slik bør en også vurdere AJE avtalen. Prisen PNOR må betale må reforhandles: les: økes. Mange drømte om verdier på 20-40 mill USD før feltet ble solgt. 10 mill var således en skuffelse.

Spennende hva som meldes i morgen: Kun en uendret forlengelse eller en forlengelse inkludert reforhandlet deal?
Fluefiskeren
31.10.2021 kl 10:04 4091

Du så sikkert innlegget mitt litt høyere opp. Det kan virke som de er VELDIG nær nå hvis man kan stole på dette. Jeg tror ikke vi skal regne med reforhandling av vilkårene, men enig i at PNOR nok er den som gjør best deal her nå. De fikk jo også forhandlet seg fram til betydelig bedre vilkår hva gjelder utbetaling av deler av kommende gassproduksjonen til Panoro ved den første forlengelsen. Så reforhandling er jo forsåvidt naturlig, men jeg tror begge er svært interessert i å legge dette bak seg nå så jeg tror ikke vilkårene er endret. Også dollarkursen har forsåvidt gått Petronor sin vei i ventetiden. Dette er en av grunnene til at jeg også har kjøpt meg opp i Petronor. Det er jo en slags forsikring hva gjelder avtalen.

10 mill USD er ikke mye. Jeg gjentar at vi ble tilbudt 30 mill USD fra Lekoil tilbake i 2013. De greide ikke å hoste opp pengene. Det er jo stort sett bare tull og konflikter med dem, men vi fikk utbetalt totalt 7 mill USD for tort og svie. Så i sum får vi altså 17 mill USD for Aje.

Holdningen på forumet til Aje var svært negativ. Flere mente vi skulle gi den fra oss gratis for å komme oss ut. En mente vi sågar skulle betale for å komme oss ut. Jeg mente selv at den hadde betydelig verdi, men følte meg i klart mindretall. Dette var noe vi måtte kvitte oss med for enhver pris var holdningen. Jeg husker bare at bmw5 var enig med meg. Sånn sett var ikke 10 mill USD pluss andel av fremtidig gassproduksjon så dårlig. Vi var jo tross alt i en konflikt der også. Feltet har desidert potensial med mye gass i tillegg til olje og kondensat. Som du sier er gassprisen ekstremt høy nå. I hvert fall i Europa og Sørøstasia. Hva den er i Nigeria vet jeg ikke. Skal bli interessant å se hva Petronor får ut av dette. De skal jo ha en mye større rolle enn hva vi hadde.

Veldig spent på om vi får melding før børsåpning i morgen.

https://www.panoroenergy.com/wp-content/themes/Avada/cision/releasesingledetail.html?releaseIdentifier=EDEE8191F867C06D
Redigert 31.10.2021 kl 10:10 Du må logge inn for å svare
40something
31.10.2021 kl 10:14 4069

Panoro nevnes som et av flere seslkap som man bør kjøpe nå. I det siste har ikke anbefalinger medført særlig reaksjon i kurs, men det er jo positivt i allfall.
https://www.nettavisen.no/okonomi/dette-er-aksjene-eksperter-mener-du-ma-kjope-na-for-markedet-kaster-seg-over/f/5-95-329155
Fluefiskeren
31.10.2021 kl 10:57 4013

Bak betalingsmur. Står det noe om hvorfor man bør kjøpe Panoro?
gunnarius
31.10.2021 kl 12:51 4266

Hentet fra twiitter og habil skribent:

Since we published that story on Friday afternoon, the White House has revealed not only that it’s using the G20 summit to push OPEC+ to do “the needful when it comes to supply”, BUT ALSO that it’s talking to others about could come next” if OPEC+ doesn’t respond favourably

Kullprisen stiger og det produseres max. President Biden vil ha sterkt redusert utnyttelse av olje, sammen med den øvrige verden. Samtidig benyttes COP26 og G20 som brekkstang for å tvinge OPEC+ til å øke produksjonen av olje.

Det er da vitterlig ikke OPEC og de samarbeidende land - som ene og alene - skal ta støyten for at kloden er kommet i en energikrise?

Slett lederskap og feilslått og misforstått satsing og progress innen grønn energi - og det totale energibehovet - kan ikke lastes OPEC+ alene. Ei heller han OPEC+ lastes for at mange år med lave oljepriser har utmagret og rasert de fleste lands budsjetter. Før eller siden må det anses som rimelig at de land som virkelig produserer olje til alles beste, får kompensert for tålmodighet og lav prising.

Veien å gå for Biden & Co. er ikke å angripe og dirigere oljeproduksjonen, men å ta i bruk de virkemidlene som er til stede. Først og fremst må verden bestemme seg for om olje - som handelsvare – skal forbys eller G20 eller andre skal samlet kunne gripe inn ved å regulere oljen. Man vet at USA har på beddingen lovforslag (NOPEC) som vil vingestekke OPEC som kartell. Iverksettes eller implementeres bill, tar den samtidig med seg industrien i USA i dragsuget.

Kina får ture frem som landet og president Xi vil. Kullprisene stiger i taket og også her vurdere myndighetene tiltak.

Kan vanskelig se for meg at USA eller andre land kan gå hardt ut mot olje, før ditto gjøres mot bl.a. kull eller stabiliserer gassleveransene.

Hvorfor skal gassprisen kunne gå sky-high, mens olje skal reguleres?

Realiteten er vel at ved å diskriminere olje, så fjernes investorene og långiverenre og olje blir fy-fy. Slik vi allerede har sett innen oljesegmentet. Uten vesentlig og stabilt inntektsgrunnlag og overskudd i driften, vil ikke en O&G produsent investere mer enn hva som ligger i planene og strategien. Dette har allerede medført at det underinvesteres i olje – innen leting, utbygging og produksjon - på verdensbasis.

Det kan med rimelig god grunn legges til grunn at OPEC+ kommer til å sloss – med nebb og klør – for å be seg frabedt å bli detaljstyrt av myndigheter eller organisasjoner, som i førstningen har blokkert eller ikke taler OPECs sak. Det hele blir meningsløst om Biden med flere nå skulle dirigere OPEC+. For da blir plutselig omverden vs. OPEC+ et «kartell», som det i utgangspunkt advares mot.

EU åpner for at gass kan merkes som «grønt», skriver E24. Videre skrives: G20-landene er enige om at man skal forsøke å begrense den globale oppvarmingen til 1,5 grader, sier kilder til nyhetsbyrået AFP.

Det synes tydelig at for å fange investorenes interesse, må et O&G selskap i fremtiden kunne vise til både O&G eller gass alene. I den forbindelse ville Aje gassen i dag ha vært en fin match for Panoro. Det er nok ikke uten grunn at BW Energy forserer Kudu-gassen - noe større enn Aje (TCF).

Utviklingen innen energitransformasjonen synes bety at gass vil bli en naturlig del av klodens energimix.

O&G selskap som ønsker å delta og opprettholde egen goodwill og investeringsgunst, må vise dette til aksjonærer og den øvrige investormassen. For olje i seg selv, kan bli for snevert.
Redigert 31.10.2021 kl 13:05 Du må logge inn for å svare
40something
31.10.2021 kl 12:58 4258

- Oljeprisen er supersterk for tiden. Samtidig er det flere oljeaksjer som til nå ikke har fått den oppgangen de «fortjener», gitt det underliggende i markedet. De har rett og slett ikke steget i takt med oljeprisen i stor nok grad, slik vi ser det, sier analytiker i Danske Bank Markets, Steffen Evjen.

Danske Bank Markets har på forespørsel trukket frem aksjene de tror har mest å «ta igjen».


AKSJER: Steffen Evjen i Danske Bank Markets trekker frem spesielt to aksjer han har stor tro på fremover.
- Markedet innenfor denne sfæren kommer til å bli såpass sterkt at vi syns nivåene på de aksjene vi trekker frem er attraktive, sier Evjen.

Ser 50 prosent oppside i oljeselskap
Evjen trekker frem to selskaper: Panoro Energy og Odfjell Drilling.

På Panoro Energy har Danske Bank Markets et kursmål på 37 kroner. Kursen har beveget seg sidelengs på rundt 25 kroner så langt i oktober.

Basert på Evjens kursmål, har Panoro Energy en potensiell oppside på 50 prosent.


PANORO: Grafen viser kursutviklingen til Panoro Engery (PEN) så langt i 2021. Foto: Skjermdump Nordnet
Kursmålet Danske Bank Markets opererer med er gitt på bakgrunn av verdivurdering av selskapets prosjektportefølje og produserende «assets» gitt en langsiktig oljepris på 72.5 dollar fatet, forklarer Evje.

- Sett opp mot utviklingen i oljeprisen har man nå et stort gap her (kursen til Panoro, journ.anm) som vi etter hvert tror vil utlignes. Selskapet har sin drift på det afrikanske kontinentet, noe som selvsagt øker risikoen knyttet til aksjen noe.
Fluefiskeren
31.10.2021 kl 13:06 4246

Takk for den.

Kursmål 37 kroner ja ved vel 10 kroner lavere oljepris enn nå. Synd jeg er så skeptisk på generelt grunnlag til analytikerne. 60 % oppgang altså til kursmålet…….
batterivann
31.10.2021 kl 16:36 4107

Oslo, 1 November 2021 - Panoro Energy ASA (Panoro or the Company) with OSE

Ticker: PEN) and PetroNor E&P Limited (PetroNor) have reached an agreement

to extend the completion long stop date for the previously announced sale of its

fully-owned subsidiaries that hold 100% of the shares in Pan Petroleum Aje

Limited (Pan Aje) (the Transaction).

The amended long stop date to complete the Transaction is now 30 November 2021

to make allowance for the process of obtaining statutory government approvals

taking longer than expected.

An announcement will be made once the necessary regulatory approvals are in

place.
Fluefiskeren
31.10.2021 kl 16:57 4083

Hva skal man si? Basert på hva Africa Oil + Gas report sier så bør dette komme fort nå.
Redigert 31.10.2021 kl 16:58 Du må logge inn for å svare
Trond.heim
31.10.2021 kl 17:38 4049

Optimistiske meg ser for meg en tre trinns rakett:

1: Resultat av 5 nye produserende brønner

2: Riggkontrakt og avreise rigg til sør afrika

https://m.youtube.com/watch?v=sGWs1HK8iDU


3: Aje utbytte

Dersom oljeprisen holder seg så passeres 26 før jul
Redigert 31.10.2021 kl 17:43 Du må logge inn for å svare
NOELLE
31.10.2021 kl 20:22 3852

Du mener vel 30 kr.
Ruter8
31.10.2021 kl 21:07 3763

Fra Oilprice.com

This month, Norwegian firm BW Energy also announced ventures in West Africa, gaining two blocks near its Dussafu asset in Gabon's 12th licensing round, which has been repeatedly delayed since 2019 due to the pandemic. BW will work in partnership with Vaalco Energy and Panoro Energy as the operator of the G12-13 and H12-13 blocks for an exploration period of eight years. At present, Gabon is thought to have 2 billion barrels of proven oil reserves, but once again, there is significant potential in the exploration of underdeveloped oilfields.

https://oilprice.com/Energy/Energy-General/Oil-Majors-Are-Eyeing-Big-Payouts-In-Africa.html
boupa
31.10.2021 kl 21:07 3772

Var ikke mye optimistisk det der da. Om ikke dette intreffer må jo nedsiden være enorm da.
Fluefiskeren
31.10.2021 kl 21:13 3860

Det er lenges siden de meldte det. Den ene lisensen er resten av Dussafu og den andre grenser også til vårt EEA område. Alle tre selskapene har god erfaring med Gamba og Dentale og vi får tro de vet hva de har kjøpt.
JUICEitUP
01.11.2021 kl 10:41 3506

Tja - det vet man vel aldri helt før man har boret noen brønner. Man kan derimot håpe at de har nogen lunde kontroll på COS, spesielt på områder hvor det er kjørt 3D seismikk.

Synes forøvrig at ledelsen sover litt i timen her nå. Petronor var ivrige etter å reforhandle terms som var mer gunstige for de rundt sommertider. Nå når avtalen forlenges nok en gang burde PEN kjørt samme øvelse tilbake mot PNOR gitt dagens olje og gasspris. Mener også at man burde vurdere å terminere hele greia og beholde og utvikle AJE selv, med partnerne PNOR skal samarbeide med.

Det er ikke straight forward siden det er snakk om Nigeria og store penger som skal investeres, men så er det oppsiden tilsvarende stor, spesielt med dagens gasspriser. Her burde ledelsen vært kraftigere i klypa enn bare å godta nok en forlengelse.
Fluefiskeren
01.11.2021 kl 12:50 3375

Det har nok litt å gjøre med at PEN slet mye med samarbeidet der. PNOR har klart å få en høy stjerne. Ikke minst samarbeidet med operatøren Yinka. For meg spiller det liten rolle da jeg sitter i begge selskaper, men hvorfor PNOR plutselig fikk en mye bedre avtale med PEN forstod heller ikke jeg. Men det viktigste er vel salgssummen på 10 mill USD. Den står ved lag.
bmw5
01.11.2021 kl 13:15 3324

Fluefiskeren! Pen sitt forhold til Yinka er ikke den beste siden Pen tok de til retten i England. Yinka tapte den rettsaken. Forholdet var ikke bra og av den grunn ville Pen komme seg ut av Aje kontrakten, Koste hva det ville, Pnor kjøpte Aje billig Yinka er et nigeriansk handelsselskap med forbindelse til myndighetene. Den nigerianske oljeministeren gir en god dag i Pen salget.
polion
01.11.2021 kl 14:00 3260

Ref: "Yinka er et nigeriansk handelsselskap med forbindelse til myndighetene". Er det da muligens såpass enkelt at nigerianske myndigheter etter rettsaken bare ønsker en "takk for sist", og at både PEN og PNOR bare kan glemme hele Aje? Og at enhver mulig snev av goodwill er fullstendig fraværende.

Ellers så ser vi til stadighet PEN-anbefalinger fra husa, og da med noen saftig luftige kursmål. Kursmessig har nevnte fortrinnsvis bare hatt negativ kursinnflytelse, men dette kan vel begrunnes i at ingen lenger tar husa seriøst (skivebom på skivebom). Nevnte er og blir såkalte Donald Duck-anbefalinger.

bmw5
01.11.2021 kl 14:32 3227

Polion ! Yinka hadde vel ingen erfaring i å være operatør og av den grunn blev det mye klabb og babb. Takk for sist ser ut til å være riktig, men en gang må de signere ellers går Aje tilbake til Pen. Pen og Pnor ser ut til å være meget gode venner. Fluefiskeren kan nok hele den historien, han er som et Pen leksikon.
Fluefiskeren
01.11.2021 kl 14:50 3185

Petronor skal sammen med Yinka danne et nytt selskap. Her skal de i fellesskap utvikle feltet.PEN og PNOR har et godt forhold såvidt jeg vet. De kommuniserer i hvert fall det.

« PetroNor E&P, tidligere African Petroleum, stiger torsdag formiddag 6,9 prosent på Oslo Axess, til en kurs på 1,08 kroner.
Det Afrika-orienterte lete- og produksjonsselskapets børsverdi er dermed 1,05 milliarder kroner.
Børsoppgangen kommer etter selskapets melding i morges om at det har sluttført en avtale med operatøren i OML 113-lisensen utenfor Nigeria, Yinka Folawiyo Petroleum (YFP), vedrørende et partnerskap og etableringen av et felleseid selskap kalt Aje Petroleum, som skal fokusere på å blåse nytt liv i og videreutvikle både lisensen og olje- og gassfeltet Aje, som inngår i lisensen»

https://finansavisen.no/nyheter/energi/2019/12/05/7479658/viktig-vilkar-i-boks-for-avtalen-mellom-petronor-og-panoro

Petronor kommer altså til å spille en mye mer aktiv rolle enn de vi gjorde.

Fluefiskeren
01.11.2021 kl 15:06 3145

Jeg sa i forrige uke at jeg ikke kom til å kjøpe BWE. Det har jeg faktisk gjort likevel. Ikke så mye, men synes det ville rart hvis den ikke gikk en del opp igjen etter det kraftige fallet i forrige uke. Men jeg har ikke solgt en eneste PEN aksje. Når CEO kjøper aksjer i fleng til rundt 30 kr i snitt er jo det et sterkt signal.
polion
01.11.2021 kl 15:33 3113

Forstår det da slik at forholdet mellom PNOR og Yinka i alle fall er bra. Videre er vi alle av den oppfatning at sendrektigheten vedr. Aje har vært av det helt latterlige slaget. PEN's neste utspill bør da kanskje bli:

PEN informerer PNOR og Yinka om at avtalen med PEN termineres helt og fullt hvis intet har skjedd innen 30.11. d.å. Yinka, med føringer mot myndighetene, kan/bør da øve noe press mot nevnte. Og går dette i vasken, så er definitivt ikke de USD 10 mill. den store saken for PEN. Med dagens (og fremtidige) gasspriser, kan det være at PEN på sikt (ingen grunn til hastverk) vil klare å gjøre en adskillig bedre deal enn dagens avtale.

Får videre håpe at Mr. Hamilton leser dette innlegget, så har han i alle fall fått litt info om hvordan gripe det hele an. Vi aksjonærer har gått lei alt dette vissvasset for lengst.
Fluefiskeren
01.11.2021 kl 16:03 3060

I følge Afrika Oil & Gass Report er jo salget godkjent, men venter på underskriften til ministeren. De mente å vite at også den sannsynligvis var i boks, hvilket det viste seg den ikke var.

Noen som har erfaring med dette nettstedet? Utrolig useriøst hvis dette ikke stemmer. Stemmer det tror jeg ikke at vi må vente enda en måned. Da kan det komme melding når som helst.

https://africaoilgasreport.com/2021/10/farm-in-farm-out/petronor-closer-to-nigerian-authorities-approval-for-aje-field-purchase/