THIN - Q3 og veien videre
-
«
- 1
- 2 »
justcurious
29.10.2018 kl 20:43
4672
Hvis vi sammenligner situasjonen i dag og situasjonen slik den var i 2015. Hva er da en veldig stor forskjell? Hvis ikke det at Apple har åpnet opp utgjør en temmelig betydelig forskjell, vet ikke jeg.
Tatt i betraktning Apple’s markedsandel når det kommer til smarttelefoner, er jeg veldig lite overrasket over at det ikke har kommet de helt store bestillingene foreløpig. Hvordan skulle markedsførere kunne forsvare å bruke penger på noe som ikke ble støttet av iPhone? Det ville selvsagt vært fullstendig galskap.
Antall partnerskap de har klart å inngå, ser jeg også på som noe som fort kan gi ganske hyggelige tilstander når NFC endelig, for første gang i historien har muligheten til blomstre opp på tvers av operativsystem.
Ja, de har tatt noen merkelige valg, og historien har til nå utvilsomt gitt mer inntrykk av at THIN er et ponzi-scheme enn noe håndfast og nyttig på teknologifronten. Men det er jo virkelig ingen grunn til å kunne påstå ting som at folk som har troen på dette selskapet er noen gedigne idioter?
Har forøvrig også sett du har nevnt QR-kode som noe du tror på er mer fremtidsrettet enn NFC. Spørsmålet du da bør stille deg, er hvorfor QR-kode aldri ble noe folk flest ønsket å bruke; Det er nemlig veldig stor forskjell på det å legge telefonen over et objekt og det å åpne kameraet for å scanne noe. Nettopp dette tror jeg er faktoren som gjør at QR-koden kommer til å bli et andrevalg dersom folk først blir vant til å se at produkter og annen emballasje er merket med NFC-etiketter.
Så kan man samtidig spørre seg om det med AI gjør at NFC kommer for sent på banen. Hvis du ser på eksempelvis Amazon sine butikker, tror jeg på en måte dette kan stemme. Men i forhold til emballasje, som f-eks. IKEA sin produktemballasje, tror jeg det er et potensiale der av en annen verden. Gi meg en video som viser meg monteringen istedenfor bruksanvisningen. Uten at jeg trenger å gjøre noe annet enn å legge mobilen på esken.
Hvor unødvendig og irriterende er ellers ikke papirlappen i medisinboksen, dersom man heller kan få samme informasjon på mobilen? Medisinbransjen er overmoden for å gå over til NFC av langt flere grunner enn bare denne, og Thin har betydelige partnere på banen også der.
Får NFC stort fotfeste fremover, kan du bare sitte der og være bitter, Reserven. For her er det større potensiale enn du klarer å forestille deg.
Tatt i betraktning Apple’s markedsandel når det kommer til smarttelefoner, er jeg veldig lite overrasket over at det ikke har kommet de helt store bestillingene foreløpig. Hvordan skulle markedsførere kunne forsvare å bruke penger på noe som ikke ble støttet av iPhone? Det ville selvsagt vært fullstendig galskap.
Antall partnerskap de har klart å inngå, ser jeg også på som noe som fort kan gi ganske hyggelige tilstander når NFC endelig, for første gang i historien har muligheten til blomstre opp på tvers av operativsystem.
Ja, de har tatt noen merkelige valg, og historien har til nå utvilsomt gitt mer inntrykk av at THIN er et ponzi-scheme enn noe håndfast og nyttig på teknologifronten. Men det er jo virkelig ingen grunn til å kunne påstå ting som at folk som har troen på dette selskapet er noen gedigne idioter?
Har forøvrig også sett du har nevnt QR-kode som noe du tror på er mer fremtidsrettet enn NFC. Spørsmålet du da bør stille deg, er hvorfor QR-kode aldri ble noe folk flest ønsket å bruke; Det er nemlig veldig stor forskjell på det å legge telefonen over et objekt og det å åpne kameraet for å scanne noe. Nettopp dette tror jeg er faktoren som gjør at QR-koden kommer til å bli et andrevalg dersom folk først blir vant til å se at produkter og annen emballasje er merket med NFC-etiketter.
Så kan man samtidig spørre seg om det med AI gjør at NFC kommer for sent på banen. Hvis du ser på eksempelvis Amazon sine butikker, tror jeg på en måte dette kan stemme. Men i forhold til emballasje, som f-eks. IKEA sin produktemballasje, tror jeg det er et potensiale der av en annen verden. Gi meg en video som viser meg monteringen istedenfor bruksanvisningen. Uten at jeg trenger å gjøre noe annet enn å legge mobilen på esken.
Hvor unødvendig og irriterende er ellers ikke papirlappen i medisinboksen, dersom man heller kan få samme informasjon på mobilen? Medisinbransjen er overmoden for å gå over til NFC av langt flere grunner enn bare denne, og Thin har betydelige partnere på banen også der.
Får NFC stort fotfeste fremover, kan du bare sitte der og være bitter, Reserven. For her er det større potensiale enn du klarer å forestille deg.
justcurious, blir NFC stort, blir Thinfilm fullstendig utkonkurrert av PragmatIC som kan levere NFC-etiketter til 1/10 den prisen Thinfilm kan :)
https://www.ope-journal.com/news/items/pragmatic-at-the-idtechex-show-in-santa-clara-to-trillions-of-smart-objects-and-beyond.html
While conventional silicon integrated circuits (ICs), or chips, are great for sophisticated computing devices, they are not economically viable for embedding into low cost FMCGs. So, while silicon-based RFID and NFC has gained significant traction, today these applications are limited to high-end products or promotional campaigns, not mass-market deployment.
At the IDTechEx Show (14-15 November 2018), PragmatIC will outline how its flexible integrated circuits (FlexICs) enable electronics in everyday items, and how its innovative FlexLogIC fab-in-a-box creates a low capital, distributed and scalable production model to deliver trillions of smart objects.
----- ----- ----- ----- ----- -----
Hvorfor har Thinfilm ikke fått en eneste Mobile Marketing kampanje i Kina? Fordi QR-koder er eneherskende ikke bare i Kina, men også i India og resten av Asia med over 1/3 av verdens befolkning.
http://vxz.eu/2018-10-11__DN_1,30-31__I_Kina_er_QR-koder_enehersker
https://www.ope-journal.com/news/items/pragmatic-at-the-idtechex-show-in-santa-clara-to-trillions-of-smart-objects-and-beyond.html
While conventional silicon integrated circuits (ICs), or chips, are great for sophisticated computing devices, they are not economically viable for embedding into low cost FMCGs. So, while silicon-based RFID and NFC has gained significant traction, today these applications are limited to high-end products or promotional campaigns, not mass-market deployment.
At the IDTechEx Show (14-15 November 2018), PragmatIC will outline how its flexible integrated circuits (FlexICs) enable electronics in everyday items, and how its innovative FlexLogIC fab-in-a-box creates a low capital, distributed and scalable production model to deliver trillions of smart objects.
----- ----- ----- ----- ----- -----
Hvorfor har Thinfilm ikke fått en eneste Mobile Marketing kampanje i Kina? Fordi QR-koder er eneherskende ikke bare i Kina, men også i India og resten av Asia med over 1/3 av verdens befolkning.
http://vxz.eu/2018-10-11__DN_1,30-31__I_Kina_er_QR-koder_enehersker
Redigert 03.11.2018 kl 23:10
Du må logge inn for å svare
justcurious
29.10.2018 kl 21:29
4607
At PragmatIC kan levere til 1/10 av prisen, er vel noe du vet like godt som meg at ikke stemmer.
Og om QR-koder er populært i Kina, betyr jo det ingen ting i forhold til markedet ellers i verden? Kom igjen.
Og om QR-koder er populært i Kina, betyr jo det ingen ting i forhold til markedet ellers i verden? Kom igjen.
Og hva skjer dersom Kina får øynene opp for NFC?
QR virker å være utdatert når det kommer til brukervennligheten.
Klarer Thin å gjennomføre sine planer er det fare for at selskapet blir kjøpt opp etterhvert..
QR virker å være utdatert når det kommer til brukervennligheten.
Klarer Thin å gjennomføre sine planer er det fare for at selskapet blir kjøpt opp etterhvert..
Redigert 29.10.2018 kl 21:50
Du må logge inn for å svare
CS_invest
29.10.2018 kl 22:29
4542
Det er et marked for mer end et segment! Det er mulig at QR-koder kan være relevant for de allerbilligste kina-produkter (i stil med den "powerbank" på 150000 milliampere (som likevel langt overgår bilbatteriet på en ML) som vart solgt på gaten av en nylig innvandret borger i Roma...riktignok fulladet! Made in China...
Men så er det rent faktisk også et marked ut over dette - som vektlegger andre kvaliteter, og har et litt høyere budgett - dersom en får en kombinasjon av brukervennlighet, som samtidig medfører en høy grad av integrering av markedsføring og innsamling av relevante herfor. (kall det "big data", internett of Things eller hva vet jeg): pointet er at ha en best mulig integrert dataplattform kombinert med en så enkel datainnsamling - at den av kunder blir benyttet og dermed medfører produksjon av relevante data.
Tipper ikke at folk flest her i vesten gidder at skru på kamera og skanne en QR-kode - for at verifisere at den lysboble som ble kjøpt på Lanzarote - er noe dritt. Men kanskje hellere gidder at skanne/verifisere produkter som koster fra noen hundre og opp Euro.
Ikke minst kan NETOP DET AT KUNNE SKANNE DER OG DÅ - hvor samtidig en produktverifisering er innlagt - være et meget (for kunde) nyttig poeng!
Fikk netop på tur utallige tilbudd på Gucci, Versace, "Lolex" og mye annet møl - fra diverse selgere som ikke akkurat så ut som klassiske europeere (hvor min skepsis slo inn) - MEN - en halv gate unna var det en mer oppshinet butikk, litt mer pyntede salgspersoner - men spørsmålet melder seg da: er det da litt mer polert "SHITT" - eller er det "Chanel"?
Trur definitivt det er og kommer at bli et større marked for kombinasjonen av produktcertifisering - og - big-data innen innsamling av forbrukerdata. Og da må det (i alle fall i den del av verden vi i vesten lever i) være "tut og kjør". Ikke neanderthal-teknologi (barcodes revisjon 2-3-4) som QR representerer!
Men så er det rent faktisk også et marked ut over dette - som vektlegger andre kvaliteter, og har et litt høyere budgett - dersom en får en kombinasjon av brukervennlighet, som samtidig medfører en høy grad av integrering av markedsføring og innsamling av relevante herfor. (kall det "big data", internett of Things eller hva vet jeg): pointet er at ha en best mulig integrert dataplattform kombinert med en så enkel datainnsamling - at den av kunder blir benyttet og dermed medfører produksjon av relevante data.
Tipper ikke at folk flest her i vesten gidder at skru på kamera og skanne en QR-kode - for at verifisere at den lysboble som ble kjøpt på Lanzarote - er noe dritt. Men kanskje hellere gidder at skanne/verifisere produkter som koster fra noen hundre og opp Euro.
Ikke minst kan NETOP DET AT KUNNE SKANNE DER OG DÅ - hvor samtidig en produktverifisering er innlagt - være et meget (for kunde) nyttig poeng!
Fikk netop på tur utallige tilbudd på Gucci, Versace, "Lolex" og mye annet møl - fra diverse selgere som ikke akkurat så ut som klassiske europeere (hvor min skepsis slo inn) - MEN - en halv gate unna var det en mer oppshinet butikk, litt mer pyntede salgspersoner - men spørsmålet melder seg da: er det da litt mer polert "SHITT" - eller er det "Chanel"?
Trur definitivt det er og kommer at bli et større marked for kombinasjonen av produktcertifisering - og - big-data innen innsamling av forbrukerdata. Og da må det (i alle fall i den del av verden vi i vesten lever i) være "tut og kjør". Ikke neanderthal-teknologi (barcodes revisjon 2-3-4) som QR representerer!
Redigert 29.10.2018 kl 22:31
Du må logge inn for å svare
scorn
29.10.2018 kl 22:38
4526
Sr. Director, Demand Generation & Events
Company Name Thin Film Electronics Company Location San Francisco Bay Area
New Post
Date Posted 48 minutes ago
Sr. Director, Demand Generation & Events at Thin Film Electronics
Job description
Thinfilm is a global leader in mobile marketing and smart-packaging solutions using NFC technology. Thinfilm offers end-to-end mobile marketing solutions that feature hardware, label/packaging integration services and a comprehensive cloud-based platform called CNECT. Our vision is to bring intelligence and connectivity to everyday objects. We work with leading brands in Beer, Wine, Spirits, Health & Nutrition, Apparel, Cosmetics, and many other categories, helping brands bridge the gap between physical and digital worlds. The platform offers innovative solutions for brands to deliver unique digital experiences, capture valuable consumer data, and gain actionable insights to improve decision making.
We are looking for a Sr. Director, Demand Generation & Events to join our dynamic team!
Key Responsibilities
Manage the marketing technology stack (including but not limited to marketing automation, SFDC integration, HubSpot, and CMS,) including collaboration with IT, sales and other functions
Define, develop and deliver marketing measurement approach to construct key marketing reporting mechanisms, including dashboards and reports
Ongoing analytics delivery to provide marketing and sales with insights for better decision making
Marketing data management and collaboration with Sales Ops
Collaborate with Sales to establish, implement, and maintain service level agreements regarding lead to revenue processes
Understand and develop buyer personas and create integrated marketing campaigns that align to their needs, collaborating with peers in marketing and sales, and executing inbound and outbound digital marketing tactics
Create and implement multi-touch nurturing campaigns
Collaborate on SEO/SEM efforts and paid social campaigns such as LinkedIn and other paid targeting via cost per lead tactics
Establish program measurement methodology and analyze results in terms of ROI and success criteria
Manage marketing operations and digital marketing budgets
Set lead goals and stage/conversion rates in the demand waterfall, measure and optimize results
Requirements
Minimum 8 years' experience in a marketing programs role, with an emphasis on demand generation, at a high-growth company.
5+ years of leadership/management experience
Significant experience managing demand generation campaigns from start to finish, building customer personas and taking ownership of initiatives and manage them from inception through successful completion.
Strong detail and process orientation, able to manage time, budget and projects effectively.
Strong experience in working directly with the sales teams and understanding the sales process and requirements.
Bachelor’s degree or higher in marketing, communications, business or related subjects
Proven marketing measurement and ROI analysis on campaigns.
Proficient with CRM systems and Marketing Automation Systems - Salesforce and Hubspot
High creativity and personal productivity with superior written and verbal communication skills.
Experience working in a small/mid-sized SaaS software or technical sales-focused company preferred.
Proven ability to lead teams in delivering programs from inception to completion and measurement
Ability to handle multiple high priority projects simultaneously, prioritizing workloads across staff to meet competing deadlines
Seniority Level
Director
Industry
Semiconductors
Employment Type
Full-time
Job Functions
Marketing
Company Name Thin Film Electronics Company Location San Francisco Bay Area
New Post
Date Posted 48 minutes ago
Sr. Director, Demand Generation & Events at Thin Film Electronics
Job description
Thinfilm is a global leader in mobile marketing and smart-packaging solutions using NFC technology. Thinfilm offers end-to-end mobile marketing solutions that feature hardware, label/packaging integration services and a comprehensive cloud-based platform called CNECT. Our vision is to bring intelligence and connectivity to everyday objects. We work with leading brands in Beer, Wine, Spirits, Health & Nutrition, Apparel, Cosmetics, and many other categories, helping brands bridge the gap between physical and digital worlds. The platform offers innovative solutions for brands to deliver unique digital experiences, capture valuable consumer data, and gain actionable insights to improve decision making.
We are looking for a Sr. Director, Demand Generation & Events to join our dynamic team!
Key Responsibilities
Manage the marketing technology stack (including but not limited to marketing automation, SFDC integration, HubSpot, and CMS,) including collaboration with IT, sales and other functions
Define, develop and deliver marketing measurement approach to construct key marketing reporting mechanisms, including dashboards and reports
Ongoing analytics delivery to provide marketing and sales with insights for better decision making
Marketing data management and collaboration with Sales Ops
Collaborate with Sales to establish, implement, and maintain service level agreements regarding lead to revenue processes
Understand and develop buyer personas and create integrated marketing campaigns that align to their needs, collaborating with peers in marketing and sales, and executing inbound and outbound digital marketing tactics
Create and implement multi-touch nurturing campaigns
Collaborate on SEO/SEM efforts and paid social campaigns such as LinkedIn and other paid targeting via cost per lead tactics
Establish program measurement methodology and analyze results in terms of ROI and success criteria
Manage marketing operations and digital marketing budgets
Set lead goals and stage/conversion rates in the demand waterfall, measure and optimize results
Requirements
Minimum 8 years' experience in a marketing programs role, with an emphasis on demand generation, at a high-growth company.
5+ years of leadership/management experience
Significant experience managing demand generation campaigns from start to finish, building customer personas and taking ownership of initiatives and manage them from inception through successful completion.
Strong detail and process orientation, able to manage time, budget and projects effectively.
Strong experience in working directly with the sales teams and understanding the sales process and requirements.
Bachelor’s degree or higher in marketing, communications, business or related subjects
Proven marketing measurement and ROI analysis on campaigns.
Proficient with CRM systems and Marketing Automation Systems - Salesforce and Hubspot
High creativity and personal productivity with superior written and verbal communication skills.
Experience working in a small/mid-sized SaaS software or technical sales-focused company preferred.
Proven ability to lead teams in delivering programs from inception to completion and measurement
Ability to handle multiple high priority projects simultaneously, prioritizing workloads across staff to meet competing deadlines
Seniority Level
Director
Industry
Semiconductors
Employment Type
Full-time
Job Functions
Marketing
SabelT
01.11.2018 kl 12:11
4307
Dirrende spændt på om THIN's Q3 indtægter kan dække Davor Sutija's løn - det ville være super. Kun 5 børsdage tilbage til der kommer afklaring omkring det spørgsmål.
-
«
- 1
- 2 »