Statusoppdatering fra «Jensen Pirken».

Jensenpirken
09.10.2021 kl 18:47 3031

Markedet generelt har falt og krona har styrka sed kraftig.Mine fondsporteføljer har gått totalt ned med et sekssifret beløp i verdi de siste ukene. Jeg er fortsatt sekssifrede beløp i pluss.

Mine norske aksjefondene har stått seg bra samen med Russland fondet mitt. Det meste annet har falt. Europeiske verdiaksjer, industri aksjer, tech, grønne aksjer.Odin Eiendom har falt 30% fra topp på kort tid. Nordiske Smb fond har også fått juling. Kina har vært tregt lenge. Men disse markedene er alle fine på sikt.

Jeg har kjøpt relativt mye fondsandeler den siste tiden og har kjøpt andeler i:

DNB Europa Index
DNB Norden Index
DNB USA Index
BGF Next Generation Technology

Fond som jeg vurderer å kjøpe i er:
Odin Sverige
Odin Small Cap
Odin Norden
DNB Teknologi

Kjøpsmulighetene i DNB indeksfond er fine nå. Kraftig fall på kort tid, fine innganger til lav pris. Når et fond er ned -10% siste måneden så blir mange redde, men det ligger en masse muligheter i det for gode kjøp

JP


Jensenpirken
16.10.2021 kl 02:06 2855

Tok inn Odin Small Cap og First Nordic Real Estate på mandag og de smalt opp 7-8% på kun noen få dager. Mange kvalitetsselskaper i Sverige som har falt mye.

Eller er stikkordene tålmodighet og disiplin.
Jensenpirken
03.11.2021 kl 20:28 2660

Alsjefondsmarkedet er fortsatt meget sterkt. Fin risk/Reward i markedene. Modne markeder som USA, Europa, Norden, Norge er i nydelig driv. Både vekst og verdi ser bra ut og ingen spesiell sektor som går mye bedre enn andre.

Eneste svakheten man ser er i emerging. Kina har skuffa , Afrika, Latin-Amerika/Brasil like så. Russland har overraska positivt. For norske investorer har Latin Amerika vært et mareritt de siste 10 årene.

Ellers så er stikkordene tålmodighet og disiplin.
Jensenpirken
03.11.2021 kl 20:37 2641

Jeg skriver fort på mobilen så blir alltid mange skrivefeil. Men det som er viktigst er avkastningen . Og ja det er grønt så det holder, aksje fond er meget lønnsomt. Husk at Skandiabanken tilbyr kun 0,15% rente på såkalla høyrentekonto.
Jensenpirken
05.11.2021 kl 14:44 2506

🚀🚀🚀 God helg 😎
Jensenpirken
16.11.2021 kl 19:17 2341

Tålmodighet og disiplin er gull for en fondsportefølje. Hei så det går.🚀
Jensenpirken
29.11.2021 kl 19:01 2079

JP sitter veldig stødig i båten sin når det gjelder dette Omikron viruset

Kun en masse røde overskrifter fra media og de samme få krakknissene her på forumet som poster sine ukentlige krakkinnlegg.

Omikron er i det store bildet en fis i havet og en bitteliten hump på stien. Husk at selskapene tjener penger som GRESS.

Solide aksjefond står seg meget godt tenker jeg.🕺



Jensenpirken
02.01.2022 kl 16:00 1743

2021 har vært et strålende år for mine aksjefondporteføljer. Aksjemarkedet i Norge og globalt har jamt over vært solid.

Jeg er bull også på 2022.

Godt nytt år folkens!
Jensenpirken
02.01.2022 kl 18:52 1663

La inn 100 K i to fond, 50K på hver nå i dag.

JPM China og JPM US small cap Growth

Kjøper de fordi førstnevnte fond er kraftig i minus for 2021 og det andre er også litt i minus. Ikke sikkert det er lurt, men er langsiktig og begge fondene har bra historikk. Om de gjør det elendig i 2021 så ønsker jeg ingen mobbing. 🤣

Ønsker meg selv lykke til.😃
Jensenpirken
31.01.2022 kl 20:50 1321

Har brukt måneden til å kjøpe meg vesentlig opp i US Tech og svenske vekst aksjer. Har også flere fond som har falt svært mye, men jeg er langsiktig så da fyller jeg på.

Januar har vært en nokså svak måned med store fall for mange aksjefond, dog har global indeks klart seg nokså bra.

Mange fond har falt mye så det er særdeles gunstig å kjøpe fondsandeler nå.

Blir spennende å se hva Februar bringer.


Jensenpirken
22.02.2022 kl 19:38 1046

Tok i dag inn Lannebo Småbolag, Swedbank Robur Russland A og DNB Grønt Norden. Langsiktige engangskjøp. 20K i hver.

Har 600K igjen for fondskjøp, dvs 22%.

Redigert 23.02.2022 kl 00:58 Du må logge inn for å svare