Norge,ett av verdens rikeste land, MEN gjør de fattige fattigere

Sukiyaki
STRøM 11.10.2021 kl 00:52 2303


Frykter rekordøkning i strømpriser:
Fryser for å spare: - Katastrofe
Med en smertegrense på 1000 kroner i måneden til å betale strømregninga, forbereder Anna Genfeldt seg på en dyr vinter i anmarsj. - Jeg frykter mest kulda, sier hun fra sofaen i stua - uten en eneste tent lampe.

https://www.dagbladet.no/nyheter/fryser-for-a-spare---katastrofe/74307301
pengex
11.10.2021 kl 09:46 2146

Så lærdommen er.....ikke bli sykepleier ,lærer eller noe som betaler under 500k i året.
Odi.1
11.10.2021 kl 11:18 2096

Betyr det så mye at dem må fryse litt i noen måneder så lenge LO pampene får 3-5 Millioner i sluttpakker og Fylkesrepresentantene får reisetillegga når de er hjemme i nesten 1,5 år pga potensielle forkjølelser? Var vel "bare" ca 3 millioner de hadde fått i reise/borte tillegg ved å holde seg hjemme, er jo dyrt for dem også.
Heldigvis sier SP nå at maten skal bli betydelig dyrere. Når en blir tynnere så fryser en ikke så mye heller, mindre masse å varme opp, mindre energi til å trenge å forbrenne mat også.

Så Anne vær så snill å slutte å syte, tenk på stakkars NRK sjefen som bare får 3,5 Million i årslønn og på toppen av dette måtte komme fra ett fordelingsparti som SV.
Prøv heller å vær litt med menneskelige opp i dette nå, om ikke så bør POT involveres med overvåking på slike som sitter å syter og klager hver eneste dag i dette landet. Heldigvis skal de nå få lagre denne hersens klagingen i hvert fall 15 år fremover om stortinget og regjeringen får det som de vil.
FN sier at vi må bruke pengene på alternativ energi , billige vindmøller, kabler fra vannkraft ut til å produsere gass, Hydrogen som bruker mange % av vår rene energi til å lades opp, det er ett pluss at det skal gjøres om natta da` ?
Når du sover ser du ikke prisen vet du. Koster ikke mange kronene slik satsing.
Og så må du lovprise SP nå som tvinger gjennom kumøkk og fiskeslo energi , dette skal på samme måte betales av oss alle , så dette kommer ikke til å koste så mye.
Bare se til Viken og Bio grønnpose energi satsingen, de taper kun 100 Millioner kroner pr år på dette. Det er veldig lite når du får mindre nedbør som erstatning i følge våre politikere , EU og FN.
NHO vil ha flere og tykker EL kabler ut av Norge , hvorfor skal folk som ikke forstår seg på dette begynne å legge seg opp i slikt??

Mulig Google - FB med flere burde forby dem som ikke har det minste peiling bli utestengt , hvert fall å på toppen av dette tjene noen kroner på meningene sine.
Dem blir jo som sakt lagret muligens nå i 15 år fremover.

Hvorfor kan ikke dette lagres i ett Norsk gjennomsnittsliv ? er de redd noen endrer meninger? 15 år er ikke så lenge.
Hvilken Journalist vil spørre Høyre vårt nye STASI parti om noe så frekt?
Mulig Høyre og NHO vil gjenåpne lagringskapasiteten dem har hatt tidligere i de gamle Kongsberg gruvene?? :))
Fargen på partiene har ikke noe å si lenger...

just ask
Redigert 12.10.2021 kl 12:52 Du må logge inn for å svare
Piggvar 2
11.10.2021 kl 11:54 2060

Nå er det jeg som handler her i huset. Så jeg legger merke til varer har økt merkbart. Eks. kjøkkenrull for noen måneder siden kostet 29.90 nå koster den 42 kr. Dårlig kvalitet av kylling kostet 34.90 pr stk. nå koster den 55 kr...osv...frukt og grønt er noe av det dyreste du kjøper på en butikk. 6 stk epler koster over 70 kr :) noen stilker med bladpersille koster 30 kr. - det er et ran :) dårlig plastfisk som jeg kaller det er også et ran . Salma og Frøya loin er bra , men alt det andre er plasfisk som er overpriset dritt.


Så nå handler jeg kun melk og smør i norsk dagligvare
Handler fisk hos en lokal kvalitets fiskeforhandler (en av norges beste, det har jeg alltid gjort) og en lokal frukt og grønt forhandler. (der å betaler jeg kun 15 kr for en hel bunt med bladpersille. .

Bruker litt mer tid og evt. litt mer penger , men jeg setter kvalitet i førersetet - blir dårlig av å sette mine bein i en dårlig og dyr dagligvare her i Norge - dårlig utvalg og for dyrt , + for dårlig kvalitet + elendig utvalg.

Tenk å kjøpe en biff i en vacum pakka . Det må bli dårlig det. Du må lete godt for å finne godt stykke biff her i landet.

Så jeg synes synd på de fatige - det må være hardt og være fattig - særlig i Norge.
Redigert 11.10.2021 kl 11:58 Du må logge inn for å svare
Piggvar 2
11.10.2021 kl 12:22 2013

Men sånn blir det i norsk dagligvare handel når folk flest kjøper Toro poser . Folk flest i dette landet har ikke peiling hvordan det skal smake av gode råvarer.

Tips Spander på dere en kjempegod ribbe til jul. Gris som har hatt det godt gjennom hele livet og kost seg på god mat. Ikke sånn gris som har vært i systemet i Nortura- den grisen har pint seg gjennom hele livet og gleder seg den dagen er omme. Nei , velg gris som DU vet har kost seg gjennom livet. Fett og kjøttet smaker vidunderlig - Snart reiser jeg til lokal bonde og velger grisen jeg vil ha ...jeg gleder meg til jul :) nøff nøff
Redigert 11.10.2021 kl 12:23 Du må logge inn for å svare
Odi.1
11.10.2021 kl 12:25 2007

Anne og co kan muligens klippe ut ett fint bilde av Stortinget, og plassere mitt på Julebordet sitt.
Slettet bruker
11.10.2021 kl 12:29 2000

Det er ikke alle som har råd til å spise middager for 100 kroner++ hver eneste dag. Selv klarer vi oss på 5000 kroner i måneden i mat. Vi er 3 stykker i husholdningen. Det går ved hjelp av bevisste innkjøp via tilbudskampanjer og matbod...
Piggvar 2
11.10.2021 kl 12:42 1974

Jeg mener det er et ran på åpenlyst gate å handle i norsk dagligvare handel. Særs ,- går det utover de som ikke har så mye å rutte med. Vi er tre her også , men 5000 kr rekker i måneden rekker så vidt vinen til maten :)

Jeg mener det , jeg synes synd på de fattige her i Norge - Og Norge tror jeg det er det verste landet og være fattig i. Det er mange skjebner der ute....det er mye bedre å være fattig der alle andre er fattige....Store forskjeller her til lands.
Odi.1
11.10.2021 kl 12:43 1970

Stortinget har heldigvis vært meget enig om at blir du Narkoman så har sågar norsk Justisvesen nå tatt affære på egenhånd å legalisere dette for deg.
Journalist standen er åpenbart helt enige. Eller de er redd de får samme behandlingen som denne vanskelige Journalistene i Dagbladet, Pedersen var det vel han het?
Som alle vet er dette ett mildere og mindre i øyensyn en det USSR gjorde med å dele ut gratis 60% Brennevin til dem som sultet mest og ikke minst hadde det litt kaldt i noen måneder i husene sine.
Skapte jo arbeidsplasser også , må vite.

Så ikke vær frekk !! Stortingsrepresentantene har hele tiden helt optimale og fantastiske løsninger for velgerne sine.

Fretex har da mye klær og tepper du får billig også, det glemte jeg å si.
Redigert 11.10.2021 kl 12:57 Du må logge inn for å svare
Piggvar 2
12.10.2021 kl 10:53 1848

Blir spennende hva fasiten blir til slutt med statsbudsjettet.
Men en sak er sikkert. Det blir ikke bedre for de fattige fremover med årene....
Gi med den ene hånden og ta av den andre + litt mer :)

Jo mer vi faser ut oljen jo dyrere blir det for folk flest...
Politikere har (er) blitt spik gærne :)
Kan en som sitter på stortinget (som vil fase ut oljen raskest mulig ) fortelle meg hvordan Norge skal tjene penger uten oljeinntekter i fremtiden ?
Det må jo skje med kraftige økte skatter for folk flest - men vi er ikke i nærheten hva vi har tjent på oljen.

Nå skjer ikke dette akkurat i morgen , men fremtiden blir ikke for de fattige .de går nok i garasjen og finner tauet!
Det grønne har godt i hodet på folk flest - spik spænna gærne :)
Klart det grønne vil komme og blir bedre for kloden, men , hvor raskt skal det gå- vi kan ikke snu dette på en to tre - Og Norge kan ikke redde verden .
Oljen er det viktigste vi har - uten den stopper alt opp. Men vi kan jo skaffe oss klubben og slå hverandre ned - begynne med stein igjen - velkommen til steinalderen.
Historien gjentar seg :)

Vi må begynne å fokusere på få ting vi kan gjøre noe med på kort sikt , og som er i grunn det viktigste drittet vi har - og det er plasten som flyter rundt i verdens havene - den kommer til å ta liv av det viktigste vi har - fiskene og dyrelivet. Nå har det såvidt begynt , men jeg tror det blir for mye snakk og lite handling i de landene som er mye værre enn oss på hiving av plast. Norge redder ikke verden alene.
Har dere glemt hvordan det ser ut med sortering når dere reiser sydover med flyet og lander en helt annen plass enn Norge. Det flyter av søppel.
Redigert 12.10.2021 kl 11:53 Du må logge inn for å svare
Odi.1
12.10.2021 kl 11:03 1838

Å fryse i hjel blir det nye grønne skift :)
Piggvar 2
12.10.2021 kl 11:11 1822

.
Jo høyere drivstoff prisene blir ,-jo høyere priser på varene = Forbrukerne blir tapere = de fattige blir fattigere= enkelt regnestykke :)

Det er jo ikke noe å lure på hva slags småbil man skal kjøpe - det må bli ren el-bil.

Men de som frakter varene som vi forbukere skal ha er jo de større trailere som ikke har et alternativt valg. Jo flere bommer - jo høyere priser på drivstoff = kommer ikke de fattige til gode.
Redigert 12.10.2021 kl 12:40 Du må logge inn for å svare
Odi.1
12.10.2021 kl 12:32 1765

Sanner sier nå på tv at pendlerfradraget vil redde dette for deg, Anne
Håper du har pendlerfradrag på lur...
pengex
12.10.2021 kl 12:33 1762

Statsbudsjettet....hvorfor driver en avtroppende regjering å surrer med dette ? For å gjøre livet surt for AP ?
Odi.1
12.10.2021 kl 12:37 1752

Dette var ikke tull heller Piggvar, dette har de seriøst snakket om tidligere, utnytte denne energien.
Husker det ble ett enormt rabalder i mediene :))
Piggvar 2
12.10.2021 kl 12:44 1735

He he...turte ikke å la det stå - orker ikke å bruke energi på det hvis det skulle bli bråk.
Du vet Odi.1 - folk har blitt spik spækka gale :)
Redigert 12.10.2021 kl 12:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.10.2021 kl 12:45 1731

https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-10-11/eu-industry-starts-to-cut-gas-demand-amid-soaring-prices
Fossil energi er underinvestert. Hør video har med Goldman Sachs head of energy.
pengex
12.10.2021 kl 13:16 1680

Det er greit bortkastet energi når vi vet at sp vil lette på bolig og tansportkostnader og stramme inn der høyre gir frislipp.
Mer skatt på sek.bolig betyr høyere studentkostnader og for lavlønte uten bolig. Det er ingen løsning.
Mer skatt på transport betyr mindre forbruk ellers i systemet som igjen gir mindre omsetning i bnp.
Hvilken skole har disse nissene gått på?
Slettet bruker
12.10.2021 kl 13:27 1666

Hva skal vi med all strømmen her oppe i nord der det er iskaldt på vinteren ?
Vi bør alle flytte sørover til Spania og ikke bo her i det kalde nord.
Da kan en bare ha kraftproduksjon her i ishavskanten. Øk strømprisen og helst gi det vekk til utlandet slik at sjefen kan ta mer i utbytter.
Resurssene som vi en gang hadde sammen her oppe finnes ikke lengre, alt er en illusjon.

Nei, folk må kjøpe mer olje og fyre med det :)
Redigert 12.10.2021 kl 13:28 Du må logge inn for å svare
pengex
12.10.2021 kl 13:42 1653

Har skau ,fyrer med det.
spekulator
12.10.2021 kl 13:51 1639

De har gått på politikernes broilerskole, og har derfor ikke kontakt med den virkelige verden.
Ser også at kl.0800 i dag var strømprisen kr.1,72 kw/t. Og magasinene tømmes i rekordfart.
pengex
12.10.2021 kl 16:31 1581

I ett land med kun 5mill innbyggere og en pengesekk på 350mrd burde vi fått til mye mer uten å legge mer skatt på alt. Man burde kutte ned på idiotbygg til flere mrd og heller fokusere på infrastruktur. Strøm/vann/vei/helse. Dette er fremtidens olje. Det landet som er mest strømlinjeformet vil lede ann.
Redigert 12.10.2021 kl 16:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.10.2021 kl 19:23 1515

Fremtidens olje er alla......på Nav selvsagt.

for å få til det selvsagt mer skatt og da er det på sin plass med høyere strømregninger også.
Spørs om folket er enig her. Hadde dette vært Frankrike ville dere sett revolusjon allerede.
Dette er en villet/styrt energikrise takket være alle nesten alle partier på Stortinget som stemte for Acer.
De burde vært stilt for riksrett! Men jeg har så jeg berger meg så driter egentlig i hvordan det går med ola dunk. Vi er så dumme som stemmer som vi gjør at jeg klarer ikke lengre ha sympati med noe som helst.

Har bolig i sørlige strøk der jeg blir å oppholde meg endel, og der er det solcellepanel og sol alle steder utenom et sted nesten hele året. Vil ikke ha tilkobling engang til landets energinett.
Føkk azzz.
Redigert 12.10.2021 kl 19:41 Du må logge inn for å svare