5th Planet Games reaching for the Sky(bound)
5th Planet Games er etter fusjonen med Skybound et helt nytt selskap med ny ledelse, masse tilgjengelig IP, penger i banken og spennede fremtidsutsikter. Vi starter i den forbindelse ny hovedtrÄd under riktig ticker - 5PG.
Etter korrespondanse med ny CEO Mark Stanger kan jeg oppsummere:
- Skybound er handlekraftige, og kan faget sitt. 5PG fÄr nÄ en mye stÞrre tyngde.
- BÄde Skybound og Mark sier at de er opptatt av aksjekurs og kommunikasjon, og i stÞrre grad enn den gamle ledelsen vil orientere markedet om hva som skjer fremover. Det gjenstÄr Ä se.
- 5PG har null gjeld, kostnader under kontroll, og penger pÄ bok. CEO Mark Stanger er opptatt av Ä bygge en bÊrekraftig selskap, og Skybound kommer til Ä spytte inn mer penger ($2m) i 5PG innen 7. mars (tranche 2).
- 5PG har allerede begynt Ä tjene penger pÄ avtalen.
- 5PG har tilgang til hele Skybounds IP-katalog, og skal bÄde i mye stÞrre grad enn tidligere vÊre en publisher. Det skal lansere 2-4 spill i 2022, og 4-6 spill i Äret fremover. Det skal utelukkende fokuseres pÄ kvalitetsspill. Her kommer det store titler.
- 5PG kommer til Ä vÊre co-publisher pÄ flere titler sammen med Skybound 8Before Your Eyes, The Walking Dead osv), men ogsÄ bÄde utvikle og distribuere spill alene der det er naturlig. De beholder derfor noen utviklere.
- Mark Stanger har bekreftet at de ser grundig pÄ muligheter med NFT og Metavers, der NFT spesielt er interessant for styret.
- Before Your Eyes har overgÄtt forventningene, og kommer til mobil hÞsten 2022 i samarbeid med Netflix. Det forventes en distribusjonsavtale til (sannsynligvis VR).
- 5PG ble paralellnotert som IDGAF pÄ OTCQB i USA 10. februar, 2021 for Ä vÊre mer tilgjengelig for amerikanske investorer (https://www.otcmarkets.com/stock/IDGAF/quote).
Fremtiden ser lysere ut enn noen gang.
Etter korrespondanse med ny CEO Mark Stanger kan jeg oppsummere:
- Skybound er handlekraftige, og kan faget sitt. 5PG fÄr nÄ en mye stÞrre tyngde.
- BÄde Skybound og Mark sier at de er opptatt av aksjekurs og kommunikasjon, og i stÞrre grad enn den gamle ledelsen vil orientere markedet om hva som skjer fremover. Det gjenstÄr Ä se.
- 5PG har null gjeld, kostnader under kontroll, og penger pÄ bok. CEO Mark Stanger er opptatt av Ä bygge en bÊrekraftig selskap, og Skybound kommer til Ä spytte inn mer penger ($2m) i 5PG innen 7. mars (tranche 2).
- 5PG har allerede begynt Ä tjene penger pÄ avtalen.
- 5PG har tilgang til hele Skybounds IP-katalog, og skal bÄde i mye stÞrre grad enn tidligere vÊre en publisher. Det skal lansere 2-4 spill i 2022, og 4-6 spill i Äret fremover. Det skal utelukkende fokuseres pÄ kvalitetsspill. Her kommer det store titler.
- 5PG kommer til Ä vÊre co-publisher pÄ flere titler sammen med Skybound 8Before Your Eyes, The Walking Dead osv), men ogsÄ bÄde utvikle og distribuere spill alene der det er naturlig. De beholder derfor noen utviklere.
- Mark Stanger har bekreftet at de ser grundig pÄ muligheter med NFT og Metavers, der NFT spesielt er interessant for styret.
- Before Your Eyes har overgÄtt forventningene, og kommer til mobil hÞsten 2022 i samarbeid med Netflix. Det forventes en distribusjonsavtale til (sannsynligvis VR).
- 5PG ble paralellnotert som IDGAF pÄ OTCQB i USA 10. februar, 2021 for Ä vÊre mer tilgjengelig for amerikanske investorer (https://www.otcmarkets.com/stock/IDGAF/quote).
Fremtiden ser lysere ut enn noen gang.
Redigert 01.04.2022 kl 07:46
Du mÄ logge inn for Ä svare
Selger ikke en eneste aksje, her er for mye som er pÄ gang. Mange kan glemme dette og dermed fÄ hÞydeskrekk.
Regner med bÞrsmelding pÄ Invincible, Investor call, IDGAF og Q3 denne og neste uke. à stÄ pÄ sidelinjen da kan koste dyrt :)
Regner med bÞrsmelding pÄ Invincible, Investor call, IDGAF og Q3 denne og neste uke. à stÄ pÄ sidelinjen da kan koste dyrt :)
Redigert 15.11.2022 kl 15:12
forvandler
15.11.2022 kl 14:49
3475
jeg har hÞy syvsifret gevinst pÄ denne aksjen, og jeg ser pÄ meg som en smÄsparer pÄ bÞrsen. Vanlig fyr med en investeringsportefÞlje pÄ 2-3 ÄrslÞnner eller verdien av en smÄfet bobil om du vil. Det er veldig mange av "oss" pÄ bÞrsen og vi kan lett kjÞpe aksjer for mange titals millioner lÞpet av kort tid. Hvem tror du investerer i en spillaksje med ebitda pÄ 2-3 mnok Ärlig. Warren Buffett? RÞkke? Eller vanlige menn og kvinner, studenter m.m. Ikke noe gÊrnt i det. Og selvfÞlgelig er jeg en amatÞr i bÞrsfaget, det jeg i dette caset har gjort "feil" er Ä etterspÞrre argumenter som tilsier denne voldsomme oppgangen. Vi (jeg er fremdeles aksjonÊr) ble vannet ved warrantene og finansrapport ble utsatt da de ikke hadde tid til Ä gjÞre den som oppsatt pga. reiser. SÄ gÄr kursen...kjekt det (for meg ogsÄ), men det er ikke vrÞvl det jeg utrykker selv om mange er uenig, noe som i seg selv er kjekt pÄ et diskusjonsforum.
Redigert 15.11.2022 kl 14:49
Piggvar 2
15.11.2022 kl 13:55
3533
Dette blir bra dette Gullhaugen ....Vi fÄr kjÞre pÄ ....
Tenk Ä tro dette er smÄparere....da henger du ikke med
Dette er motsatt...smÄsparere selger til proffene...
SmÄsparere har det med Ä kjÞpe pÄ hÞyeste ...og sÄ sitter de lÄst en lang stund for de ikke har mer penger for Ä snitte ned....og endelig sÄ lÞsner sÄ ja...det er smÄsparere som selger til proffene....
Tenk Ä tro dette er smÄparere....da henger du ikke med
Dette er motsatt...smÄsparere selger til proffene...
SmÄsparere har det med Ä kjÞpe pÄ hÞyeste ...og sÄ sitter de lÄst en lang stund for de ikke har mer penger for Ä snitte ned....og endelig sÄ lÞsner sÄ ja...det er smÄsparere som selger til proffene....
Redigert 15.11.2022 kl 14:06
Gullhaugen
15.11.2022 kl 13:49
3504
NÄr noen sluker 20 millioner.aksjer pÄ en uke fra 2.
4 til 3.10 sÄ bÞr man ikke selge. Det er handlet for 50 millioner.
4 til 3.10 sÄ bÞr man ikke selge. Det er handlet for 50 millioner.
Piggvar 2
15.11.2022 kl 13:38
3527
Egentlig tenkte jeg ikke Ă„ diskutere dette! For egentlig blir det for dumt Ă„ diskutere med amatĂžre rsom trur de kan bĂžrsfaget. Men du forhandler tar kaka i det siste.
For det fÞrste sÄ er ikke dette smÄparerer (som du er en del av) det ser du pÄ intervallene og volumet i sin helhet i det siste .
Du mÄ slutte Ä tenke sÄ svart og hvitt.
Du gÄr inni i din egen fantasi verden og tror jammen pÄ det ogsÄ.
Du sier du har full pott pÄ denne aksjen! Det tror du ikke pÄ selv en gang.
Ta deg sammen.Og slutt med dette vrĂžvlet ditt.
For det fÞrste sÄ er ikke dette smÄparerer (som du er en del av) det ser du pÄ intervallene og volumet i sin helhet i det siste .
Du mÄ slutte Ä tenke sÄ svart og hvitt.
Du gÄr inni i din egen fantasi verden og tror jammen pÄ det ogsÄ.
Du sier du har full pott pÄ denne aksjen! Det tror du ikke pÄ selv en gang.
Ta deg sammen.Og slutt med dette vrĂžvlet ditt.
Bighornsteak
15.11.2022 kl 13:09
3574
Du e no morsomđđ er greit Ă„ komme med argumenter bĂ„de negative og positive, men du har mista troverdigheten for lenge siden.
Du er her enda, ferdig Ä tÞrke tÄrer kanskje. Er nok flere stÞrre aktÞrer som gÄr inn i Skybound nÄ. Disse pÄ topp 10 har skjÞnt det:
Investor Number of shares % of top 40 % of total Type Country
J.P. Morgan Securities LLC 101,204,659 66.5% 48.8% Nominee United States
Nordnet Bank AB 7,394,764 4.9% 3.6% Nominee Sweden
The Bank of New York Mellon SA/NV 5,480,699 3.6% 2.6% Nominee Belgium
NORDNET LIVSFORSIKRING AS 3,910,103 2.6% 1.9% Ordinary Norway
UBS Switzerland AG 3,110,840 2.0% 1.5% Nominee Switzerland
Danske Bank A/S 2,853,378 1.9% 1.4% Nominee Denmark
JPMorgan Chase Bank, N.A., London 2,836,242 1.9% 1.4% Nominee United Kingdom
Avanza Bank AB 2,017,699 1.3% 1.0% Nominee Sweden
Skandinaviska Enskilda Banken AB 1,260,306 0.8% 0.6% Nominee Luxembourg
ACCO AS 1,200,000 0.8% 0.6% Ordinary Norway
KBC Bank NV 1,100,526 0.7% 0.5% Nominee Belgium
Investor Number of shares % of top 40 % of total Type Country
J.P. Morgan Securities LLC 101,204,659 66.5% 48.8% Nominee United States
Nordnet Bank AB 7,394,764 4.9% 3.6% Nominee Sweden
The Bank of New York Mellon SA/NV 5,480,699 3.6% 2.6% Nominee Belgium
NORDNET LIVSFORSIKRING AS 3,910,103 2.6% 1.9% Ordinary Norway
UBS Switzerland AG 3,110,840 2.0% 1.5% Nominee Switzerland
Danske Bank A/S 2,853,378 1.9% 1.4% Nominee Denmark
JPMorgan Chase Bank, N.A., London 2,836,242 1.9% 1.4% Nominee United Kingdom
Avanza Bank AB 2,017,699 1.3% 1.0% Nominee Sweden
Skandinaviska Enskilda Banken AB 1,260,306 0.8% 0.6% Nominee Luxembourg
ACCO AS 1,200,000 0.8% 0.6% Ordinary Norway
KBC Bank NV 1,100,526 0.7% 0.5% Nominee Belgium
forvandler
15.11.2022 kl 12:42
3584
Det er nok norske smÄsparere, det er titusenvis av dem og en spillaksje er lett Ä gÄr for. Bare Ä se den stigende interessen her pÄ forumet og i tillegg er det mange andre flere flora med godt med medlemmer.
Gullhaugen
15.11.2022 kl 11:46
3517
Det nÊrmer seg snart 20 millioner aksjer siden 8 nov. Det mÄ vÊre amerikanerne som tar alt nÄ. De lÄser snart alle ledige aksjer.
https://finance.yahoo.com/quote/5PG.OL/history?p=5PG.OL
https://finance.yahoo.com/quote/5PG.OL/history?p=5PG.OL
Redigert 15.11.2022 kl 11:50
Byggern
15.11.2022 kl 11:14
3457
Det jobbes hardt for Ä holde kursen nede. Her er det bare Ä glede seg til slutten av november, da er vi nok pÄ et helt annet nivÄ enn der vi driver idag.
Gullhaugen
15.11.2022 kl 10:39
3526
teknisk er det sterkt kjÞpssignal nÄ og snart 2 millioner aksjer kjÞp som ikke kommer pÄ salg pÄ lenge: https://se.tradingview.com/symbols/OSL-5PG/technicals/
Redigert 15.11.2022 kl 10:42
Kursen gikk opp 25% dagen da The Walking Dead ble bÞrsmeldt 9. november. Antar at kursen kan fÄ ett hopp rundt 75% nÄr IDGAF avslÞres. Den som venter fÄr se, har ikke tenkt Ä stÄ pÄ sidelinjen :)
Gullhaugen
15.11.2022 kl 10:00
3592
Dette voldsomme volumet kan ikke vÊre tilfeldig, hvem er det som kjÞper 5 planet?? 1.6 millioner aksjer pÄ 1 time??? Hva er det som kommer???? Det mÄ vÊre stort.
Redigert 15.11.2022 kl 10:00
IDGAF
15.11.2022 kl 09:52
3537
Husk at reisen sĂ„vidt har startet đ
Tickeren 5pg er snart historie og Skybound overtar đŻ
Da snakker vi store selskapsverdier đ€
Har dere enda ikke skjĂžnt dette. Les dere kraftig opp đ
Nei jeg skal ikke selge noe pĂ„ lang tid. Men kjekt at flere innser dette og fĂ„r vĂŠre med pĂ„ ett eventyr đ
Opp til hver enkelt đ„
Tickeren 5pg er snart historie og Skybound overtar đŻ
Da snakker vi store selskapsverdier đ€
Har dere enda ikke skjĂžnt dette. Les dere kraftig opp đ
Nei jeg skal ikke selge noe pĂ„ lang tid. Men kjekt at flere innser dette og fĂ„r vĂŠre med pĂ„ ett eventyr đ
Opp til hver enkelt đ„
Byggern skrev Idag mÄ vi vel fÄ knekt 3 tallet.
Det gjÞr vi jo, men forstÄr fortsatt ikke at det selges. Det eneste vi vet sikkert er at det vil komme bÞrsmeldinger bÄde denne og neste uke i tillegg til Q3 og investor call. Alt dette er kursdrivende, og hvem vet hvor stort dette blir nÄr amerikanske investorer starter Ä kjÞpe seg inn i "Skybound"
Redigert 15.11.2022 kl 09:51
Aldri feil Ä ta gevinst for de som om mulig fÄr hÞydeskrekk pÄ disse lave nivÄer. Tenker det er en tabbe Ä stÄ pÄ perrongen nÄr neste bÞrsmelding tikker inn, kursen vil da stikke til nye hÞyder. Her vil alltids vÊre noen som prÞver Ä snakke selskapet litt ned nÄ i disse tider siden de selv antageligvis har solgt seg ut og vil inn igjen billigst mulig :)
InnerTier
14.11.2022 kl 18:30
3799
Du funderer ok, forvandler.
Har tĂžmt og rĂžmt, - teknisk og fundamentalt overkjĂžpt.
HĂ„p, tro og forelskelse duger ikke over for lang tid.
Har tĂžmt og rĂžmt, - teknisk og fundamentalt overkjĂžpt.
HĂ„p, tro og forelskelse duger ikke over for lang tid.
Redigert 14.11.2022 kl 18:31
forvandler
14.11.2022 kl 17:12
3902
Har faktisk tro pÄ aksjen 5PG, men er i bunn en realist med behov for Ä forstÄ. Basert pÄ inntjening er ikke kursutviklingen til Ä forstÄ. Samtidig Þnsker jeg avkastning pÄ mine investeringer og ser at 5PG har element i seg (det ukjente og mystiske?) som kan gi grunnlag for uforholdsmessig hÞy verdistigning. Klarer Skybound Ä skape en memeaksje av denne kan jo mye skje. Skummelt er det at Skybound allerede har tjent svÊrt godt pÄ sin inngang, men mye vil ofte ha mere, sÄ det kan slÄ begge veier. Hvis vi vurderer hva 5PG har sÄ er det jo stusselige greier: Hugo, Ronaldo:-( , Tintin og noe uklare kutter av copublishing. Skybound sitter med bukten og begge ender og har hele kontrollen, kan "dele" med oss medaksjonÊrer akkurat som de vil. Jeg tror, som dere andre, at de har en plan - men uten Ä forstÄ hvilken. Noteringen i Amerika har funnet sted. Men kanskje jeg bare skal gi faen, = ikke prÞve Ä forstÄ og heller hÄpe at Skybound kan klare Ä hype denne aksjen. Det vil de jo tjene rÄtt pÄ og det vil da dryppe pÄ alle andre aksjonÊrer. Tror ikke de har stort fokus pÄ det (IDGAF...) men noe er der.
Redigert 14.11.2022 kl 17:13
Oasen
14.11.2022 kl 16:49
3797
SĂ„ flott for deg alltid fint Ă„ hente litt gevinst đđ men for min del sitter jeg mye lengre. Men syns samtidig at det er litt trist at du har lite til overs for 5th men sĂ„nn er det bare.
forvandler
14.11.2022 kl 16:22
3802
Slettet brukerskrev Se link : https://se.tradingview.com/symbols/OSL-5PG/technicals/
Fikk solgt i dag i to omganger og begge ganger til over sluttkurs: skogens kongle...kanskje bra den ikke sluttet over "tre" sÄ fÄr du henge litt til i toppen:-)
Redigert 14.11.2022 kl 16:26
Sier vel litt om din kunnskap nÄr du skriver at Skybound er i "comics & brettspill" . Skybound er sÄ mye, mye mer enn det. Da var jeg ferdig med Ä kommentere dine innlegg. Fin dag for alle investorer i 5Th/Skybound, men her kommer mer. Stay tuned!
forvandler
14.11.2022 kl 15:42
3861
Hva jeg tror:
Skybound er i en litt seig og tradisjonell bransje: comics & brettspill er ikke mye rock&roll. Samtidig ser de hvor fort mye penger kan tjenes med meme aksjer og litt hyping. Men Skybound er tradisjonelt og godt forankret = de kan ikke sette det (selskapet) pÄ spill for eventuelt Ä oppnÄ stor gevinst, men samtidig ta en stor risiko. Derfor har de gÄtt inn i 5PG - for Ä prÞve seg pÄ det store kjappe loddet med megagevinsten. SÄ langt har de lyktes. De har investert en begrenset sum (100 mnok?) og allerede fÄtt en stor fortjeneste (300 mnok?). Denne fortjenesten vil kunne mangedobles. Jeg tror det er en boble, men at de den kun er iferd med Ä blÄses opp. Jeg tror de kommer til Ä kjÞre emisjoner mot amerikanske investorer for Ä fÄ volum i pÄ det amerikanske markedet. Jeg er mindre sikker pÄ om de kommer til Ä lykkes kommersielt. Men at de skal utpÄ en ferd som kan lÞfte aksjen er noksÄ sannsynlig. SelvfÞlgelig med risiko og opp til alle selv Ä vurdere. De mÄ ut i usa, de vil ikke klare Ä realisere sine Þnskete gevinster pÄ Oslo BÞrs. Til det er menigheten for liten. SÄ vÊr forberedt pÄ fÞrst Ä bli utvannet for sÄ Ä kunne bli lÞftet videre opp. Personlig er jeg usikker pÄ hvor mye jeg tÞr satse, men noe er og blir det. Bare sÄ deilig med de penga du har i henda:-)
Skybound er i en litt seig og tradisjonell bransje: comics & brettspill er ikke mye rock&roll. Samtidig ser de hvor fort mye penger kan tjenes med meme aksjer og litt hyping. Men Skybound er tradisjonelt og godt forankret = de kan ikke sette det (selskapet) pÄ spill for eventuelt Ä oppnÄ stor gevinst, men samtidig ta en stor risiko. Derfor har de gÄtt inn i 5PG - for Ä prÞve seg pÄ det store kjappe loddet med megagevinsten. SÄ langt har de lyktes. De har investert en begrenset sum (100 mnok?) og allerede fÄtt en stor fortjeneste (300 mnok?). Denne fortjenesten vil kunne mangedobles. Jeg tror det er en boble, men at de den kun er iferd med Ä blÄses opp. Jeg tror de kommer til Ä kjÞre emisjoner mot amerikanske investorer for Ä fÄ volum i pÄ det amerikanske markedet. Jeg er mindre sikker pÄ om de kommer til Ä lykkes kommersielt. Men at de skal utpÄ en ferd som kan lÞfte aksjen er noksÄ sannsynlig. SelvfÞlgelig med risiko og opp til alle selv Ä vurdere. De mÄ ut i usa, de vil ikke klare Ä realisere sine Þnskete gevinster pÄ Oslo BÞrs. Til det er menigheten for liten. SÄ vÊr forberedt pÄ fÞrst Ä bli utvannet for sÄ Ä kunne bli lÞftet videre opp. Personlig er jeg usikker pÄ hvor mye jeg tÞr satse, men noe er og blir det. Bare sÄ deilig med de penga du har i henda:-)
Redigert 14.11.2022 kl 15:43
Q3 presentasjon skulle vĂŠrt avholdt kommende fredag 18. november, men utsatt 24. november pga "travel activity" for Mark Stanger OG styremedlemmer. Ganske spesielt Ă„ nevne styremedlemmer ift en kvartalspresentasjon, og at disse ogsĂ„ har vĂŠrt travelt opptatt siste tiden. Ă
penbart at de mÄtte ha noen dager ekstra for Ä ha noe klart til annonsert investor call og "the announcement" som er nevnt i bÞrsmeldingen. Dette kan bli vanvittig stort nÄr amerikanske investorer endelig kan investere i Skybound gjennom IDGAF.
5th Planet Games today announce a change of financial calendar for the Q3 2022
report to be announced on the 24th November instead of 18th November, due to the
travel activity of Mark Stanger and other board members and the intention to
hold an investor call to support the announcement.
5th Planet Games today announce a change of financial calendar for the Q3 2022
report to be announced on the 24th November instead of 18th November, due to the
travel activity of Mark Stanger and other board members and the intention to
hold an investor call to support the announcement.
forvandler
14.11.2022 kl 14:20
3343
Slettet brukerskrev TÞrk dine tÄrer Ä gÄ videre, evt kjÞp deg inn igjen.
ingen tÄrer her - har full pott i denne:-) du vil jo ha aksjen opp, sÄ hvorfor ikke forklare? da har du gerne nÄdd kurs 5 i ettermiddag? Skybound eier allerede ca. 2/3 av 5PG. PÄ det "oppkjÞpet" har de tjent et par hundre millioner - kjÞper for 0,6 og 0,8 nok...
Hvorfor tror du de skal gi fra seg en stor del av sitt eget selskap ved Ă„ slo sammen selskapene?
Hvorfor tror du de skal gi fra seg en stor del av sitt eget selskap ved Ă„ slo sammen selskapene?
TÞrk dine tÄrer Ä gÄ videre, evt kjÞp deg inn igjen.
forvandler
14.11.2022 kl 13:43
3412
Ok, "skjÞnner"; du tror at Skybound skal slÄ seg sammen med "Hugo"? At Skybounds eiere bare liksom gir fra seg 1/3 av sitt selskap til oss, altsÄ "Elgen" m.fl. ?? Hvorfor skal de gjÞre det? What is in it for them?
Veldig fint om noen kan svare ordentlig for jeg forstÄr det ikke.
Veldig fint om noen kan svare ordentlig for jeg forstÄr det ikke.
Byggern
14.11.2022 kl 13:38
3420
Klarer vi Ä spise opp blokka som ligger pÄ 2,95 ila dagen? VÊrt helt greit med 3 blank ved bÞrsslutt :)
Utsettelsen kommer pga av at dette skal bÞrsmeldes fÞr Q3 og kan dermed stÄ pÄ Investor Call agendaen som CEO har sett frem til i lang tid. Slik jeg ser det, sÄ kan vi fÄ en slik spennende bÞrsmelding nÄr som helst denne uken. VÄrt nye selskaps navn blir Skybound Games og vil bli markedsfÞrt under dette i USA med tickeren IDGAF.
Redigert 14.11.2022 kl 13:06
IDGAF
14.11.2022 kl 12:16
3632
5th skal ikke finansiere noe som helst av nye spill đ De er bare publisher. Men hvorfor er ingen spill 5th har markedsfĂžrt som 5th sine ! De markedsfĂžres som Skybound Games. Hvorfor? Fordi tickeren 5pg og 5th snart er historie đ
Lykke til med en fantastisk reise vi har Ă„ se frem til đŻ
Lykke til med en fantastisk reise vi har Ă„ se frem til đŻ
Ingen grunnleggende motstand fÞr kr 3, brytes denne i lÞpet av uken gÄr den uten noen tidligere teknisk motstand Ä forholde seg til. StÞtten ligger pÄ 2,59 men tror ikke vi skal ned dit fÞr 3 tallet brytes. Mye taler for dette, Investor Call er bekreftet og nyheter mÄ som sagt bÞrsmeldes fÞr dette kan snakkes om pÄ IC 24 november i neste uke.
Redigert 14.11.2022 kl 11:22
forvandler
14.11.2022 kl 10:48
3765
Jeg har ikke tapt en kr. Har realisert en stor gevinst pÄ kurser rundt dagens. Men det er ikke poenget mitt. Jeg har ikke behov for Ä fortelle deg eller andre hvor mange reinsdyr jeg eier. Jeg prÞver Ä samle argumentene for god videre oppgang og du som er sÄ engasjert kan sikkert bidra med disse? Trenger jo ikke vÊre substansielle argument, i denne vil muligens det emosjonelle (troen pÄ det som kan skje) vÊre viktigst.
SkjÞnner godt at det svir for deg Ä tape penger :) Dagens bÞrsmelding kan utelukkende tolkes positivt. Hva er det som har gjort disse styremedlemmene sÄ opptatte? Og hvorfor skulle opptatte styremedlemmer vÊre grunnlag for Ä utsette Q3? :)
Redigert 14.11.2022 kl 10:44
forvandler
14.11.2022 kl 10:34
3753
Hva om vi sammen prĂžver Ă„ samle litt fornuftige argument om at kursen kan forventes videre oppover?
(jeg har vÊrt i aksjen i nesten 2 Är, men har nÄ solgt det allermeste - har kun en "lyttepost" + litt trading inn og ut for Ä nappe litt smÄgevinster. Har hatt sÊrdeles god avkastning pÄ denne aksjen sÄ jeg er pro/positiv i utgangspunktet). Jeg tror ikke pÄ hausing uten innhold, eller heia-rop. Det gir ikke varig oppgang. Det har i aksjen vÊrt noen tendensiÞse (sektlignende greier) med en meget spesiell Facebook side bl.a. I dag er selskapet priset til ca. 500 mnok - egentlig helt tullete hvis en bruker sunn fornuft, matematikk og verdisettingsprinsipper i en verdivurdering. Dagens siste bÞrsmelding sier egentlig at vi andre (enn Skybound) er utvannet igjen, da hovedaksjonÊr har fÄtt ca. 500`nye aksjer til en tredjedel av markedsprisen. AltsÄ ingen grunn til at det skal gi bÞrsoppgang. Omsetningen er beskjeden (hjelp meg gjerne men snakker vi ikke under 30 mnok pro anno - noe som tilsvarer en liten kiwi butikk?). Selskapet har noe penger som de kan finansiere nye spill med, hvilket de gjÞr, men egentlig bruker jo Skybound pÄ denne mÄten de samme pengene bare en gang til...Er vi helt Êrlig sÄ vet vi alle at ting tar tid og i denne Ä sitte Ä vente pÄ generiske overskudd er bare Ä glemme. Da sitter vi igjen med det store ukjente, faktorX, som hauses vilt og uhemmet. Hva Skybound kommer til Ä gjÞre "over there" som skal lÞfte aksjonÊrverdiene. Og det er mest som Ä kjÞpe et lodd, eller spille rullet. Jeg har fremdeles interesse av aksjen fordi jeg tror Skybound kommer til Ä prÞve Ä gjÞre en meme aksje av denne og prÞve Ä kjÞre den til himmels. Det loddet er jeg villig til Ä bruke "litt" penger pÄ, men langt i fra all inn. Men vi snakker spekulasjon og ikke substans. Jeg har heller ikke argumentene for oppgang (annet enn "tro" og en visshet om at "den siste idioten ikke er fÞdt"). Det er pÄ den andre siden veldig lett Ä finne argumentene som tilsier at aksjen allerede nÄ er grovt overpriset. SÄ lykke til: skogsdyr, dansker og andre medaksjonÊrer - men vÊr forsiktig. av og til er en fugl i hÄnden mer enn ti fugler pÄ taket.
(jeg har vÊrt i aksjen i nesten 2 Är, men har nÄ solgt det allermeste - har kun en "lyttepost" + litt trading inn og ut for Ä nappe litt smÄgevinster. Har hatt sÊrdeles god avkastning pÄ denne aksjen sÄ jeg er pro/positiv i utgangspunktet). Jeg tror ikke pÄ hausing uten innhold, eller heia-rop. Det gir ikke varig oppgang. Det har i aksjen vÊrt noen tendensiÞse (sektlignende greier) med en meget spesiell Facebook side bl.a. I dag er selskapet priset til ca. 500 mnok - egentlig helt tullete hvis en bruker sunn fornuft, matematikk og verdisettingsprinsipper i en verdivurdering. Dagens siste bÞrsmelding sier egentlig at vi andre (enn Skybound) er utvannet igjen, da hovedaksjonÊr har fÄtt ca. 500`nye aksjer til en tredjedel av markedsprisen. AltsÄ ingen grunn til at det skal gi bÞrsoppgang. Omsetningen er beskjeden (hjelp meg gjerne men snakker vi ikke under 30 mnok pro anno - noe som tilsvarer en liten kiwi butikk?). Selskapet har noe penger som de kan finansiere nye spill med, hvilket de gjÞr, men egentlig bruker jo Skybound pÄ denne mÄten de samme pengene bare en gang til...Er vi helt Êrlig sÄ vet vi alle at ting tar tid og i denne Ä sitte Ä vente pÄ generiske overskudd er bare Ä glemme. Da sitter vi igjen med det store ukjente, faktorX, som hauses vilt og uhemmet. Hva Skybound kommer til Ä gjÞre "over there" som skal lÞfte aksjonÊrverdiene. Og det er mest som Ä kjÞpe et lodd, eller spille rullet. Jeg har fremdeles interesse av aksjen fordi jeg tror Skybound kommer til Ä prÞve Ä gjÞre en meme aksje av denne og prÞve Ä kjÞre den til himmels. Det loddet er jeg villig til Ä bruke "litt" penger pÄ, men langt i fra all inn. Men vi snakker spekulasjon og ikke substans. Jeg har heller ikke argumentene for oppgang (annet enn "tro" og en visshet om at "den siste idioten ikke er fÞdt"). Det er pÄ den andre siden veldig lett Ä finne argumentene som tilsier at aksjen allerede nÄ er grovt overpriset. SÄ lykke til: skogsdyr, dansker og andre medaksjonÊrer - men vÊr forsiktig. av og til er en fugl i hÄnden mer enn ti fugler pÄ taket.
Snart stjeler selskapet hovedoverskriften i finansavisene, vent Ă„ se, det kommer.
Dette er bare starten for Skybound aksjen. NÄr selskapet nÄr amerikanske investorer etter IDGAF promoteringen som skjer i nÊr fremtid, sÄ smeller den opp.
Husk at dette mĂ„ bĂžrsmeldes FĂR investor call
Husk at dette mĂ„ bĂžrsmeldes FĂR investor call