5th Planet Games reaching for the Sky(bound)

OTE
5PG 11.10.2021 kl 18:14 249715

5th Planet Games er etter fusjonen med Skybound et helt nytt selskap med ny ledelse, masse tilgjengelig IP, penger i banken og spennede fremtidsutsikter. Vi starter i den forbindelse ny hovedtråd under riktig ticker - 5PG.

Etter korrespondanse med ny CEO Mark Stanger kan jeg oppsummere:

- Skybound er handlekraftige, og kan faget sitt. 5PG får nå en mye større tyngde.
- Både Skybound og Mark sier at de er opptatt av aksjekurs og kommunikasjon, og i større grad enn den gamle ledelsen vil orientere markedet om hva som skjer fremover. Det gjenstår å se.
- 5PG har null gjeld, kostnader under kontroll, og penger på bok. CEO Mark Stanger er opptatt av å bygge en bærekraftig selskap, og Skybound kommer til å spytte inn mer penger ($2m) i 5PG innen 7. mars (tranche 2).
- 5PG har allerede begynt å tjene penger på avtalen.
- 5PG har tilgang til hele Skybounds IP-katalog, og skal både i mye større grad enn tidligere være en publisher. Det skal lansere 2-4 spill i 2022, og 4-6 spill i året fremover. Det skal utelukkende fokuseres på kvalitetsspill. Her kommer det store titler.
- 5PG kommer til å være co-publisher på flere titler sammen med Skybound 8Before Your Eyes, The Walking Dead osv), men også både utvikle og distribuere spill alene der det er naturlig. De beholder derfor noen utviklere.
- Mark Stanger har bekreftet at de ser grundig på muligheter med NFT og Metavers, der NFT spesielt er interessant for styret.
- Before Your Eyes har overgått forventningene, og kommer til mobil høsten 2022 i samarbeid med Netflix. Det forventes en distribusjonsavtale til (sannsynligvis VR).
- 5PG ble paralellnotert som IDGAF på OTCQB i USA 10. februar, 2021 for å være mer tilgjengelig for amerikanske investorer (https://www.otcmarkets.com/stock/IDGAF/quote).

Fremtiden ser lysere ut enn noen gang.
Redigert 01.04.2022 kl 07:46 Du må logge inn for å svare
forvandler
22.03.2022 kl 09:37 4378

Det det var et innlegg fra deg Elgen _1 sånn litt fra en Kindergarten.
Slettet bruker
22.03.2022 kl 09:20 4377

Skulle den gå ned igjen, så tar jeg gledelig i mot flere aksjer på lav kurs. Nevnte tidligere at jeg hadde nok aksjer, men vil handle mer om sjangsen nå byr seg på lavt nivå. Jeg la kun ut ett lite utdrag på mitt svar fra MS, men fikk i tillegg svar på noe annet som var viktig for meg.
InnerTier
22.03.2022 kl 09:09 4375

Takker :)

Noe gjærer og opp det bærer.
Mange glippet og flere kan det bli, som ender i rødt støtt...

Enda flere vil inn igjen, men døra under 1,10 er stadig mindre på klem.

News på gang stadig nærmere, med 1. april som kjernedato :D

KR 2 i sikte, men først 1,47 - 1,77 "hikke".
Slettet bruker
21.03.2022 kl 11:22 4874

Er du helt ute Struts?
Ikke noe negativt ment, bare ren nysgjerrighet. Du har jo vært i gamet en stund, og ytret misnøye om hvor lang tid ting har tatt.
Redigert 21.03.2022 kl 11:28 Du må logge inn for å svare
Struts
21.03.2022 kl 11:15 4731

Oppgangen er dere vel unt!
Bongo111
21.03.2022 kl 10:53 4757

Godt nok vildt, hvis den voldsomme stigning skyldes de svar fra CEO i mail.
Siger lidt om, hvor mange spekulanter der er i denne, hvis det er tilfældet.
Håber på sigt på flere langsigtede investorer, der ser potentialet og en mere stabil omsætning i aktien.
slipp
21.03.2022 kl 10:32 4704

Ikke si noe. Stift og hardt kommer snart
Optimus2k16
21.03.2022 kl 10:32 4637

Det er nok for at det ikke er så mange useriøse baissere her som på endel av de mer "populære" aksjene. Her sitter vi i god tro på vår investering, og venter bare på gode nyheter. Men absolutt fint å se stigningen i dag, tror nok det blir vanskelig å komme seg inn på under 1kr her fremover.
Skeptisk100
21.03.2022 kl 10:18 4706

Hei, merkelig stille inne på tråden når aksjen fyker frem og opp !!
Slettet bruker
20.03.2022 kl 21:41 4903

Da vet vi at det er ikke vits å holde pusten fremover heller. Bare å lene seg tilbake å vente en måned til. Er spent på Mai/ juni måned.
Slettet bruker
20.03.2022 kl 20:13 4927

Ett lite utsnitt av svaret jeg fikk fra Stanger :

Indeed, being in a position to confirm various agreements and therefore make public announcements has taken a little longer than we expected, there are some very large companies involved and many sets of eyes that need to review all announcements, however I can confirm that we are now in a good position and further details will start to flow shortly.
Slettet bruker
20.03.2022 kl 18:22 5009

De lovet nyheter på kort sikt 12 januar. De har enda ikke gidd lyd fra seg, derfor går det sakte men sikkert nedover med kursen.
Redigert 20.03.2022 kl 18:22 Du må logge inn for å svare
HP17
20.03.2022 kl 18:13 5039

Hvorfor er 5PG så svak for tiden?
Slettet bruker
20.03.2022 kl 17:59 5039

Jeg tipper neste telltale walking dead og invincible er spill skybound ønsker å følge i hele prosessen, så tipper de er en del av de langtidsplanene de snakker om. Ellers så tror jeg vi ikke trenger å vente lenger en juni før vi har noen nye spillrelaterte nyheter. Ting ser veldig bra ut på lang sikt, men det er alltid kjedelig at ting dreger ut, spesielt når tallene ser røde ut, men jeg tror vi har mye godt i vente. Sitter selv meget rolig i båten, for meg er dette en langtidsinvestering.
OTE
20.03.2022 kl 17:37 4842

Mange er lei av å vente - meg selv inkludert. Men tror det er greit å puste med magen. MS skriver jo ikke at det vil ta fem år før det skjer noe, han sier at de har en pipeline med kvaltitetsinnhold fem år fremover og det er noe helt annet. Man må ikke glemme at på disse årene skal de ha utgitt MINIMUM 20 spill som jo vil generere inntekter. Fire av disse spillene kommer i år. Når det gjelder avtalene som er signert er det frustrerende å vente på annonseringen, men at de er signert er positivt og vil generere mer inntekter. Man skal heller ikke glemme at SB også vel har noen tidsfrister i avtalen med 5th så de har en egeninteresse i å få opp kursen så fort som mulig.
Redigert 20.03.2022 kl 17:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.03.2022 kl 17:16 4822

Vi har alle vist at planene til skybound har et langt perspektiv, men så langt frem (5år) var vell ikke helt det man så for seg. Men tror helt ærlig at sommeren kommer til å se bra ut. For den som klarer å vente selvfølgelig.
Struts
20.03.2022 kl 16:43 4835

I hope ... osv to make a public announcement within ... 4 weeks??? Verste jeg har hørt (beklager OTE). Lenge før det (4. april etter annonserte forsinkelser om jeg ikke tar helt feil) skal de jo legge frem årsrapport (og mer "public" blir det vel ikke). Og så dette snakket om "quality content for release in the next 5 years" (5 år frem i tid, hallo i luken?). Signerte avtaler er bra, men hva betyr det pekuniært?

Mye å gjøre skriver han? Det har muligens noe å gjøre med hva de skrev i sin siste børsmelding: "some unforeseen technically challenges regarding accounting rules for the investment trances 2-4 to be received from Skybound in 2022 and 2023." Altså hva Skybounds regnskap relateres til sine egne aksjer.

Men ok, tålmodighet er bra - min er dessverre slutt. Håper selvfølgelig for alle aksjonærer at jeg har misforstått fullstendig.
Slettet bruker
20.03.2022 kl 13:52 4808

Er vell det han har sagt hele tiden. Bra du fikk svar til slutt da. Han er glad i bruk av store ord om prosjektene sine. Vi for håpe pipelinen holder den kvaliteten han lover.
Redigert 20.03.2022 kl 13:56 Du må logge inn for å svare
OTE
20.03.2022 kl 13:35 4745

Jeg fikk også svar fra MS i dag. Han beklager sent svar, det er mye å gjøre skriver han og han har hatt av Covid.

Utover det er det ikke så mye nytt, men han skriver: "To confirm we closed the new distribution agreements around Before Your Eyes quite some time ago and the delay has been based solely on our ability to announce them; there are very large companies involved and many sets of eyes on public statements, the partners also have their own strategic timings which we have to be respectful of; status now is that we finally have wording approved and I hope to be to make a public announcement within the next 4 weeks.".

Videre skriver han: "The thing that I am happiest about in the work that has been done in recent months is the pipeline of opportunities that we have been able to build; we have some stunning publishing opportunities and super high quality content for release in the next 5 years; focus now is on getting contracts in place such that a regular flow of updates and announcements can be made. That is what I am working on.".

Ikke så mye nytt det altså, men i det minste en bekreftelse på at det skjer ting og at avtalene han snakket om er signerte. Han følger også opp og det er bra. Bare å smøre seg med litt mer tålmodighet da med andre ord.
Redigert 20.03.2022 kl 13:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.03.2022 kl 11:08 4838

Da fikk jeg svar fra Mark Stanger i dag og det " made my day ". Jeg velger å stole på det han skriver, var en veldig åpen CEO som beklaget at ting har tatt tid- men her er det bare å forholde seg rolig å være tålmodig. Det er mitt lille råd i dag :)
Slettet bruker
19.03.2022 kl 18:28 4987

Først, har ikke fått svar fra CEO Mark Stanger angående mail sendt onsdag morgen, noe som vel kan være forståelig da jeg tenker der kan være mye som sendes.

Når det er sagt så har jeg gått nøye til verks denne lørdagen for å sjekke ut risiko ved å sitte med aksjer i selskapet.
Jeg har sett på forhistorien, forhørt meg med mennesker som skjønner seg mer på gaming enn det jeg selv gjør- samt investorer som ikke er involvert i 5PG, men investert i samme bransje tidligere. I dag har jeg virkelig brukt mitt nettverk for å få ett overblikk av situasjonen i selskapet, må innrømme at jeg virkelig har tenkt til tider at dette muligens var mitt livs verste innskudd.
Kort fortalt, det er ikke uten grunn at Skybound Games, datterselskap av Skybounds Entertaintment, går inn med kapital for å oppnå 58,8% eierandel i 5Th Planet Games.
Nyheter vil komme snart, om disse er positive elle negative vil tiden vise- jeg velger å tro at investeringen vil gi resultater. Selvsagt inhabil da jeg er eksponert i selskapet selv.
Redigert 19.03.2022 kl 18:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.03.2022 kl 14:54 5288

Stemmer ikke, direkte feilinformasjon. Har fått med meg samme kommentarene og fått avkreftet dette.
Redigert 18.03.2022 kl 14:56 Du må logge inn for å svare
ÆreVære
18.03.2022 kl 14:50 5249

En Roland holder det gående på Shareville - er det hold i dette han skriver om Rusland?

Jo krig i Rusland og hvis du vidste noget om 5PG så ved du at de har en Troll som IP og den er rigtig stor i Rusland.
AppStore er blokeret i Rusland det med til at skabe usikkerhed.
Struts
18.03.2022 kl 13:45 5223

Som aksjonær håper jeg selvfølgelig det beste for selskapet, men i siste børsmelding (datert 09.03.22) var det særlig følgende jeg bekymret meg over:

The Company has decided to postpone announcement of the annual report from March 15 to April 4, 2022. Following this the Company has also decided to move the General Meeting from April 15 to April 26.
The reason for this is some unforeseen technically challenges regarding accounting rules for the investment trances 2-4 to be received from Skybound in 2022 and 2023.

sitat slutt

Så hva innebærer det? Ikke vet jeg, men det er ikke akkurat slikt man fyrer opp nyttårsraketter (eller andre) av? At de er mer opptatt av juridiske problemer relatert til egne aksjer enn "annonserte" avtaler som drøyer? Og så er det tausheten fra MS. Ikke et pip. Viktigere kanskje, kompetente folk her på forumet (er IKKE en av dem) har også uteblitt med kommentarer.

Håper jeg tar helt feil (ikke uvanlig), og at Shakespeares famøse sitat ikke slår til: "Something is rotten in the Kingdom of Denmark". Og heller ikke i USWC for den del.

Riktig god helg!
Slettet bruker
18.03.2022 kl 12:17 5265

Det er så, men er en limit hvor mye aksjer som skal handles og hvor mye man skal sitte inne med. Sitter selv med 500k aksjer og tenker det holder foreløpig :)
Redigert 18.03.2022 kl 12:18 Du må logge inn for å svare
InnerTier
18.03.2022 kl 11:38 6488

Helt ok uten nytt i mars.
BamseMoms hver fredag, og et par, tre ganger ukentlig.
God helg!
Slettet bruker
18.03.2022 kl 10:45 6532

Blir nok ingen større oppgang før det kommer noe nytt. Noen har ikke tid, evt mistet troen og selger seg ut- tror allikevel ikke vi skal så veldig mye lengre ned. Burde være en veldig god kjøpsmulighet hvis selskapet leverer som tidligere uttalt. Eneste som har skjedd til nå, er at de ikke har holdt det som tidligere ble "lovet" ift å komme med positive nyheter å inngåtte avtaler. Disse nyhetene kan selvsagt komme når som helst, evt at noe spesielt har skjedd, og at dette kan ta lang tid.
slipp
18.03.2022 kl 08:37 6586

Hvor stor blir oppgangen i dag? Når 5th er på børs i USA... må de ikke være over 1$ før året er omme?
Azazel
17.03.2022 kl 16:57 6778

Ok👍Ser at dette har 1,5millioner nedlastning på relativt kort tid, så det må jo være et ok brand å jobbe sammen med.
Slettet bruker
17.03.2022 kl 16:14 6817

For oss betyr det i prinsippet ingenting. I utgangspunktet er eneste rettigheten vi har tilknyttet det neste spillet tilknyttet the walking dead telltale serien.
Azazel
17.03.2022 kl 15:04 6849

Ser på hjemmesiden til skybound at de har lansert en pre-registrering av The walking dead for andriod og ios. Noen som vet hva dette betyr for oss?
Kenand
16.03.2022 kl 09:39 7106

Blir spennende å høre hva du får som svar. Etter forrige IC og meldingene som kom der er det ikke tillitsvekkende at det har gått 3 måneder uten noe (annet enn otc notering). Får håpe det bare skyldes at ting tar lenger tid enn det de hadde forutsett. På sikt blir nok selskapet veldig bra, men er skuffende at kommunikasjonen ovenfor aksjonærer er like dårlig som før Skybound kom inn. Mener ikke at de skal melde uten å ha noe å komme med, men når de selv går ut med at det skal bli bedre og de kjenner historikken så er det ikke bra nok.
InnerTier
16.03.2022 kl 09:14 7138

D` e` d` d` e`.
Plukker litt hver dag.
Dobling i sikte på kort sikt, og trippel pluss i to, tre års bildet.
Slettet bruker
16.03.2022 kl 08:52 7135

Nyheter vil nok komme, men når? I går kveld sendte jeg en direkte mail til CEO Mark Stanger med relevante spørsmål. Nevnte min bekymring for nyhetene som ikke var kommet som tidligere nevnt, og at jeg håpet forretningene gikk som normalt. Jeg har trua på selskapet, men liker ikke at det blir såpass stille etter det som ble kommunisert tidligere. Mulig jeg blir noe påvirket da jeg sitter inne med ett betydelig antall aksjer :)
Slettet bruker
15.03.2022 kl 22:20 7288

Fest setebelte, nå er det ikke lenge før vi for positiv informasjon slik jeg ser det, trist at folk selger her nede. Dette er gratis penger på gata nå
tholae
15.03.2022 kl 15:27 7461

Dette er penger på gata, bare å sope inn :D folk kommer til å rive seg i håret at de solgte ut så billig!
Slettet bruker
15.03.2022 kl 13:30 7530

Folk får bare selge. Nekter å tro at alt CEO pratet om er en rosa sky og ett luftslott. En god nyhet nå, så går den fort opp 25-50% på dagen.
slipp
15.03.2022 kl 13:10 7558

Folk selger aksjer som aldri før, og taper penger. Dette er småsparere, frustrerte aksjeeiere, kanskje nervøse også. Da hjelper det ikke å se fremover mot slutten av april. Vi skal nok ned på 0.80-tallet
Redigert 15.03.2022 kl 13:12 Du må logge inn for å svare