NORWEGIAN - ser ut til at det er her penga plasseres idag.

McCartney
NAS 15.10.2021 kl 11:51 35599

Da har turen kommet til å kjøre NAS opp ser jeg, og med stort volum idag.
Lover godt for uka som kommer :-)

Fint å ha litt variert portefølje, da er det alltid noe som er rødt og noe som er grønt, og sånn går nå dagan.
telefusken
28.11.2021 kl 19:39 4309

En kospirasjonsteori til kan du få helt gratis.

Når folket får strømregningene på nyåret, og må velge mellom dem, og en tur til "syden" ser jeg i krystallkula mi en mulighet for at strømregningene vinner.
Strategi
28.11.2021 kl 20:01 4289

Det er 10 tusener som har leiligheter og hus i sydlige strøk, inklusive meg selv.
Slå av strømmen i Norge og dra til syden, mindre strøm til oppvarming der.
.-)

Som det sies her inne på fora, er du fullvaksinert eller har hurtigtesten og fremvise er turister hjertelig velkomne til Norge.
Et av de fååå sikre land å reise til, dette kommer til å øke på.

4-5 desember kommer trafikktall fra Norwegian for november, alt tilsier at disse blir meget sterke.
Hold eller kjøp mer.
Redigert 28.11.2021 kl 20:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.11.2021 kl 20:05 4284

Tror du har ei pålitelig krystallkule der, det er mange som er belånt til langt over pipa og ikke vil tåle den rekordhøye strømprisen, det blir neppe noe til overs for flyreiser når boet skal gjøres opp. Ellers så tyder Innledende studier på at omikron-varianten kan gi økt fare for at folk som allerede har hatt corona, får viruset igjen, opplyser WHO søndag.
telefusken
28.11.2021 kl 20:57 4231

Ja, du kan nok slå av strømmen og dra sydover.

Men - du overser hvorfor vi har så høye strømpriser hos oss nå. Det er egentlig ikke fordi vi eksporterer mye. Det er fordi energiprisene i hele Europa er svært høye. Det betyr ikke noe om du brenner kull, gass eller bruker strøm; det koster svært mye uansett.

En engelsk husholdning bruker for eksempel mer energi enn det vi gjør, så de kommer også til å måtte velge mellom en tur til Norge, eller å betale for energien sin.

Folk leser om at det blir ny timesrekord i strømprisen, men de har ikke helt tatt innover seg at alle de andre timene også har blitt svært mye dyrere. Det vil helt sikkert komme som et solid sjokk når regningene dumper ned med 3 -4 ganger så store krav som de er vant til. Hvis det blir en kald vinter kommer det til å gå rett i dass med manges økonomi. Da er ikke fritidsreiser det som står øverst på lista.

I tillegg er de aller fleste land i Europa mye verre stilt en det vi er når det gjelder økonomiske virkninger av viruset. Når man aktivt velger å ignorere slike ting, kan det fort bli en solid dose "voksenopplæring".
Strategi
28.11.2021 kl 21:34 4223

Telefusken, du burde kanskje skrive et innlegg om markedet kraftforsyning i Norge og de konsekvenser dette får for vårt samfunn.

Mitt innlegg høyere opp kan du legge under gruppen «ironisk» innlegg.
Økte strømpriser har ikke noe med aviation å gjøre, det blir for dumt.
Det er svært billig å fly, jeg og mange med meg er overrasket over alt for billige billetter, en flytur til syden eller Oslo -Værnes koster nå ca det samme som et måltid på Mc Donalds for 3-4 personer.

Jeg er enig i at strø er dyrt for øyeblikket pga. lite nedbør og lite vind.
Løsningen er enkel og det eneste bærekraftige er atomkraftverk baser på nyeste teknologi.
Les Bill Gates sine teorier rundt dette.

MEN DETTE HAR IKKE SÅ MYE MED DENNE TRÅDEN Å GJØRE.

Det er jo pussig at det i løpet av et par uker er så menge innlegg om at markedet for flyreiser skal i dass.
Etter en lang pandemi er det nettopp nå folk har begynt å røre på seg igjen og dette kommer til å øke på.

Kåre Grønn
28.11.2021 kl 23:26 4147

Kan fort bli overraskelser opp i morgen... Snakkes i morgen!
Slettet bruker
29.11.2021 kl 00:06 4113

Mads Gilbert: – Hvis det ikke blir gjort noe snarest, er jeg redd vi går mot ny nedstenging av landet



https://www.folkebladet.no/nyheter/2021/11/28/Mads-Gilbert-%E2%80%93-Hvis-det-ikke-blir-gjort-noe-snarest-er-jeg-redd-vi-g%C3%A5r-mot-ny-nedstenging-av-landet-24871526.ece
telefusken
29.11.2021 kl 02:55 4060

Jo, det har faktisk veldig mye å gjøre med denne tråden.

Hvis folk er så frikoplet fra virkeligheten at de ikke vurderer konsekvensen av en slik stor endring i hva det koster å leve i hele Europa, er de direkte dumme. Dere fornekter absolutt alt som ikke støtter drømmene om oppgang. Det er risikosport, og har ingen verdens ting å gjøre med investering. Det er gambling, som er noe helt annet.

Innen Europa har fått bygd nok av de atomkraftverkene du fabler om, er du pensjonist, uansett hvor gammel du måtte være. Dette er mye mer enn bare litt manglende vind. Det har mye mer å gjøre med at gass har blitt en handelsvare som enkelt kan flyttes rundt i verden. Det skal ikke så veldig mange måneder med høye energipriser i Europa før veldig mye endres dramatisk i negativ retning, og det er lite som tyder på at problemet blir borte på kort sikt.
Strategi
29.11.2021 kl 07:15 4054

Går man tilbake til sommeren og høsten 2019 og tenker tilbake på situasjonen da vil man se en restrukturering av Norwegian uten sidestykke.
Kjos & co gjorde en formidabel snuoperasjon og fikk selskapet over i positive tall 4 kvartal.
Kostnader og driftsmodell fikk seg en skikkelig overhaling på alle områder, så kom corona og selskapet gikk nesten overende.
—————-
I løpet av 2020 har dette arbeidet med full restrukturering fortsatt, friske penger er kommet inn og kostnadsnivået er tatt ytterligere kraftig ned.
Vi kan si at dagens Norwegian er et av de best trimmende flyselskapene i Europa.
At Karlsen kom tilbake i sjefstolen gir meg stor trygghet når det gjelder kontroll.
Ser vi på Q- 3 2021 taler dette for seg og jeg tror på gode tall også i Q-4.
Vi venter fortsatt på kompensasjon fra Boeing og RR som vil bli betydelig, om den kommer i direkte midler eller i annen form for kompensasjon gjennom avtaler vites ikke.
Sist uke ble det kommunisert sterkt økte avgifter på London Heathrow AirPort , noe som kan øke verdien på slots på London Gatwick AirPort .

Norwegian falt for mye på fredag og er urimelig langt under de siste innsidekjøpene fra Norwegian ansatte som ble gjort nylig.
Kursen er også godt under Folketrygdfondets massive inngang i aksjen.

Jeg tror på snarlig sterk gjeninnhenting på kursen.

Vi får se hva som skjer.


Redigert 29.11.2021 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
Kåre Grønn
29.11.2021 kl 08:48 3997

Tiden da NAS var i konkurssituasjon må da ha vært værre tider enn nå med en forbigående mutasjons situasjon som man ikke er sikre på en gang.. Hold dere fast da dagene frem til avgjøreelse kan være ruglete.. Latterlig at selskapet er på 9 tallet eller 8 tallet. Selg den som vil..
Strategi
29.11.2021 kl 16:10 3850

Det lukter opptur, eller topptur om du vil lang vei her.
Kåre Grønn
29.11.2021 kl 18:38 3802

Bare vent til dette Omikron viruset ikke sprer seg som man trodde, .Da blir det rekyl!
Redigert 29.11.2021 kl 19:15 Du må logge inn for å svare
Kåre Grønn
29.11.2021 kl 21:00 3745

Biden: – Omikron er ikke en grunn til panikk
USAs president Joe Biden ba amerikanere om å ikke få panikk på grunn av den nyoppdagede omikronvarianten av koronaviruset.

– Omikronvarianten er en grunn til bekymring, ikke panikk, sa Biden i en tale mandag. Han la til at han ikke ser for seg nye nedstenginger eller flere reiserestriksjoner på nåværende tidspunkt.
Strategi
30.11.2021 kl 09:25 3585

Tror på en fin fin dag for NAS i dag.

Tror på god oppgang.
Strategi
30.11.2021 kl 09:47 3567

Regner med at SAS nå må redusere antall avganger i et forsøk på å hente seg noe inn, de er i «deep shit».
Isåfall vil effekten av dette komme Norwegian tilgode.

Dettte er ikke bakgrunnen for at jeg mener Norwegian skal videre opp.

Om få dager kommer trafikktall for november, regner med at det blir hyggelig lesning.
Norwegian er nå i en særstilling for å drive i overskudd blandet de 2 store, tror mye av dette kommer fra lærdom gjennom 2019.
cinet
30.11.2021 kl 10:26 3529

Norwegian er I førersete i Norge, og snart Skandinavia. Håper store ulv ser muligheten for å snappe Kastrup fra Sas. Tar det som en selvfølge at den norske næringsministeren ikke kaster penger etter den svenske adelen (Sas) . Folketrygdfondet bør kjenne sin besøkelsestid , og vekte seg kraftig opp i Norwegian.
Kåre Grønn
30.11.2021 kl 11:30 3470

Skandalenivå-- Får en innkjøpsmulighet....
Slettet bruker
30.11.2021 kl 11:40 3480

Slapp av, det kommer mange flere innkjøpsmuligheter.

Den nye mutasjonen sprer panikk verden over. Nå slår vaksinetopp alarm om vaksinens ineffektivitet mot «omikron».

Vil forlenge pandemien

Dette er nedslående nyheter i kappløpet om å slå ned den nye virusmutasjonen, som har vist seg å være vesentlig mer smittsom enn andre coronavarianter.

– Vaksine for Omikron-varianten kan ta måneder, advarer administrerende direktør for den amerikanske vaksineprodusenten Moderna, Stéphane Bancel, i et intervju med CNBC, skriver Nesweek.





https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2021/11/30/195805902/advarer-mot-svekket-vaksineeffekt-mot-omikron
cinet
30.11.2021 kl 12:19 3444

Skremselsespropaganda . Støre sa jo idag , hvis alle vaksinerer seg, blir vi kvitt pandemien . (Gjentok flere ganger ) Så enkelt , så greit .
Slettet bruker
30.11.2021 kl 12:24 3424

Beroligende at Støre har begynt å produsere vaksiner, han klarer det nok også langt raskere enn de andre amatørene...
Strategi
30.11.2021 kl 16:46 3333

Mye skråling fra deg Maalselv rundt pandemien, det som er avklart er at det ikke blir nedstengning.
Mulig sterkere restriksjoner, ser man til de store byene går ting som normalt, det er bilkø til og fra jobb som vanlig.
På fly er det utmerkede luft renseanlegg og det er munnbindpabud.
Det kan bli corona sertifikat og Hurtigtesten for uvaksinerte, folk slutter ikke å fly, ei heller å gå i butikk eller på kjøpesenter.

Når det gjelder dagen i dag så var det mye frem og tilbake, jeg forventet opp og det skjedde ikke på en rød børs.
Voldsom sluttauksjon ; 18 mill aksjer rullert.
Skjønte ikke helt den, kanskje noen kan forklare taktikken.
Sitter på full beholdning og venter på oppgang.
👍😎
NASLover
30.11.2021 kl 16:58 3312

Det ser sånn ut at noe storaksjonær har solgt seg ned. Når jeg først så det blej jeg også overrasket
Triggly
30.11.2021 kl 17:00 3308

Cinet, det er bare å se på Gibraltar. Stedet hvor det er satt flest covid-vaksiner i verden, utifra befolkningenstall selvsagt. Hele befolkningen har fått 2 doser, og nesten halvparten har fått 3. Dose. De har akkurat begynt å stenge ned nå mot jul pga smitte.

www.standard.co.uk/news/world/christmas-cancelled-gibraltar-vaccinations-b966816.html%3famp

Jeg vet ikke hva Støre tror han driver med, men det er bare løgn og fanteri at vi blir kvitt pandemien om alle vaksinerer seg. Covid kommer vi aldri til å bli kvitt, uansett hvor mange sprøytestikk du tar i armen din
Redigert 30.11.2021 kl 17:00 Du må logge inn for å svare
Kåre Grønn
30.11.2021 kl 19:17 3217

Her er det bare å sitte stille i båten. Goo jul👍
cinet
30.11.2021 kl 19:28 3204

Vi er enig, men Støre sprer usannheter , og ingen journalister stiller spørsmål til denne meningsløse uttalelsen. Moderna opplyser ca 87% beskyttelse mot covid. Ca 74% mot delta og .. helt i det blå opp mot nu-Xi-omnicon . Det som imidlertid er relativt mye klarere er . Norwegian fremstår mer og mer som vinneren i Norge og Skandinavia. De bør gripe sjansen og kuppe Kastrup !
Redigert 30.11.2021 kl 19:28 Du må logge inn for å svare
cinet
30.11.2021 kl 19:34 3192

Store ulv / Norwegian. Grip muligheten nå i vinter. Nostalgiske SAS er dessverre i krise da åpner det seg en enorm fremtid på Kastrup . Les vedlagt analyse fra dansk mand med vidsyn .

SAS er dessverre ferdig som scandinavisk storhet. Her blir det nå avgjørende forhandlinger med 99 fagforeninger, som ikke forstår sitt eget beste. Man kommer ikke utenom emisjon, til 1kr? Norge er og bør forbli ute av dete selskapet.

Les disse bevingede ord fra en klok mand med danske brille. Sjelden god luftfarts/infrastrukturanalyse. ;

"Skal vi pumpe flere penge i SAS af hensyn til helheden og infrastrukturen i Danmark eller lade markedsøkonomien råde og presse SAS ud over kanten?"

https://www.altinget.dk/transport/artikel/sas-overlever-kun-med-yderligere-statsstoette

(Flyr kan melde PAN PAN, noe som gjør Norwegian til den store vinneren)
Kåre Grønn
30.11.2021 kl 23:25 3096

NAS holder julene så godt i gang. De har ikke en gang startet å bruke fra krigskassa. Det går mye bedre enn folk tror. Bare hold og stå over nyttår! :)))
Slettet bruker
01.12.2021 kl 08:52 2986

Norwegian inngår leieavtale av to Boeing-fly

Flyselskapet Norwegian melder onsdag at de har inngått en avtale om å leie to Boeing 737 Max-fly.
– Avtalen er viktig i arbeidet vi gjør med å bygge en moderne og effektiv flyflåte for fremtiden, sier Geir Karlsen, konsernsjef i Norwegian i meldingen.
Flyene har en såkalt «power-by-the-hour»-avtale som innebærer at Norwegian bare betaler for flyene når de brukes. Det gjør det enklere for flyselskapet å «justere for sesongvariasjon og etterspørsel», ifølge Karlsen.
Overleveringen er «nært forestående» og begge flyene har en leieperiode på ni år, opplyser selskapet.
Redigert 01.12.2021 kl 08:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.12.2021 kl 09:00 2971

Covid er iferd med å dø ut i Japan.
Jo, eventuelt så vil Covid mutasjonene kveles, ikke alle varianter vil bite på.
Det må kanskje noen runder og et par år til.
Jeg ser på veiledene nasjonale tiltak at Støre og Co gjør riktige valg og beslutninger på dette tidspunktet.
Norge stenger neppe ned igjen. Og hvor er det NAS har fokusert sin inntjeningen? Innenriks flyvninger?
Folk må begynne å skille mellom hva som er hva og ikke generaliserer nyhetene.
(hilsen, en som jobber i helsevesenet)
For en kjøpsmulighet det har vært denne uken! Takk til dem som solgte meg deres billige aksjer i går.
Kåre Grønn
01.12.2021 kl 09:15 2939

Dette skal opp!
JeanPaul
01.12.2021 kl 12:04 2848

Du ser det positive i alt du Kåre, var det ikke du som sa at SAS skulle opp i 10kr ? Forstår ikke denne iveren etter å eie flyaksjer.....
ROMA
01.12.2021 kl 12:57 2808

Viser til børsmelding fra NAS i dag " Norwegian Air Shuttle ASA (NAS) – Conversion of New Capital Perpetual Bonds – New share capital registered "
Obligasjonseierne kan konvertere til aksjer ( 192,4 mil aksjer). Hva vil dette bety for aksjekursen ( utvanning)??
Kåre Grønn
01.12.2021 kl 16:34 2696

Ingen ting med utvanning å gjøre... Det kan være 1 milliard med. Skal noen tjene må den opp...
Frodon
01.12.2021 kl 17:10 2668

Han har faktisk et innlegg på HO som har truffet til nå 😅 Han må være sliten nå, bare taper penger 🙈

«Kåre Grønn
23.06.2021 kl 09:40
Stakkars Nas aksjonærer. Kom dere heller inn i Flyr og Norse. Kun luft dette. Det drøyer nok ennå en stund før det slippes løs, noe som er kjempebra for gjeldfrie selskap»
Kåre Grønn
01.12.2021 kl 21:10 2572

De som selger unna denne aksjen vil angre blodig.. årets aksje 2022 og videre
Kåre Grønn
01.12.2021 kl 21:11 2588

Husk at den datt fra 230 Frosken. Det var krise, i dag rake motsetning
Redigert 01.12.2021 kl 22:09 Du må logge inn for å svare
Frodon
01.12.2021 kl 22:23 2532

Kr 12 sto aksjen i når du skrev det innlegget i juni 2021, ikke kr 230. Var det mer krise i NAS i juni 2021 enn i november 2021? Hvilken krise var det og hva løste krisen? Fakta er kanskje ikke blant dine sterke sider? 😅😅

Krise har det vært i selskapet siden jeg begynte å advare. NAS har falt fra over kr 3000 til kr 9,50 siden jeg begynte å advare mot å kjøpe den. Av det jeg har sett, har du kun truffet på et av dine 600 innlegg? Begynner du å bli sliten?
Redigert 01.12.2021 kl 22:25 Du må logge inn for å svare
cinet
02.12.2021 kl 11:37 2383

Anbefaling flyaksjer;
1. NAS vil bli vinneren i Norge, Scandinavia og videre til Europa. NAS kan kuppe Kastrup.
2. Norse, kanskje en suksess med tiden (våren/forsommeren 2022) Norse kan også inngå avtale med NAS , og rute mye trafikk ut fra Kastrup.
3. SAS. Hold dere unna, Private aksjonærer kan bli nærmest nullet. Overlever i en helt annen utgave, som et hel svensk selskap.
4. Flyr. Emisjon til 1,8? deretter en stille avvikling mars-22.
5. Frodon skriver utelukkende negativt, og usakelig om NAS. Anbefaler å ta det han skriver med 3-4 klyper salt. Dog fint med litt kritisk vinkling, men her blir det i overkant med rullegardin nede.