Argeo kursmål 18 kr, 125% til kursmål Sparebanken 1

Davinci_me
ARGEO 17.10.2021 kl 21:41 126080

Jeg er generelt en kortsiktig investor. Men Argeo skal bli med litt lengre horisont. Argeo handles nå nær støtte på 8 kr og er i ferd med å sette en teknisk dobbel bunn.

Ifølge CEO tar Argeo sikte på å omsette for 250 millioner kroner i 2022 – det tilsvarer over dagens børsverdi. Argeo-sjefen anslår at verdensmarkedet for undervannskartlegging er på 20 milliarder dollar årlig.

– Vi har ambisjoner og å bli et selskap som satser globalt, sier han.

I den nylig gjennomførte emisjon på 175 millioner kroner, som priser selskapet til 225 millioner kroner når handelen starter mandag morgen, har flere kjente investorer tegnet seg. Noen av disse er nå på vei ut som gir kurspress.
- Urbanium Gruppen AS har igjen ca. 315,000 aksjer pr tirsdag close.
- Aars As har igjen 328,000 aksjer pr tirsdag close.
- Minotaurus Energi 100,000 igjen pr tirsdag close

Onsdag, torsdag og fredag ble det omsatt ca. 1,3 millioner aksjer. Så det er sannsynlig at dem straks er tom.

I tillegg fikk Argeo 22. september tildelt 12 millioner kroner fra innovasjon Norge.

Samlet har da Argeo fått ca 187 millioner kroner. Av disse er 60 mill investert.

16. august 2021.
Sparebank 1 Markets tar opp dekning på undervannsrobotselskapet Argeo med en kjøpsanbefaling og kursmål 18 kroner.
Meglerhuset anslår at selskapets omsetning øker fra estimatet på 66 millioner kroner i 2021 til 506 millioner kroner i 2024, samt at driftsresultatmarginen øker fra 5 prosent til 27 prosent i perioden.

Selskapet har bestilt en AUV til 65 millioner kroner. Fartøyet går under navnet SeaRaptor 6000, fordi det kan dykke ned til 6.000 meter. Fartøyet blir levert Q1 2022. Og har allerede fått kontrakter verd 60-70 mill NOK. Man forventer ca 30-40 % margin på kontrakter. Da skjønner man at man kan tjene inn utstyr og investeringer fort.

Vi ønsker å bygge et stort, internasjonalt selskap. Internasjonaliseringen har vi allerede startet på gjennom å etablere et kontor i Houston. Nå er vi i ferd med å fylle ledige posisjoner både her i Norge og i USA, sier Crantz.

Meld deg inn, skjer mye her neste tiden, mulige kontrakter – nedsalg ferdig, rekyl og masse retail inn. Det er også opprettet en selskapsspesifikk facebookgruppe der jeg skriver en del fremover.

https://www.facebook.com/groups/298002078820866/

Kilder:

Artikler fra Finansavisen
Infront

Atle Tisk
05.10.2023 kl 08:38 3016


Dagens melding : 😎



Argeo AS: Details on Argeo Searcher upgrade to multipurpose survey and subsea vessel


Asker, 05.10.2023 Offshore service company Argeo, is announcing an upgrade to its subsea vessel Argeo Searcher. This enhancement will substantially expand Argeo's capabilities for the O&G subsea market and marine minerals seabed exploration. The vessel upgrade will be carried out at Fjellstrand, a company with a solid track record and experience in this type of projects. The work will be carried out in October 2023 and is fully financed by the vessel owner. After completion, the Argeo Searcher will be a true Multipurpose Inspection, Maintenance and Repair (IMR), Greenfield survey vessel and Mineral Exploration vessel. With the expansive market and strong demand for deep-water subsea vessels and equipment our clients have requested additional capability. This upgrade is a response to this, and we confirm both secured backlog and further new projects as a result of this strong move in capacity. Argeo Searcher will commence operations immediately after completing the yard stay. Superior survey capacity and productivity with new AUV The upgraded vessel will be equipped with seamless integration for the recently purchased Hugin Superior Autonomous Underwater Vehicles (AUVs), significantly boosting operational capacity and productivity. "By incorporating the advanced Hugin Superior AUV, featuring exceptional sensor payloads, into the Argeo Searcher, along with our proprietary electromagnetic sensor systems, we will achieve unprecedented deep-water data acquisition and interpretation capabilities, propelling us ahead of the competition," says Argeo CEO, Trond F Crantz. The Hugin Superior offers unique capabilities and productivity enhancements through its extended coverage and long-range sensors. Argeo's AUV fleet is now one of the world's most advanced, seamlessly integrated with Argeo Robotics' patented electromagnetic Argeo LISTENTM and Argeo WHISPERTM sensor systems. Expanded O&G and marine minerals exploration capabilities. The upgrade includes the following key enhancements: o Work Class ROV System. o 20t Active Heave Compensated (AHC) Offshore Crane o 20t Active Heave Compensated (AHC) 3000m Winch System o 36t A-Frame o Hugin Superior Integration with full onboard data processing o Remote operations and USV Force-Multiplier capability o Extended free deck space to 200m2 * Additional information about ROV system will be provided shortly For more information, please contact: Trond Figenschou Crantz, CEO Email: trond.crantz@argeo.no Phone: +47 976 37 273 About Argeo Argeo is an Offshore Service company with a mission to transform the ocean surveying and inspection industry by utilizing autonomous surface and underwater robotics solutions. Equipped with unique sensors and advanced digital imaging technology, the Autonomous Underwater Vehicles (AUV's) will significantly increase efficiency and imaging quality in addition to contributing to significant reduction in CO2 emissions from operations for the global industry in which the Company operates. The Company's highly accurate digital models and digital twin solutions are based on geophysical, hydrographic, and geological methods from shallow waters to the deepest oceans for the market segments Oil & Gas, Renewables, Marine Minerals and Offshore Installations. Argeo was established in 2017 and has offices in Asker (Oslo), Tromsø, Stockholm, Houston, and Singapore. Since its incorporation, Argeo has carried out complex projects for some of Norway's largest companies in the field. The company is listed on The Euronext Growth in Oslo under the ticker: ARGEO. Please visit www.argeo.no for more information.
Omnislash
04.10.2023 kl 23:39 3215

Absolutt ikke.. men fikk en snikende følelse av at du satt på informasjon som får dagens kurs til å blekne. Om dette er åpent, antar jeg bare at kjøpsinteressen ville vært sammenfallende med en høyere kurs allerede.
cocoloco
04.10.2023 kl 23:15 3274

Nei, vet du hva kontraktens verdi er? Ikke jeg heller.
Omnislash
04.10.2023 kl 23:08 3286

Hvis det er åpen informasjon, vil ikke mye av neste ukes informasjon allerede være priset inn?
moneymachine
04.10.2023 kl 23:03 3300

Kommer nok etter at vi får vite størrelse på kontrakt, og med hvilken vesentlig aktør, over helga.
cocoloco
04.10.2023 kl 22:54 3318

Er verdt å nevne at Argeo har utviklet sensor system(ene) selv gjennom datterselskapet Argeo Robotics og fikset patenter.

Disse systemene og patentene er priceless. Er nok mange større aktører som hadde ønsket å kunne kjøpe hele selskapet for 585mill idag. De hadde da kjøpt:

- Unik egenutviklet teknologi som kommer til å generere selskapet milliarder av kroner.
- Kontrakt med et av verdens største oljeselskap.
- Allianse med verdens største seismikk selskap Shearwater.
- Anbud på kontrakter med en verdi på over 1mrd NOK (Kontrakter verdt 200mill med oppstart i 2023).
- Båter og utstyr.

Dagens prising av selskapet er på nåværende tidspunkt grisebillig og vil være latterlig billig når detaljene rundt kontrakten kommer neste uke en gang for dette er en sværing😉

Lykke til og gratulerer til alle medaksjonærer. Vi har en utrolig reise forran oss.
Redigert 04.10.2023 kl 22:57 Du må logge inn for å svare
MProd
04.10.2023 kl 22:46 3326

Shearwater har kjøpt betydelig andel av selskapet og har fått styreplass. Det kan godt være et første steg mot oppkjøp.
Omnislash
04.10.2023 kl 22:24 3381

Har det kommet signaler om oppkjøp?

Forsøkte å kjøpe meg inn da etter det store kontraktsrushet for en ukes tid siden. Da satt jeg inn en ordre på 2,77 , men innen jeg hadde rukket å trykke på kjøp, så hadde kursen fløyet videre. Mobilen begynte å lagge og innen jeg fikk snudd meg til å gjøre et nytt forsøk, var kursen over 3. Tenkte at jeg da var for sen, men så har jeg fulgt med og sett at den bare har klatret videre.

Surt at jeg ikke stod på mer på det tidspunktet, men ser ut som dagens kurs også er en relativt lovende inngang.

Meglerhusene må jo snart komme med oppdaterte kursmål? Noen signaler?

Redigert 04.10.2023 kl 22:55 Du må logge inn for å svare
moneymachine
04.10.2023 kl 21:46 3408

Vi får vite kontraktsstørrelse, og med hvilken vesentlig aktør over helga. Da får vi nok også analyser fra meglerhus. Fremtidige, mulige kontrakter er ikke priset inn. Argeo gikk på børs med kurs kr 8,20. Ergo har de fleste store eiere høyt snitt. Personlig tror jeg selskapet blir slukt av en stor aktør…til hyggelig kurs 😉
Stockflow
04.10.2023 kl 21:27 3452

Håper jeg også😁 Kjøpte meg inn på 6,38 i dag, litt høyt,menmen.. Gikk jo noe ned ved stengetid i dag og det synes godt på kontoen ved bare noen øre nedgang… Håper ikke det kommer en større korreksjon, og at dette tar mnd. å hente opp igjen… Solgte meg ut av PGS i formiddag og det ser jo ut som det ikke var det dummeste😇 Selv er jeg ikke helt med på hva dagens kurs innebærer, gjenspeiler den verdien i selskapet i dag, eller er kontraktene i nærmeste fremtid forskutert i dagens aksjekurs?
Newbe75
04.10.2023 kl 21:15 3495

Jeg er ganske overbevist om at Argeo aksjen kommer til å bli noe som bare skjer hvert 50 år. 🚀
moneymachine
04.10.2023 kl 20:26 3453

Legg merke til at han sier kurseksplosjon på KORT tid.
Sydney
04.10.2023 kl 19:50 3531

Tror mange sliter litt med å sette seg inn i feltet og hva arceo holdere på med. Patenten bl.a
Newbe75
04.10.2023 kl 18:13 3661

Tror det kan skyldes at folk ikke har satt seg ordentlig inn i caset og da er jo 130% oppgang på en måned rimelig greit, men de kommer garantert til å angre (Tror jeg)
moneymachine
04.10.2023 kl 17:26 3704

Nå har jeg sittet siden den var godt under 2 kr, og stusser fortsatt på hvorfor i huleste folker selger denne!? Hvor mang har ikke misset store summer fordi man har hatt dette behovet for å realisere.
SAUDIKING
04.10.2023 kl 16:13 3814

moneymachine skrev Det er nok sannsynlig ja.
Og som vi gleder oss til det, må jo bare være positiv til det😎
Redigert 04.10.2023 kl 16:13 Du må logge inn for å svare
SAUDIKING
04.10.2023 kl 15:53 3861

Tenker muligens kursmål kan komme når innhold i kontrakt med major kommer frem i markedet, start av uka har ceo meldt det vil vel meglere ha frem i lyset for å konstruere nytt TP👍
Redigert 04.10.2023 kl 16:12 Du må logge inn for å svare
moneymachine
04.10.2023 kl 15:50 3852

Håper at første meglerhus lar høre fra seg før helga!
Atle Tisk
04.10.2023 kl 10:40 4124

Som du sier, helt etter boken!

Aldri feil å ta gevinst sies det, men i dette tilfellet er det feil nå iallfall. Det er jeg ganske sikker på. Kurs skal fortsatt kraftig opp!

Nydelig å se på det som skjer kursmessig nå😊
Redigert 04.10.2023 kl 10:44 Du må logge inn for å svare
SAUDIKING
04.10.2023 kl 10:16 4170

Innhold i kontrakt med et av verdens største oljeselskaper skal uansett meldes til uka, spent på detaljer😎
Men nye kontrakter utover det taes imot👌
Redigert 04.10.2023 kl 10:18 Du må logge inn for å svare
Broker74
04.10.2023 kl 10:09 4157

Nede og lukker før videre oppgang , helt etter boken :-) bare å vente på en glad melding fra selskapet, det tror jeg kommer allerede til uken.
Atle Tisk
04.10.2023 kl 10:06 4091

18 kroner er absolutt et realistisk kursmål nå når kontraktene tikker inn fremover. Og ikke minst at de har sikret finansiering slik de har gjort. Det lille teamet som jobber i Argeo jobber godt for tiden. Liker også at CEO sitter på ca 5 % av selskapet selv.

Gevinstsikring for 6-7 mill ferdig. Nye aksjonærer er på plass. Blir spennende å se på listene etter hvert hvem som kommer inn. Tror det er noen store solide investorer på vei.


Nå skal vi starte turen opp til 7 kr i første omgang:)
Dette blir en god investering!
Redigert 04.10.2023 kl 10:07 Du må logge inn for å svare
moneymachine
04.10.2023 kl 09:42 4156

Sparebank 1 Markets bør også se på sin dekning av aksjen på nytt. 18 kr fra mars 2022 kan det blåses liv i nå.
Atle Tisk
04.10.2023 kl 09:11 4228

At noen gevinstsikrer litt er bare bra. Jeg laster fortsatt aksjer og er overbevist om at Argeo skal mye opp enda. De som tar gevinst nå kan risikere å bli frustrerte når de ser kursen neste uke. Er veldig spent på hvem giganten de har sikret seg kontrakt med er. Her kommer det flere meldinger fremover folkens!
Venter også på nye meglerhus som tar opp dekning, og kommer med nye kursmål på selskapet. Pareto kommer først!
Redigert 04.10.2023 kl 09:18 Du må logge inn for å svare
Krelva
04.10.2023 kl 08:36 4360

Denne kursutviklingen var forventet,,jeg har lastet mere .
Vennlig hilsen Fra Drammen.Ukeslutt 10 kroner er realistisk.
Newbe75
04.10.2023 kl 07:37 4502

Det som har skjedd de siste dagene har vi bare ventet på, om den korrigerer litt er ikke umulig, men at den skal mye lengre opp er jeg ikke i tvil om, om dere er i tvil så gå inn å se Q2 presentasjon samt tjenestene de selger og patentene de har så får dere kanskje samme syn som meg. Har vært med siden den lå under 2 kroner og har ikke planer om å selge enda.
Tror heller det vi ser nå er reprising og ikke et kortvarig blaff.
Redigert 04.10.2023 kl 08:52 Du må logge inn for å svare
MProd
04.10.2023 kl 07:26 3260

Det kommer mer news her. Historien viser hvordan det har gått med de som sikrer gevinst i denne aksjen. Falnes ble etterlatt på perrongen på 2 tallet.

Ikke gjør tabben som "alle" gjør i aksjemarkedet; selge vinnere og beholde tapere. Kursen er veldig lav og skal over IPO. Og langt over.
Stockflow
04.10.2023 kl 06:37 3319

Det tror jeg også! Usikker på reaksjonen av en eventuell «dårligere» kontrakt enn forventet..Kommer flere til å gevinstsikre før helga🤔. IPO -nivå, da ligger den på rundt 8,0kr i tilfelle🤩 Vente eller kjøpe i dag,,, får se ann ved åpning tenker jeg.
Spekulant1
04.10.2023 kl 01:13 3430

Omsetningen har vært høy siste dager, og mange har sikret gevinst. Kan nok flate ut noe et par- tre dager, men med så lav marketcap og kontrakt(er) i vente blir det trolig ingen dyp dupp her. Mer realistisk med nivåer på IPO ganske snart.
Sydney
03.10.2023 kl 23:58 3447

Blir nesten umulig å si kortsiktig. Men momentumet er der. Så må vi huske at kontrakten blir offentliggjort om mindre enn en uke. I tilegg snakket ceo om andre kontrakter. Båten de har kjøpt er ett resultat av de tendere som er ute i markedet. Dvs at de må være rimelig sikker på å få store kontrakter. Dette er kontrakter med verdier totalt opp mot 1 milliard kroner.

Nå har det gått bratt opp. At det bare fortsetter er ikke normalt. Men om man har tro på det fundamentale så er det ett spennende selskap.
SAUDIKING
03.10.2023 kl 21:50 3650

Om det er lønnsomt fra imorra til fredag, meget mulig👍
Er det lønnsomt fra imorra til 1 Jan/24🚀
Stockflow
03.10.2023 kl 21:46 3639

Jada, jeg er ikke uenig i det. 😉 Tenkte å selge meg ut i dag tidlig for å kjøpe meg inn i Argeo. Men ble opptatt i et møte på jobb så der røyk den fortjenesten, fa… heller😂 Så da er jo spørsmålet om det vil være lønnsomt i morgen?
moneymachine
03.10.2023 kl 21:42 3662

Viktig å huske at det er årsaker til at kursen stiger, og at det nå har skjedd vesentlige fundamentale ting i selskapet. Et selskapet som har vært gruset, og som fortsatt er veldig lavt priset. Da blir byksene større, selskapet reprises.
Stockflow
03.10.2023 kl 21:16 3743

Tror du det nå? Ser ofte at kurser går ned igjen en del etter en slik oppgang som denne har hatt i det siste. Overkjøpt, RSI på 81.. Sier ikke at dette skjer nå, men noe skeptisk til å kjøpe på over 6 akkurat nå🤷‍♂️🤷‍♂️ Men jeg er rimelig fersk i gamet og har tatt feil før😬
Atle Tisk
03.10.2023 kl 16:18 3957

Kurs i morgen blir over 7 kr Bullen:)

Skal raskt over IPO denne!
Redigert 03.10.2023 kl 16:19 Du må logge inn for å svare
Bullen
03.10.2023 kl 16:15 3964

Klart a aksjonærene liker det. Hvem vil ikke femdoble verdien på sine aksjer.
På den andre siden vil ikke selskapet offentligjøre renten på 12 mill, dollar lånet.
jonnyvang
03.10.2023 kl 16:03 3959

Ingen aksjonær er misfornøyd med hans klare tale . Han har vært svært seriøs og levert på det han sier helt siden IPO. Har kjennskap til styreleder og han er minst like seriøs, i tillegg har de begge tegnet under alle emisjonen.