Argeo kursmål 18 kr, 125% til kursmål Sparebanken 1

Davinci_me
ARGEO 17.10.2021 kl 21:41 124870

Jeg er generelt en kortsiktig investor. Men Argeo skal bli med litt lengre horisont. Argeo handles nå nær støtte på 8 kr og er i ferd med å sette en teknisk dobbel bunn.

Ifølge CEO tar Argeo sikte på å omsette for 250 millioner kroner i 2022 – det tilsvarer over dagens børsverdi. Argeo-sjefen anslår at verdensmarkedet for undervannskartlegging er på 20 milliarder dollar årlig.

– Vi har ambisjoner og å bli et selskap som satser globalt, sier han.

I den nylig gjennomførte emisjon på 175 millioner kroner, som priser selskapet til 225 millioner kroner når handelen starter mandag morgen, har flere kjente investorer tegnet seg. Noen av disse er nå på vei ut som gir kurspress.
- Urbanium Gruppen AS har igjen ca. 315,000 aksjer pr tirsdag close.
- Aars As har igjen 328,000 aksjer pr tirsdag close.
- Minotaurus Energi 100,000 igjen pr tirsdag close

Onsdag, torsdag og fredag ble det omsatt ca. 1,3 millioner aksjer. Så det er sannsynlig at dem straks er tom.

I tillegg fikk Argeo 22. september tildelt 12 millioner kroner fra innovasjon Norge.

Samlet har da Argeo fått ca 187 millioner kroner. Av disse er 60 mill investert.

16. august 2021.
Sparebank 1 Markets tar opp dekning på undervannsrobotselskapet Argeo med en kjøpsanbefaling og kursmål 18 kroner.
Meglerhuset anslår at selskapets omsetning øker fra estimatet på 66 millioner kroner i 2021 til 506 millioner kroner i 2024, samt at driftsresultatmarginen øker fra 5 prosent til 27 prosent i perioden.

Selskapet har bestilt en AUV til 65 millioner kroner. Fartøyet går under navnet SeaRaptor 6000, fordi det kan dykke ned til 6.000 meter. Fartøyet blir levert Q1 2022. Og har allerede fått kontrakter verd 60-70 mill NOK. Man forventer ca 30-40 % margin på kontrakter. Da skjønner man at man kan tjene inn utstyr og investeringer fort.

Vi ønsker å bygge et stort, internasjonalt selskap. Internasjonaliseringen har vi allerede startet på gjennom å etablere et kontor i Houston. Nå er vi i ferd med å fylle ledige posisjoner både her i Norge og i USA, sier Crantz.

Meld deg inn, skjer mye her neste tiden, mulige kontrakter – nedsalg ferdig, rekyl og masse retail inn. Det er også opprettet en selskapsspesifikk facebookgruppe der jeg skriver en del fremover.

https://www.facebook.com/groups/298002078820866/

Kilder:

Artikler fra Finansavisen
Infront

Codiak73
26.10.2023 kl 14:26 4395

På norsk: Asker, 26.10.2023 Argeo har mottatt informasjon om at selskapet er erklært som
vinner av anbudet for Greenfield-kartleggingsprosjektet som er nevnt i
selskapets oppdateringspresentasjon, med et bud på NOK 150 millioner.

Med henvisning til vår børsmelding datert 09.10.2023, «Backlog and company
update presentation», i delen om Recent Highlights i selskapets siste Company
Update presentasjon, som nevner et Greenfield-kartleggingsprosjekt, kan vi
informere om at etter åpningen av anbudet, står Argeo som den eneste
kvalifiserte deltakeren og dermed vinneren av anbudet. Vinnerbudet beløper seg
til NOK 150 millioner.

Etter fullføring av formell godkjenning, forventer selskapet at tildelingsbrevet
(LOA) blir sendt tidlig i november i år, umiddelbart etterfulgt av formell
kontraktsignering. Selskapet bemerker at denne meldingen ikke er en garanti for
at prosessen vil resultere i en kontraktstildeling før selskapet informerer
markedet om at de har mottatt tildelingsbrevet (LOA). En fullstendig melding vil
da bli utgitt på passende måte.

For mer informasjon kontakt:
Trond Figenschou Crantz, CEO
E-post: trond.crantz@argeo.no
Telefon: +47 976 37 273

Om Argeo
Argeo er et tjenesteselskap i offshorenæringen som har som oppgave å
transformere survey- og inspeksjonsindustrien ved å bruke autonome overflate- og
undervannsrobotikkløsninger. Utstyrt med unike sensorer og avansert digital
billedbehandlingsteknologi, vil de autonome undervannsfarkostene (AUV-er)
betydelig øke effektiviteten og bildekvaliteten i tillegg til å bidra til
betydelig reduksjon i CO2-utslipp fra operasjoner for den globale industrien
selskapet opererer i.

Selskapets svært nøyaktige digitale modeller og digitale tvilling-løsninger er
basert på geofysiske, hydrografiske og geologiske metoder fra grunne farvann til
de dypeste havene for markedene olje og gass, fornybar energi, marine mineraler
og offshore-installasjoner. Argeo ble etablert i 2017 og har kontorer i Asker
(Oslo), Tromsø, Stockholm, Houston og Singapore. Siden oppstarten har Argeo
gjennomført komplekse prosjekter for noen av Norges største selskaper innen
feltet.

Selskapet er listet på Euronext Growth på Oslo Børs som: ARGEO.
For mer informasjon besøk www.argeo.no
Codiak73
26.10.2023 kl 14:23 4355

Asker, 26.10.2023 Argeo is declared winner of the tender for the Greenfield
exploration project mentioned in the Company Update presentation with a bid
amount of NOK 150 million.

In reference to our stock exchange release 09.10.2023 "Backlog and company
update presentation" in the Recent Highlights section of the Company Update
presentation, which mentions a Greenfield exploration project, we are pleased to
inform that following the bid opening process, Argeo stands as the sole
qualified participant and, consequently, the winner of the tender. The winning
bid amount is NOK 150 million.

Following completion of formal approval, the letter of award (LOA) can be
expected early November this year with a formal contract signing following
immediately thereafter. However, there is no guarantee that the process will
result in a contract award until the company informs the market of having
received the letter of award (LOA). A full statement will then be appropriately
released.

About Argeo

Argeo is an Offshore Service company with a mission to transform the ocean
surveying and inspection industry by utilizing autonomous surface and underwater
robotics solutions. Equipped with unique sensors and advanced digital imaging
technology, the Autonomous Underwater Vehicles (AUV's) will significantly
increase efficiency and imaging quality in addition to contributing to
significant reduction in CO2 emissions from operations for the global industry
in which the Company operates.

The Company's highly accurate digital models and digital twin solutions are
based on geophysical, hydrographic, and geological methods from shallow waters
to the deepest oceans for the market segments Oil & Gas, Renewables, Marine
Minerals and Offshore Installations. Argeo was established in 2017 and has
offices in Asker (Oslo), Tromsø, Stockholm, Houston, and Singapore. Since its
incorporation, Argeo has carried out complex projects for some of Norway's
largest companies in the field.

The company is listed on The Euronext Growth in Oslo under the ticker: ARGEO.

Please visit www.argeo.no for more information.
moneymachine
26.10.2023 kl 13:13 4453

Sitter godt lastet for fremtiden.
Slettet bruker
26.10.2023 kl 12:09 4234

Bare jeg som syns det virker åpenbart å kjøpe mer Argeo her? Gjorde hvertfall det, smeller plutselig ...
Slettet bruker
26.10.2023 kl 10:16 4087

Lastet og klart🛸
moneymachine
26.10.2023 kl 09:44 4093

Jeg har lagt aksjene i skuffen for en periode. Blir usikker på om kontraktsoppdatering kommer før rep.emi er gjennomført. Tror også analyser fra meglerhus først kommer når kontraktsoppdateringen er ute. Da har de litt tallgrunnlag. November nærmer seg, og da får vi enda en kontraksoppdatering. Så vil det vil komme oppdateringer om de får noe av det de har anbud på.
moneymachine
26.10.2023 kl 09:39 4100

Jeg tror ikke på overskudd nå, men når begge båter går under kontrakt så vil det bli meget bra.
Newbe75
26.10.2023 kl 08:52 4142

Ja, det stemmer, men han guidet overskudd i Q3 tidligere i år. Tror det kanskje røyk i den siste OD jobben, men uansett så hadde det neppe vært et overskudd å snakke om.. Det er forøvrig vanskelig å stole på hva han sier etter den unødvendige hausingen hans tidligere i måneden..
besson
26.10.2023 kl 08:48 4155

"Men det ble guidet overskudd i Q3 rundt den tiden de presenterte Q2"


De har guidet ebitda-positiv i q3. Ceo sa i det famøse intervjuet i FA at de regnet med å gå med overskudd i 2024.
Newbe75
26.10.2023 kl 07:20 4330

Jeg har en mistanke om at de tallene ikke blir så veldig bra, Argeo Searcher sin jobb for OD varte ca 1 måned mer en det som var varslet på forhånt og vi har ikke fått noen signaler om at jobben ble utvidet fra OD sin side, er redd det var tekniske problemer, de lå bla en hel uke i Tromsø midt i oppdraget.. Er nok ikke tilfeldig at alt dette skjer i full fart før kvartalspresentasjonen. Men det ble guidet overskudd i Q3 rundt den tiden de presenterte Q2
Slettet bruker
25.10.2023 kl 20:13 4688

Takk for konstruktivt innspill fra tettsittende, 🧀.

Er du enig i at oppsiden er forlokkende, og at investeringen for de som enda måtte sitte på gjerdet (som også meg frem til mandag) ser endel mer mer forlokkende ut nå etter at prisingen fikk rykket seg tilbake til før siste Monsteroppgang?
cheezy
25.10.2023 kl 19:58 4557

Slettet bruker skrev 🥂✨️
Hei Hvalross. Hvis du går inn på hjemmesiden, ser du at fire av fem i ledelsen har jobbet i PGS.

Kistefos hadde et bra tilsvar i DN papiravisen. Kort sagt: Kistefos kommer til å ha litt lavere andel etter at begge emisjonene er unnagjort enn det de hadde før. Alle de store aksjonærene ønsket ikke å bidra, så "the usual suspects" fikk anledning til å tegne seg. Det var de eksterne som satte kursen. De aksjonærene som ikke ble spurt i første omgang får nok tegningsretter i rep emi til at de kan opprettholde andelen sin til samme kurs som i denne emisjonen.

Nå er det ikke bra at Trond Cranz hausset så voldsomt på et tidspunkt der han må ha visst at emisjonen ville komme. Det er ren kursmanipulasjon. Jeg antar at han ikke har gått inn med nok til å opprettholde andelen sin.

Jeg følger Argeo, men har foreløpig ingen aksjer. Jeg har stor tro på markedet og forretningsideen, men de må vise at de kan gå i pluss. Neste korsvei er 16 november, og da bør de helst kunne vise noe i nærheten av et positivt resultat.
Redigert 25.10.2023 kl 19:59 Du må logge inn for å svare
moneymachine
25.10.2023 kl 18:47 4715

Ingenting som tilsier at en aksjekurs må i kr 3,20 fordi om rep.emi. gjennomføres. Fundamentale nyheter i mellomtiden kan gjøre at det blir spist opp alt som tilbys kjøpere.
rischioso
25.10.2023 kl 17:44 4777

Om du anser fakta som eder og galle så burde du vurdere om du sitter i riktig aksje ...;)

LES - The board of directors (the "Board") has today resolved to conduct a subsequent offering (the "Subsequent Offering") with gross proceeds of up to NOK 60 million by issuing up to 18,750,000 new shares.

Subsequent Offering are set out below)
• Maximum number of new shares: 18,750,000
• Subscription price: NOK 3.20 per share

Det er kun datoen som mangler, men vi må nok ikke vente lenge før den blir offentliggjort ...

https://newsweb.oslobors.no/message/601744
Atle Tisk
25.10.2023 kl 16:37 4844

Men først kommer detaljer fra kontrakten med oljegiganten. Det kan bli særdeles lukrativt å delta i rep emi etter meldingen som kommer.

Rischioso du er forresten en latterlig baisser. Har sett deg i andre tråder i andre selskaper. Du kommer inn og sprer eder og galle så fort et selskap faller. Latterlig fyr! Taper!

Newbe75
25.10.2023 kl 15:37 4968

Der er ikke satt verken dato eller fordelingsnøkkel enda.
Redigert 25.10.2023 kl 15:37 Du må logge inn for å svare
Newbe75
25.10.2023 kl 15:36 4851

Er helt enig med deg der Omnislash. Helt greit å ha to tråder der den ene gjerne kan være litt mer seriøs... Kan bli litt i overkant mye på den PGS tråden både med Hausing, biassing og drittslenging..
rischioso
25.10.2023 kl 14:58 4809

Det kommer over 18m aksjer til gjennom en rep emi til 3,2nok/aksje om ikke lenge så at kursen skal videre ned er nok like sikkert som at det kjem ein dag i morgo ...;)
Omnislash
25.10.2023 kl 14:23 4781

Joda, men det er virkelig helt objektivt unødvendig å skrive innlegg på innlegg med haussende emojier, ord og uttrykk uten at det er noe nytt eller informativt tilknyttet. Du har laget din partytråd for PGS. Lag en partytråd for Argeo også hvis du vil. Har respekt for det, men ikke dra det inn her.
Krelva
25.10.2023 kl 13:21 4811

Da har jeg køpt mer ,go go
Slettet bruker
25.10.2023 kl 13:11 4841

Thesistulling skrev Yupp, hoppet på! 😉
🥂✨️
Slettet bruker
25.10.2023 kl 13:10 4823

Med 2 ører og en munn velger vi alle den for tiden passende funksjon. Vil helst ble greit dette😁
Omnislash
25.10.2023 kl 12:48 4874

Husk at dette ikke er partytråden til PGS da 😉 Her ønsker vi først og fremst å diskutere sak og ha konstruktiv interaksjon, der evt humor og feel-good er et resultat av sakens kjerne, og ikke retorikk og emojier fra løse luften 🤷 Føler meg veldig kjip som sier det, men vi har alle sett hvordan for mye slikt kan skape en urealistisk positiv luft i tråden som gjør at man risikerer å bli forvirret om status quo i selskapet 🙈
Thesistulling
25.10.2023 kl 12:38 2906

Yupp, hoppet på!
😉
Slettet bruker
25.10.2023 kl 12:23 2954

📢Gapet på 6,3555 skal lukkes i følge WolfMa$ter🐺
Slettet bruker
25.10.2023 kl 12:08 3016

Noen med sans for Hopp?🦘🦘🦘
Slettet bruker
25.10.2023 kl 11:13 3140

Nå kommmer snart skyvet. ... vær lur og øk dere også 🌊🌊🌊
tjeste
24.10.2023 kl 21:58 3733

Hyggelig å ha deg tilbake "Rossen", og nå i Argeo og.
Jeg hadde det på samme måten. Stod på utsiden og bivånet oppgangen. Var på nippet til å kjøpe i forrige uke, men ble til at jeg ventet. Så kom emien på fredag og da grep jeg begjærlig muligheten til å hoppe på toget. Håpet at tapet som noen sitter med blir forbigående. Tror at det finnes gode muligheter til det fremover.
Slettet bruker
24.10.2023 kl 21:26 3870

Dæilig aksje!✨️

Ble stående å se på 🧌MonsterOppgangen👑 dere hadde, forbløffet over $tyrken, men redd for at det var "too good to be true". Så gjorde jo ledelsen det Vekstselskaper skal, sikret mye penger fra de riktige eierne. Dessverre med en ekstrem rabatt, som gjorde det litt lettere å svelge å ha gått glipp av årets enorme oppgang her for utenforstående. Går ikke innpå emien som må ha gjort vondt, - annet enn at det er en Vaññvittig mulighet for oss latecomers og også eksisterende om de har mulighet til å øke. Det unike med Argeo aksjen slik jeg ser det akkurat nå er at ✨️jo sterkere rakettfart oppover, jo mindre sannsynlighet for at vi skal ned å teste emi-kurs før videre oppgang. Derfor kjøpte jeg mine første Argeo aksjer i går, dobblet, og kjøpte en gang til, med svært hyggelig gevinst. Og i morgen er jeg klar for å kjøpe mye mer, blir den dyrere fra start dessto bedre: Det betyr bare at gjenninhentingen går fortere. Skal det hentes mer penger til påske, vel det er ikke det vi tenker på nå, men i såfall skjer det på svært mye høyere topper.

🌊🌊🌊

Kort om Verdenssituasjonen og markedet . Oljeservice, Shipping. RISK ON!

🌊🌊🌊

https://www.finansavisen.no/makro/2023/10/24/8049191/kina-laner-1.500-milliarder-kroner-mer?internal_source=sistenytt

"Xi Jinping gir gass
Kina nøyer seg ikke med lavere renter og reservekrav. Nå økes budsjettunderskuddet kraftig for å løfte veksten."

(mine valg: fro, pgs og argeo for en etter mitt syn passelig miks av risiko og oppside. Selger kansje litt fro for å kjøpe mer pgs og argeo)
SAUDIKING
24.10.2023 kl 21:02 3946

Hvis rep emisjon blir børsmeldt kan det være verdt å ha is i magen å tegne på slutt av tegningsperiode, plutselig så er det mulig å handle aksjene billigere i markedet.
Jeg tror ikke det, men det kan skje.
Dumt å tegne til 3.2 hvis du tett opp mot slutt tegningsperiode kan kan kjøpe for 2.97 i markedet.
loket
24.10.2023 kl 21:01 3922

Men slik jeg har forstått må man ha eid aksjer til og med klokken 1630 den 19 okt, om du har solgt de etterpå spiller ingen roll, du kan tegne for de du hadde.
SAUDIKING
24.10.2023 kl 20:56 3944

Blir børsmeldt, så må du tegne deg innen en gitt periode.
Mener tegningen foregår på vps.no
Melding inneholder og forholdstall på hvor mange aksjer du har rett på utifra antall aksjer du hadde fra før.
Men som sagt her, bare å kraftig overtegne hvis man ønsker mer enn det man har krav på.
Redigert 24.10.2023 kl 20:58 Du må logge inn for å svare