GEG: Nå stikker SEABIRD!

Slettet bruker
GEG 19.10.2021 kl 15:48 92130

Bryter gjennom motstanden på 4,80. Neste motstand 5,85 deretter fritt leide til 15.

https://www.marketscreener.com/quote/stock/SEABIRD-EXPLORATION-PLC-1413266/charts/

Dette kan bli morsomt.
Jakal
30.06.2022 kl 08:34 5108

Med ledelseshistorikken til Seabird er dette kanskje ikke så overraskende, men denne avtalen var nettopp et middel for å gjenopprette tilliten. Men forhandlingskortene for salg av seismikk-delen bør uansett være styrket de siste månedene, langtidskontrakten er bevis på det. Jeg vil anta at det nå settes fokus på nye kontrakter. Om det kommer en emisjon eller ikke vil jeg tro avhenger av 2 faktorer: Hvor lang tid det tar før operasjonelle båter generer innbetalinger + eventuelle oppgraderinger av båter for å være konkurransedyktig. Personlig ville jeg foretrukket salg av Petrel Explorer, slik at en eventuell emisjon kan skrinlegges i 2022. Så får et salg av seismikk-delen gjennomføres uten denne båten. Uansett - slik seismikk markedet er i dag bør GEG ha gode forhandlingskort - men som tidligere: Det avhenger av en rimelig oppegående ledelse.
Jakal
30.06.2022 kl 08:41 5108

Enig i det du skriver, Mathias, men nå børsmelder de en pause i forhandlingene. Siden det tidligere ikke er satt en tidsfrist for gjennomføring av handelen, vil jeg tro denne pausen kan strekke seg over sommeren. Ellers hadde de vel ikke børsmeldt den?
Slettet bruker
30.06.2022 kl 10:07 4965

Jeg begriper ikke at noen setter penger i dette Geg selskapet, her har en et nylig restrukturert Pgs som nå starter med blanke ark.
Så velger noen Geg som omtrent ikke har ei krone i arbeids kapital
Odi.1
30.06.2022 kl 10:28 4936

Noe må det være av kroner Longs?
Om oppgjøret kommer som det skal i Egypt, bør vi ha ett sted mellom 60-80 Millioner kroner , og det bør holde til 48 uker jobben er i gang.
Men enig at det ikke er al verden å rutte med, kostet flesk å få Fulmar opp å gå. Her skulle vi fått litt informasjon om det ble noe kompensasjon for denne 12 måneders jobben de dro helt ned til Gom og som ble avlyst på ett mystisk vis?
Noen med kunnskap om når det er forfaller på lån ? Det kan jo være alfa omega om en vil trenge emi eller ikke med det første.
Med denne 14 Måneders jobben som tar til i Medio August , bør være så passe betalt at dette holder selskapet over vannet, dette gaidet dem med denne avlyste jobben i gom, og kan ikke se at denne avtalen skal være noe dårligere, heller bedre marginer ?
Skulle de klare 1-2 kontrakter til i Baclog nå innen August , med rimelig hurtig start på , så vil selskapet plutselig snu alt negativt på hode.
Terskelen her er meget smal over hvilken side en vil falle ned på . Det hjelper oss jo at seismikk er HOT for tiden, og det er kun begynnelsen.
med 2 Lengre 2D jobber i ASIA nå kunne vi ha heist Flagg , ett ekte SBX Sjørøver flagg : )
Odi.1
30.06.2022 kl 11:39 4874

Skal vi sende inn forslag om navn endring til styre her?
Vi må nesten snart se konkrete faktiske forespørsmål nå om det virkelig finnes interesse av ett kjøp av selskapet ...?
Hvem har lov å verifisere slike ting, er det Finanstilsynet?

Mitt forslag : " Blubb Blubben asa"
Odi.1
30.06.2022 kl 11:43 4885

Blanke ark i PGS er nå å ta meget hardt i, de har refinansiert godt, men gjelden er ikke borte vekk der om noen skulle tro det.
Det er knapt nuller på Pc,n her til å skrive tallet på Gjelden der.
Slettet bruker
30.06.2022 kl 13:01 4839

Odl1
Pgs er kvitt mye gjeld på 4 kroner, de drar også i land kontrakt på kontrakt, nå skal skip ut av opplag og generere plenty cash i Pgs fremover, om et år er gjelden i Pgs peanøtter og da står ikke aksjen i 6, det tror jeg alle forstår.

I Geg er det faktisk værre en noengang, det forundrer meg ikke en kalori om Geg snart handles på Atl, at det må hentes kapital, det er en nobrainer om de ikke får solgt skip i siste akt, noe jeg tror 0 på.
Å selge seg ut av en krise, det har jo eller aldri vært jule kvelden for noen, nå når endelig seismikk er oppadgående igjen.
På sett og vis gjør Geg alt feil.
Redigert 30.06.2022 kl 13:05 Du må logge inn for å svare
Odi.1
30.06.2022 kl 13:09 4890

Ja de har restrukturert, men de tok opp ett OBL lån til også.
Uansett får de jobber og har verdier i Bibliotek , og har mannskap og ett produkt til kunder, SBX er helt på Jordet for tiden.
Kjøpte litt i går selvsagt med tro på at det ble noe av denne handelen, men den gang ei, regelrett ett "Sjørøver" selskap av de ytterst sjelden dette her :-(
Finanstilsynet må inn å granske hva som foregår her .
Bøtter med meldinger om arbeider , og tilsvarende plutselige avlysninger !!
Fikk vel ett vag forklaring på noe, om denne Russer krigen som plutselig var en grunn... Men denne 12 måneders i GOM er det helt knyst om.
Mange har brukt millioner til sammen her for så å få dette i fleisen gang etter gang.

Enten kommer dem ut med en ordentlig forklaring, om så det er egne feil, eller så får en få granske dette Eksternt!
Slettet bruker
30.06.2022 kl 13:18 4886

Sannheten er at dette selskapet skulle vært delistet for lenge siden, at folk er villige til å stadig tape enda mer i dette Vaset er enda tristere.
Longline
30.06.2022 kl 14:33 4784

Kommer snart en oppdatering.Regner med TGS kjøper hele greia her også.
Odi.1
30.06.2022 kl 14:48 4856

Det fortjener en Jan Teigen låt ,optimist
SAMISKBONDE
30.06.2022 kl 15:08 4865

Kanskje TGS vil kjøpe green minerals også?
Longline
30.06.2022 kl 15:11 4901

Den fødde optimist her😀.Tok ett lite lodd her på 3.Men har vel brukt opp min del av flaksen.Men tåler en smell innimellom.
Odi.1
30.06.2022 kl 15:17 4920

EMI,n (neste) er vel spådd til 2 kr, så det er ikke så langt ned :)
Med det optimistiske kjøpet i går er det vel nå nærmere 150 % i Minus her... kalte det "søle litt" ironisk nok traff det innertieren igjen:)
Det er ikke konk da , så plata til Jan får surre på en stund til.

Hele greia bør granskes inn til benet!
Redigert 30.06.2022 kl 15:19 Du må logge inn for å svare
Odi.1
30.06.2022 kl 15:24 4925

Sett dem ikke på ider.
Plutselig kommer det en melding på News : " Vi sitter her å Håper på ett Bud " :)
Slettet bruker
30.06.2022 kl 22:09 4753

Hvis en ønsker å unngå slike problemer, anbefaler jeg å investere i likvide store selskaper med historie.
Ikke selskaper som bedriver cowboy virksomhet og som drifter på en knivegg.

Slik finstas markedene nå utvikler seg, vil jeg tro en kan glemme salg, de store blir samtidig større og vil squeeze de små, som Geg.

SAMISKBONDE
30.06.2022 kl 22:23 4735

Må si meg enig med Longsit. Har null tiltro til ledelse, med unntak av Alvestad som m&a direktør... Han burde ikke klandres for den elendige historikken til selskapet. Det jeg har tro på er sentimentet, og håper de vil kunne konsolidere seg eller få flere kontrakter i et sterkt marked.
Odi.1
30.06.2022 kl 22:27 4730

En går ikke akkurat al inn i denne, men jeg tror vi kommer over kneiken på ett tidspunkt.
2D er jo spesial feltet til SBX, og flere land har krav om å bruke 2D i første instansen . De har vel ymtet om jobb for både en og to båter til dette i ett over opphetet marked? Surt å handle flere på Onsdag for så å se 1/3 fordufte , men risikoen er individuell , har sett mange mørke stunder i denne, men har kommet godt ut av det hver gang. Spesielt denne GEM gimmicken var formidabel , dnb klarte somle det til, om ikke ville det vært selveste gullfuglen.
På selve sbx går det dårlig nå, enda verre en jeg hadde håpet på . Tenker det er mye verre for andre med store beløper her, ledelsen selv sitter vel med mye aksjer som lyser rødt, det jobbes nok på i kulissene her får vi håpe.
JahMason
05.07.2022 kl 07:11 4334

Potensielle kjøpere kan være; TGS, Sharewater, PXGEO, MSEIS, CGG og div selskap i Afrika/Asia.

Så det finnes kjøpere. Selv syns jeg det er på tide at selskapet melder salg av Petrel :)
Slettet bruker
05.07.2022 kl 07:33 4340

Kjære vene, Mseis blir jo nå slukt av Tgs, og du mener Mseis skal kjøpe Geg?
Tgs kjøper nå bibiliotek på konkurs salg og de sluker Mseis, at Tgs skal kjøpe noe mer nå kortsiktig kan en nok bare glemme, det koster det de allerede har kjøpt, så glem Tgs.
De store blir større og kommer til å squeeze ut de små.
Skal jeg tippe, her blir det ikke salg av noe som helst, det er enda tidlig i syklusen, seismikk selskapene tjener ikke penger enda i vesentlig grad.

Ved å sitte i Geg risikerer en i realiteten å tape store penger inn i super syklus,
i Geg er det stort kapital behov noe som de trolig må spørre investorene om enda en gang, gang på gang på gang.
Gjør ting enkelt, kjøp Pgs, eller Tgs, da er en omtrent garantert å tjene penger på sikt, i stedet for å gamble med kapitalen i Geg som i værste fall ender skikkelig med tårer.
Å selge seg ut av en krise, inn i en super syklus er heller ikke slik proffe selskaper driver, det blir som å slukke lyset.
Redigert 05.07.2022 kl 07:37 Du må logge inn for å svare
Fevang
05.07.2022 kl 08:39 4298

Selvsagt finnes det kjøpere - det er bare spørsmål om pris.
Odi.1
05.07.2022 kl 09:20 4247

tja; både tgs og pgs trenger altermativer . Sbx kan 2D og dette skal også bygges i fremtiden.
Alternativ til tgs og pgs er det plenty av. Små dog.
Så helt svart er det ikke enda i geg om det pr dd ikke helt ser bra ut.
Problemet her er at ledelsen ikke er åpne med hva dem holder på med.


edit: mseis har aldrig vert aktuel for noe kjøp av dette her.
det er bare helt borte i det blå rykter.

edit 2: ja tgs kjøper bibliotek; men de sier vel og at dem skal "rense" dette ; da må det brukes ny teknologi og mye båter osv..
Redigert 05.07.2022 kl 09:27 Du må logge inn for å svare
Odi.1
06.07.2022 kl 20:09 4047

Kan Emgs være ett selskap som fusjonerte med Sbx ?
Tenkte dem sammen nå kunne blitt ett spennende konsept; muligens fått på SeismicPartner også.
Noen tanker om det?
Slettet bruker
06.07.2022 kl 20:37 4024

fusjon eller oppkjøp her, kommer neppe.
Redigert 06.07.2022 kl 20:39 Du må logge inn for å svare
Odi.1
06.07.2022 kl 20:43 4058

dobbel..
Redigert 06.07.2022 kl 20:48 Du må logge inn for å svare
Odi.1
06.07.2022 kl 20:47 4097

ja ; ble en dyr afære denne "12" måneders jobben i gom
nå har de fått 14 nye + de 3 dem holder på med.
ble vel ca 5-6 måneder etter dette 0 skjema
tørr ikke spå hva som skjer... kan gå bra og
hva mener du om dem 3 sammen nå; longonbulk

Du et negativ uansett du long ? 😀 Er litt begge deler jeg..
Redigert 06.07.2022 kl 20:52 Du må logge inn for å svare
Jakal
06.07.2022 kl 21:53 4047

Odi, det virker som om du emosjonelt knytter deg sterkt opp mot GEG. Håper du ikke er «all in». Husk at aksjer et et psykologisk spill, og en spredning av portefølje motvirker beslutninger basert på mental påvirkning. Det er håpløst å be Long om råd, han (?) er uansett negativ - det er forøvrig bare et tidsspørsmål før PGS sprekker. Hvis ikke GEG lykkes med sine strategiske mål skyldes det en ting: en ledelse som (nok en gang) svikter. Markedsforholdene tilsier en reprising- enten ved salg (helt eller delvis) eller nye kontrakter. Med 14 måneders kontrakt på ok betingelser er nedsiden begrenset. Men som vi vet - ting har en tendens til å skjære seg i Seabird / GEG. Og - de få nøkkelpersonene i GEG tar vel også sommerferie. Det kan slå ut begge veier.
Odi.1
06.07.2022 kl 22:31 4064

å nei; har vert både ut og inn i denne her; generelt gjort kr på dette også; men det skyldes gem gimmicen.
kun 4-5 % av totalen men betydlig for en småsparer.
De ofrer seg vel noe selv om dem må pga ferier?
Dem fleste der sittet jo på verdier selv dem ønsket å yngle.
Tror dog ikke dette er totalt svart enda ; muligheten er fortsatt her.
Dog mente jeg det samme om Plcs og en vet hvor det endte. risico..risico hele veien.
Dog ser jeg disse tre nevnte kunne styrket seg på totalen
i sammen. Mulig det er kun jeg som mener dette?
Redigert 06.07.2022 kl 22:33 Du må logge inn for å svare
Odi.1
08.07.2022 kl 00:43 4159

Mest interessert nå om organisasjonen er stor nok til å påta seg mer en en Båt om gangen, hvordan løser de dette når skutene ligger så lenge i Mored?
Holde på Kompetansen er jo ikke det enkleste i dagens markeder og klima. Er flust med teknisk utstyr på slike seismikk skip som Sbx besitter.
Noen med ideer hvordan de løser slike kabaler nå?
JahMason
08.07.2022 kl 19:58 4005

Klart den er det. CEO kan kjenner jo gamet, samtidig som de leier jo inn crew til jobbene. Det er jo ventet en gigantisk survey i India som Eagle er posisjonert for å vinne kontrakter til. Ingen problem å få i gang skipet til jobb. Ofte får man også kontrakt god tid i forkant på større jobber som enda ikke er påbegynt.

Men de er nødt til å få solgt Petrel som har ligger ute til salgs en stund nå(?). Samtidig er det ikke avklart om ferdig forhandlet avtale går gjennom eller ikke.

Veldig viktig med den 14mnd jobben til Fulmar. Som forøvrig fortsatt er på jobb i Rødehavet. Penger i kassen er sårt trengt! Veldig etterlengtet hvis de klarer å lande en super kontrakt for Eagle som meldes nå i Q3. Oppstart er nok nærmere Des/Jan grunnet Monsun
JahMason
10.07.2022 kl 18:54 3770

Klarer ikke helt forstå hva denne aksjen gjør under 4kr. Hvert fall ikke under 3kr!! Smått utrolig.

Ledelsen uttalte senest 20.mai at det ikke skal trykkes flere aksjer, de har kontroll på låne forfall, uflaks med kanselleringer i Q2, strategi om 70-80% utnyttelse av flåten på lengre kontrakter fra Q3 og inn i Q4 som vil ha større kontraktssum og lengre tid enn tidligere, 14mnd kontrakten på Fulmar fra August er fikset på gode rater (bedre enn mange tror), Petrel (skip) kan nå siden LOI avtalen er satt på hold, bli meldt solgt når som helst. Så gjenstår det å se om resten av flåten + utstyr blir solgt i avtalen som nå er pauset, eller om det vil dukke opp ny avtale med ny kjøper i enda bedre marked!

Mye oppside her
Redigert 10.07.2022 kl 18:56 Du må logge inn for å svare
SAMISKBONDE
10.07.2022 kl 19:53 3739

Utrolig mulighet for nye aksjonærer dette.
infrarød
11.07.2022 kl 09:54 3557

Er det stans i handel på denne? Ikke en enste aksje onsatt? Eller har alle bare tatt ferie nå sammen med ledelsen? Merkelig
Odi.1
11.07.2022 kl 10:56 3520

"Alle over ingen ved siden"
Gammelt ordtak....
JahMason
11.07.2022 kl 16:41 3441

Hvis selskapet klarte 3-4 kontrakter for Q2 som senere ble kansellert, sier det seg selv at de klarer 3-4 til for Q3 & Q4.

Det vil komme kontrakter her og markedet er betydelig bedre nå enn når man gikk inn i forhandlinger om kontrakter for 4-6 måneder siden.

Er sommerferie volum på børsen generelt, men ikke noe problem å laste opp rundt 3kr for øyeblikket. Blir nok ikke billigere etter at kontrakter og salg er inngått.
Odi.1
11.07.2022 kl 18:17 3392

må vel bli noe; må kansje ha fler snart?
Skulle vel klare avarange innkomme med det som putler på nå så vi unngår enda flere emi her?
Blir jo totalt 5 måneder mer enn denne 12 m som gikk i vasken. Den gang var de brake med lån og drift .
Mer spent på om det finnes personell med nok kompetangse ; slik jeg forsto deg var dette ikke noe problem?
Skulle vært sikker her før en handler mer.🤔
JahMason
11.07.2022 kl 20:36 3343

Kan aldri være sikker, men de beste tradene er de kjøpene som gjør vondt i magen ble det sagt en gang.

Selskapet svarte senest 20.mai at de ikke skal være fler emisjoner. Ingenting har endret seg siden 20.mai, av inntjening eller cash balansen.

Mest spent på om salg av Petrel blir meldt før kontrakt på Eagle eller andre skip (lease). Eneste kortsiktige usikkerheten jeg har for å ikke gå «all in» er at de kan melde at avtalen på «hold» er nå terminert osv. det vil gi en kortsiktig sell off sikkert, før alle positive news som kontrakter, salg osv. Men man må følge sin egen magefølelse/plan og strategi.
Odi.1
13.07.2022 kl 12:45 3096

90 dagsens til Fulmar nærmer seg vel ferdig og da skal vel den i August på denne 420 dagers jobben må en vel regne med.
Så hva kan komme for Voyager og Eagle nå , bør vel snart komme med noe konkret slik dem har fortalt om disse markedene som har blomstret opp ??
En 2x6 Måneders 2D hadde vært "Loddet" å fått nå :) $!
JahMason
14.07.2022 kl 18:10 3019

Ordrereserven til GEG (Fulmar) med 14mnd kontrakten til Fulmar kan ligge på rundt 20-22mio usd. Gitt rater rundt 55’000usd per dag i 14 effektive måneder. Mer hvis det er full betaling alle 14mnd!!

Det er i så fall langt over selskapets mcap i inntjening på 1 kontrakt for fulmar. Så må man justere for drift & kost selvfølgelig.
Redigert 14.07.2022 kl 18:19 Du må logge inn for å svare
JahMason
15.07.2022 kl 07:02 3025

Skal selskapet få flere båter enn Petrel på jobb med gode rater i Q3, tenker jeg det dukker opp noe snart.
Ble sagt at de forventer Eagle Explorer på kontrakt i Q3.