GEG: Nå stikker SEABIRD!
Bryter gjennom motstanden på 4,80. Neste motstand 5,85 deretter fritt leide til 15.
https://www.marketscreener.com/quote/stock/SEABIRD-EXPLORATION-PLC-1413266/charts/
Dette kan bli morsomt.
https://www.marketscreener.com/quote/stock/SEABIRD-EXPLORATION-PLC-1413266/charts/
Dette kan bli morsomt.
Odi.1
24.08.2022 kl 10:16
3564
. hopper som en kanin denne plattformen :/
Redigert 25.08.2022 kl 11:54
Du må logge inn for å svare
Odi.1
24.08.2022 kl 10:17
3574
Kan jo være innen det segmentet den går, eller bytte med GEO som er mer optimal og klar til OBN og D2-D3 osv... just a tanke
Plast tråling kan den vel bli bygget om til , blir i grunnen bare spekulasjon :)
Bare vi blir kvitt gjelden på kai liggeren så er jeg fornøyd. Båter finnes det million er av å få tak i...
Konkret arbeide og få inn på dollar dem nå må ha fokus på
Plast tråling kan den vel bli bygget om til , blir i grunnen bare spekulasjon :)
Bare vi blir kvitt gjelden på kai liggeren så er jeg fornøyd. Båter finnes det million er av å få tak i...
Konkret arbeide og få inn på dollar dem nå må ha fokus på
Redigert 24.08.2022 kl 10:18
Odi.1
25.08.2022 kl 11:52
3349
:)
Fulmar skulle vel starte denne 14 måneders jobben nå i August (5dg igjen ) , da er det ikke Mseis i Guinea om skulle vare i 14 måneder også , for den skulle ikke starte før i Late Q4 sa dem på presentasjonen.
Fulmar skulle vel starte denne 14 måneders jobben nå i August (5dg igjen ) , da er det ikke Mseis i Guinea om skulle vare i 14 måneder også , for den skulle ikke starte før i Late Q4 sa dem på presentasjonen.
coccoman
29.08.2022 kl 08:20
3008
(What?!? Sletter denne meldingen da jeg av en eller annen grunn ser ut til å ha blitt logget på som en annen bruker 😮)
Redigert 29.08.2022 kl 08:23
Mathias
29.08.2022 kl 08:49
2975
Det var altså ikke Coccoman som skrev meldingen over, men jeg. Jeg ble av uante grunner automatisk logget på som vedkommende nick og har sendt melding til admin om dette.
Coccoman kan gjerne slette meldingen, om vedkommende fremdeles har tilgang til kontoen sin.
Coccoman kan gjerne slette meldingen, om vedkommende fremdeles har tilgang til kontoen sin.
Odi.1
29.08.2022 kl 10:46
2890
Da var Fulmar ute på felt, tror dette er "test" feltet , meget nærme Galveston ?
Har sett andre seismikk båter gått å testet der før de drar ut på opprinnelige jobbene...
Har sett andre seismikk båter gått å testet der før de drar ut på opprinnelige jobbene...
Odi.1
30.08.2022 kl 08:03
2817
Odi.1
30.08.2022 kl 08:44
2748
Ja, likviditeten vil bli enormt mye bedre, en slipper å dra på "dødt kjøtt" som bare ligger unyttig og brenner kr.
Med Eagle og FUlmar nå på to solide kontrakter 9/14 Måneder 2D og OBN arbeider vil denne på sikt ha ett enormt potensiale.
På presentasjonene sa dem at en kunne kapre jobb 2-3D og Obn for 3-4 Crew ,og skip til i SBX/GEG organisasjonen.
Gjorde ikke noe at GEM som SBX eier over 50% gikk til Himmels igjen i går med en solid aktør med på laget :))
Min mening nå : KJØP!! ( om du liker risk )
Med Eagle og FUlmar nå på to solide kontrakter 9/14 Måneder 2D og OBN arbeider vil denne på sikt ha ett enormt potensiale.
På presentasjonene sa dem at en kunne kapre jobb 2-3D og Obn for 3-4 Crew ,og skip til i SBX/GEG organisasjonen.
Gjorde ikke noe at GEM som SBX eier over 50% gikk til Himmels igjen i går med en solid aktør med på laget :))
Min mening nå : KJØP!! ( om du liker risk )
Jakal
30.08.2022 kl 09:21
2698
Likevel: De offentliggjør ikke prisen på Petrel - hvorfor? Fortsatt er det for meg et lite mysterium med emisjon når + / - 100 millioner kroner kommer inn på salget av Petrel. Ståle bør ha en plan som går utover vanlig likviditetsskvis. Og vi venter på rep emi - hvorfor nøler de med den? Men enig - GEG bør løfte seg vesentlig fremover ålæll.
Dølle
30.08.2022 kl 09:31
2698
Ståle....har nok en plan. Hvis ikke balja er gitt bort har han vel tatt overtid på kontoret for å forberede en rask emisjon hvor han tar sin andel med sedvanlige 40% bonus kurs
Odi.1
30.08.2022 kl 10:00
2664
Har tenkt på dette, hvorfor denne emi når en fikk solgt Petrel. Nå tapte/forsinket en inntektene 6-7 Måneder på Fulmar med den avlyste jobben.
Heller ikke vet vi eksakt hvor mye om og oppbyggingen av Fulmar klar til OBN jobber ble heller, ekstremt lite info i denne her.
Spent på hva Fulmar har klart å dra inn på Egypt Jobben, dem bør vel vise i regnskaper nå, dem har sakt at marginene skal være mye bedre.
Kan ikke forstå at dem ikke har nok av penger nå til å holde hjulene godt i sving for pågående jobber og eventuelt flere.
Husk hva dem "trengte" når det gikk på sparebluss, var ikke rare millionene pr Q . Hva er endret bortsett fra denne Ombyggingen?
Båter Hugget, Båter ligger i ro , Båter er på andre prosjekter... ref Geo
Denne pågående flyttingen kan vel umulig ha kostet skjorta?
Kan Eagle ha fått en Regning på service og uforutsette kostnader? ( var jo lenge borte fra Ais )
Edit: Nå kan dem ta bort Petrel fra Fleet på nett siden.
Edit2 : Hva med Multi-Client som det står på siden til SBX , har dette 0 verdi for selskapet og aksjen, er det ikke noe, eller noen i selskapet som følger dette opp?
https://www.sbexp.com/services/multi-client/
Heller ikke vet vi eksakt hvor mye om og oppbyggingen av Fulmar klar til OBN jobber ble heller, ekstremt lite info i denne her.
Spent på hva Fulmar har klart å dra inn på Egypt Jobben, dem bør vel vise i regnskaper nå, dem har sakt at marginene skal være mye bedre.
Kan ikke forstå at dem ikke har nok av penger nå til å holde hjulene godt i sving for pågående jobber og eventuelt flere.
Husk hva dem "trengte" når det gikk på sparebluss, var ikke rare millionene pr Q . Hva er endret bortsett fra denne Ombyggingen?
Båter Hugget, Båter ligger i ro , Båter er på andre prosjekter... ref Geo
Denne pågående flyttingen kan vel umulig ha kostet skjorta?
Kan Eagle ha fått en Regning på service og uforutsette kostnader? ( var jo lenge borte fra Ais )
Edit: Nå kan dem ta bort Petrel fra Fleet på nett siden.
Edit2 : Hva med Multi-Client som det står på siden til SBX , har dette 0 verdi for selskapet og aksjen, er det ikke noe, eller noen i selskapet som følger dette opp?
https://www.sbexp.com/services/multi-client/
Redigert 30.08.2022 kl 10:15
Benja1983
30.08.2022 kl 10:10
2658
Petrel er nok solgt for litt over det de ville fått for å skrape henne - så det er småpenger.
Mathias
31.08.2022 kl 08:19
2628
https://newsweb.oslobors.no/message/570184
«Green Minerals to be spun off to Green Energy Group shareholders« 🤙🏻
«Green Minerals to be spun off to Green Energy Group shareholders« 🤙🏻
Redigert 31.08.2022 kl 08:21
Odi.1
31.08.2022 kl 08:19
2652
https://newsweb.oslobors.no/message/570184
Q2 H1
om en legger 22 Måneder med 2 båter til grunn, så er det ca 266 tusen pr dag i rate pr båt 9/22 og 30dg.
Dept er plutselig 19 361 usm ??
Q2 H1
om en legger 22 Måneder med 2 båter til grunn, så er det ca 266 tusen pr dag i rate pr båt 9/22 og 30dg.
Dept er plutselig 19 361 usm ??
Odl, har du kontroll på hvor mange Gem aksjer det nå ligger Pr Geg aksje?
Ser det skal emiteres i Gem , 580.000 aksjer til 15 kroner pr. aksje.
Har vært så mange emisjoner her nå at jeg ikke har oversikten lenger:-))
Ser det skal emiteres i Gem , 580.000 aksjer til 15 kroner pr. aksje.
Har vært så mange emisjoner her nå at jeg ikke har oversikten lenger:-))
Antall aksjer i GEM 12 886 400
Fordelt på antall aksjer i GEG 74 476 265
=0,173 GEM per GEG
Kurs 11,30 = 1,96 per aksje i GEG i utbytte.
GEG etter utbytte blir dermed 1,84 for seismikken.
Fordelt på antall aksjer i GEG 74 476 265
=0,173 GEM per GEG
Kurs 11,30 = 1,96 per aksje i GEG i utbytte.
GEG etter utbytte blir dermed 1,84 for seismikken.
Takk for svar, har du da regnet siste emi i Geg og Gem?
Jeg regner med dette blir rigget for at Seismikken skal bli kjøpt opp, litt trist for nå skal endelig Sbx tjene penger fremover
Jeg regner med dette blir rigget for at Seismikken skal bli kjøpt opp, litt trist for nå skal endelig Sbx tjene penger fremover
Redigert 31.08.2022 kl 12:55
Sweeeeeed
31.08.2022 kl 13:43
2447
Vet ikke helt om dette stemmer.. GEG eier jo ikke alle aksjer i GEM, uten kun 55%
Ergo:
0,55 * 12 886 400 = 7 087 520
7 087 520 / 78 476 265 (Antall aksjer i GEG per dags dato) = 0,0903
0,0903 * 11.55 kr GEM (per idag) = 1,04 KR / SBX (GEG) Aksje.
Ny verdi for GEG:
Børsverdi: 290 mill - (7087520 * 11,5) = 208 493 520 / antall aksjer i SBX = 2,657
Innspill?
Ergo:
0,55 * 12 886 400 = 7 087 520
7 087 520 / 78 476 265 (Antall aksjer i GEG per dags dato) = 0,0903
0,0903 * 11.55 kr GEM (per idag) = 1,04 KR / SBX (GEG) Aksje.
Ny verdi for GEG:
Børsverdi: 290 mill - (7087520 * 11,5) = 208 493 520 / antall aksjer i SBX = 2,657
Innspill?
At skipet skulle ha vesentlig verdi ut over skrap, var det bare tøysebukker som forventet.
Det var uansett dau stål som selskapet tapte penger på, rett å slett en fornøyelse å bli kvitt ,så slapp selskapet selv å bruke mer penger på det.
Det var uansett dau stål som selskapet tapte penger på, rett å slett en fornøyelse å bli kvitt ,så slapp selskapet selv å bruke mer penger på det.
Møkki
31.08.2022 kl 14:58
2424
Pr. dags dato er stål mangelvare, ergo ser vi høy kilopris for skarpestål. Det varierer etter kvalitet, men minimum 18,- pr. kg for det dårligste, samt opp til 27,- pr. kg for syrefast, eller stål med legeringer kan du gjøre regning med.
Skrotet selv ca. 9 tonn stål tilbake i mars i år. Alt fra vanlig karbon til rustfritt. Rett over 235.000,- i oppgjør fra skrothandleren som hentet alt selv. Mon tro hva han selger det videre for ...🙄
Skrotet selv ca. 9 tonn stål tilbake i mars i år. Alt fra vanlig karbon til rustfritt. Rett over 235.000,- i oppgjør fra skrothandleren som hentet alt selv. Mon tro hva han selger det videre for ...🙄
Redigert 31.08.2022 kl 15:15
infrarød
31.08.2022 kl 15:50
2383
Ser det står 0.9 aksje i GEM per GEG aksje man eier i børsxtra. Stemmer det? Andre steder skriver man at vi får tildelt 0.9 akskjer i GEM per 10akjse som eies i GEG. Hvilken er riktig hvis det forslaget skulle gå gjennom? Per 10 eller per aksje i GEG?
Ja de eier 55%, men nå blir det jo en 5% emisjon i Gem på 15 kroner.
Jeg skjønner lite av fallet her i dag, det må da være en gledelig nyhet å få skilt de to selskapene fra hverandre, noen kaller det å synliggjøre verdier.
Ja, Gem er et sorgens kapittel, en ørkenvandring, men, en skal vel ikke se helt bort i fra at ting også der kan bli bedre, det skjer i det minste ting der nå, omsider.
SBx er jo omsider kapitalisert nå , så det holder og skal for første gang på lang lang tid nå omsider tjene penger.
Jeg tror det rigges for at Sbx skal bli fusjonert bort/ kjøpt, uansett ved å kutte båndene til Gem blir alt langt enklere og en slipper en uroligheten og støy rundt at Gem ved et senere veg skille trolig trenger penger/ emisjon for å fullføre prosjekter.
Jeg er overbevist om at de nye store eierne her tar grep, grep den gamle ledelsen ikke klarte ta alene, vi snakker Arne Fredly og M Halvorsen.
SBx er et selskap som alltid vil havne i den kokte kålen, i skyggen av Tgs og Pgs, men jeg tror det er oppside her nå altså, for første gang på mange år og kanskje er den også større en i de større seismikk selskapene.
Et enkelt argument som at Pgs har doblet sin verdi etter restrukturering, men Sbx kun er opp 20% siden de fikk ting på stell.
Jeg skjønner lite av fallet her i dag, det må da være en gledelig nyhet å få skilt de to selskapene fra hverandre, noen kaller det å synliggjøre verdier.
Ja, Gem er et sorgens kapittel, en ørkenvandring, men, en skal vel ikke se helt bort i fra at ting også der kan bli bedre, det skjer i det minste ting der nå, omsider.
SBx er jo omsider kapitalisert nå , så det holder og skal for første gang på lang lang tid nå omsider tjene penger.
Jeg tror det rigges for at Sbx skal bli fusjonert bort/ kjøpt, uansett ved å kutte båndene til Gem blir alt langt enklere og en slipper en uroligheten og støy rundt at Gem ved et senere veg skille trolig trenger penger/ emisjon for å fullføre prosjekter.
Jeg er overbevist om at de nye store eierne her tar grep, grep den gamle ledelsen ikke klarte ta alene, vi snakker Arne Fredly og M Halvorsen.
SBx er et selskap som alltid vil havne i den kokte kålen, i skyggen av Tgs og Pgs, men jeg tror det er oppside her nå altså, for første gang på mange år og kanskje er den også større en i de større seismikk selskapene.
Et enkelt argument som at Pgs har doblet sin verdi etter restrukturering, men Sbx kun er opp 20% siden de fikk ting på stell.
Redigert 31.08.2022 kl 16:56
Har lest litt i denne rote rapporten, har en god blanding av gammelt / 31 juni/ q2 og nytt, det etter 01/07-
Når vi vet at et skip er solgt og blir bokført i q3-22, pris ikke oppgitt,
la oss anta 75 mill salg skip , en lav spekulasjon, trolig er prisen høyere + 80 mill friske kr emisjon, utgjør dette ikke mindre en 2 kr aksjen i ren cash som ikke bokføres i q2.men som kommer i q3
La oss anta aksje 3,7 holder seg til utskillelse av Gem ( ca 1 krone Gem/ pr Geg )
Da sitter en igjen i med Sbx med 2 flotte skip med en asset verdi 2,5-3 / aksjen, 2 skip som er på kontrakt med en backlogg på 180 millioner kroner(2,3 kr/aksje)
et selskap som har drøye 2kr/aksjen i cash.
Blir ikke det miniputt selskapet kjøpt opp før jul, skjønner jeg ingen ting, det er barnemat for de større gribbene.
Noe sier meg at dette caset uten Gem med 2 skip vil bli kjøpt opp for 6-8 kroner
Jeg skjønner også godt hvorfor søple skipet ble solgt, det passet ikke inn for oppkjøper, mest sannsynlig er selskapet mer eller mindre allerede solgt ,det gjelder bare å få slengt ut Gem selskapet.
Da forstår en også hvorfor selskapet plutselig fikk det travel med å hente 80 millioner rake kroner, dvs, sikre seg selv et lass med nye aksjer, lavt som bare pokkern rett før selskapet blir slukt.
Bare en liten anbefaling til slitne aksjonærer, ikke selg denne skitten nå, er nå det er payback time.
Dette er kun en spekulasjon, men mye skal til for at det ikke stemmer.
Når vi vet at et skip er solgt og blir bokført i q3-22, pris ikke oppgitt,
la oss anta 75 mill salg skip , en lav spekulasjon, trolig er prisen høyere + 80 mill friske kr emisjon, utgjør dette ikke mindre en 2 kr aksjen i ren cash som ikke bokføres i q2.men som kommer i q3
La oss anta aksje 3,7 holder seg til utskillelse av Gem ( ca 1 krone Gem/ pr Geg )
Da sitter en igjen i med Sbx med 2 flotte skip med en asset verdi 2,5-3 / aksjen, 2 skip som er på kontrakt med en backlogg på 180 millioner kroner(2,3 kr/aksje)
et selskap som har drøye 2kr/aksjen i cash.
Blir ikke det miniputt selskapet kjøpt opp før jul, skjønner jeg ingen ting, det er barnemat for de større gribbene.
Noe sier meg at dette caset uten Gem med 2 skip vil bli kjøpt opp for 6-8 kroner
Jeg skjønner også godt hvorfor søple skipet ble solgt, det passet ikke inn for oppkjøper, mest sannsynlig er selskapet mer eller mindre allerede solgt ,det gjelder bare å få slengt ut Gem selskapet.
Da forstår en også hvorfor selskapet plutselig fikk det travel med å hente 80 millioner rake kroner, dvs, sikre seg selv et lass med nye aksjer, lavt som bare pokkern rett før selskapet blir slukt.
Bare en liten anbefaling til slitne aksjonærer, ikke selg denne skitten nå, er nå det er payback time.
Dette er kun en spekulasjon, men mye skal til for at det ikke stemmer.
Redigert 31.08.2022 kl 20:43
Du har selvsagt helt rett. De kan jo ikke dele ut andre aksjonærers aksjer :-)
Nei det hadde vært noe skitt eventuelt,
Det ligger ca 1 krone Gem bak hver Geg
En kjøper ikke Geg får å få tak i Gem, det kan en like gjerne gjøre rett i markedet.
Det er seismikken her som har verdi , i det minste for meg.
Et lass med cash, 2 flotte skip med 180 mill backlogg, kan neppe bli bedre spør du meg, men markedet gjesper, de har gitt opp Sbx aksjen for lenge siden, selv om det er nå rewarden vil komme og selskapet omsider har solid aksjonær base.
Dette er en aksje som ikke stiger når alt annet olje service gjør det, men skilpadda vil komme, bare vent.
Kalkulatoren vinner bestandig, til slutt
Det ligger ca 1 krone Gem bak hver Geg
En kjøper ikke Geg får å få tak i Gem, det kan en like gjerne gjøre rett i markedet.
Det er seismikken her som har verdi , i det minste for meg.
Et lass med cash, 2 flotte skip med 180 mill backlogg, kan neppe bli bedre spør du meg, men markedet gjesper, de har gitt opp Sbx aksjen for lenge siden, selv om det er nå rewarden vil komme og selskapet omsider har solid aksjonær base.
Dette er en aksje som ikke stiger når alt annet olje service gjør det, men skilpadda vil komme, bare vent.
Kalkulatoren vinner bestandig, til slutt
Redigert 01.09.2022 kl 13:32
Frodon
01.09.2022 kl 16:45
2975
Japan var i en uenighet med Kina tidligere. Kina stoppet leveranser av kritisk viktige ting til Japan....og plutselig var Japan enige med Kina.
Får håpe EU er enige med Kina angående Taiwan...hvis EU skal få bygget opp det nye energi skiftet
"The EU's risky dependency on critical Chinese metals
The EU needs critical metals and rare earths to succeed in its energy transition and digitization drive. But most of the materials come from China.
Even as the EU tries hard to cut its energy supplies from Russia, the bloc is also heavily dependent on China when it comes to the industrial metals and rare earths that the bloc needs for wind turbines, electric vehicles, solar cells and semiconductors.
The European Union's dependency on metal imports is somewhere between 75% and 100% depending on the metal. Of the 30 raw materials that the EU classifies as critical, 19 are predominantly imported from China. The list includes magnesium, rare earths and bismuth where China has a de facto monopoly, providing up to 98% of the supplies needed in the EU.
Europe shouldn't be surprised if China reduces raw materials exports. In its latest five-year plan, Beijing made it clear that exports would be cut to satisfy growing domestic demand"
https://www.dw.com/en/the-eus-risky-dependency-on-critical-chinese-metals/a-61462687
Med tanke på at Europa er helt avhengig av Kina pr dags dato for å få gjennomført det grønne skiftet. Hva tenker dere om Green Minerals (GEM) i denne sammenheng?
"Mener mineraler på havbunnen kan gi opp mot 180 milliarder kroner i året
... i tillegg til 21.000 nye arbeidsplasser"
https://www.nrk.no/nordland/ny-rapport-om-mineraler-pa-havbunnen_-_-kan-gi-opp-mot-180-milliarder-kroner-i-arlige-inntekter-1.15253641
Får håpe EU er enige med Kina angående Taiwan...hvis EU skal få bygget opp det nye energi skiftet
"The EU's risky dependency on critical Chinese metals
The EU needs critical metals and rare earths to succeed in its energy transition and digitization drive. But most of the materials come from China.
Even as the EU tries hard to cut its energy supplies from Russia, the bloc is also heavily dependent on China when it comes to the industrial metals and rare earths that the bloc needs for wind turbines, electric vehicles, solar cells and semiconductors.
The European Union's dependency on metal imports is somewhere between 75% and 100% depending on the metal. Of the 30 raw materials that the EU classifies as critical, 19 are predominantly imported from China. The list includes magnesium, rare earths and bismuth where China has a de facto monopoly, providing up to 98% of the supplies needed in the EU.
Europe shouldn't be surprised if China reduces raw materials exports. In its latest five-year plan, Beijing made it clear that exports would be cut to satisfy growing domestic demand"
https://www.dw.com/en/the-eus-risky-dependency-on-critical-chinese-metals/a-61462687
Med tanke på at Europa er helt avhengig av Kina pr dags dato for å få gjennomført det grønne skiftet. Hva tenker dere om Green Minerals (GEM) i denne sammenheng?
"Mener mineraler på havbunnen kan gi opp mot 180 milliarder kroner i året
... i tillegg til 21.000 nye arbeidsplasser"
https://www.nrk.no/nordland/ny-rapport-om-mineraler-pa-havbunnen_-_-kan-gi-opp-mot-180-milliarder-kroner-i-arlige-inntekter-1.15253641
Emisjon i Gem
https://newsweb.oslobors.no/message/570383
Lurer på hva som skjer, her kjøper nylig ny stor aksjonær 600 ‘ aksjer på 15 kroner og 2 dager etter emiterer selskapet 10-25 mill med tegningskurs 10 kroner?
Vel vel, det har vel noe med at Gem aksjen skal skilles fra Geg, og med disse pengene er de kapitalisert Gem til å stå på egne ben.
Da regner jeg med at utskillelsen av dette selskapet fra Geg skjer rimelig kjapt, for personlig tror jeg seismikk delen i Geg blir kjøpt opp før nyttår
Virker som at det er noe som haster.
https://newsweb.oslobors.no/message/570383
Lurer på hva som skjer, her kjøper nylig ny stor aksjonær 600 ‘ aksjer på 15 kroner og 2 dager etter emiterer selskapet 10-25 mill med tegningskurs 10 kroner?
Vel vel, det har vel noe med at Gem aksjen skal skilles fra Geg, og med disse pengene er de kapitalisert Gem til å stå på egne ben.
Da regner jeg med at utskillelsen av dette selskapet fra Geg skjer rimelig kjapt, for personlig tror jeg seismikk delen i Geg blir kjøpt opp før nyttår
Virker som at det er noe som haster.
Redigert 01.09.2022 kl 17:11
Jaggu tar Magnus Halvorsen /MH Capital store deler i denne emisjonen også
Sulten han Halvorsen
Sulten han Halvorsen
JPM
01.09.2022 kl 17:45
2929
Dette må virkelig være selskapet fra h… Allikevel har jeg alt for mye aksjer her. Trøsten er at Halvorsen er kjent for å gjøre gode dealer og liker ikke å tape penger.
Jakal
01.09.2022 kl 19:45
2868
For GEG-aksjonærene er jo dette strålende nyheter. Aksjeverdien i GEM øker uten at GEG trenger å investere mere i selskapet. Når GEM skilles ut til eksisterende GEG-aksjonærer får vi valget mellom å selge eller sitte på GEM - som da har en kapitalbase. Gitt da at aksjekursen i GEM ikke kollapser. Håper inderlig denne emisjonen på NOK 10,- er avklart med deltagerne i siste ukes innskudd / emisjon i GEM på NOK 15,-. Litt forvirrende dette...
Det er nok bare et ledd i det som måtte skje i Gem før utskillelse, de kan jo ikke stå alene uten arbeidskapital.
Jeg har aldri sett interesse i Gem, det er seismikken jeg sikler på.
Men når sant skal sies, Gem kan sikkert bli noe likanes det også på sikt.
Ja Geg er selskapet fra helvette, men det har også alle andre seismikk selskaper vært siste 5 år, så ikke noe enestående i Sbx.
Skal en tjene penger her er det nå det gjelder.
De store sultne seismikk selskapene lar ikke et skips selskap med masse cash og 2 skip på kontrakt ligge urørt.
Geg er kjøpt opp før jul
Magnus Halvorsen er en luring, se børs trakk siste år, er bare enestående avkastning, nå er vel også Arne Fredly i Geg etter emisjonen,
Her kan alt skje, Hunter group osv osv, men mitt bet er at Geg er historie kjøpt opp eller fusjonert inn i et større seismikk selskap kort tid etter at Gem er skilt ut.
Jeg har aldri sett interesse i Gem, det er seismikken jeg sikler på.
Men når sant skal sies, Gem kan sikkert bli noe likanes det også på sikt.
Ja Geg er selskapet fra helvette, men det har også alle andre seismikk selskaper vært siste 5 år, så ikke noe enestående i Sbx.
Skal en tjene penger her er det nå det gjelder.
De store sultne seismikk selskapene lar ikke et skips selskap med masse cash og 2 skip på kontrakt ligge urørt.
Geg er kjøpt opp før jul
Magnus Halvorsen er en luring, se børs trakk siste år, er bare enestående avkastning, nå er vel også Arne Fredly i Geg etter emisjonen,
Her kan alt skje, Hunter group osv osv, men mitt bet er at Geg er historie kjøpt opp eller fusjonert inn i et større seismikk selskap kort tid etter at Gem er skilt ut.
Redigert 01.09.2022 kl 19:59
Tror dere begynner å få det travelt her nå, hvis dere ønsker en lav inngang
Odi.1
02.09.2022 kl 13:36
2751
Er vel enormt med utsatte skattefradrag i denne her også... Verdi i seg selv for "gamle" aksjer :)
Spent på når og hvordan dette blir nå. ( bør være ett godt potensiale her )
Handlet litt til i dag Long , P på G med risiko denne her...
Så får en håpe en kan melde Voyager ut på en like lang 2D kontrakt snart, da vil denne her bli stort potensiale å ha videre...
Spent på når og hvordan dette blir nå. ( bør være ett godt potensiale her )
Handlet litt til i dag Long , P på G med risiko denne her...
Så får en håpe en kan melde Voyager ut på en like lang 2D kontrakt snart, da vil denne her bli stort potensiale å ha videre...
Redigert 02.09.2022 kl 13:42
Det har du helt rett i Odl1
Det hadde jeg helt glemt.
Få selskaper har vel tapt mer penger på Ose, som det enda er liv i, som Sbx selskapet.
Selskapet i seg selv er jo notert på Oslo børs, noe som i seg selv har verdi,
2 skip med kontrakt kan det umulig være vanskelig å bli kvitt i dagens seismikk marked, hvis de ønsker det.
Det beste er nok å slakte hele sulamitten, blir vel langt mer på aksjonærene da, og det kan jo skje ganske snart.
Vi satser på før nyttår
Skjønner ikke du ser stor risk her, Geg uten Gem har en verdi på 6-8 kroner, hvis en ikke medberegnet skall verdien og det skattemessige
Det hadde jeg helt glemt.
Få selskaper har vel tapt mer penger på Ose, som det enda er liv i, som Sbx selskapet.
Selskapet i seg selv er jo notert på Oslo børs, noe som i seg selv har verdi,
2 skip med kontrakt kan det umulig være vanskelig å bli kvitt i dagens seismikk marked, hvis de ønsker det.
Det beste er nok å slakte hele sulamitten, blir vel langt mer på aksjonærene da, og det kan jo skje ganske snart.
Vi satser på før nyttår
Skjønner ikke du ser stor risk her, Geg uten Gem har en verdi på 6-8 kroner, hvis en ikke medberegnet skall verdien og det skattemessige
Redigert 02.09.2022 kl 14:03
Dølle
02.09.2022 kl 14:33
2761
Får håpe du vet hva du prater om , isåfall er salg av dette her innen nyttår som re julegave å regne
Don Johnsen
02.09.2022 kl 14:45
2745
Mr Sondre Helsing, Observer to the Board, has through his wholly owned company Hubris Industrier AS today purchased 350,000 shares in Green Energy Group (Seabird Exploration Plc) at a price of NOK 3,55 per share. Following this transaction Mr Helsing owns 883,333 shares in the Company.
Insiderkjøp er et godt tegn!
Skal jo normalt være penger på gata dette her nå
Odi.1
02.09.2022 kl 15:19
2721
Bare å vente på den rette seddelbok haien her nå:)
Redigert 02.09.2022 kl 17:33
Mulige Stikkord ,
1. kapitalisere/Tilrettelegge
2.Avhende Gem/pynte brud
3.Børsnotere/Shearwater/Rasmussen
1. kapitalisere/Tilrettelegge
2.Avhende Gem/pynte brud
3.Børsnotere/Shearwater/Rasmussen
Redigert 03.09.2022 kl 12:03