Tredje uke på rad med korreksjon / Kommer den store smellen?

Folkens

Det her drøyer i tid, jeg hadde kun forventet to uker med uro.

Magefølelsen er ikke god, det er noe av det samme jeg kjente i starten av 2008. Med tanke på hvor markedsmakten ligger i dag så er det jo grunn til å være urolig. Skulle det komme en nyhet av størrelse så kan alt av programhandel og algoritmer motta markedsstatistikk som ligger utenfor hva de er programmert for, og da tror jeg det kan bli dyrt å eie aksjer. Kommer det et krakk ala 1987 så er høsten 2018 et høyst sannsynlig tidspunkt. Et marked som har gått på stereoider i form av verdenshistoriens laveste pris på kapital i lang tid, rekordhøy statsgjeld, Trumps rasering av Asiatisk økonomi, økende energipriser osv. Det er et merkelig oppsett i verdensøkonomien i dag, og det finnes ingen snarveier ut av dette problemet med høy statsgjeld på den ene siden, og økt press i økonomien og for lave renter som motvekt.

De som liker å mimre tilbake kan jo kose seg med dette klippet: https://youtu.be/5PUwr8DsYeg

Simpson er 70% i kontanter, så ingen krise uansett hva som måtte skje her.

Ha en trivelig helg!
Tyr
26.10.2018 kl 17:22 1540

Det er vel heller Asia som raserer Usa sin økonomi.
omans
26.10.2018 kl 17:26 1518

Bunnen er nær, ikke enden.

Du har kanskje sjekket de Asiatiske markedene i år?
Asia er ned 20%, USA er uendret. Hvis det er en vinner av handelskrigen foreløpig så er det USA.
Tyr
26.10.2018 kl 17:34 1468

Trump vil kun at Usa og Kina skal ha de samme konkurransevilkårene. Det er det han prøver å fikse. Alle økonomer, i hverfall de fleste, er enig med Trump her.
Redigert 26.10.2018 kl 17:36 Du må logge inn for å svare

Har en dårlig magefølelse folkens, markedets forkjølelse har ikke gått over i løpet av normal tid.

Simpson vurderer å selge seg helt ut av de følelsesmessige posisjonene i morgen, for kun å beholde porteføljen som består av pure quality.
Airbag
29.10.2018 kl 20:01 1155

Simpson kan du skrive "jeg"?

Nærmer oss "death cross" på flere børser rundt i verden. Se på weighed moving average på Nasdaq. 200wma og 50 wma. Sist vi hadde det var i 14'-16' årene som ble ikke annet enn falsk death cross..

Enig med å være litt forsiktig...

Simple moving average har vi mer å gå på...
Redigert 29.10.2018 kl 20:04 Du må logge inn for å svare
Nanoq
29.10.2018 kl 20:15 1106

Ikke så merkelig at USA igjen viser svakhetstegn…

dette blir dyrt for USA hvis Trump gjør alvor av truslene sine.

U.S. Plans More China Tariffs If Trump-Xi Meeting Fails, Sources Say
Bloomberg News
‎29‎. ‎oktober‎ ‎2018‎ ‎19‎:‎12‎ ‎CET
The U.S. is preparing to announce by early December tariffs on all remaining Chinese imports if talks next month between presidents Donald Trump and Xi Jinping fail to ease the trade war, three people familiar with the matter told Bloomberg News

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-10-29/u-s-plans-more-china-tariffs-if-trump-xi-meeting-fails-sources-say?srnd=premium
Boobs
21.12.2018 kl 03:05 552

Bye bye stocks - buy buy Crypto