Lese mellom linjene

Stonks_
RECSI 20.10.2021 kl 20:10 10219

God kveld Fa forum lesere

Etter å lest rapporten/presentasjone, lest litt rundt på forumet her og til slutt fulgt med på nyheter så har jeg trukket litt linjer mellom ting.

Først så har vi det viktigste som er det budsjettet, mye tyder på at det nå kommer til å bli pushet igjennom i slutten av uken om ikke det så vet jeg ikke men forhåpentligvis så kommer det før slutten av måneden. Og som TT så er dette viktig for å kunne signer kontrakter med nye kunder ettersom at det gir visse fordeler

Nummer to så har vi det faktum at det ble nevnt noe rundt JV innenfor ingots/wafer produksjon, det har seg nå nylig at en hvis eier av rec solgte for nærmere en milliard kroner i acc, et selskap som har gitt utrykk for at de ønsker å eie en del i solar produksjonslinjen. Nylig så har rec også tatt i bruk cognite ifølge presentasjon som viser til at Aker vil ha rec inn i deres økosystem. Med alt dette i bakhodet så gir det mye mening i at rec muligens ingår en jv med et Nydannet Aker selskap under Aker Horizon som skal produsere ingots og wafers. Et område rec allerede har prøvd seg på og som de har litt erfaring med.

Den tredje tingen er at ja det er ikke noe konkrete nyheter fra rec, men det er så mye i bakgrunnen som er linet opp for at rec skal få seg en stor bit av kaka. Om de ikke nødvendigvis får en stor bit så er muligheten for en bit fremdeles stor og det er også derfor jeg har valgt å sitte med 80 prosent av porteføljen min rec med halvparten av lønning innvistert i rec hver måned.

De som vil selge for selge, men ikke selg på grunn av du er utålmodig. Ja det kan være at jeg tar feil og at det blir et fint tap på rec, men det er rett og slett for mye godsaker som pågår i markedet til å gi slipp på den mega muligheten som ligger fremfor meg.

Da får dere ha en ellers fin dag mvh Stonks
Intravenøsiu
26.10.2021 kl 10:23 3433

Godt poeng, grunnen til samlokalisering er å få gjort om silangass til faststoff i form av anodemateriale, slik at man slipper å frakte det på tank.

Batterifabrikk trenger ikke samlokalisering.

Veldig spennende utvikling dette her!
Marketwatch
26.10.2021 kl 10:26 3401

Stigningen i Rec idag har vel også med at mange nå ser at selskapet vil inngå som en del av AKH sin industrielle satsing.
Slettet bruker
26.10.2021 kl 10:43 3232

Er på jobbreise, men som jeg skrev i går skal jeg legge ut en tråd innen helgen. Kort fortalt: Nå er tidspunktet inne for å akkumulere alt man kan. Store ting kan forekomme de neste ukene. Kan se for meg aksjekurs på 18 - 20kr så fort Biden bakken går gjennom og aksjekurs på 25 - 30kr når ML blir annonsert gjenåpnet.

Etter flere kjedelige måneder, så er det endelig verdt tiden min å lage en ordentlig tråd og oppsummere alt av det viktigste, slik at folk får lære og ta egne selvstendige avgjørelser.

Husk at TT selv sa at avgjørelsen kan bli tatt så fort som slutten av denne måneden. Jeg mener at han hintet til Biden pakken da. Som jeg har sagt i flere måneder nå, denne pakken må vedtas før store beslutninger blir tatt, ettersom ingen kan spytte inn milliarder uten at de politiske forutsetningene for å lykkes er tilstede.

Kjære venner, det har vært beintøft siden februar nå, aksjekurs har nærmest halvert seg, men jeg er ekstremt positiv! Gi meg til helgen, så lover jeg at tråden blir verdt tiden din! :)
Captain Pound
26.10.2021 kl 11:09 2958

Det gleder jeg meg til Uchihabrah!. Ventetiden har vært lang som du skriver, og krevende. Har ikke rørt mine aksjer, men har vært hardt å være aksjonær siden februar og 24kr. Nå skal vi tolmodige få betalt.
Redigert 26.10.2021 kl 11:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.10.2021 kl 11:55 2593

Fra NRK:
USAs president Joe Biden vil ha med en klimaplan når han senere i uka skal reise til klimatoppmøtet COP26 i Glasgow, skriver NTB. Det har imidlertid den demokratiske senatoren Joe Manchin fra kullstaten Vest-Virginia satt en stopper for, skriver AFP.

RIP
Slettet bruker
27.10.2021 kl 04:38 2134

Da er det like før...

Troy Andreas Wigestrand
Jeg skal ikke skrive noe substansavhandling her nå, men kommer med en idioterkjennelse at jeg nå gleder meg noe helt for j ovenfor hva som nå foreligger. Ser bra ut på alle fundamentale aspekter både til politiske skattepakker, Solarkjeder, og ekspansive byggeplaner på en fornybarverdikjende og markedseksponering til Europa fra Narvik, REC må bygge ut produksjonsstørrelsen og diversifisere de geografiske markedsandelene , og hyggelig at det nå kan med høy sannsynlighet bygges ut FBR teknologi og FBR modulisert produksjon med patenterte reaktorer fra REC selv, på hjemmebane. Røkke er nå i forhandlinger og jobber som en underdog, selvom han er "the top dog".. Fra spøk til alvor, jeg har aldri vært mer bull til REC (Og ja, jeg er en av RECs største "aksjonæroptimist" på bullsiden). Lykke til alle sammen. Hvor det går, er dere klare til å tjene penger?
17
Slettet bruker
18.11.2021 kl 23:51 1175

Synes du var flink å lese mellom linjene jeg😊 Får du inn flere treff??
Stonks_
19.11.2021 kl 00:06 1047

Personlig så tenker jeg at Aker konsernet fort kunne tenkt seg å ingå et samarbeid med samme selskap som rec, men innenfor ingot produksjon. Da tenker jeg det fort blir bygningen rett over gaten fra rec