Enda en måned gått og ingen ting skjer

dudelidatt
IOX 26.10.2018 kl 18:09 2967

Begynner å bli latterlig dette her, her skulle det borres osv, men nothing happens, Ikke noe rart at den faller
Redigert 20.01.2021 kl 12:01 Du må logge inn for å svare
Ransen
26.10.2018 kl 18:26 2933

Du må bare selge til oss, gjerne under 4 kroner også. Det er nok en gang bekreftet at ingenting er endret i forhold til planene om boring av de neste brønner i Q4.
Jeg er klar til å ta et nytt jafs, men velger å se om ikke flere mister bevisstheten i neste uke hvis melding uteblir.
Jeg får mine svar fra IR, og styremedlemmer i selskapet. Andre lager sine egne svar basert på konspirasjoner.
Dette er ikke noe nytt fenomen, og vi har sett det samme i dette selskapet nå i en årrekke.
YNWA250505
26.10.2018 kl 18:27 2920

Ingenting skjer? Hvordan vet du det? For alt vi vet kan Vikingo pumpe mer olje en den noen gang har gjort. Tror du heller ikke selskapet jobber døgnet rundt for å kunne starte det de har sagt de skal gjøre og som er planlagt. De kan ikke melde hver jævla minste ting til oss småløker på Hegnar forum. De melder når de har noe å melde.
Carsten1972
26.10.2018 kl 18:32 2900

Ransen gir dig ret,men jeg er lidt bekymret for at vi blir snydt for 2-3 kr på toppen, fordi kursen for lov at sive som den gør.
Ransen
26.10.2018 kl 18:45 2868

Kursen kan vi ikke gjøre noe med men tror det er mange som benytter anledningen til å hamstre. Vi vet jo at aksjen er ekstremt volatil. Cor-6 løsning i sommer- opp 60% til tross for tidligere meldinger fra selskapet at de var sikker på at dette ordnet seg. Baiserne nektet og hylte emi og konk.
Ser med glede på de neste meldinger, de vil komme nokså tett denne gangen. Det er triggere så det holder
dudelidatt
26.10.2018 kl 19:42 2802

De har 2 mnder igjen på seg til å borre de brønnene, tror dere seriøst på at det er mulig?
Tigerberget
26.10.2018 kl 19:54 2778

Ganske morsomt til tider når ingen vil anbefale oss langsiktige å selge selv om noen ser de mørkeste dystre skyene i horisonten. ?
007 James Bond
26.10.2018 kl 20:56 2693

Lite er forandret. Det skal være sikkert.

"In the meantime, Interoil continues constructive social conversations with the Duya's native community aiming at having their approval for demobilizing the work-over unit as well as continuing with Vikingo's normal production operation. "

De forhandler fortsatt med Duya-ene om å demobilisere workover-riggen og kunne drive ordinær drift på Vikingo. En del av ordinær drift er transport av olje, hvilket selvfølgelig angår Duya-ene som eier veiene. Det er tydeligvis fortsatt ikke avklart.

De skulle ha et "nordre veialternativ" klart i starten av oktober. Meeeeen..... Ser vi ikke antydning til et lite november like rundt svingen?? De har messet om dette i hele 2018.

Det haster nok ikke med å bli ferdig med testingen, dersom de ikke får fraktet ut olja. Begynner å se rimelig mørkt ut dette. Tror fortsatt ikke på noe info fra den kanten før 9. eller kanskje 12. november, når produksjonstallene kommer. Da får vi nok høre mer om hvor konstruktiv dialog de har med Duya-ene. Og at den nordre veiløsningen snart materialiserer seg.

Sånn går no dagan.
robkal
26.10.2018 kl 21:10 2665

Tror vi kun får produktisjonstall da.. og ikke noe mere, dessverre:(

Got a bad felling.

Men.. som jag sagt før; "time will tell"
Ransen
26.10.2018 kl 21:29 2611

Ja, det tror jeg seriøst på. Boring av en brønn tar typisk 11-13 dager. Så regner de 9 dager på mobilisering og opprigging av utstyr. Testing av brønn og klargjøring for produksjon er noe annet.
Adkomst og oppstillingsplass til Jaca og Frison er for lengst ferdig. Det fikk jeg bekreftet i sommer.
Ransen
26.10.2018 kl 21:39 2589

Så IR har informert til deg at de ikke får transportert ut oljen?
Har du også fått info om at alternativ vei ikke blir klar i oktober.
Dette var nyttig innsideinfo.
Litt merkelig at det gis så ulik info.
Eller er det slik at man skal tro på en baiser uten penger eller aksjer eller en aksjonær men 6-7 års erfaring med selskapet og snart 30 år i bransjen.


Redigert 26.10.2018 kl 21:40 Du må logge inn for å svare
dudelidatt
27.10.2018 kl 11:08 2383

Ok, vi får se om de klarer det da Ransen, men de bør nok bedre seg når det gjelder info.
Ransen
27.10.2018 kl 12:03 2322

Info om hva? Selskapet melder fra til markedet når det er noe å melde. Per nå er det som tidligere meldt:
- der er fornøyd med resultatet av WO. De har satt ned måleinstrumenter i C7 for å overvåke reservoarene og kartlegge oppførslen av disse. Gjelder også for de neste brønner. Deretter starter de C5 og oppnår normal produksjon.
- Boreplanene i Q4 går som normalt.
- De melder at de er fornøyd både med fremdriften av alternativ vei, men også med dialogen med Duya.
Cor-6 kravet er ute av verden.

Hva er det du vil ha melding om? For meg er de irrelevant hvor de spiser lunsj og hvilket transportselskap de benytter.
Så lenge de jobber 24/7 og ønsker å skape verdier for de langsiktige aksjonærene og investorer så er jeg fornøyd.

For mange år siden var det hyppig bruk av børsmeldinger, men i form av emisjoner, enorme bonuser til ledelsen og 0 til aksjonærene. I dag er det helt annerledes.
Slettet bruker
27.10.2018 kl 12:29 2296

Til Ransen: Godt svar, det er beundringsverdig at du svarer på disse innleggene til de som syter over mangel på både det ene og andre,hva gjelder kommunikasjon. Selskapet jobber seriøst med fremdrift og for å løse de utfordringer som er der. Noen eier ikke aksjer, noen kjøper med trua på at om ei uke etter kjøp, skal de bli millionærer, osv. Med andre ord meget urealistiske forventninger. Verdier i et oljeselskap, skapes over tid. Langsiktighet å tålmodighet er det som gjelder. Selskapet har levert siste årene etter ny ledelse, krevende rammer, men potensialet er nær ved å slå ut i blomst.Det tror jeg på.
Takk for gode innlegg,Ransen.
Om alt lykkes, vet ingen, enda. Det er risikoen med alle selskaper, å spesielt oljeselskap. Det bør alle som ønsker å eie IOX være klar overbi utgangspunktet. Jeg har trua. Vi nærmer oss meldinger å handlinger, slik som selskapet har gitt info til markedet om.
Lykke til
dudelidatt
27.10.2018 kl 12:37 2281

Nå må du skjerpe deg litt , meldinga om pumpe havariet kom 6 uker etter at det skjedde, dette er en klart kursdrivende melding. I fjor meldte de at de skulle borre rett etter nyåret, Jada vi vet alle hvor lang tid det tok, og de skulle borre masse hull, det ble med 2, også kom noe bla bla om at de måtte vente da siste boringen hadde avslørt at de geologiske forholda var litt annerledes , til dags dato så har det ikke kommet noe mer informasjon om dette, hvilket igjen vil være kursdrivende informasjon) Kan fortsette, men IR i IOX bør finne seg en annen jobb. Snart så unnskylder de seg sikkert med dårlig vær eller noe, siden de ikke har kommet i gang igjen.
YNWA250505
27.10.2018 kl 15:20 2165

Hva med å kjøpe deg noen aksjer i stedet for å sitte på utsiden å spy ut eder og galle i et selskap du ikke er int i?
sebioslo
27.10.2018 kl 16:26 2114

Jeg er fullt enig med deg hva gjelder mengde meldinger, en Prod rapport i mnd og kanskje en operativ melding hver andre mnd i tillegg til Q rapportene holder.
Jeg stiller meg derimot litt kritisk til innhold til disse meldingene : skulle jeg skrive en eneste status rapport på mitt prosjekt hver andre måned, ville jeg sørge at ordene, setningene og det hele er umulig å misforstå. Det ville ha kostet ingenting å si f eks at WO selv skal ta minst 10 dager, så minst en måned med testing av C7, og så minst en måned for å beregne stabil Flow.
Bruker fortsatt "minst" overalt for sikkerhetsskyld men sørger at alle de stegene før normalisering av situasjonen er tydelig for alle.
Ordlegging fra IR er unødvendig vague uten at jeg ser poenget.