Ensu, trading och manipulering

Greatlife
ENSU 22.10.2021 kl 09:42 3463

Handelen som pågår är mer eller mindre trading och manipulering. Man ser det ganska tydligt att någon vill tjäna penga på svängningarna och inget fel i det. Jag har utnyttjat svängningarna och köpt en kortare position på snart 200K med ett medelvärde på 0,67. Denna korta position kommer jag att sälja vid ca 1.30:-. Efter en hel del år i aktien så är det ganska tydligt hur tradaren försöker skapa panik ibland som slänger ut lite större positioner och motsatt köra upp den för att sedan sälja ned. Jag behöver inte tänka på att köpa mer aktier egentligen då min långa position ligger på ca 4 milj aktier (deltagit i alla emissioner med väldigt lågt snittvärde) och mitt tidsperspektiv på den är väl mellan 3-5 år. Så de enda köp jag gör framåt är att supplera mer när tradaren lämpar ut för att skapa svängningar, till min korta position.
tynnidioten
22.10.2021 kl 10:48 3392

Er det fortsatt "de stora" som holder aksjen nede ?
Redigert 22.10.2021 kl 11:04 Du må logge inn for å svare
iTRADER09
22.10.2021 kl 11:32 3342

Helt utrolig å lese at Greatlife mistenker at det nå er trading og manipulering. Han som i alle år hevdet at "de stora styr".
Jeg tror han hadde helt rett dengang, men de styrte selvfølgelig ikke for å hjelpe andre store inn de styrte for å tjene penger på svingningene i aksjen.
Akkurat som de sikkert gjør nå også. Og så dukker det opp en krise i ny og ne hvor de kan fylle på med billige akser og spillet kan gå videre.
Det eneste som er nytt nå er at det er faktisk en mulighet for at selskapet lykkes, de har et produkt som sannsynligvis kan masseproduseres om et år eller to, det kan sannsynligvis bli et marked for produktet og de har for første gang en ledelse som er dyktigere på å styre en teknologi-bedrift enn de er til å lage powerpoint fantasier og taler med fine ord.
Redigert 22.10.2021 kl 11:32 Du må logge inn for å svare
Greatlife
22.10.2021 kl 12:31 3272

Fantastiskt at du nu ser det jag sagt till dig i 6-8 år, de store styr showet, det är bara att läsa listorna

Greatlife (15.03.15 08:24 ), lest 96 ganger
Ticker: THIN
Vad var och en tror är orelevant, det viktigaste är att varje person bygger sin tro utifrån hur var och en fundamentalt tror på företaget. Jag kan ofta få känslan av att saker och ting styrs, men det är ju min uppfattning och det finns ingen som konkret vet. Men det är klart är man en större aktör så har man också mer muskler, i alla fall i min värld och det är fint med mig att ingen delar den uppfattning, jag söker inte bekräftelse eller att ha rätt, har inget behov av det och kommer aldrig att ha. Som jag skrivit innan så får tiden utvisa vart vi är på väg, Time will tell!
Redigert 22.10.2021 kl 12:41 Du må logge inn for å svare
Greatlife
22.10.2021 kl 12:33 3265

Ser du inte hur där manipuleres och tradas därefter så har du inte följd handlingsmönstret under dessa år. Men inget att bry sig om mer end att jag har utnyttjad dessa svängningar till min fördel
Redigert 22.10.2021 kl 12:34 Du må logge inn for å svare
iTRADER09
22.10.2021 kl 12:45 3238

Det er mulig jeg har misforstått dine tidligere innlegg på grunn av språklige forskjeller, men jeg satt med ett inntrykk at dine innlegg gjennom mange år kun handlet om manipulering når aksjen gikk ned.
Men det var jo da som nå manipulering også når den gikk opp. Det var ingen andre grunner til at den skulle gå opp for thin var alltid veldig mange år unna de produktene de fantaserte om og det var ikke mye sannsynlig at det ville ha blitt noe marked for noen av dem på de pris/ytelse punktene thin fantaserte om.
Greatlife
22.10.2021 kl 12:50 3220

Självklart både upp och ned. Det är Tynnidiotens egna kommentarer som vanligt, men inget att bry sig om
Redigert 22.10.2021 kl 12:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.10.2021 kl 15:12 3133

Klart det manipuleres i Ensu som i alle andre aksjer hvor folk er inne for å forsøke å tjene penger på opp eller ned kurser.
Det rokker ikke ved grunnlaget for denne aksjens prising. Jeg, eller vi, som ikke tør satse på trading, satser på det fundamentale. Nemlig at potensialet i de nye microbatteriene, skal slå inn i økt aksjekurs når når visse milepæler slår inn.

Derved blir en slik aksjeinvestering litt lotto-aktig fordi selskapet ennå ikke har fått vist duglighet i produksjon, produktkvalitet og salg. Men, så sant ledelsen snakker sant om disse mulighetene, så nærmer det seg stygt for den første store triggeren i aksjen, nemlig meldingen om de første ferdige prøveeksemplarene levert til kundene. Gutta boys som herjer med aksjen får tjene eller tape på sine trads. Jeg sitter rolig og venter på basert på troen om at dette kan bli en stor greie.
Redigert 22.10.2021 kl 15:13 Du må logge inn for å svare
True
22.10.2021 kl 18:20 3022

Enig, dette er unødvendig FUD av trådstarter og jeg er litt usikker på intensjonene hans/hennes. Mange trader ENSU til tross for at alt går etter planen, så det er ikke noe nytt at den går en del tilbake etter en positiv melding.

Dette vil imidlertid ikke vare evig så raskt ENSU starter i gang produksjonen av batteriene og begynner å levere ordre etter ordre. Vi vil da, og kun da se om det virkelig er manipulasjon inn i bildet eller ikke i likhet med KOA.

Akkurat nå lønner det seg å hamstre ENSU aksjer mens man fortsatt kan fordi det vil snu ganske raskt oppover når det virkelige arbeidet igangsettes.
tynnidioten
22.10.2021 kl 23:24 2857

Greatlife skryter av at hun har 4 mill aksjer:
Hvorfor ?
Forsøk på å fremstå som «Great»?
Redigert 23.10.2021 kl 09:03 Du må logge inn for å svare
Greatlife
23.10.2021 kl 16:53 2650

SEB weekly newsletter:

Denna vecka skulle jag även vilja passa på att lyfta upp ett bolag vars namnbyte jag tycker har gått under radarn, eller i alla fall för mig. Bolaget jag pratar om är Ensurge, som likt flera andra mindre bolag på börsen har bytt affärsinriktning. Det som intresserar mig är att det är många bolag som antingen har valt att byta affärsinriktning eller helt enkelt gjort ett så kallat omvänt förvärv för att strukturera om eller definiera en ny affär.

Ensurge som tidigare hette Thinfilm har alltså förutom att byta namn även genomgått en omstrukturering internt med en helt ny produkt. Bolaget är idag en utvecklare av så kallade ”minibatterier” vilket är ett spännande område då det krävs allt mer energiförvaring i allt mindre batterier bland annat i hörapparater och hörlurar (t.ex. Airpods m.m.) men även inom medtech. Det unika med Ensurges nya affärsmodell är att de utvecklar sina batterier med en fast form av litium vilket skiljer sig från traditionella batterierna som innehåller flytande litium.

Fördelen med fast form är att det möjliggör för en snabbare laddning, längre batteritid per laddning och att det är mindre brandfarligt än batterier med flytande litium. Bolaget har en bit kvar till kommersialisering men planerar att få ut sina första produkter för testning redan under Q4.

Bolaget ser en stark efterfrågan på deras produkter med flera signerade LOIs. En spännande nystart för bolaget och kanske har bolaget hittat en nisch som uppskattas av marknaden. I samband med omstruktureringen har bolaget genomgått stora kostnadsbesparingar och tagit in affärskunniga anställda på ledningsnivå och till styrelsen.
X-43 scramjet
23.10.2021 kl 18:25 2570

Har troen på Micropower. Bare å ha is i magen, kursen skal opp når de skal masseprodusere disse mikrobatteriene. På sikt hvis de har fabrikken ferdig og får nye store kunder i sine ordrebok, så kan vi fort se 2-3 kroner.
tynnidioten
24.10.2021 kl 00:03 2360

Innlegget er slettet
ENSU følger ingen teknisk analyse.
Småplukker
24.10.2021 kl 15:13 2086

2-3 kroner sier du, er ikke potensialet langt høyere enn det, hvis dette tar av? Applewatch som går tom for batteri etter 18 timers bruk burde vel
ikke være en helt uaktuell kunde for eksempel? Da snakker vi vel fort 8-10 kroner
grøninvest
25.10.2021 kl 13:17 1751

Har ENSU avtalale med Apple?
Småplukker
25.10.2021 kl 13:28 1725

Jeg snakker om en TENKT avtale med Apple selvsagt. For hvorfor ikke? Utfra det tallene tilsier om de nye batteriene, bør det være
en rekke store aktører som snuser på dem.
Slettet bruker
26.10.2021 kl 08:50 1560

Oslo, 4. oktober 2021
ENSU, kunngjorde i dag kundeavtale med en andre global leder i markedet for hørbare apparater.
"Vi er stolte av å kunngjøre avtale med en andre global leder innen hørbare industrien," sa Ensurge-sjef Kevin Barber.
I tillegg til høyere kapasiteter, mindre størrelser og lengre produktlevetid, ble beslutningen om å jobbe med Ensurge drevet av formfaktorfleksibiliteten vår. Ensurge-batterier kan muliggjøre nye, mer komfortable formfaktorer og overlegne volumetriske energitettheter, slik at kundene kan velge mindre batterier eller høyere kapasitet, avhengig av deres designprioriteringer.
Selskapet forutsetter å levere innledende MPP-baserte kundeprøver i fjerde kvartal 2021 og rampe volumproduksjon i 2022.

https://newsweb.oslobors.no/message/543684