BCS - Inngår salgsavtale med Nanoshel UK - første kommersiell av
BCS melder om den første kommersielle avtalen. I går ble det meldt at teknologien er godkjent av det japanske selskapet og i dag kommer den første salgsavtalen. Her er det bare å spenne fast setebeltet videre fremover denne høsten
Bergen Carbon Solutions: Enters into sales agreement with Nanoshel UK
(Bergen, 21 October 2021): Bergen Carbon Solutions AS (BCS, OSE:BCS) has entered into a sales agreement with Nanoshel UK Limited (Nanoshel), representing the first major commercial agreement for the company. The agreement is expected to have an annual value of NOK 5 million.
“We are excited to have our first large-scale sales agreement with a partner like Nanoshel, with prices within our guided range. They are a significant supplier of materials for the research and development industry, and we are confident that their costumers would prefer our green carbon-nano fiber over existing highly polluting manufacturing of Carbon nano materials ” says CEO Jan B. Sagmo.
Bergen Carbon Solutions has entered into a sales agreement with Nanoshel, where the annual value is expected in the range of NOK 5 million. Nanoshel delivers over 1.000 different products to the research and development industry.
“This agreement gives Nanoshel an opportunity to take an active part in the green material revolution that we are experiencing today. We are looking forward to delivering green carbon nanofibers to our customers,” says Vivek Gupta, Managing Director of Nanoshel.
https://newsweb.oslobors.no/message/544898
Bergen Carbon Solutions: Enters into sales agreement with Nanoshel UK
(Bergen, 21 October 2021): Bergen Carbon Solutions AS (BCS, OSE:BCS) has entered into a sales agreement with Nanoshel UK Limited (Nanoshel), representing the first major commercial agreement for the company. The agreement is expected to have an annual value of NOK 5 million.
“We are excited to have our first large-scale sales agreement with a partner like Nanoshel, with prices within our guided range. They are a significant supplier of materials for the research and development industry, and we are confident that their costumers would prefer our green carbon-nano fiber over existing highly polluting manufacturing of Carbon nano materials ” says CEO Jan B. Sagmo.
Bergen Carbon Solutions has entered into a sales agreement with Nanoshel, where the annual value is expected in the range of NOK 5 million. Nanoshel delivers over 1.000 different products to the research and development industry.
“This agreement gives Nanoshel an opportunity to take an active part in the green material revolution that we are experiencing today. We are looking forward to delivering green carbon nanofibers to our customers,” says Vivek Gupta, Managing Director of Nanoshel.
https://newsweb.oslobors.no/message/544898
Dekk med CNT vil være lettere og ha bedre ytelse enn de med carbon black. De vil bety lavere forbruk av energi til fremdrift, les bensin/strøm i tillegg til å vare lenger. Gamle dekk vil bli utkonkurrert rimelig kjapt av dekk med CNT. Så her er det to spor... Et med sirkulær basert på gammel teknologi(Pryme) og et nytt basert på high tech(CNT/BCS). Jeg ville selv valgt CNT dekket selv om det var litt dyrere siden kostnaden ville bli spart inn på fuel economy, pluss at det ville være sikrere i trafikken...
nopetter
28.10.2021 kl 10:55
6426
ingen problemer med å skjønne det, men det er allerede stor konkurranse om resirkulering av dekk, og tilslutt er det pengene som bestemmer om disse blir produsert til ordinært bruk, disse stoffene brukes sikkert allerede i racing formål i dag der de kan lage harde myke og medium blandinger i det samme dekket alt etter som, og prisen er sikkert astronomiske ift et vanlig dekk. vanlige forbrukere har det med å kjøpe det som er billigst i markedet uansett, og det er der volumene ligger
derfor sendes bla mye av husholdningsavfallet til sverige fra norge fordi avfallsselskapene får best pris i sverige, selv om dette ikke hadde noe å gjøre med det du skrev
derfor sendes bla mye av husholdningsavfallet til sverige fra norge fordi avfallsselskapene får best pris i sverige, selv om dette ikke hadde noe å gjøre med det du skrev
Det er vel tenkt at BCS skal selge containere med produksjonsutstyr for carbon nano fibre til kunder, eks til Japan.
Har BCS bygget, bygger, eller har på lager slike containere? Hvor langt er de i denne prosessen om de får en ordre?
Har BCS bygget, bygger, eller har på lager slike containere? Hvor langt er de i denne prosessen om de får en ordre?
Joda, men her kan jo BCS kanskje være en prisdriver i og med at det må produseres såpass store kvanta at det uansett blir uhorvelig lønnsomt. Hva veier et dekk i dag? 12-15kg. Erstatt det med 1% CNF/CNT til en pris på 3000-120 000 kroner kiloet. For 4 dekk er ekstrakostnaden på 1440-72000 kroner alt etter hva slags kvalitetsøkning man måtte ønske.
For å si det sånn. Hadde selgeren av dekk sagt til meg at disse dekkene koster 5 høvdinger ekstra men du bruker 2-3% mindre bensin og varer 3 ganger lenger enn "normale" dekk så hadde jeg lagt de fem ekstra lappene på bordet! Men det er det kanskje ikke alle som ville gjort, der skal jeg være enig med deg...
For å si det sånn. Hadde selgeren av dekk sagt til meg at disse dekkene koster 5 høvdinger ekstra men du bruker 2-3% mindre bensin og varer 3 ganger lenger enn "normale" dekk så hadde jeg lagt de fem ekstra lappene på bordet! Men det er det kanskje ikke alle som ville gjort, der skal jeg være enig med deg...
Redigert 28.10.2021 kl 11:33
Du må logge inn for å svare
Nei, BCS skal selge CNF og CNT til kunder og eie produksjonsutstyret selv. Det er derfor de trenger en større emisjon hvis de får en større ordre. Hvis Japanske kunden eller andre skal ha mange tonn CNF levert i løpet av 2022 så må BCS kjapt skalere opp produksjonen sin ved å produsere og sette ut kontainere mye kjappere enn original plan og det er derfor de har bedt om emisjonsfullmakt. De har nok cash til å bygge en del flere kontainere enn de har per i dag, men ved større ordre må de ha emisjon for å kunne øke produksjonskapasiteten kjapt nok...
nopetter
28.10.2021 kl 11:40
6333
det som gjøres i dag for å gjøre disse billigere er å blande inn plast stoffer i dekkene, særlig ser man det i øst europa på trailere. dette og flere andre grunner som lønn, billigere fuel m.m. har gjort at dem har overtatt det nordiske transport markedet pga de da klarer å frakte varene til priser som ingen i norden kan konkurrere mot.
det koster vel i snitt ca 9-10 mill per enhet å lage disse for BCS husker ikke hvor lang tid de brukte per enhet men det blir å se hvilken avtale som landes i japan om de blir lisens laget der. de tenker vel også på kostnadene med å produsere de fabrikk modulene, og med de høye produksjonskostnadene vi har her på berget så spørs det om de ikke flytter dette ut av landet
det koster vel i snitt ca 9-10 mill per enhet å lage disse for BCS husker ikke hvor lang tid de brukte per enhet men det blir å se hvilken avtale som landes i japan om de blir lisens laget der. de tenker vel også på kostnadene med å produsere de fabrikk modulene, og med de høye produksjonskostnadene vi har her på berget så spørs det om de ikke flytter dette ut av landet
zxcvbnm
28.10.2021 kl 12:57
6185
Bergen Carbon Solutions: Letter of intent signed with a major Japanese company to develop an additive-solution for use in anode-graphite for lithium-ion based batteries.
(Bergen, 28 October 2021): Bergen Carbon Solutions AS (BCS, OSE:BCS) today announces that we have signed at LOI to develop a business relationship with a major Japanese company where the overall goal is to create, and bring to market a “ready to use” additive solution that can be used in the anode-graphite for lithium-ion based batteries globally. The solution aims to increase conductivity and reduce resistance in battery anode materials utilizing green carbon nanofiber (CNF) from BCS.
“Together we are aiming to bring to market the worlds greenest and most efficient carbon nano-additive for graphite anodes, used in lithium batteries, especially for use in the automotive sector. The additive aims to give the battery-producers the possibility to further increase the range, charging speed and lifetime cycles of their batteries, where we at the same time are bringing down the CO2 emissions. This is a potential gamechanger in the market” says CEO Jan B. Sagmo.
(Bergen, 28 October 2021): Bergen Carbon Solutions AS (BCS, OSE:BCS) today announces that we have signed at LOI to develop a business relationship with a major Japanese company where the overall goal is to create, and bring to market a “ready to use” additive solution that can be used in the anode-graphite for lithium-ion based batteries globally. The solution aims to increase conductivity and reduce resistance in battery anode materials utilizing green carbon nanofiber (CNF) from BCS.
“Together we are aiming to bring to market the worlds greenest and most efficient carbon nano-additive for graphite anodes, used in lithium batteries, especially for use in the automotive sector. The additive aims to give the battery-producers the possibility to further increase the range, charging speed and lifetime cycles of their batteries, where we at the same time are bringing down the CO2 emissions. This is a potential gamechanger in the market” says CEO Jan B. Sagmo.
Ikke noe håp for Bergen NANO ECO CARBON Norway da robotp?
PURE REN WASSERKRAFT
NM Størrelse,renhet 1 2 3
PURE REN WASSERKRAFT
NM Størrelse,renhet 1 2 3
Og i batterier kan man jo ikke bruke det Petter No no
Ja, det skal ikke mange gram CNF i batteripakkene før vi snakker tonnevis med CNF i salg per år...
nopetter
28.10.2021 kl 13:10
6175
ja dette var noe helt nytt, jeg leste for noen dager siden at japanerne drev og forsket med svovel og CNF, dette har det ikke stått om noen steder
Redigert 28.10.2021 kl 13:13
Du må logge inn for å svare
VanDiemen7
28.10.2021 kl 13:12
6243
Detter er uten tvil den mest spennende intensjonsavtalen hittil. Elbilmarked fremover. Big in Japan!
Molbre
28.10.2021 kl 13:14
6225
Ikke et Japansk selskap, men et MAJOR Japansk selskap :-)
Og folk selger på 2-4% oppgang, herregud :-)
Og folk selger på 2-4% oppgang, herregud :-)
Redigert 28.10.2021 kl 13:15
Du må logge inn for å svare
Londonmannen
28.10.2021 kl 13:15
6367
Hør, hør CEO: «This is p potensial game changer in The market.» Lyder som musikk i mine ører!
De som selger nå, GIR fra seg noe som blir enormt mye penger på sikt! Nå må til og med traderne bruke hodet og ikke være så kjappe på knappen. Våkn opp :-D
Tja,GIGA POWERWALLS, ECO CARBON er det mulig eller ECO NANO CARBON ROMDRAKT?
VanDiemen7
28.10.2021 kl 13:16
6438
Japan
Mazda.
Datsun.
Toyota.
Lexus.
Scion.
Daihatsu.
Nissan.
Pick n choose.
Mazda.
Datsun.
Toyota.
Lexus.
Scion.
Daihatsu.
Nissan.
Pick n choose.
Eller MITSUBISHI,søkt patent EU innvilget
Molbre
28.10.2021 kl 13:37
6308
nopetter skrev dette er defentlig en game changer
Hva tenker du om kursutviklingen nå, er det robotene som jobber som gal for å holde kursen nede eller er ikke denne avtalen sammen med det andre som er kommet i det siste verdt mer enn ett par % oppgang :-)?
Et normalt elbil batteri på en elbil veier per i dag 540kg. Det meste av denne vekten er anode og katode materiale. Hvis de bruker 20 gram CNF så snakker vi et potensiale på 70 tonn på årsbasis. Det vil isåfall bety at CNF utgjør 0,0037% av batteriet. Jeg aner ikke om dette er mye eller lite, men det er et helt sykt potensiale for CNF... Og 70 tonn er basert på 3,5 millioner elbiler solgt verden over. Med bedre rekkevidde og hurtigere lading vil tallet nok bli langt høyere...
BCS vil revolusjonere verden!
BCS vil revolusjonere verden!
Bullfight skrev Hvem i H... selger nå ? De bør ta ei runde med seg selv ... (:
De som selger nå vet ikke hva de gjør eller hva de eier. At noen i det hele tatt vurderer å selge nå er helt sinnsykt!
nopetter
28.10.2021 kl 13:39
6337
ja hvem andre
det står ingenting om å redusere vekten, men øke ledningsevnen slik at rekkevidden og ladehastigheten øker sammen med levetiden på batteriene. idag brukes det grafitt til anode delen denne kan de nå bytte ut med CNF
det står ingenting om å redusere vekten, men øke ledningsevnen slik at rekkevidden og ladehastigheten øker sammen med levetiden på batteriene. idag brukes det grafitt til anode delen denne kan de nå bytte ut med CNF
Redigert 28.10.2021 kl 13:45
Du må logge inn for å svare
urix
28.10.2021 kl 14:21
6130
Tviler på det, fordi det er for mange tullinger på selgersiden som ikke forstår hvor stort dette kan bli, vi snakker mange hundre kroner pr. aksje, kanskje tusen, hvem vet hvor raskt dette kan utvikle seg.
Om man ikke evner å se framover mnd. og år, så har man ikke noe i denne aksjen å gjøre, selskapet må få tid til å gjøre jobben som må gjøres, deretter kommer avtalene på rekke og rad og vi vil bli belønnet rikelig.
Venter på mer penger, da blir det kjøp om aksjen har rundet 50 eller 60 innen den tid. Uansett!!!
Om man ikke evner å se framover mnd. og år, så har man ikke noe i denne aksjen å gjøre, selskapet må få tid til å gjøre jobben som må gjøres, deretter kommer avtalene på rekke og rad og vi vil bli belønnet rikelig.
Venter på mer penger, da blir det kjøp om aksjen har rundet 50 eller 60 innen den tid. Uansett!!!
Det er mange av oss som ser akkurat det du her påpeker og vi kjøper flere aksjer hver eneste måned. Aksjer som disse traderne ikke får tak i på et senere tidspunkt. Det er snakk om veldig kort tid før det er tomt for selgere under 100 kroner, det er jeg rimelig sikker på.
Redigert 28.10.2021 kl 14:24
Du må logge inn for å svare
VårDitto
28.10.2021 kl 14:36
6131
Enda en LOI vil kanskje mange si, men det er jo et viktig poeng som jeg ikke kan se at noen i euforien har påpekt, nemlig det faktum at når nå enda et japansk storselskap går inn i en LOI, så må vi anta at dette selskapet er godt kjent med de tester og forhandlinger som har foregått i forbindelse med forrige, myyye omtalte LOI !
M a o, her er det noen som har grunn til å vite hva de gjør, og veien fram bør være enklere og kortere.
M a o, her er det noen som har grunn til å vite hva de gjør, og veien fram bør være enklere og kortere.
Lakshmi
28.10.2021 kl 14:37
6192
Enda ett LOI, håper vi snart får se signerte "store" kontrakter, denne stigningen i dag, vil snart falle tilbake om vi ikke får noe annet enn LOI,,,
urix
28.10.2021 kl 14:42
6149
Og du vet at når tullingene for noen dager siden klarte det idiotiske kunststykket å dumpe aksjen aksjen fra 44 kr. til ned på 41-tallet fordi Foretaksregisteret hadde registrert en fullmakt fra styret om å beslutte å øke kapitalforhøyelse, da er det åpenbart noen som ikke har skjønnt en dritt.
Å ha mulighet til å ordne penger kjapt om det kommer en stor avtale er etter mitt syn smart, men her ble det sett på som negativt, da må det etter mitt syn være mange tullinger der ute som ikke forstår forretningslivet.
Å ha mulighet til å ordne penger kjapt om det kommer en stor avtale er etter mitt syn smart, men her ble det sett på som negativt, da må det etter mitt syn være mange tullinger der ute som ikke forstår forretningslivet.
Disse kommer til å bli parkert. Men jeg er overrasket over at det ikke er langt flere grønne fond og diverse på vei inn i BCS for en mer soleklar kandidat for å kjøpe skal du lete lenge etter... Men de kommer vel om noen år når inntektene er langt høyere og prisen deretter også... Ikke rart mange velger å kjøre eget løp når slike diamanter får ligge helt i fred fra de som egentlig skal skape merverdier for kundene sine...
nopetter
28.10.2021 kl 14:49
6094
da får du kontakte dem som har programmert tullingen, hvis du da finner dem. hos hovedaksjonæren er det ikke slakk i mosingen :))
Redigert 28.10.2021 kl 14:52
Du må logge inn for å svare
Molbre
28.10.2021 kl 14:52
6084
:-) er jo ingen som selger her, bare roboten som driver litt på for seg selv :-)! Ingen store poster til salgs, lurer på når første kommer! Dårlig børs i dag er nok også med på å bremse oppgangen!
Redigert 28.10.2021 kl 15:04
Du må logge inn for å svare