BCS - Inngår salgsavtale med Nanoshel UK - første kommersiell av

elnomi
BCS 22.10.2021 kl 12:43 138284

BCS melder om den første kommersielle avtalen. I går ble det meldt at teknologien er godkjent av det japanske selskapet og i dag kommer den første salgsavtalen. Her er det bare å spenne fast setebeltet videre fremover denne høsten

Bergen Carbon Solutions: Enters into sales agreement with Nanoshel UK
(Bergen, 21 October 2021): Bergen Carbon Solutions AS (BCS, OSE:BCS) has entered into a sales agreement with Nanoshel UK Limited (Nanoshel), representing the first major commercial agreement for the company. The agreement is expected to have an annual value of NOK 5 million.

“We are excited to have our first large-scale sales agreement with a partner like Nanoshel, with prices within our guided range. They are a significant supplier of materials for the research and development industry, and we are confident that their costumers would prefer our green carbon-nano fiber over existing highly polluting manufacturing of Carbon nano materials ” says CEO Jan B. Sagmo.

Bergen Carbon Solutions has entered into a sales agreement with Nanoshel, where the annual value is expected in the range of NOK 5 million. Nanoshel delivers over 1.000 different products to the research and development industry.

“This agreement gives Nanoshel an opportunity to take an active part in the green material revolution that we are experiencing today. We are looking forward to delivering green carbon nanofibers to our customers,” says Vivek Gupta, Managing Director of Nanoshel.
https://newsweb.oslobors.no/message/544898
Peftaus
11.11.2021 kl 16:55 2943

Som Jan sier det blir naivt at man ikke forventer konkurrenter. Coca cola har fått mange konkurrenter.
Pepsi er like stort. Markedet for Brus kan ikke sammenligner med Cnf. Flere miliarder menesker drikker brus hvar dag i mange mange år. Nå er det lettere til å kopiere teknologi en 100 år tilbake. Bcs har litte sjansen til å lykke hvis Kineserne kopier teknologi. Bcs kan selfølgelig lykkes med sin teknologien men de er langt i fra det mange her på forumet forventer. Markedet er forliten på grunn av Cnf pris og det blir ikke betydelig større i flere år fram i tiden. Selskap selv forventer 10 milliarder i 2025. Det er jo ingenting med tanke på at det sikkert kommer flere konkurrenter. Kursen skal betydelig ned hvis det ikke kommer noe konkrete avtaler snart.
Best at jeg ikke kommenterer mer her på forumet.
LYKKE TIL.

rockpus
11.11.2021 kl 17:00 2955

Coca Cola produseres jo på lisens over hele verden av en mengde ulike selskaper..

Den er grei. Men poenget er at selv om CC ikke har patentert brusen sin, så er det ingen PR dags dato som har klart å kopiere måten brusen lages på. Og det er mange som har forsøkt.

Det er klart at verdiene i BCS ligger i teknologien de har utviklet til å skape CNF med CO2 som råstoff. Den kommer de aldri til å gi fra seg frivillig. Men hvorfor skal de etablere moduler i utlandet når CO2 kan fraktes til Norge? Enn så lenge er det mer enn nok CO2 tilgjengelig i Norge til å produsere CNF til kunder i utlandet. Og kunder har BCS mer enn nok av.

For min del må du bare fortsette å kommentere, men inntil du blir enig med deg selv hva du mener, tar jeg ikke dine innspill seriøst. Til det preges de for mye av hvilke posisjon du har i BCS. Og når det er det som er avgjørende for om du er positiv eller negativ til BCS sin fremtid, da blir det du kommer med bare pølsevev, enn så lenge.

Lykke til hva du enn investerer i. Men du må slutte å tro at du med dine skriblerier evner å påvirke kursutviklingen. Det er helt andre og betydelig større krefter som er avgjørende for hvilke vei kursen skal gå.

Se til å voks opp! Det du prøver på lyser det barnehage av. Og at du later som om du har problemer med rettskrivningen din i form av innvandrer-norsk, topper kransekaka totalt.
Er så lei av tradere som deg som tror de kan påvirke noen og noe som helst. Folk flest har IQ, og det du prøver deg på er latterlig. Rett og slett, Latterlig! Igjen, Voks opp, og legg fra deg dette barnehage-spillet ditt. Ingen voksne menn med IQ holder på slik som du gjør.

Alle og en hver skjønner at ved nyhets-tørke så daler gjerne kursen litt, og robotene utnytter dette til det fulle. Men ingen vet når neste nyhet tikker inn. I morgen er det Plug and play time i Japan. Hva om vi får noen oppmuntrende meldinger fra dette i morgen... f.eks.?
Da er det rett opp igjen, for det de holder på med i Japan er ikke småtterier. Og så er det alle disse LOI'ene, som ingen av oss aner når blir børsmeldt. Noen kan være negative, andre kan være ekstremt positive. At noen velger å bruke trading som den lureste strategien nå får være deres sak... Jeg ser på det som helt høl i huet, men det kun min mening. Hvis jeg hadde solgt, så kunne jeg aldri ha funnet på å brukt tid her inne for å selv få en bedre posisjon igjen. Det er så teit og herregud så irriterende å se.
Da det er sagt, jeg kommer IKKE til å selge, bare for å få sagt det og :-)
Rule
11.11.2021 kl 18:32 2823

Enig - signalerne er som trader vinden blæser. Peftaus (forlæns=kurs op) - Suatfep (baglæns= kurs ned). Du må have disse 2 nick's så vi andre kan holde styr på hvilken tunge der taler :-)

Helt enig GemeFattern. BCS trader jeg ikke. Litt humper på veien, men det går sakte men sikkert opp, før det plutselig smeller opp. Tar aldri sjansen på å stå på utsiden.
Redigert 11.11.2021 kl 20:41 Du må logge inn for å svare
Peftaus
11.11.2021 kl 19:20 2724

Store svingninger har vi sett før. Du vet selv at uten Japan er Bcs tilbake på 20 tallet. Jeg fikk ikke inntrykk at Jan b Sagmo selv tror på kontrakt i Japan. Se siste intervju.
Om markedet vill jeg ikke kommentere mer. Det står i selskap presentasjon hvor stor markedet er i dag og hvor stor markedet kommer til å bli for exempel i 2025. Alt annet
er bare spekulasjon. Jeg kjøner at det er furtsatt mange som er i minus og ønsker kursen opp. Mange av de skal selge seg utt med en gang de kommer i plus noen kr.
Det at meldingen kan komme når som helst har jeg hørt ganske lenge nå. Ikke glem at det kan komme negativ melding også. Du vet hva kommer til å skje hvis det skjer.
Bcs i oppstart fase er priset til halvparten av global markedet. Det er litt mye synes jeg.
LYKKE TIL
Peftaus
11.11.2021 kl 19:30 2684

Det som du kommenterer innvandrer - norsk mitt for meg betyr at du ikke har noe bedre arrangementer. Angående IQ.
Det stemmer at folk flest har IQ. De fleste vurderer ikke selskap på forumet heldigvis.

Lykke til?
Jeg har satt meg inn i mer enn du kan tenke deg, alt du sier preller av meg som vanndråper på gåsa.
Lykke til selv?
Peftaus
11.11.2021 kl 19:53 2609

Det som du har satt deg inn betyr ikke at du har rett. Betyr egentlig veldig lite for kursen. Uten Japan 20 tallet igjen.
Cnf er rett å slett altfor dyrt til å bruke den i stor skala.
Kursen gikk mye opp fordi mange forventer svar fra Japan som kanskje blir negativ. Etter siste intervju med Jan tror jeg ikke lenger at det kommer melding fra Japan.

Fabrikk, batteri, voldsomt økende marked, verdensledende teknologi, ubegrensede muligheter, Osv osv osv... Du skremmer ikke meg, tradergutt.
MacT
11.11.2021 kl 20:07 2579

Håper du sover godt når du prøver å manipulere folk til å selge. Må jo være litt flaut når det blir så gjennomsiktig. Hadde tapt 130.000. om jeg hadde hørt aksje "eksperten" peftaus for to uker siden🤫
MacT
11.11.2021 kl 20:08 2564

Håper du sover godt når du prøver å manipulere folk til å selge. Må jo være litt flaut når det blir så gjennomsiktig. Hadde tapt 130.000. om jeg hadde hørt aksje "eksperten" peftaus for to uker siden🤫
Peftaus
11.11.2021 kl 20:18 2531

Peftaus var negativt på 60 tallet. Når kursen har falt på 20 tallet var peftaus positivt. Du kunne tjene mer hvis du har hørt på meg. Men vi snakkes igjen om ikke så lenge.
Jeg fikk inntrykk at Jan B Sagmo tror ikke selv lenger på Japan. Uten Japan og stor batteri produsert (Panasonic)
Er BCS tilbake på 16 kr.
Rule
11.11.2021 kl 21:11 2391

Fik lige lyttet til Q3 præsentation igen. I Q#2 spørges der til om der er sammenhæng imellem batteri mulighed og at man påtænker fabrik. Sagmo siger at det er rigtig observeret og forklarer om hvor vildt potentialet er for batterier. Tid: 24:38. Ydermere så ser vi at de - som jeg forudsagde - fordi de er meget tidlig i introduktionen af deres teknologi - finder store forbedringer ved at lave deres egen styring. Plus de har store besparelser ved skala effekt på fabrik. Alle firmaer ønsker sig idag en grøn profil - vindmølle selskaber laver recycle-able vinger. Alle firmaer vil være grønne og CO2 neutrale. Hvem vil købe traditional CNF, hvis du kan få BCS til samme pris...? Svar: Ingen. I Q3 presentationen - "vi har veldig, veldig mange kunder og flere kunder kommer til." tid: 56:05
Rule
11.11.2021 kl 21:13 2395

De har produceret CNF fra kl. 8:00 til kl 23:00 hver dag den sidste lange periode...
Gork
11.11.2021 kl 21:57 2313

Endelig bort fra ekspertene på merkevarebeskyttelse (CC) til noe fornuftig å diskutere. Enheten kan produsere 6.5 tonn CNF pr år, betyr det 24 t drift? I så tilfelle vil2 skift gi ca 362 kg pr mnd. Får man 10.000 pr kg er ikke matematikken vanskelig. Er dette kvalitet CNF1/2/3? Jeg vet ikke, er kvantiten avhengig av CNF kvalitet, jeg vet ikke, skulle likt å vite. Uansett setter man en middelverdi mht kvalitet og kvantitet, hvor snittpris er 7.000 kr pr kg, gir dette ca 2,5 mill pr mnd, dvs ca 30 mill pr år. Sannsynligheten for at de går i pluss i 2022 er derfor svært god. En fabrikk i Mosjøen, vil med samme forutsetninger gi ca 94 mill pr mnd. Da skulle resten være greit.
EcoNano bør ikke være vanskelig å selge i disse dager.
Redigert 11.11.2021 kl 21:59 Du må logge inn for å svare
rockpus
11.11.2021 kl 22:46 2235

"Jeg fikk inntrykk at Jan B Sagmo tror ikke selv lenger på Japan. Uten Japan og stor batteri produsert (Panasonic)"

Enten så lyver du bevisst, eller så har du ikke hørt den samme presentasjonen som meg!
Sagmo understreket at en LOI ikke gir garanti for kontrakt, og at det like gjerne kunne være BCS som avslutter fordi man ikke blir enig om beløp. Dette kunne kanskje knyttes til den Japanske LOI der et Japansk selskap har testet produktet med tilfredsstillende resultat. Men rett etter så kunne han ikke skjule sin optimisme knyttet til den siste LOI med en Japansk batteriprodusent. Her var det mer enn tydelig at det snart kan komme en signering. Det er vel totalt tre ulike LOI-er bare i Japan alene..
At du forsøker å spre usikkerhet for å gagne din egen tradingposisjon, er en ting. Men at du kommer med løgner for å forsøke å komme deg rimelig inn igjen, er direkte skammelig. Du gjemmer deg godt bak ditt anonyme nick..?
umoe
11.11.2021 kl 22:57 2208

Har trua så det holder, kjøpte mer på dippen i dag.

Elon Musk har også frigjort kapital. Til alle der ute. se Q3 presentasjonen som ble lakt ut for et par dager siden. Den er veldig intresant og Sagmo forklarer seg meget godt.

Ja, Elon kan kjøpe BCS. Oppgjør i TSLA-aksjer. 1 BCS aksje betales med 1 TSLA aksje.
Potelus
12.11.2021 kl 00:04 2037

Jeg kan forsåvidt forstå at man lar seg irritere litt av Peftaus' åpenbare forsøk på å snakke kursen opp eller ned alt etter hvor han befinner seg - utenfor eller innenfor.

Men alvorlig talt; er det virkelig noen som tror at en anonym kommentator på dette forumet har noen som helst slags påvirkning på kursen? Det er isåfall fullstendig ubegripelig for meg. Det eneste noen reelt sett kan håpe å oppnå ved å hausse eller baisse en aksje på et forum som dette, er å påvirke noen få småaksjonærer til å gjøre det man ønsker. Det gir null & niks utslag - 0, null, nada, nix, nichts, zero, ingenting.

Jekk en øll, slapp av, og la traderne baisse og hausse så mye de orker. Det betyr absolutt nada, og det eneste de oppnår er økt slitasje på tastaturene sine.
Peftaus
12.11.2021 kl 00:27 2021

Det er litt lite. 1 Bcs aksje 5 Tesla aksjer høres bedre ut.
MacJoJo
12.11.2021 kl 06:28 1890

Slutta på USD1063.51 i går kveld.
MacJoJo
12.11.2021 kl 06:32 1887

Lar en seg irritere så bryr en seg.

Bryr en seg kan det lett påvirke investeringsbesluttningene.

Mange ferske aksjeeiere i BCS, lett nervøse pga at de allerede har vært med på en halvering.

Ikke rart om enkelte tar en kjøps- / salgs-besluttning på grunn av Peftaus.
urix
12.11.2021 kl 06:38 1855

Takk skal du ha, MacJoJo !

Kurs på dollar, 8,69 kr gange en Tesla - aksje = 9241 kr. Ja, takk, I will make a deal!!

Jeg tillater meg ikke å ta imot direkte løgn og vås fra en 13-åring som tror og prøver å manipulere folk til å selge slik at han selv kan få bedre inngang med tradingen sin. Så jo, det synes jeg er temmelig rart hvis folk lar seg ta beslutninger av dette barnet.
MacJoJo
12.11.2021 kl 07:31 1751

Det er mange rare dyr i arken, så det finnes helt sikkert en del som ikke har gjennomskuet trollet.

Dessuten er det slik at trolling er ikke no morsomt hvis en ikke får oppmerksomhet/reaksjoner/irritasjoner.

Amen. Ut fra den siste uttalelsen til Paftaus må nesten min diagnose at han er bi-polar utvides til å ha hørselsproblemer i tillegg. For ikke skjønner jeg hvordan han evner å oppfatte CEO dom tvilende til at det blir avtale i Japan. Eneste forklaringen kan være at han sliter med dårlig hørsel. For såvidt ingen uvanlig lidelse i Norge. Men i så tilfelle burde han bruke noe av sin kapital til å anskaffe seg et høreapparat. For det er jo synd at han skal kunne gå glipp av en slik gylden mulighet i aksjemarkedet pga at han misoppfatter CEO så til de grader.

Selv er jeg ikke i tvil om at BCS er et kommende monster innen norsk industri. En batteriavtale i Japan vil kreve langt mer CNF enn det en eneste fabrikk i Mosjøen kan makte å levere. Og et gjennombrudd i det internasjonale markedet generelt og det japanske markedet spesielt, vil kreve en enorm vekst i produksjonskapasiteten.

Dersom du opererer med den slags prising på BCS såvskjønner jeg enda mindre dine negative innspill. 5 Tesla aksjer for hver av mine BCS? Jatakk, da skal jeg seriøst vurdere salg. ;-) Lover!
MacJoJo
12.11.2021 kl 08:08 1639

Batteriavtale i Japan vil selvsagt medføre at de bygger en ny fabrikk i Japan. Regner med de har CO2 nok der også, så slipper de frakt.
Peftaus
12.11.2021 kl 08:12 1684

Vi sees på 20 tallet igjen. Hilsen peftaus.
proffen
12.11.2021 kl 08:28 1627

Det må bli etter en splitt på aksjen når den har passert 2000.- :)
nopetter
12.11.2021 kl 08:45 1559

det er ennå å se, HVIS de gjør det så blir det ikke uten at sagmo har tilsyn med modulene året rundt. da blir modulene bare kopiert av asiatene noe de er verdensmestere i å gjøre