Hvorfor faller norske Lpg aksjer og amerikanske stiger

Just me
AVANCE 26.10.2018 kl 23:15 3289

Hele uken har Dorian Lpg steget jevnt og trøtt og står nå i 8,19$, høyeste i år var 8.8.

De norske Lpg selskapene har falt hele uken. De konkurrer i samme marked og får vel de samme ratene i spotmarkedet.

Er det shorterterne som styrer showet?

Redigert 20.01.2021 kl 17:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.10.2018 kl 23:28 3269

Tenkt på det samme. Kjøpte mer avance i dag. Har tro på at 19-20 er bunnen nå også.
kodenavn
27.10.2018 kl 00:02 3222

Det er tull addyfred. Ratene er rundt 25 k
undrende
27.10.2018 kl 00:14 3201

mye rart her, mange kokker, mange rare meldinger.
vel, kodenavn har rett ift ratene sånn ca.....
Avance har voldsomme utfordringer ift til økonomi, er blodrødt fortsatt. Har nettopp begynt så vidt å tjene noe cash.
BWLPG har jeg mer troa på, men som annonsert for ca 14 dg siden på en av trådene her, så valgte jeg å ta gevinst på 38 + Ikke inne enda, men mulighetene har vært der fra drøye 35 og opp mot 37 mange ganger. Har sett syklusene i disse i hele 2018, store variasjoner, men skal legge til at jeg har trua. Skal nok ta et bet, elr to igjen, men ingen hast
undrende
27.10.2018 kl 00:44 3164

øhhh, kom vel i skade for å si at jeg syns det er mye rart her, da mente jeg vel helst alle lpg trådene siden i januar sånn ca....
var ikke representert på gamle forumet, men savner noen derfra som f.eks longsitinbulkl m/fl
Redigert 27.10.2018 kl 00:46 Du må logge inn for å svare
cold
27.10.2018 kl 02:57 3097

Dere må være ytterst forsiktige med aksjer nå i disse bjørnetider. Det er mye som taler for at dette er noe langt verre enn en korreksjon. Det blir spekulert i om vi står foran gradvis blodtapping på børsen slik det gikk med Nikkei indexen i Japan fra rundt 1990 og utover. Det tok mange år før Nikkei var aldeles gruset! I vesten ble vi smittet av den japanske syken med null- eller svært lav vekst og nullrente politikk. Dette har ført til en gjeldsoppbygging verden aldri før har sett. Vi har sett børsene stige til astronomiske høyder, takket være enorm pengetrykking, såkalt QE, som har blitt pløyd inn i aksje - og obligasjonsmarkedet. Resultatet er at bobla har blåst seg opp til enorme høyder som og selvfølgelig vil superbobla sprekke. Situasjonen nå er så ille at krakket for 10 år siden vil fortone seg som en liten "korreksjon". Den største smellen kommet nå og vil være helt enorm. Som sagt frykter jeg sakte blodtapping gjennom mange mange år. Folk blir lurt til å tro at "korreksjonen". Resultatet blir at fotmuene forvitrer sakre mens folk ikke forstår hva som foregår. Det er det som er så farlig med en repitisjon av det japanske børskrakket. Likheten er i hvertfall slående.
Jeg har nevnt bobler i aksje og obligasjoner blåst opp til uante høyder med billig kreditt. Men jeg nevner også ny amerikansk boligboble, Italia, Brexit og ikke minst Kina som nå lider fryktelig på grunn av amerikanske tariffer. Trolig vil alt smelle på en gang. Derfor, vær ytterst forsiktige nå.
cold
27.10.2018 kl 02:59 3095

Dere må være ytterst forsiktige med aksjer nå i disse bjørnetider. Det er mye som taler for at dette er noe langt verre enn en korreksjon. Det blir spekulert i om vi står foran gradvis blodtapping på børsen slik det gikk med Nikkei indexen i Japan fra rundt 1990 og utover. Det tok mange år før Nikkei var aldeles gruset! I vesten ble vi smittet av den japanske syken med null- eller svært lav vekst og nullrente politikk. Dette har ført til en gjeldsoppbygging verden aldri før har sett. Vi har sett børsene stige til astronomiske høyder takket være enorm pengetrykking, såkalt QE, som har blitt pløyd inn i aksje - og obligasjonsmarkedet. Resultatet er at bobla har blåst seg opp til uante høyde og selvsagt vil også denne superbobla sprekke. Situasjonen er så ille at krakket for 10 år siden vil fortone seg som en liten "korreksjon". Smellen som kommet nå vil være helt enorm. Som sagt frykter jeg sakte blodtapping gjennom mange mange år. Folk blir lurt til å tro at "korreksjonen" er over også går børsen rett ned. Dere har nok sett volatiliteten de siste 3 ukene. Resultatet blir at formuene forvitrer sakte mens folk ikke forstår hva som skjer. Det er det som er så farlig med en repitisjon av det japanske børskrakket. Situasjonen forut er helt lik!
Jeg har nevnt bobler i aksje og obligasjoner blåst opp til uante høyder med billig kreditt (gratis penger). Men jeg nevner også ny amerikansk boligboble som er lokalisert, Italia, Brexit og ikke minst Kina som nå lider fryktelig på grunn av amerikanske tariffer. Trolig vil alt smelle på en gang. Derfor, vær ytterst forsiktige nå.
Redigert 27.10.2018 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
Overogut
27.10.2018 kl 15:57 2889

??? Det er bare pisspreik at aksjer generelt er blåst opp til uante høyder! De aller fleste har en historisk sett fornuftig prising til en PE på mellom 10 og 20, alt etter vekst potensialet.. Hvis man ser bortifra selskap som er i etableringsfasen, kommer jeg bare på en aksje i din katagori «uante høyder», og det er Amazon..
Overogut
27.10.2018 kl 16:16 2864

Selvsagt kan det komme et «krakk», men 1-2 år etter er man normalt tilbake i Bull... 20 år tørke på børsen som Japan hadde får man ikke globalt! Never! Med mindre det blir atomkrig..
Overogut
27.10.2018 kl 16:21 2849

Det er også tull at det er en ny boligboble i USA!
Hvor har du det ifra?? At det nå bygges mer enn markedet trenger har ingenting å gjøre med en boligboble! Tvert i mot!
really
27.10.2018 kl 17:00 2803

Årsaken til at cold kan få rett i at dette er mer enn en korreksjon ligger i multiplikatoreffekten av finanspolitikken og pengepolitikken. Underskudd i offentlige budsjetter og tilførsel av penger til markedene fyrer opp under økonomisk aktivitet som skaper store overskudd i privat sektor. Dette er ikke bærekraftig og kan til slutt føre til Japan lignende tilstander. US alene går med et underskudd på en trilliard USD årlig nå, til tross for at økonomien går så det griner. Uforsvarlig er en grei beskrivelse og de skal være sjeleglade de har et uavhengig FED som trekker forsiktig i bremsene.

Det som gjør at systemet ikke kommer til å kollapse på noen år er at de store amerikanske selskapene tjener så mye ute at et oppveier en betydelig del av ubalansen.
Overogut
27.10.2018 kl 18:07 2754

Gjentar at det kan bli en større korreksjon eller krakk, men ikke grunnet de punktene Cold listet opp! Må mere til enn noen få kortsiktige uromomenter.. Blir heller en kombinasjon av psykologi, masse suggesjon og «saueflokk», og da er vi tilbake til Bull etter relativt kort tid..
Redigert 27.10.2018 kl 18:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.10.2018 kl 18:23 2730

Jeg vet ikke. Men har forstått Overogut. Har sett det over lengere tid.
addyfred
28.10.2018 kl 20:34 2444

Hei og god søndag :)

Kodenavn:
Ratene er ikke 5-6k, men var i skrivende stund ned 5-6k. Min feil! Så får den kommende uke bli av innbringende art.
Slettet bruker
29.10.2018 kl 20:48 2175

Dorian ned 7%
Dividend
29.10.2018 kl 21:35 2118

kodenavn

har du de siste ratene? Avance hoppet ganske bra kl 15. Er det omtrent da dagens rater blir publisert? Jeg tror ikke vi skal legge alt for stor vekt på at Doran falt over 5%. Den amerikanske børsen er overpriset men dette gjeder i stor grad teknolgisektoren med FAANG i spissen. Når disse faller drar det med seg hele børsen.
Slettet bruker
29.10.2018 kl 21:39 2111

Hvem vet hvorfor de faller.
Dividend
29.10.2018 kl 21:42 2106

Fokuset framover nå rettes vel mot Q3 som vil bli bedre enn mange analytikere fryktet. Oppgraderinger bør være i vente, særlig for Q4, hvor de sterke ratene fra de siste 3-4 uker(fram til fallet i forrige uke) kommer inn på P/L.
kodenavn
29.10.2018 kl 22:30 2043

Dnb i dag :VLGC (USD 24,425/day)