Finansiering og emisjon

Regjeringen
NOM 27.10.2021 kl 13:34 1309

Åpner denne tråden fordi jeg i dag fikk høre at det for tiden tilrettelegges en emisjon for NOM.
Tilrettelegger skal være Clarksons Platou.

Kan dette være årsaken til nedgangen vi nå ser?

Hvis informasjonen er riktig betyr det også at andelen for lånefinansiering sannsynligvis er i orden eller på vei til å bli det.

Tror dette tidspunktet kan være optimal inngang såfremt at emisjonskursen er satt lavt for å ivareta nåværende aksjonærer.


Fantilopen
27.10.2021 kl 14:40 1186

Jeg tror du er misinformert.

Ivar sa i går kveld at han forventet finansieringen å være klar mot slutten av året. Da er det Clarksons oppgave som finansielle rådgivere å sørge for best mulig kurs i forkant. Vi kan forvente nyheter om banklån og endelig offtakeavtaler inkl finansieringsbidrag før de kommer med rykter om emisjon.

Enten prøver du å lure aksjonærer for å få billig inngang selv, eller så blir du brukt som nyttig idiot av noen andre som ønsker billig inngang.
Regjeringen
27.10.2021 kl 15:42 1059

Ja, din analyse er riktig. Jeg blir brukt som nyttig idiot. TWS.
Men, glad for at jeg ikke har vært så nyttig for Ivar at jeg har sittet som trofast aksjonær i 10år med hull i lommeboka.
I så tilfelle, har jeg ikke den lange erfaringen som dere besitter.
Hva tenker du er best mulig kurs i forkant..4kr?

Fantilopen
27.10.2021 kl 16:00 1009

Jeg tenker 4-5 kroner.
Når emisjonen blir annonsert forventes det at NOM er helt derisket med unntak av snags under bygging og diverse hyling og lenkeaksjoner.

Hvis nom får god publisitet i media samtidig så kan den gå til 7-8 kroner av ren FOMO