Pho Når kommer det storfisk på aksjonærlista

fjellmann1
PHO 27.10.2018 kl 11:20 15159

Vi er mange her på forumet som ser potensialet med enorme vekstmuligheter i et kreftmarked i usa på 35MRD.
Når skal finnansmarkedet våkne opp?
Redigert 21.01.2021 kl 09:08 Du må logge inn for å svare
JosefK
30.10.2018 kl 04:55 3747


Hvorfor skal jeg lese noe bak en betalingsmur som jeg vet godt fra før?
JosefK
30.10.2018 kl 05:07 3739


Jeg kan også tenke på et tall. Skal vi se... I dag vil jeg tenke på tre fantasilioner og et photocure spa-resort i karibien der pho aksjonærer kan teste ut kassert pho teknologi på hverandre. Synes du det ville være lesverdig, be my guest.

Londonmannen
30.10.2018 kl 07:30 3626

JosefK
Nå er det heldigvis ikke mange av den slag innlegg der man «tenker på et tall». De fleste anslag jeg har sett på HO kommer fra focuss og noen få andre. Hva angår focuss sine anslag, så snakker han om kurspotensiale og viser med en realistisk og forståelig beregning hvilke potensiale kursen vil ha ved f.esk. 20% av markedet i USA. Til å komme frem til kurspotensialet benytter han hovedsakelig kjente verdier; vi vet hvor mange som blir undersøkt for blærekreft i USA hvert år, noe som da de facto blir markedet, vi vet også hvor stor andel av disse som blir undersøkt på et sykehus innenfor de forskjellige MSA, vi vet hvilke pris PHO får for hver dose Cysview, vi vet at Cysview er det eneste stoffet av sitt slag som er godkjent til bruk i blærekreftdiagnostisering og vi vet at blærekreft er noe som man vil slite med resten av livet når man først har fått det. Vi vet også hvilke PE det vil være naturlig å benytte på et vekstselskap.

Eller vil du påstå at noen av disse tallene er tall man kun tenker på eller tar ut av luften?

Så din påstand om at man «tenker på et tall», så blottlegger du bare at du ikke har lest deg opp på PHO, blærekreft eller det amerikanske markedet, samt at du ikke skjønner hvordan man beregner potensialet til en aksje gitt de overnevnte verdiene er kjent.

Derfor ber jeg deg om slutte å kaste frem påstander av den typen du gjør, når du med det tilkjennegir din egen inkompetanse på områder som burde være elementære å ha kjennskap til når man driver med aksjer. For slik du går ut mot focuss og andre her på forumet, og hevder at her kun tas «tall ut av luften», så latterliggjør du kun deg selv. Akkurat det kan du spare deg for.

At du kan sitte på tall som gjør at du er uenig i det focuss kommer med, der kan så være. Men da foreslår jeg at du kommer med tall/utsagn/beregninger som kan imøtegå det focuss og andre kommer med. Men å kaste ut slike påstander du gjør er bare, unnskyld meg, latterlig og bidrar kun til å sette deg i et latterlig lys. Og det lyset vil ikke bli mindre grelt etter Q3 er presentert.

Ha forøvrig en meget god dag! Håper solen skinner på deg også!
kreinh
30.10.2018 kl 07:45 3588

Jaxxi. Hvis disse tallene er halvdelen så gode som du har regnet deg frem til, burde ikke selskapet ha meldt positiv profit warning? Markedet er avventende og usikker. Det er også jeg, men jeg selger ikke...
Slettet bruker
30.10.2018 kl 07:57 3550

Profit Warning kan bare gis på eksisterende resultater, ikke forventede.
Slettet bruker
30.10.2018 kl 07:58 3546

The market is no place for fear. That is what the big boys make money from. Keep the faith brothers.
focuss
30.10.2018 kl 07:58 3544

LM
Takk for innlegg.
JosefK
Skal man kjøpe en aksje så bør man vel helst ha en grunn for å gjøre det. Skal man få en grunn for å gjøre det så er det en fordel og kunne begrunne det med tall og potensial i aksjeverdi.



kreinh
30.10.2018 kl 08:14 3498

Det som irriterer mest er at ved at selskapet er så taus og lite pr-kåt så gjør de kanskje at Marshall Wace sin short lykkes. Hadde PHO vært markeds bevisst og aksjonær omtenksom kunne de ha kjørt shorten så kraftig i minus at det ville være en tankevekker for enhver som vil prøve en short i fremtiden.
focuss
30.10.2018 kl 08:43 3421

Hvordan PHO bør vise guiding:

USA
-TURBT x millioner
-Surveillance y millioner
-First Diagnosis z millioner

Totalt x+y+z millioner

For Norden og Ipsen området må vi få info om hvordan First Diagnosis og Surveillance vil påvirkes av FDA godkjennelser eller hvordan de ser på utviklingen for disse prosedyreene i disse områdene.
Slettet bruker
30.10.2018 kl 08:47 3398

Mulig jeg har misforstått noe om hvordan dette systemet virker.
Men i utgangspunktet trodde jeg at selskapene skal oppdatere aksjonærer og markedet en gang i kvartalet. Etter hva jeg kan se så oppfyller PHO dette kriteriet. Videre er det vel normalt at et selskap skal oppdatere aksjonærer og markedet når de har noe nytt på komme med, være seg positivt eller negativt og som er meldepliktig, er det ikke sånn?
Etter q2 gikk kursen fra 30-tallet til over 60. Nå er den under 50, er det virkelig selskapet sin feil, eller skyldes dette kanskje kortsiktige tradere som kastet seg inn i papiret etter q2.
Så lenge selskapet ikke har varslet markedet om noe annet framstår PHO for min del som presentert på q2. Etter mine bedømmelser vil Schneider forsterke selskapets posisjon neste uke og jeg vil bli meget overrasket om det ikke også blir presentert en blå bunnlinje.
Photocure kan ikke rykke ut og klappe seg på skulderen hver gang noen omtaler BLC i positive ordlag.
De kunne etter mine bedømmelser vært noe mer aktive på Twitter, men det tror jeg kommer med ny ledelse.
Jeg har satt meg grundig inn i PHO før jeg investerte på 30-tallet og kjøpte mer fra 55-61 og bekymrer meg overhodet ikke over dagens situasjon. "Money talks" og når PHO leverer blå tall samt oppdaterer markedet vil vi få igjen, garantert.
SørenE
30.10.2018 kl 09:32 3301

Hej Norge

Godfred: som optrer som Legolands lakaj -- har stor respekt for Legoland og hans skriverier.

Legoland: det som får mig i blækhuset er når nogen skylder mig for noget jeg ikke har gjort eller skrevet -- basta.
Jeg er uenig med dig om at Vidar er en vanlig Pensionist -- det har jeg begrundet som du efterspøger i min tråd om Paradigme skifte
Det forhold at Vidar har drevet PHO i en årrække gør at han ikke er hvem som helst, han har stadig kontakter langt ind i direktions gangene og helt op i de røgede bestyrelses lokaler -- derfor mener jeg det er værd at løfte øjenbrynene hvis Vidar køber sig ind med en post
Du skriver at dine udtalelser er dine principper, men du klipper mit navn ind i forbindelse med "At Vidar er indsider, så der ligger misforståelsen.

Har i øvrigt selv en indgang på rundt 28 købt over de sidste 2 år -- og de er ikke til salg.

Til de som er skeptiske til resultat med overskud Q3 prøv at bruge 5 min på min tråd Paradigme skifte -- resultatet kan da godt blive +- nogle millioner -- men PHO kan da umuligt undgå at lave overskud. :-)

I øvrigt den værste manipulation af en aktie den sidste halve time i går i PHO -- tror sku at shorten begynder at brænde !!!!

Dansken
Super optimist
Redigert 30.10.2018 kl 09:36 Du må logge inn for å svare
kreinh
30.10.2018 kl 09:58 3238

Elvoquest, følger deg på ditt resonnement. Jeg er bare en utålmodig aksjonær...
Slettet bruker
30.10.2018 kl 10:01 3230

I try to be a realist wherever possible and the sad fact is that if there is no catalyst between now and November 8 we will be closer to 40kr than 60kr by the time the Q3 results are released.

Probably best to ignore everything until now and then.

Has the new CEO started yet? If so, why no message. It said he would start before November 1st, so I guess any day now
Legoland
30.10.2018 kl 10:02 3227

Du har ingen grunn til irritasjon. Ny CEO tiltrer den 1.11. Frem til da vil Dahl ikke kunne melde noe som helst for ikke aa foregripe Schneiders inntreden. Det förste en ny CEO griper tak i er aa rydde unna lik selskapet har i lasten samt aa vise selskapet tillit med kjöp av aksjer.

Her paa HO har Ipsen ofte blitt betegnet som et lik uten aa reflektere over at akkurat Ipsen har värt med paa aa holde PHO gjeldfritt og uten utvannende emisjoner. Tror personlig at Ipsens rolle i Hexvix gaar paa hell siden de som fransk selskap mangler refusjon i hjemmemarkedet og at ett tysk, sveitsisk eller en annen större aktör i fremtiden vil staa for salget i Europa. I den anledning vil PHO kunne forbedre avtalen de har der. At PHO kommer til aa terminere avtalen med Ipsen utelukker jeg pga manglende finansielle muskler samt salgsorganisasjon. Det eventyret de har gitt seg ut paa i USA er pt spennende nok. Men til naa ser det ut som om det gaar den riktige veien. Hvor bratt salgskurven blir kan vi i enda en uke spekulere om.
At MW har shortet et minimalt antall aksjer setter ekstra krydder paa debaten uten aa väre vesentlig. De tror bare noe annet enn de fleste her paa HO.
Slettet bruker
30.10.2018 kl 10:05 3217

Legg merke til at de som har noe å fare med og ikke bare gjentar seg selv hele tiden har tatt barnehage-ferie for lengst.
De har overlatt barnehagen til nervebunter, originaler og ørkesløse individer.

De oppegående holder stort sett kjeft inntil selskapet selv kommer med tall og guiding om en ukes tid.
Otard
30.10.2018 kl 10:09 3202

Det har du rett i Oppgang kommer.

Vi er inne i "stilleperioden" hehe
Legoland
30.10.2018 kl 10:16 3184

Sören, tiden er inne for aa bestemme seg. Enten skulle du slutte aa beskrive Vidar H som insider eller slutte aa hoppe i taket naar leserne tror du mener han er det. Ta den tiden du trenger, men bestem deg för du beskylder flere for aa väre min lakei.
kreinh
30.10.2018 kl 10:30 3148

Da har mine provokative innlegg lokket frem veldig gode resonnementer fra noen av de skribenter som jeg setter mest pris på her på HO. De deler med oss andre, med vektige argumenter, hvorfor de har satset så hardt på caset Photocure. Da har jeg lykkes. God 8 November!
Daniel
30.10.2018 kl 10:35 3793

Er det noen som vet hvordan Schneider har guidet når han har hatt roret tidligere?
Londonmannen
30.10.2018 kl 11:05 3734

fjellmannen1
Ja, vi er nok en del som ser potensialet til PHO i et ikke ubetydelig kreftmarked i USA. Og faktisk stanser ikke dette kreftmarkedet med USA sine grenser men strekker seg mer eller mindre over hele kloden. Men jeg støtter ledelsen i å sette fullt fokus på det amerikanske markedet ettersom det er der vi nå kan se for oss en snarlig og heftig markedspenetrering.

Når vil så finansmarkedet våkne? Jeg tror faktisk at enn så lenge er PHO verdt for lite. Leser i dagens Dine Penger fondet C Worldwide Norge og deres strategi. Her uttaler forvalter Pernille Skarstein Christensen seg om hvordan de setter sammen fondet: "Vi begynner med selskapene som har en markedsverdi på minimum 4-5 milliarder kroner. Helst vil vi ha over 5 milliarder av hensyn til likviditeten."

Jeg tror ikke at dette fondet er alene om å tenke i de baner. Og i så tilfelle innebærer det at kursen på PHO må opp i kr 162,- helst kr 231,- før et fond som C Wolrdwide Norge finner det interessant å gå inn i PHO. For de andre faktorene hun ramser opp; lav gjeld, høy kontantstrøm, dyktige ledelse og en dominerende posisjon er faktorer som enten er på plass (lav gjeld, dyktig ledelse), eller som høyst sannsynlig vil komme på plass (dominerende posisjon, høy kontantstrøm).

Så er spørsmålet da hvor lang tid det vil ta før kursen kan ha kommet opp mot kr 200,-. Ja, si det. Men gitt at vi får overraskende gode resultater i Q3 og Q4 og akselererende antgall scope blir utplassert, så vil jeg ikke bli overrasket om vi ser kurser rundt kr 200 i løpet av 1H 2019.

Men det innebærer også at når verdien på PHO passerer 4-5 milliarder, så vil større aktører kaste seg inn i dansen, og kombinert med en eventuell fortsatt sterk vekst utover i 2H 2019 og fortsatt et lavt antall aksjer i selskapet, så kan det bli et særdeles heftig 2H 2019. Blir ihvertfall utrolig spennende å se hvor kursnivået befinner seg neste år på denne tiden. Men å angi noe slikt sal jeg overlate til andre mer kompetente personer å beregne. Jeg nøyer meg bare med å konstatere at det kan bli heftig, særdeles heftig.
focuss
30.10.2018 kl 11:11 3717

LM
Ja oppgang avler mer oppgang.
Londonmannen
30.10.2018 kl 11:21 3684

investinor
Bellete uttrykte sin tilfredshet med en "bullish pipeline" så sent som august 2018. Så jeg tror nok vi kan regne med at det leveres scope jevnt og trutt. Vi får nok en ny oppdatering på Q3.
Men like viktig som at det leveres nye scope, er at brukerfrekvensen på de scopene som er levert i Q1 og Q2 18 kommer opp.
De blir også meget spennende å se hvor mange flexiscope som er levert gjennom Q3. For når andelen utplasserte flexiscope begynner å utgjøre en større prosentandel av det totale antall scope utplassert så vil vi trolig få se en meget bratt stigningskurve på brukerfrekvensen av BL scope. Men dette tro jeg ikke blir tydelig før vi kommer utover i 2019. Vi må ikke glemme at de første to flexiscope ble levert som sent som i slutten av Q2 18.
rockpus
30.10.2018 kl 12:02 3595

Takk for et godt og betimelig innlegg.
JosefK mener tydeligvis å være seriøs, men fremstår egentlig bare som en trist figur uten substans. Mye på samme måte som "Den tro tjener"..
NilsAB
30.10.2018 kl 12:08 3577

Forventer vel en melding straks, og vil se an hvordan markedet reagerer på ceo’s ombordstigning... vil tiltre før 1ste November står det. I dag og i morgen det. Karsk og wienerbrød, som en viss nellionær på Shareville pleier å si...
SørenE
30.10.2018 kl 18:21 3426

Hej Norge

Legoland: det bliver jo for dumt når jeg aldrig har sagt at Vidar er insider -- at han kender folk i bestyrelsen og på direktionsgangene er ikke ensbetydende med at være insider -- der er bare nogen der ved mere ende andre.
Insider køb skal børsmeldes -- det har vi ikke set, så er han nok ikke insider -- men hvis du tager dig tid til at læse det jeg skriver vil du se at jeg aldrig har sagt at han er insider
Insider er kun medlemmer af bestyrelsen og direktionen samt andre på et vist niveau (der er Vidar "vist" ikke mere) -- det gør jo ikke en til insider fordi man kender en ansat med mange aktier eller hvis almindelige medarbejdere køber aktier er der ingen der løfter øjenbrynene.
Det bliver for min del slut herfra

Dansken
Super optimistisk
Legoland
30.10.2018 kl 22:09 3287

Velkommen tilbake fra roturen Sören. Kjente faktisk den juridiske definisjonen paa en insider, men du glemte aa forklare hvorfor du vektlegger Vidar H's kjöp av et par aksjer saa höyt at du etterlyser opplysninger om det paa HO. Bruk motor neste gang du er paa jakt etter lakeier. Det er bare superoptimister som legger fra land i en robaat uten aa kunne ro.
rockpus
30.10.2018 kl 22:55 3230

Synes dere lager storm i et vannglass nå. SørenE har vel egentlig kun ment at det kan være av interesse at Vidar, med sin bakgrunn, igjen finner det interessant å investere i PHO. Og det har han etter mitt syn rett i.
Slettet bruker
30.10.2018 kl 23:04 3208

Hvem vet, ikke sett noe.
ITinvest
31.10.2018 kl 04:07 3113

Han er vel ikke insider pr.definisjon, men han kjenner jo PHO meget godt og hva som skjer.
Redigert 31.10.2018 kl 04:08 Du må logge inn for å svare
SørenE
31.10.2018 kl 06:08 3072

God morgen Norge

Legoland: Det er bare superoptimister som legger fra land i en robaat uten aa kunne ro.
Du glemte at skrive der inger årer var i båden og jeg ikke kan svømme heller -- det er da super optimiste -- det kan du ikke tage fra mig.
Syntes du begynder at gå efter manden nu i stedet for ballen -- lykke til

Rockpus & Itinvest -- det er præcist det det handler om

Dansken Superoptimist
Uten moter, årer og redningskrans

Slettet bruker
31.10.2018 kl 08:48 2932

HO er best når det er et diskusjonsforum, ikke når det blir en fanklubb.
Når du svarer på en innvending med: "hvad er det for noget gylle, sprøjt og tullprat at komme med." og fortsetter i samme stil, legger du jo ikke akkurat opp til noen god diskusjon, og du må nesten forvente at folk reagerer. Du bør også ha en sak, og være sikker på at du ikke misforstår din motdebattant. (les "innsider" med anførselstegn, og du kunne spart deg hele runden).

Når det gjelder selve saken er jeg uenig med Legoland. Det betyr noe (ikke veldig mye, men noe) at VH kjøper seg inn. Han kjenner selskapet og har nok fortsatt god oversikt. Og hvor lite sans jeg enn har for de andre Hanssons, tror jeg også de har fått et godt og rigtig råd. De har bare kjøpt en god aksje med dårlig timing.

Og Søren, ja Vidar har kjøpt seg inn. Han fortalte det selv i intervjuet med E24, og da stemmer det sikkert. Men om han kjøper seg på topp 50 gjenstår å se.
Redigert 31.10.2018 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
SørenE
31.10.2018 kl 09:03 2887

Hej Norge

Godtfred: godt ord igen !!! -- tror vi er mange der har den holdning du beskriver med Vidar.

Som du skriver genstår det at se på top 50 -- det ved vi på mandag eller tirsdag med den seneste opdatering, Vidar måske ikke med nu da top 50 vel er opgjort fra onsdag til onsdag -- det vil sige at de opdateringer vi får på mandag er fra i dag og og til sidste/forrige onsdag -- spændende i alle fald.

Dansken
Super optimist
Londonmannen
31.10.2018 kl 09:16 2841

Ja, når kommer en storfisk, altså en som tør vise at han er en storfisk. For det er rimelig klart at noen med økonomiske muskler står bak og dreper, kontant og effektivt, ethvert forsøk fra aksjekursen om å komme seg over 51-52. Og jeg kan ikke skjønne annet enn at dette er en aktør som har sett lyset og som ser det som helt nødvendig å fiske i opprørt vann nå før Q3 tallene blir presentert. For man skal ikke være videre godt møblert i toppetasjen for å komme frem til at ting går svært godt i det amerikanske markedet, et gigantisk marked som vil kunne gjøre underverk med verdien til PHO i årene som kommer. NOe som vil bli tydelig på aksjekursen, på grunn av det relativt lave antall aksjer, og på utbyttefronten på grunn av at selskapet er gjeldfritt, kombinert med det lave antall aksjer.

Jeg føler meg rimelig sikker på at noen der ute har brukt de siste ukene til å posisjonere seg og kommer til å fortsette med det inntil markedet våkner og velger å reprise PHO. Mulig det ikke skjer før Q3 er presentert.

Ha en fin fin børsdag!
ITinvest
31.10.2018 kl 09:42 2769

Ser jo helt klart att noen styrer kursen rudnt 50,- og kjøper seg opp. Handelsmønstert er jo helt klart.
Det er litt usikkerhet foran Q3 , så dette fungere i dene perioden.
ITinvest
31.10.2018 kl 09:56 2716

det er nesten litt komisk, se akkurat samme mønster i dag
Londonmannen
02.11.2018 kl 12:46 2509

Jepp. Og dem som ensidig stirre på kursen har nok fått litt nerver i løpet av de siste to månedene, og er nok et relativt lett bytte for denne taktikken. Men det er vel kun et tidsspørsmål før denne handlemåten ikke lenger fungerer.