AIRX – Vi er på vei mot inntektsmålet på en milliard
Airthings - dette går veien!
https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2021/10/28/7760381/vi-er-pa-vei-mot-inntektsmalet-pa-en-milliard?internal_source=sistenytt
https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2021/10/28/7760381/vi-er-pa-vei-mot-inntektsmalet-pa-en-milliard?internal_source=sistenytt
Redigert 28.10.2021 kl 07:21
Du må logge inn for å svare
Rassen
15.08.2023 kl 11:21
4772
Ikke mye som skjer for tiden… få kjøpere…. Og heldigvis ikke så mange selgere heller.
Rassen
15.08.2023 kl 11:53
4757
Kjøpte 1 aksje til 3,18 kun for å forsøke å holde kursen oppe der. Tok et tap på kurtasjen for laget. Lurt å tenke sånn? Da sparte jeg kursfall på 4% ca.
Det hjalp ikke gitt… synd.
Det hjalp ikke gitt… synd.
Redigert 15.08.2023 kl 13:31
SpinnerLab
19.08.2023 kl 15:55
4523
De heteste oppkjøpskandidatene på Børsen (E24):
– Av de selskapene vi dekker ser vi på Atea, Nordic Semiconductor og Airthings som mest sannsynlige mål.
Det sier Christoffer Wang Bjørnsen, aksjeanalytiker i DNB, om oppkjøpskandidater i teknologisektoren.
– Hvorfor er de selskapene oppkjøpskandidater?
Airthings fordi de har en unik og patentert teknologi for måling av luftkvalitet og håndtering av ventilasjon, som spiller inn mot et raskt voksende marked hvor spillere som Amazon, Ikea og Schneider Electric er på vei inn, sier Bjørnsen og fortsetter:
– Det ville vært en «no-brainer» for hvilken som helst av disse å kjøpe Airthings. Mon tro om det er derfor styreleder og hovedeier i selskapet bare kjøper mer og mer aksjer, avslutter han.
– Av de selskapene vi dekker ser vi på Atea, Nordic Semiconductor og Airthings som mest sannsynlige mål.
Det sier Christoffer Wang Bjørnsen, aksjeanalytiker i DNB, om oppkjøpskandidater i teknologisektoren.
– Hvorfor er de selskapene oppkjøpskandidater?
Airthings fordi de har en unik og patentert teknologi for måling av luftkvalitet og håndtering av ventilasjon, som spiller inn mot et raskt voksende marked hvor spillere som Amazon, Ikea og Schneider Electric er på vei inn, sier Bjørnsen og fortsetter:
– Det ville vært en «no-brainer» for hvilken som helst av disse å kjøpe Airthings. Mon tro om det er derfor styreleder og hovedeier i selskapet bare kjøper mer og mer aksjer, avslutter han.
Kaffeliv
21.08.2023 kl 11:23
4410
En aksje jeg anbefaler å følge med. Her kan det fort komme både nyheter om nye avtaler og mulig oppkjøp !
SpinnerLab
21.08.2023 kl 19:04
4408
Mange med dårlig råd i disse dager:) Og lite likvid aksje....da blir det slik....
Kaffeliv
29.08.2023 kl 10:59
4182
Ventet på ny innsidehandel fra denne, i dag kom den !! Fler som også har denne høyt på listen over mulig oppkjøpskandidater også.
SpinnerLab
29.08.2023 kl 12:36
4134
He, he, ja han handler og handler, og gir jo bare løpende bekreftelser.
Rassen
04.09.2023 kl 08:53
3977
Det ser nesten ut som det ett brødhue som forsøker å få kursen ned ved hver åpningsdag. Ikke noe poeng å selge 300 aksjer til 3,- når sluttkursen siste dag var over? Sånn er det nesten hver dag synes jeg det ser ut som 🤷🏽♂️🤷🏽♂️🤦🏻🤦🏻🤡🤡
Rassen
14.09.2023 kl 10:46
3599
Jeg har en ide!! La oss bare selge alle sammen så havner vi ned under 1,-
Kaffeliv
19.09.2023 kl 11:59
3442
Nytt innsidekjøp på millionen fra styreformann. Garantert at noe ligger bak dette, oppkjøp snart ?
YNWA250505
19.09.2023 kl 12:11
3453
Hehehehe han har kjøpt enormt med aksjer i årevis. Han kommer til å ta selskapet av børs
SpinnerLab
24.09.2023 kl 22:16
3261
Kommet inn et par gode samarbeidspartnere nå:
Ductmate Industries and Linx Industries, divisions of DMI Companies Inc., have partnered with Airthings to offer a complete and flexible indoor air quality monitoring solution for any building.
Ductmate Industries and Linx Industries, divisions of DMI Companies Inc., have partnered with Airthings to offer a complete and flexible indoor air quality monitoring solution for any building.
SpinnerLab
24.09.2023 kl 22:19
3262
Så denne:
https://www.airthings.com/newsroom/airthings-planon
De to avtalene kan gi bust i salget i slutten av tredje kvartal og fjerde kvartal. De må jo gjøre innkjøp på forhånd av at avtalene lanseres, pluss ofte mye fokus på salg i starten.
https://www.airthings.com/newsroom/airthings-planon
De to avtalene kan gi bust i salget i slutten av tredje kvartal og fjerde kvartal. De må jo gjøre innkjøp på forhånd av at avtalene lanseres, pluss ofte mye fokus på salg i starten.
Kaffeliv
25.09.2023 kl 11:09
3299
Ekstra spennende at det er mot proff markedet de har fått mange partnere siste halve året. Vil fort gi store utslag på inntektene :-)Er nok en god grunn til all innsidehandel her :-)
Kaffeliv
27.09.2023 kl 12:58
3192
Samarbeidet de har med Lindab er også meget spennende med tanke på proff markedet, veldig spent på q3 og q4 hva tallene sier.
Pen oppgang så langt i dag :-)
Pen oppgang så langt i dag :-)
Snila
27.09.2023 kl 13:31
3178
Dette samarbeidet er enda en bekreftelse på at man er på rett vei. Gjør AIRX enda mer relevant i oppgradering av bygg for å møte høyere bærekraftskrav frem mot 2030.
https://www.lindab.no/inspirasjon/ventilasjon/airthing/
https://www.lindab.no/inspirasjon/ventilasjon/airthing/
SpinnerLab
27.09.2023 kl 13:37
3206
OSLO, NORWAY - (September 27, 2023) –Airthings, the global leader in indoor air quality monitoring and energy-saving solutions, and leading ventilation company Lindab, announced today the launch of their upgraded building solution at the PropTech Summit 2023 in Oslo. Building on their successful partnership, the new solution takes the concept of smart buildings to the next level by controlling cooling and heating in addition to ventilation, maximizing energy efficiency in both old and new buildings.
SpinnerLab
27.09.2023 kl 13:38
3239
Mye bra som skjer om dagen......men "mye bra" holder ikke i dette markedet. Er faktiske tall som er gjeldene.
Snila
27.09.2023 kl 16:01
3205
Ja, tallene som teller og man burde sånn sett starte en ny tråd, for trådnavnet er ikke gjeldende lenger. Det inntektsmålet er langt inn i fremtiden. Men positiv utvikling i salg, gjentakende årlige inntekter og resultatforbedring har det vært de siste kvartalene. Jeg har kjøpt mer i dag, og ser frem til Q3 som en kortsiktig løypemelding.
SpinnerLab
27.09.2023 kl 19:31
3252
Kan ikke du starte en ny tråd da? Der vi kan diskutere litt hva Q3 vil vise, samt hva de sier om Q4.....For jeg tror grep de startet på i Q4 2022 og Q1 gir effekter nå i Q3. F.eks nedbemanning, reduksjon av kostnader, mer salg mellom egne kanaler, reduksjon av varelager, etc. Så tror jeg salg av B2B enheter er bedre enn forventet....
Rassen
28.09.2023 kl 14:50
3227
Dessverre alt for mange som er godt fornøyd med å selge på 3,- de byr jo under hverandre hele tiden. Ligger kursen på 3,05 så er det jaggu noen som vil selge for 3,04 osv…. Hele tiden 🤡🤡🤡
Kaffeliv
29.09.2023 kl 11:04
3164
q3 og q4 er jeg utrulig spent på hva vil vise, ikke noe tvil om at de har fått til mye viktig i proff segmentet, så vil vi få se nå i slutten av oktober om det begynner å gi litt resultater, veldig rart om det ikke gjør det med nivået på partnere. Ser ut som om vi kanskje kan bryte litt opp idag også på økende volum :-)
SpinnerLab
30.09.2023 kl 01:26
3125
Tenker at det som er spennende her nå er om selskapet klarer å redusere kostnader, hvor mye salg de klarer igjennom egne kanaler (bedre fortjenestemargin), om de klarer å redusere varelageret og hvordan salget er B2C og B2B. Her er det B2B markedet som er mest interessant da det også gir recurring business (ARR). Her har Airthings i det siste meldt inn mange nye store samarbeidspartnere world wide. F.eks Rentokil, Planon, med flere. De har nylig økt sitt samarbeid med Lindab - med å tilby enda bedre løsninger innenfor bærekraft (besparelse av strøm og inneklima). Spørsmålet er hva det gir av salg?? Skal nevnes at innen B2C så rullet Home Depot ut en ny enhet i over 800 butikker i juni/juli - så skjer jo ting her også. Så hva gir alt dette i utslag på resultatene?
Q3 i 2022 var jo ganske bra. De hadde da en omsetning på USD 10.1 og EBIT på USD -0,5. Det var året sett under ett som vår dårligere enn forventet. Så hva med Q3 2023? De har guidet en omsetning mellom USD 9-12 mill. Ofte havner de i nedre del i forhold til guidingen, men har salget tatt seg noe opp? Kan vi havne opp mot USD 11 mill? Marginer på 62% - derav USD 6,8 millioner. Får de nå utslag på reduserte kostnader? Det tar ofte tid fra man starter en slik prosess til det er synlig i regnskapet. Jeg tror vi ser noe reduserte driftskostnader, tipper det kommer inn på USD 10 mill. Så at de da vil klare å levere et Q3 med positivt EBITDA resultat på ca USD 1 mill, samt også bra EBIT resultat på ca, USD 0,6 mill. ARR på USD 4,2 mill.
Bare noen lek med tall her. Andre som har noen tanker rundt Q3? Kanskje oms på USD 11 mill er for høyt....10,6 muligens..
Q3 i 2022 var jo ganske bra. De hadde da en omsetning på USD 10.1 og EBIT på USD -0,5. Det var året sett under ett som vår dårligere enn forventet. Så hva med Q3 2023? De har guidet en omsetning mellom USD 9-12 mill. Ofte havner de i nedre del i forhold til guidingen, men har salget tatt seg noe opp? Kan vi havne opp mot USD 11 mill? Marginer på 62% - derav USD 6,8 millioner. Får de nå utslag på reduserte kostnader? Det tar ofte tid fra man starter en slik prosess til det er synlig i regnskapet. Jeg tror vi ser noe reduserte driftskostnader, tipper det kommer inn på USD 10 mill. Så at de da vil klare å levere et Q3 med positivt EBITDA resultat på ca USD 1 mill, samt også bra EBIT resultat på ca, USD 0,6 mill. ARR på USD 4,2 mill.
Bare noen lek med tall her. Andre som har noen tanker rundt Q3? Kanskje oms på USD 11 mill er for høyt....10,6 muligens..
Kaffeliv
02.10.2023 kl 09:37
3184
Hvor godt de lykkes i B2B markedet vil være nøkkelen her fremover som du sier, og med de samarbeidspartnere som er på plass, så er jeg mest spent på hva som meldes av resultater her, kan være det er litt for tidlig nå i q3, men noe bør det komme ut av dette. tipper på 10,4-10.7USD men håper på 11+ :-)
SpinnerLab
06.10.2023 kl 15:26
3005
Rassen, skjer ikke noe her før presentasjon av Q3. Kanskje de strategisk kommer med en nyhet i en eller annen form 5-6 dager før presentasjonen..? Det er vel noe vi noen ganger skjer.
Kaffeliv
18.10.2023 kl 12:51
2767
De legger opp til en spenstig spennende presentasjon av Q3 tallene må jeg si, er det nyheter eller gode tall på gang ?
Discover the future of healthier and more energy-efficient indoor environments with Airthings!
Airthings ASA and I are pleased to extend a warm invitation to investors, analysts, valued stakeholders and the wider public for an afternoon of insights into our smart air quality technology at our upcoming Capital Markets Update and Q3 presentation on October 26, 2023.
Join our Chairman Geir Førre, CFO Jeremy Gerst, COO Audhild Andersen Randa, SVP Consumer Anders Follerås, CMO Mirka "Millie" Paakkola, and I for an immersive Capital Markets Update from 12:00 to 14:00 (CET) at Danske Bank’s offices, Aker Brygge, Oslo, Norway.
We will share details about our business, our revised strategy, and the top initiatives we are prioritizing. There will be refreshments and an opportunity to talk to Team Airthings following the presentation.
Register here to attend, space is limited! ( https://lnkd.in/dYeMzCh3 )
Live streaming is available for those who cannot make it in-person.
Access the interim reports and related materials at https://lnkd.in/dUezKACD
#Airthings #CapitalMarketsDay
Discover the future of healthier and more energy-efficient indoor environments with Airthings!
Airthings ASA and I are pleased to extend a warm invitation to investors, analysts, valued stakeholders and the wider public for an afternoon of insights into our smart air quality technology at our upcoming Capital Markets Update and Q3 presentation on October 26, 2023.
Join our Chairman Geir Førre, CFO Jeremy Gerst, COO Audhild Andersen Randa, SVP Consumer Anders Follerås, CMO Mirka "Millie" Paakkola, and I for an immersive Capital Markets Update from 12:00 to 14:00 (CET) at Danske Bank’s offices, Aker Brygge, Oslo, Norway.
We will share details about our business, our revised strategy, and the top initiatives we are prioritizing. There will be refreshments and an opportunity to talk to Team Airthings following the presentation.
Register here to attend, space is limited! ( https://lnkd.in/dYeMzCh3 )
Live streaming is available for those who cannot make it in-person.
Access the interim reports and related materials at https://lnkd.in/dUezKACD
#Airthings #CapitalMarketsDay
Redigert 18.10.2023 kl 13:16
SpinnerLab
18.10.2023 kl 18:07
2760
Er jo litt spennende det du skriver her. Menneskelig adferd ville være å gå stille i gangene når det er dårlige tall og kjøre på når det er noe positivt å vise frem. Gode nyheter har det kommet hele Q3 egentlig - med nye bra samarbeidspartnere, produktnyheter, etc. Men dagens marked reagerer ikke lengre på slike nyheter. F.eks samarbeidsavtalen med Rentokil - der nye satsningsområdet deres er innen inneklima og luftkvalitet. Rentokil Initial er et veldig stort børsnotert selskap med stor kundemasse innen hygiene. Så har en stor kundemasse å jobbe med opp mot inneklima. Så, personlig tror jeg ikke de kommer med nyheter i forhold til kunder, produkter, etc. Men at det er tallene som er bra (noe jeg har skrevet noen tanker rundt tidligere), at strategien rundt mer direktesalg fungerer, at varelageret er redusert, etc. Jeg ser de har kjørt kampanjer på direktesalg med opptil 30% rabatt på pakkeløsninger. Det kan dem jo gjøre og tjene like mye, eller mer enn på enheter solgt i butikker. Årsaken er at de har et grossistledd i mellom her også som skal ha sine marginer, i tillegg til butikkene. Så jeg tror de faktisk tjener med med 30% rabatt direkte til kundene.
Så i forhold til formuleringen av den innbydelsen, samt mine antagelser om Q3 som tidligere skrevet om her, så har jeg tro på gode tall.
Så i forhold til formuleringen av den innbydelsen, samt mine antagelser om Q3 som tidligere skrevet om her, så har jeg tro på gode tall.
Kaffeliv
19.10.2023 kl 07:41
2928
Enig med deg her spinnerLab, trur gode tall er det som er mest sannsynlig. Litt ulogisk å ville markedsføre og lage en stor presentasjon dersom det er dårlig nytt. Vi får svaret den 26 :-)
Snila
20.10.2023 kl 08:54
2813
Jeg håper du har rett, men er usikker på hvor mye effekt de nye avtalene har rukket å få effekt på omsetningen til nå. Jeg tror selskapet er i ferd med å få en veldig god posisjon for fremtidig vekst, men er usikker på om markedet i Q3 har vært godt nok. Slik sett kan en stor presentasjon om fremtiden også være viktig for å dempe en effekt av et Q3 som ikke leverer som guidet, men håper jo også på å bli positivt overrasket. Er spent på om de har klart å videreføre kostnadsfokuset og om de kommer til å gi noen guiding på mål om å kunne få positiv kontantstrøm fra drift.
SpinnerLab
23.10.2023 kl 15:09
2702
Tror effekten der er liten, bortsett fra at avtalepartnere ofte må kjøpe inn litt produkter å ha på lager og fordele ut i avdelinger. Det som er bra er at dette er PRO produkter med recurring business. Men det jeg tror er at kostnadskutt de har startet på, først nå gir effekter. Det tar tid før slike ting får full uttelling. Er lange prosesser om man skal nedbemanne, gå ut av løpende avtaler, etc. Samt strategien med å selge mer på egen bok, ble vel igangsatt i Q1, der de så resultater i Q2 og bør se enda mer resultater nå i Q3. Samt at de bør ha redusert lageret ytterligere. Så jeg håper og tror de leverer tall som viser at de er på rett vei i forhold til inntekter/kostnader. Så er jeg enig med deg at disse selskapene er priset mye på fremtiden, så guidingen videre er jo viktig.
SpinnerLab
23.10.2023 kl 15:10
2702
Fra i dag:
ABG Sundal Collier høyner kursmålet på Airthings på 3,1 kroner pr aksje, fra 2,7 kroner, og gjentar en holdanbefaling, ifølge en analyse fra meglerhuset fredag.
Kommentar:
Går jo iallefall riktig retning her:)
ABG Sundal Collier høyner kursmålet på Airthings på 3,1 kroner pr aksje, fra 2,7 kroner, og gjentar en holdanbefaling, ifølge en analyse fra meglerhuset fredag.
Kommentar:
Går jo iallefall riktig retning her:)
Snila
23.10.2023 kl 22:43
2626
Alltid positivt med kursmål som økes. Har imidlertid aldri skjønt hvorfor man velger å gå ut med nye kursmål rett før man får en markedsoppdatering som kan gi grunnlag for å gi et oppdatert kursmål som bygger på mer en gjetninger om et avsluttet kvartal og egne antakelser om markedet. La oss håpe at de overrasker positivt på kostnadskontroll og lagernedbygging. Snarlig håp om positiv kontantstrøm fra drift og redusert risiko for kapitalbehov tror jeg er det som må til for å bevege kursen.
Kaffeliv
25.10.2023 kl 09:00
2488
Har en god magefølelse på i morgen, følger den å sitter rolig frem til tallene kommer :-) så støtter den