PGS, CGG and TGS Announce

Slettet bruker
PGS 28.10.2021 kl 07:55 3091

https://www.pgs.com/investor-relations/ir-news-stock-announcements/pgs-cgg-and-tgs-announce-versal-a-unified-ecosystem-for-accessing-multi-client-seismic-data-across-multiple-vendors/

PGS, CGG and TGS Announce Versal, a Unified Ecosystem for Accessing Multi-Client Seismic Data across Multiple Vendors
October 28, 2021

OSLO, Norway – Further to the announcement on 15 December 2020, PGS, CGG and TGS, industry leaders of multi-client geoscience data, today announce Versal – a unified seismic data ecosystem giving access to three of the world’s largest multi-client libraries via a single log-in.
Versal is an independent, secure, cloud-based, multi-client seismic data ecosystem where clients can easily access all their data and entitlements in one place. As a result, E&P teams can now capitalize on their interpretation and analysis workflows for their subsurface projects by leveraging a seamless licensed data experience that takes minutes rather than days, enabling maximum efficiency and opportunity generation.

Rune Olav Pedersen, President and CEO of PGS said: “We believe that energy companies’ workflows will be transformed with Versal, enabling them to achieve their goals through rapid access to secure cloud-based multi-client seismic data and entitlements. Versal has created an environment that will benefit both the consumers of seismic data and the data providers over the longer term. We are proud and excited by the launch of this successful industry-wide digitalization initiative.”

Sophie Zurquiyah, CEO, CGG, said: “Versal is unique in streamlining industry access to more than 70% of the seismic multi-client market through a vendor-neutral, cloud-based common ecosystem. We are pleased to work together with TGS and PGS to bring this needed service to the market and offer client teams an easier and more efficient way to access the data they need to identify new opportunities and optimize field performance.”

Kristian Johansen, CEO at TGS, said: "This landmark collaboration with CGG and PGS provides a foundation for our clients to universally view, access and build innovative subsurface workflows at the click of a button. Versal’s ability to improve decision-making with less uncertainty, underpins its initiative to provide the best customer service to our clients and future clients. I look forward to Versal’s evolution to increase data richness for users.”
Redigert 28.10.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.10.2021 kl 11:05 2853

og idag sier vel tgs res q3 at det er bunnen nå,det ser lysere ut.
Tilbakekjøpsaksjene tgs kjøper i eget selskap skal vel gå til oppkjøpet av Pgs og tiden er moden for begge.
Tgs trenger ikke kjøpe pgs,men nå er de langt under Pgs på oms og ordre.
Ekstremt lavt priset begge to nå om tidene bedres.
Laster sevfølgelig opp mere aksjer på dette nivået.
Slettet bruker
28.10.2021 kl 11:17 2786

Ble stilt direkte spørsmål på presentasjonen til Tgs om de hadde planer om å kjøpe Pgs. Var en som ble satt ut av spørsmålet.
protagoras
28.10.2021 kl 12:23 2641

Klarer de å presse den under 3,50 eller står vi foran en liten rekyl intradag?
Teknisk er den oversolgt, og det er relativt god støtte rundt 3,50 (relativt stor omsetning historisk)
millmaker
28.10.2021 kl 12:29 2609

9 av 10 dager har nå vært røde . må vel snart være stopp? kan ende i grønt terreng idag faktisk . Vi må nok lide oss gjennom denne short inndekningen , se på aksjen i fjor på denne tiden gkk fra 2,50 til ca 7,5 fra november til februar
Redigert 28.10.2021 kl 12:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.10.2021 kl 12:37 2568

Burde ha meget god støtt gjennom tidligere bunnformasjon fra januar 2021 NOK 3,5170. Vanskelig å se noen større nedside her.
Slettet bruker
28.10.2021 kl 12:38 2553

Ja og melding i dag var ikke fæl,samarbeid er av den negative sorten i dag.
Mener den skal i 4,5 et mitt korte tips så er det bare og vente og se.
Kan sikkert komme et innsidekjøp fra noen også,eller en to kontrakter.

jaroas50
28.10.2021 kl 13:29 2415

Siste mann slukker lyset. Amen.
Gjengen
28.10.2021 kl 13:37 2373

Når gjennomsnittet av tekniske analyser bryter den nedadgående tendensen og kaster perfekte triangelformede formasjoner over 30-dagerssyklusen mens de gjenstående hode-skulder-tå-formasjonene med gjennomsnittsglid femti dager på rad forserer forbi deg i venstre spor, da er sannsynligheten stor for at du har en nedadgående tendens og at det er ønskelig med et brudd nordover ved neste gylne korsvei. Uansett, kursen må legges om. Gjerne i retning polet. Der vil du finne fantastisk mange kjøpsmuligheter, oversolgte tyskere og stabilt økende priser. I morgen kan du ta en fransk åpning, og avslutte med en spansk en.
millmaker
28.10.2021 kl 13:41 2337

3,50 klarte inne stå imot , helt i bunn RSI nå . husker i Borr i august ble kjørt helt ned i 5,25 før oppturen mot 10 startet .
Må innrømme at jeg ikke hadde sett for meg det som har skjedd siste uken såg ut som den skulle finne roen rundt 4.0 til 4,50 som den var på i hele sommer .
har inngang på nede på 4 tallet så jeg sitter
Redigert 28.10.2021 kl 13:43 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
28.10.2021 kl 13:44 2322

Kjøp med begge henda !!
Slettet bruker
28.10.2021 kl 14:01 2228

Kjære Gjengen

Som gammel polfarer over Grønland er jeg selvfølgelig godt bevandret mellom hyllene. Adr.: Tøyengata 2, Her er de 5 Polreglene.

1. - Gå tidlig slik at du står først i køen når de åpner. Marker gjerne med kloremerker på døra kl.: 09:59
2. - Vær passe edru så du finner veien. Om ikke, ta taxi.
3. - Ta med lommelykt i vinterhalvåret. Gjerne hodelykt så du kan bruke hendene til å støtte deg om du ikke klarer regel 2.
4. - Skal du sykle så bruk trehjulssykkel. Igjen minnes det om regel 2.
5. - Kjøp for all del ikke PGS. Da er du nemlig blakk når du kommer frem og må snu med uforrettet sak.

Fordelen med regel 5 er at man blir ufrivillig edru og avvent fra ytterligere polfarerturer, man slipper medlemskap i AA. Ulempen er selvfølgelig at husleia og strøm ikke kan betales som medfører at kjærringa flytter, katta stikker og svigermor saksøker deg.
Gullhaugen
28.10.2021 kl 14:04 2206

Sist aksjen var her nede var 19 nov 2020 og da var olja 44,20 dollar
Gjengen
28.10.2021 kl 14:14 2154

OK. Takk. Da skjønner jeg det der med teknisk støtte. Det handler altså om stokk, taxi eller trehjulssykkel! (Og jeg som trodde alt bare var abbel gabbel og etterpåklokskap forkledd som spådom:))
millmaker
28.10.2021 kl 14:33 2097

ser for meg det kan gå en uke og to til før aksjen slippes løs , ser ut som dagens short inndekning er igang nå to timer igjen jeg har ikke gitt opp og få den i grønt idag
Slettet bruker
28.10.2021 kl 14:37 2074

Er det noe du lurer på så er det bare å spørre. Krystallkula inneholder det meste. Her er noen stikkord:

1 - TV- Trend, S/R Linje, Channel, Raff, Hygaffel, Fibonacci, Fib. Fort, Fib. Vifte. Fib. Arc, Fib Tid, Gartley, G. Vi. Opp G. Vi. Ned, G- Ln opp, G. Ln. Ned etc etc...
2 - Teknisk i chart - SMA, VMA, EMA,DEMA, TEMA, Tri. Avg, B. Bans, Chande. K, Chaos Frac, Donch Chnl., IchiMuku, Kelner, etc, etc. etc..
3 - Teknisk Oscillator ADX, ADXR, Arcon, Arcon O, ASI, ATR.. og slik fortsetter alfabetet frem til MACD (som jeg benytter mye) og RSI som de fleste benytter til Will %R
4 - Patterns - Triangel, Wedge, Channel, Dbl. btm (Dobbel bunn) Dbl. Topp, Tpl. btm, Tpl Topp, H&S, H&S rev. (OHS) Spike btm (Som vi nå sannsynlig ser i PGS) etc etc..

Og mens jeg nå har skrevet denne lille innføringen i krystallkule alfabetet ser jeg at jeg faktisk kan ta en ny poltur uten å snu i døra. Kjøpte nemlig mer PGS under 3,50. (Bør vel fort meg å "bruke penga" før de fordufter ned i avgrunnen, hehe)
Odi.1
28.10.2021 kl 14:43 2035

Gjengen: " I morgen kan du ta en fransk åpning, og avslutte med en spansk en. "

Eller Gresk?
Gjengen
28.10.2021 kl 14:46 2016

God tur:) Liker den der "Kelner". Den skal jeg forsøke! Ellers blir det fort for mye TV. Og Rorschach-metoden er fin. Du kan finne hva som helst i bildet, og det du ser sier ingenting om bildet - men om deg:)
Slettet bruker
28.10.2021 kl 14:49 2003

Tja, her svever Gamle ørner, og det hamres med stokker. Ypperlig. Meget lystigere lesning her enn den av såre konti, mens vi venter på det uungåelige rykket. Korde eller pistol for d' Herrer i forkledning?