Solgte Sisseners Canopus fond

Bertelli
27.10.2018 kl 13:03 4111

I går solgte jeg Sisseners fond etter å ha eid det i fire år. Sissener var negativ til markedet den siste tiden. Imidlertid falt fondet kraftig den siste uken så han kan ikke tatt nok hensyn til skepsissen sin. Jeg har også vært irritert på shortingen av Tesla. Jeg regner ikke med at han avsluttet shortingen etter den meget tilfredsstillende rapprten for 3. Kvartal.

Den utløsende faktoren er imidlertid at fondet skal ha 20% av avkastningen over 4%. Warren Buffet og andre med han mener at det er nærmest uetisk å kreve dette. Det er bedre å sette pengene i et indeksfond.


Redigert 20.01.2021 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.10.2018 kl 13:15 4077

Bertelli
Du skriver:"Den utløsende faktoren er imidlertid at fondet skal ha 20% av avkastningen over 4%".
Hvorfor var det en utløsende faktor?
Det visste du vel da du kjøpte fondet?
Redigert 20.01.2021 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
Bertelli
27.10.2018 kl 13:21 4059

Ynot

Det var upresist skrevet. Jeg har selvfølgelig visst det siden jeg kjøpte det, men det har irritert meg mer og mer, og de har ikke vært gode nok spesielt i år for å kreve så mye. Det har også vært en trend internasjonalt at man har forlangt mindre av avkastningen til fondet, mens Sissener krever den samme prosenten av avkastningen.
Redigert 20.01.2021 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
Merlin
27.10.2018 kl 14:03 4032

Bør vel kanskje kjøpe 2xgearet bearindex nå for eksempel XACT OBX Bear? Vi må regne med at toppen er nådd for en del amerikanske selskaper. Facebook etc.?

Saudi sier de kommer til holde tilbudet oppe i olje.

http://no.xact.se/Produkter/Gearing/XACT-OBX-Bear/

Og for min del satser jeg også på biotechaksjer. De har fått en kraftig trøkk og skal heller opp enn ned.Spesielt PCI Biotech.

Fond med gearing/brekkstang effekt. XACT OBX BEAR (UCITS ETF) gir en avkastning cirka to ganger så mye som den motsatte forandringen i OBX-indeksen på daglig basis. Dette innebærer at når OBX synker med 1% en børsdag, stiger XACT OBX BEAR (UCITS ETF) med cirka 2%. Denne målsetningen utgjør ingen garanti fra fondet eller fondsselskapets side for at en gitt avkastning vil bli oppnådd. Fondet er en ETF (”Exchange Traded Fund”) som handles via Oslo Børs som en aksje. Fondet er tilgjengelig for alle som har VPS-konto og en meglerforbindelse. Prissettingen av fondsandelene skjer på børsen av markedets aktører, uavhengig av fondsselskapet. Fondsselskapet rapporterer fondets NAV og underliggende beholdning via sin webside før kl 9 alle dager børsen er åpen. Det er ingen tegnings- eller innløsningsavgifter ved børshandel, men du betaler kurtasje til din megler. Fondet plaserer i likvide midler og OBX futures (terminer), motsvarende cirka 200% av fondets verdi. Fondet er notert i NOK. Fondens kortnavn er OBXEXDBEAR.
Redigert 20.01.2021 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
tara
27.10.2018 kl 14:17 4013

Helt enig med deg. Er også inne i Sissener sitt fond, men nå skal det selges. Den gamle stabeisen har stort sett bommet på alt dette året. Når han i tillegg nekter å oppgi shorten sin i Tesla er det bare å komme seg ut.Han burde tatt signalene da kvartalsrapporten ble fremskyndet. Jeg gikk inn i fondet p.g av hans påståtte dyktighet med shorting med der også svikter han. Fondet hans faller mer enn indeksen også i nedgangstider.
Redigert 20.01.2021 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.11.2018 kl 19:42 3742

Bertelli  27.10.2018

Det ble upresist igjen det!
Du skrev: "...de har ikke vært gode nok spesielt i år for å kreve så mye."
Hva mener du?? Fondet er vel ikke i nærheten å kunne kreve noe "av avkastningen over 4%" i år!
Redigert 20.01.2021 kl 23:06 Du må logge inn for å svare