AFK mot 1000 kroner
Fin artikkel om toppsjefen i Arendals Fossekompani pÄ forsiden av Finansavisen nÄ, samt i papiravisen: «Skapte bÞrsvinner og enorme gevinster».
https://finansavisen.no/lordag/profil/2021/10/29/7760839/svaneviks-afk-forvandling-markedsverdien-har-okt-fra-5-til-over-20-milliarder-pa-to-ar
Artikler som dette skaper blest om selskapet samt introduserer flere investorer for pengemaskinen Arendals Fossekompani.
Selskapet legger frem kvartalstall 12. november. Med strÞmpriser som har skutt til himmels kan presentasjonen bli en solid kurstrigger bÄde fÞr og etter tallfremleggelsen. Og pÄ kvartals- presentasjonen kan det komme dato for utbetaling av utbytte, dvs ny pÄfÞlgende kurstrigger.
Dersom marginene blir som forventet tenker jeg at aksjekursen etterhvert vil fÄ en magnet mot 1000 kroner. Er bare om Ä gjÞre Ä klare Ä sitte i ro etterhvert som kursen stiger.
https://finansavisen.no/lordag/profil/2021/10/29/7760839/svaneviks-afk-forvandling-markedsverdien-har-okt-fra-5-til-over-20-milliarder-pa-to-ar
Artikler som dette skaper blest om selskapet samt introduserer flere investorer for pengemaskinen Arendals Fossekompani.
Selskapet legger frem kvartalstall 12. november. Med strÞmpriser som har skutt til himmels kan presentasjonen bli en solid kurstrigger bÄde fÞr og etter tallfremleggelsen. Og pÄ kvartals- presentasjonen kan det komme dato for utbetaling av utbytte, dvs ny pÄfÞlgende kurstrigger.
Dersom marginene blir som forventet tenker jeg at aksjekursen etterhvert vil fÄ en magnet mot 1000 kroner. Er bare om Ä gjÞre Ä klare Ä sitte i ro etterhvert som kursen stiger.
Redigert 31.10.2021 kl 06:21
Du mÄ logge inn for Ä svare
-
«
- 1
- 2 »
Hvis det er tallene til nordnet du legger til grunn kan du se helt vekk fra disse- der stÄr det mye merkelig, Eksempelvis stÄr det at Tekna Holding, som Afk eier 75 prosent av, har null ansatte. Riktig tall skal vÊre 184 ansatte. Afk er et investeringsselskap, med stÞrstedelen av sine inntekter fra indirekte eierskap. P/e basererer seg trolig kun fra inntekter fra morselskapet. Driftsinntektene til morselskapet utgjorde eksempelvis kun 1,7 prosent av totale inntekter for 2020. Tekna holding er av en analytiker spÄdd Ä kunne bli ti ganger mer verdt. Mcap er i skrivende stund 4,7 mrd. Det betyr at Afk sin eierandel har verdi pÄ ca 3,5 mrd. Hvis Tekna gÄr ti gangeren vil verdien pÄ afk nÊrmest dobles kun pÄ denne investeringen. Jeg er enig med marked1 - afk kan fort stÄ i 1000 kr pr aksje eller mer
Redigert 30.10.2021 kl 17:15
Det var da et voldsomt kursmÄl pÄ AFK,mÄ kanskje selge TEKNA da?!!!
xjack
02.11.2021 kl 18:22
8078
Dakota, det er mye voldsomt med AFK - se selskapets kursutvikling i lys av flere Ă„r, les nĂžye lĂžrdagens intervju med Ă. Svanevik, slĂ„ tidvis opp pĂ„ https://www.nordpoolgroup.com/Market-data1/Dayahead/Area-Prices/NO/Daily/?view=table. Dessuten er det ikke av veien for bestemmelse av retning pĂ„ kursen ved Ă„ fĂžlge mĂžnstre som kan leses i den daglige aksjeomsetning. VĂŠr ogsĂ„ observant pĂ„ hva som legges for dagen neste uke, nĂ„r kvartalstall kommer pĂ„ bordet!
Tusingen er nok ikke utenfor rekkevidde nÄr man viser tÄlmod. Historien gjentar seg i AFK!
Tusingen er nok ikke utenfor rekkevidde nÄr man viser tÄlmod. Historien gjentar seg i AFK!
gw60
05.11.2021 kl 21:13
7841
Tusingen er nok et stykke unna, men jeg tror det kan bli en boost i kursen mot eller etter Q3 12. November. Her er utdrag fra Agderposten vedrĂžrende Agder Energi for Q3
. I lÞpet av de ni fÞrste mÄnedene i Är hadde Agder Energi et underliggende resultat etter skatt pÄ 1.001 millioner kroner.
Det melder Agder Energi i en pressemelding fredag, der kvartalsrapporten ligger vedlagt.
I samme periode i fjor, hadde konsernet et resultat pÄ 187 millioner kroner etter skatt.
Tallene er dermed fem ganger sÄ gode i Är, sammenlignet med fjorÄret.
SĂ„ jeg tror kraftdelen til AFK vil ha tilnĂŠrmet samme vekst, I tillegg tror jeg datterselskapene kommer til Ă„ levere svĂŠrt gode resultater.
SÄ jeg tror at 5-600 i kursmÄl de neste 6 mÄneder er oppnÄlig.
Jeg har spesielt god tro pÄ Volue fremover nÄr man ser pÄ guidingen for selskapet frem mot 2025. Kursen kan fort gÄ til 200+. De tapte vel ca 40-50 mill pÄ hacerangrepet, det regner jeg ikke med vil gjenta seg.
. I lÞpet av de ni fÞrste mÄnedene i Är hadde Agder Energi et underliggende resultat etter skatt pÄ 1.001 millioner kroner.
Det melder Agder Energi i en pressemelding fredag, der kvartalsrapporten ligger vedlagt.
I samme periode i fjor, hadde konsernet et resultat pÄ 187 millioner kroner etter skatt.
Tallene er dermed fem ganger sÄ gode i Är, sammenlignet med fjorÄret.
SĂ„ jeg tror kraftdelen til AFK vil ha tilnĂŠrmet samme vekst, I tillegg tror jeg datterselskapene kommer til Ă„ levere svĂŠrt gode resultater.
SÄ jeg tror at 5-600 i kursmÄl de neste 6 mÄneder er oppnÄlig.
Jeg har spesielt god tro pÄ Volue fremover nÄr man ser pÄ guidingen for selskapet frem mot 2025. Kursen kan fort gÄ til 200+. De tapte vel ca 40-50 mill pÄ hacerangrepet, det regner jeg ikke med vil gjenta seg.
Redigert 05.11.2021 kl 21:17
xjack
05.11.2021 kl 21:52
7906
Vi sĂ„ lĂžftet fra 300 til 400 komme veldig raskt - en stĂžrre Ăžkning ligger i kortene nĂ„ (jfr. henvisning til Agdr Energis resultater og hva gw60 pĂ„peker )Dette er et selskap med stĂž kurs og usedvanlig stĂž ledelse. Utbyttehistorikken taler sitt tydelige sprĂ„k og nĂ„r inntektene regner (i mangel av regn) over selskapet, ja, da kan overraskelse og glede bli stor for aksjonĂŠrene til torsdag. AFK orvalter arvesĂžlvet og egen pengebinge til utvikling for selskapet og for aksjonĂŠrene. Det blir med all sannsynlighet en jubeldag for eiere pĂ„ torsdag! Heia AFK og Ă.S.!
xjack
08.11.2021 kl 16:10
7652
TrÄden her holdes ikke varm, akkurat. Men kursutviklingen er veldig het. Et lite snes minutter fÞr dagens fasit foreligger er kursen opp med 32 kroner (ca 8%)
Solide vinnere fortjener stĂžrre oppmerksomhet. Spennende hva som legges for dagen 12.11!
Solide vinnere fortjener stĂžrre oppmerksomhet. Spennende hva som legges for dagen 12.11!
Sterk og grundig analyse der, Skitur:) Selv er jeg mest spent pÄ hvor mye utbytte det blir etter salget av Cogen Energia. De Þnsker ikke Ä oppgi salgspris men selskapet hadde over en halv milliard i omsetning i 2020, sÄ jeg antar salgssummen som stor . Sammen med forventet betydelig bedre inntekter av kraftvirksomheten anser jeg utbyttekapasiteten til afk Ä vÊre enorm. Hvilke hensikter og planer de imidlertid har med kontantandelen er jo helt umulig for meg Ä vite...svaret fÄr vi forhÄpentligvis pÄ Fredag. Det er jo planer om bÄde havvind og ammoniakkfabrikk sÄ det er vel nok Ä bruke penger pÄ, men jeg hÄper inderlig pÄ solid utbytte...
NÄr det gjelder prising av afk mener jeg aksjen, pÄ tross av massiv stigning den senere tid, er svÊrt lavt verdsatt. Nel er til sammenligning verdt fem milliarder mer enn afk. Det er for meg en gÄte...
Afk har bÄde solid inntjening og masse spennende prosjekter som ikke ligger endelÞst frem i tid fÞr realisasjon. Som aksjonÊr i afk kan man faktisk tillate seg Ä forvente utbytter i bÞtter og spann i Ärene som kommer. Hvor lenge er det til man kan ha samme forventninger til Nel...
Afk har bÄde solid inntjening og masse spennende prosjekter som ikke ligger endelÞst frem i tid fÞr realisasjon. Som aksjonÊr i afk kan man faktisk tillate seg Ä forvente utbytter i bÞtter og spann i Ärene som kommer. Hvor lenge er det til man kan ha samme forventninger til Nel...
Redigert 08.11.2021 kl 23:07
gw60
09.11.2021 kl 00:57
7242
Er enig en mye av hva du skriver, men Ä blande NEL inn i denne trÄden er jo helt hinsides. Verdien av NEL har jo ingen rot i DAGENS virkelighet.
NEL vil kanskje tjene penger i 2030 hvis de eksisterer (de taper mer penger enn de omsetter).
AFK tjener penger hvert minutt, og store penger.
AFK har store eierandeler i feks, Volue og Tekna, begge disse selskapene samt AFK tror jeg nÄ vil levere ATH resultater, samt en del andre datterselskaper som nÄ ogsÄ kanskje kan begynne Ä generere overskudd.
Som sagt tidligere sÄ tror jeg kurs pÄ 5-600 de neste 6 mÄneder er realistisk, men ser ikke bort fra at det kan gÄ enda hÞyere.
Gevinsten fra salget av Cogen tro jeg de vil bruke pÄ nye eller eksisterende satsningsomrÄder i fornybar sektoren.
NEL vil kanskje tjene penger i 2030 hvis de eksisterer (de taper mer penger enn de omsetter).
AFK tjener penger hvert minutt, og store penger.
AFK har store eierandeler i feks, Volue og Tekna, begge disse selskapene samt AFK tror jeg nÄ vil levere ATH resultater, samt en del andre datterselskaper som nÄ ogsÄ kanskje kan begynne Ä generere overskudd.
Som sagt tidligere sÄ tror jeg kurs pÄ 5-600 de neste 6 mÄneder er realistisk, men ser ikke bort fra at det kan gÄ enda hÞyere.
Gevinsten fra salget av Cogen tro jeg de vil bruke pÄ nye eller eksisterende satsningsomrÄder i fornybar sektoren.
Redigert 09.11.2021 kl 00:59
Ok, tar det til etterretning - dumt Ä blande inn Nel her. Jeg beklager. Tror du har rett i at de kommer til Ä benytte midlene fra salg av Cogen til satsningsomrÄder i fornybar sektoren. Uansett spennende med tall pÄ Fredag
gw60
09.11.2021 kl 01:46
7194
Hei, den er grei, trenger ikke Ă„ beklage for meg Vi holder NEL unna. Har ingenting i denne pengekverna Ă„ gjĂžre :-)
Men resten av hva jeg skriver er jo bare min tro pÄ AFK, hva de ender med Ä bruke pengene fra salget av Cogen pÄ er jo da bare gjetning.
Det er sikkert mange som har andre meninger om fremtiden, hvis ikke hadde aksjer vĂŠrt enkelt...........
Men resten av hva jeg skriver er jo bare min tro pÄ AFK, hva de ender med Ä bruke pengene fra salget av Cogen pÄ er jo da bare gjetning.
Det er sikkert mange som har andre meninger om fremtiden, hvis ikke hadde aksjer vĂŠrt enkelt...........
Redigert 09.11.2021 kl 01:49
He he, vi holder Nel utenfor ;) Nel kan sikkert bli bra det ogsÄ men blir i beste fall om en del Är i tilfelle...NÄr det gjelder oppgjÞr fra salg av Cogen er det jo logisk Ä tenke at de kommer til Ä prioritere Ä benytte midlene pÄ andre prosjekter, sÄ jeg tror sÄ absolutt det er en bra gjetning. Jeg hÄper likevel pÄ et nytt stort utbytte, men uansett har afk bevist at de har historie for Ä forvalte sine ressurser pÄ forbilledlig vis. Jeg har i Ärenes lÞp gjort mange underlige prioriteringer og handlinger i aksjemarkedet, men med kjÞpet av aksjer i afk for noen Är siden har jeg faktisk klart Ä rydde opp i alle mislykkede forsÞk pÄ avkastning. KjÞp av aksjer i Afk er i sÊrklasse det smarteste jeg har gjort i aksjemarkedet
Redigert 09.11.2021 kl 23:56
Jeg har ikke abo pÄ e24, men er det noen som kan gjengi essensen i artikkelen om afk publisert idag? Er dette en real drittpakke fra e24 dagen fÞr tall?
artikkel pÄ e24 ganske langt ned pÄ siden over bilde av Stein Erik Hagen med overskrift- Dette har blitt den nye eufori aksjen
Ja, det er jo den men er bak betalingsmur sÄ fÄr ikke lest. Har for sÄ vidt rÄd til abo men vil helst slippe:) Fa er jo best:)
xjack
11.11.2021 kl 23:33
6481
Helt enig BB. Bruker heller ikke E24. Skal jeg gjette pÄ innhold ut fra overskriften er det med all sannsynlighet noe surrete mÄl som er heklet sammen pÄ et hjemmekontor av en eller annen forstÄsegpÄer som syns det er underlig at aksjen har vist en sterk utvikling. Det har imidlertid skjedd gjentatte ganger fÞr!
Fasit i morgen kl. 07.00!
Fasit i morgen kl. 07.00!
He he, tipper du har rett:) Fasit i morgen:)
gw60
11.11.2021 kl 23:42
6443
Ja, de er tvilsomme pÄ om resultatet kan forsvare den voldsomme Þkningen i aksjen den siste tiden. De skriver videre at ja de tjener mye pÄ strÞmproduksjonen nÄ, men det er grenser for hva de kan hÄve inn.
Jeg mÄ si at jeg deler litt skepsisen, den har gÄtt over 42% siste mÄned, og det er mye. Jeg er redd kursen dipper ned litt fÞr den tar fart opp igjen.
Jeg mÄ si at jeg deler litt skepsisen, den har gÄtt over 42% siste mÄned, og det er mye. Jeg er redd kursen dipper ned litt fÞr den tar fart opp igjen.
Redigert 11.11.2021 kl 23:44
Takker sÄ masse for oppsummering! Ja, den har jo steget mye pÄ kort tid og frykten for en liten dupp er nok ikke uberettiget, men i et litt lenger perspektiv er jeg sterk i troen pÄ at afl skal betydelig opp. Afk er sÄ enormt mye mer enn bare kraftproduksjon
xjack
11.11.2021 kl 23:55
6408
Ja, gw60, det kan skje. Men dette er et selskap som har spisset seg mot fremtiden. Der er gjort de rette grep for Ä bli en yndling for alt som er rettet mot miljÞ. AFK kunne ha stÄtt frem i Glasgow som den bedriftsmessige inkarnasjon pÄ miljÞvirksomhet - alt med spor av fossil, er avhendet - i tillegg er selskapet profitabelt sÄ det smeller, og styrer en imponerende portefÞlje.
kazynor
12.11.2021 kl 00:11
6379
En liten dipp er helt greit, har verdigevinst pÄ over 100k etter bare 2 uker nÄ. Om den gÄr litt ned igjen, sÄ sitter jeg klar til re-investering av utbytte og ekstra-kjÞp.
AFK utgjĂžr ca 50% av portefĂžljen min i disse dager, og ser for meg at den blir en grei sparegris i mange Ă„r fremover
AFK utgjĂžr ca 50% av portefĂžljen min i disse dager, og ser for meg at den blir en grei sparegris i mange Ă„r fremover
bra skrevet Xjack, og ingenting hadde gledet meg mer enn at afk leverer knallsterke tall, leverer et saftig utbytte med pÄfÞlgende kraftig kursstigning, som gjÞr e24 sine spÄdommer til skamme! Det mÄ vÊre lov Ä drÞmme- noen timer til i hvert fall:)
xjack
12.11.2021 kl 00:19
6369
Ja, BB - dette blir nok bra - og tenk pÄ oppslaget som kommer i FA pÄ lÞrdag. De er flinke der til Ä gi honnÞr!
xjack
12.11.2021 kl 10:42
6130
Resultat svĂŠrt bra - kanskje litt skuffende utbytte ved denne korsvei, men se presentasjonen!
https://finansavisen.no/fatv/kvartalspresentasjoner/2021/11/08/7768335/arendals-fossekompani-webcast-q3
Dette er virkelig imponerende og lovende! Det vil fortsette Ä vÊre morsomt Ä stÄ som aksjonÊrer i AFK, mine venner!
https://finansavisen.no/fatv/kvartalspresentasjoner/2021/11/08/7768335/arendals-fossekompani-webcast-q3
Dette er virkelig imponerende og lovende! Det vil fortsette Ä vÊre morsomt Ä stÄ som aksjonÊrer i AFK, mine venner!
teaa
12.11.2021 kl 15:38
5987
" litt skuffende utbytte ved denne korsvei"
AFK betaler utbytte 4 ganger i Ă„ret.
Det ble utbetalt 30 kr i ekstraordinÊrt utbytte i vÄr.
I hĂžst ble det utbetalt utbytte i form av aksjer i Volue (1 aksje i Volue for 10 aksjer i AFK).
Hva mer kan man egentlig Ăžnske seg?
AFK betaler utbytte 4 ganger i Ă„ret.
Det ble utbetalt 30 kr i ekstraordinÊrt utbytte i vÄr.
I hĂžst ble det utbetalt utbytte i form av aksjer i Volue (1 aksje i Volue for 10 aksjer i AFK).
Hva mer kan man egentlig Ăžnske seg?
Ca 85 Ăžre er jo standardutbyttet som kommer kvartalsvis fra AFK. Spenningen ligger i de ekstraordinĂŠre som dukker opp i rykk og napp. Sist fikk vi 30 kr og gangen fĂžr der var det vel 16 om jeg ikke husker helt feil. Blir ikke sjokkert om det dukker opp en ekstraordinĂŠr slump til fĂžr 2021 takker for seg :) Super aksje for de langsiktige!
ARENDAL FOSSEN K,opp 32kr idag !!!,spennende MED TEKNA der innsiderne hamstret aksjer pÄ 33/34kr,analytiker som spÄdde 10x,hva Skjer?!!!
omans
16.11.2021 kl 12:12
5142
Slusene er Äpne, fossen gÄr.
Noen sÄ bare oppover, glemte sikre demningen.
Noen sÄ bare oppover, glemte sikre demningen.
Bullfight
16.11.2021 kl 12:55
5048
Det er nok ikke dumt Ä starte lastingen nÄ, kan jo ikke tape penger pÄ det.
ElverhĂži16
16.11.2021 kl 13:31
4987
Finansavisa hade en artikkel i gÄr der de dÞmte aksjen nord og ned. NÄ har algoritmene gjort resten. Mulig gulv pÄ 430 ellers kan den falle mye enda. FÞrste snakket de aksjen opp med trÄdstarters innlegg fÞr de tar den ned igjen. Ikke uvanlig.
Redigert 16.11.2021 kl 13:33
kazynor skrev Hva er det vi ser pÄ idag? Liten kurskorreksjon?
Tipper det er en del gevinstsikring pÄ gang. Ikke sÄ unaturlig etter den siste tidens oppgang.
Du har delvis rett. Jeg lÞp forbi kraftanleggene i ettermiddag. BÞylefossen gÄr, dammen pÄ HaugsjÄ har 3 av slusene oppe, men pÄ Flatenfoss er det tett sÄ det er fortsatt hÄp :D
xjack
17.11.2021 kl 21:32
3302
Reaksjonen ned mÄtte helt klart komme, og det hjelper pÄ reaksjonens heftighet at FA utbasunerer at stigningen har vÊrt heftig og at hÞydeskrekken burde vÊre pÄfallende. I tillegg, slik jeg spÞr meg, kan det innebÊre en viss skadefryd Ä sette et aldri sÄ lite hugg i siden pÄ de lykkelige majoritetseierne Ulrichsen, Must og Bergesen?
omans
18.11.2021 kl 12:03
3151
NÊr 20% ned fra topp nÄ, kan det tenkes at slusen er under kontroll og at vannet stiger igjen?
ElverhĂži16
18.11.2021 kl 12:51
3099
Algoritmene herjer. Poster helt ned ti 1 aksjer. Denne skal nok opp nÄr de snur . Synd at de styrer kursen opp og ned.
omans
18.11.2021 kl 13:36
3044
Ja, shorterne har tatt grepet nÄ. FÄtt vann pÄ mÞlla ift at aksjen var overkjÞpt og at det begynte rulle over samtidig som generelt bÞrklima er rÞdt. SÄ blir Ä se hvor lenge de kan holde aksjen i fast grep. For Þyeblikket ikke nok kjÞpere til Ä spille de ut.
Redigert 18.11.2021 kl 13:36
kazynor
18.11.2021 kl 16:07
2932
Lov til Ä hope at det ligger en bunn rundt 400-405, litt med tanke pÄ innsidekjÞper pÄ 405 som var her om dagen
ElverhĂži16
22.11.2021 kl 12:16
2477
Algoritmene herjer. GjennomsnittsstrÞmpris er vel 100 % hÞyere i Q4 enn Q3 noe som gjÞr av vi gÄr mot et kjemperesultat.
Redigert 22.11.2021 kl 12:16
ruda
22.11.2021 kl 16:27
2281
Dette er jo latterlig. Pengene fosser inn i kassen og nedgang pÄ 25% er total overreaksjon. Laster nÄ til ripen
-
«
- 1
- 2 »