REC diskusjonstråd uke 44.
Ja folkens!! Da går vi snart inn i en spennende uke, der mye kan skje.
Det antydes at pakkene til Biden signeres tirsdag. Står kontrakter og annonsering av åpning av ML klar og bare venter?
Hvor lenge holder Voleon før de begynner inndekking? Og hva med J.P Morgan, som satte shorten sin 12.08 @ 16.95, er de interessert i mest mulig avkastning? Kan vi få noe bra shortsqueeze?
Hold på aksjene!!
Det antydes at pakkene til Biden signeres tirsdag. Står kontrakter og annonsering av åpning av ML klar og bare venter?
Hvor lenge holder Voleon før de begynner inndekking? Og hva med J.P Morgan, som satte shorten sin 12.08 @ 16.95, er de interessert i mest mulig avkastning? Kan vi få noe bra shortsqueeze?
Hold på aksjene!!
Redigert 08.11.2021 kl 09:40
Du må logge inn for å svare
FMI
01.11.2021 kl 17:15
5252
Det var plutselig veldig mange aksjer til salgs rundt 16 kr i sluttauksjonen i dag. Enten ble det satt en ny short, traderne så det som beste kortsiktige gevinstmulighet, eller så var det noen andre som solgte seg ned. Vi er vel fortsatt sånn ca. i taket på en fallende trendkanal, så kan godt tenkes Voleon fortsetter å øke (og de kan tjene penger på det også, jeg tipper det går mange nok uker mellom pakker og kontrakter til at vi kan ta heisen et stykke ned enda en gang hvis shorten tør øke markant..)
Utrolig sterk oppgang siden nedgangen etter Q3. Gøy å se at vi nærmer oss noe bevegelser som gir mer mening. Og at Voleon og SB1M kan se teite ut 😂
omac
01.11.2021 kl 15:58
6084
Og til alle som leser og blir våt i buksen av gull og grønne skoger. Ikke la dere forlede og bli helt vill i nikkersen. Gode ting kan komme men å garantere noe er ikke mulig. Ikke bli skuffet om du blir heispassasjer enda en gang.
Redigert 01.11.2021 kl 15:58
Bare bra at shorten er intakt. Håper at short økes egentlig. Veloen driver jo med TA trading, så hadde ikke overrasket meg om algoritmene deres fortsetter med shorting, ettersom de ikke forstår at markedsverdi går opp på grunn av makro fundament. Med det sagt så tviler jeg på om at det blir noen ordentlig squeeze med short på ca. 2%. Blir likevel fint når de dekker, da det bør presse prisen enda høyere oppover. Spesielt nå som selgerne viser god disiplin.
Blir spennende å bryte 16kr. Vi bør fylle gap til 16.30kr relativt sjapt og muligens allerede i morgen. Veien til 20kr er kortere enn det mange tror :)
Uchi var borte i flere måneder fordi det ikke foregikk noe som helst og dette sa jeg rett ut. Nå er Uchi tilbake og spammer daglig igjen, fordi jeg trenger at folk får med seg alt som foregår. GULL mulighet.
Blir spennende å bryte 16kr. Vi bør fylle gap til 16.30kr relativt sjapt og muligens allerede i morgen. Veien til 20kr er kortere enn det mange tror :)
Uchi var borte i flere måneder fordi det ikke foregikk noe som helst og dette sa jeg rett ut. Nå er Uchi tilbake og spammer daglig igjen, fordi jeg trenger at folk får med seg alt som foregår. GULL mulighet.
Nsxnsx
01.11.2021 kl 15:52
6186
Nå tester de....:) IKKE noe volum å få tak i uten å press prisen.....mulig vi små har skjønt noe....omsider :)
Redigert 01.11.2021 kl 15:53
voff
01.11.2021 kl 15:48
6225
Leser at enkelte har solgt 5 prosent av aksjene sine. En såkalt tradingpott. Snakker vi 500 aksjer i beste fall.? Samme vedkommende var negativ til videre oppgang på 13-tallet. Tror ikke alt som skrives er sant . Flere har nok "urent trav".
MorganKane
01.11.2021 kl 15:34
6398
Godt å se at shorten ikke har blitt redusert. Det øker sjansene for skvis... Og reduserer uansett risikoen siden man allerede har relativt mye i short.
Skalleknarp
01.11.2021 kl 15:34
6394
Ja, ser ut som om RECSI RT øker litt på nå på slutten av dagen. Det er vel usikkerheten for "Noen" om de 2 pakkene blir stemt gjennom...og hva som kommer da. Ja, ja slik går no dagan. :)
Helt enig med deg Falco. Solgte ikke på 24kr sist, fordi selv det er peanøtter i forhold til hvor jeg tror selskapet vil være over sikt. Jeg tror at tresifret aksjekurs kun er snakk om tid. Er visjonen til Røkke og meg lik på fremtiden til REC, så tror jeg at dette kan bli et av de største nordiske selskapene på verdensbasis, hvis vi tenker langsiktig. Vekst potensialet her er helt enormt og jeg trenger fabrikker til å bli bygd på rekordtid. Hehe. Hadde heller ikke overrasket om AKH etablerer hele verdikjeden internt.
Om stemmen går gjennom i morgen eller om en uke spiller ingen rolle. Nå er det kun finpussing som gjenstår. De som er smarte og kan politikk posisjoner seg før ting blir offisielt. Tror ikke vi kommer til å fly 200-300% på en dag, men heller at det vil være gradvis trend oppover fremover.
Om stemmen går gjennom i morgen eller om en uke spiller ingen rolle. Nå er det kun finpussing som gjenstår. De som er smarte og kan politikk posisjoner seg før ting blir offisielt. Tror ikke vi kommer til å fly 200-300% på en dag, men heller at det vil være gradvis trend oppover fremover.
Bullfight
01.11.2021 kl 14:49
6742
Onnicha skrev selg mens det stige!
Du kan nå kjøpe igjen på16.20 i slutthandelen i dag
Nsxnsx
01.11.2021 kl 14:47
6783
Onnicha skrev selg mens det stige!
Da kan du selge i mange år fremover :) :)
Skuta79
01.11.2021 kl 14:43
6787
Hei er det noen som har fa+ Røkke kan bli 14 milliarder kr rikere er det noe om rec der?
https://finansavisen.no/nyheter/finans/2021/11/01/7764243/rokke-kan-bli-14-milliarder-rikere
https://finansavisen.no/nyheter/finans/2021/11/01/7764243/rokke-kan-bli-14-milliarder-rikere
Onnicha
01.11.2021 kl 14:29
6943
Nsxnsx skrev HOLD HOLD HOLD....la short få betale så svir :)
selg mens det stige!
Regner at vi bikker over 20kr snart og holder oss der. Om 2-3 år så vil nok kursen flerdoble seg
Enig med dere. Bare for å si det igjen. Det jeg solgte i dag er 5% av porteføljen min akkurat nå, og er en post jeg flytter mellom forskjellige selskaper, basert på moment hovedsaklig. Helt tilfeldig at den har vært i Rec siste tiden.
Med begrenset med midler som kommer inn, kun lønn, så er det gøy å prøve å skape meravkastning over tid.
Med begrenset med midler som kommer inn, kun lønn, så er det gøy å prøve å skape meravkastning over tid.
Hehe vi har alle vært med på nedgangen fra 24, hadde selv kjempe gevinst der. Solgte ikke da jeg mener 24 kr er alt for lavt for denne. Neste gang den kommer dit akter jeg fortsatt å ikke selge:)) Mener selskapet er mye mer verdt enn dette og det vil nok vise seg fremover:))
Sakte, men sikkert så vil markedsverdi presses oppover. Ikke selg til 15-16kr. Om du skal trade, er det bare å gjøre som Amatør gjorde. Mange fine trades som kan bli gjort her, men hadde anbefalt å kun trade med en liten posisjon. Er kun snakk om tid før moment endres helt og alle blir kjempe positive til fremtids prospektene igjen. Vi vil starte med Biden pakkene og dette vil bli fulgt opp med gjenåpningsmelding for ML. Dette er hva REC venter på, TT sa det selv på forrige kvartals presentasjon.
Etter å ha vært med fra en sifret aksjekurs til 24kr og deretter ned til 13kr, så vil jeg nok si at jeg er herdet nok til å ikke fristes til å selge på disse usle markedsverdiene mine. Synspunktet mitt rundt REC har ikke endret seg i løpet av året, bare blitt forsterket. Dette er fremtiden. Forhåpentligvis hører vi også fra ledelsen innen kort tid, som har vært eneste reelle kritikk jeg har gitt selskapet det siste året, men det kan ligge gode grunner for hvorfor det har vært så taust.
Jeg gleder meg! :)
Etter å ha vært med fra en sifret aksjekurs til 24kr og deretter ned til 13kr, så vil jeg nok si at jeg er herdet nok til å ikke fristes til å selge på disse usle markedsverdiene mine. Synspunktet mitt rundt REC har ikke endret seg i løpet av året, bare blitt forsterket. Dette er fremtiden. Forhåpentligvis hører vi også fra ledelsen innen kort tid, som har vært eneste reelle kritikk jeg har gitt selskapet det siste året, men det kan ligge gode grunner for hvorfor det har vært så taust.
Jeg gleder meg! :)
Kepler og SB1 har hatt lave kursmål lenge men begge 2 har også økt sine kursmål:))De blir nok tvunget til å øke nok engang om ikke lenge:)) om de vil eller ikke:)))
Redigert 01.11.2021 kl 13:21
Det er en drøss av gode selskaper som ikke dekkes i særlig grad. Gjør opp din egen mening, ville ikke hengt meg opp i slikt. Om du venter på den dagen det står 6 anbefalinger på den siden din så er kursen gått langt opp og det er "for sent".
Redigert 01.11.2021 kl 13:14
Skalleknarp
01.11.2021 kl 13:10
7757
Hadde kanskje trodd at anbefalingene skulle vært litt mer positiv til RECSIL sett i relasjon til alle triggere som ligger i luften. Ved forrige anbefaling var det 2 kjøp 1 hold og 1 selg.
Kepler har kursmål 15 og SB1 har 13. Arctic og Pareto 25 kr. Hva mener du har endret seg??
Kan vi ikke slutte med dette tullet? Det er knapt solgt aksjer i dag! "Holder kursen nede med hard hånd"? Etter 09.30 i dag har det knapt hvert omsetning i det hele tatt. Hvorfor kommer du med slikt tull? Det får bare forumet til å virke useriøst.
Redigert 01.11.2021 kl 12:44
Skalleknarp
01.11.2021 kl 12:41
7800
Ser på børssiden til RECSIL at det er 2 anbefalinger for kjøp og 2 for salg. Lenge siden det har vært så "negativt" fremtid.. Why?
Mange som har sånne trader poster de selger ikke hoved posten og trader med en mindre post. Sånn er det dessverre i denne aksjen og handelen bærer preg av det :)) Kursen burde vært langt høyere på det vi vet i dag Arctic og Pareto som har kursmål rundt 25 er mer seriøse enn dagens handlere i Rec .
Rett og slett tull at aksjen handles her nede:))
Rett og slett tull at aksjen handles her nede:))
Redigert 01.11.2021 kl 12:36
Fholm
01.11.2021 kl 12:15
8036
trenger man dele live? Trada selv på 15,85 og kjøpte tilbake 15,49.. Må være lov det.
Jemo
01.11.2021 kl 11:59
29092
Så fint at du deler dette med oss 2 timer etter handelen, sikker på at du ikke fikk solgt deg ut på 16,03 😜
Hehe. Jeg tror at vi bør se nærmere 18 - 20 kr etter at Biden pakken går gjennom. I dag er typisk REC aksjon. Jeg er ikke bekymret. Tror nok at vi henter oss opp etter lunsj, men først må vi dippe ned. Kommer ML meldingen etter Biden pakkene kan jeg se for meg at vi stabiliserer oss et sted rundt 25 - 30kr.
Kortsiktig ser jeg veldig mye gevinst i aksjen for nye aksjonærer. Langsiktig har ikke eventyret begynt engang. Vurderer fremdeles å hente inn 1-2M ekstra i kapital og utnytte disse prisene, fordi jeg tror ikke at vi ser 13-tallet igjen. Stemningen har snudd. Fornybart er fremtiden, likevel. Haha.
Kortsiktig ser jeg veldig mye gevinst i aksjen for nye aksjonærer. Langsiktig har ikke eventyret begynt engang. Vurderer fremdeles å hente inn 1-2M ekstra i kapital og utnytte disse prisene, fordi jeg tror ikke at vi ser 13-tallet igjen. Stemningen har snudd. Fornybart er fremtiden, likevel. Haha.
Vært en god tid nå med oppgang, jeg solgte tradingpotten min som tilfeldigvis var i Rec, på 15.90kr. Ser ut som aksjen tar den klassiske opp kraftig for så å synke tilbake mot 0%. Spennende om Biden & Co kan bli enige denne uken. Da ryker vi kanskje mot 20kr? :D
Skalleknarp
01.11.2021 kl 11:05
29823
Det er vel todelt her. De som vil ha mange billige aksjer for å være med toget som de er overbevist vil gå iht. rutetabell og på den andre siden de som MÅ kjøpe aksjer for å levere tilbake til eierne som de lånte fra. (Shortere). Sistnevnte er vel de som er i den største risikogruppen for dette blir litt av et "spann" å holde styr på når det tar av mener jeg. Ikke så mange negative faktorer igjen å bremse REC - kun positive når de bekreftes. Selv Yulin som er nedskrevet til null - 0 kan bli positiv for RECSI. Say no more :)
Redigert 01.11.2021 kl 11:07
😂
omac
01.11.2021 kl 10:23
30497
Vet du hvem disse noen er? Og burde vi tipse noen med mye penger at noen gir vekk aksjer langt under hva markedet egentlig er villig til å betale?
Skalleknarp
01.11.2021 kl 10:18
30604
Dette ser ut til å bli en U dag... Noen prøver å holde kursen nede med hard hånd, men tror ikke dette varer lenger enn etter lunch. (?) Dvs. vi skal videre Nordover. Det er uansett hvordan man snur og vender på det noen som strekker strikken her. Vi som holder på aksjenen og satser på kraftige "ESG pakker" vedtas i USA og åpning ML, kontra shortere som satser på fortsatt RECSIL nedgang. Noen vil komme ut som vinner her til slutt og jeg er sterk i troen som longer at dette kan gå veien og at det kan bli dyrt for "Noen" når raketten tar skikkelig av.
Redigert 01.11.2021 kl 10:19
Hø hø.. Omac, var det Voleon som økte shorten der på 16.00??