Polaris Media. Et av Oslo Børs beste kjøp

Spanstind
POL 01.11.2021 kl 12:24 2341

Er det mange som kjenner til den skjulte diamanten Polaris Media? Selskapet ble etablert av aksjonærer i Adresseavisen og Harstad Tidende for 15 år siden, og har siden det vokst til ca. 70 aviser i Norge og Sverige. 15 av avisene er i Sverige der Göteborg Posten er størst. Selskapet har hatt en enorm vekst spesielt i digitale abonnenter og skalafordelen er stor i dette området. Over 282 tusen digitale abonnenter etter 2. kvartal og jeg tror de passerte 300 tusen digitale abonnenter i 3. kvartal. Det får vi vite på torsdag når de presenterer resultat for 3. kvartal. Til sammenligning har Schibsted som er priset 20 ganger høyere enn Polaris Media 1 million digitale abonnenter. Polaris Media har mye høyere vekst.

I tillegg til stor vekst i avisvirksomheten har de veldig spennende eiendeler med 9,98% eierandel i Finn.no og 34% eierandel Helthjem.no Finn.no har i år en kjempevekst i inntekter og resultat. Helthjem leverte 2,9 millioner pakker i 3. kvartal. Bare Finn.no og Helthjem forsvarer markedsverdien av aksjen mener jeg. Hvis da inntekter for digitale abonnenter tar av vil aksjen gå mye. Helthjem har også stort potensiale da de har avtale med mange online butikker, leverer pakker for finn.no og bør være en interessant partner for Amazon når de kommer hit.

Polaris Media er priset til beskjedne 4 milliarder kr til tross for stor vekst og gode resultater. Vil nok se en kraftig reprising av aksjen fremover når folk blir klar over denne aksjen. Det er lite likviditet i aksjen som gjør at aksjen kan gå veldig mye når private investorer kaster seg over denne. Inntil nå er det for det meste store aksjonærer som Schibsted, NWT Media og JP Morgan som har kjøpt.

Selskapets aviser har mange gode innlegg om klima og viktigheten av det, og er viktig for det grønne skiftet.
Redigert 01.11.2021 kl 12:29 Du må logge inn for å svare
Spanstind
03.11.2021 kl 12:21 2252


I morgen leverer de 3. kvartalstall. Forventer stor vekst. Aksjen går helt under radaren, men det vil endre seg. Det er lite omsetning i aksjen, som gjør at den kommer til å stige mye når større investorer kjøper seg opp.
Spanstind
15.11.2021 kl 14:10 2096

Her var det stor respons på mitt innlegg om Polaris Media :) Til tross for det er den opp 5% siden jeg skrev innlegget. Det er de uoppdagede og anonyme aksjene som virkelig kan gjøre det bra. Kjøpersiden i den lite likvide aksjen er nå veldig sterk, og det er nesten ikke aksjer igjen ute til salgs.

Polaris Media eier ca. 70 aviser, eier 34% i Helthjem.no og 9,98% av finn.no. Alle de tre eiendelen har stort potensiale. Helthjem og finn.no eier de sammen med Schibsted. Se f.eks på www.helthjem.no I tillegg eier selskapet i folkeinvest.no og har investert i gamer liga, gamer.no
Redigert 15.11.2021 kl 14:12 Du må logge inn for å svare
Spanstind
16.11.2021 kl 10:05 2017


Er en av dagens vinnere på Oslo Børs. Opp 8,7%. Aksjen er fortsatt alt for billig. Den kan gå over 300 kr. De vokser kraftig i digitale abonnenter og finn.no gjør det veldig bra. Helthjem.no har kraftig vekst. De har blant annet avtale med finn.no, H&M og Kid Interiør.
Spanstind
05.01.2022 kl 13:50 1747

Følg med på denne aksjen fremover. Selskapet vokster sterkt i digitale abonnementer og online reklame med 70 aviser i Norge og Sverige. De eier 9,98% av finn.no som trykker penger for tiden med stort boligsalg og mange jobbannonser. De eier 34% av Helthjem.no som antakeligvis fikk nok et rekordkvartal med levering av pakker i 4. kvartal. Jeg tror aksjen kan tredoble seg fra dagens nivå.
Redigert 05.01.2022 kl 13:55 Du må logge inn for å svare
Spanstind
07.02.2022 kl 09:37 1497


Følg med denne aksjen. 4. kvartalstall på torsdag denne uken. Forventer kraftig vekst i digitale abonnementer.