Mseis mot q4 2022: Del1
Da går vi mot et nytt kvartal, mot jul og mot nyttår.
I denne periode kan mye skje, alt fra nye kontrakter (utdeling av ca 50% gjenstår) oppdatering i patentstriden, reprising og andre morsomheter.
Selskapet leverte et alt i alt bra q3 resultat, skuta er snudd.
Så får vi se hva q4 leverer for oss aksjonærer.
En reprising er på sin plass, stor aksjonærer står fjell støtt.
Mseis kan bli litt av en nyttårsrakett .
Lykke til
Gg
I denne periode kan mye skje, alt fra nye kontrakter (utdeling av ca 50% gjenstår) oppdatering i patentstriden, reprising og andre morsomheter.
Selskapet leverte et alt i alt bra q3 resultat, skuta er snudd.
Så får vi se hva q4 leverer for oss aksjonærer.
En reprising er på sin plass, stor aksjonærer står fjell støtt.
Mseis kan bli litt av en nyttårsrakett .
Lykke til
Gg
Redigert 03.11.2021 kl 09:30
Du må logge inn for å svare
Det er je helt enig med deg,men kan je spør deg har du plukket mange aksjer etter 27.10.21?Denne har bare gått en vei nedover du kan itte si at de smarte plukker billige aksjer,,hva er billige aksjer i MSEIS?Lololol....Je har ganske mange aksjer her inne altfor mange med enn lavere snitt enn per dags dato men je tenker på de som har snitt langt over 4kr...
Nidaros-andy
02.12.2021 kl 10:32
5714
Slett ikke nytt av året. Holdt på sånn i stort sett hele 2020 også. Historien bak det kjenner jeg ikke godt nok. Falt på kontrakter eller gjorde hvertfall ingen utslag frem til et positivt Q3 20 og de kontrakter kom i desember i fjor. Da løsnet proppen og det gikk fort fra nov til bråstopp i februar. Denne kommer til å komme mer. Tjente penger igjen i Q3, er mer eller mindre stappet i H1 22 og har vel en ordrebok som er ca 3xmcap. Tålmod er en dyd..
Stemmer det, skal nok videre ned. Blir enda billigere👍 Da kjøper jeg mer, men ikke over 3,-
Dandan60 på tide å gå inn i Mseis snart:)billig som f....lolol..
Dandan60
02.12.2021 kl 10:13
5688
Som jeg har skrevet tidligere. Markedet er skidt på Carel og nye kontrakter. Mseis falder og falder siden denne mand overtaget ledelse.
Redigert 02.12.2021 kl 10:47
Samme mønster som i PGS og GEG. Den enkle forklaringen på hvorfor seismikk aksjer er så underprisede tror jeg er at markedet bare hater disse selskapene pga politiske hyl om at oljeleting må stanses.
Tradinator
02.12.2021 kl 10:05
5711
Noen ganger bruker folk lenger tid på å skjønne det åpenbare, men til slutt sier det pang.
Nytt for året er jo at mseis nå også faller på kontrakter!!
Tradinator
02.12.2021 kl 09:39
5769
Slapp av, det kommer snart flere ordre. No braineraksje å sitte på i 2022
Mseis er såpass billig at folk blir skeptisk med å investere penger her gitt :)eller tar je feil?
F16
01.12.2021 kl 21:02
6022
Need 1000s of Sleipner’s to accommodate worlds current CO2 emissions.
Surface monitoring
• 10,000 sensors at 2,500 locations on the sea bed.
Seismic monitoring methods:
Controlled source 4-D – detect spatial extent of CO2
Passive seismic – detect fracturing, fluid flow and geomechanical deformation; microseismicity.
https://ukccsrc.ac.uk/sites/default/files/documents/event/UKCCSC_0917_JMK.pdf
Surface monitoring
• 10,000 sensors at 2,500 locations on the sea bed.
Seismic monitoring methods:
Controlled source 4-D – detect spatial extent of CO2
Passive seismic – detect fracturing, fluid flow and geomechanical deformation; microseismicity.
https://ukccsrc.ac.uk/sites/default/files/documents/event/UKCCSC_0917_JMK.pdf
Redigert 01.12.2021 kl 21:08
Hotlegs
01.12.2021 kl 18:16
6145
Kan årsaken være at folk heller satser på selskap som gir avkastning?
Kursen har virket styrt lenge. Å nå går den ikke lengre på nyheter. Market makere kan også shorte aksjer. Hvirker som om ingen vil ha denne, PGS er vel neste «turn around case»
Slettet brukerskrev Det er noe sykt over dette….
Enig! Dette er sykt!! Er jo tilnærmet 0 i omsetning! Interessen er totalt fraværende! Hva kan være årsaken til dette?
Tusen takk PGS nå kan je reinvestere på nytt igjen :)Lololol
AudiBMWMercy
01.12.2021 kl 13:24
4580
Jeg tipper market maker hører på følgende https://www.youtube.com/watch?v=nfWlot6h_JM mens de styrer mseis aksjepris.
Petrobras to tender for 4D seismic for quartet of Campos basin fields
Brazilian oil giant to contract survey for Marlim Leste, Marlim Sul, Barracuda and Caratinga fields
https://www.upstreamonline.com/exclusive/petrobras-to-tender-for-4d-seismic-for-quartet-of-campos-basin-fields/2-1-1109481
Brazilian oil giant to contract survey for Marlim Leste, Marlim Sul, Barracuda and Caratinga fields
https://www.upstreamonline.com/exclusive/petrobras-to-tender-for-4d-seismic-for-quartet-of-campos-basin-fields/2-1-1109481
Tradinator
30.11.2021 kl 22:55
4980
MSEIS sto vel i fem da olja kosta 40, så stresser fint lite med at deg er litt støy i markedene.
Hotlegs
30.11.2021 kl 22:37
5031
Slettet brukerskrev Blir en tøff dag i morgen….
Vi er jo godt vant..
Da snudde olja opp igjen ved kritisk støttenivå, holder oljemarkedet ut kvelden kan vi få en kraftig reaksjon nordover 😊
Knusle
30.11.2021 kl 19:28
5269
Har kjøpt litt nedover de siste dagene, det lønnet seg sist, og jeg antar det blir lønnsomt igjen. Men urolige tider i verden, så vanskeligere enn på lenge å vurderer hva som kan skje. Målet om 600000 aksjer var litt fjernt for en tid tilbake, men nå ser det ut til at man kan nå det :)
"Det er i motbakke det går oppover"
"Det er i motbakke det går oppover"
Slettet brukerskrev Kanskje det lolle02, hvilke er det du bruker? Må jo være bra greier😅
Skal nok parkere el-bilen snart gitt🤣🤣olje raser nedover i full fart…og MSEIS følger ettter ..🤣🤣skal nok se imorra hvis je har spilt bra idag🤣🤣🤣
Kanskje det lolle02, hvilke er det du bruker? Må jo være bra greier😅
Mseis har falt mye tidligere på lavt volum, vi sitter vel neste år på denne tiden og venter på at 4,- skal passeres😂
Kan vel være greit å selge om den skal til 2,80,-??
Odi.1
30.11.2021 kl 14:59
5595
Muligens lurt å vente til den står i 2,80 for å handle nå, det vil være streken om den går under 3,3
Lire netto volum her nå så er veldig usikker om den går til 2kr tallet , da er det jo en gavepakke om vi får handle igjen på kr 2,80
Hold og kjøp på gunstig nivå.
Lire netto volum her nå så er veldig usikker om den går til 2kr tallet , da er det jo en gavepakke om vi får handle igjen på kr 2,80
Hold og kjøp på gunstig nivå.
Odi.1
30.11.2021 kl 12:50
5707
Slettet brukerskrev Så topp 50 har heller ikke øket sin beholdning på dette latterlig billige nivået🤔
Hvorfor det, en kunne jo kjøpe det en ønsket ned på 1,2 for kun kort tid siden.
En kan vel si det var den beste "rep emien" noen kunne forestille seg å få på OB noen sinne.
Noen der var nok muligens med på 3,4 påfyllet også? Selskapet ble styrket med ^^ 280Mil kr.
slapp av JKåresen, her er det kun tålmodighet som må til , og hvorfor investere i en aksje en ikke har troen på , det er mer pussig for min del :)
Legg til Høyeste pris i år 5,95 på det mest usikre kvartalet for min del...
En kan vel si det var den beste "rep emien" noen kunne forestille seg å få på OB noen sinne.
Noen der var nok muligens med på 3,4 påfyllet også? Selskapet ble styrket med ^^ 280Mil kr.
slapp av JKåresen, her er det kun tålmodighet som må til , og hvorfor investere i en aksje en ikke har troen på , det er mer pussig for min del :)
Legg til Høyeste pris i år 5,95 på det mest usikre kvartalet for min del...
Redigert 30.11.2021 kl 13:42
Så topp 50 har heller ikke øket sin beholdning på dette latterlig billige nivået🤔
Odi.1
30.11.2021 kl 12:00
5797
Helt ok å ha minus over Nyttår.
Men du hadde vel kun ask konto?, da er det ikke så mye å hente på skatteplanlegging , for andre med ordinær konto er det mye å hente om en er rask nok.
Men du hadde vel kun ask konto?, da er det ikke så mye å hente på skatteplanlegging , for andre med ordinær konto er det mye å hente om en er rask nok.
Odi.1
30.11.2021 kl 11:43
5799
Nordnet låner ut på ASK kontoer også, dette blir ikke registrert noe sted synlig. Helt trygg på at noen vil få seg en AHA opplevelse om en stund.
Vi får se :)
edit: de gjør det jo bra nå da...
ryker 3,3 så er vel 2,80 nexst... Slik at en er forberedt.
Vi får se :)
edit: de gjør det jo bra nå da...
ryker 3,3 så er vel 2,80 nexst... Slik at en er forberedt.
Redigert 30.11.2021 kl 11:52
Rek2
30.11.2021 kl 11:38
5753
Nå har jeg fulgt med Topp 50 hver dag i en måned,og resultatet er jo at topp 50 har akkurat 74% av Magseis...
variasjonene har ligget hos Nordnet sine 3 kontoer,som har solgt og kjøpt om hverandre.....
Topp 20 har ikke rikket seg på mange uker,,,,
hva sier deg deg ... jo at Magseis trades hovedsaklig av meglerhus under Topp 50...
variasjonene har ligget hos Nordnet sine 3 kontoer,som har solgt og kjøpt om hverandre.....
Topp 20 har ikke rikket seg på mange uker,,,,
hva sier deg deg ... jo at Magseis trades hovedsaklig av meglerhus under Topp 50...
Hotlegs
30.11.2021 kl 11:37
5743
Feirer snart 4 kvartal som mseisaksjonær og i dag var jeg jaggu 500k minus et øyeblikk.. Får se på det som et positivt signal sikkert.
Odi.1
30.11.2021 kl 11:28
5762
Litt enig, men det er lite volum ned, når den går opp er det mye høyere volum.
Det må inn større kjøper/investor som ser muligheten. Dog har FF som største aksjonær enormt potensiale fra 18 til 33 % om de rette brikkene faller på plass.
Plutselig kommer det en og kjøper opp nr 2 på lista , og begynner kampen mot FF , det er ett gull senario, men helt klart en mulighet som kan åpenbare seg.
Dette er en helt enorm teknologi vi sitter på her, den vil også styrkes vanvittig med en seier nr to om patentstriden.
En bør ikke handle MSFF kun for dager, uker og 1. q , her må en se fremover med investeringen sin. En må også huske på at en er satt tilbake 1-2 år pga cov19 i verden, også omstilling er ett av faktorene . Derav jeg mener det er tidsspørsmål før det blir kamp om Energien i segmentene O&G .
Som alltid er det pengene som rår i verden, uansett hva Sv,r og andre raddiser mener, og har ønsketenkninger for.
Q1 Blir ett helt "ok" kvartal , selv sier de rundt 67usm slik det lå an i presentasjonen Okt. Men de presiserer og ymter jo om Multien dem også, så det kan endre seg der også. Selv lever jeg godt med q2 og q3 22 vil bli de aller hyggeligste Q vi kan se frem mot her nå.
Krakker verden totalt, er en ikke alene, alt og alle selskaper , uansett da vil lide sammen med investorer. ( Samme Sjø, samme Båt )
Også tydelig at verden med spesielt EU er fedd opp av "Kanskje" kommer Kongen Energi , de sågar rasler med å starte opp på Atom kraft igjen, noe som vil ta minst 8-10 År før det er realisert en KW.
Kjøp MSFF Teknologiene nå, billig salg delux , verden MÅ ha Energi.
Edit: Sammenligner denne med den gangen jeg handlet PAN Fich , samme argumentene og svart malingen den gangen. Vi andre lo hele veien til Banken...
Det må inn større kjøper/investor som ser muligheten. Dog har FF som største aksjonær enormt potensiale fra 18 til 33 % om de rette brikkene faller på plass.
Plutselig kommer det en og kjøper opp nr 2 på lista , og begynner kampen mot FF , det er ett gull senario, men helt klart en mulighet som kan åpenbare seg.
Dette er en helt enorm teknologi vi sitter på her, den vil også styrkes vanvittig med en seier nr to om patentstriden.
En bør ikke handle MSFF kun for dager, uker og 1. q , her må en se fremover med investeringen sin. En må også huske på at en er satt tilbake 1-2 år pga cov19 i verden, også omstilling er ett av faktorene . Derav jeg mener det er tidsspørsmål før det blir kamp om Energien i segmentene O&G .
Som alltid er det pengene som rår i verden, uansett hva Sv,r og andre raddiser mener, og har ønsketenkninger for.
Q1 Blir ett helt "ok" kvartal , selv sier de rundt 67usm slik det lå an i presentasjonen Okt. Men de presiserer og ymter jo om Multien dem også, så det kan endre seg der også. Selv lever jeg godt med q2 og q3 22 vil bli de aller hyggeligste Q vi kan se frem mot her nå.
Krakker verden totalt, er en ikke alene, alt og alle selskaper , uansett da vil lide sammen med investorer. ( Samme Sjø, samme Båt )
Også tydelig at verden med spesielt EU er fedd opp av "Kanskje" kommer Kongen Energi , de sågar rasler med å starte opp på Atom kraft igjen, noe som vil ta minst 8-10 År før det er realisert en KW.
Kjøp MSFF Teknologiene nå, billig salg delux , verden MÅ ha Energi.
Edit: Sammenligner denne med den gangen jeg handlet PAN Fich , samme argumentene og svart malingen den gangen. Vi andre lo hele veien til Banken...
Redigert 30.11.2021 kl 11:40
Magseis har en suveren teknologi og et stort konkurranse fortrinn. Solid økonomi og tjener penger. Ingen tvil der. Det man sliter med å forstå er kursen. Etter Q3 burde 3 tallet vært historie. Og i hvert fall etter de to siste kontrakter. I stedet går det motsatt vei. Alt for mange her inne har ropt om 5,- til uka og 10,- i desember. GLEM dette. Jeg tror vi må se mye lengre frem, kanskje 2023 før verdiene i selskapet matrialiserer seg. MEN vi burde allerede startet reisen mot en fornuftig prising.
Odi.1
30.11.2021 kl 10:46
5875
googel oversatt:
" Oppdag hindringer i undermåleren på en kostnadseffektiv måte.
Med XHR Infrastructure gir Magseis Fairfield deg en detaljert 3D-forståelse av havbunnen nær overflaten, og hjelper deg dramatisk å redusere risikoen for bygging av infrastruktur. Den er ideell for undersøkelser som bestemmer plassering av offshore vindturbiner, forankringspunkter og oppjekkbare rigger, og kan også avbilde dyphavsmineralprospekter.
Utplassert i en konfigurasjon med bred slep, er vårt Sealink 3840-opptakssystem kombinert med en rekke høyfrekvente gnistkilder. Dette gir et ultrahøyfrekvent datasett som er egnet for enten høyoppløselig refleksjonsavbildning eller vår proprietære sub-bølgelengde funksjon deteksjonsprosess. Kabelkonfigurasjon med én sensor gir utmerket signalbevaring på grunt vann som er typisk for vindparkplasser. "
" Oppdag hindringer i undermåleren på en kostnadseffektiv måte.
Med XHR Infrastructure gir Magseis Fairfield deg en detaljert 3D-forståelse av havbunnen nær overflaten, og hjelper deg dramatisk å redusere risikoen for bygging av infrastruktur. Den er ideell for undersøkelser som bestemmer plassering av offshore vindturbiner, forankringspunkter og oppjekkbare rigger, og kan også avbilde dyphavsmineralprospekter.
Utplassert i en konfigurasjon med bred slep, er vårt Sealink 3840-opptakssystem kombinert med en rekke høyfrekvente gnistkilder. Dette gir et ultrahøyfrekvent datasett som er egnet for enten høyoppløselig refleksjonsavbildning eller vår proprietære sub-bølgelengde funksjon deteksjonsprosess. Kabelkonfigurasjon med én sensor gir utmerket signalbevaring på grunt vann som er typisk for vindparkplasser. "
Odi.1
30.11.2021 kl 09:55
5976
Trenger ikke skylde på noe som helst, en helt vanlig dag på jobben dette her.
Volum i nedfallsfrukten er bare komisk.
Her er det kun Hold eller Kjøp som gjelder i OB mest potensielle og billigste rakett.
Om du tenker på disse 2022 avlyste lete signalene i Norge, så overvurderer en dette noe enormt.
For MS teknologi og ikke minst MK er dette gull melding, men de uvitende tror på skremsels propaganda.
Tenk bare hvor mye som skal brukes nå på Offshore Wind Farm, Offshore minerals and Carbon Capture and Storage (CCS) segments.
https://magseisfairfield.com/renewables
Men jeg oppfatter at du mener det ikke er penger i dette?, venter fortsatt på en forklaring på den påstanden, jeg viste Chartet til deg i går.
ps sikkert litt morro for disse ASK short kontoene nå da, ole til per med 5000 aksjer og 180 kroner i gevinst....
Volum i nedfallsfrukten er bare komisk.
Her er det kun Hold eller Kjøp som gjelder i OB mest potensielle og billigste rakett.
Om du tenker på disse 2022 avlyste lete signalene i Norge, så overvurderer en dette noe enormt.
For MS teknologi og ikke minst MK er dette gull melding, men de uvitende tror på skremsels propaganda.
Tenk bare hvor mye som skal brukes nå på Offshore Wind Farm, Offshore minerals and Carbon Capture and Storage (CCS) segments.
https://magseisfairfield.com/renewables
Men jeg oppfatter at du mener det ikke er penger i dette?, venter fortsatt på en forklaring på den påstanden, jeg viste Chartet til deg i går.
ps sikkert litt morro for disse ASK short kontoene nå da, ole til per med 5000 aksjer og 180 kroner i gevinst....
Redigert 30.11.2021 kl 11:35
Itte 1 øre til åt meg:)
15k aksjer til i dag. Huff, nå sitter jeg pluttselig med alt for mye penger i dette selvskapet 😂
focuss skrev Må vel bryte 4 på bra volum før det blir morsomt
Hva skal du skylde på med dagens nedgang Odi?
F16
29.11.2021 kl 18:02
6616
focuss.
Hva tenker du om formasjonen 23/08 til 27/10 - omvendt H/S.
Biden kjøpte seg to uker så innen 6. desember har vi svaret.
Hva tenker du om formasjonen 23/08 til 27/10 - omvendt H/S.
Biden kjøpte seg to uker så innen 6. desember har vi svaret.