Hexagon Purus - Norges grønne vekstmonster!

Rect Angel
HPUR 04.11.2021 kl 10:08 57477

NB NB!! OPPDATERT 17.08.2022

LINK TIL WEBCAST FRA Q2 2022, lagt 09.08.22 nederst i trådstart.


NB! Har endret overskriften på tråden fra 'hydrogenbomben' til 'Norges grønne vekstmonster' da 'hydrogenbomben` som selvsagt var humoristisk ment, nå likevel føles upassende og gir assosiasjoner til krig som vi nå dessverre ser utspiller seg i Europa. Også litt misvisende fordi Hexagon Purus i løpet av den siste måneden har landet EN KONTRAKT VERDT HELT UTROLIGE 9 MILLIARDER NOK OM LEVERING AV BATTERIPAKKER TIL USA-BASERTE HINO MOTORS, 100% EID AV DEN GLOBALE GIGANTEN TOYOTA. Så her er vi altså vitner til monstervekst både innen hydrogen og batterielektrikk.

NB2! Har også lagt inn link til webcast fra Q4 2021 presentasjonen 15.februar nederst i trådstart. Mektig! Så gå for all del ikke glipp av dette! Must see!

21.06.2022. Lagt til linker nederst til webcast Q1 2022 og CAPITAL MARKETS DAY samme dag.


Så webcasten fra Q3 2021 tirsdag (02.11.2021) for andre gang i går kveld. Denne gang i fred og fordragelighet. Du verden!

Vil ikke si stort mer, for enhver må selv sette seg inn i tingene og gjøre opp sin egen mening når det gjelder investering, men denne historien bør flest mulig asolutt gjøre seg kjent med, og gjør man det ved å se webcasten fra tirsdag samt evetuelt leser seg litt opp, kan jeg egentlig love at man raskt vil se tegningen. Direkte imponerende av CEO Morten Holum å holde en så nøktern og avdempet tone når man har et slikt budskap som her å bringe til torgs. Vi snakker skaleringsmuligheter og veksteksplosjon nesten hinsides det fattbare.

Det nylige oppkjøpet av tyske Wystrach tror jeg bestemt er en genistrek. Tankene tar også en tur sånn litt 10 år tilbake i tid da Tomra Systems stod i ca. 30 kroner og kjøpte det tyske selskapet Tritech, nå Tomra Sorting Solutions...

Vel bekomme!


https://vimeo.com/641425791/67a74ba056

https://hexagonpurus.com/

https://hexagonpurus.com/news/hexagon-purus-acquires-wystrach-adding-industry-leading-hydrogen-systems-capacity-to-its-platform-to-accelerate-the-hydrogen-transition


OPPDATERING 04.03.2022:

Det tok sin tid, men da har jeg omsider også sett Q4 2021 presentasjon. For et overveldende budskap CEO Morten Holum bringer til torgs her. Fantastisk! Allerede nå har f.eks. altså Hexagon Purus allerede veldig mye av guidet 2025-omsetning på 4 - 5 milliarder NOK i ordreboken! Og massevis av annet i pipeline! Det som skjer her er bare så utrolig imponerende. Ja, helt overveldende. Voila!

https://vimeo.com/677599615/f4da83a3b1

OPPDATERING 21.06.2022:

Webcasts fra Q1 2022 og CAPITAL MARKETS DAY 2022 samme dag, 10.05.2022

https://vimeo.com/709409042/588cd5a2e2

https://vimeo.com/709409042/588cd5a2e2

Webcast fra Q2 2022

https://www.youtube.com/watch?v=soa_x4XF5ic


🇺🇦 🕊️
Redigert 17.08.2022 kl 14:16 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
11.02.2022 kl 13:59 6131

Fortsettelse fra forrige innlegg.


About Hino

Hino Trucks manufactures, sells, and services a lineup of Class 4-8 commercial trucks in the United States. Hino Trucks is the premier heavy and medium duty nameplate in the United States with a product lineup that offers fully connected vehicles with low total cost of ownership, unmatched reliability and maneuverability and the most comprehensive bundle of standard features in the market. Headquartered in Novi, Michigan, Hino has a network of over 240 dealers nationwide committed to achieving excellence in the ultimate ownership experience.

Learn more about Hino Trucks at http://www.hino.com or follow us on Facebook, LinkedIn, Twitter and YouTube.

About Hexagon Purus

Hexagon Purus, a Hexagon Composites company, is a world leading provider of hydrogen Type 4 high-pressure cylinders, battery packs and vehicle systems integration for fuel cell electric and battery electric vehicles. Hexagon Purus enables zero emission solutions for light, medium and heavy-duty vehicles, buses, ground storage, distribution, maritime, rail and aerospace.

Learn more at www.hexagonpurus.com and follow @HexagonPurus on Twitter and LinkedIn.

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to Section 5-12 the Norwegian Securities Trading Act

https://www.globenewswire.com/news-release/2022/02/11/2383406/0/en/Hexagon-Purus-signs-agreement-with-Hino-Motors-to-supply-battery-packs-for-serial-production-of-zero-emission-heavy-duty-vehicles.html
Rect Angel
11.02.2022 kl 14:20 6116

Honnør til E24. Endelig presse som begynner å gi Hexagon Group noe som begynner å ligne på den omtale gruppen faktisk fortjener. I dag og, i forbindelse med kontrakten meldt 31.01.2022. Tiden er overmoden.


Børskommentar

I denne grønne aksjen kan du bli med på noe stort
Hexagon Purus ser ut til å være i ferd med å gjøre et virkelig stort gjennombrudd.

Johann D. Sundberg
Børskommentator
Oppdatert i dag 09:27

Dette er en kommentar
Kommentaren gir uttrykk for skribentens holdning.

2022 har så langt vært inflasjons- og rentefryktens år i aksjemarkedene. Det har særlig rammet grønne aksjer med forventet inntjening langt frem i tid. Men for det grønne selskapet Hexagon Purus kan 2022 være det store gjennombruddsåret. Det ser det ut som om aksjemarkedet ikke har fått med seg.

Fredag morgen annonserte Hexagon Purus en intensjonsavtale om produksjon av batteripakker til lastebiler Hino Motors Manufacturing skal produsere. Produksjonen skal starte i 2024 og avtalen har en omsetningsverdi på rundt ni milliarder kroner.

Avtalen kommer i tillegg til at selskapet er nominert for en tilsvarende avtale verdt omtrent det samme i slutten av januar. Samlet har disse to avtalene en omsetningsverdi på 16 til 19 milliarder kroner. Den nøyaktige fremdriften i avtalene er ikke kjent. Men gitt at alt omtrent går som etter planen, blir Hexagon Purus fra rundt 2024 et selskap med flere milliarder kroner i årlig omsetning. I fjorårets ni første måneder var omsetningen til sammenligning 249 millioner kroner.

Så langt kan det ikke se ut som om aksjemarkedet har latt seg rive med av utviklingen. Før fredagens handel var aksjen ned 14,8 prosent siden nyttår. Med de to gigantavtalene bør det imidlertid være utsikter til en ny vår for Hexagon Purus-aksjen.

https://e24.no/boers-og-finans/i/rE4j0a/i-denne-groenne-aksjen-kan-du-bli-med-paa-noe-stort


E24 om kontrakt meldt 31.01.2022 verdt 7 milliarder som kan vokse til 10 milliarder NOK:

https://e24.no/boers-og-finans/i/OrXzMq/hexagon-purus-nominert-til-gigant-avtale-verdt-opptil-10-milliarder-kroner

https://e24.no/boers-og-finans/i/66eywW/mulig-gigantavtale-puster-liv-i-skadeskutt-aksje-veldig-viktig


PS) Holder man dagens kursutvikling i Hexagon Purus og Hexagon Composites (realtime henholdsvis +34.21% og +8.63%) opp mot hverandre, ser ikke kunnskap om at Composites faktisk eier 73.29% av aksjene i Purus til å være veldig utbredt i markedet. ;)
Redigert 11.02.2022 kl 14:40 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
11.02.2022 kl 14:53 6097

Dette blir feitere og feitere. Har landet børsmeldte avtaler om levering av batteripakker verdt tilsammen svimlende 19 milliarder NOK på under 14 dager, og så sier pinadø CEO at det for tiden er hydrogenløsninger det jobbes hardest med. Så her virker det som vi har mye mer i vente ja. Utrolig imponerende dette. God helg :)


11.2.2022, 13:30 · TDN Finans

HPUR: SPESIELT HYDROGENLØSNINGER VIL GI VIND I SEILENE I 2022-HOLUM

Oslo (Infront TDN Direkt): Hexagon Purus har de to seneste ukene inngått to milliard-kontrakter for levering av batteripakker, men kommer ikke til å satse noe mindre på hydrogensegmentet av den grunn.

Det sier konsernsjef Morten Holum i Hexagon Purus til TDN Direkt fredag.

I morges meldte selskapet signering av en langsiktig bindende intensjonsavtale (LOI) for levering av batteripakker med samlet salgsverdi over avtalens løpetid estimert til 1 milliard dollar. 1. februar meldte selskapet at det var nominert til en kontrakt med verdi opptil 1,2 milliarder dollar.

–I store trekk er denne avtalen lik som den vi inngikk for to uker siden. Vi er valgt ut til å levere batterisystemer til serieproduksjon, og om det heter nominering eller intensjonsavtale er opp til kunden, sier Holum.

Mens den forrige avtalen gikk til en ikke-navngitt aktør, er dagens avtale en langsiktig bindende intensjonsavtale (LOI) med Hino Motors Manufacturing U.S – en kjøretøyprodusent eid av Toyota.

–Hino er et selskap som ikke er så godt kjent i Norge, men de er kjempestore i USA. Vi har samarbeidet med dem siden november 2020, og separat jobbet sammen med Toyota, så det kjennes veldig godt å få landet denne avtalen nå, sier Holum.

Hexagon Purus leverer både batterielektriske og hydrogenelektriske løsninger– men de to seneste kontraktene er innenfor batterisegmentet.

–Vi har troen på begge teknologier, og tilpasser valg av teknologi etter kundens behov og bruksmønster, sier Holum, men utdyper at det ikke er noen tvil om at teknologiutvikling innen batteri har kommet lenger. Kontrakter innen dette segmentet vil dermed flytte inntektsstrømmer frem for selskapet, sier han.

Holum legger imidlertid til at det blir lite volum fra disse kontraktene de første to årene. Den første produksjonen fra dagens kontrakt vil være i tredje kvartal 2022 om alt går etter planen - fra Hexagon Purus nye anlegg i Kelowna, Canada, som for tiden er under bygging. Serieproduksjonen vil starte i 2024.

Holum sier selskapet pr nå satser like tungt på både batterielektriske og hydrogenelektriske løsninger, men sier at det for tiden jobbes spesielt mot hydrogenløsninger for distribusjon og hydrogenløsninger til busser – og at dette vil gi vind i seilene for selskapet i 2022.

–Her kan det ventes kontrakter i både 2022 og 2023 – og utover, sier Holum.

Også transportmoduler for hydrogen er et viktig marked for Hexagon Purus i tiden fremover, i takt med at det bygges ut infrastruktur for bruk av hydrogen på industrielle applikasjoner verden over.

–Dette er kjempespennende. Vi har hatt et år med masse aktivitet, og gleder oss til å rapportere resultater neste uke, sier han.

Hexagon Purus stiger nærmere 22 prosent på Oslo Børs fredag.

Mari Nøvik mn@tdndirekt.com Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 71
Redigert 11.02.2022 kl 14:53 Du må logge inn for å svare
oscge
11.02.2022 kl 15:23 6064

Her kommer det straks en emisjon. Selskapet trenger penger da cash beholdningen er for lav. Merk mine ord. Selskapet melder løse, ikke-eksklusive intensjonsavtaler for milliarder av dollar i øst og vest i et forsøk på å få opp kursen før emisjonen. Litt ille å lure småsparere som allerede har fått kjørt seg i luftig prisede aksjer på denne måten, men de som investerer uten å se på tall/regnskaper får nesten skylde seg selv. Spør dere selv om dere tror et lite norsk selskap som ikke har kontanter til drift ut 2022 ville fått håndfaste kontrakter for nesten 20 mrd kroner? Tror dere på det…
Thesistulling
11.02.2022 kl 15:31 6054

Lite norsk selskap?
Les deg opp.
Du vet tydeligvis mindre enn meg, og jeg gikk inn på mandag.

Dessuten, det er slike emisjoner man vil være med på.

Blir spennende å se dagens avslutning.
Redigert 11.02.2022 kl 16:08 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
11.02.2022 kl 16:12 6021

"Spør dere selv om dere tror et lite norsk selskap som ikke har kontanter til drift ut 2022 ville fått håndfaste kontrakter for nesten 20 mrd kroner? Tror dere på det…"


Svar spørsmål 1:

Ikke har kontanter til drift ut 2022, hvor har du det fra?

Svar spørsmål 2:

Ja, det tror jeg full og fast på. Helt uten tvil.


Venter spent på at du dokumenterer dine påstander 😊

Begynner det å svi aldri så lite nå kanskje? 😉
Redigert 11.02.2022 kl 17:46 Du må logge inn for å svare
Winter is Here
11.02.2022 kl 16:14 6084

Den kan komme til og med idag, men jeg tror caset virker veldig solid, jeg tror mange kommer til å bruke emisjonen til å fylle på.
Redigert 11.02.2022 kl 16:15 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
11.02.2022 kl 17:31 6052

Hvor har du det fra at emisjon kan komme i dag? 😉
oscge
11.02.2022 kl 17:54 6022

Jeg har sett på kontantbeholdning i kontantstrømoppstillingen, og de hadde 717 mill. ved slutten av Q3 30.9. Kontantbeholdningen ble redusert 530 mill i Q3. Noe av dette er investeringer og arbeidskapital, men de hadde negativ EBIT (driftsresultat) på 245 millioner (av en omsetning på 249 millioner, dvs nesten dobbelt så mye utgifter) så da er maks cash igjen til 2-3 kvartaler. Ingen kan drive et slikt selskap uten en god buffer, så derfor tenker jeg det haster å hente penger, derav den haussing med kontrakter. Jeg har også hørt dra meglerhus at de forsøkte å hente penger tidligere i vinter, men måtte gi opp da de ikke var fornøyd med prisingen. Så derfor tror jeg trygt du kan regne med at det kommer en emisjon, og i alle fall nå når man har ‘kontrakter’ til nesten 20 mrd med nesten tom kasse…hoho.
Vedrørende spm. 2 vil jeg si det du skriver er naivt og typisk for en superoptimistisk småaksjonær, men vi får se.
Enhver som har lest regnskapet og kontantstrømoppstillingen kan se dette. Dere er advart.
oscge
11.02.2022 kl 17:59 6017

EBIT og omsetningstallene jeg refererer til ovenfor er for de første 9 måneden av 2021. Det var ca. 100 mill negativt driftsresultat i Q3
Rect Angel
11.02.2022 kl 18:00 6021

He, he. Du får ha god helg.

Store investeringer har Purus guidet fra dag 1. Man bygger f.eks.fabrikker i Canada og Kina, for å dekke en etterspørsel etter selskapets produkter som alle nå bør skjønne er enorm.

Videre har man fra oppstarten guidet break-even i 2024 og 4 - 5 milliarder NOK omsetning i 2025, men det er verdt å merke seg at CEO Holum allerede etter børsmeldingen 31.01. om kontrakten verdt 7 milliarder som kan øke til 10 milliarder NOK, ikke lenger snakket om 4-5 milliarder NOK omsetning i 2025 til E24, men KUN OM OMSETNING PÅ 5 MILLIARDER NOK. Fra 2025 og videre er veksten innen Purus' forretningsområder estimert å bli eksponentiell. 👍 😊

Nå har altså Purus i løpet av mindre enn 14 dager meldt om to kontrakter tilsammen verdt nær 20 milliarder NOK innen BATTERIELEKTRISK.

19 milliarder NOK på kun to kontrakter kun innen batterielektrisk altså. Tenker som naiv småaksjonær at det er på høy tid at det snart begynner å gå opp for markedet at Purus hertil er globalt markedsledende innen transport og lagring av hydrogen. Det bør jo faktisk ikke være så vanskelig å skjønne hva en slik strategisk posisjon kommer til å bety for selskapet frem mot 2030 and beyond. Holum uttaler seg da også i media i dag om kraftig vind i seilene for Purus når det gjelder inntekter fra hydrogen allerede nå i 2022. Og man ligger ikke på latsiden når det gjelder R & D heller. Heldigvis. Hexagon Group er i dag muligens det mest undervurderte konsernet innen norsk næringsliv.
Redigert 11.02.2022 kl 18:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.02.2022 kl 18:59 6017

Dette er gammelt nytt. At du har hørt fra et ANAListburo at de har hørt at de har gjort et mislykket forsøk til en emisjon og at du desperat prøver å selge det inn, sier jo sitt. Hvorfor skrev du ikke om det da du fikk vite det? Selvsagt blir det ikke emisjon på slike lave kurser, og når kontrakten med Daimler ( antar jeg) blir undertegnet, så har da selskapet et hav av muligheter til andre finansieringsmuligheter i påvente av nær forestående milliardinntekter. Vesentlig dog at de får kostnadskontroll snart. En kontrakt er garantert en gamechanger, noe du også vet, så da er det ikke usannsynlig at du KUN skriver her fordi du leter etter en god inngang. En rask vurdering ( noe jeg ikke vil bli arrestert på senere) tilsier 7 milliarder i omsetning om få år, og deretter økende. Normalmarginer netto på 10% og en P/E på konservative 20 er da godt innenfor.
Jeg advarte mot å selge HPUR da de kom men Daimler nyheten, og påpekte at især Hegnar ville gjøre alt de kunne for å få aksjen ned. Det skjedde. Jeg advarer også mot skribenter som prøver å bruke forum til å påvirke kursen. Jeg har like lite te overs for de som hauser som de som baisser ( tror de). Fakta innhenter til slutt alltid synsing. Q4 og innholdet i kontrakten som snart undertegnes er nå de to begivenheter som er vesentlige. At du tråkker på skribenter som deler fakta og betegner de som naive småaksjonærer sier i grunn mye om deg. Det er undertegnet en omfattende LOI, og det er sannsynlig med en omfattende kontrakt med Daimler. Det er inngått en omfattende samarbeidsavtale med BMW, og selvom alt dette ikke er materialisert, så ligger det ikke noe negativt i det. Dessuten: i mine øyne har ledelsen og styret kniven på strupen, og det ville vært strategisk selvmord om de ikke lander i første omgang kontrakten med Daimler. Jeg har mye å utsette på de, men de er ikke dumme og selvutslettende.
Redigert 11.02.2022 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
13.02.2022 kl 13:37 5804

Interessant artikkel. I forbindelse med kreativt initiativ fra ordførere i Finnmark, letter Bart Eide på sløret når det gjelder hvilke planer regjeringen har for satsing på hydrogen i Norge. Ord må raskt bli til handling, men lovende.


Distriktskommuner vil gå fra elbil til hydrogenbil

Ordførere i Øst-Finnmark vil at hydrogenbiler skal bli framtida i Finnmark. Årsaken er tilgang på lokalprodusert hydrogen. Første steg er å bytte ut de kommunale tjenestebilene.

Sidsel Vik
Journalist
Publisert i går kl. 18:34
-----
– Gøy at det mest framtidsrettede skjer lengst nord i landet

Klima og miljøminister Espen Bart Eide sier bruk av hydrogen som energibærer blir viktig for at Norge skal klare målet om en nullutslippsframtida.

– Regjeringen vil derfor bidra for å få bygge opp en sammenhengende verdikjede innen hydrogen der produksjon, distribusjon og bruk utvikles parallelt.

Eide sier han derfor har stor tro på hydrogenproduksjon med strøm fra vindmøller som Varanger kraft prøver ut i Berlevåg.

– Det er veldig gøy at det er lengst nord i landet at det mest framtidsrettede i Norge skjer. Derfor er jeg ekstra interessert i å bidra til at det lykkes.

https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/distriktskommuner-satser-gront-_-vil-ga-fra-elbil-til-hydrogenbil-1.15839723
Slettet bruker
15.02.2022 kl 16:33 5673

Noen som har noen tanker om hva moderskipet Hex Comp vil melde ift til tall og videre guiding den 17. feb...?
oscge
15.02.2022 kl 17:43 5821

Og der kom emisjonen som jeg varslet om over. De var jo helt desperate i sin kurspleie, og meldte LOIs med mulig oppstart flere år frem i tid. Hovedaksjonæren tar mye så da er det ikke mange eksterne som har meldt seg. Blir satt rundt 24.
Kingen
15.02.2022 kl 17:44 5870

Oslo Børs handles flatt tirsdag – i motsetning til de fleste andre børsene i Europa, hvor det er oppgang.
Hydrogenselskapet Hexagon Purus faller 10,3 prosent tirsdag etter å ha steget nær 45 prosent de to seneste handelsdagene. Selskapet opplyste blant annet i dagens kvartalsrapport at omsetningen i 2022 er ventet å vokse med om lag 75 prosent, mens ebitda-tapet ventes å øke med 50 prosent.
Analytiker i Carnegie, Fabian Jørgensen, sier til TDN Direkt at resultatene for fjerde kvartal var over meglerhusets forventninger, mens omsetningsmålet for 2022 var i linje med hva meglerhuset har antatt.
– Med 80 prosent av 2022-målet dekket av nåværende ordrebok ser vi på dette som oppnåelig. Legg også merke til at guiding for organisk vekst i 2021 opprinnelig var 50 prosent, men resultatet ble 110 prosent, sier Jørgensen.
Det fremkom videre under presentasjonen at selskapet vil trenge mer kapital for å vokse videre mot neste fase.
Jørgensen understreker at selskapet kommuniserte investeringskostnader de to neste årene på rundt 700 millioner kroner. Meglerhuset estimerer samtidig netto kontantstrøm på rundt 2 til 3 milliarder kroner mellom 2022 og 2025.
– Men emisjonsstørrelsen er usikker, da Purus potensielt vil reise penger i to omganger dersom de antar at aksjeprisen vil stige over de to neste årene for eksempel, sier Jørgensen og peker på at finansering fra andre OEMer som er tilknyttet produksjonen også kan være et alternativ.
Samtidig mener analytikeren at Hexagon Purus fremdeles handles på en betydelig rabatt til andre nordiske selskaper med hydrogeneksponering.
– Vi forventer en god utvikling på lang sikt. Vi tror selskapet må finansiere videre drift og da vil gapet til konkurrenter minskes i vesentlig grad. Men en emisjon i dette tilfellet burde oppfattes som en positiv hendelse, og noe som muliggjør vekst basert på allerede annonserte kontrakter, sier han.
Rect Angel
15.02.2022 kl 18:14 5862

Du fikk rett i at emisjon kom raskt. Var nok like greit og strategisk smart å fjerne emisjonskortet fra bordet omtrent like raskt som det ble spilt fra alle kanter, i stor grad i forsøk på å ta glansen av helt fantastiske avtaler verdt tilsammen nær svimlende 20 milliarder NOK, børsmeldt bare i løpet av de siste 14 dagene.

Er forøvrig både som Purus og Composites aksjonær helt uenig i hvordan du tolker at Composites selv tegner seg for 440 millioner NOK av de totalt 600 millioner NOK. Blir nok meget trangt inn døren når det gjelder de ca. 150 resterende millioner NOK som skal hentes i emisjonen, tipper jeg.

Konklusjon: Composites eierandel i Purus blir kun helt, helt marginalt utvannet og 'kortsiktige gribber' inn unngås nesten 100%. Så veldig smart og aksjonærvennlig gjemnomføring. Oppad fremmad. 👍

PS) Peers i USA stiger voldsomt hittil i dagens børshandel 'over there'. Realtime: Plug Power (+2,01 (9,36 %)i dag), Fuel Cell Energy (+0,57 (12,38 %)i dag), Ballard (+0,65 (6,95 %)i dag), Bloom Energy (+1,27 (7,25 %)i dag), Nikola (+0,42 (5,20 %)i dag)


Redigert 15.02.2022 kl 18:22 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
16.02.2022 kl 19:04 5578

Som en naturlig følge av at de to monsteravtalene med henholdsvis Hino Motors og en ikke navngitt kjøretøyprodusent, verdt tilsammen 16 milliarder NOK som kan øke til 19 milliarder NOK, naturlig nok har tatt all oppmerksomhet, kom avtalen Hexagon Purus børsmeldte mandag 14.februar veldig i bakgrunnen.

Men dette vil jeg hevde er et helt nytt kundeforhold som har et alldeles gedigent potensial når man tar i betraktning hvem kontraktmotpart (Indias største selskap innen privat sektor) er, hvilket enormt marked (India) det er snakk om her og ikke minst hvilke ambisjoner Reliance, som selskapet heter, har innen 'clean energy'.

Man skjønner umiddelbart hva jeg sikter til hvis man tar seg tid til å lese gjennom børsmeldingen gjengitt under.


14.2.2022, 07:00 · GlobeNewswire

Hexagon Purus receives inaugural orders for hydrogen cylinders from Reliance Industries Limited in India

Hexagon Purus, a world leading supplier of zero emission mobility solutions, has received its first orders for Type 4 high-pressure hydrogen cylinders from Reliance Industries Limited (“Reliance”), India’s largest private sector company. The hydrogen cylinders will be used as prototypes in pilot projects for automotive and back-up power solutions and represents Hexagon Purus’ first ever orders for hydrogen applications in India.
The orders represent Reliance’s first step towards positioning themselves as a leading clean energy player, supporting the transition to a zero-emission society in India. Reliance recently announced a USD 80 billion investment program into clean energy whereby hydrogen will play a pivotal role to drive decarbonization.

Driving Energy Transformation

“We are pleased to receive our first orders for India, and to support Reliance in the beginning of their exciting journey to transform India to a globally leading hydrogen economy,” says Frank Häberli, SVP Asia, Hexagon Purus.

About the market

India is the world’s third-largest energy consumer. By 2030, India aims to have 50% of its energy requirements from renewable energy and to reduce total projected carbon emissions by one billion tons compared to 2005 levels.

Back-up power represents a segment with significant untapped potential to reduce carbon emissions. In India alone there are over 680,000 mobile towers using diesel generators as back-up power. Finding a solution that can run on hydrogen will fast-track the emissions reductions within the segment.

Hydrogen is considered a key lever in helping reach India’s ambition of cleaner air initiatives in public transport. Reliance is pushing for the development of hydrogen automotive infrastructure along selected highways connecting the major cities in India.

Timing

The cylinders are due to be delivered in the first half of 2022.

For more information, please contact:

Mathias Meidell, Director of Investor Relations, Hexagon Purus ASA

Tel: +47 90 98 22 42 | mathias.meidell@hexagonpurus.com

Karen Romer, SVP Communications, Hexagon Composites ASA

Tel: +47 950 74 950 | karen.romer@hexagongroup.com

About Reliance Industries Limited

Reliance is India’s largest private sector company with activities spanning hydrocarbon exploration and production, petroleum refining and marketing, petrochemicals, retail and digital services.

About Hexagon Purus ASA

Hexagon Purus, a Hexagon Composites company, enables zero emission mobility for a cleaner energy future. Hexagon Purus is a world leading provider of Hydrogen Type 4 high-pressure cylinders, complete vehicle systems and battery packs for fuel cell electric and battery electric vehicles (FCEV and BEV) including hybrid mobility applications on light, medium and heavy-duty vehicles, transit buses, ground storage, distribution, marine, rail, and aerospace applications.

Learn more at www.hexagonpurus.com and follow @HexagonPurus on Twitter and LinkedIn.

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to Section 5-12 the Norwegian Securities Trading Act

https://www.globenewswire.com/NewsRoom/ReleaseNg/401161732


Hexagon Purus presenterte som kjent sitt Q4 2021 i går 15.februar. Dette uttalte styreleder Jon Erik Engeset om utviklingen i Purus siden børsnoteringen 20.desember 2020.

"The overall development of Hexagon Purus has significantly exceeded our expectations since the spin off in December 2020. The Company has more than doubled its year-over-year (organic) revenue growth, landed several landmark customer contacts, carried out a transformative acquisition of Wystrach and established a joint venture in China, the world’s largest hydrogen market,” says Jon Erik Engeset, President & CEO Hexagon Composites.

“Hexagon is fully supportive of the Company’s growth and expansion strategy, and we are confident about the value creation potential from our Hexagon Purus shareholding. Our intention, as previously stated, is to take Hexagon Purus to the main list on the Oslo Stock Exchange before the summer of 2022.”

https://uk.sports.yahoo.com/news/hexagon-composites-asa-participation-hexagon-153000821.html


I begynnelsen av 2021 guidet Purus organisk omsetningsvekst YOY i 2021 > 50%. Dette begeistret den gang markedet i en slik grad at det sendte aksjekursen opp til 80 NOK. I går fikk vi fasiten. De facto organisk omsetningsvekst YOY i 2021 > 100%. I dag sluttet aksjekursen på 23.200 NOK.

Så på børsen her i Bakvendtland kan helt opplagt alt gå an..., ;)
Redigert 16.02.2022 kl 19:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.02.2022 kl 20:05 5491

Da tok jeg veldig feil av at de ville søke andre løsninger enn emisjon, når det er så mange andre muligheter til en (midlertidig) finansiering frem til de store inntekter kommer. De varslet tidligere om 250 millioner i investeringsbehov, men varsler nå mye mer i kapitalbehov, og det hadde ikke jeg tatt høyde for ( håpet i det lengste at mye mer kunne tas gjennom løpende inntekter). En strek i regninga, men fortsatt er begivenhetene de siste totalt sett positive for HEX+. En sannsynlig økning i backlog på rund 20 milliarder i påvente av at det løsner på hydrogen ++, veier opp for emisjon og Q4. Det forutsetter dog normale kontrakter, og at Holum og gjengen får kostnadskontroll. Wystrach har marginer som Purus er langt unna. Også styret har et ansvar her. Opphører ikke ukulturen nå, så bør man ikke sitte i disse selskaper. Imorra får vi vite om ukulturen gjelder HEX+ eller ikke. Det finnes nok av selskaper som er flinke til å ivareta alt annet enn aksjonærer, og ber de om mere penger så fort de på alle mulige måter har tømt kassa. 2022 er året ledelse og styret må bevise at de ivaretar aksjonærenes interesser, og det betyr at de må få økonomisk kontroll på unødvendige utgifter. Kursene tilsier at de ikke har stor tillit i markedet, på tross av at de har meldt om 20 milliarder.
Viser det seg at alt bare ble gjort for å forsvare en emisjon, så er det over and out for ledelsen og tiltroen i markedet. Bløff heter det i poker. Gjør du det i aksjemarkedet er det en kriminell handling. Så dårlig tror jeg ikke om de: At både ledelsen og styret er med på kriminelle handlinger som i grunn kan kjøre hele HEX+ overende ville være strategisk selvmord.

Det mest sannsynlige er at begge avtaler blir materialisert, og at ledelsen og styret har kjøpt seg tid til å få kontroll på selskapets manglende økonomiske styring.
oscge
16.02.2022 kl 21:05 5395

Jeg tror du er inne på noe vedrørende risikoen i aksjen. Markedet kommer ikke til å prise vekst langt inn i fremtiden på samme hinsides måte som i 2021 i en verden med stigende renter. Det er derfor kombinasjonen av store kostnader/cash-burn og stort investeringsbehov samtidig som vesentlig inntjeningen fra evt. kontrakter (som vi vet lite håndfast om) uansett ikke kommer før om flere år. Her kommer flere emisjoner og jeg tror den blir satt på lavere kurser. Hvorfor skulle noen kjøpe denne aksjen når det bare er å vente til neste emisjon?
Rect Angel
16.02.2022 kl 21:55 5299

At dere gidder å drive på med scaremongering gjennom å spre mest mulig negativitet og rakke ned på (den ekstremt dyktige) ledelsen når det faktiske bakteppet her jo er de helt fantastiske meldingene om avtaler som har strømmet inn de siste 14 dagene. Stor 👍 for ledelser og styrer i Hexagon Group, sier jeg. Så er det nok riktig at inntektene fra de to monsterkontraktene innen batterielektrisk ligger noe frem i tid.

Med gårsdagens emisjon i boks er imidlertid Hexagon Purus nå godt kapitalisert, og så vil det bli bokført signifikante inntekter også på kort sikt. Da fra hydrogen, slik CEO Holum redegjorde for til TDN Finans, i et intervju i forbindelse offentliggjøringen av monsteravtalen med HINO Motors 11.februar.


11.2.2022, 13:30 · TDN Finans

HPUR: SPESIELT HYDROGENLØSNINGER VIL GI VIND I SEILENE I 2022-HOLUM

Oslo (Infront TDN Direkt): Hexagon Purus har de to seneste ukene inngått to milliard-kontrakter for levering av batteripakker, men kommer ikke til å satse noe mindre på hydrogensegmentet av den grunn.

Det sier konsernsjef Morten Holum i Hexagon Purus til TDN Direkt fredag.

I morges meldte selskapet signering av en langsiktig bindende intensjonsavtale (LOI) for levering av batteripakker med samlet salgsverdi over avtalens løpetid estimert til 1 milliard dollar. 1. februar meldte selskapet at det var nominert til en kontrakt med verdi opptil 1,2 milliarder dollar.

–I store trekk er denne avtalen lik som den vi inngikk for to uker siden. Vi er valgt ut til å levere batterisystemer til serieproduksjon, og om det heter nominering eller intensjonsavtale er opp til kunden, sier Holum.

Mens den forrige avtalen gikk til en ikke-navngitt aktør, er dagens avtale en langsiktig bindende intensjonsavtale (LOI) med Hino Motors Manufacturing U.S – en kjøretøyprodusent eid av Toyota.

–Hino er et selskap som ikke er så godt kjent i Norge, men de er kjempestore i USA. Vi har samarbeidet med dem siden november 2020, og separat jobbet sammen med Toyota, så det kjennes veldig godt å få landet denne avtalen nå, sier Holum.

Hexagon Purus leverer både batterielektriske og hydrogenelektriske løsninger– men de to seneste kontraktene er innenfor batterisegmentet.

–Vi har troen på begge teknologier, og tilpasser valg av teknologi etter kundens behov og bruksmønster, sier Holum, men utdyper at det ikke er noen tvil om at teknologiutvikling innen batteri har kommet lenger. Kontrakter innen dette segmentet vil dermed flytte inntektsstrømmer frem for selskapet, sier han.

Holum legger imidlertid til at det blir lite volum fra disse kontraktene de første to årene. Den første produksjonen fra dagens kontrakt vil være i tredje kvartal 2022 om alt går etter planen - fra Hexagon Purus nye anlegg i Kelowna, Canada, som for tiden er under bygging. Serieproduksjonen vil starte i 2024.

Holum sier selskapet pr nå satser like tungt på både batterielektriske og hydrogenelektriske løsninger, men sier at det for tiden jobbes spesielt mot hydrogenløsninger for distribusjon og hydrogenløsninger til busser – og at dette vil gi vind i seilene for selskapet i 2022.

–Her kan det ventes kontrakter i både 2022 og 2023 – og utover, sier Holum.

Også transportmoduler for hydrogen er et viktig marked for Hexagon Purus i tiden fremover, i takt med at det bygges ut infrastruktur for bruk av hydrogen på industrielle applikasjoner verden over.

–Dette er kjempespennende. Vi har hatt et år med masse aktivitet, og gleder oss til å rapportere resultater neste uke, sier han.

Hexagon Purus stiger nærmere 22 prosent på Oslo Børs fredag.

Mari Nøvik mn@tdndirekt.com Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 71


Redigert 16.02.2022 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.02.2022 kl 22:15 5229

En stor backlog er vesentlig. HEX+ prises attraktivt sammenlignet med peers, og egentlig hvem som helst innenfor segmentet. Den eneste bekymringen er det jeg påpeker, forutsatt at avtalene blir materialisert. Så satser man på norske grønne aksjer, så er nok HEX+ ( av mange grunner påpekt tidligere) å foretrekke. Om du mener at den ikke er noe å satse på avviser du i grunn kategorisk å kjøpe noe som helst av vekstselskaper innenfor grønn sektor. Jeg mener at kursen skal opp på normale nivåer.
Slettet bruker
16.02.2022 kl 22:30 5192

Du må slutte å fordreie mine skriverier, så fort de ikke passer deg. Du begynner å bli en fullverdig erstatning for den forrige paven i deres menighet.
Like trangsynt, unyansert, med falske beskyldninger osv. Kursen er lav på tross av en mulig backlog på 20 milliarder og 600 nye millioner på Holum sin spanderingskonto. Forklar meg gjerne hvorfor den ikke ligger betydelig høyre ( og spar meg for piss om ting utenfra, som har effekt på alle aksjer).

Den forrige paven ble forarget og skulle nærmest pantsette huset om kursen gikk under et av meg spådd visst nivå ( kursmålet ble innfridd kort tid etterpå). Jeg har angitt endel kursmål utfra TA, og inntil videre så sitter jeg på mine HEX+ Imorgen kommer q4 for HEX, og da får vi vite om ukulturen omfatter hele konsernet. De må gjøre noe med det. Det er jo bare å gå inn i regnskapene i den tida Engeset har sittet. Man trenger ikke å være regnskapsfører for å se hva han ikke har oppnådd i disse årene.
Redigert 16.02.2022 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
16.02.2022 kl 22:32 5205

Har sagt mitt for nå. Det du skriver her, taler for seg så ingen kommentar.
Redigert 16.02.2022 kl 22:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.02.2022 kl 22:50 5154

Arrogant også? Du tar ikke en konkret utfordring: Når du skytter fra hofta og bare skryter av ledelsen så kan du vel i det minste forklare oss hvorfor HPUR med en mulig backlog på 20 milliarder og nye 600 millioner på sin konto står idag i 23 kroner?
Redigert 16.02.2022 kl 22:51 Du må logge inn for å svare
kruser
17.02.2022 kl 00:15 5031

Hei.
Gleder meg vær dag fremover.
Folkens.
Jeg er helt stuck in Hex, Hpur.
Samme det.
Dette blir gøy.
Sitter med 10 t på Hex, 5 på Hpur.
Bingo nei.
Dette blir gull.
Men husk folkens.
Dette er ikke bygd på en dag.
Stay,, cooooool.
Gitarhelt1
17.02.2022 kl 01:06 4989

Svært mange innsidere har tegnet seg for aksjer til 24,25 i emisjonen
Kom to meldinger nå i kveld

https://newsweb.oslobors.no/message/554005
https://newsweb.oslobors.no/message/554010
kruser
17.02.2022 kl 01:19 4980

Hva er .
Innsider.
Forklar ?
Slettet bruker
17.02.2022 kl 08:40 4799

Hørt om google :-)?
Rect Angel
18.02.2022 kl 12:35 4555

Hexagon Purus har ikke 'bare' børsmeldt to avtaler verdt 16 milliarder NOK voksende til 19 milliarder NOK, i løpet av de siste par ukene. Hexagon Purus børsmeldte nemlig også bl.a. sin første avtale i India noensinne med giganten Reliance, Indias største selskap innen privat sektor, mandag denne uken (14.02.2022). Her er link til avtalen (ref. også til innlegg på denne teåden 16.02.2022 kl 19:04)

https://www.globenewswire.com/NewsRoom/ReleaseNg/401161732


Poster i den forbindelse et par artikler om Indias (store) planer for satsing på grønt hydrogen.

Explained: What is the govt’s green hydrogen policy?

The Centre's new policy offers 25 years of free power transmission for any new renewable energy plants set up to supply power for green hydrogen production before July 2025. What are the incentives and what's next?

Written by Karunjit Singh | New Delhi |
February 18, 2022 12:36:46 pm

The Centre on Thursday (February 17) notified the green hydrogen and green ammonia policy aimed at boosting the domestic production of green hydrogen to 5 million tonnes by 2030 and making India an export hub for the clean fuel.

https://indianexpress.com/article/explained/explained-green-hydrogen-policy-7779679/


Green hydrogen policy could become a game-changer for India’s energy security

To unlock the full potential demand for hydrogen, India will have to invest in continuous innovation, by increasing R&D budgets, and support for demonstration projects to make sure key hydrogen technologies reach commercialisation as soon as possible

SHAILENDRA YASHWANT FEBRUARY 18, 2022 / 11:07 AM IST

On February 17, the Government of India unveiled the first phase of its much-hyped Green Hydrogen Policy.

https://www.moneycontrol.com/news/opinion/green-hydrogen-policy-could-become-a-game-changer-for-indias-energy-security-8128521.html


https://www.moneycontrol.com/news/business/power-ministry-notifies-green-hydrogen-policy-8123121.html



Redigert 18.02.2022 kl 13:03 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
24.02.2022 kl 12:36 4233

Ordrene flommer inn til Hexagon Purus!

To enkeltordrer verdt henholdsvis 10 milliarder NOK og 9 milliarder NOK samt masse andre ordrer og signifikante nyheter har tikket inn til dette fantastiske selskapet bare i februar 2022. Måneden er ikke over, og i dag melder selskapet om nok en ordre.

Ordren omtales som en startordre/første ordre ('inaugural order') fra kunden så her kan det forventes mer fra samme hold etterhvert.


24.2.2022, 12:15 · GlobeNewswire

Hexagon Purus receives inaugural order for high-pressure hydrogen fuel systems from a Polish bus OEM

Hexagon Purus, a world leading supplier of zero emission mobility solutions, has received an inaugural order from a Polish bus OEM for high-pressure hydrogen systems for serial production of fuel-cell transit buses. Hexagon Purus’ Type 4 cylinder-based fuel systems will accelerate the introduction of fuel-cell transit buses in the European marketplace by supporting this new customer. The hydrogen fuel systems will be supplied from Hexagon Purus’ facility in Kassel, Germany. The value of the order is approximately EUR 930,000 (NOK 9.3 million).
Driving Energy Transformation

“The order is testament to our technology and confirms our strong position with European bus OEMs as supplier of high-pressure hydrogen fuel systems,” says Michael Kleschinski, Executive Vice President of Hexagon Purus. “We see an increasing demand for fuel-cell transit buses in Europe and we are thrilled to support this rollout”.

About the market

The transportation sector is accountable for about 20% of annual carbon emissions globally, and hydrogen has a significant role to play in reducing emissions from this sector and other “hard to abate” sectors. Making green hydrogen available for use in the transportation sector is critical to reduce carbon emissions.

As hydrogen, a key contributor to the energy transition, continues to build momentum globally, more than 30 countries have released hydrogen roadmaps, over USD 70 billion in government funding is committed to hydrogen investments, 500 large-scale hydrogen projects have been announced by the industry to date and green hydrogen is projected to supply up to 25% of the world's energy needs by 2050.

Timing

The high-pressure hydrogen systems are scheduled for deliveries from Q2 to Q4, 2022.

For more information:

Mathias Meidell, Investor Relations Director, Hexagon Purus

Telephone: +47 909 82 242 | mathias.meidell@hexagonpurus.com

Karen Romer, SVP Communications, Hexagon Composites

Telephone: +47 950 74 950 | karen.romer@hexagongroup.com

About Hexagon Purus

Hexagon Purus, a Hexagon Composites company, enables zero emission mobility for a cleaner energy future. Hexagon Purus is a world leading provider of Hydrogen Type 4 high-pressure cylinders, complete vehicle systems and battery packs for fuel cell electric and battery electric vehicles (FCEV and BEV) including hybrid mobility applications on light, medium and heavy-duty vehicles, transit buses, ground storage, distribution, marine, rail, and aerospace applications.

Learn more at www.hexagonpurus.com and follow @HexagonPurus on Twitter and LinkedIn.

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to Section 5-12 the Norwegian Securities Trading Act

https://www.globenewswire.com/NewsRoom/ReleaseNg/401178312


24.2.2022, 12:20 · TDN Finans

HPUR: MOTTATT FØRSTE ORDRE AV POLSK OEM FOR HØYTRYKKSYSTEM, VERDI 9M

Oslo (Infront TDN Direkt): Hexagon Purus har mottatt en første ordre fra en polsk buss-OEM for høytrykkshydrogensystemer for serieproduksjon av brenselcelle transittbusser.
Det fremgår av en melding torsdag.

Verdien av ordren er om lag 9,3 millioner kroner og vil bli levert av Hexagon Purus' sitt anlegg i Kassel, Tyskland.

TDN Direkt finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70


Redigert 24.02.2022 kl 12:47 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
24.02.2022 kl 23:05 4147

På Oslo Børs i dag:

Hexagon Purus ASA: -4.02%

Purus børsmeldte i dag nok en ordre (se forrige innlegg på denne tråden). Denne gang fra Polen om første leveranser til produksjon av hydrogenbusser.


Noen 'hydrogenaksjer' i USA i dag:

Plug Power Inc: +10.45%
Fuel Cell Enwrgy Inc: +12.71%
Ballard Power Systems Inc: +7.96%
Bloom Energy Corp: +13.58%
Nikola Corp: +12.88%
Redigert 24.02.2022 kl 23:16 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
28.02.2022 kl 22:54 3910

Har berørt dette pionerprosjektet før i innlegg på denne tråden, men denne ferske artikkelen er interessant og svært lesverdig. Man gjør nok lurt i å skjønne at alle pionerprosjekt Hexagon Purus er involvert i, og det er mange innen kjøretøy på vei, maritimt, tog, fly, anleggsmaskineri med mer, har masse-/serieproduksjon som siktemål, og hva skjer da?

Jo, det har vi nettopp fått svar på nå i februar ettersom Purus jo har børsmeldt to kontrakter, verdt henholdsvis 7(10) og 9 milliarder NOK. Enormt gledelig og egentlig helt sensajonelt at slike monsterkontrakter om levering av batteripakker til serieproduksjon av elektriske tungtransportkjøretøy kom på et så tidlig tidspunkt! Så hva blir det neste?

Kontrakten verdt 9 milliarder NOK er forøvrig med amerikanske, 100% Toyota-eide HINO Motors. Dermed er det spesielt interessant og hyggelig å registrere at Toyotas og Purus' veier krysses også her, i samarbeid også i dette pionerprosjektet. :)


High-Speed Hydrogen

America’s Cup syndicate Emirates Team New Zealand launches a foiling chase boat with cutting-edge propulsion

CAPT. BILL PIKE16 HOURS AGO

Several years ago, I had an opportunity to spend a fair amount of time in Starnberg, Germany, in the company of Christoph Ballin, one of the two innovative guys who in 2004 founded Torqeedo, arguably the most recognizable brand name in electric marine propulsion today. Ballin was conducting a tour of the Torqeedo production facility, a rather techy place he was justifiably proud of.

In the midst of the tour, I asked him about the feasibility of hydrogen-powered (as opposed to battery-powered) boats, to see what he thought of the idea. I was blown away by his response. “You know, hydrogen, which has a very, very high energy density, is the final step — the fuel of the future,” he said, adding that electromobility, the technology directly responsible for Torqeedo’s worldwide popularity at the time, was simply a “bridge” to the ultimate goal: a robust and all-encompassing hydrogen-driven economy.
-----
The project gets much of its high profile from the Emirates imprimatur, but a host of supporters, all of them well-versed in the intricacies of hydrogen-propulsion, are also in the mix. Toyota Motor Corp. Japan is ponying up two 80-kW, preproduction modular hydrogen fuel cells. Gurit, known around the world for lightweight, performance- improving composites, is contributing structural engineering expertise and materials to produce the boat’s speed-boosting 11,464-pound displacement. Mercury Marine is supplying the propellers, which are linked to electric motors at the bottoms of the foils. And Global Bus Ventures, a lesser-known enterprise responsible for the first zero-emissions, hydrogen-powered buses in New Zealand, is designing and integrating the hydrogen powertrain.

Once launched and vetted, the prototype will be, according to Team New Zealand engineers, more Back to the Future than any other foiling powerboat. She’ll have four hydrogen-storage tanks on board, built by Norway’s Hexagon Purus, a 21-year-old company that bills itself as a global leader in “zero-emissions mobility” for trucks and cars, as well as marine applications.

https://www.tradeonlytoday.com/post-type-feature/high-speed-hydrogen



Redigert 01.03.2022 kl 00:18 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
01.03.2022 kl 23:04 3772

Herlig artikkel! Her er det mye på gang!

Mye mer å lese enn innledningen som jeg gjengir her (der er også en lydfil hvis man ønsker artikkelen opplest). Som aksjonær i Hexagon Group selskapene blir man rett og slett happy av å lese dette.

To fantastiske kontrakter om levering av batteripakker, verdt henholdsvis 7(10) og 9 milliarder NOK er allerede landet til fabrikken i Kelowna, Canada bare i løpet av den siste måneden, og her er det mer i vente. Mye mer virker det som. Dette her oser rett og slett av selvtillit.


$2.4B in contracts for Kelowna truck battery-pack company

Business posted Mar 1, 2022 @ 06:00am by Steve MacNaull

The billion dollar contracts are coming thick and fast for Kelowna's Hexagon Purus Systems.

The first deal for the battery-pack maker is with an undisclosed international truck manufacturer and is worth US$800 million over three years or US$1.2B if extended two years.

While the truck company's identity is currently secret, Hexagon indicates you'll know the name because it's well-known globally.

The second agreement, also worth US$1.2 billion, is with Hino trucks, a division of Toyota.

"These are the biggest automotive contracts in Western Canada," said Hexagon Purus Systems president Todd Sloan.

"Kelowna has quickly become the battery-pack capital of Western Canada."

The two massive contracts effectively put the Kelowna battery-pack manufacturing factory at capacity before it even goes into production.

https://www.kamloopsbcnow.com/watercooler/money/news/Business/2_4B_in_contracts_for_Kelowna_truck_battery_pack_company/
Redigert 01.03.2022 kl 23:17 Du må logge inn for å svare
SørenE
02.03.2022 kl 14:20 3634

Hej Norge

Ikke direkte relateret til Purus -- men flere ser lyset :-)

PRL ( ASX) Link: https://www.provinceresources.com
Har nylig indgået en kontrakt med Total 550.000 ton grøn Hydrogen om året --- det skal så nok på dunke og tanke, i biler, Trucks, Bus -- ect ect

Limer lidt ind af en længere artikel: The MoU states that Total Eren will fund the majority of PRL’s green hydrogen project and the scoping study is a critical step towards securing Total Eren’s signature on a Joint Development Agreement.

With negotiations commenced, we suspect that the next major catalyst for PRL will be the signing of the Joint Development Agreement and the announcement of a concrete commitment by Total Eren to PRL’s Green Hydrogen project.

We believe the signing of the Joint Development Agreement could be the cue for institutional investment into PRL.

As investors, we like to see institutional investors join the registry as it gives a project added legitimacy and it helps put a floor under a (hopefully) re-rated share price post the scoping study and Joint Development Agreement.

We think today’s scoping study announcement by PRL happens within a broader macro environment where clean energy projects should thrive, with the desire for energy independence accelerated by Russia’s invasion of Ukraine.

Today’s scoping study is great progress but remember PRL is still a very early stage investment - we cover the risks later in this note.

So today we’ll put some context around what PRL is aiming to achieve with its green hydrogen project:

The importance of PRL’s partner, Total Eren
Our “Back of the envelope” calculations for the scoping study
How PRL’s project compares with other hydrogen projects around the world
Hydrogen media review
The importance of PRL’s partner, Total Eren

Today, PRL ticked off our Objective #1: Deliver Scoping Study, which bodes well for solidifying its relationships with Total Eren to further develop the project.

Har akkumuleret kraftigt på faldende kurser de sidste dage/uger -- EU ser ud til at være PRO grøn og uden Russisk olie og gas -- er sikker på at dette er fremtiden.

Indtægter er nok lidt ude i fremtiden for Purus -- men i et pension ligger Purus godt de næste 3 år :-)

Dansken
Tidligere maler
Redigert 02.03.2022 kl 14:22 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
07.03.2022 kl 08:30 3307

Hexagon Purus once again selected by New Flyer as partner for hydrogen bus market in North America

March 07, 2022 01:00 ET | Source: Hexagon Composites ASA

Hexagon Purus has been selected as a partner for the second year in a row by North America’s largest mass mobility solutions provider, New Flyer of America Inc. and New Flyer Canada ULC (collectively “New Flyer”). Hexagon Purus will supply high-pressure hydrogen storage cylinders for New Flyer’s zero-emission Xcelsior CHARGE H2™ hydrogen fuel cell electric transit buses in 2022. Total contract value is approximately USD 2 million (approximately NOK 18 million).

Driving energy transformation

New Flyer is playing an active leadership role in zero emission transportation in North America, putting sustainable buses and infrastructure in place in cities across the U.S. and Canada. In 2021 alone, Hexagon Purus delivered hydrogen cylinders/systems for nearly 30 New Flyer fuel cell buses.

The Xcelsior CHARGE H2™ is equipped with Hexagon Purus’ lightweight Type 4 hydrogen storage cylinders, enabling a driving range of up to 350 miles/560 km on a single refueling.

“With over 50 years of experience manufacturing zero-emission transit buses, our Xcelsior CHARGE H2 bus is a game changer for North American operators. Not only does it reduce greenhouse gas emissions, but it also delivers extended range, fast fill times, and no reduction in performance from beginning to end of life,” says Ben Wood, Vice President Supply Management at New Flyer. “Hexagon Purus is helping us in our efforts to transition North American mobility toward a more sustainable future.”

“New Flyer and Hexagon Purus share a common vision and purpose - to drive the energy transition and accelerate the adoption of clean transportation. The zero-emission momentum created by New Flyer is undeniable,” says Jim Harris, Vice President LDC North America Operations, Hexagon Purus. “Hexagon Purus and New Flyer have been working together since 2015. We are proud to enable the company’s long-range hydrogen fuel cell-electric buses and we look forward to continuing to support the expansion of New Flyer’s carbon-free footprint in North America.”

Hexagon Purus’ hydrogen cylinders are part of a global product line of hydrogen cylinders for the medium and heavy-duty fuel cell vehicle market. Certified for use in North America and Europe, the cylinders store hydrogen at 350 bar and are specially designed for use by fuel cell buses. The cylinders are manufactured at Hexagon Purus’ North American production facility in Maryland.

Timing

Delivery of the high-pressure hydrogen tanks to New Flyer will commence in Q1 2022.

For more information:

Mathias Meidell, Investor Relations Director, Hexagon Purus
Telephone: +47 909 82 242 | mathias.meidell@hexagonpurus.com

Karen Romer, SVP Communications, Hexagon Composites ASA
Telephone: +47 950 74 950 | karen.romer@hexagongroup.com

About New Flyer

New Flyer is North America's heavy-duty transit bus leader and offers the most advanced product line under the Xcelsior® and Xcelsior CHARGE™ brands. It also offers infrastructure development through New Flyer Infrastructure Solutions™, a service dedicated to providing safe, sustainable, and reliable charging and mobility solutions. New Flyer actively supports over 35,000 heavy-duty transit buses (New Flyer, NABI, and Orion) currently in service, of which 8,600 are powered by electric motors and battery propulsion and 1,900 are zero-emission. Further information is available at www.newflyer.com.

About Hexagon Purus

Hexagon Purus, a Hexagon Composites company, is a world leading provider of hydrogen Type 4 high-pressure cylinders, battery packs and vehicle systems integration for fuel cell electric and battery electric vehicles. Hexagon Purus enables zero emission solutions for light, medium and heavy-duty vehicles, buses, ground storage, distribution, maritime, rail and aerospace.

Learn more at www.hexagonpurus.com and follow @HexagonPurus on Twitter and LinkedIn.

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to Section 5-12 the Norwegian Securities Trading Act

https://www.globenewswire.com/news-release/2022/03/07/2397530/0/en/Hexagon-Purus-once-again-selected-by-New-Flyer-as-partner-for-hydrogen-bus-market-in-North-America.html

Redigert 07.03.2022 kl 08:30 Du må logge inn for å svare
citius
07.03.2022 kl 12:47 3224

Her kommer helt sikkert en strategisk handel snart.....

https://hexagonpurus.com/investors/20-largest-shareholders-in-hexagon-purus

Hovedeier vil ikke sitte på 73,29% så lenge slik markedet utvikler seg for denne sektoren

Strategisk partner vil kjøpe HCOMP under 50% og løfte HPUR videre i verden

Stor oppside her
Kan helt greit runde 50-lappen
Redigert 07.03.2022 kl 12:48 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
07.03.2022 kl 16:18 3187

Sjekk ut denne nyheten før du selger de allerede helt utbombede Hexagon Group aksjene dine.

Reuters. Da er det å håpe at alle de 50 senatorene, inklusive Manchin og Sinema, nå endelig har samlet seg rundt et forslag som gjør at alle trykker på JA-knappen når forslaget fremmes i Senatet, forhåpentligvis i nær fremtid.

PS) Hydrogenaksjene jeg følger i US er kraftig opp real-time, på en generelt veldig svak børs.


Democrats aim to reset domestic legislative agenda after Biden speech

Priorities include reducing the high cost of prescription drugs such as insulin, combating climate change

Richard Cowan, Reuters News
March 7, 2022
-----
Priorities include reducing the high cost of prescription drugs such as insulin, combating climate change through tax incentives to make homes and businesses more energy-efficient while weaning Americans off of autos that guzzle ever-more-expensive gasoline and raising taxes on corporations and the wealthy to pay for these initiatives.

https://www.zawya.com/en/world/americas/democrats-aim-to-reset-domestic-legislative-agenda-after-biden-speech-luj3n6tz
Redigert 07.03.2022 kl 16:32 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
07.03.2022 kl 16:48 3158

Doku. Noen hydrogenaksjer i USA og NASDAQ real-time:

Plug Power Inc: +4.77%
Fuel Cell Enwrgy Inc: +9.47%
Ballard Power Systems Inc: +1.49%
Bloom Energy Corp: +5.69%

NASDAQ: - 1.98%
Redigert 07.03.2022 kl 16:49 Du må logge inn for å svare