Hexagon Purus - Norges grønne vekstmonster!

Rect Angel
HPUR 04.11.2021 kl 10:08 57126

NB NB!! OPPDATERT 17.08.2022

LINK TIL WEBCAST FRA Q2 2022, lagt 09.08.22 nederst i trådstart.


NB! Har endret overskriften på tråden fra 'hydrogenbomben' til 'Norges grønne vekstmonster' da 'hydrogenbomben` som selvsagt var humoristisk ment, nå likevel føles upassende og gir assosiasjoner til krig som vi nå dessverre ser utspiller seg i Europa. Også litt misvisende fordi Hexagon Purus i løpet av den siste måneden har landet EN KONTRAKT VERDT HELT UTROLIGE 9 MILLIARDER NOK OM LEVERING AV BATTERIPAKKER TIL USA-BASERTE HINO MOTORS, 100% EID AV DEN GLOBALE GIGANTEN TOYOTA. Så her er vi altså vitner til monstervekst både innen hydrogen og batterielektrikk.

NB2! Har også lagt inn link til webcast fra Q4 2021 presentasjonen 15.februar nederst i trådstart. Mektig! Så gå for all del ikke glipp av dette! Must see!

21.06.2022. Lagt til linker nederst til webcast Q1 2022 og CAPITAL MARKETS DAY samme dag.


Så webcasten fra Q3 2021 tirsdag (02.11.2021) for andre gang i går kveld. Denne gang i fred og fordragelighet. Du verden!

Vil ikke si stort mer, for enhver må selv sette seg inn i tingene og gjøre opp sin egen mening når det gjelder investering, men denne historien bør flest mulig asolutt gjøre seg kjent med, og gjør man det ved å se webcasten fra tirsdag samt evetuelt leser seg litt opp, kan jeg egentlig love at man raskt vil se tegningen. Direkte imponerende av CEO Morten Holum å holde en så nøktern og avdempet tone når man har et slikt budskap som her å bringe til torgs. Vi snakker skaleringsmuligheter og veksteksplosjon nesten hinsides det fattbare.

Det nylige oppkjøpet av tyske Wystrach tror jeg bestemt er en genistrek. Tankene tar også en tur sånn litt 10 år tilbake i tid da Tomra Systems stod i ca. 30 kroner og kjøpte det tyske selskapet Tritech, nå Tomra Sorting Solutions...

Vel bekomme!


https://vimeo.com/641425791/67a74ba056

https://hexagonpurus.com/

https://hexagonpurus.com/news/hexagon-purus-acquires-wystrach-adding-industry-leading-hydrogen-systems-capacity-to-its-platform-to-accelerate-the-hydrogen-transition


OPPDATERING 04.03.2022:

Det tok sin tid, men da har jeg omsider også sett Q4 2021 presentasjon. For et overveldende budskap CEO Morten Holum bringer til torgs her. Fantastisk! Allerede nå har f.eks. altså Hexagon Purus allerede veldig mye av guidet 2025-omsetning på 4 - 5 milliarder NOK i ordreboken! Og massevis av annet i pipeline! Det som skjer her er bare så utrolig imponerende. Ja, helt overveldende. Voila!

https://vimeo.com/677599615/f4da83a3b1

OPPDATERING 21.06.2022:

Webcasts fra Q1 2022 og CAPITAL MARKETS DAY 2022 samme dag, 10.05.2022

https://vimeo.com/709409042/588cd5a2e2

https://vimeo.com/709409042/588cd5a2e2

Webcast fra Q2 2022

https://www.youtube.com/watch?v=soa_x4XF5ic


🇺🇦 🕊️
Redigert 17.08.2022 kl 14:16 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
07.03.2022 kl 18:28 5808

Da begynner det å sive ut saker og ting! Og hvilken nyhet er ikke dette! For her det ikke snev av tvil. Det visepresident Kamela Harris for noen minutter siden presenterte her, er en helt enorm trigger for Hexagon Group selskapene Hexagon Composites og Hexagon Purus.


The EPA plans strict tailpipe rules for the biggest polluters on the road

by Tanmoy World March 7, 2022

WASHINGTON – The Biden administration on Monday proposed tougher new limits on pollution of buses, delivery vans, tractor-trailers and other heavy trucks – the first time in more than 20 years that tile pipe standards have been tightened for the biggest polluters on the road.

The new draft Environmental Protection Agency rules require heavy-duty trucks to reduce nitrogen dioxide emissions by 90 percent by 2031. Nitrogen dioxide has been linked to lung cancer, heart disease and premature death.

The EPA has also announced plans to tighten emissions of carbon dioxide, a greenhouse gas that is driving climate change, from trucks. The new rules will apply to trucks starting in the model year 2027.

The truck pollution law is the latest in a series of new pollution policies under President Biden, who seeks to reduce emissions that dangerously warm the planet and rebuild environmental standards weakened by President Donald J. Trump.

Vice President Kamala Harris announced the proposal, along with a suite of other federal clean transportation actions, to help states purchase low- or zero-emissions transit buses at a cost of $ 5.5 billion and to replace diesel school buses with electric versions in low-service $ 17 million.

https://tanmoyworld.com/2022/03/07/the-epa-plans-strict-tailpipe-rules-for-the-biggest-polluters-on-the-road/
Redigert 07.03.2022 kl 18:42 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
07.03.2022 kl 20:13 5802

Ny plan for energi strategi presenteres av EU imorgen.


Open Access NewsEnergy News

EU plans Green Deal “acceleration” to stop Russian oil dependency

March 7, 2022

President von der Leyen said she would push “focused acceleration of the European Green Deal” to change existing EU dependency on Russian oil, coal and gas
-----
2. Massive investment in renewable energy
Her statement described the next stage of changing overarching energy infrastructure as “massive investment” in renewable energy sources, such as solar, wind and hydrogen.

https://www.openaccessgovernment.org/eu-green-deal-stop-russian-oil-dependency/130982/


POLICY/GREEN DEALS
7 March 2022

Commission readies EU energy rethink following Ukraine war

A strategy to deal with rising energy prices planned for publication last week has been pulled for an overhaul focused on reducing dependence on Russia – and climate change is being given a bigger focus than before.

By Dave Keating

An EU energy strategy originally meant to cushion the blow of rising energy prices is undergoing a radical transformation this week following Russia’s invasion of Ukraine. The strategy, delayed from its original publication date of 2 March, is now expected to be adopted on 8 March with its focus shifted to reducing energy dependence on Russia. Decreasing fossil fuel use overall, not originally part of the draft strategy, will now be a major focus, according to EU sources.

“We have seen a change between the leaked draft [before the war] and this week’s,” says Raphaël Hanoteaux, senior policy advisor on gas politics at think tank E3G. “There is now more on energy efficiency and renewables. There is still some things that are not exactly up to the task, but it increases focus on the green deal and 'Fit for 55', which is something absolutely fundamental to support that ambition. Who knows, we could end up with an even better draft within days.”

Speaking at a meeting with Ukrainian President Volodymyr Zelenskiy last week, European Commission President Ursula von der Leyen said: “Every kilowatt-hour of electricity Europe generates from solar, wind, hydropower or biomass reduces our dependency on Russian gas and other energy.”

https://www.energymonitor.ai/policy/green-deals/commission-readies-eu-energy-rethink-following-ukraine-war




Rect Angel
08.03.2022 kl 12:00 5674

Observerer at Hexagon Purus som av markedet nærmest 'automatisk har blitt koblet på' enhver kursmessig nedtur i Nel, ikke like 'automatisk' får være med på stigningstakten når Nel opplever kraftige kursmessige oppturer, som i går og i dag. Dette til tross for at Hexagon Purus i løpet av den siste drøye måneden, uten å få særlig kursmessig uttelling for det, altså har landet kontrakter verdt tilsammen helt utrolige 20 milliarder NOK!!! Følger ikke spesielt med på Nel, men de gjør det vel kanskje enda bedre da? Nok om det, for har ikke planer om å selge akkurat. Min 'personlige kontrakt' med Hexagon Group er en åremålskontrakt. For må jo definitivt ha med den enorme veksteksplosjonen som pågår, og som det allerede nå nærmest er udiskutabelt at bare kommer til å fortsette og forsterkes (ref. allerede eksisterende ordrebok). Overalt, og etterhvert ikke minst også i Kina og resten av Sørøst-Asia.


Satsing på hydrogen er en sentral brikke i Kinas ferske 5 årsplan. Hexagon Purus ser stort potensial for hydrogen i Kina innen transportsektoren, industri og noen typer oppvarming, skriver China Daily i dag. Purus sier videre til China Daily at man følger utviklingen i forskjellige kinesiske regioner nøye og i den forbindelse ser for seg samarbeid med forskjellige kinesiske selskaper.


China charts path to a green future

By Ouyang Shijia,Liu Zhihua and Hou Liqiang | CHINA DAILY | Updated: 2022-03-08 07:28

Nation making constant efforts to achieve low-carbon development. Ouyang Shijia, Liu Zhihua and Hou Liqiang report.

China is ready to make a greater contribution to the global response to climate change. As such, the country is taking concrete steps to foster green, low-carbon, high-quality development as it embarks on a path toward carbon peak and neutrality, experts said.
-----
Hexagon Purus-a world-leading Norwegian provider of hydrogen Type 4 cylinders, battery packs and vehicle systems integration for fuel cell electric and battery electric vehicles-sees huge potential for hydrogen energy in transportation, industry and certain types of heating use in the Chinese market as a result of the country's carbon goals and solid action to address climate change.

China has been stepping up investment in hydrogen energy. The sector has been included in the current five-year plan as one of the "future industries".

Many provincial-level areas and cities have issued special policies to support the hydrogen energy industry.

Hexagon Purus said it will use its extensive experience of areas such as lightweight, reliable and safe hydrogen storage to contribute to the realization of China's carbon goals.

It added that it will continue to pay close attention to hydrogen development policies in various parts of China, and it expects to have more exchanges and cooperation with related domestic companies.

http://global.chinadaily.com.cn/a/202203/08/WS62269517a310cdd39bc8b067.html
Redigert 08.03.2022 kl 13:56 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
08.03.2022 kl 22:54 5722

Slik sluttet hydrogenaksjene jeg følger i USA og NASDAQ i dag:

Plug Power Inc: +10.17%
Fuel Cell Enwrgy Inc: +6.59%
Ballard Power Systems Inc: +13.56%
Bloom Energy Corp: +11.02%

NASDAQ: -0.28%


Så tar jeg også med Nikola i dag:

Nikola: +13.70%

Som noen vet, børsmeldte Hexagon Purus en kontrakt med Nikola våren 2021, verdt 2 milliarder NOK med muligheter for mer etterhvert, om levering av type 4 hydrogensylindere til Nikolas produksjon av hydrogendrevne tungtransportkjøretøy. Mens Hexagon Purus' CEO Holum uttalte at man man oppfattet Nikola som en dønn seriøs kontraktmotpart, gikk slik jeg husker det norske finansmedia og forumskribenter hånd i hånd og overbød hverandre når det gjaldt å latterliggjøre Nikola og denne avtalen. Trist, men sant.

En interessant nyhet i dag. Hyundai og Iveco inngår en samarbeid rundt utvikling av hydrogendrevne kjøretøy m.m. Det antydes også at Iveco kan være et oppkjøpsobjekt for Hyundai. Videre står det at Iveco har en avtale med Nikola som består. Dette tolker jeg som at også Hyundai muligens indirekte kommer inn i samarbeid med Nikola som altså får type 4 hydrogensylindre levert fra Hexagon Purus. Hexagon Purus sa under Q4 2021 at Nikola kommer til å være første produsent i markedet med serieproduksjon av hydrogendrevne tungtransportkjøretøy, i 2023.

Hvordan tolker så norske finansmedia dette? Kanskje som om Nikola har lurt Hyundai og Iveco trill rundt?


Hyundai Motor and Iveco Group to Explore Collaboration on Vehicle Tech, Supply

FIRST PUBLISHED:MARCH 08, 2022, 20:00 IST

Italian truck, bus and engine maker Iveco group said on Monday it had signed a preliminary deal with South Korea's Hyundai Motor Company to explore collaboration on shared vehicle technology, joint sourcing and mutual supply.

The two companies signed a memorandum of understanding (MoU), which marks a preliminary step in assessing potential cooperations in technology and platforms, encompassing components and systems, Iveco said in a statement.

"The areas of possible mutual interest are electric powertrains and platforms such as fuel-cell systems, vehicle automation and connectivity for commercial vehicles," the company said without providing details.

Analysts have often seen Iveco as a potential M&A target, given its smaller size compared to European rivals like Volkswagen's Traton, Daimler Truck or Volvo Group.

The agreement with Hyundai is in line with the two group's "independent strategies", Iveco said.

A potential cooperation with Hyundai will not affect Iveco's partnership with U.S. company Nikola on electric and hydrogen heavy trucks, a spokesman for the Italian company said.

https://www.news18.com/news/auto/hyundai-motor-and-iveco-group-to-explore-collaboration-on-vehicle-tech-supply-4848713.html
Redigert 08.03.2022 kl 22:57 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
09.03.2022 kl 11:27 5664

Ikke snev av tvil om at dette er alldeles voldsom trigger og enormt positive nyheter for Hexagon Group som globalt markedsledende innen lagring og transport av gass. Ja, dette er rett og slett en gamechanger.


Hexagon Composites tar seg av, lagrer, transporterer og distribuerer RNG/biomethane. LNG importen må dessuten transporteres og distribueres.

Hexagon Purus tar seg av, lagrer, transporterer og distribuerer hydrogen.


Press release 8 March 2022 Strasbourg

REPowerEU: Joint European action for more affordable, secure and sustainable energy

The European Commission has today proposed an outline of a plan to make Europe independent from Russian fossil fuels well before 2030, starting with gas, in light of Russia's invasion of Ukraine.
-----
REPowerEU – eliminating our dependence on Russian gas before 2030

Phasing out our dependence on fossil fuels from Russia can be done well before 2030. To do so, the Commission proposes to develop a REPowerEU plan that will increase the resilience of the EU-wide energy system based on two pillars: Diversifying gas supplies, via higher Liquefied Natural Gas (LNG) and pipeline imports from non-Russian suppliers, and larger volumes of biomethane and renewable hydrogen production and imports; and, reducing faster the use of fossil fuels in our homes, buildings, industry, and power system, by boosting energy efficiency, increasing renewables and electrification, and addressing infrastructure bottlenecks.

Full implementation of the Commission's ‘Fit for 55' proposals would already reduce our annual fossil gas consumption by 30%, equivalent to 100 billion cubic metres (bcm), by 2030. With the measures in the REPowerEU plan, we could gradually remove at least 155 bcm of fossil gas use, which is equivalent to the volume imported from Russia in 2021. Nearly two thirds of that reduction can be achieved within a year, ending the EU's overdependence on a single supplier. The Commission proposes to work with Member States to identify the most suitable projects to meet these objectives, building on the extensive work done already on national Recovery and Resilience Plans.

https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_22_1511
Redigert 09.03.2022 kl 14:27 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
10.03.2022 kl 11:18 5557

Rapport fra Kina. Hexagon Purus' joint venture partner CIMC Enric gjør det bra, og i forbindelse med omtalen av joint venturene med Hexagon Purus, kan man lese om kontrakt landet om leveranser av hydrogensystemer til bilindustrien og tidlig kontrakt om fyllestasjon for hydrogen i et prosjekt i startfasen med stor totalramme. Artikkelen er oversatt til engelsk med Bing Translator.


CIMC ENRIC +0.080 (0.904%)
2022/03/10 09:06

CIMC ENRIC (3899) products are mainly used in clean energy, but also cover the chemical environment and liquid food industry. In the third quarter of 2021, the Group's revenue was RMB4.909 billion (RMB, the same below), an increase of 41.1% year-on-year, of which clean energy revenue increased by 35.3% to RMB2.534 billion, accounting for 51.6% of the Group's overall revenue, and during the Period, the Group's new orders increased by 34% year-on-year to RMB4.713 billion. In the first three quarters of last year, the Group's revenue was RMB12.849 billion, an increase of 46% year-on-year, and new orders signed increased by 44.9% to RMB13.916 billion. At the end of September last year, the Group's orders in hand amounted to 12.482 billion yuan, an increase of 18.4% year-on-year.

The mainland will accelerate the development of new energy and clean energy applications, and the proportion of renewable energy consumption will increase. In recent years, the hydrogen energy industry has accelerated its development in different countries and regions. Although CIMC ENRIC currently accounts for a small proportion of the revenue of hydrogen energy business, it also actively lays out the hydrogen energy industry chain, such as the establishment of a joint venture between four-type vehicle hydrogen storage cylinders and hydrogen supply systems with Hexagon Purus HK Holdco AS, the acquisition of an order for vehicle hydrogen supply systems of 100 million yuan, and the establishment of a joint venture with Angang Energy Technology Co., Ltd. to use coke oven gas to co-produce LNG hydrogen to create an end-to-end demonstration industrial ecology of clean energy "resources + storage, transportation and application".

The Group recently announced that its CIMC Hydrogen Energy Integration Division won the bid for the Shanxi Pengfei Group's Pengwan Hydrogen Port Hydrogen Filling Station Container Project, with a total contract amount of 13.18 million yuan. The total investment of Pengwan Hydrogen Port Hydrogen Energy Industrial Park is 20 billion yuan, but the second winning bid is the hydrogen refueling station in the project, with a refueling scale of 14,000 Nm3/d (the first phase of the project is 5000 Nm3/d). In addition, at the end of December last year, CIMC Enrui Huanke, a holding subsidiary of the Group, received a notice from the Shenzhen Stock Exchange that its application for an initial public offering of A shares and listing on the Growth Enterprise Market (GEM) was accepted.

Trend, January 3 showed a "big sun candle" breakthrough upwards, high 12.6 yuan (Hong Kong dollar, the same below), after the period formed a downward rail, yesterday heavy 10 antenna, STC % K line rose through the %D line, MACD bear gap narrowed, short-term trend is expected to improve, can consider 8.5 yuan absorption, rebound resistance 10.3 yuan, do not fall below 7.8 yuan to continue to hold.

The author is a licensed person of the Securities and Futures Commission
I do not hold the above shares

http://www.aastocks.com/tc/stocks/news/comment.aspx?id=31397
Redigert 10.03.2022 kl 11:18 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
10.03.2022 kl 22:20 5417

Hexagon Purus' kinesiske joint venture partner med i banebrytende gigaavtale om produksjon grønn metanol til Maersk!

NB! Jeg påstår ikke at Hexagon Purus er involvert her, men det er jo lov å spekulere når vi vet Hexagon Purus er globalt markedsledende når det gjelder lagring og transport av hydrogen og har to joint ventures i Kina med CIMC Enric rettet mot det kinesiske markedet og Sørøst-Asia forøvrig.

CIMC Enric skal forsyne Maersk med grønn bio-metanol hvor grønt hydrogen er et helt sentralt element i produksjonsprosessen.


NEWS March 10, 2022

Maersk signs methanol supply agreements for containerships

Maersk aims to source at least 730,000t of green methanol by the end of 2025.

https://www.ship-technology.com/news/maersk-methanol-supply-agreements-containerships/


Maersk to buy 730,000 tonnes/year green methanol from 6 companies

The six companies are CIMC ENRIC, European Energy, Green Technology Bank, Orsted, Proman, and WasteFuel.

ByOur Correspondent|10 March 2022 2:14 PM

https://www.logupdateafrica.com/shipping/maersk-to-buy-730000-tonnesyear-green-methanol-from-6-companies-1344772


Case study. Artikkel om produksjon av grønn metanol av biogass:

https://www.ieabioenergy.com/blog/publications/new-publication-case-story-green-methanol-from-biogas-in-denmark/


Redigert 10.03.2022 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
fjellmannen
10.03.2022 kl 22:31 5437

Spennende, takk for all info du finner og deler👍
Rect Angel
10.03.2022 kl 22:37 5421

Bare hyggelig. Ja, som du skriver. Spennende! Er mektig imponert over det Hexagon Group får til, føler vi har alt til gode og det er både moro og veldig interessant å følge selskapene. På toppen av det hele og som en ren bonus bidrar jo virksomhetene deres også til å gjøre kloden til et bedre sted å leve, for alle.

Er ikke sunnmøring selv, men er vel ikke andre enn sunnmøringer som kunne greid å få til noe slikt som dette👍
Redigert 10.03.2022 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Gitarhelt1
10.03.2022 kl 22:54 5386

Tenker Nikola kommer nå også. Tenk kursen er 7 dollar. Oljefondet er visst oppe i 5% eierandel nå. Truckene rulles ut nå. De har avtalt en bot for å rydde opp i rotet til Milton, så det skal være klarert. HPUR har vel signert en stor rammeavtale med Nikola. Jeg ringer inn et kjøp i morgen og satser på at det blir stort fremover. Med fossilprisene som stiger mer og mer nå så blir nok hydrogen en vinner
kelle
10.03.2022 kl 23:01 5383

Takk for all info Rect Angel.
Jeg er selv møring og har hatt trua heile veien. Begynner så smått å tenke på hva kursen kan bli på disse selskapene om 3-4 år. Diamanten Hpur begynner snart å skinne.
Rect Angel
11.03.2022 kl 15:12 5217

"Diamanten Hpur begynner snart å skinne."


Ja, det skal du ha kelle! Det er du som har vært krystallklar på nettopp det. Leeeenge, i tykt og tynt. Diamanten! 💍

I dag kom Nordea ut av skapet, men kursmålet på 39 NOK... Tja... Som du skriver: Hva har vi her om 3 - 4 år... 2030 ikke for lang tidshorisont.

Går forøvrig svanger med trådstarten 'Hexagon Composites - verdens billigste industrivirksomhet' ticker HEX.

👍 👏 for de ekstremt flinke sunnmøringene som står bak Hexagon Group

Ønsker god helg til alle og enhver.
Redigert 11.03.2022 kl 23:33 Du må logge inn for å svare
kelle
11.03.2022 kl 16:02 5184

God helg til Dere alle !
Rect Angel
15.03.2022 kl 12:38 4907

Hexagon Purus har verden som nedslagsfelt, men hadde jo ikke skadet hvis det også skjedde noe på hjemmebane, i verdens rikeste land...

Arbeidsgivere og arbeidstakere går hånd i hånd og krever satsing. Støre og Vestre videohilser til NHO og LO, er positive og tenker (stort), kan man lese...

Hva med litt handling? ;)


«Norge må snarest satse stort på hydrogen og ammoniakk»

Krigen i Ukraina har forsterket behovet for å forsere det grønne skiftet.

Kjell Werner
kjell.werner@anb.no
Ansvarlig redaktør i ANB

Publisert 15.03.202 11:38

https://frifagbevegelse.no/debatt/norge-ma-snarest-satse-stort-pa-hydrogen-og-ammoniakk-6.490.860797.57b7ff00dd
Redigert 15.03.2022 kl 16:50 Du må logge inn for å svare
Ruda9
16.03.2022 kl 09:58 4647

Denne reisen blir stor
Rect Angel
16.03.2022 kl 21:06 4508

Slik sluttet hydrogenaksjene jeg følger i USA og NASDAQ i dag:

Plug Power Inc: +3.94%
Fuel Cell Enwrgy Inc: +5.62%
Ballard Power Systems Inc: +7.00%
Bloom Energy Corp: +5.42%
Nikola: +11.35%

NASDAQ: +3.77%


Disse aksjene steg sånn et par prosent i snitt også i går (Nikola +7-8% så har steget nesten 20% i løpet av 2 dager) mens aksjer som Hexagon Purus, Hexagon Composites og Nel gikk helt motsatt vei i går og stupte på Oslo Børs.

Hexagon Purus har forøvrig en avtale vedt 2 milliarder NOK med mulighter for mer etterhvert med Nikola, og er involvert i en hel rekke spennende prosjekter i partnerskap med Ballard Power Systems Inc:

Redigert 16.03.2022 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
22.03.2022 kl 13:29 4276

Motley Fool mener å ha en identifisert en fantastisk mulighet i aksjemarkedet til attraktiv risk/reward og velger å satse på Hexagon Purus.

Det er hydrogenvirksomheten til Hexagon Purus Motley Fool fokuserer på her. Vi vet jo dessuten at Hexagon Purus' virksomhet innen batterielektrisk har landet to enorme avtaler med globale storspillere innen produksjon av tungtransportkjøretøy den senere tid, verdt henholdsvis 7(10) og 9 milliarder NOK.

Vil man også lese om Enapter, er det bare å åpne linken.


Enapter or Hexagon Purus?

Ralf Anders,
Contributing Investment Analyst to the Motley Fool (CMFCondorEye)
|March 22, 2022


If all the levers are to be set in motion now to make Germany and Europe less dependent on energy imports, then there is no way around investing massively in the expansion of renewables and finally making full use of all available capacities instead of capping and curtailing
-----
What is special about Hexagon Purus is the clear focus on hydrogen. While competitors still operate hydrogen as a small side business, the Norwegians are putting everything on one card. They are always the first choice for corresponding projects, as the list of high-ranking customers shows. The systems are currently in demand primarily for distribution and stationary applications such as gas stations. But buses, trucks and trains are also becoming increasingly important customers.
-----
Why I would now rather rely on Hexagon Purus

However, Hexagon Purus has a number of advantages on its side. Its technology is tried and tested and recognized in the industry. The number of equal competitors is manageable. Pressure vessels are also used in a wide variety of applications, so that the company, with its in-depth system know-how, is always able to open up new markets. So I'm sure that the Norwegians, who have a strong presence in Germany, will be among the winners as long as the hydrogen economy delivers what it promises.
-----
With Hexagon Purus, on the other hand, I get tremendous opportunities at an attractive risk profile.

https://www.fool.de/2022/03/22/wasserstoff-aktien-fuer-die-energiewende-besser-enapter-oder-hexagon-purus/
Redigert 22.03.2022 kl 13:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.03.2022 kl 14:38 4239

Takk igjen. Fortsett med slike artikler; Jeg leter ikke lengre selv like aktivt, fordi jeg stoler på at du gjør den jobben, og du erstatter Johnny slik sett og vel så det. Artikkelen nevner ingenting om batteripakker, som er vesentlig for HPUR i påvente av serieproduksjon innenfor hydrogen ( kommer det en slik avtale er det bare å kjøpe med begge hender). Selv har jeg mest fokus på manglende underskrifter i disse to gigantavtaler, og har jeg et håp om at HEX får til en lignende avtale om serieproduksjon ivm. med den nær forestående pålagte endringen innenfor lastebilsegmentet ( F.eks serieproduksjon LNG/ biogass beholdere for en større lastebilprodusent). Se f.eks her: https://www.volvotrucks.no/no-no/trucks/alternative-fuels/gas-powered-trucks.html

Bransjen selv må holde seg til de nye kravene i EU/ EØS som trer i kraft 2025, så produksjonen i større skala må komme igang senest neste år. De foretrekker selvsagt de løsninger de selv presenterer.

Jeg påpekte selv ifjor at det var latterlig at f.eks. DAF hadde ordrebøkene fulle ( 300 hvorav mange til Italia), med 100% dieseldrevne lastebiler, noe som kunne tyde på at en lovendring, som ville forby salg av disse muligens var på trappene. Omstillingen her er i alle fall igang nå, og derfor forventer jeg mye fra HEX snart. Skjer det ikke noe der, så MÅ ledelsen skiftes ut veldig raskt, fordi da har de ( igjen) sovet i timen, og står på perrongen mens flere hurtigtog har rast forbi.
Redigert 22.03.2022 kl 14:58 Du må logge inn for å svare
fjellmannen
22.03.2022 kl 14:56 4240

Du nevner LNG beholdere, er du sikker på at HEX har det i sin produkt portefølje? De har jo LPG beholdere men mener de ikke har LNG beholdere men kan jo være jeg tar feil.
Slettet bruker
22.03.2022 kl 15:00 4248

https://hexagonagility.com/lng/
LNG Fuel Systems hadde vel vært en mer nøyaktig beskrivelse.
Redigert 22.03.2022 kl 15:10 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
22.03.2022 kl 15:08 4248

"...i påvente av serieproduksjon innenfor hydrogen"

Den første store kontrakten om serieproduksjon innen hydrogen landet Purus i april i fjor. Med Nikola. Verdt ca. 2 milliarder NOK med muligheter for mer etterhvert.

https://hexagongroup.com/news/hexagon-purus-selected-by-nikola-corporation-to-supply-hydrogen-cylinders-for-serial-production

Holum sa under Q4 2021 15.februar at Nikola vil være den som kommer først til markedet med tungtransport hydrogen, i 2023.


Ved siden av transport av hydrogen og leveranser til hydrogenfyllestasjoner, er jo alt Purus driver med prosjekter innrettet mot serieproduksjon, i partnerskap med bøttevis av tunge globale aktører.

Inntektene som tikker inn i kassen p.t. kommer primært fra transport, fyllestasjoner og hydrogenbuss (multiple mindre serieproduksjoner når det gjelder buss).

PS) Er som sagt tidligere helt uenig med deg i din, etter min mening, til det kjedsommelige repetitive kritikk av måten Hexagon Group ledes på. Ledelsene gjør IMO en strålende jobb og har plassert selskapene i pole position med henblikk på kommende (monster)vekst. Purus er jo bare helt utrolig, rett og slett, og nå som opptak av biometan/RNG som energikilde ser ut til å eksplodere fullstendig, tyder jo pinadø alt på at vi med stormskritt nærmer oss klondyketilsyander også i Composites! Takk og pris for at begge selskaper her og nå investerer tungt i å utvide produksjonskapasiteten på flere kontinenter 'as we speak'! Men du er kanskje mer utålmodig og trader en del? Jeg tenker litt sånn at å sitte i disse til 2030 ikke føles som for lenge så er jo veldig godt fornøyd ja.
Redigert 22.03.2022 kl 15:54 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
22.03.2022 kl 15:22 4340

Edit: Og så produserer også Hexagon Agilty CNG og RNG gassbaserte drivstoffsystemer og er klart globalt markedsledende på slike (burde jeg opprinnelig skrevet så nå rettet opp)

Hexagon Ragasco på sin side produserer LPG beholdere til matlaging, grillings m.m.
Redigert 22.03.2022 kl 15:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.03.2022 kl 15:57 4316

Husker du gigantavtalen som sprakk med MB? ingen kompensasjon og ingen klausuler som gagnet HEX. Nikola avtalen har ingen verdi, så lenge de ikke serieproduserer. Jeg har sagt mitt om Nikola, og CINC, og Ballard Power tidligere. Ja: Jeg er utålmodig mht. HEX+ fordi fremtiden er nå. Kritikken er konkret og verifiserbar. Ja: jeg sitter både på faste langsiktige poster ( først bare i HEX, men nå også i HPUR), og har gjort trades, ofte på flere uker/ måneder, noe du og alle vet grunnet min frivillige « meldeplikt». Nei: jeg har ingen tro på at det jeg skriver og gjør påvirker kurser. Målet er prøve å følge med på hva som skjer, og hvordan det påvirker HEX+, samt dele disse tanker.
Kirken liker kun mine hallelujarop, men ikke banningen. Er man ute etter troverdighet, så må alt som berører HEX+ ( positivt eller negativt) meldes. Da kan ikke konstruktiv kritikk være tabubelagt, eller fordreies med som mål sensurering.
Når det gjelder « kjedsomnelige repetitive« saker: Er du snart opp i 200 innlegg om den matematiske verdien av HPUR i HEX?
Fortsett med det du er flink på: Finne frem til relevante og nyttige artikler om den enorme fiskedammen HEX+ kan fiske i. Status per idag er at de ikke har landet en eneste storfisk ennå, og der har du også hovedgrunnen til den bedrøvelige kursutviklingen, som kan endre seg over natta.
Fremtiden ser veldig lovende ut, men det hjelper jo ikke at fiskebeholdningen i dammen flerdobles, mens fiskeren bare kommenterer all fisk som vaker? Senest igår antydet jeg et håp om 7 milliarder i omsetning og en margin på minst 10% i HEX om ikke alt for lang tid, så pessimist er jeg ikke.
Til slutt: Hva er så flott med en topptung organisasjon, som er betydelig overbetalt både sammenlignet med andre norske bedrifter i samme størrelse, og sett i forhold til regnskapet de siste 11 år? ( det siste illustrerer jo nettopp grad av profesjonalitet).

Redigert 22.03.2022 kl 16:00 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
22.03.2022 kl 16:14 4345

Dobbeltposting. Slettet.
Redigert 22.03.2022 kl 16:31 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
22.03.2022 kl 16:14 4454

Jeg mener det blir helt feil å påstå at kontrakten på 2 milliarder NOK++ om leveranse av type4 sylindere til Nikolas serieproduksjon av tungtransport hydrogen ikke har verdi når Holum for en måned siden sa at Nikola er den produsenten som kommer først til markedet med tungtransport hydrogen, i 2023, og da med Hexagons type4 sylindere inkorporert i kjøretøyene. Jeg stoler på Holum der.

Som jeg stoler på ham og Flakk når de sier at de to kontraktene om leveranser av batteripakker på 7(10) millarder NOK med en ikke navngitt global produsent og med Toyota-eide HINO Trucks på 9 milarder NOK i praksis er 'done deals' .

Ja, jeg har sagt det før og gjentar gjerne at jeg er meget fornøyd med selskapsdriften og har lite eller ingenting å kritisere. Hvis ikke hadde jeg selvsagt ikke sittet langsiktig i aksjene, og iallefall ikke vært bekvem med tanker om å sitte til 2030, for å gjenta (års)tallet jeg pekte på i innlegget for en times tid siden. :)

At Hexagon Group som drøssevis av andre konsern over hele kloden opplever negative effekter (som for Hexagon Group nok mer dreier seg om at inntekter forskyves frem i tid, og mindre om tapte inntekter) på driften som følge av flaskehalsproblematikken innen diverse forsyningslinjer og eksploderende råvarepriser, er en helt annen sak. Dette er makroproblematikk som definitivt ikke har noe å gjøre med måten Hexagon Group ledes på.

PS) Å påpeke/dokumentere hvor ekstremt lavt Hexagon Composites aksjen prises på Oslo Børs, virksomhetens regnskapstall og guiding kombinert med eierandelen på 73.29% av aksjene i Hexagon Purus tatt i betraktning, mener jeg er veldig på sin plass og ytterst relevant. Er jo nærmest som en farse å betrakte.
Redigert 22.03.2022 kl 16:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.03.2022 kl 17:44 4378

Når du skal sitte på de til 2030, uansett hva som skjer, så forstår jeg ikke din intoleranse for fakta påpekt av andre med relevans til HEX+. Da burde du heller være kritisk og blant annet snu problemstillingen: Hvordan er det mulig at HEX prises så lavt? De prises utfra din verden til nesten 0 kroner, og det har de gjort hele tiden siden HPUR ble skilt ut. Som vi er enige om så er markedet HEX+ er i enormt og vil mangedoble seg fremover. Produktene de har er gode. Det man da sitter igjen med er selskapets evne til å inngå især serieproduksjonsavtaler, samt ha kontroll på kostnadssiden i form av valutasikring, kontroll på å iberegne økte produktkostnader, samt sikre seg tilgang til komponenter. Det er et ledelsesansvar og hittil så har vi blitt matet med suttekluter. Håndfaste produksjonsavtaler er det eneste som teller. Det nytter ikke med 4 ganger offsidemål, 6 ganger i stolpen og 87% ballbesittelse. Der er heller ikke bra at ledelsen tar ut mye mer i penger enn laget tjener. Slikt MÅ påpekes.
Om du har tid til å vente til 2030 ( det har ikke jeg), så forstår jeg ikke at du ikke ønsker at HEX+ skal prestere så bra som overhodet mulig.
Rect Angel
22.03.2022 kl 17:58 4397

Vi bør nok bare være enige om at vi er uenige om en del. Er som sagt meget godt fornøyd. Ikke minst når jeg ser hvilke steg de tar når det gjelder investeringer i utvidelser av produksjonskapasitet. For hva ser vi? Jo, ta Purus' nye produksjonsanlegg i Kelowna, Canada som er under bygging. Plutselig får vi to meldinger som får oss til å skjønne at disse faktisk fyller produksjonsanlegget med arbeid i årevis, før det er ferdig bygget! Ref. batteripakkeavtalene verdt henholdsvis 7(10) og 9 milliarder NOK. Slik jobber man altså i Purus, tett på partnere. Digre partnere, i store prosjekter. Imponerende! På den måten havner også kanskje partnerne litt i retning av noe som ligner et avhengighetsforhold til Purus, men helt sikkert frivillig selvsagt, fordi de er bekvemme med samarbeidet og ønsker det. Så får det være at det koster å vokse og at man må vente på profitten, for måten dette gjøres på her både imponerer og beroliger iallefall meg. Så klart de må gjøre de nødvendige investeringene når vi vet hvilke kolossale vekstutsikter der estimeres for forretningsområdene man opererer i som globalt markedsledende.

Så er der heller ikke fritt for serieavtaler i Hexagon Composites. Ref. rammeavtalen med ikke navngitt motpart hvor man har børsmeldt 11 leveranser totalt er det vel, tilsammen verdt godt over 1 milliard NOK.

Det helt store vedrørende Hexagon Composites nå er selvsagt den gryende eksplosjonen når det gjelder opptak av biometan/RNG som energikilde (over hele kloden). Har definitivt aldri vært større optimst enn nå når det gjelder fremtiden til Hexagon Composites' stand alone business/egen virksomhet! :)
Redigert 22.03.2022 kl 23:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.03.2022 kl 18:23 4473

Synd at diskusjonen rund ledelsen, måten de er organisert på, og hvordan de håndterer ting, stortsett bare består mellom deg og meg. Det er jo en veldig viktig del av HEX+. Jeg håper på andres innspill her. Synsing er verdiløs, saklige innspill er verdifulle.
Det har i grunn vært alt for lite fokus på nettopp dette.
Rect Angel
22.03.2022 kl 18:35 4501

Ja, det synes du. Jeg er altså godt fornøyd med ledelsen.

Oppstår her diskusjon mellom deg og andre, vil jeg selvfølgelig følge den. Hadde vært interessant med noe konkret utover at Engeset er ubrukelig og at ledelsen er mest opptatt av å berike seg selv, noe jeg altså vil si meg uenig i. Betrakter heller ikke meg selv som innsiktsfull og kompetent nok til å analysere og revidere ledelsesstrukturene i Hexagon Group.

Så lenge jeg er godt fornøyd med det selskapene levererer når det gjelder driften, er det nok for meg som aksjonær. Og godt fornøyd, det er jeg her, som sagt, noen ganger. :)

PS) Er vel kanskje på sin plass å understreke at jeg definitivt legger vekt på å vurdere ledelsen når jeg investerer i et selskap, men kriteriene jeg vurderer på er mer av så personlig karakter at jeg holder de for meg selv. Det går veldig på feelingen. Kan si så mye at jeg ser alt av presentasjoner og på den måten gjør meg opp mine meninger, og når det gjelder Hexagon Group er jeg som sagt godt fornøyd.

PS2) Når det gjelder opsjoner, bonuser m.m. er der mye kritikk jeg kan si meg enig i, men dette er såmen ikke noe som er spesifikt for Hexagon Group. Videre er det styrerommene som er korrekte adressater for den kritikken.

PS3) Har klare ambisjoner om å poste mindre på forumet nå som det våres og blir varmere i været :)
Redigert 22.03.2022 kl 19:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.03.2022 kl 19:57 4445

Jeg har aldri påstått at Engeset er ubrukelig…det er dine ord. Du må alltid vri på ord. Min kritikk er utfra det å være aksjonær. Jeg tviler på om han er rett man på rett plass til rett tid, og det har jeg begrunnet mange ganger. Om de lander noen av de storfiskene de har på kroken, så redder de muligens seg selv. Gjør de ikke det bør de ta konsekvensene av opplagte mangler.
Redigert 22.03.2022 kl 20:36 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
23.03.2022 kl 11:53 4286

Hexagon Purus har som kjent etablert to joint ventures i Kina sammen med kinesiske CIMC Enric, med Kina og Sørøst-Asia forøvrig som nedslagsfelt. Disse joint venturene ble etablert i mars 2021.

https://www.globenewswire.com/news-release/2021/03/02/2184911/0/en/Hexagon-Purus-signs-Joint-Venture-agreements-with-CIMC-Enric-for-China-and-Southeast-Asia-the-world-s-largest-zero-emission-hydrogen-vehicle-and-distribution-market.html

CEO Hexagon Purus, Kina er Urs Laeuppi som kom til stillingen fra 7 år i diverse lederstillinger i Daimler, Kina.


China sets green hydrogen target for 2025, eyes widespread use

By Syndicated Content
Mar 23, 2022 | 1:29 AM

BEIJING (Reuters) -China’s top economic planner announced a target on Wednesday to produce up to 200,000 tonnes per year of green hydrogen, a zero-carbon fuel generated from renewable energy sources, by 2025, but envisions a more widespread industry over the long term.

The country aims to produce 100,000 tonnes to 200,000 tonnes of green hydrogen a year and have about 50,000 hydrogen-fuelled vehicles by 2025, the National Development and Reform Commission (NDRC) said in a statement.

China, the world’s largest emitter of greenhouse gases, has been striving to balance energy security and achieve its climate change goals, and is focusing on hydrogen to reduce carbon emissions from its transportation and industrial sectors.

Green hydrogen is gas produced from breaking down water in electrolysis using renewable energy sources, reducing the amount of carbon emissions released during the process compared to hydrogen created from natural gas or coal.

“Development of hydrogen is an important move for energy transition and a great support for China’s carbon peak and carbon neutrality goals,” said Wang Xiang, the deputy director of the High Technology Department at the NDRC, at a press briefing.

China currently produces 33 million tonnes of hydrogen a year, with about 80% of hydrogen coming from coal and natural gas, and the rest mainly a by-product from industrial sectors, according to the government.

Data from the China Hydrogen Alliance, an industrial association, shows the country produced 500,000 tonnes of hydrogen from water electrolysis in 2019.

Wang said that even though most of China’s hydrogen is produced from fossil fuels, the potential of green hydrogen is huge since the country has the world’s largest renewable power capacity.

The NDRC statement said that China aims to establish a complete hydrogen industry covering transportation, energy storage and industrial sectors, and “significantly improve” the portion of green hydrogen in China’s energy consumption by 2035.

The China Hydrogen Alliance has estimated China’s hydrogen demand will reach 35 million tonnes per year by 2030, from 20 million tonnes now, and reach 60 million tonnes by 2050.

Hydrogen can be used in fuel cells and in internal combustion engines.

High production costs are one of the major obstacles impeding hydrogen development. Analysts estimate that hydrogen prices would need to halve in order to compete with gasoline and diesel.

The NDRC called for a rational layout of hydrogen projects based on resources and market demand to avoid disorderly competition.

“Local government will be strictly forbidden to blindly follow the trend of hydrogen project construction and will be prevented from building low-end projects in order to avoid the waste of resources,” said Wang.

Almost all provinces and regions in China have included hydrogen into their development plans.

Some major Chinese companies in the energy, auto and metallurgy sectors, such as Sinopec, Baosteel and GCL, have also expanded their businesses to include hydrogen production, using natural gas and renewable energy, building hydrogen filling stations and using hydrogen in steelmaking and transportation.

(Reporting by Muyu Xu and Dominique Patton; Editing by Richard Pullin and Christian Schmollinger)

https://wtvbam.com/2022/03/23/china-sets-green-hydrogen-target-for-2025-eyes-widespread-use/


Hexagon Purus' kinesiske joint venture partner CIMC Enric har forøvrig fått mye mediaoppmerksomhet den senere tid pga av denne avtalen hvor selskapet skal forsyne Maersk med grønn hydrogen (har postet et innlegg om dette her på tråden)


CIMC Enric, Maersk to launch biomass green methanol pilot project

March 15, 2022

https://www.canadianbiomassmagazine.ca/cimc-enric-maersk-to-launch-biomass-green-methanol-pilot-project/
By CIMC


Redigert 23.03.2022 kl 12:06 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
24.03.2022 kl 09:53 4162

Fra Hexagon Purus' kinesiske joint venture partner CIMC Enric om hydrogenvirksomheten, i forbindelse med resultatfremleggelse.


CIMC Enric 3899|Last year's net profit increased by 52.4% year-on-year to RMB 880 million with a final dividend of HK$0.21

March 23, 2022 19:45
-----
CIMC Enric (03899) announced its annual results as of the end of last year.
-----
In the field of hydrogen energy, during the year, the Group continued to actively promote the layout in various segments of the entire hydrogen energy industry chain through endogenous growth and extensional cooperation, and provided various types of hydrogen energy storage, transportation and equipment for the Beijing Winter Olympics; , Hexagon Purus, Dalian Institute of Chemical Physics, Panasonic and other well-known enterprises or research institutions to carry out cooperation in different fields such as hydrogen production, vehicle-mounted hydrogen storage bottles and hydrogen energy cogeneration, and comprehensively deploy hydrogen energy production, storage and transportation. , add and use the core equipment and services.

https://www.singtao.ca/5657693/2022-03-23/news-%E4%B8%AD%E9%9B%86%E5%AE%89%E7%91%9E%E7%A7%913899%EF%BD%9C%E5%8E%BB%E5%B9%B4%E5%BA%A6%E7%B4%94%E5%88%A9%E6%8C%89%E5%B9%B4%E5%A2%9E52.4%25%E8%87%B38.8%E5%84%84%E4%BA%BA%E5%B9%A3+%E6%9C%AB%E8%82%A1%E6%81%AF0.21%E6%B8%AF%E5%85%83/?variant=zh-hk
Redigert 24.03.2022 kl 10:59 Du må logge inn for å svare
Rect Angel
24.03.2022 kl 12:22 4144

Nikola har hatt gode børsdager i det siste, og dette ser ut til å fortsette, for aksjen er i skrivende stund opp 17.61% i premarket trade!

Her fra CNBC. Nikola har nå startet produksjon av elektrisk tungtransport og ligger dermed foran Tesla når det gjelder å bringe slike til markedet. Første leveranser til markedet allerede nå i 2.kvartal 2022.

Purus' CEO Morten Holum sa under Purus' Q4 2021 15.februar at Nikola vil være første produsent med leveranse av hydrogendrevet tungtransport til markedet, i 2023.

Dette bekreftes her, og det er altså til denne produksjonen Purus' avtale med Nikola, verdt 2 milliarder NOK m/muligheter for mer etterhvert, om leveranser av type4 hydrogensylindere til produksjonen slår inn.


AUTOS

Electric vehicle start-up Nikola has begun production of its first battery-electric semitruck

PUBLISHED WED, MAR 23 20225:37 PM EDTUPDATED WED, MAR 23 20228:17 PM EDT
John Rosevear

KEY POINTS

Production of the battery-electric version of Nikola’s Tre semitruck began on Monday.

The battery-electric version of the Tre is intended for shorter routes, with an estimated range of about 350 miles.

A longer-range version of the Tre, powered by a hydrogen fuel cell, is on track to begin shipping late next year.
-----
Nikola plans to follow the battery-electric Tre with a version powered by a hydrogen fuel cell that will come with range of up to 500 miles, suitable for longer routes. That will be followed by what Nikola calls a “next-generation” fuel-cell model in 2025, suitable for long-haul routes with up to 900 miles of range.

The hydrogen Tre is on track to begin shipping late 2023, the company confirmed.

https://www.cnbc.com/2022/03/23/nikola-begins-production-of-battery-electric-tre-semitruck.html
Rect Angel
27.03.2022 kl 21:30 3947


Kjempelaaaaang artikkel om stooooore planer for hydrogen i Kina fra investing.com Hong Kong.

Her kun innledningen.

Etter en omfattende utredning rundt "Medium and Long-Term Plan for the Development of Hydrogen Energy Industry (2021-2035)" som ble offentliggjort og publisert onsdag 23.mars, nevnes TO RELATERTE SELSKAP og først av disse to Hexagon Purus' kinesiske JV-partner CIMC Enric (gjengitt under). Der finner man da selvsagt også info om samarbeidet med JV-partner Hexagon Purus, og som man kan lese, vinnes det allerede signifikante kontrakter...

Man kan bli optimist av mindre enn det som venter for Hexagon Purus i Kina og Sørøst-Asia, og når det gjelder Purus er der jo enormt mye mer. Blant mye annet to børsmeldte ordrer de siste par månedene, om leveranser av batteripakker, verdt henholdsvis 7(10) og 9 milliarder NOK.


Hydrogen energy takes a "ride"

March 25, 2022 11:45

Hydrogen is the most widely distributed substance in the universe. Hydrogen energy is an important part of the modern energy system. It is an ideal choice for China to get rid of fossil energy dependence and ensure energy security. With the proposal of the "dual carbon" goal, the pace of energy transformation has been further accelerated around carbon peaking and carbon neutrality. The advantages of hydrogen energy with high calorific value, low pollution, wide sources and flexible transformation are receiving unprecedented attention.

2021 is the year when the hydrogen energy industry policy will be fully improved and implemented, from the central subsidy policy to the local government's planning rules will be comprehensively updated. The five central ministries and commissions jointly launched the fuel cell demonstration application work, and clarified the specific mechanism of the three demonstration application city clusters and the central level subsidy. Subsequently, the local government also followed up and released industrial planning and supporting subsidy rules.

The industry welcomes the good again, and the industry development enters the fast lane

On March 23, 2022, the hydrogen energy industry once again ushered in favorable policies. The National Development and Reform Commission and the National Energy Administration jointly issued the "Medium and Long-Term Plan for the Development of Hydrogen Energy Industry (2021-2035)" (hereinafter referred to as the "Plan"). According to the Zhitong Finance APP, this is the first medium and long-term plan for the hydrogen energy industry in my country. It is the first time that hydrogen energy is an important part of the future national energy system, an important carrier for energy-using terminals to achieve green and low-carbon development, and a strategic The focus of emerging industries.

The "Planning" pointed out that adhere to the market application as the traction, rational layout, grasp the rhythm, orderly promote the demonstration application of hydrogen energy in the field of transportation, expand the application in energy storage, distributed power generation, industry and other fields, and promote large-scale development. Accelerate the exploration to form an effective commercialization path for the development of the hydrogen energy industry.

The "Plan" also clarifies the short-term development goals of the hydrogen energy industry. It is estimated that by 2025, a hydrogen energy supply system based on industrial by-product hydrogen and renewable energy hydrogen production will be initially established; the number of fuel cell vehicles will be about 50,000, and a number of hydrogen refueling stations will be deployed and constructed. The amount of hydrogen reaches 100,000-200,000 tons/year, and the carbon dioxide emission reduction is 1-2,000,000 tons/year.

The Plan also looks ahead to development goals for 2030 and 2035. By 2030, a relatively complete hydrogen energy industry technology innovation system, clean energy hydrogen production and supply system will be formed, and the industrial layout will be reasonable and orderly, which will strongly support the realization of the carbon peaking goal. By 2035, a diversified application ecology of hydrogen energy will be formed, and the proportion of renewable energy hydrogen production in terminal energy consumption will increase significantly, which will play an important role in supporting the development of green energy transformation.

Overall, the "Planning" provides strong support for the realization of the "dual carbon" goal. The hydrogen energy industry is expected to usher in a high prosperity under the catalysis of policies, and growth is expected.

Hydrogen fuel cell vehicles have obvious advantages and broad potential market

As soon as the "Planning" came out, hydrogen fuel cell vehicles were once again placed in high hopes. Compared with pure electric vehicles, hydrogen fuel cell vehicles have overcome the problems of long energy replenishment time and poor adaptability to low temperature environments. They have the characteristics of low emissions, low temperature resistance, and long battery life. In accordance with the principle of "hydrogen and electricity complement each other, hydrogen is suitable for hydrogen, and electricity is suitable for electricity", it complements the application scenarios of pure electric vehicles.
-----
Related companies

CIMC Enric (03899): CIMC Enric is the main business entity of CIMC's energy chemical and liquid food equipment. The company precisely lays out the entire hydrogen energy industry chain. As a leading hydrogen energy equipment provider in China, the company is deeply engaged in hydrogen energy production, storage, transportation, processing and utilization and other hydrogen energy industry chain equipment.

In 2021, CIMC Enric and Norway's Hexagon Purus will carry out strategic cooperation on storage and transportation solutions for compressed hydrogen, and establish a hydrogen energy joint venture, involving production, storage and transportation solutions for type III and IV hydrogen storage cylinders, as well as hydrogen supply production of the system. At the same time, the company and Ansteel Energy Technology Co., Ltd. started the co-production hydrogen project from coke oven gas to liquefied natural gas (LNG), and entered the hydrogen production process, which has the characteristics of large resource potential and low cost.

At the end of 2021, the company's cumulative new orders increased by 50% year-on-year to 21.3 billion yuan, of which the newly signed orders for the hydrogen energy business were 230 million yuan. During the period, the company achieved revenue of 18.42 billion yuan, a year-on-year increase of 49.9%; core profit was 950 million yuan, a year-on-year increase of 61.4%.

A few days ago, CIMC Enric's subsidiary CIMC Hydrogen Energy Technology Co., Ltd. has also won the bid for the "Pengwan Hydrogen Port Hydrogen Filling Station Container Project" of Shanxi Pengfei Group Co., Ltd. The total contract amount is 1318 million. CIMC Hydrogen, a subsidiary of CIMC Enric, won the bid for the hydrogen filling station in the project, with a filling scale of 14,000Nm3/d (standard cubic meter/day).

In addition, CIMC Enric plans to spin off CIMC Enric and list it on the A-share GEM. It is believed that with the implementation of the spin-off, CIMC Enric's clean energy business and hydrogen energy positioning will be more prominent. Realize value release and give full play to valuation.

https://hk.investing.com/news/stock-market-news/article-222587
Dead cat bounc
28.03.2022 kl 08:55 3801

Hexagon Purus and CIMC Enric sign investment agreements for construction of joint production facility in Shijiazhuang, and New Energy R&D management center in Beijing Daxing District International Hydrogen Development Zone
(Oslo, 28 March 2022) Hexagon Purus and CIMC Enric have previously signed joint venture agreements in 2021 (ref: March 2, 2021, announcement) encompassing cylinder and systems production for Fuel Cell Electric Vehicles (FCEVs) and hydrogen distribution in China and Southeast Asia, which is expected to become the world’s largest zero emission hydrogen vehicle and distribution market.
Today, Hexagon Purus and CIMC Enric announced the signing of investment agreements to establish a joint production facility in Shijiazhuang, Hebei and the CIMC-Hexagon New Energy Technologies management office and engineering hub in Beijing Daxing District International Hydrogen Development Zone. In addition, the Shijiazhuang and Beijing Daxing governments have made a strong commitment to support the development of the CIMC-HEXAGON business in their regions through 2030.

* Construction of the new composite cylinder and systems manufacturing facility in Shijiazhuang is expected to commence in Q2 2022, and the facility will house Type 3 and Type 4 hydrogen cylinder production and systems assembly capacity.

* The CIMC-HEXAGON New Energy Technologies management office and engineering hub will be located in Beijing Daxing District International Hydrogen Development Zone, one of China’s leading areas for advancement of hydrogen technologies and application scenarios.

* The facilities will set a benchmark for highly automated production of composite hydrogen pressure vessels from 350 to 700 bar intended for the Chinese and Southeast Asian markets.

* The product portfolio includes hydrogen fuel storage systems for on-road vehicles, rail and maritime applications.

* The new facility is expected to create several hundred jobs in Shijiazhuang and Beijing and will also support business for regional suppliers.

“As part of our global expansion program, CIMC-HEXAGON will become the hub for high quality and highly automated manufacturing of high-pressure composite hydrogen storage cylinders and systems for China and Southeast Asia. We are looking forward to making a contribution to the local transportation sector, addressing the substantial growth potential for hydrogen technology in the region as a reliable supplier of advanced technology," says Morten Holum, CEO of Hexagon Purus.

Leo Yang, CEO of CIMC ENRIC adds, “CIMC ENRIC, through CIMC-HEXAGON and the broad spectrum of Hydrogen related products and services of CIMC HYDROGEN, offers a unique portfolio of total solutions to vehicle fleet owners, railway and maritime operators. Shijiazhuang has been CIMC Enric’s manufacturing base for over two decades. We are confident that this environment offers our Joint Venture with Hexagon Purus a modern and industrialized environment that can deliver a competitive and highly skilled workforce, as well as strong support from the local government”.

Groundbreaking

CIMC-HEXAGON, together with local Shijiazhuang authorities expect to initiate construction of the facility in Q2 2022.

Powerful alliance

CIMC Enric is a leading global supplier of cryogenic and compressed gas storage and transportation solutions and manufacturer of clean energy equipment, headquartered in Shenzhen, People’s Republic of China. CIMC Enric is listed on the Stock Exchange of Hong Kong (ticker: 3899.HK). Hexagon Purus, a global leader in Type 4 hydrogen cylinder and battery electric systems technology, is listed on the Oslo Stock Exchange (ticker: HPUR.OL).

The cooperation is a highly compelling partnership: Hexagon Purus’ world class Type 4 hydrogen cylinder and systems technologies and design with over 20 years of heritage and safety track record – and CIMC Enric’s extensive expertise in gas system development tailored to the Chinese market and its long-standing relationships with large Chinese vehicle manufacturers (OEMs) and gas distribution companies.

The joint venture will serve the fast-growing demand of the Chinese market for safe, lightweight and cost-efficient compressed hydrogen storage solutions. Relevant industrial standards for Type 4 cylinders are currently being established by the Chinese government. The joint venture will also support the transition to zero emission mobility solutions in Southeast Asia.

About the market

China, the world's largest auto market with over 28 million vehicles sold annually, has set its sights on creating a world-leading market for fuel cell electric vehicles (FCEVs) within two decades. As forecasted by industry experts based on Chinese policymakers’ planning, the market will grow from more than 7,000 FCEVs by end of 2020, to 1.3 million FECVs by 2035. It is also expected that hydrogen will account for approximately 10% of primary energy consumption in China by 2050.

The initial focus of the Chinese hydrogen strategy is on fuel cell electric buses and commercial vehicles. This will improve public awareness and showcase the safety of hydrogen. The Association of Southeast Asian Nations (ASEAN) announced its collective ambition to achieve 23% renewable energy integration into its energy system by 2025, and even more by 2035.

The shift to zero emission vehicles is driven by the desire to improve air quality and reduce CO2 emissions, as well as to increase energy independence by utilizing large amounts of hydrogen already available in China. In addition, hydrogen provides cost-efficient storage for surplus renewable energy from wind and solar.

Contacts:

Mathias Meidell, Director Investor Relations, Hexagon Purus

Telephone: +47 909 82 242 | mathias.meidell@hexagonpurus.com

Karen Romer, SVP Communications, Hexagon Composites

Telephone: +47 950 74 950 | karen.romer@hexagongroup.com

About Hexagon Purus (stock ticker: HPUR.OL)

Hexagon Purus, a Hexagon Composites company, is a world leading provider of hydrogen type 4 high-pressure cylinders, battery packs and vehicle systems integration for fuel cell electric and battery electric vehicles. Hexagon Purus enables zero emission solutions for light, medium and heavy-duty vehicles, buses, ground storage, distribution, marine, rail and aerospace.

Learn more at www.hexagonpurus.com and follow @HexagonPurus on Twitter and LinkedIn.

About CIMC ENRIC Holdings Limited (stock code: 3899.HK)

Founded in 2004, CIMC Enric Holdings Limited, one of the members of the CIMC Group, has been listed on the Hong Kong Stock Exchange since 2005. The Company is principally engaged in the provision of key equipment, engineering service and integrated solutions for transportation, storage and processing for the clean energy, chemical and environmental and liquid food sectors and has become a leading integrated business service provider and key equipment manufacturer in the industry. Its production and sales of ISO liquid tank containers and high-pressure transportation vehicles are among the top in the world, the market share of cryogenic transportation vehicles and cryogenic storage tanks is in the leading position in China, large storage tank for LNG receiving terminals and modular products for LNG refueling stations and CNG refueling stations have ranked among the top three in terms of market share in China while comprehensively deploying the hydrogen industry chain. The Company has built a global marketing network and has over 20 domestic and overseas subsidiaries located in China, the Netherlands, Germany, Belgium, the United Kingdom and Canada that operate production bases and advanced R&D centers.

For more information, please visit http://www.enricgroup.com

https://www.globenewswire.com/NewsRoom/ReleaseNg/401196103


Slettet bruker
28.03.2022 kl 08:57 3803

DETTE ER GULLGRUVE 💵💵🏦🏦🏦
Hexagon Purus har inngått avtale med Cimc Enric i Kina
Hydrogenselskapet Hexagon Purus har inngått en avtale om å sammen med Cimic Enric etablere et felles produksjonsanlegg i Shijiazhuang, Hebei og et felles kontor i Beijings Daxing District.

Det opplyser selskapet i en børsmelding.
Gitarhelt1
28.03.2022 kl 09:25 3836

Denne nyheten synes ikke markedet noe om rett og slett
Rect Angel
28.03.2022 kl 11:25 3740

Skal man le eller gråte? ;)

Vel, en god latter forlenger livet heter det. Så velger den og poster en trådstart, for å rette litt oppmerksomhet mot disse fantastiske nyhetene. Følger såpass med på det som rører seg at jeg ikke nøler med å kalle dette fantastiske nyheter.
dotcom
28.03.2022 kl 11:34 3786

Det hadde kanskje vært greit å informere markedet om hvordan dette skal finansieres.
Ut fra kursutviklingen kan det se ut som markedet ser for seg en snarlig emisjon.
Redigert 28.03.2022 kl 11:35 Du må logge inn for å svare