Hexagon Purus - Norges grĂžnne vekstmonster!

Rect Angel
HPUR 04.11.2021 kl 10:08 63887

NB NB!! OPPDATERT 17.08.2022

LINK TIL WEBCAST FRA Q2 2022, lagt 09.08.22 nederst i trÄdstart.

NB! Har endret overskriften pÄ trÄden fra 'hydrogenbomben' til 'Norges grÞnne vekstmonster' da 'hydrogenbomben` som selvsagt var humoristisk ment, nÄ likevel fÞles upassende og gir assosiasjoner til krig som vi nÄ dessverre ser utspiller seg i Europa. OgsÄ litt misvisende fordi Hexagon Purus i lÞpet av den siste mÄneden har landet EN KONTRAKT VERDT HELT UTROLIGE 9 MILLIARDER NOK OM LEVERING AV BATTERIPAKKER TIL USA-BASERTE HINO MOTORS, 100% EID AV DEN GLOBALE GIGANTEN TOYOTA. SÄ her er vi altsÄ vitner til monstervekst bÄde innen hydrogen og batterielektrikk.

NB2! Har ogsÄ lagt inn link til webcast fra Q4 2021 presentasjonen 15.februar nederst i trÄdstart. Mektig! SÄ gÄ for all del ikke glipp av dette! Must see!

21.06.2022. Lagt til linker nederst til webcast Q1 2022 og CAPITAL MARKETS DAY samme dag.

SÄ webcasten fra Q3 2021 tirsdag (02.11.2021) for andre gang i gÄr kveld. Denne gang i fred og fordragelighet. Du verden!

Vil ikke si stort mer, for enhver mÄ selv sette seg inn i tingene og gjÞre opp sin egen mening nÄr det gjelder investering, men denne historien bÞr flest mulig asolutt gjÞre seg kjent med, og gjÞr man det ved Ä se webcasten fra tirsdag samt evetuelt leser seg litt opp, kan jeg egentlig love at man raskt vil se tegningen. Direkte imponerende av CEO Morten Holum Ä holde en sÄ nÞktern og avdempet tone nÄr man har et slikt budskap som her Ä bringe til torgs. Vi snakker skaleringsmuligheter og veksteksplosjon nesten hinsides det fattbare.

Det nylige oppkjÞpet av tyske Wystrach tror jeg bestemt er en genistrek. Tankene tar ogsÄ en tur sÄnn litt 10 Är tilbake i tid da Tomra Systems stod i ca. 30 kroner og kjÞpte det tyske selskapet Tritech, nÄ Tomra Sorting Solutions...

Vel bekomme!

https://vimeo.com/641425791/67a74ba056

https://hexagonpurus.com/

https://hexagonpurus.com/news/hexagon-purus-acquires-wystrach-adding-industry-leading-hydrogen-systems-capacity-to-its-platform-to-accelerate-the-hydrogen-transition

OPPDATERING 04.03.2022:

Det tok sin tid, men da har jeg omsider ogsÄ sett Q4 2021 presentasjon. For et overveldende budskap CEO Morten Holum bringer til torgs her. Fantastisk! Allerede nÄ har f.eks. altsÄ Hexagon Purus allerede veldig mye av guidet 2025-omsetning pÄ 4 - 5 milliarder NOK i ordreboken! Og massevis av annet i pipeline! Det som skjer her er bare sÄ utrolig imponerende. Ja, helt overveldende. Voila!

https://vimeo.com/677599615/f4da83a3b1

OPPDATERING 21.06.2022:

Webcasts fra Q1 2022 og CAPITAL MARKETS DAY 2022 samme dag, 10.05.2022

https://vimeo.com/709409042/588cd5a2e2

https://vimeo.com/709409042/588cd5a2e2

Webcast fra Q2 2022

https://www.youtube.com/watch?v=soa_x4XF5ic

đŸ‡ș🇩 đŸ•Šïž
Redigert 17.08.2022 kl 14:16 Du mÄ logge inn for Ä svare
Rect Angel
28.03.2022 kl 11:44 7409

Vi fÄr se. Man har jo nylig hentet 600 millioner NOK. Er vel ogsÄ gode muligheter for Ä sikre seg andre finiansieringsmodeller her hvis nÞdvendig eller Þnskelig?

Inntekter kan vel nÄ ogsÄ komme raskere enn hittil estimert inn i Hexagon Purus' kasse slik verden nÄ gearer for vekst innen fornybart som en reaksjon pÄ Putins overfall pÄ Ukraina med Þnsker om Ä frigjÞre seg fra import av russisk fossil energi.

Har personlig ingenting imot Ä vÊre med pÄ en eventuell emisjon her hvis den rettes mot 'alminnelige aksjonÊrer'.

PS) Du stiller et spÞrsmÄl. Vi har jo en finanspresse i dette landet. Man hadde jo ikke dritt seg ut hvis man hadde stilt noen spÞrsmÄl om bÄde det ene og andre til ledelsen i Hexagon Purus i dag... Hadde man?

Personlig har jeg lenge slitt med Ä forstÄ hva som gjÞr at interessen for Hexagon Group nÊrmest synes Ä vÊre helt fravÊrende i norsk finanspresse. Skjer der ikke egentlig mer enn nok innen gruppen til at stÞrre interesse fra finansmedia hadde vÊrt svÊrt sÄ naturlig og pÄ sin plass, spÞr jeg meg.

En nyhet som dagens er vel ikke akkurat hverdagskost i norsk nĂŠringsliv?

Redigert 28.03.2022 kl 12:35 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
28.03.2022 kl 17:29 7317

Uansett dagskurs, sÄ er det pÄ serieproduksjon de skal bli store, og dette er derfor veldig gode nyheter pÄ sikt.
OgsÄ disse nyheter tyder pÄ at hydrogen blir en vinner innenfor transport.
https://cm.h2-view.com/t/ViewEmail/t/36FCB066BF0F46962540EF23F30FEDED/2B5806D0B7C4A578C4DA2C823DDA3384?alternativeLink=False

Utenom det sÄ venter vi pÄ underskrifter pÄ gigantavtaler, og innholdet i de, og styres kursene i HEX+ av geopolitiske- og makroforhold.
ForÞvrig sÄ er jeg ute etter hva folk her pÄ forum mener om HEX sin rolle mht. LNG, fordi jeg forventet at investeringer innenfor det vil bli store, som et ledd i transisjonen til helgrÞnt.
Redigert 28.03.2022 kl 17:35 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
28.03.2022 kl 18:11 7343

« Personlig har jeg lenge slitt med Ă„ forstĂ„ hva som gjĂžr at interessen for Hexagon Group nĂŠrmest synes Ă„ vĂŠre helt fravĂŠrende i norsk finanspresse. Skjer der ikke egentlig mer enn nok innen gruppen til at stĂžrre interesse fra finansmedia hadde vĂŠrt svĂŠrt sĂ„ naturlig og pĂ„ sin plass, spĂžr jeg meg
.».

I Norge er finansverden, presse, de store aktÞrer og politikere en stor happy familie. Det Ä primÊrt stÞtte opp under de store aktÞrer er kjent under betegnelse « den nordiske modellen», hvor avviket bestÄr i at man i EU primÊrt beskytter smÄ og mellomstore bedrifter fra de store.

Dette har jo vÊrt veldig synlig under COVID. Den nordiske modellen er gÄtt ut pÄ datum, men selvsagt holder disse fast ved det.
Det er om Ä gjÞre Ä beskytte folk flest, samt smÄbedrifter, samt tÞyle de store ( noe som ingen har gjort tilstrekkelig med).
De milliarder EU har ilagt de store amerikanske bedrifter er ikke mer enn en fartsbot pÄ 10 kroner for Ä ha kjÞrt 130 i 30 sone.
At man tillot at DNB fikk kjÞpe S banken, at man tvangsinnfÞrer DAB og AMS er gode eksempler pÄ at man i disse tilfeller gjorde ElkjÞp, MÞller og Statkraft sterkere, og pÄfÞrer folket gigantutgifter og tvangstrÞyer.
Tilbake til ekteskapet i Norge: Det er overtydelig at de kapitalsterke kjĂžper seg spalteplass, analyser og politisk velvilje. Det er sĂ„ overveldende tydelig at det ikke trenges Å eksemplifisere.

Jeg har derfor ikke noe tro pÄ at Norge blir et viktig marked for HEX+. Det skjer heldigvis ting i bÄde EU, Amerika og Asia, og sÄ dilter nok Norge etter.
Redigert 28.03.2022 kl 18:12 Du mÄ logge inn for Ä svare
Rect Angel
04.04.2022 kl 16:51 7090

Lenge igjen av bĂžrsdagen 'over there', men i skrivende stund er 5 peers jeg fĂžlger i USA kraftig opp med +3.74% og 8.35% som henholdsvis bunn- og toppunkt i intervalllet for intradag kursoppgang.

Rett og slett fascinerende Ä bivÄne at kursen pÄ Hexagon Purus, Norges grÞnne stolthet, bombes ned til intradag low i sluttauksjonen samtidig som kursene til peers gÄr rett til vÊrs i USA...

Hexagon Purus i dag 04.04.2022:

30.90 NOK (-1.47%)
Redigert 04.04.2022 kl 17:05 Du mÄ logge inn for Ä svare
Gitarhelt1
04.04.2022 kl 20:49 7018

Markedet venter pÄ endelig signering av de store kontraktene.
kelle
04.04.2022 kl 22:05 6983

Blir nok en bra dag for begge aksjene i morgen: TradeGate fĂžlger opp med bra omsetning og oppgang. Sluttkurs HEX 3,548 tilsvarende 33,90 Opp + 7,32%
Redigert 04.04.2022 kl 23:00 Du mÄ logge inn for Ä svare
Rect Angel
04.04.2022 kl 22:25 6977

Da var det slutt ogsÄ i USA, og slik sluttet de 5 peers jeg fÞlger der:

Plug Power Inc: +12.03%
Fuel Cell Enwrgy Inc: +9.06%
Ballard Power Systems Inc: +7.27%
Bloom Energy Corp: +6.81%
Nikola: +4.99%

Men pÄ Euronext Growth i Oslo fikk altsÄ Purus tommel ned i dag:

Hexagon Purus: -1.47%
Framtia
05.04.2022 kl 00:32 6893

Jeg er nok i samme bĂ„s som deg monitor1...Har kun investert i grĂžnne aksjer, men observerer selvfĂžlgelig at Oslo bĂžrs ikke er et sted for grĂžnne investeringer, enn sĂ„ lenge! Jeg vil gĂ„ langt i Ă„ pĂ„stĂ„ at grĂžnne selskaper pĂ„ Oslo bĂžrs, mĂ„ ses pĂ„ som en regelrett trussel mot oljenasjonen Norge!. GrĂžnne aksjer blir knapt benyttet til Ă„ pynte oljebrura...Jeg trodde aldri jeg ville fĂ„ anledning til Ă„ kjĂžpe Hex Comp. aksjer til 24kr, da jeg kjĂžpte mine fĂžrste pĂ„ rundt 42kr fallende kurs for ca to Ă„r siden...Fallet i grĂžnne aksjer har vĂŠrt brutalt og overdrevet...Men nĂ„r Sissener med flere fĂ„r forsideplass i FA og signaliserer at aksjonĂŠrer mĂ„ dumpe alle grĂžnne investeringer, begynner ofte ballen Ă„ rulle i unnabakke...!đŸ€” Problemet var ogsĂ„ at nedsalget traff samtlige aksjer, uansett ryggrad...Da var " det grĂžnne skiftet" over natten avsluttet!. For noe jĂŠvla tull!!! Jeg er rimelig standhaftig og skal le hele veien til banken, nĂ„r min skadeskutte portefĂžlje viser seg Ă„ fĂ„ en ny vĂ„r, mot alle odds...Lykke til med grĂžnne investeringer fremover...Jeg er ganske sikker pĂ„ at ting snur opp snart!😉
Slettet bruker
05.04.2022 kl 01:16 6875

Artig
 HÄper det er mange av oss, som selvsagt vil tjene penger, men satser bare ESG eller grÞnt. De poster jeg kjÞpte IÄr ( HEX 23,70, HPUR 21,70, og Scatc 139,60), har nok reddet mye for min del etter marerittet det siste Äret. Kun antall HEX aksjer ble doblet, de andre var nye ( gjorde en liten trade i HPUR ifjor). Snittet pÄ de investerte HEX er vel rund 32,60 ( har dog tidligere realisert gevinster i mellomlanlange / korte trades der, sÄ,er solid i pluss der). Har nÄ 4 ganger sÄ mange HEX enn HPUR, foruten 25% av investerbar kapital i SCATC
 SÄ var det disse aksjer i Storebrand Ergre Deg GrÞnt, som heldigvis nÄ bare mÄ opp 11% for Ä gÄ i null.
Lite interessant for andre dette, men forelÞpig sitter jeg med alt. Muligens at jeg vekter meg noe ned fÞr jeg kjÞrer av gÄrde 15/5.
Redigert 05.04.2022 kl 01:16 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
05.04.2022 kl 01:25 6891

De kunne jo imorra bestemme seg for at alt de tjener pÄ olje, gass og strÞm skal gÄ til grÞnt i Norge? Ingen subsidier utbyttebetalinger og hÞye bonusser til disse sektorer; alt til en grÞnn infrastruktur. Hvilket land i EU har den muligheten til Ä finansiere hele den nÞdvendige grÞnne revolusjonen med slikt?
Redigert 05.04.2022 kl 01:26 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
05.04.2022 kl 13:41 6741

Neppe. IsÊr i EU, deler av Asia og Amerika vil presset bare bli stÞrre pÄ politikere. Hittil har de ignorert det, og overlatt det til aktÞrene. Snart kommer veikartet til EU, og om de rÞdsvarte i Norge ikke vil miste resten av det lille som er igjen av troverdighet, sÄ mÄ de ogsÄ motvillig hoste opp og konkretisere hvordan de skal fÄ til en langt raskere omstilling ( alt mindre enn en tripling av innsatsen er uetisk).
PÄ verdensbasis vil subsidier til oljebransjen mÄtte fases ut raskere, og subsidier til grÞnt tilsvarende mÄtte forseres.
Det er en hel annen grÞnn driv i befolkninger i disse landene enn det er i Norge, ikke minst takket en bredere og mer oppriktig informasjonsstrÞm, bÄde fra media og politikere.
NÄr FN rapporten ogsÄ pÄpeker at teknologiske fremskritt allerede ha medfÞrt betydelige reduksjoner i priser pÄ grÞnne lÞsninger, sÄ vil disse prosessene akselere nÊrmest uansett. Bransjen er dessuten mindre utsatt for sosiopatens krigsforbrytelser, enn mange andre bransjer.

Jeg ser for meg en stÞrre differensiering innenfor grÞnne aksjer; Skrivebordsselskaper og smÄ nyopstartede bedrifter vil fÄ vanskeligere tider enn de etablerte selskaper/ de med en god forretningsmodell.
Vi er nÄ i en situasjon hvor det strÞmmer mye penger inn i grÞnne aksjer igjen, og kursstigninger i de seriÞse aktÞrer er betydelige.
Jeg pÄpekte at bunnen muligens var nÄdd for en god stund siden, og utviklingen de siste dagene forsterker inntrykket.
Det flyter ogsÄ mer penger til Norge grunnet en sterkere krone; Mye havner nok i oljerelatert, men noe drypper pÄ de grÞnne ogsÄ.

Selvom jeg er optimistisk for grÞnn sektor fremover, og aksjer generelt fortsatt er nesten det eneste investerbare, selv med noen renteÞkninger, sÄ er det nok svarte skygger i horisonten: COVID herjer i Kina, sosiopaten som de ikke vil fjerne, politikere som har andre agendaer enn Ä ville verden bra, mye rusk i forsyningskjeden, hÞye rÄvarepriser, fare for stagflasjon i deler av Þkonomien, nye inflasjonrekorder, og alt som kommer kjÞlevannet av disse tingene. De kommende mÄneder blir nok avgjÞrende for om Þkonomier vil stagnere eller ikke.

Det jeg selv lurer pÄ er isÊr situasjonen i Europa. Selvom det ikke forventes en resesjon, sÄ vil den totale veksten reduseres.
Redigert 05.04.2022 kl 19:04 Du mÄ logge inn for Ä svare
Rect Angel
05.04.2022 kl 23:08 6663

At de beste og mest fremtidsrettede grÞnne selskaper kan se lyst pÄ fremtidsutsiktene, er nok hevet over tvil, og Hexagon Purus er definitivt blant disse, etter min mening. Selskapets globalt markedsledende produktportefÞlje har et sÄ et gedigent nedslagsfelt og skalerbart potensial at det nesten er skremmende.

Menneskeskapte klimaendringer er nÄ sÄ godt vitenskapelig dokumentert at gruppen som forfekter Ä gamble pÄ tut og kjÞr og at 'alt ordner seg av seg selv' krympes radikalt.

Press kommer fra alle hold og kommer bare til Ä Þke. Det vil ogsÄ styrende poltikere som sleper beina etter seg og mangler handlekraft fÄ merke, i stadig sterkere grad.

Her et eksempel hvordan store selskaper settes under press av fondsforvaltere. En samlet forvaltning som her verdt $7 trillioner, er ikke noe man bare kan ignorere.

Vil man lese hvordan presset fra forvalterne er tenkt utĂžvd i praksis hvis nĂždvendig og kommentarer fra noen av selskapene som settes under press, er det bare Ă„ Ă„pne linken under.

WORLD

Exclusive - Investors warn European companies over climate accounting

By Reuters ‱ Updated: 05/04/2022 - 01:20
By Simon Jessop

LONDON – Thirty-four investors managing more than $7 trillion in assets have warned 17 of Europe’s largest companies, including BP and Volkswagen, that they could challenge board directors over their accounting of climate risks.

The move is the latest push by investors to pressure companies and their auditors, charging them with not moving fast enough to adapt to the world’s transition to a low-carbon economy or being clear enough about the potential impacts.

In letters sent between December and February and seen by Reuters, the investors told the companies their accounts did not reflect the fallout from climate change on their assets and liabilities. For example, some assets may depreciate faster in value while demand for certain products may fall.

The need for faster action to cap global warming at 1.5 degrees Celsius and mitigate its worst extremes was reiterated by U.N. climate scientists in a landmark report on Monday.

“Investors cannot understand the true value of a company without knowing the embedded climate risks,” Natasha Landell-Mills, partner and head of stewardship at investment manager Sarasin & Partners, one of the signatories to the letters, said in an interview.

Others to sign include the fund arm of HSBC, French public pension scheme ERAFP, and BMO Global Asset Management EMEA, part of U.S. asset manager Columbia Threadneedle.
-----
While many companies have pledged to get to net-zero emissions and are under growing pressure from regulators to disclose their efforts, the majority have yet to align their business practices, including their accounts, with the goal, the investors say.

“We can’t rely on ‘business as usual’ accounting assumptions as the energy transition unfolds. Along with our commitment to be a net zero investor, ensuring company accounts are aligned to a 1.5°C degree future is a crucial first step,” said Matt Crossman, stewardship director at Rathbones.

https://www.euronews.com/2022/04/05/us-climate-change-accounts-letter-exclusive
Redigert 06.04.2022 kl 00:27 Du mÄ logge inn for Ä svare
Rect Angel
06.04.2022 kl 22:09 6589

Prototype klar i juni.

Fint eksempel pÄ hvilke prosjekter Hexagon Purus er involvert i og med hvilke type partnere, og siktemÄlet i slike pionerprosjekter er som alltid serie-/masseproduksjon. Gruveindustrien er svÊre greier og en versting med enorme utslipp av klimagasser sÄ potensialet i et vellykket prosjekt her som leder til serieproduksjon, er seff ditto.

6 Apr, 2022

First pilot project in Chile for hydrogen in mining to launch prototype in June

Author Anthony Barich
Theme Metals

As part of the first pilot project in Chile to advance the use of hydrogen in large mining equipment, researchers are working on a stationary prototype that will be placed on site at Antofagasta PLC's Centinela copper mine. Erik Isokangas, the project's technical director, told S&P Global Commodity Insights the prototype is expected to launch in June, giving a clearer timeline from the previously announced target of 2022.

The Hydra consortium — made up of French utility Engie SA, Australian mining research organization Mining3, Mitsui USA, Thiess Pty. Ltd., Ballard Power Systems Inc., Hexagon Purus ASA and Chile's Reborn Electric Motors — has been working to replace the use of diesel in high-tonnage vehicles as part of the project, which commenced in April 2021.

https://www.spglobal.com/marketintelligence/en/news-insights/latest-news-headlines/first-pilot-project-in-chile-for-hydrogen-in-mining-to-launch-prototype-in-june-69585431
Redigert 06.04.2022 kl 22:11 Du mÄ logge inn for Ä svare
Rect Angel
07.04.2022 kl 22:22 6463

E24 i dag.

BĂžrskommentar

Tre grĂžnne aksjer med substans og vyer for fremtiden

Det er ikke lengre bare luft og fremtidshÄp i grÞnne selskaper.

Johann D. Sundberg
BĂžrskommentator

Under den grÞnne aksjeeuforien kom det en strÞm av grÞnne selskaper til Euronext Growth-listen pÄ Oslo BÞrs. Mange av selskapene hadde lite annet Ä vise til enn fremtidsplaner, noe notoriske skeptikere ikke har unnlatt Ä bemerke. Men vi fÄr nÄ stadig flere eksempler pÄ at det noen har kalt luftige planer, er i ferd med Ä bli hÄndfaste realiteter.

Tre selskaper har sÄ langt i Är utmerket seg i sÄ mÄte. Selskapene Hexagon Purus, Horisont Energi og Hydrogenpro har ikke bare forbokstaven i selskapsnavnet til felles. De kan alle tre se tilbake pÄ store gjennombrudd sÄ langt i 2022. Det gÄr an Ä mene at aksjemarkedet sÄ langt ikke har klart Ä verdsette gjennombruddene.
-----
De virkelig store kontraktene er det Hexagon Purus som stÄr for. Tidligere i Är har selskapet meldt om to gigantavtaler med en samlet omsetningsverdi pÄ 16 til 19 milliarder kroner, for levering av batteripakker til elektriske lastebiler. Med disse kontraktene i bunn, ligger selskapet meget godt an til Ä nÄ sitt omsetningsmÄl pÄ mellom fire og fem milliarder kroner i 2025. Samtidig tikker det inn kontrakter for levering av systemer til hydrogendrevne kjÞretÞy, noe aksjemarkedet hadde sin primÊre fokus pÄ da selskapet ble bÞrsnotert i slutten av 2020.

Etter en pen opptur i Är, handles Hexagon Purus-aksjen til vel 31 kroner. Det verdsetter selskapet til vel Ätte milliarder kroner. Det gÄr an Ä mene at det ikke er skremmende mye for et selskap som ligger meget godt an til Ä fÄ en sÊrdeles kraftig vekst i Ärene som kommer. Kursen ligger dessuten langt under nivÄene den lÄ pÄ ved inngangen til 2021.

https://e24.no/boers-og-finans/i/V9wXPJ/tre-groenne-aksjer-med-substans-og-vyer-for-fremtiden
Broker500
07.04.2022 kl 22:53 6496

Blir en fin stigning her den neste mĂ„neden👍
kruser
08.04.2022 kl 09:24 6391

Heisan folkens.
God pÄske ellers.
Klarer vi 30 talle i begge her nÄ ut i neste uke.
Dette her mÄ feks vÊre bunnfiskepriser.
30 tallet er bra.
God pĂ„ske Hex folka.😀
Rect Angel
08.04.2022 kl 14:02 6327

Kanskje blir det innen rimelig tid mulig Ä kjÞre hydrogenbil i Norge likevel? Personbiler altsÄ, for andre enn drosjesjÄfÞrer i de stÞrste byene.

Har personlig ikke lyst Ă„ kjĂžp elbil nĂ„r jeg skal skifte, men hydrogenbil. Dette hĂžres faktisk litt lovende ut fra regjeringen, i dag. Tenker nemlig denne formuleringen "Norge skal bidra i Ă„ utvikle et marked for hydrogen i Europa gjennom Ă„ skape et marked her hjemme..." ikke kan bety annet enn norske myndigheter endelig har bestemt seg for Ă„ gripe sjansen og bidra til at det bygges en infrastruktur fra A til Å for hydrogen i Norge. Noe som dermed da selvsagt da ogsĂ„ mĂ„ innbefatte et nasjonalt nettverk for fyllestasjoner for veitrafikk. Momsfritak/subsidier ved anskaffelse av hydrogenbil pĂ„ linje det vi har sett i forbindelse kjĂžp av elbil, mĂ„ vel ogsĂ„ vĂŠre en selvfĂžlglig del av myndighetenes satsing? NĂ„ er det Ă„ krysse fingrene Ă„ vente pĂ„ action, jo fĂžr jo heller.

Og hva med Hexagon Purus oppi dette?

Selv om Purus er en tvers igjennom global aktÞr, i ordets rette forstand, skal man selvsagt ikke undervurdere verdien av at den globale markedslederen innen lagring og transport av hydrogen ogsÄ fÄr vise verden hva man har Ä by pÄ i sitt eget hjemmemarked hvis regjeringen nÄ faktisk mener alvor og ikke bare 'tenker stort' for Ä sitere nÊringsminister Vestre, men som en nasjon som har ressursene til Ä gjÞre det, ogsÄ endelig handler med nÞdvendig kraft og griper en fantastisk sjanse til Ä bygge ny, fremtidsrettet industri og verdi i og for landet, med potensielt stor eksportverdi.

Hexagon Purus har ogsÄ eierinteresser i produksjon av hydrogen.

Nettavisen i dag:

Hydrogenproduksjon

Regjeringen vil videre legge til rette for produksjon av hydrogen med lave eller ingen utslipp for Ă„ dekke den nasjonale etterspĂžrselen.

Norge skal bidra i Ă„ utvikle et marked for hydrogen i Europa gjennom Ă„ skape et marked her hjemme og samarbeide med europeiske og andre land om Ă„ forme regler og om forskning.

Det skal etableres «en samfunnsÞkonomisk lÞnnsom» produksjon av blÄtt hydrogen blant annet gjennom Gassco. Det skal ogsÄ tildeles areal for CO2-lagring og relevante sÞknader om utbygging under lagringsforskriften skal behandles raskt.

En ekstern utredning skal gÄ gjennom hvordan staten kan bidra til Ä bygge opp en sammenhengende verdikjede for hydrogen med lave eller ingen utslipp.

https://www.nettavisen.no/okonomi/regjeringen-apner-for-mer-vindkraft-pa-land-dette-kan-vi-ikke-akseptere/s/12-95-3424264541
Redigert 08.04.2022 kl 14:22 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
08.04.2022 kl 15:06 6333

Jeg tolker dette veldig annerledes: «En ekstern utredning skal gÄ gjennom hvordan staten kan bidra til Ä bygge opp en sammenhengende verdikjede for hydrogen med lave eller ingen utslipp.» Dette betyr ikke noe annet enn at Statoil skal pumpe opp gass i evig tid, at de omgjÞr dette til hydrogen med karbonfangst, og at det legges rÞr til EU for Ä transportere det. Der har de VEDTATT infrastruktur pÄ hydrogen.Samtidig skal de sende et bestillingsverk som kommer til Ä vise at en hydrogeninfrastruktur ikke er lÞnnsomt. Husk at miljÞ ikke er et tema: Her skal Statoil, bilbransjen og andre store aktÞrer beskyttes, og monopolisering er nÊrmest et mÄl i seg selv. De kommer til Ä gjÞre nÞyaktig det samme som de gjorde med boliglÄn, strÞm, matvarer, bilsalgsmonopoliseringen, studiefinansiering osv. Lage et system hvor alle fra fÞr av dominerende aktÞrer inkl. Staten selv fÄr store gavepakker, og hvor samtlige regninger havner pÄ bordet til folk flest: De rÞdsvarte og blÄsvarte har samme oppskriften, og har hatt det i 40 Är, og det slutter de aldri med. Norge er et kapitalanarki, langt vekk fra demokratiske grunnprinsipper, sÄ en infrastruktur pÄ hydrogen for personbiler kommer de ikke til Ä ha, fÞr hele EU har det.

«Utredninger» i norsk politikk er alltid bestillingsverk, som da skal bygge opp under den sittende regjeringens mÄl. De gis der man vil ha utsettelser: Da Statoil rotet bort 200 milliarder ( mye mer om alle lik tas ut av skapet), sÄ ble det bestilt en rapport som pulveriserte ansvaret, slik at ingen ledere mÄtte stÄ til ansvar. Politikere fikk til slutt viljen sin da DNB sÞrget for ytterligere monopolisering. Fordi protestene var sÄ store ble vi dog fÞrst vist et teaterstykke, med en liksom « demokratisk» undertone.
Og slik finnes det veldig mange eksempler, som alle entydig har avdemokratisert Norge.
«Utredninger» betyr at politikere fÄr det som de vil, og at det er utrederen som prostituerer seg mot veldig god betaling, slik at politikere kan vaske sine hender i uskyld.
Redigert 08.04.2022 kl 15:53 Du mÄ logge inn for Ä svare
Rect Angel
08.04.2022 kl 15:50 6344

"Norge skal bidra i Ă„ utvikle et marked for hydrogen i Europa gjennom Ă„ skape et marked her hjemme..."

Det gĂ„r over min forstand Ă„ skjĂžnne hvordan regjeringen skal kunne bygge et marked for hydrogen hjemme i Norge uten infrastruktur sĂ„ bygging av infrastruktur for hydrogen i Norge MÅ vĂŠre sentralt og kjernen i disse planene, og nĂ„ har man sagt det, i full offentlighet. SĂ„ er det som sagt Ă„ hĂ„pe at utredningene gĂ„r raskest mulig, og litt har man nok gjort i kulissene allerede nĂ„r man gĂ„r sĂ„ offensivt ut. Man er ikke dummere enn at man skjĂžnner at bordet fanger nĂ„r de gĂ„r ut offentlig med dette.

Dessuten trenger regjeringen vinnersaker. :) Den trenger det veldig.

Det begynner dessuten Ä bli en stund siden jeg sÄ bildet av en smilende Vestre sammen med Flakk under besÞk pÄ SunnmÞre. Oppslaget da gjaldt Flakks satsing pÄ Ä gjenreise den en gang sÄ stolte sunnmÞrske tekstilindustri med teknologisk smartness som kokurransefortrinn, men de pratet sikkert om annet ogsÄ. :)
Redigert 08.04.2022 kl 16:32 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
08.04.2022 kl 16:08 6352

NÄr EU ruller ut sine hydrogenlastebiler, sÄ vil det medfÞre noen fÄ stasjoner for disse i Norge ogsÄ. Jeg hÄper dog inderlig at du fÄr rett her. Da ville det vÊre et brudd med 40 Är lang og konsekvent avdemokratisering og monopolisering av Norge pÄ sÄ Ä si samtlige omrÄder som berÞrer folk flest. Ikke at det er et trendskifte politisk, og ikke at det gagner folk flest sÄ mye, men allikevel et brudd med den norske mÄten Ä fikse ting pÄ.
Og klart: Om de mot formodning har tatt det innover seg at de ikke kommer i mÄl om de ikke ogsÄ satser stort pÄ energibÊrere, sÄ gagner dette HEX+ i en langt hÞyere grad enn fÞr, blant annet sÄ vil satsing ogsÄ bety satsing pÄ mer forskning og flere subsidier.
Det er stor forskjell om ballen ruller overalt, utenom i Norge, eller om Norge Ăžnsker at ballen ruller som bare det i Norge, pĂ„ premium underlag. 😎
Redigert 08.04.2022 kl 16:11 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
09.04.2022 kl 14:43 6231

https://www.norskoljeoggass.no/om-oss/nyheter/2021/01/hydrogen-ettersporselen-i-europa-skaper-store-muligheter-for-norge/

Det er den gamle meldingen, jeg bygger pÄ. Dessuten sÄ har Norge lenge hatt et « samarbeid» med EU rund hydrogen ( tror minst siden 2007), og du ser vel hva som har skjedd. Legg merke til at transportsektor ikke er nevnt. PrimÊrt hydrogenbusser rulles ut, men ogsÄ noen lastebiler.

Jeg tror vi kan forvente flere avtaler pÄ batteripakker, som jeg kalte for ventepenget fÞr de store kontrakter pÄ serieproduksjon i hydrogen kommer.
SĂ„ er det spennende Ă„ se om de klarer Ă„ tilpasse produkter til de ulike lĂžsninger som vil tvinge seg frem.
Men Imens venter vi fortsatt pÄ underskriftene pÄ gigantkontraktene. De er sÄpass viktige at de ikke er fullt diskontert i kursene ennÄ.
Dette MÅ avklares fĂžr generalforsamlingen. Jeg vil gĂ„ imot mange forslag om de ikke legger kortene pĂ„ bordet.
Redigert 09.04.2022 kl 15:01 Du mÄ logge inn for Ä svare
Rect Angel
10.04.2022 kl 21:21 6031

Ja, sÄ den. I det hele tatt voksende hyping av Hexagon Purus i Tyskland p.t.

Under fra tyske finanzen.net. Gjengir det fondsforvalter som, i likhet med DER AKTIONÄR, har blinket seg ut Hexagon Purus som investeringsobjekt, sier om selskapet. I en artikkel med fokus pĂ„ Skandinavia.

Se ogsÄ innlegg 22.03.2022 kl 13:29 pÄ denne trÄden (artikkel der Motley Fool mener Ä ha identifisert Hexagon Purus som en fantastisk investeringsmulighet).

04/08/2022 09:11

Strength in Troubled Times: What Scandinavian Equity Markets Offer

Christian Bayer

Stability, prosperity, high competitiveness: why the Nordic countries offer investors safe niches.
-----
... Florian Romacker, who is responsible for the FRAM Capital Scandinavia fund...
-----
Scandinavian expert Florian Romacker has identified five attractive segments that are particularly well represented in the region. In his view, these include digital infrastructure, energy, sustainable packaging, health and technology. "With hydrogen and wind energy shares, the region benefits greatly from the topic of sustainability, which also plays an important role in the fund," says Romacker. "I like growth companies with an outstanding market position in a niche, such as the Hexagon Composites subsidiary Hexagon Purus, the world market leader for hydrogen tanks. In contrast to Germany, many medium-sized companies that are strong in such niches go public in Scandinavia.

https://www.finanzen.net/nachricht/fonds/hier-lohnt-der-blick-staerke-in-unruhigen-zeiten-was-skandinavische-aktienmaerkte-bieten-11174297
Redigert 10.04.2022 kl 21:22 Du mÄ logge inn for Ä svare
Rect Angel
11.04.2022 kl 22:49 5878

DER AKTIONÄR pĂ„ hugget nĂ„. Nok en 'artikkel' hvor man skryter man av fin oppgang etter at man tok Hexagon Purus inn i sin '10 ganger'n portefĂžlje' for en mĂ„neds tid siden. SĂ„ bare 958% oppside igjen da til Purus har tatt 10 ganger'n siden DER AKTIONÄR tok den inn. ;)

Today, 15:40 ‧ DER AKTIONÄR

Hydrogen share Hexagon Purus: 42 percent in one month –...
-----
In the Ukraine war, the green tech industry is making a big comeback. These include numerous hydrogen shares, which have now been able to move up significantly from their lows. This also applies to the shares of Hexagon Purus, which were included in the "Ver10facher" stock exchange service a good four weeks ago. With success.

On March 10, just over a month ago, Hexagon Purus was presented with a 10-fold increase at a price of EUR 2.65. Since then, the upward momentum has increased. At the beginning of the week, the hydrogen title even rose to a new high for the year. The performance in the past four weeks: 42 percent.

https://www.deraktionaer.de/artikel/mobilitaet-oel-energie/wasserstoff-aktie-hexagon-purus-42-prozent-in-einem-monat-jetzt-den-naechsten-potenziellen-highflyer-kennenlernen-20248628.html
Redigert 11.04.2022 kl 22:53 Du mÄ logge inn for Ä svare
Rect Angel
17.04.2022 kl 12:57 5625

Har postet om dette prosjektet fÞr pÄ denne trÄden, og nÄ har altsÄ herligheten hatt sin fÞrste tur pÄ vannet og ting gÄr bra.

Prosjektet i seg selv er selvsagt mest interessant her, men det er ogsÄ veldig interessant at vi her ser nok et tett samarbeid mellom Toyota og Hexagon Purus, for avtalen om leveranser av batteripakker til serieproduksjon av batterielektrisk tungtransport pÄ vei, verdt 9 milliarder NOK, med 100% Toyota-eide, USA-baserte Hino Motors, er jo ikke akkurat noe man som aksjonÊr glemmer med det fÞrste... SÄ hva blir det neste...? Avtale med Hino Motors om leveranser av hydrogentanker m.m. til serieproduksjon av hydrogenbasert tungtransport pÄ vei, tror jeg bestemt kommer, men sÄ kan det jo ogsÄ tenkes at man har annet og mer i ermet.

https://www.globenewswire.com/news-release/2022/02/11/2383406/0/en/Hexagon-Purus-signs-agreement-with-Hino-Motors-to-supply-battery-packs-for-serial-production-of-zero-emission-heavy-duty-vehicles.html

Her fersk artikkel om prosjektet og den vellykkede sjĂžsettingen. Åpner man linken finner man ogsĂ„ en 2 minutters video.

An America's Cup Team Is Developing A Hydrogen Chase Boat

Emirates Team New Zealand's Chase Zero is powered by two Toyota hydrogen fuel cells.

ByRyan Erik King
Yesterday 9:00AM
-----
Last week, Emirates Team New Zealand took its new hydrogen-powered foiling catamaran out on Waitematā Harbor in Auckland for the first time. The America’s Cup sailing team developed the Chase Zero prototype chase boat as a part of its efforts to reduce the team’s carbon emissions. Emirates Team New Zealand will use a final version of the Chase Zero in its next defense of the America’s Cup in 2024.
-----
It seems incredible that Emirates Team New Zealand was able to develop a sustainable hydrogen-electric alternative to a 1,200-horsepower motorboat without a loss in on-the-water capabilities. The team sees the Chase Zero as a significant step in reducing the organization’s emissions and as a positive influence on the entire marine industry.

https://www.sail-world.com/news/246038/Americas-Cup-First-look-at-hydrogen-chase-boat

Her en artikkel fra februar i Ă„r om prosjektet med detaljer og tekniske spesifikasjoner.

The four hydrogen storage tanks onboard from Hexagon Purus will store 33kgs of hydrogen gas at 350bar

https://www.sail-world.com/news/246038/Americas-Cup-First-look-at-hydrogen-chase-boat

PS) Hexagon Purus kursen sluttet forĂžvrig pĂ„ 44.16 NOK (€4.65) pĂ„ bĂžrsen i Muchen skjĂŠrtorsdag (beskjedne 9k+ aksjer omsatt). Sluttkurs dagen fĂžr pĂ„ Euronext Growth, som var siste handelsdag pĂ„ bĂžrs fĂžr pĂ„skeferien i Oslo, var 41.50 NOK.

https://markets.ft.com/data/equities/tearsheet/summary?s=0QJ:MUN
Redigert 17.04.2022 kl 13:19 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
17.04.2022 kl 13:32 5658

hydrogen-central.com

HEXAGONPURUS
HYDROGENPRO(Mitsubishi)
👍
kelle
17.04.2022 kl 19:31 5542

Det var full fart ogsÄ pÄ TradeGate pÄ torsdag: Purus var helt oppe pÄ 45,20 pÄ det hÞyeste. Kjempestor omsetning. Endte pÄ 42,00
Blir nok en ny opptur i morgen.
HEX var ogsÄ hÞyt oppe, 36,70 pÄ det hÞyeste torsdag. Blir nok en bra uke nÄr vi kommer i gang igjen pÄ tirsdag.
Rect Angel
18.04.2022 kl 20:18 5233

Takk for tipset kelle. Visste faktisk ikke at ogsĂ„ Hexagon Purus nĂ„ kan handles pĂ„ Tradegate. Og ja, veldig hĂžy totalomsetning i Purus pĂ„ Tradegate skjĂŠrtorsdag. 19.66 millioner NOK (€2.060 million). Tradegate stengt i dag.

Aksjekursen i morselskapet Hexagon Composites er det store (pÄske)mysteriet.

Hexagon Composites eier 73.29% av aksjene i Hexagon Purus. Sagt pÄ en annen mÄte, 1 Hexagon Composites aksje eier 0.94 Hexagon Purus aksje.

For de 35.36 NOK som var sluttkursen til Hexagon Composites pÄ Oslo BÞrs fÞr pÄske, fikk man da et eierskap i Purus (sluttkurs 41.50 NOK) verdt 38.96 NOK (0.94 aksje) + 1 aksje i Hexagon Composites stand alone business helt gratis!

NÄr vi videre vet at Hexagon Composites' stand alone business i 2021 leverte omsetning pÄ 3.277 milliarder NOK og EBITDA 381 millioner NOK (EBITDA-margin 11.63%) og hertil guider YOY omsetningsvekst > 15%, YOY EBITDA > 10% og mÄlsetning om omsetning 6 milliarder NOK i 2025, ja da kan iallefall ikke jeg skjÞnne annet enn at Hexagon Composites aksjen p.t. fremstÄr som en kjempedeal av historiske dimensjoner pÄ Oslo BÞrs.
Redigert 18.04.2022 kl 20:18 Du mÄ logge inn for Ä svare
Gitarhelt1
18.04.2022 kl 22:52 5116

Ja, det er faktisk helt ellevilt. For en mulighet.
Slettet bruker
19.04.2022 kl 00:18 5037

Selvom man i det uendelige gjentar slike regnestykker, sÄ kan man ikke ta det som en slags feilprising, nÄr « feilprisingen» har vÊrt der siden HPUR ble bÞrsnotert. Er dog selvsagt enig i at HEX er lav priset, nÄr de har sÄ stor eierandel i HPUR, og matematisk negativ priset.
Har fortsatt pÄskeferie, sÄ har ikke brukt tid pÄ TA og makro.
Jeg registrerer dog at media i Norge vektlegger at inflasjonen vil gallopere, og overstige Norges Bank sine prognoser pÄ renter pÄ 4,5%, mens flere seriÞse medier i utlandet mener at inflasjonen vil kunne falle betydelig i lÞpet av Äret. Har heller ikke gravd i dette ennÄ, som er vesentlig Ä fÄ vite noe mere om, for Ä kunne anta noe fornuftig om bÞrsenes utvikling fremover.
SĂ„ ser det fortsatt ut til at EU og USA driter i Ukraina og fortsetter med retorikk, virkningslĂžse sanksjoner, og slappfiskpolitikk, noe som kan bety at krigen der blir langvarig og seig. Positive Kina tall.
Jeg vil ikke komme med bastante spÄdommer om bÞrsutviklingen/ HEX + fÞr jeg har lest meg opp igjen.
Imens er ikke HEX+ det verste man kan sitte i. De kortsiktige TA mÄl jeg satt for HPUR er nÄdd, og HEX utlÞste kjÞpssignal, slik at ogsÄ den bÞr nÄ kursmÄlet. Da ble jeg tatt igjen i pÄskelÞypa og mÄ vel snart pÄ nytt analysere mer.
Redigert 19.04.2022 kl 00:27 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
19.04.2022 kl 01:22 5037

La noen kjappe streker, og sÄ pÄ endel tekniske parametre, og ser ingen teknisk grunn til Ä redusere min ( hÞye) eksponering mot HEX+
Marshall Wace Llp - monitor: 0-1 (pauseresultatet).
Slettet bruker
19.04.2022 kl 02:03 5019

hydrogen-central.com
Takk for den.
Slettet bruker
19.04.2022 kl 08:14 4934

HYDROGENPRO/MITDUBISHI,Americas,
JAPAN😁😁😊

Nederland?,Sudiarabia?Mitsubishi.
Thesistulling
19.04.2022 kl 08:15 4969

Pretrade 80???

Fikk nesten harahjerte nÄ.....
Fint man har blitt lurt tidligere đŸ€Ł
Redigert 19.04.2022 kl 08:22 Du mÄ logge inn for Ä svare
Collo
19.04.2022 kl 09:40 4879

Det er tydelig at noen har interesse av Ä holde kursen lav. Det selges noen fÄ aksjer nedover med jevne mellomrom. Ikke volum pÄ salgene - tolker dette som klar manipulering.
Redigert 19.04.2022 kl 10:00 Du mÄ logge inn for Ä svare
Gitarhelt1
19.04.2022 kl 11:25 4866

Her svinger det noe helt voldsomt. Starter friskt og rundt 7% opp og sÄ et par timer senere er den ned med 5%
UseriĂžst :)
Tyrkman
20.04.2022 kl 08:56 4724

Endnu en ordre modtaget til Hexagon Purus https://newsweb.oslobors.no/message/559486
Slettet bruker
20.04.2022 kl 09:24 4704

HEXAGONPURUS
HYDROGENPRO
😁😁😁
Rect Angel
27.04.2022 kl 15:17 4406

For Ä sette det litt pÄ spissen: Vanskelig Ä komme utenom Hexagon Purus i ethvert prosjekt hvor som helst pÄ kloden ettersom Purus jo er globalt markedsledende bÄde innen lagring og transport av komprimert hydrogen.

Havbruk her. Gjengir innledningen, men mye mer interessant Ä lese i denne artikkelen sÄ bare Ä Äpne linken og lese mer.

FÞrste hydrogendrevne havbruksbÄt klar i 2023

27. april 2022

StÄr klart samtidig som pilotanlegg for hydrogenproduksjon i RÞrvik, som skal skalere fra 45 kilo hydrogen per dÞgn neste Är til Ätte tonn per dÞgn i 2025.
NĂ„ skal hydrogen i maritim sektor bli konkurransedyktig. Gjennom unikt markedsgrunnlag og innovative bunkringslĂžsninger vil NTE Energi og H2 Marine gjĂžre hydrogen til et reelt alternativ til fossile drivstoff for maritim transport.

Allerede i 2023 stÄr et pilotanlegg ferdig i RÞrvik i NÊrÞysund. Anlegget bygges av NTE og H2 Marine gjennom Pilot-E-prosjektet «UbÄt», og skal forsyne et utslippsfritt pilotfartÞy med grÞnt hydrogen.

NĂ„ vil de – sammen med et solid industripartnerskap – gĂ„ fra pilot til marked innen fĂ„ Ă„r. De vil etablere et hydrogenknutepunkt i RĂžrvik med et fullskala-anlegg, som etter planen vil kunne forsyne alle andre typer fartĂžy og sluttbrukere med lokalprodusert grĂžnt hydrogen allerede i 2025. Samlet er investeringene for Ă„ realisere prosjektet pĂ„ mer enn 300 millioner kroner.

– «HĂžna eller egget»-paradokset trekkes ofte frem i utviklingen av hydrogenlĂžsninger. Her har vi lykkes med Ă„ fĂ„ pĂ„ plass bĂ„de hĂžne og egg pĂ„ Ă©n og samme tid. Det betyr at vi bygger opp hydrogenproduksjon samtidig som vi vet at fartĂžy vil legge til for Ă„ bunkre det vi produserer, forteller HĂ„vard GrĂžtan Nilsen i NTE.

H2 Marine og NTE Energi leder partnerskapet, som stĂžttes av SINTEF Industri og fornybarklyngen RENERGY. Blant underleverandĂžrene og andre samarbeidspartnere finner vi blant annet Hyon, Gexcon, Hexagon Purus, NEL, NĂŠrĂžysund kommune og Nord-TrĂžndelag Havn RĂžrvik IKS.

https://www.sintef.no/siste-nytt/2022/forste-hydrogendrevne-havbruksbat-klar-i-2023/

Tidligere artikkel om prosjektet:

Hydrogenrevolusjonen nÄr havbruksnÊringen

14. januar 2021

https://www.sintef.no/siste-nytt/2021/hydrogenrevolusjonen-nar-havbruksnaringen/

Redigert 27.04.2022 kl 15:17 Du mÄ logge inn for Ä svare
Rect Angel
27.04.2022 kl 22:17 8087

Generalforsamling i Purus i dag. Jon Erik Engeset gjenvalgt som styreleder frem til 2024.

Ved siden av valg og honorarer, var fullmakt til henholdsvis Ä erverve egne aksjer og utstede nye aksjer de to eneste sakene pÄ dagsorden. Begge forslag ble vedtatt. Protokoll som PDF-vedlegg hvis man Äpner linken.

Hexagon Purus ASA: Minutes of Annual General Meeting

April 27, 2022 12:20 ET | Source: Hexagon Purus ASA

https://www.globenewswire.com/news-release/2022/04/27/2430554/0/en/Hexagon-Purus-ASA-Minutes-of-Annual-General-Meeting.html
Redigert 27.04.2022 kl 22:18 Du mÄ logge inn for Ä svare
Ruda9
29.04.2022 kl 15:52 7930

Dette er nok en aksje som vil stige jevnt og trutt fremover
Rect Angel
03.05.2022 kl 19:23 7761

Liten artikkel med info rundt Hexagon Groups oppkjĂžp av 40% eierandel i Ăžsterrikske Cryoshelter GmbH, som Hexagon Group hevder besitter markedsledende teknologi for tanking/lagring av flytende LNG og flytende hydrogen.

Hexagon Groups oppkjÞp ble gjennomfÞrt ved at Hexagon Composites kjÞper 40% av Cryoshelter GmbHs flytende LNG-virksomhet og Hexagon Purus 40% av den flytende hydrogen-virksomheten. Avtalen inneholder ogsÄ en opsjon som gir Hexagon Group mulighet til Ä kjÞpe de resterende 60% av Cryoshelter GmbH i lÞpet av 3 - 10 Är.

03 May 2022 Business Law

Hexagon joins Cryoshelter: The consultants

Energy. Binder Grösswang advised Cryoshelter GmbH on the entry of Hexagon companies: The new alliance partners are interested in liquefied natural gas and liquefied hydrogen technology and have SCWP Schindhelm at their side.

Specifically, Binder Grösswang advised Cryoshelter GmbH on the entry of Hexagon Composites ASA into the liquefied natural gas business and Hexagon Purus ASA into the liquid hydrogen business, according to the law firm. The deals with the Norway-based Hexagon Group were each in the form of a minority stake with an option to acquire all of the shares within a period of time after closing.

The transaction

Hexagon Composites ASA and its subsidiary Hexagon Purus ASA aim to commercialize and industrialize Cryoshelter's technological expertise to develop cryogenic tank technologies for LNG and liquid hydrogen through additional funding. Liquefied natural gas is seen as a possible interim solution for more energy independence in Europe and as a more sustainable energy source.

The enterprise

Cryoshelter GmbH is a company founded in Austria in 2008 that deals with liquid gas tank technologies. The company developed a now patented technology for heavy-duty trucks and buses. The industry-leading and groundbreaking technology enables maximum use of space. Hexagon will now further develop the technology together with Cryoshelter.

the teams

The Binder Grösswang team was led by partner Florian Khol and attorney Christoph Schober (both lead, corporate / M&A) and was supported by partner Clemens Willvonseder (tax law), attorney Regina Kröll (regulatory), attorney Sabine Apfl-Trompeter and attorney Manuel MĂŒllner (both employment law) and associate Valentina Hekele (corporate).

Hexagon was advised by SCWP Schindhelm, led by partners Immanuel Gerstner and Lukas Leitner

https://extrajournal.net/2022/05/03/hexagon-steigt-bei-cryoshelter-ein-die-berater/

BĂžrsmeldingen om oppkjĂžpet:

https://newsweb.oslobors.no/message/559586
Redigert 03.05.2022 kl 19:24 Du mÄ logge inn for Ä svare
Rect Angel
04.05.2022 kl 22:32 7655

Full fyr i teltet i etterkant av Fed 'over there'!

Slik sluttet hydrogenaksjene jeg fÞlger i USA og NASDAQ i dag 04.05.22 etter Ä ha beveget seg sÄnn rundt pari da Oslo BÞrs stengte, med unntak av Nikola som var ned rundt 4 - 5% pÄ det tidspunkt, men som altsÄ ogsÄ sluttet solid i pluss:

Plug Power Inc: +8.64%
Fuel Cell Energy Inc: +9.66%
Ballard Power Systems Inc: +6.13%
Bloom Energy Corp: +7.12%
Nikola: +3.45%

Nasdaq: +3.19%
Redigert 04.05.2022 kl 22:32 Du mÄ logge inn for Ä svare
kruser
05.05.2022 kl 11:49 7563

Heisan.
Takk for all info.
Rect Angel.
MĂ„ ikke glemme deg heller for bra info.
Du og Monitor, er gull vert og ha med.
FĂžlger.
Dette blir gĂžy fremover.
Serboss
05.05.2022 kl 14:43 7558

Kan man forvente bra Q1 ?
Rect Angel
06.05.2022 kl 14:07 7482

Norwegian Hydrogen inngÄr samarbeid om bygging av hydrogenstasjoner i Norden!

Dette er interessant! Men kan dessverre ikke bidra med mer enn overskrift og billedtekst da dette er en artikkel bak betalingsmur i SunnmĂžrsposten.

Det som er interessant her er at Hexagon Purus er medeier i Norwegian Hydrogen og ikke minst at Mitsui er representert av Mugihiko Yanagida, VP Business Development i Hexagon Purus pÄ bildet av avtalepartene. Dette lukter av ordrer til Hexagon Purus lang vei.

Mitsui er stĂžrste aksjonĂŠr i Hexagon Composites (22.73%) og tredje stĂžrste aksjonĂŠr i Hexagon Purus (2.01%).

Néringsliv →

InngÄr samarbeid om hydrogenstasjoner i Norden

Harald Skotheim
Sist oppdatert: 3 timer siden

https://www.smp.no/naeringsliv/i/k6ge86/inngaar-samarbeid-om-hydrogenstasjoner-i-norden
Redigert 06.05.2022 kl 14:08 Du mÄ logge inn for Ä svare
Rect Angel
08.05.2022 kl 18:51 7339

Kan det faktum at Hexagon Purus falt -7.68% pÄ dagen selskapet bÞrsmeldte denne avtalen (fredag 06.05.2022)...

https://newsweb.oslobors.no/message/561338

...kanskje vise seg Ä gÄ over i historien som en legendarisk kultbegivenhet pÄ Oslo BÞrs?

For hvis man faktisk Þnsker Ä forstÄ hvor stort dette er, bÞr man lese den kinesiske artikkelen jeg poster her (oversatt til engelsk) nÞye. Fredagens bÞrsmeldte avtale er nemlig del av en hydrogensatsing fra kinesiske myndigheter sin side som potensielt kan bli hvor stor som helst, ja pÄ grensen til det ufattelige. Full backing fra myndighetshold altsÄ. Ikke bare i Hong Kong, men som man kan lese, innbefatter planene at det som skjer i Hong Kong nÄ ogsÄ etterhvert skal kunne projiseres over pÄ og gjennomfÞres i andre kinesiske storbyer. Og det finnes en del av dem i Kina med sine nÊr 1.5 milliarder innbyggere...

PS) Artikkelen er altsÄ oversatt til engelsk, men linken under er til den kinesiske originalen slik at man selv stÄr fritt til Ä oversette til det sprÄk man eventuelt Þnsker

PS2) Disse nyhetene er etter min mening sÄ signifikante og viktige for Hexagon Group at jeg poster dette innlegget pÄ to Purus-trÄder. SÄ det finnes dermed ogsÄ her pÄ denne trÄden:

https://finansavisen.no/forum/thread/148526/view/4512692

CIMC Enric and Shanshui Capital cooperate to create an overall solution for hydrogen energy in Hong Kong's public transportation

Polaris Hydrogen Energy Network Source: CIMC Enric 2022/5/7 9:20:15

On May 6, CIMC Enric and Shanshui Capital Group signed a strategic cooperation agreement to carry out in-depth cooperation in green hydrogen production, hydrogen refueling, hydrogen use and other links, and actively expand the application scenarios of hydrogen energy . Build Hong Kong's first hydrogen fuel cell double-decker bus demonstration application and the first hydrogen production and hydrogenation integrated hydrogen refueling station demonstration project based on the first demonstration standard, jointly expand Hong Kong's hydrogen energy market, and create an overall solution for Hong Kong's public transportation hydrogen energy.

In this cooperation, CIMC Enric will actively respond to Shanshui Capital's demand for hydrogen energy equipment such as hydrogen fuel buses, airport shuttles, and hydrogen refueling stations, and provide high-quality IV-type vehicle-mounted hydrogen storage bottles and vehicle-mounted hydrogen supply. systems, hydrogen storage tanks and other equipment and integrated solutions. Recently, the two parties will cooperate on the first hydrogen fuel cell double-decker bus IV bottle hydrogen supply system and Hong Kong's first hydrogen production and hydrogenation integrated hydrogen refueling station demonstration project, and take this opportunity to obtain support from the Hong Kong SAR government. Lead the standardization of the hydrogen energy industry in Hong Kong, and will further cooperate in the development of diversified hydrogen energy application scenarios and projects.

It is understood that the "Hong Kong Climate Action Blueprint 2050" puts forward the vision of "zero carbon emissions, green and livable, sustainable development", and outlines Hong Kong's strategies and goals for addressing climate change and achieving carbon neutrality, and hydrogen energy plays a role in it. plays a key role. The Hong Kong SAR government has previously stated that it will invest about HK$240 billion in the next 20 years to implement various measures to mitigate and adapt to climate change, and strive to achieve carbon neutrality by 2050, including actively promoting various electric and other new energy public The development of transportation and commercial vehicles, in cooperation with franchised bus companies to pilot buses powered by hydrogen fuel cells, with a view to establishing a more specific future route and timetable for the use of new energy transportation in 2025.

Statistics show that there are currently about 580,000 private cars and 150,000 commercial vehicles in Hong Kong. The carbon emissions of these commercial vehicles are equivalent to 2.7 times the overall carbon emissions of private cars. The overall market potential of hydrogen energy replacement in commercial vehicles such as transportation will be considerable.

Mr. Yang Xiaohu, Executive Director and General Manager of CIMC Enric, said: "I am very pleased to join hands with Shanshui Capital to provide hydrogen energy equipment and comprehensive zero-carbon solutions for the entire industry chain, and to undertake the construction of the first integrated hydrogen production and hydrogenation in Hong Kong. Starting from the hydrogen refueling station, we will jointly build a hydrogen energy demonstration chain for the whole industry chain of green hydrogen production, hydrogen refueling and hydrogen use in Hong Kong, leading the hydrogen energy industry standard in the Hong Kong market and contributing to Hong Kong's carbon neutral vision."

Zhang Yiren, the founding partner and CEO of Shanshui Capital, said: "Investment in carbon emission reduction has always been an important strategic direction of Shanshui Capital. As an international asset management company, Shanshui Capital will invest in a global scale. A hydrogen energy high-tech company, it has implemented its world-leading technology in mainland China and Hong Kong. We have been actively working with the Hong Kong SAR government to jointly promote the application of hydrogen energy in the field of transportation. We are convinced that CIMC, the leader in clean energy On the basis of the comprehensive cooperation between Enric and Shanshui Capital on the carbon emission reduction strategy, we have made sufficient preparations to promote the hydrogen energy market and zero-carbon transportation business in Hong Kong, help Hong Kong achieve the carbon neutrality goal as soon as possible, and in the future This experience extends to more regions.”

The hydrogen energy joint venture between CIMC Enric and Hexagon Purus focuses on providing transportation hydrogen storage bottles and hydrogen supply system solutions for China and Southeast Asia. Health”), and signed a memorandum of understanding with Hong Kong bus operator Huida Transportation. According to the memorandum of understanding, CIMC SCO will initially provide Type IV on-board hydrogen storage cylinders and hydrogen supply systems (referred to as "Type IV cylinder hydrogen supply systems") for the first hydrogen fuel cell double-decker bus in Hong Kong. At the same time, if the relevant approval from the Hong Kong government is obtained, the two parties will carry out more pilot hydrogen fuel cell double-decker buses.

https://chuneng.bjx.com.cn/news/20220507/1223009.shtml
Redigert 08.05.2022 kl 20:36 Du mÄ logge inn for Ä svare
Gitarhelt1
08.05.2022 kl 19:01 7324

Takk for alt du legger ned av innsats for Ă„ spre disse fantastiske nyhetene her inne! Fremtiden ser lys ut
Rect Angel
08.05.2022 kl 20:33 7272

Takk for hyggelige ord Gitarhelt1.

👍 Ja, for Hexagon Group ser fremtiden sĂ„visst lys ut! SĂ„ heller merkverdig at interessen for Hexagon Group blant dem som henter sitt levebrĂžd fra skriverier om nĂŠringsliv og finans, tilsynelatende er og blir lik null. FĂžles en smule rart Ă„ vĂŠre landets eneste nyhetsformidler nĂ„r det gjelder selskapsspesifikke nyheter, for Ă„ si det sĂ„nn, litt spissformulert 😉

PS) Hexagon Purus avholder Capital Markets Day nÄ tirsdag 10.mai.

Redigert 08.05.2022 kl 20:39 Du mÄ logge inn for Ä svare