Hareide vil ha hemmelig valg

Slettet bruker
28.10.2018 kl 07:52 1207

Flere mener det som skjer i KrF nå er rigget av Hareide-fløyen. Partiets valg på fredag er et nytt eksempel.

Normalt har KrFs landsmøter åpne valg slik at alle kan se hvem som stemmer hva. Men når KrF skal avgjøre regjeringsspørsmålet har de som vil kuppe partiet, sørget for at det skal være hemmelig valg.

Hareide håper at dette kan få flere til å gå fra blått til rødt uten at noen ser det. Derfor er han også opptatt av å fremheve at "ingen delegater er bundet av fylkene"

Her ser vi med andre ord hvordan de forsøker å bruke ulike metoder for å overkjøre et flertall i partiet som vil beholde dagens regjering.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Ond2y3/hareide-alliansen-haaper-hemmelig-votering-gir-seier
Redigert 28.10.2018 kl 07:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.10.2018 kl 08:07 1200

Ved KrFs siste landsmøter, står det i landsmøtereglementet at avstemningene på landsmøtet som hovedregel skal skje åpent og ved bruk av stemmetegn, der delegatene må vise med stemmekort i salen hva de stemmer på.

Fylkesledere lurer på hvorfor dette er blitt endret på plutselig nå. Blant annet påpekes det at fylkene har brukt mye arbeid på å sikre hvem som stemmer hva før de velges. Dette har skjedd i full åpenhet på møtene.

I tillegg har jo argumentet vært at man skal sikre at delegatene skal representere fylkene.

Men nå legger altså Hareide-fløyen opp til at representasjon ikke er så viktig likevel og jobber aktivt for en avstemmingsmetode som kan snu opp ned på resultatet.

Hareides formaning om at fylkene skal gjenspeile velgerne blir ikke akkurat mer troverdig etter dette.

Og så har vi Hareide som gjentar dette med "Åpent og ærlig" - men ivrer altså for hemmelig valg. Han strør om seg med mye hykleri.



Redigert 28.10.2018 kl 11:46 Du må logge inn for å svare
Sotah
28.10.2018 kl 08:42 1192

Det blir en lang uke på deg, David. Trøst deg med at du ikke kommer til å merke rare forskjellen.
Londonmannen
28.10.2018 kl 08:53 1183

Mulig at flere av oss har ansett å være en ærlig, rettvis og godt menneske før denne prosessen. En partileder med integritet og som man kunne stole på. Han er jo tross alt leder av selveste KrF.

Så kommer han inn i en situasjon han selv har skapt, og står i fare for å miste kontrollen over partiets medlemmer og i verste fall miste jobben som partileder. Enda verre, hans drøm om å bli statsråd og kunne heve statsrådpensjon kan gå i dass.

Da, folkens, da viser denne konfirmanten fra Bømlo at han ikke er mindre egoistisk, beregnende og slu enn oss andre. Da viser han at han kan gå vak ryggen på sine nestledere, ja sågar lyge dem rett oppi fjeset og bruke alle de skitne triks han kjenner til. Og det er tydeligvis ikke få. Så slik sett avslører han seg selv som en sann sosialist, verken mer eller mindre. Så ingen kan egentlig være overrasket over det veivalg Hareide har anbefalt.
HawaH
28.10.2018 kl 09:03 1178

Det er for meg ubegripelig at denne mannen får tillit fra saueflokken han leder.
Han går bak ryggen på alle, men likevel betraktes han som en messias av stemmekveget.
Jeg tror ikke han vil bli husket som en stor statsmann.
Slettet bruker
28.10.2018 kl 09:10 1173

Hvordan begrunner Hareide at akkurat dette skal avgjøres ved hemmelig valg?

Helt utrolig hvordan KRF lar Hareide holde på. Hemmelig valg og det at mikrofylker som Finnmark (800 stemmer) vs Rogaland (21000 stemmer) det betyr at hver stemme i Finnmark teller ca 6,5 ganger mer pr mandat. De røde blir kraftig overrepresentert i forhold til hver velger bak.
Oskar2
28.10.2018 kl 10:23 1148

I de fleste religiøse kulturer straffes de som bryter ut av menigheten eller tenker imot der ledelsen har all makt som hos sekter og Muslimer og trolig og hos Krf som skremmes til å stemme for sin leder ellers risikerer de å bli skjøvet ut og straffes av moralens politi, også kjent fra bedehusmiljøet der religionen står over loven.
Slettet bruker
28.10.2018 kl 10:36 1140


Det er bare å takke Hareide og Bondevik for å avsløre hva slags m-menn de er.
Fluelort
28.10.2018 kl 10:58 1134

DavidM: "Hareides formaning om at fylkene skal gjenspeile velgerne blir ikke akkurat mindre troverdig etter dette."

Jeg antar at DavidM mente å skrive det motsatte.
Slettet bruker
28.10.2018 kl 11:47 1118

Fluelort

Det stemmer - har justert den :)
Slettet bruker
28.10.2018 kl 12:30 1111

Hareide-fløyen vil altså ha hemmelig valg og håper det kan gjøre at flere bytter fra blått til rødt.

KrFene legger med andre opp til at kristenfolket skal bryte de 10 bud og rett og slett lyve.
Det kan se ut til at Hareide vil basere kuppforsøket sitt på en løgn.
Redigert 28.10.2018 kl 12:32 Du må logge inn for å svare
Nattevakt1
28.10.2018 kl 12:41 1103

En temmelig desperat Hareide som statdig endrer regler for å få ønsket resultat
Slettet bruker
28.10.2018 kl 12:59 1094

Her sier altså Hareide at det er mange ting som kan påvirke de valgte delegatene på landsmøtet "så her er ingenting avgjort".

Dette skurrer veldig i forhold til de klare instrukser Hareide selv kom med til fylkene om å velge delegater slik at det gjenspeiler velgerne.
Nå mener Hareide plutselig at det likevel ikke er så viktig med speiling og at delegatene bare kan skifte fra blått til rødt i det hemmelige valget.

To motstridende synspunkter der - alt ettersom hva som skal tjene de røde...

Redigert 28.10.2018 kl 13:09 Du må logge inn for å svare
børst
28.10.2018 kl 20:42 1063

Det er helt tydelig at rødegardistene har rigget valget, og at det er flere "blå" delegater som seiler under falsk flagg og vil stemme rødt på valgdagen.
Slettet bruker
28.10.2018 kl 21:00 1053


Det er virkelig grunn til å stille seg spørsmål rundt legitimiteten til hele avstemmingen 2. november.
Sotah
28.10.2018 kl 21:02 1051

Men ikke hvis du får det som du vil, David? Da er vel alt greit?
Slettet bruker
28.10.2018 kl 21:09 1047

Dette er ikke greit uansett resultat. Det eneste som er greit er at Hareide-kjærringa har gravd sin egen grav.
Sotah
28.10.2018 kl 21:27 1037

Kanskje du skal snakke med kyndige folk, papp. Det der kan medføre besøk på døra.
Slettet bruker
28.10.2018 kl 21:31 1036

Faktisk ikke Sotah.

Som jeg nevner under en annen tråd så kan ikke KrF gå videre med en regjeringsdeltagelse når det ender så jevnt som nå.

Det gjelder både i forhold til blå og rød retning. Min prognose viser flertall til de blå med 2-3 delegater.
Dette er i praksis dødt løp og intet klart signal for hvilken retning KrF bør gå.

KrF kan med andre ord hverken gå til høyre eller venstre med dette resultatet.
Slettet bruker
28.10.2018 kl 21:32 1034

Tror det går bra jeg Sotha.
Alle (unntatt deg) forstår at jeg mener hans avgang som partileder og ikke noe annet, men det er klart: For deg som ser høyreekstremister bak hver lyktestolpe skjønner jeg at du er bekymret. Men slapp helt av. Jeg klarer mer enn godt nok å passe på meg selv.
Sotah
28.10.2018 kl 21:37 1028

Bra det, papp.
Slettet bruker
28.10.2018 kl 21:48 1021

Men hva tenker du Sotah hvis det blir så jevnt resultat?

Mener du KrF kan gå til høyre eller venstre med 51-52%?
Dette er jo i realiteten intet klart signal om hverken blå eller rød retning.
Sotah
28.10.2018 kl 22:03 1011

Jeg ser gjerne at Kr.F. fortsetter i opposisjon. De blå surfer ikke akkurat på bølgen for tida, jeg ser ingen fordeler med å avsette dem nå. La dem heller grilles på langsom varme frem mot 2021.
Slettet bruker
28.10.2018 kl 22:10 1005

Kunne jo vært interessant om AP satte i gang en tilsvarende prosess som den KrF har, med spørsmål til medlemmene om de ønsker å regjere med KrF. Tipper det resultatet ville blitt langt klarere enn 50/50.......i favør venstresiden.

Redigert 28.10.2018 kl 22:10 Du må logge inn for å svare
Sotah
28.10.2018 kl 22:19 998

Jeg liker et skille mellom religion og politikk. Helt generelt. Tvangsmisjonering har jeg ikke sans for. Og det er det de vil forhandle om, når alt kommer til alt.
Slettet bruker
31.10.2018 kl 09:53 926

Hegnar i dag:

"Hareide jukser også. KrF kan ikke ha en partileder som er så falsk"

Dette er jo sant. Hvorfor kan ikke øvrige media si dette?
Slettet bruker
31.10.2018 kl 13:48 907

De kristne bømlingene er kjent for å styre etter, "vi ser deg og tar deg" prinsippet. Hvis ikke dette fungerer, da stemmer man skjult.
Hvordan kan jeg si noe slikt, kan jeg bevise det?

Ja det kan jeg. For endel år siden, var jeg på Bømlo og bodde på hoteller der. Jeg ble god venn med hotelleieren, og han kunne fortelle meg hvordan kristne bømlinger bruker/misbruker sin makt, og er falskere enn noen av oss andre. Hotellet hadde en pub i kjelleren, og der vanket mange av de åpne kristne, men som i det skjulte var falske kristne. Hotelleieren hadde endel hotellgjester som kom fra hele verden som skulle besøke fabrikken på Rubbestadneset.
Dette var mennesker som ønsket et glass øl eller vin til maten, men reglene var slik at dette var ulovlig, så alkoholfritt var eneste løsning. Hotelleieren søkte da kommunestyret om tillatelse til å få servere dette til middagsgjestene sine hvis de ønsket det.

Dette skulle opp til avstemning, og hotelleieren var tilstede for å få med seg avstemningen. Denne gangen gjorde man noe man ikke pleide å gjøre, man tvang igjennom håndsopprekning ved stemmeavgivelsen. Det ble da selvsagt nei, men hotelleieren fikk med seg hvem som stemte nei, og kunne fortelle meg at mange av dem pleide å komme ned til hotellet etter stengetid for å tigge til seg noen øl, men etter denne avstemningen ble de avvist som de falske kristne de var.

Nå snur man dette idag, og vil ha skjult avstemning slik at man skal legge til rette for at mennesker man truer eller på andre måter klarer å få over på sin side, skal velge det de egentlig ikke ville velge. Dette er bømlingers måte å gjøre tingene på, og Hareide er en av dem som nå bruker noe kristne ikke skal bruke, nemlig list, sluhet og arbeid i det skjulte.
Redigert 31.10.2018 kl 13:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.10.2018 kl 14:00 900

Hvem er det egentlig som bestemmer om et valg skal være åpent eller ikke?
Hareide kan vel ikke alene bestemme dette etter eget ønske?
Slettet bruker
31.10.2018 kl 18:21 877

I bakrommet arbeider Hilde Frafjord Johnson, (hestetrynet) for å klare dette med stilletiende samtykke fra Judas. Historien forteller at Judas var en pen mann som fikk tillit, akkurat som vår egen Judas. Forskjellen er, vår Judas klarer ikke engang å slå ihjel en flue.